Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420543 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #320 Gepost op: 11-08-2009, 20:19:16 »
Over twee maanden ligt ie in de winkel: Het verloren Symbool, van Dan Brown. Voor wie de serie compleet wil houden: je kan je exemplaar bij diverse boekwinkels, en ook via webwinkels nu al reserveren. Zo ben je verzekerd van een exemplaar, op het moment dat het boek vrij komt.

Voor zover ik het kon achterhalen, is dit het derde boek, met Robert Langdon in de hoofdrol.

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #321 Gepost op: 19-08-2009, 14:05:59 »
Ik ben momenteel 'Digital Fortress' van Dan Brown aan het lezen. Tot nu toe vind ik het boek heerlijk lezen.
Eigenlijk gebeurt er niet eens zo veel. Vooral veel gepraat en uitleg over codes en het kraken ervan, maar toch vind ik het een dodelijk interessant boek. :)

In de vakantie gelezen:
* 'The Host' van Stephenie Meyer. Vrij geniaal boek, naar mijn mening. Heel vreemd om het boek vanuit 'iemand' (een ziel; soort ruimtewezen die controle kan nemen over andere wezens, zoals mensen dus) te lezen die nog nooit menselijke emoties gevoeld heeft en daar nu mee geconfronteerd wordt.
* 'Harry Potter & The Order of the Phoenix'. Nog nooit eerder in het Engels gelezen, dus dat was ook wel eens leuk, geien die al jaren in mijn boekenkast lag, haha.
* 'Schaduwschepen' van Tais Teng. In eerste instantie was ik bang dat het weer een typisch 'een groepje jongeren die uiteindelijk helden worden omdat ze de werelden hebben gered'-boek zou worden, maar dat viel mee. Het einde was heel anders dan ik gedacht had, en bovendien kan Teng zulke heerlijke vreemde dingen bedenken; stad van de Levende maskers, een kathedraal van 16 km hoog, een paleis om een mijlenlang schip, met albatrosvleugels als zeilen, etc.
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #322 Gepost op: 19-08-2009, 22:29:22 »
Ik ben momenteel 'Digital Fortress' van Dan Brown aan het lezen. Tot nu toe vind ik het boek heerlijk lezen.
Eigenlijk gebeurt er niet eens zo veel. Vooral veel gepraat en uitleg over codes en het kraken ervan, maar toch vind ik het een dodelijk interessant boek. :)

In de vakantie gelezen:
* 'The Host' van Stephenie Meyer. Vrij geniaal boek, naar mijn mening. Heel vreemd om het boek vanuit 'iemand' (een ziel; soort ruimtewezen die controle kan nemen over andere wezens, zoals mensen dus) te lezen die nog nooit menselijke emoties gevoeld heeft en daar nu mee geconfronteerd wordt.
* 'Harry Potter & The Order of the Phoenix'. Nog nooit eerder in het Engels gelezen, dus dat was ook wel eens leuk, geien die al jaren in mijn boekenkast lag, haha.
* 'Schaduwschepen' van Tais Teng. In eerste instantie was ik bang dat het weer een typisch 'een groepje jongeren die uiteindelijk helden worden omdat ze de werelden hebben gered'-boek zou worden, maar dat viel mee. Het einde was heel anders dan ik gedacht had, en bovendien kan Teng zulke heerlijke vreemde dingen bedenken; stad van de Levende maskers, een kathedraal van 16 km hoog, een paleis om een mijlenlang schip, met albatrosvleugels als zeilen, etc.


Ik ook die HP :D K  ben al over de helft :p
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #323 Gepost op: 20-08-2009, 00:41:47 »
Ik heb het dus in het Nederlands gelezen, officieus het derde Dan Brown-boek, daarna volgt dus nog de Delta Deceptie. En in oktober komt nummer 5 dus uit, zoals ik schreef.

Wat ik erg grappig vind, is dat grote organisaties als het CERN en het NSA pas echt bij een groot publiek bekend werden, toen ze genoemd werden in de boeken van Dan Brown. Voor die tijd werd hun bestaan eigenlijk doodgezwegen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #324 Gepost op: 11-09-2009, 22:56:24 »
"Taal is zeg maar echt mijn ding" van Paulien Cornelisse.

Echt grappig! ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #325 Gepost op: 11-09-2009, 23:02:01 »
Ik heb het dus in het Nederlands gelezen, officieus het derde Dan Brown-boek, daarna volgt dus nog de Delta Deceptie. En in oktober komt nummer 5 dus uit, zoals ik schreef.

Wat ik erg grappig vind, is dat grote organisaties als het CERN en het NSA pas echt bij een groot publiek bekend werden, toen ze genoemd werden in de boeken van Dan Brown. Voor die tijd werd hun bestaan eigenlijk doodgezwegen.

3 (juvenalis mystery) en 4 Delta deceptie) vond ik beiden wel oké maar haalden niet het niveau van bernini en da vinci. Ik hoop dat hij met z'n 5e boek weer terug op zijn oude niveau komt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #326 Gepost op: 12-09-2009, 11:42:05 »
Ik ben nu bezig in de Autovisie, alleen is dat een tijdschrift...  ::tandpastasmiley::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #327 Gepost op: 12-09-2009, 17:47:32 »
* lukie4 hoopt dat de bieb op zondag dicht is
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #328 Gepost op: 12-09-2009, 18:01:44 »
* lukie4 hoopt dat de bieb op zondag dicht is

::ohno:: Dwaas dacht dat men hier ondertussen iets milder was voor onze nieuwe forummer... Zo erg is het nou ook weer niet... (muv van die eerste spam-run)...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: de bibliotheek
« Reactie #329 Gepost op: 12-09-2009, 18:07:32 »
-Wolven miete en werkelijkheid
-Frakana
en nog een DVD
-Wolves Myth, mistery and legend
Why don't I ever listen to me?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: de bibliotheek
« Reactie #330 Gepost op: 12-09-2009, 18:20:15 »
::ohno:: Dwaas dacht dat men hier ondertussen iets milder was voor onze nieuwe forummer... Zo erg is het nou ook weer niet... (muv van die eerste spam-run)...
idd, ik vind dat we nu wel overdrijven
het was alleen de eerste dag eff schrikken :P
tijdens het widm seizoen is het altijd veel erger :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #331 Gepost op: 12-09-2009, 18:42:57 »
zullen we het dan maar op de welbekender "eerdere" ervaringen houden?   ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #332 Gepost op: 13-09-2009, 11:15:34 »
Gewoon lekker meeposten, dus, LdHmolletje. Soms komt een opmerking harder over dan ie bedoeld is..........

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #333 Gepost op: 15-09-2009, 15:45:11 »
Geeft niet hoor, ik kan wel tegen kritiek...  ::jaja::, en wat die eerste dag aangaat: toen was alles nieuw en kon ik dus mooi overal op antwoorden! Was het geen leuk forum geweest, dan had ik nauwelijks antwoorden kunnen geven!  ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: de bibliotheek
« Reactie #334 Gepost op: 16-09-2009, 19:42:19 »
-Filmstrip Jungle Book 2
Why don't I ever listen to me?

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #335 Gepost op: 20-09-2009, 15:04:28 »
3 (juvenalis mystery) en 4 Delta deceptie) vond ik beiden wel oké maar haalden niet het niveau van bernini en da vinci. Ik hoop dat hij met z'n 5e boek weer terug op zijn oude niveau komt.
Het Juvenalis Dilemma kwam voor het Bernini Misterie en de Da Vinci Code  ;)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #336 Gepost op: 20-09-2009, 15:18:29 »
delta deceptie toch ook??
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #337 Gepost op: 20-09-2009, 19:33:46 »
Het Juvenalis Dilemma kwam voor het Bernini Misterie en de Da Vinci Code  ;)

Daar verras je me mee. Ik ben ff op zoek gegaan naar hoe het zit en je hebt gelijk (bron wikipedia)


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #338 Gepost op: 20-09-2009, 20:44:19 »
delta deceptie zat dus tussen het bernini en de da vinci code in... Dat wist ik weer niet :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #339 Gepost op: 24-09-2009, 21:27:31 »
delta deceptie zat dus tussen het bernini en de da vinci code in... Dat wist ik weer niet :P
De Delta Deceptie kwam in het Nederlands uit na die twee boeken, maar in het Engels blijkbaar vroeger.  :)