Auteur Topic: Het verhaal: Survivor, the wise man  (gelezen 26768 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #60 Gepost op: 18-12-2012, 04:58:45 »
Aflevering 11: ‘De wijze spreekt’

Schulz:’ Vorige week zagen we hoe de onverwachtte stemming niet bij iedereen in goede aarde viel. Jann won zijn eerste immuniteitsproef met de literatuur quiz. Lukie4 kaapte de verdubbelmunt weg bij een spelletje wie ben ik. Die munt hielp hem later om Nieky, die voor het eerst geen immuniteit had, weg te spelen. Op Devil Island werd de woordzoeker gewonnen door Tdietz, een spelletje kamertje verhuren door Swifty en werden er cadeaus uitgedeeld aan zowel Swifty als Robbieazerty. Een spannende slaapproef maakte het verschil en Nextgp werd verbannen van Devil Island. D*N:’ En nu waren we gebleven bij de eilandraad. De twist zorgde ervoor dat iedereen twee keer moest stemmen. Maar wat gaat er gebeuren met onze tweede weggestemde? Dit is Survivor’!

Eilandraad:

*flashback*  Schulz:’ Lukie4, jij had drie stemmen staan. Eentje daarvan was van Nieky en vervalt. De andere twee blijven staan. Drie stemmen in de urn. De eerste stem is voor……’ *flashback*. Schulz:’ De eerste stem is voor hillo’. Ycaris kijkt met een wazige blik om haar heen en denkt snel:’ Huh, hillo? Heeft mijn schelpenshow toch geholpen’? Schulz:’ De tweede stem is ook voor hillo’. Hillo:’ Hé Nieky is er niet meer toch’? Schulz:’ Twee voor hillo, twee voor Lukie4. De laatste stem is beslissend. En de laatste stem is voor… Lukie4’! Lukie4:’ Nee, hoe kan dat nou’! Schulz:’ Maar niemand heeft gezegt dat de tweede weggestemde ook naar Devil island zou gaan’. Lukie4:’ Waar ga ik dan wel heen’? Schulz:’ Je zit gewoon nog in het spel’. Ycaris:’ En wij hebben voor niets twee keer gestemd en gestresst’? Schulz:’ Ik was nog niet klaar. Lukie4 mag omdat hij is weg gestemd niet meedoen aan de eerste halve finale proef. Hij heeft daardoor nog maar één kans om de finale te halen’. Lukie4:’ Maar ik zit er nog in, jippie’. Hillo glimlacht:’ Is alles toch weer goed gekomen’. Lukie4 kijkt nog even boos om zich heen:’ Maar ik ben wel weggestemd dus denk maar niet dat ik nu aardig ga doen’. Schulz:’ Maar jullie zitten alle vijf in de halve finale’. De vijf juichen en vertrekken per boot terug naar het samensmeltingseiland.
 
Pantai Island:

Hillo:’ Het dringt me echt nu pas door, we made it’! Hij doet een raar soort van vreugde dansje. Molcrazy:’ Allemaal halve finalisten’. Lukie4:’ Met nadruk op half aangezien ik maar de helft van de proeven mag meedoen’. Jann:’ Laten we eens gezellig met ons allen langs het kampvuur gaan zitten en eens terug gaan denken aan de expeditie tot zover’. Ycaris:’ Goed idee, dat is leuk’. Jann:’ Laten we beginnen met onze hoogtepunten’. Molcrazy:’ De samensmelting behalen lijkt me voor iedereen een hoogtepunt’. De rest knikt instemmend. Ycaris:’ Voor mij was Kelapa Island één groot hoogtepunt. Het winnen van de battle die me uiteindelijk in de samensmelting bracht was ook zeker weten een hoogtepunt’. Hillo:’ Mijn hoogtepunt was Nieky wegstemmen, twee keer mwuahaha’. Lukie4:’ We gingen toch serieus doen? Mijn hoogtepunt was het behalen van het leidersschap. Ik bedoel, ik ben een geboren leider’. Jann:’ Voor mij was het winnen van een immuniteitsproef ook zeker een hoogtepunt’. Ycaris:’ Je dieptepunt in de expeditie’. Hillo:’ Robbieazerty die moest vertrekken, waarom nou Nieky’. Jann:’ Het opgeven van Miek37 vond ik een dieptepunt’. Lukie4 begint te snikken:’ Ik ook’. Jann:’ Het was voor mij natuurlijk ook een mooi moment omdat ik de samensmelting had behaald maar ik denk nog altijd terug aan dat moment en Miek37 die opgaf als dieptepunt’. Ycaris:’ Afscheid nemen vind ik sowieso een dieptepunt. Van KD en Ibung. Oh en Addie die werd verhandelt voor een peniskoker was zowel hilarisch als triest als je er bij nadenkt’. Molcrazy:’ Opmerkelijkste kandidaat’? Lukie4:’ Nieky die alle proeven won’. Ycaris:’ Bjorrn, die zowel heel erg irritant als heel erg lief kon zijn’. Jann:’ Sowieso Ibung, die vrouw bracht me elke dag aan het lachen’. Hillo:’ Vieffan en haar woede uitbarstingen’. Molcrazy:’ Hillo en zijn vete tegen Nieky is toch ook zeer opmerkelijk’. Lukie4:’ Leukste opdracht’? Jann:’ Literatuur quiz’. Ycaris:’ De balk en de Kelapa game’. Lukie4:’ Elke proef waar ik tweede in werd’. Molcrazy:’ De geschiedenis quiz’. Hillo:’ Dit wordt zo nog een best gezellige en geslaagde avond’. De vijf kletsen nog een tijdje door en gaan dan slapen. De volgende ochtend staat de boot klaar. Lukie4 blijft als enige achter in het kamp. Ycaris doet nog even een yell:’ Halve finale daar zijn we dan, die anderen hakt Ycaris in de pan. De finale daar gaan we voor, Ycaris gaat winnen zingen we in koor’!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #61 Gepost op: 18-12-2012, 05:01:08 »
Survivor Island:

Schulz:’ Welkom Molcrazy, Ycaris, hillo en Jann bij de eerste halve finale proef. We spelen vandaag om een finale plaats’. Jann:’ De inzet is dus hoog’. D*N:’ Dat klopt en de proef zal dan ook moeilijk zijn’. Schulz:’ Ik hoop dat jullie je nog iets weten te herinneren van het avontuur, want daar gaan jullie nu vragen over krijgen’. D*N:’ Maarliefst 40 vragen over het hele spel tot nu toe’. Schulz:’ Wie uiteindelijk de meeste vragen goed beantwoord, wint’. D*N:’ Zijn jullie er klaar voor’? Hillo:’ Ik denk het’. Ycaris:’ Hebben we een keus dan’? Schulz glimlacht:’ Nee, beginnen maar’. De vier razen naar hun plek en beginnen de vragen door te gaan. Ycaris:’ Dit weet ik toch allemaal niet meer’. Molcrazy zit ook met zijn handen in het haar. Hillo bekijkt het gewoon positief:’ Hé die weet ik wel’.

Devil Island:

Maud:’ Wakker worden, jullie hebben nu wel genoeg geslapen’. Robbieazerty:’ Als we nog een slaapproef krijgen ben ik echt dood’. Tdietz:’ Geen nachtproeven meer’. Maud:’ We gaan afwachten wie ons gaat vergezellen deze week’. Swifty:’ Ik ben zo benieuwd wie er komt deze keer’. De boot komt aangevaren. Nieky stapt de boot af:’ hallo hallo’. Tdietz zijn mond valt open:’ Nieky hier’?! Swifty en Robbieazerty zien het dan weer wel zitten:’ Jij gaat eraan hier’. Swifty:’ Ik heb nog een revanche nodig na onze laatste ontmoeting’. Robbieazerty glimlacht:’ En ik wil je gewoon kapot maken in het spel’.Nieky:’ Fijn om te weten’. Maud:’ Mag ik even jullie aandacht. Nu Nieky hier is heb ik een kleine mededeling. We spelen vanaf nu de finale van Devil Island’. Swifty:’ Yes de finale’! Tdietz:’ We hebben het gehaald Swiffert’. Nieky:’ Pff moeten we nu weer een stormbaan doen met quizen over Japanse keizers’? Maud:’ euh nee. We hebben vijf onderdelen. Voor elk onderdeel kan je punten verdienen en degene met de meeste punten, wint Devil island en dus een plek in de finale. We spelen nu de eerste proef. Ik heb over het eiland wat letters verstopt. Wie als eerste met het woord komt dat uit deze letters gemaakt kan worden wint’. Robbieazerty:’ Klinkt als een leuk spel’. Maud:’ Nou wat staan jullie hier nog, we zijn begonnen’. Tdietz:’ Wow shit’. De vier stormen weg en zoeken het hele eiland af. Swifty:’ Een L’. Nieky:’ Een M’. Tdietz:’ Een I’. Robbieazerty:’ Een K’.

Even later staan alle deelnemers weer voor Maud. Maud:’ Eens kijken. Ten eerste, Swifty jij had vorige ronde twee finale punten gewonnen. De verloren letters opdracht is gewonnen door Tdietz, 4 punten. Tweede werd Robbieazerty, 3 punten. Derde werd Swifty, 2 punten plus 2 punten is dus 4 punten. En vierde werd Nieky, één punt’. Tdietz kijkt naar Swifty:’ We staan gelijk’. Swifty:’ Maar van mij zal je niet winnen’. De strijd tussen de twee is begonnen. Nieky kan zich er niet zo druk om maken en is even alleen gaan zitten:’ Eerst lig je goed in je team, word je eruit gestemd. Kom je op Kelapa wat je wint en komt terug in de samensmelting om vervolgens weer weg gestemd te worden. En nu dit weer. Ik weet het niet meer hoor, mijn krachten zijn op en ik heb best wel heimwee’. Swifty is gaan spelen met Shelly. Tdietz en Robbieazerty zijn op zee-egel jacht gegaan. De ochtend is voorbij en de zon staat op zijn hoogst. Maud:’ Onderdeel twee begint zo’. De kandidaten verzamelen zich bij het strand. Swifty:’ Oh nee, dat is de…’. ‘Evenwichtsbalk’! roept tdietz vrolijk. ‘Daar heb ik op geoefend thuis’. Maud:’ Jullie hebben het al gezien, we doen de evenwichtsbalk. Het is heel simpel, val je dan ben je af. Dus hop hop, in gangnam style erop’. Robbieazerty zwemt als een gek naar de balk:’ Ik wil vooraan staan zodat ik niemand voor me heb’. Achter Robbie staat Nieky en daarachter staat Swifty. ‘ Lekker tussen ons in Nieky’ grinnikt Swifty. Tdietz staat weer achter Swifty. Maud:’ Ha heerlijk. Speciaal voor deze proef heb ik van de productie wat drankjes en fruit gekregen om het plaatje compleet te maken. Dus ik ga hier genieten’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #62 Gepost op: 18-12-2012, 05:01:35 »
Survivor Island:

Ycaris:’ Ik was er opeens van overtuigd dat Lukie4 op Devil Island zat’. Hillo:’ Ik weet nog veel van het begin, maar het einde heb ik een beetje gewist’. Molcrazy:’ Het is wel voor een finale plek’. Ycaris is als eerste klaar:’ Zo, dat moet het wel zo zijn ongeveer’. Schulz:’ Dankje Ycaris’. Niet heel veel later komt ook Jann met zijn antwoorden:’ Meer kan ik er niet van maken’. Schulz:’ We zullen het zien’. Hillo en Molcrazy zitten nog een tijdje met hun handen in het haar. Schulz:’ Jullie hebben nog 10 minuten mannen’. Hillo:’ Dan houd ik het zo maar’. 2 minuten voor tijd komt ook Molcrazy aanhollen:’ Nog net op tijd toch’? Schulz:’ Inderdaad’. De kandidaten verzamelen zich. Schulz:’ Ik zal nu de eerste finalist bekend gaan maken. Maar eerst, wie zijn het niet geworden? Vierde is geworden…Jann’. Jann:’ Ik had het al gedacht’. Schulz:’ Derde is geworden… Molcrazy’. Hillo:’ Jammer Molcrazy’. Schulz:’ Het gaat dus tussen hillo en Ycaris’. Ycaris:’ Ik houd het niet meer, schiet op’. Schulz:’ En de winnaar van de social test, de eerste finalist is…’. Ycaris:’ Te laat’. Schulz:’ Ycaris’! Ycaris begint te juichen en omhelst Schulz alsof hij haar lang vermistte kind is:’ Ik kan het niet geloven’! ’ Ik ook niet’ zegt hillo zielig. Schulz:’ Jullie mogen terug naar het eiland gaan. Hillo, Jann en Molcrazy zullen morgen naast Lukie4 staan in de alles bepalende proef’.

Pantai Island:

De boot komt aan op Pantai en Lukie4 staat al klaar om de vier te ontvangen:’ Wie heeft er gewonnen’ roept hij. Ycaris staat wild te dansen op de boot van vreugde. Lukie4 roept:’ Laat maar, het is al duidelijk’. De vier komen de boot af en Ycaris stormt op Lukie4 af en geeft hem een knuffel:’ Ik ben de eerste finalist’! Lukie4:’ Je kan het wel als je moeite doet hé’. Ycaris is zo vrolijk:’ Kom we gaan een lekkere laatste maaltijd maken voor vanavond’. Lukie4:’ Wat ging er mis mannen’? Jann:’  Vragen’. Hillo:’ Onthouden’. Molcrazy:’ Geheugen’. Jann:’ Laten we er een mooie laatste avond van maken. Lukie4 sloopt de hut:’ Kom we gaan de hut afbranden’. Super Ycaris heeft wat vis gescoord in de zee en Jann en Molcrazy hebben krabben gevangen en bessen gevonden. Hillo:’ Op een mooie laatste avond’. De vijf staan rond om het vuur en bedenken zich dat dit echt de laatste avond is. Ycaris:' Wie had ooit gedacht dat degene die op Kelapa is begonnen als eerste in de finale zou staan’. Hillo:’ Het was een zwaar avontuur en Nieky is eindelijk weg, ik had het niet willen missen’. Molcrazy:’ Om voor de vierde keer een survivor mee te maken is echt ongelofelijk. Het lijkt wel alsof het elk jaar mooier word’. Jann:’ Ik heb een super tijd gehad hier, ik heb met al deze leuke mensen zo’n lange tijd op een onbewoond eiland mogen zitten’. Lukie4:’ Dit is echt een één keer in je leven ervaring. Morgen gaan we knallen in de proef en dan heb ik alles gedaan wat ik kon’. Langs het vuur vallen de vijf in slaap.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #63 Gepost op: 18-12-2012, 15:09:14 »
Devil Island:

Na een kwartier staan komt Maud de tweede balk weghalen:’ Ik kom er nu aan kandidaten, ga alvast op één balk staan’. De balk word weggehaald en Swifty raakt bijna uit balans. Swifty:’ Pfoe, dat scheelde niets’. Tdietz:’ Dat zeewater is zo vervelend omdat het beweegt’. Nieky:’ Ik probeer me te focussen op één punt’. Robbie:’ Shit nee’! Hij wankelt en valt in het water. Maud die net weer is gaan liggen roept:’ Robbie, je bent laatste geworden, 1 punt voor jou’. Robbie zwemt naar de kant en de anderen staan nog zeker een uur en een kwartier. Maud:’ Jullie staan nu al anderhalf uur op de balk’. Swifty begint te wankelen:’ Nee, concentratie… ahh’! Swifty ligt eraf. Maud:’ Swifty ligt eraf, 2 punten voor jou’. Niet veel later begint ook Tdietz te wankelen terwijl Nieky nog zo stevig staat als een huis. Tdietz:' ’Shit ik ga het niet redden’. Tdietz duikt van de balk af. En Nieky maakt een overwinningsduik. Maud:’ Goed gedaan mannen. Tdietz verdient 3 punten en Nieky verdient er 4’. Swifty:’ Goed gedaan hoor’. Robbie:’ Ik ben hier ook helemaal niet goed in’. Maud:’ Over een uurtje gaan we beginnen met het volgende spel’. Tdietz:’ Pff, mijn benen doen nog pijn’.

Een uur later staan de kandidaten weer voor Maud. Maud:’ We gaan snake spelen. Voor het eerst krijgen jullie echt een spelcomputer in handen sinds jullie vertrek. Eens kijken hoe goed jullie reactievermogen nu nog is’! Bij alle vier de kandidaten gaat het niet zo lekker in het begin. Swifty:’ Vervloekt ding’. Nieky:’ Oh nee, ik kan toch niet zomaar rechts gaan’. Even later. Maud:’ Tijd is om, laat maar zien wat de highscore is’. De kandidaten komen één voor één langs Maud. Maud:’ Okee, Swifty is laatste 1 punt, Robbie is derde 2 punten, Nieky is tweede 3 punten en de winnaar met een indrukwekkende score over de 300 punten heen is tdietz 4 punten. Jullie mogen nu even genieten, want het is jullie laatste avond hier’. Tdietz:’ Laatste avond pff’. Swifty:’ Dan hebben we eten nodig’! Swifty en Robbie gaan snel zee-egels zoeken terwijl Tdietz en Nieky wanhopig wat vis proberen te vangen, uiteindelijk met een succesje’. Aan het kampvuur worden de gedachten uitgewisseld. Nieky:’ Sorry Robbie voor het wegstemmen en sorry Swifty voor de wraakgevoelens tijdens de battle’. Robbie:’ Sorry dat ik zo heftig reageerde, het was een slimme zet, al zeg ik het zelf’. Swifty:’ Ik heb ook geen wraakgevoelens meer hoor’. Tdietz:’ Sorry voor het wegstemmen Nieky’. Nieky:’ De eerste keer wegstemmen haha’. Maud:’ Nou, hebben we de excuses weer gehad? Dan gaan we nu feesten’! Ze haalt een fles champagne achter zich vandaan en de avond word nog lang op Devil Island.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #64 Gepost op: 18-12-2012, 15:09:31 »
Pemenang Island:

D*N:’ Welkom kandidaten bij de beslissende halve finale proef. Degene die deze proef wint is de laatste finalist van Survivor 2012. Hier op het eiland Pemenang gaan we een stormbaan afleggen. Let goed op want het is een 6 delige opdracht.  Jullie beginnen daar op het plateau in zee. Jullie zitten vastgebonden aan een ketting met een cijfer/letterslot. Om deze code te kraken moeten jullie een moeilijke sudoku maken. Het vakje linksboven is de eerste in de code en het vakje rechtsonder de laatste. Wanneer je los bent, pak je een stukje van de kaart. Pak snel de kano die klaarligt en kano naar het kleine eiland richting de vlag. Wanneer je daar aankomt hoor je verschillende afvallers een lied zingen. Raad welk lied zij zingen. Je mag één keer in het half uur raden. Is het fout dan moet je dus een half uur wachten voordat je weer mag raden. Na een bepaalde tijd worden de liedjes langer gemaakt en worden ze makkelijker. Deze muziek opdracht is een ladies only omdat er zo weinig vrouwen meedoen. Heb je het goed, pak dan snel een stukje van de kaart en kano naar het grote eiland. Hol over het strand heen. Ren nu de jungle in. Daar kom je bij een bord. Je moet de uitspraken verbinden met de  juiste survivor. Ook hier geldt, één keer in het half uur mag je gokken. Heb je het fout, dan moet je iets tropisch eten. Heb je de combinaties goed, pak dan een stuk van de kaart en hol verder. Klim nu het parcour op dat in de bomen is uitgezet. Op elk plateau vind je een vraag waar je een letter uit kan halen ( 2 voor 12). Verzamel alle letters en probeer het uiteindelijke woord te vinden. Als je het woord weet loop je terug naar beneden en pak je een stuk van de kaart. Ren een stukje dieper de jungle in. Daar vind je een puzzel. Het laatste stukje van de kaart ligt er en nu moet je van alle stukken één kaart zien te maken. Wanneer je de kaart goed hebt in elkaar gepuzzeld pak je de sleutel die onder de kaart ligt en ren je verder.  Je rent nu richting de grot. Voor de ingang van de grot vind je 4 kistjes. Maak je eigen kistje open met de sleutel en je ziet dat er 4 diamanten in liggen. Elk met een andere kleur. Deze kleur staat voor de aura van de halve finalisten. Gok welke aura bij jou hoort en ren verder. Gok je verkeerd, dan moet je een half uur wachten.  Je rent nu de grot in en komt erachter dat er een groot meer ligt midden in de grot. Zwem naar de overkant en dan zie je Schulz staan. Laat je naam door de grot galmen en je bent binnen. Zijn er nog vragen’?

Jann:’ Die proef is wel heel erg lang’. Molcrazy:’ Hoe ga ik dat in hemelsnaam allemaal onthouden’. Lukie4:’ Oh jeej, ik heb geen goed gevoel hierover’. D*N:’ Jullie zijn nu vastgebonden dus we starten nu’! Hillo:’ Ze konden ook geen normale sudoku nemen, nee het moest weer een extra grote zijn’. Lukie4 is ook aan het schuiven met cijfers. Molcrazy:’ Ik ben hier helemaal niet goed in’. De heren zitten er minstens een uur nog met hun allen. D*N:’ Nou schiet op’. ’ Jaag me niet’ roept Jann gefrustreerd. *klik klik* het slot van Lukie4 gaat open. Lukie4:’ Yes bevrijd, snel die kano in en hop hop een voorsprong pakken’. Lukie4 pakt de kano en begint te roeien als een gek. Niet veel later *klik klik* Ook hillo zijn slot is los. Hillo:’ Later heren’ en hij rent naar de kano toe en zet de achtervolging op Lukie4 in. Jann:’ Volgens mij gaan we hier nog lang zitten’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #65 Gepost op: 18-12-2012, 15:11:26 »
Monyet Island:

Het is vroeg in de ochtend. D*N:’ Ik zal Monyet missen straks’. Schulz:’ We blijven nog een paar daagjes, maar inderdaad dit hotel is heerlijk’. De sexy ober komt eraan een brabbelt wat in een andere taal. D*N:’ Spreek jij die taal Schulz’? Schulz:’ Jij ligt met hem in bed’. D*N:’ Maar daarvoor hoef je elkaar niet te verstaan’. Schulz draait met zijn ogen en richt zich op zijn nieuwgekochte boek over Madagaskar. D*N geeft de ober een knuffel in de hoop dat hij zijn mond houd.Aan de andere kant van het hotel zijn er ook al mensen wakker. Koekoe bonkt op de deur. Miek37:’ Wá is dá’? Koekoe:’ Ibung snurkt, ik kan het helemaal op mijn kamer horen’! Ibung:’ Ik snurk niet’! De twee beginnen weer te kibbelen. Miek37:’ Ik wil gewoon slapen, koppen dicht’.

D*N en Schulz zijn al vertrokken en de andere bewoners hebben zich weer verspreid over het hotel. Bjorrn:’ Kijk daar heb je die Lola chick weer’. Bassteijns, Pac-mol en Lemmyfan kijken om.
Bassteijns:’ Maar wie krijgt haar, we kunnen niet alle vier’? Bjorrn:’ We doen gewoon steen papier schaar’. Pac-mol:’ En als ze de winnaar afwijst’? Bjorrn:’ Dan mag de tweede het proberen’. De jongens doen het spelletje steen papier schaar en Lemmyfan wint. Lemmyfan:’ Maar ik durf dat helemaal niet’. Bjorrn:’ Hup hup’. Koekoe staat ondertussen weer bij de ingang:’ Weer iemand van duivelseiland. Is kijken welke loser ik nu mag ontvangen’. Nextgp:’ Ik sta naast je’. Koekoe:’ Oh hallo afvaller’! Nextgp:’ En ik kon alles horen wat je zei’. Koekoe:’ Maar dat was natuurlijk niet zo bedoeld ennuh’. Nextgp:’  Kom je me nu nog laten zien waar het eten is’? Koekoe:’ Wat een bijdehandje’.

Miek37:’ Ibung, ik vond dit briefje’. Ibung:’ Laat eens zien: Je verleden achtervolgt je tot in de hoogste kamer van dit hotel’. Miek37:’ Klinkt spooky niet’? Ibung:’ Mwah, ik heb honger’. Ldhmolletje:’ Ik denk dat we maar eens een kijkje moeten nemen dan, want zo’n hint krijg je natuurlijk niet zomaar’. Nextgp:’ Inderdaad’. Miek37 en Ldhmolletje in koor:’ Nextgp’! Nextgp:’ Ja ik kom van Devil Island’. Koekoe komt er ook aanrennen:’ Damn dat kind is snel’. Ldhmolletje:’ Volgens de hint moeten we naar de hoogste plek in het hotel’. Miek37 pakt Ibung bij de arm:’ Jij gaat ook mee’. De groep verplaast zich naar de 33ste verdieping van het gebouw. Nextgp:’ Weet je zeker dat dit het hoogste is’? Koekoe:’ Ik bel wel even naar één van de jongens of ze ons zien zwaaien’. Pac-mol voelt opeens de telefoon in zijn zak trillen:’ Oh telefoon telefoon’! Bjorrn:’ Opnemen dombo’! Pac-mol neemt hem op. Koekoe:’ Amai zien jullie ons zwaaien vanaf de hoogste verdieping’? Pac-mol:’ Oh ja ik zie jullie, maar dat is niet de hoogste verdieping hoor’. Koekoe:’ Oke, bedankt’. Miek37:’ Dus er zit hier nog een verdieping boven’. Ldhmolletje:’ Hoe komen we daar’? Koekoe:’ Dúh, een geheime switch. Hij stapt de lift in en begint de hele muur af te zoeken:’ Bingo’. Hij drukt een normaal niet zichtbaar knopje in en de lift gaat omhoog. Ibung:’ Hé mag ik hier nou weg, ik wordt ziek van die lift’. Miek37:’ Hier blijven jij’!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #66 Gepost op: 18-12-2012, 15:11:39 »
De deur van de lift gaat open en ze komen in een soort van klein huis op de bovenste verdieping. Addie:’ Holla’. Iedereen in koor:’ Addie’?! Ibung:’ Ik had jou verhandelt aan een piraat voor een peniskoker toch’? Koekoe grinnikt:’ Classic Ibung’. Addie:’Nee hoor, ik heb opgegeven’. Nextgp:’ Maar hoe kom je dan hier’? Addie:’ De spelleiding heeft die piraat gestuurd en toen hebben ze mijn uitschakeling in scene gezet. Ibung was helaas zo dronken dat ze er vrij weinig van meekreeg maar het is wel geslaagd’. Ldhmolletje:’ En nu zit jij hier al die weken al op deze verdieping’? Addie:’ In de eerste weken mocht ik me in het hele hotel bevinden maar de laatste weken mocht ik niet meer van deze verdieping af’. Miek37:’ Omdat wij hem natuurlijk niet mochten vinden’. Ldhmolletje:’ Ik ben blij dat je nog leeft’. Ibung:’ En ik ben blij dat ik geen schuldgevoelens hoef te hebben’. Koekoe:’ Is het goed als we vanavond hier een feest hebben, het is de laatste avond hier namelijk’. Addie:’ Ik vind het top’.

En zo hebben Koekoe, Addie, Ibung, Nextgp, Miek37, Ldhmolletje, Vieffan, Lemmyfan, Bjorrn, Bassteijns en Pac-mol een gigantisch feest. Lemmyfan heeft Lola meegevraagd en de twee lopen hand in hand. D*N komt uit de lift:’ Is het goed als ik meefeest’? Koekoe in vlaams accent:’ is gelemaal hoed goor’! Nextgp en Addie praten wat bij. D*n daagt Ibung uit voor een shotjes wedstrijd en Koekoe gaat helemaal los op de dansvloer. Miek37:’ He D*N, waar is Schulz eigenlijk’? D*N die al lichtelijk aangeschoten is:’ Aah die wou fit zijn voor morgen wanneer de proef komt blabla. Volgens mij wou ie gewoon alleen met Dolfie zijn als je het mij vraagt’. Miek37 kan haar lach niet inhouden:’ Gekke jongen’. Ldhmolletje zuipt zich lam in de cola en Vieffan is ondertussen verwoedde pogingen aan het doen om D*N zijn sexy ober te versieren. Het is een geslaagd feest. De volgende ochtend: ‘ Ah ik heb een vreselijke kater’ kreunt D*N. Ibung:’ Die heb ik al sinds ik hier kwam’. Vieffan komt uit de badkamer waar ze in slaap is gevallen:’ Goed idee om die ober dronken te voeren Ibung, jeez’. Ldhmolletje:’ Ah mijn buik, vol met prik’. Koekoe:’ Iedereen moet zich klaarmaken, we staan op tijd’! D*N springt op:’ Oja ik ook’ en hij vliegt de kamer uit. Een uur later staat iedereen bij de ingang van het hotel. Koekoe:’ Er staan twee boten klaar. Eentje voor degene met stemrecht, Bjorrn, Vieffan en Nextgp en eentje voor de ultieme losers’. Ibung geeft hem een klap voor zijn hoofd:’ Dat moest ik gewoon nog even doen’. Bassteijns:’ Koekoe, je was een geweldige mentor’. Vieffan:’ Bedankt voor de leuke tijd’. Lemmyfan neemt afscheid van Lola en ze geven elkaar nog een knuffel en zoen. De bewoners nemen plaats in de boot en er wordt gezwaait. Pac-mol:’ Dat was dan ons hotelleven’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #67 Gepost op: 18-12-2012, 16:32:09 »
Pemenang Island:

Lukie4:’ Ik zie het kleine eiland al en leg mijn kano aan. Kijk ik even achterom, zie ik hillo er al aankomen, opschieten dus’. Daar staan op een rij dan Ibung, Miek37, Ldhmolletje, Bassteijns, Lemmyfan, Pac-mol, Bjorrn, Vieffan, Nextgp en Addie. Ze zingen allemaal een stukje van een liedje wat hilarisch kan overkomen. Ldhmolletje:’  Ah Ah yeah yeah, b*tches’. Lukie4 raakt bijna uit het spel van het lachen. Bjorrn probeert Spaans te zingen:’ La suenos blancos, veel verder kom ik niet’. Lukie4:’ Nou lekker is dat’. Ondertussen is hillo naast hem gaan staan:’ Hé die Lukie4, ook hier’? Lukie4:’ Sst ik probeer me te concentreren’. Ibung:’ Tarzan and Jane were swinging on a vine wooh’! Lukie4:’ Die weet ik’! Lemmyfan:’ Clap your hands everybody, clap your hands’. Lukie4:’ Nu alleen nog vinden waar Rihanna en Beyonce zitten dan heb ik ze’. Lukie4 voert de nummers in:’ Ah bijna goed’. Ook hillo doet een poging en maakt een foutje. Bij de sudoku, ‘ Ik denk dat ik hem heb’ roept Molcrazy. ‘ Shit, er zit een fout in, helemaal overnieuw’ klinkt er later. Jann:’ Je hoeft hier niet de mol te spelen hoor, Molcrazy’.

Even later heeft Lukie4 een goeie ingeving en hij pakt weer een stukje van de kaart. Snel stapt hij weer in zijn kano en roeit naar het strand. Niet veel later heeft hij hillo weer achter zich zitten:’ Hé Lukie4, vind je het goed als je kom stalken’? Lukie4:’ Pff die roeien is best zwaar, vooral voor iemand die normaal thuis op de bank ligt’. Hij komt aan bij het strand en hillo zit slechts enkele seconden van hem vandaan. Snel rent hij naar deel 3. ‘Remember it. hmm dat moet wel gaan lukken’. Lukie4 gaat snel schuiven met de kandidaten en de nummers en binnen no time heeft hij de goeie combinatie en stuift hij het 2 voor 12 klimparcours op. Hillo heeft ook geen enkele moeite met remember it:’ Easy task’! En hij zet de achtervolging weer in en stuift ook het klimparcour op.
 
Devil Island:

Laat op de avond ligt de boot alweer klaar:’ We gaan naar de eilandraad schatjes’ roept Maud door de grot heen. Snel maken de vier hier en daar nog wat afspraken over op wie ze gaan stemmen en dan vertrekken ze. Schulz:' Welkom kandidaten van Devil Island op de eilandraad. En Maudje ook welkom, leuk je weer te zien'! Maud geeft Schulz een dikke knuffel. Schulz:' Jullie gaan twee stemmen uitbrengen. Vergeet niet dat dit de laatste mogelijkheid is om munten in te zetten'. Maud:' Oh nu krijgen we het vragen gedeelte'. Schulz:' Nieky, jij kwam als laatste hier op het eiland. Denk je dat dit een  nadeel is'? Nieky:' Ik denk het wel, de anderen zitten hier al langer en hebben dus meer met elkaar opgetrokken, vooral tdietz en swifty natuurlijk'. Schulz:' Tdietz, jij staat voor in de tussenstand samen met swifty. Denk je dat dit invloed gaat hebben op de stemming'? Tdietz:' Ik hoop het natuurlijk niet, maar wie weet'. Schulz:' We gaan stemmen, Tdietz jij bent eerst'. Maud:' Heeft iemand Swifty gezien'? Robbieazerty:' Ze zat hier net nog toch'? Maud:' Maar nu niet meer'.

Schulz:' De stemmen zijn geteld. De eerste stem is voor Tdietz. De tweede stem is voor Nieky'. De twee jonge mannen kijken elkaar vuil aan. Schulz:' De derde stem is voor Swifty, want die stemde niet. De laatste stem is dus beslissend wie er laatste word. De laatste stem is voor Tdietz, jij verdiend dus 1 punt'. Tdietz:' Shit, jullie zijn dus wel bang voor me'. Schulz:' De stemmen voor Nieky en Swifty blijven staan en we kijken naar de tweede urn met stemmen. De eerste stem is voor Robbieazerty maar die vervalt. *flashback* Robbieazerty:' Ik zet mijn neutraliseermunt in'. De tweede stem is voor Swifty, omdat ze niet stemde'. Robbieazerty begint al erg blij te kijken. Schulz:' De derde stem is voor Nieky'. Nieky:' Oh nee, de laatste stem is dus bepalend'. Schulz:' Er is geen laatste stem'. *flashback* ' Ik zet mijn verdwijnmunt in op....'. *flashback*. Schulz:' Nieky en Swifty eindigen dus gelijk maar omdat Nieky meer tegenstemmen (8 ) heeft dan Swifty (1), verdient Nieky 2 punten, Swifty 3 punten en is Robbieazerty de grote winnaar met 4 punten'. Robbieazerty juicht, Nieky baalt. Schulz:' Jullie mogen weer teruggaan naar jullie fijne eiland. Ik zie jullie later, veel succes nog met jullie finale'! De kandidaten zwaaien Schulz uit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #68 Gepost op: 18-12-2012, 16:35:02 »
Ergens op Zee:

Maikemeisje:’ Land! Eindelijk land’! Hulpdakdekker:’ Je hoeft niet zo dramatisch te doen hoor’. Elise:’ Kom op we gaan het eiland verkennen, misschien kom ik nog wat interessante apen tegen’. Hulpdakdekker:’ Daarvoor had je niet het eiland opgehoeven hoor’. Jolanthe:’ Spiegel’? Hulpdakdekker:’ Nee schat, dat is een boom’. Jolanthe:’ Heeft iemand een spiegel’? Hulpdakdekker:’ Ik denk niet dat je die hier vind’. Jolanthe:’ Aw nee, volgens mij heb ik een mascara probleem’. Maikemeisje:’ Wat hoor ik daar’? Daisy:’ Dat is een vliegtuigje’. Grasisgroen komt aangevlogen en maakt een perfecte landing recht in een boomkroon:’ Holla, mensen. Jullie gaan toch niet zonder mij weg’. Hulpdakdekker:’ Wat een perfecte landing en nee natuurlijk gaan we niet zonder onze favoriete vliegtuigbestuurster’. De groep loopt diep de jungle in. Om de zoveel stappen horen ze Jolanthe gillen. ‘Ah een slang’! ‘Ik kan dit echt niet hoor’. ‘Nu gaat mijn haar pluizen, is dat wat je wilt’? Daisy:’ Wanneer houd ze nou een keer op’. Elise:’ Kijk die aap! Die moet ik hebben’. Met haar fototoestel in de aanslag rent ze achter de aap aan. Maikemeisje:’ Ho Elise niet zo snel….’. Hulpdakdekker:’ Ze is al weg’. Maikemeisje:’ Je meent het’. Hulpdakdekker:’ Nou dan gaan we nu onze richting bepalen’. Hij sluit zijn ogen en draait een paar rondjes. ‘Euhm Hulpdakdekker, kijk daar eens’ zegt Daisy. Hulpdakdekker:’ Wacht even ik ben bezig’. Maikemeisje:’ Dat is een tempel’. Hulpdakdekker kijkt snel op en doet alsof hij zijn ogen nog dicht heeft:’ Die kant op’ en hij wijst naar de tempel. Grasisgroen:’ Trouwens, we hebben Jolanthe al een tijdje niet meer horen gillen’. De vier kijken om zich heen. Maikemeisje:’ We zijn Jolanthe kwijt’! Hulpdakdekker:’ Dat werd tijd’. Het viertak keert zich naar de tempel en gaat naar binnen.

Grasisgroen:’ Jak wat is het hier donker’. Maikemeisje:’ En vochtig’. Daisy:’ Maar goed dat Jolanthe weg is, die had dit een ramp gevonden’. Hulpdakdekker:’ Ik zie licht in de verte’. Daisy:’ Even pauzeren hoor, jullie lopen zo snel’. Ze leunt tegen de muur aan en: ‘ Ahh’! Daisy valt weg in een gat. Maikemeisje:’ Oh nee nu zijn we Daisy ook kwijt’. Grasisgroen:’ Nergens aankomen, alles kan een val zijn’. Hulpdakdekker:’ Die arme Daisy ligt nu vast in een gat met slangen en sprinkhanen en ratten en oeh kijk antieke lampen’. Maikemeisje tegen Grasisgroen:’ Hij is soms een beetje snel afgeleid hoor’. De drie komen in de lichtgevende kamer aan. Een schrikt op. Wijze:’ Wie zijn jullie en wat moeten jullie’. Grasisgroen:’ Holla, meneer. Wij komen alleen de weg vragen hoor’. Wijze:’ Beantwoord mijn vraag, wie zijn jullie en wat zoeken jullie’? Hulpdakdekker:’ Nou het zit zo meneertje. Ik ben een meester kapitein en dit is mijn rechterhand die wel alle dingen kan die ik niet kan en toen zaten we zonder brandstof en kwam er een vliegtuigje met een mooie dame en ik wou pindakaas gebruiken en hadden we een roeiboot met vrouwen en werd ik gek van al het gekibbel, is er één achter een aap aangegaan, één hopelijk opgegeten door een roofdier met scherpe tanden en eentje ligt in een gat met slangen’. Wijze:’ Wat’? Maikemeisje:’ We zijn het eiland aan het verkennen, we zijn gewoon vakantiegangers en we zijn er om te genieten van de schoonheid van het eiland’. Wijze:’ Aha, nou jullie moeten weten. Deze tempel is gevaarlijk en de mythe is niet waar’. Hulpdakdekker:’ Oh nu herinner ik me hem weer, iets met een schat als je alle diamanten hebt gevonden van den eilandengroep. Maar geen zorgen, wij hebben geen diamanten’. Grasisgroen:’ En al hadden we die, dan zouden die om mijn nek hangen’. Hulpdakdekker en de wijze hebben nog wat gesprekken over mythes en dan wijst de wijze hun de uitgang richting het strand. ‘Kom we gaan gewoon even lekker afkoelen’. Bij de uitgang vinden ze Daisy. Maikemeisje:’ Daisy meid, hoe gaat het’? Daisy:’ Het was heel even pijnlijk vallen en ik moest een heel stuk kruipen. Maar uiteindelijk kwam ik weer naar buiten’. Hulpdakdekker:’ Nou kom, we gaan naar het strand’.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #69 Gepost op: 18-12-2012, 17:02:36 »
Op het strand aangekomen zien ze een boot. ‘Hey dat is niet onze boot’ merkt Hulpdakdekker op. ‘Het heeft een piratenvlag’ zegt Maikemeisje bezorgt. Maikemeisje rent weg:’ Ik ga zorgen dat onze boot niet gekaapt wordt’. Dan merken de piraten het drietal op. Piraat:’ Hallo daar, ik denk dat dit van jullie is’. Hij laat een vastgebonden Jolanthe zien. Hulpdakdekker:’ Nope, niet van mij, nog nooit gezien, kom we gaan er vandoor’. Piraat:’ Niet zo snel’ de piraat gooit Jolanthe op het strand en een mobieltje valt uit haar zak. ‘Hoe zijn jullie hier gekomen’? ‘Nou met die boot daar’ roept Hulpdakdekker terwijl Maikemeisje langsvaart met de boot. De piraat rent met Jolanthe naar zijn schip en zet de achtervolging in. Daisy:’ Kijk dan, die trut had de hele tijd al een mobieltje. Ik ga de reisleiding bellen, ik wil naar huis’. Maikemeisje is met de boot een inham ingevaren zodat de piraten haar en de boot niet zien. De piraten varen haar voorbij en verdwijnen. Dan komt Elise uit de jungle gerend:’ Ik heb hem, ik heb hem’. Daisy:’ En ik heb een mobieltje dus we kunnen naar huis’. Elise:’ Daar komt de boot al’. Daisy en Elise nemen afscheid van de anderen en stappen op de boot:’ Bedankt voor alles en jullie ook wel thuis’! roepen ze nog. Hulpdakdekker en Grasisgroen lopen naar de boot. Hulpdakdekker:’ Maikemeisje, super gedaan. Weetje, jij wordt de nieuwe kapitein van het schip’. Maikemeisje:’ Echt’? Hulpdakdekker:’ Ja’. De twee geven elkaar een knuffel. Grasisgroen:’ Vlieg je mee HDD’? Hulpdakdekker:’ Zeker weten’. De twee stappen in het vliegtuigje en vliegen met hun twee, over de zee.

Devil Island:

De volgende ochtend worden de kandidaten wakker. Swifty gaat snel naar Shelly:’ Hé Shelly, dit is onze laatste dag samen. Ik denk niet dat ik de finale nog haal maar het is wel goed geweest zo hoor’. Tdietz merkt op dat er cadeaus voor de grot staan. Nieky:’ Kijk de kerstman is geweest hier’. Robbie:’ Had hij ons niet als cadeau hier weg kunnen halen’? Tdietz:’ Of een taart kunnen achterlaten’? Nieky:’ Misschien zit er wel een taart in’? Maud haalt Swifty erbij:’ Deze kerstman was een beetje verward en heeft geen namen op de cadeaus gezet. Jullie mogen zelf bepalen wie welk cadeau krijgt’. Robbie pakt de eerste, Swifty de tweede, Tdietz de derde en Nieky de vierde. Robbie maakt zijn cadeau open:’ Jak nee’! In zijn cadeau zit een kever met een briefje ‘ eet smakelijk’. ‘Ik wou een taart’ klaagt Robbie. Swifty maakt voorzichtig als tweede haar cadeau open:’ Ah kijk eens aan’! Swifty heeft twee extra punten gekregen. Tdietz maakt als derde zijn cadeau open:’ Stelen! Ik mag twee punten stelen van een persoon naar keuze. Nou dat is een makkelijke, ik steel twee punten van Nieky’. Nieky:’ Wat denk jij wel niet’. Tdietz:’ Dat jij niet mag winnen’. Nieky:’ Swifty staat zelfs hoger dan mij’. Tdietz:’Maar die gun ik het wel’. De twee gaan nog een tijdje door met bekvechten. Nieky maakt dan ook maar zijn cadeau open:’ Hmm’.  Nieky heeft een maaltijd en een extra punt. ‘ Oeh lekker’. Terwijl Nieky gaat genieten van zijn maaltijd, maakt Maud zich druk met de laatste proef.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #70 Gepost op: 18-12-2012, 17:02:55 »
Maud:’ De laatste proef zal gespeeld worden. Wie weet nog het meest van de afgelopen weken? We zullen het nu weten. Swifty mag beginnen, dan komt tdietz, dan Nieky en als laatste Robbie. Jullie zien hier allemaal plaatjes met personen. Als het jouw beurt is dan mag je kiezen wie welke vraag krijgt. Je krijgt 2 punten voor elke vraag die je zelf goed doet en een bonuspunt als je alle vier de vragen van de ronde goed doet’. De vragen worden verdeeld en de kandidaten leveren één voor één hun antwoorden in. Maud:’ Tijd voor de verbanning’. Swifty:’ Dit is te spannend’. Tdietz:’ Als ik maar de finale haal’. Maud:’ Ik wil eerst even zeggen dat jullie het allemaal super hebben gedaan en ik vind dat er geen verliezers zijn. Degene die laatste is geworden, zal de negende zijn van de expeditie en dat is al een hele ervaring. Met 12 punten is laatste geworden… Robbieazerty’. Robbie:’ Ik ging het niet winnen nee’. Maud:’ Met ook 12 punten, maar hoger geëindigd in het laatste spel, is derde geworden….Nieky’. Nieky:’ Allemaal door tdietz’ zegt hij nog boos. Maud:’ Nu wordt het spannend. Swifty of Tdietz? De winnaar heeft 18 punten en de tweede 14 punten. Onze Devil Island finalist is… Tdietz! Gefeliciteerd. Tdietz is helemaal door het dolle heen.

De boot staat al klaar. Maud:’ Het is tijd om afscheid te nemen’ snikt ze. De vijf geven elkaar een groepsknuffel. Tdietz:’ Fijn dat je er altijd voor ons was Maud’. Tdietz, Robbie en Nieky stappen op de boot. Robbie:’ Waar gaan we eigenlijk heen’? Maud:’ Naar Pemenang voor het einde van het spel’. Nieky:’ Red jij het hier wel’? Maud:’ Natuurlijk, ik ben een top survivor’! Swifty is ondertussen afscheid aan het nemen van iemand anders:’ Sorry Shelly, maar ik moet nu gaan. Zorg je goed voor jezelf’? Rustig zet ze Shelly in het zeewater:’ Zwem kleintje, Zwem’! Shelly zwemt met kleine slagen de zee in terwijl Swifty een traantje weg pinkt. Tdietz:’ Opschieten Swifty, we willen weg hier’. Swifty springt de boot in en de vier zwaaien Maud uit. Maud:’ Zo, dat was dat. Eens kijken of er nog sappige zee-egels klaar liggen’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #71 Gepost op: 18-12-2012, 20:06:24 »
Pemenang Island:

Lukie4 is vastberaden er snel doorheen te gaan. ‘God volgens mij heb ik ergens een fout gemaakt’. En inderdaad, 2 van zijn letters kloppen niet. Ook bij hillo gaat het niet soepeltjes:’ Volgens mij is dit geen bestaand woord’. Hij rent snel terug en slaat een slang opzij die in de weg zit:’ Rot beest’. ‘Ja, JA, JA’! Jann heeft eindelijk het licht gezien en zijn slot is los. Snel pakt hij de kano en roeit hij naar het kleine eiland toe. Jann:’ Hé jongens, wat leuk om jullie te zien’. Ibung:’ Je moet liedjes raden en snel een beetje’. Ibung doet haar liedje en zelfs het uitgebreide dansje erbij. Terug in het parcour, krijgt hillo een ingeving:’ Dat moet het wel zijn’! Hij pakt snel het laatste stukje van de kaart en rent verder de jungle in. Daar komt hij aan bij een plateau waar hij de stukjes in elkaar moet zetten. Hij zegt tegen zichzelf:’ Oke, concentratie. Lukie4 is hier nog niet, pak nu je voorsprong’. Lukie4 is inderdaad nog aan het ronddwalen over het klimparcours:’ Ik haat deze opdracht’ schreeuwt hij. Jann heeft de muziekopdracht afgehandeld in een vrij snel tempo en zit weer in de kano. ‘Oh nee daar gaat mijn spade. Ik moest dus weer terug roeien met mijn handen en de spade pakken. Wat een tijd ben ik ook aan het verknoeien’. Net als de anderen heeft hij geen moeite met het linken van de personen. Lukie4 heeft ondertussen de oplossing gevonden en rent de jungle in. Hij ziet hillo al staan en raakt een klein beetje in paniek:’ Oke, focus’. Druk gaat hij zitten puzzelen. Molcrazy blijft vast zitten aan de ketting:’ Kan ik deze ketting niet gewoon kapot slaan ofzo’? D*N:’ Keep trying’. Hillo heeft ook druk achter de puzzel gezet:’ Lukie4 hoeft de aura opdracht niet te doen, dus als hij deze af heeft is hij sneller’. Lukie4 heeft hetzelfde door:’ Nog één opdracht, hup hup’. Hillo ziet opeens de juiste oplossing:’ YES’! Hij grijpt snel de sleutel onder de kaart weg en rent richting de grot. Lukie4 begint sneller en sneller te schuiven. Hillo komt aan bij de kistjes:’ Okeej. Geel, Roze, Bruin, Oranje of Lila. Als ik nu goed gok, dan ben ik binnen’. Hillo pakt de gele diamant vast en rent de grot in en….

Volgende week in Survivor:
Zijn we in de live studio en kijken we terug op het avontuur. We komen erachter wie er nou die laatste proef heeft gewonnen. Daarna volgt de finale eilandraad. Alle survivors doen hun verhaal en we zien wie Survivor 2012 wint.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #72 Gepost op: 18-12-2012, 21:50:41 »
Aflevering 12: ‘Winnaars’

D*N:’ Zijn we live’? Schulz stoot D*N aan:’ Dolfie staat nu te zwaaien alsof ze een epilepsie aanval heeft, ik denk het wel’. D*N:’ Welkom bij Survivor de ontknoping’. Schulz:’ Wekenlang streden 19 kandidaten om die ene titel van Survivor’. D*N:’ Vorige week werden onze eerste twee finalisten bekend’. Schulz:’ Ycaris won de Sociale test en Tdietz won Duivels eiland waarmee ze hun plek in de finale verzekerde’. D*N:’ Maar vier heren waren nog verwikkeld in de strijd om de laatste finale plek. Molcrazy, Jann, Lukie4 en hillo, wie word het? We zien het vanavond’. Schulz:’ Maar nu eerst. Geef een hartelijk applaus voor de zes afgevallen kandidarten van na de samensmelting’! D*N:’ Vieffan! Bjorrn! Nextgp! Robbieazerty! Nieky! En Swifty! Welkom iedereen’.

Schulz:’ Ten eerste, jullie zien er allemaal super uit! Vieffan, jij hebt een week op duivels eiland gezeten, maar vorig jaar was je nog finalist. Hoe heb je het ervaren om af te vallen voor de finale’? Vieffan:’ Elk jaar is anders en ze waren nu waarschijnlijk bang voor me vanwege vorig jaar’. Schulz:’ Heb je spijt van je deelname’? Vieffan:’ Zeker niet, ik heb het toch nog tot na de samensmelting weten te schoppen en ik heb alles gegeven’. Schulz:’ En dat hebben we kunnen merken. Zo hebben we een niet uitgezonden item over Vieffan die zand en een krekel in het eten van Tdietz gooide’. *Video* Vieffan:’ Ik maak dus het eten klaar, maar voor onze leider heb ik een verrassing’. Voorzichtig houd ze een krekel omhoog. Even later zit iedereen te eten. Tdietz:’ Het smaakt wel heel erg naar het eiland deze keer’. Vieffan:’ Lekker hé’? Tdietz:’ Ieuwl wat is dat’! Miek37:’ Dat lijkt op een dode krekel’. Vieffan:’ Oh die is er misschien tussen gesprongen, sorry’. Vieffan gniffelt richting de camera. *Video*. Schulz:’ Vieffan is nog steeds de duivelse Vieffan van vorig seizoen, dat wel’. Vieffan moet enorm lachen. Schulz:’ Van Nieky hebben we nog een video met hillo, maar die is te expliciet voor tv’. Robbieazerty:’ Je hebt mijn mailaddres toch’? Schulz:’ En nog een niet eerder vertoonde video van duivels eiland’. *Video* Swifty:’ Ja weet je, ik mis mijn man en ik kan niet goed tegen al deze stress, te weinig eten, stomme uithoudingsproeven, de hele tijd in een grot zitten met drie kerels, hoewel echt kerels is dan weer discutabel, en blablabla’. Nextgp:’ Echt het lijkt alsof ze nooit haar mond kan houden’. Robbie:’ Swifty is euhm….spraakzaam’. Tdietz:’ Soms heb ik nog liever een sok die ik in haar mond kan stoppen dan een mars, dat zegt wat’. *Video*. Schulz:’ Swifty is dus een echte vrouw’. Nextgp:’ En dat hebben we gemerkt’. Swifty:’ Hé iemand moest het gesprek starten toch’. Robbieazerty lacht:’ Alleen was het ook niet meer te stoppen’.

D*N:’ Straks praten we verder. Maar eerst laten we onze twee finalisten verwelkomen. Een groot applaus voor Ycaris en Tdietz’! Ycaris en Tdietz komen zwaaiend naar binnen lopen. D*N:’ Ycaris, de vrouw die begon op het afvallerseiland Kelapa die nu hier zit, in de finale’. Ycaris:’ Ik kan het zelf nog steeds niet geloven, het is allemaal heel gek gelopen’. D*N:’ Je hebt er nooit aan gedacht van misschien haal ik het wel’? Ycaris:’ Ik ben erin gegaan met een instelling van, ik ga lekker mijn ding doen op Kelapa en als ik het dan niet tot de samensmelting haal, heb ik wel een geweldige tijd gehad’. D*N:’ Je hebt zeker niet de makkelijkste weg gehad uiteindelijk. De samensmelting werd de ene twist na de andere tegen je aan gegooid en na de samensmelting plaatste je jezelf in de minderheids situatie’. Ycaris:’ Ik ben altijd loyaal geweest tegenover andere kandidaten en heb daardoor wel wat risico’s gelopen’. D*N:’ Toch fijn, dat je nu hier zit. Tdietz, jij hebt ook een andere weg afgelegd’. Tdietz:’ Wekenlang op duivels eiland zitten ja’. D*N:’ In het begin was je misschien wel de minst populaire survivor, was je daarvan geschrokken’? Tdietz:’ Ik had het zeker niet verwacht, dus toen ik later leider werd, was ik erg blij. Ik had wel eens snel weggestemd kunnen worden’. D*N:’ Met de samensmelting ging het fout en belandde je uiteindelijk op duivels eiland. Denk je dat het uiteindelijk een makkelijkere weg was’? Tdietz:’ Nee, ik denk het niet. Er was natuurlijk maar één plek te verkrijgen voor de finale en de honger was nog erger daar’. D*N:’ We gaan terug naar Schulz die de vier halve finalisten bij zich heeft’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #73 Gepost op: 18-12-2012, 22:00:51 »
Schulz:’ Een groot applaus voor halve finalisten Molcrazy, Jann, Lukie4 en hillo! We gaan zo zien wie van jullie die derde finalist is’. Jann:’ Spannend hé’. Lukie4:’ Ik wil het nu ook wel eens weten’. Schulz:’ Laten we maar snel gaan kijken, hoe liep de proef af’?

*Video* Pemenang Island:

Jann loopt over het klimparcours:’ Ik heb ergens een letter verkeerd maar ik zie het niet’. Snel rent hij terug naar het begin om nog een keer de vragen langs te gaan. ‘Ik ben straks echt pas 2 voor 12 klaar met deze opdracht’ zucht hij. Molcrazy komt niet uit de sudoku:’ Ik denk dat dit het is D*N’. D*N:’ Ik vrees ook dat je dit niet meer gaat inhalen’. Hillo loopt ondertussen de grot in met zijn gele diamant. Schulz staat aan de overkant van het meer:’ Houd je diamant omhoog’ roept hij. Hillo houd zijn gele diamant omhoog. Schulz:’ De gele aura, is de aura van… Ycaris! Wacht een half uur en kom dan terug met een andere diamant’. Hillo:’ Shit’! Hij rent snel terug en staart een tijdje naar de andere diamanten. Lukie4 is nog druk aan het puzzelen. ‘Dit is hem toch’? hijgt hij. ‘De puzzel is niet goed’. Lukie4:’ ***** de *****’. ( Deze woorden zijn eruit gepiept wegens bepaalde regels). Snel schuift hij verder. Hillo zijn half uur is bijna voorbij, hij pakt de bruine diamant en loopt weer naar de grot. Schulz:’Houd die diamant omhoog’. Hillo houd de bruine diamant omhoog. Schulz:’ De bruine aura, dat is de aura van…. Molcrazy! Wacht een half uur en kom dan terug met je volgende gok’. Hillo:’  *****, ****, *****’. ( Ook deze woorden zijn weggepiept ;D). Hillo baalt en loopt weer terug. Op dat moment ziet Lukie4 net het licht:’ Ja Ja dit is hem’! Lukie4 pakt snel de sleutel en rent naar de grot toe. Hij ziet dat het kistje van hillo open is en vreest het ergste. Hij maakt zijn kistje open en mag door zijn mysterieuze sleutel gelijk door. De juiste diamant is al aangewezen voor hem. Hij pakt snel zijn oranje diamant en rent de grot in. Onderweg komt hij hillo tegen:’ Nee’! roept hij nog. Schulz:’ Houd je diamant omhoog’. Lukie4 houd zijn oranje diamant omhoog’. Schulz:’ De oranje aura, dat is de aura van….Lukie4! Je mag verder’. Lukie4 duikt het water in en zwemt richting Schulz en levert de diamant in. De grot begint te bewegen. Lukie4:’ Zijn dit de special effects of is de grot nou in elkaar aan het storten’? Schulz:’ Dit zijn in ieder geval geen special effects’. De wijze man verschijnt vanachter Schulz:’ Jij hebt de aura, je mag de tempel betreden’. En hij verdwijnt weer. Lukie4:’ Dat was scary’. Schulz:’ Maar jij bent wel de derde finalist van Survivor 2012! Gefeliciteerd’! Lukie4 is nog nooit zo blij geweest’. *Video*

Het publiek klapt. Schulz:’ Lukie4, je bent de derde finalist en mag gaan zitten bij de andere finalisten’. Lukie4 gaat bij Ycaris en Tdietz zitten. Schulz:’ Molcrazy, de sudoku was echt heel moeilijk hé’? Molcrazy:’ Ja en ik ben er al niet goed in. Ik heb een hele tijd overal maar wat cijfers ingevoerd, maar het slot wou niet los’. Schulz:’ Hillo, jij kwam even later nog met een lila diamant, maar ook dat was de verkeerde diamant. Hoe voel je je dat je uiteindelijk door de aura opdracht hebt verloren’? Hillo:’ Zeer …vervelend. Ik vond het gewoon te cliché om mij de roze diamant te geven, maar blijkbaar had ik wel zo moeten denken’. Schulz:’ Jullie hebben wel echt gevochten om de plaats en waren super kandidaten’! D*N:’ Na de reclame praten we nog meer bij met onze kandidaten en ook de mentoren en krijgen we te zien, wie Survivor 2012 heeft gewonnen! Dus blijf kijken’.

*Reclame*

 Zo’n handige peniskoker, wie wil die nou niet? Voor al uw fanatasiën, drankjes en andere spelletjes. Koop hem nu, in de winkel! Grootmoeders product! En nog biologisch ook!

Vanaf Februari bij Realitynet, het nieuwe realityprogramma ZAP! Schrijf je in vanaf Januari. Het spel waar je elke keer weer in een andere serie terecht komt. Doe mee, voor een leuk avontuur door de tv!

*Reclame*

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #74 Gepost op: 21-12-2012, 19:06:38 »
D*N:’ Welkom terug bij de ontknoping van Survivor. We zagen net dat Lukie4 de derde finalist is, hoe voelt dat Lukie4’? Lukie4:’ Het was echt een geweldig moment’. D*N:’ Je was vanaf het begin de leider van de groep, heeft dit je geholpen in het spel’? Lukie4:’ Het heeft me zeker geholpen, een goede leider zijn is één van mijn kwaliteiten die ik heb kunnen laten zien aan de anderen. Natuurlijk vangen hoge bomen veel wind, maar ik ben blij met hoe ik het spel gespeeld heb’. D*N:’ Natuurlijk waren er nog verschillende andere kandidaten, laten we ze er even bijhalen. Een applaus voor Addie, Ibung, Miek37, Ldhmolletje, Bassteijns, Lemmyfan en Pac-mol! Welkom terug, jullie zien er goed uit, zelfs Ibung, kidding. We hebben jullie nog een tijdje mogen volgen op Monyet Island, waar ook interessante dingen plaats vonden. Lemmyfan, heb je nog steeds contact met die Lola’? Lemmyfan:’ Helaas niet, maar het was leuk voor daar, als vakantie liefde’. D*N:’ Dat is dan weer jammer. Bassteijns, jij verliet het spel toen je leider was. Had je dat niet kunnen voorkomen? Je had slechts één stem nodig’. Bassteijns:’ Ik heb het idee gehad dat ik er niets meer tegenin kon brengen. Misschien was er een kansje geweest, maar ik heb hem niet gepakt, of de anderen niet natuurlijk’. D*N:’ Ja want ze konden natuurlijk iemand heel makkelijk weg spelen’. D*N:’ Ik heb nog een vraag voor Miek37. Je gaf tijdens de samensmelting op, heb je er achteraf spijt van gehad’? Miek37:’ Ik heb nergens spijt van gehad. Ik heb een super avontuur gehad, en het was genoeg op dat moment’.

Schulz:’ Daarnaast hadden we drie super mentoren geregeld voor onze afgevallen kandidaten. Geef ze een applaus, KD, Maud en Koekoe! Jullie waren natuurlijk al bekend bij het publiek als kandidaten van vorig seizoen. Hoe was het om deze keer het spel van een andere kant mee te maken’? KD:’ Fascinerend, ik was erg benieuwd hoe het spel gespeeld zou worden en vond het erg leuk om de kandidaten tips te geven’. Koekoe:’ Het was weer een leuke ervaring en we hebben veel lol gehad’. Schulz:’ Maud, jij zat op het kale Devil Island en moest zelf dus ook een tijdje vasten. Was het zwaar’? Maud:’Toch weer zwaarder dan gedacht, gelukkig was het minder lang dan vorig seizoen en de kandidaten waren leuk’. Schulz:’ Nadat de kandidaten Kelapa Island verlieten bleef KD hier zitten, hoe was die ervaring KD’? KD:’ Het was een goede ervaring. Ik heb natuurlijk al op meerdere eilanden gezeten, alleen nog nooit alleen. Dan worden je skills past echt getest’. Schulz:’ Heb je de test doorstaan’? KD:’ Ik zou zeggen van wel’. D*N:’ Nu we hebben bijgepraat. Zullen we eens gaan kijken hoe de finale eilandraad er aan toe ging? Start de video’!

*Video* Pemenang Island:

D*N:’ Welkom Ycaris, Tdietz en Lukie4 op de finale eilandraad. Jullie zijn de drie finalisten van Survivor 2012. Straks komen alle kandidaten die na de samensmelting zijn afgevallen om jullie een moeilijke vraag te stellen. Hierna zullen ze nog één keer een positieve stem uitbrengen op wie zij Survivor 2012 willen zien winnen. Veel succes’. Vieffan, Bjorrn en Nextgp komen aangelopen. Ycaris:’ Oh jullie zien er goed uit’! Lukie4:’ En het slijmen begint, zucht’. Vieffan:’ We komen uit het hotel dus ik hoop inderdaad dat we er een stuk beter uit zien’. Dan komen Robbieazerty, Nieky en Swifty aangelopen. Tdietz:’ Devil Island in de house’! Ycaris:’ Ai, jullie zien er niet zo goed uit’. Gevolgd door Molcrazy, Jann en hillo. Jann:’ Zijn we alweer vrienden’. Lukie4:’ Leuk leuk’! Dan zien de finalisten een schip aankomen, een vrouw stapt uit:’ Ben ik op tijd’? D*N:’ Zeker Maikemeisje. Finalisten, Maikemeisje is de winnaar van de kijkersquiz en zal het tiende jurylid zijn’. Tdietz:’ Goed gedaan Maikemeisje’! D*N:’ Jullie mogen allemaal een vraag stellen aan één van de finalisten’. Nieky:’ Hoelang heb je mij als speelbal gebruikt en was je al van plan mij eruit te werken zodra je de kans kreeg ? Want volgens mij heb je echt met iedereen contact gehad zo ongeveer dit spel. Maar hoe ben je met ons 'complotje' omgegaan. Dat is mijn vraag’. Lukie4:’ Jij was door mijn groepje tot target gemaakt. Ik ben daar niet tegen in gegaan.Toch vond ik het in het begin wel fijn om een Brabant complot te hebben, samen met jou en Ibung. Ik verwachtte er alleen niet zo veel. Er was heel weinig contact. Als ik het me goed herinner (verbeter me gerust) hebben wij ons in het begin nooit zorgen hoeven maken om te stemmen. Wij wonnen de eerste rondes glansrijk. Mede door jou goede inzet bij de muziekopdracht. Daarmee heb je wel goodwill gekweekt. Jouw wegstemmen heeft mij uiteindelijk pijn gedaan, maar dat zul je wel lezen in mijn memories’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #75 Gepost op: 21-12-2012, 19:08:19 »
Robbieazerty:’ Ycaris: zelf hou ik wel van strategisch spel en tactieken uitwerken om ver te geraken. Mijn stem zal dus hoogstwaarschijnlijk eerder naar zo iemand gaan dan naar iemand die ver geraakt omdat hij/zij leuk en lief is. Ik weet maar weinig van je, want we hebben zo goed als geen contact gehad. Zou je me daarom enkele voorbeelden kunnen geven van tactische keuzes die jij gemaakt heb en strategieën die jij gevolgd hebt om hier te geraken? Ycaris:’Ik heb toch ook wel degelijk vaak mijn eigen plan getrokken en zelfs een keer gelogen. Op Kelapa viel er natuurlijk weinig te complotten. Voor mij begon het met het spel met de appels. Bij dit spel was het zo dat degene die op een gegeven moment met 5 appels in het mandje geconfronteerd zou worden zelf uit het spel lag, maar wel de beslissing mocht maken wie er zou winnen. Dat hadden we alle drie volgens mij al wel snel in de gaten. Bjorrn (de kleine dondersteen) nam daar contact met me op. Ik heb geantwoord dat ik wel akkoord wilde gaan met zijn voorstel om elkaar de overwinning te gunnen. De afspraak was: degene die op 5 appels komt, zorgt dat de ander wint. Met pijn in het hart, want eigenlijk vond ik Tdietz minstens net zo sympathiek en wilde ik liever geen complotje tegen hem smeden. Maar ja, je moet soms wat om verder te komen. Maar al gauw besefte ik mijn enorme rekenfout. Bjorrn zat vlak voor mij en zou er dus met gemak voor kunnen zorgen dat ik op 5 uitkwam, waarna ik hem de overwinning verplicht was. Niet zo handig dus. Dat heb ik hem ook direct bericht. De nieuwe afspraak was dat je de ander alleen de overwinning hoefde te gunnen als diegene buiten de anders schuld op 5 kwam. Tdietz nam ook contact op en wou niet dat Bjorrn zou winnen. Hij zou zorgen dat de 5 appel plek bij Bjorrn terecht kwam. Met als resultaat dat ik een stapje verder was op weg naar de samensmelting. Een lang verhaal waarin ik inderdaad niet het kwade genius genoemd kan worden, maar wat toch wel illustreert dat ik wist wanneer ik moest samenwerken en vooral wanneer ik mijn mond moest houden’!

Swifty:’ Lukie4, Gedurende dit spel heb jij net als ik meerdere contacten gehad. Ik heb zelf direct aan het begin voor mezelf een keuze gemaakt wie mijn main contact zou worden, wie ik als eerste antwoorden zou sturen voor ik het aan anderen zou sturen, op wie ik nooit zou stemmen, wie echt mijn lift naar de halve finale zou worden, om dan daar tegen elkaar te strijden. Voor mij was dat Robbie (tot ik ineens ergens rond de samensmelting het idee kreeg dat Robbie en hillo een dergelijke afspraak met elkaar hadden). Had jij ook zo iemand Lukie4, en wie was dat dan? Is dat gedurende het spel nog veranderd’? Lukie4:’Het was mijn initiatief om jou er bij te betrekken. MC dacht in eerste instantie aan een groepje van 4 (Robbie, ldhmolletje en mij). Ik wilde jou er graag bij, gewoon vanwege het feit dat je erg sterk in dit soort spellen bent. Zo werden we een vijftal. Ik had dus zoals eerder gelezen ook al een Brabantgroepje wat niet zo veel voorstelde. Ik had ook contacten met Lemmy en Bjorrn op het afvallerseiland. Dit waren twee nieuwe spelers en die wilde ik graag een beetje steunen in dit lastige spel. Bij die gesprekken was ook Miek betrokken. Met Miek had ik dus ook contact maar ook dat was geen overdreven geweldig contact. Dat was er vooral op gericht voor onze jonkies. Later voor de samensmelting hebben we ook wel eens over stemmen gepraat. Bijvoorbeeld op het moment dat ldhmolletje eruit ging.  Ik was stomverbaasd dat zij er zelfstandig uitstapte. Kortom ik had overal wat gesprekjes. Maar mijn sterkste band was toch wel met het door mij als eerste afgesproken groepje’.

Bjorrn:’ Tdietz, je hebt mij 3x uit het spel gespeeld, waarom zou ik ondanks dat toch op jou moeten stemmen nu’? waarom je alsnog op mij moet stemmen: alleen omdat je het misschien wilt, ik bedoel, je had ook lukie kunnen vragen wie eigenlijk jullie complot had gelekt...waar je in eerste instantie mij van beschuldigde, en dat was ik niet. Ik had mc alleen gemeld dat er een complot tegen hem was, ik noemde geen namen. Hij begon gelijk over jullie, hij wist het allang! Maar ik snap het helemaal als je op ycaris of lukie stemd, dit was een spel waar ik telkens betrokken was met jouw verlies’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #76 Gepost op: 21-12-2012, 19:09:03 »
Hillo:’ Lukie4, In hoeverre ben je het met mijn omschrijving eens van een ware survivor (fysiek, sociaal, geluk) en in hoeverre voldoe jij aan dat beeld’?Lukie4:’ Beste Hillo, zoals al eerder gezegd een mooi opgebouwde vraag en ik ga het risico nemen om het niet met je stelling eens te zijn over geluk.Dat vind ik toch echt afgedwongen. Die sleutel die ik won met een tweede prijs  (crypt sudoku) waardoor ik de Aura proef niet hoefde te doen. Dat heeft niets met geluk te maken, maar met meedoen aan proeven en daar je best voor doen (en voor in de gelegenheid te zijn, ik snap ook dat dat vanuit Brazilië/de trein/etc.) niet altijd even makkelijk is.Ik ben het met je omschrijving eens dat een survivor niet een (mag ik de personen uit de huidige ER gebruiken als voorbeeld? ) Lodewijk is. Alleen maar fysiek. Je moet ook sociaal zijn en verschillende contacten hebben (Peggy) en zonder geluk (een gouden munt vinden (Gene) een sleutel op het juiste moment in het spel kunnen inzetten (Lukie4) ) spreekt ook voor zich.Ik denk dat ik sociaal sterk was met het verbond met Swifty, MC, Robbie en LDHmolletje. Daarbij ook nog de gezellige gesprekjes tussendoor met Jann, Niek, Miek waarbij we allemaal elkaar niet vertrouwden maakte het leuk. Fysiek in de opdrachten heb ik me iedere keer erg ingespannen, soms te fanatiek (jeopardy) maar altijd heel betrokken en goed mijn best gedaan en veel tijd in gestoken. Vaak net aan verslagen maar altijd echt hard gewerkt en de tijd die de makers (veel!!!) er aan besteed hebben proberen terug te betalen in mijn "effort" om het op te lossen.Geluk heb ik naar mijn gevoel niet heel veel gehad. Ja die sleutel kwam blijkt nu op het goede moment. Ja Jann vertrouwde jouw niet helemaal, dat ligt buiten mijn bereik en dan kun je inderdaad van geluk spreken’.

Maikemeisje:’ Tdietz, Vanaf het begin waren de vrouwen zwaar in de minderheid, is dit van invloed geweest op je stemgedrag en waarom wel/niet’? o dat zeker, ik kan altijd wat beter met vrouwen opschieten en op de één of andere manier ben ik ook altijd voor vrouwen in spellen, zeker als ze in de minderheid zijn .Miek, ycaris en swifty waren eigenlijk mijn favorieten  hoopte dat die lekker ver zouden komen.In de eerste executie wilde ik ibung eerst niet wegstemmen, maar werd best snel overgehaald omdat ibung telkens aangaf het spel niet te snappen en ik hoopte dat addie en vieffan wat meer zouden toevoegen de volgende ronde. Vieffan deed dat wel  addie dus absoluut niet. Kreeg daardoor echt heel veel spijt dat ik addie niet gelijk al weggestemd had. Ik en miek hadden ibung overigens nog een voorstel gedaan om samen te stemmen’.

Molcrazy:’Ycaris, het is een prachtresultaat dat je in de finale staat! Het had na de samensmelting ook anders kunnen lopen gezien de stemmen die je soms tegen je kreeg. Wat is jouw motivatie om je aan te sluiten bij Nieky terwijl er in mijn ogen groepjes waren die sterker stonden en jou meer bescherming konden bieden op komende eilandraden’? Ycaris:’Ik wist heel slecht hoe de verhoudingen lagen, maar had wel het idee dat er in ieder geval twee grotere groepen waren. Nieky leek samen met NextGP apart te staan. Naar mijn idee zou ik bij een andere groep de onderste in de pikorde zijn geweest en dus het eerste gelost worden als het gelukt was 'de vijand' te elimineren. Bij Nieky had ik dat idee niet. Ik dacht en denk nog steeds dat hij uiteindelijk mij gekozen zou hebben om mee naar de finale te nemen (wishful thinking )’.

Nextgp:’ Eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als de finalisten juist een reden geven waarom ze niet de finalestem verdienen’. Tdietz:’ leuke vraag: ligt er natuurlijk aan wat jij vind waaraan een winneer moet voldoen, maar ga het proberen. Ik kom vanaf devils island en heb dus een groot gedeelte gemist van oa eilandraden en die opdrachten van schulz waar je u tegen zegt. Voor jou specifiek, met swifty en robbie ben je er een soort van uitgewerkt op devils island, maar dat was meer omdat nieky hoofdwaarschijnlijk die ronde erna bij zou komen en jij waarschijnlijk zou samenwerken met nieky’.
Vieffan:’ Lukie4, Hoe lang duurde het voordat je eerste complotje / stemafspraak (als je helemaal geen complotjes had) was gemaakt’? Dit was mijn samenwerking:  Molcrazy op 29.09.2012, 23:07:03. Wat denk je van een samenwerkingsverband met 4 personen? In een groep van 16 is dat niet te groot (met 10 man is het geen doen) zodat we tactisch kunnen toewerken naar de finale’.

D*N:’ Jullie mogen nu één voor één jullie stem uitbrengen, succes met jullie beslissing’. *Video*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #77 Gepost op: 21-12-2012, 20:09:02 »
Als eerste staat Molcrazy klaar om te stemmen. De camera is op hem gericht. Laat je stem maar zien!
De eerste stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

D*N:' Bedankt Molcrazy voor je stem, de volgende is Vieffan'.
Vieffan staat klaar en strijkt haar haar naar achteren. Ze houd het erg kort.
De tweede stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

D*N:' Ook jij bedankt Vieffan voor de stem. Volgende die zijn stem bekent gaat maken is Nieky'.
Nieky is de volgende en maakt nog een gebaar naar de finalisten.

De derde stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #78 Gepost op: 21-12-2012, 20:17:54 »
D*N:' Nieky bedankt voor je stem, het is spannend 1-1-1. Next up is Maikemeisje ons jurylid voor de kijkers, take it away'. Maikemeisje:' Wat moet ik weghalen'? D*N:' Je mag je stem bekent maken'. Maikemeisje loopt naar voren en schrijft haar stem op.

De vierde stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

D*N:' Jij ook bedankt Maikemeisje ::bravo::. Tijd voor de volgende stemmer en dat is Bjorrn'. Bjorrn gaat er klaar voor staan, twijfelt even en zet een naam op het briefje'.

De vijfde stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

D*N:' Bjorrn bedankt! Onze zesde stemmer is Robbieazerty'. Robbieazerty richt zich tot de camera en houd zijn briefje omhoog.

De zesde stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

D*N:' Wat een spanning weer, we zijn zo terug'.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #79 Gepost op: 21-12-2012, 20:27:41 »
D*N:' Robbieazerty bedankt voor je stem maar je maakt het wel weer gelijk'. Schulz:' Inderdaad. Nog vier stemmen te gaan en de spanning stijgt'. D*N:' Nextgp is next ;D'. Nextgp staat op, zet zijn stem neer, maakt nog een tekening er bij en houd hem omhoog'.

De zevende stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

D*N:' Bedankt Nextgp, eens kijken wat onze volgende jurylid vind. Hillo take the stage. Hillo? HILLO'? Schulz:' Hillo is weg'. D*N:' Dat is dan jammer. Bij deze stemt Hillo dus neutraal! Volgende jurylid is één van de weinig vrouwen die meedeed, Swifty'.

De negende stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Laten we gaan kijken wie het wint. Jann verlos ons uit deze spanning'! Jann komt rustig aangelopen en schrijft een naam op.

De tiende en laatste stem is voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human