Auteur Topic: Waar is Waldo?  (gelezen 515433 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2300 Gepost op: 25-08-2013, 14:45:24 »
Lijkt mij ook  ::jaja::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2301 Gepost op: 25-08-2013, 20:04:14 »
Big Brother is watching you... Maar wie let er op Big Brother?

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2302 Gepost op: 25-08-2013, 20:51:27 »
Ah, dan zitten we in Leeuwarden ::jaja::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2303 Gepost op: 25-08-2013, 20:56:53 »
 ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2304 Gepost op: 25-08-2013, 21:10:10 »
Ah, dan zitten we in Leeuwarden ::jaja::
Was mijn gevoel dus toch goed  ::trots::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2305 Gepost op: 25-08-2013, 21:22:14 »
 ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2306 Gepost op: 25-08-2013, 22:18:52 »
Ah, Leeuwarden - Waldo dacht het zelf ook al. Gekpratende mensen zijn meestal een clou. Combineer dit met dat in de meeste steden honden en mensen wisten wat 'honden uitlaten' behelste, en er bleven weinig plekken over. Ja, Groningen was natuurlijk ook een mogelijkheid geweest.
En dan was het ook nog eens die HDD die hem had gevonden. Waldo vond dat altijd een voordeel, want naast een goede kleurkeuze had je dan nog eens de kans op een tropisch eiland te komen. Of in een mooie stad.. Rome ofzo, en ja, when in Rome - do as the Romans do. Hetgeen doorgaans wereldoverheersing, pizza's, cappuccino en mooie vrouwen betekende - niet specifiek in die volgorde.
Liever dat, dan dagenlang eenzaam op een berg staan.

Waldo hoopte wel dat HDD eens wat opschoot, hij begon zich al te verve-.. nee, daar was het licht! De nieuwe bestemming was aanstaande!


--

Wit.
Koud.
Glibberig.

Waldo had nu al een hekel aan de nieuwe plek. Kon hij niet zelf iemand aanschieten om zijn bestemming te vragen? Dat telde toch ook? Of anders kon hij misschien een hint geven..

Nu voorzichtig, we willen niet vallen Willy. Wally. Waldo! Och wat een kou - hij kon spontaan niet meer helder denken.. Gelukkig leek beschaving nabij. Voetje voor voetje, hoofd omlaag turend beducht om niet te glijden. Door zijn oogwimpers kon hij nog net een groot bord ontwaren dat skidozen aanprees. Waldo had liever een flesje brandenwijn om op te warmen - maar een skidoos klonk als een verrassingspakket. Misschien zat drank wel bij skieën inbegrepen. Het leek Waldo een logische combinatie.

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2307 Gepost op: 25-08-2013, 22:24:04 »
::rofl::

Ik wist niet dat dat Google autootje ook op de zuidpool heeft rondgereden ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2308 Gepost op: 26-08-2013, 13:31:01 »
Waldo in Canada?
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2309 Gepost op: 26-08-2013, 13:49:40 »
Waldo in Canada?

Lijkt mij eerste Zwitserland of Oosterijk
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2310 Gepost op: 26-08-2013, 16:04:16 »
Snel googelen onder 'Skidoos Rental' doet me vermoeden dat het Canada (of Amerika) is! Maar waar?
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2311 Gepost op: 26-08-2013, 19:53:02 »
"Skiiiidooooooos!!"

Waldo strompelt voort - maar het skidoos-kraampje blijkt verlaten.
Niets geen skidozen te vinden - laat staan kleine flesjes sterke drank.
Gelukkig staan er naast het kraampje wel meerdere snowmobiles - en na enig zoeken is het laatje met sleuteltjes ook te vinden. 'Zo', denkt Waldo, 'ik heb vervoer. Nu op naar de bewoonde wereld. HDD kan het uitzoeken met z'n pitoreske plekjes'.

Hij heeft de snowmobile net gestart, wanneer een snowboarder de berg af komt snowboarden: 'Eindelijk, iemand die me kan helpen', denkt Waldo.

"Skidoos?!" roept hij vragend, terwijl de snowboarder langsglijdt. Die kijkt op, steekt licht verwart een hand op, roept 'Yeah' en is er weer vandoor.

"Wat een vreemde man", denkt Waldo: 'Was die "Yeah" ter begroeting of moet ik hem volgen naar de skidoos?' Hoe dan ook, Waldo is niet van plan het eerste levende wezen die hij ziet zo snel te laten schieten, dus hij zet de achtervolging in.

Hotsend en botsend dendert Waldo de man achterna, naar beneden, naar het dal. Beneden aangekomen staat de man verbaasd te kijken wanneer Waldo uitgeput komt aangegleden.

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2312 Gepost op: 28-08-2013, 20:10:46 »
We willen een H ::cheerleader::
We willen een I ::cheerleader::
We willen een N ::cheerleader::
We willen een T ::cheerleader::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2313 Gepost op: 28-08-2013, 20:11:05 »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2314 Gepost op: 28-08-2013, 20:37:12 »
en een glaasje Glühwein
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2315 Gepost op: 28-08-2013, 20:59:10 »
Jullie zien toch zeker wel waar Waldo is ???
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2316 Gepost op: 29-08-2013, 11:18:56 »
Nog voordat Waldo naar skidozen of glühwein kan vragen, begint de man te praten.
'Waldo? Waldo?! Je bent het echt! Waldo-man, wat een toeval!' Hij plukt en hint wat naar Waldo's muts en sjaal, alsof Waldo hem dan ineens wel zou herkennen. 'Je weet wel, Paul? Van eerst?' Waldo blijft wat bedremmeld toekijken. 'Wacht - maakt niet uit, een glühweintje zal je geheugen goed doen.', gaat Paul verder: 'Wat zal Herr Grohmann opkijken!'

Waldo heeft nog steeds geen idee waar het over gaat - maar voelt zich nog steeds bevroren, dus glühwein klinkt goed. Zeker als een ander trakteert.

--

Als ze de straat uitlopen is ineens de sneeuw verdwenen. Overal rondom worden groene bomen en grassen, zo groen als alleen gras kan zijn, beschenen door een vrolijk zonnetje.
'Ah, krijgen we dat weer', steunt Waldo, 'en ik had net zo'n zin in wat fijne glühwein..'

Verbijsterend genoeg staat Paul krap 20 meter verderop, dat gebeurd niet vaak. 'Paul? Jij ook hier?', stamelt Waldo.
"Als dat Waldo niet weer is! Hoe jij plotsklaps voor maanden kunt verdwijnen - alsof je kunt toveren!" Waldo schudt handen met Paul en een man die naast Paul stond, die de naam Herr Grohmann schijnt te dragen. 'Maar dat wist je vast nog wel', knipoogt Paul.

Waldo heeft doorgaans toch een goed geheugen, maar dit.. Nouja, het zal wel - dat zijn dingen om over na te denken tijdens de glühwein. Zijn voorstel wordt met geamuseerde verbazing ontvangen 'Maar Waldo, het is zomer. Maar goed - het begint wel traditie te worden. Volgt mij beide heren, op naar de langverwachte glühwein'.




Het drietal slaat de hoofdweg van het dorpje op. Geïnteresseerd loopt Waldo op een witgrijs kerkje af - waar de temperatuur spontaan enkele graden zakt. Het is nog wel lekker, maar toch.. opvallend. "Hey Paul, moet je eens voelen hoe koel het hier is!"
Paul kijkt verbaasd op 'Sorry, ken ik u?' "Natuurlijk!", antwoord Waldo: "we hebben samen een paar maal glühwein gedronken! Althans, dat was steeds het plan - maar het ging nooit door". Paul blijft beleefd, maar volstrekt blanco, naar Waldo kijken. "Je weet wel, Waldo?" Waldo plukt en hint wat naar zijn eigen muts en sjaal - dan zal hij hem vast wel herkennen.

Paul geeft nog steeds geen blijk van herkenning, zodat Waldo hem maar aanbied samen er een fles glühwein op te drinken. "Glühwein?", vraagt Paul: "Achja, waarom niet.. de dagen beginnen alweer te lengen, zo in oktober, dan kan het alweer. Komt u ook mee, Herr Grohmann?"


« Laatst bewerkt op: 29-08-2013, 11:20:45 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2317 Gepost op: 29-08-2013, 13:56:53 »
ooooh dit weet ik denk ik ;D

Maar kan op mijn mobiel niet op streetview
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2318 Gepost op: 30-08-2013, 11:59:33 »
Nou vertel vertel vertel :P


Het dorpje waar Waldo momenteel staat is eventueel ook prima - dan heb je geen streetview nodig ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waar is Waldo?
« Reactie #2319 Gepost op: 30-08-2013, 13:56:41 »
Maar als ik het verhaal goed interpreteer, was Streetview dus eerder bij de kerk dan op de piste en eerder op de piste dan in het dorp. Of eerder in het dorp dan op de piste, maar in ieder geval later dan bij de kerk. ::vergroot::

Ik kom er geen steek verder mee. Alle ballen op Nieky.
If I was a haircut would you wear a hat?