Auteur Topic: Aflevering 1 - 12 november  (gelezen 51196 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 1 - 12 november
« Gepost op: 11-11-2012, 18:25:11 »
In Expeditie Poolcirkel nemen tien Bekende Nederlanders het, onder barre omstandigheden, tegen elkaar, zichzelf en de ijskoude elementen op.
Vanavond leren we de deelnemers iets beter kennen. Zijn ze opgewassen tegen dit ijskoude avontuur, of moeten we voortijdig afscheid nemen van één van de kandidaten?





Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2012, 21:20:56 »
Wat bijzonder dat Dox de ijspegels met blote handen wil vangen en dat Charlie het met handschoenen doet. Vraag me af wat beter werkt..

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2012, 21:32:50 »
Ik vond het een leuke eerste aflevering. Ik ben benieuwd naar de rest.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #3 Gepost op: 12-11-2012, 21:55:34 »
Ik wist niet wat ik ervan moest denken, maar dit ''smaakt'' naar meer.






Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #4 Gepost op: 12-11-2012, 22:42:48 »
Ik vond het een leuke eerste aflevering. Vind alleen Dean een beetje (te) druk.
Geniet nooit met mate...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #5 Gepost op: 12-11-2012, 22:47:42 »
die was ik na 8 minuten al zat. ;D

ik vond het stukje bij de schietopdracht wat erg lang duren. Om ze nu allemaal in beeld te nemen... was een beetje saai.

Maar voor de rest vond ik het wel leuk :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #6 Gepost op: 12-11-2012, 22:49:29 »
Ja, dat schieten was uberhaupt vaag: zoals al door deelnemers werd opgemerkt kon je niet zien waar je geschoten had en dus ook niet corrigeren. Dan wordt het wel erg moeilijk schieten... :-\\
Geniet nooit met mate...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #7 Gepost op: 12-11-2012, 23:02:38 »
Ik vond het een leuke start. Dat schieten duurde inderdaad een beetje lang en ik had bovendien het idee dat ze de schoten niet bij de deelnemers lieten zien, maar dat dat een beetje willekeurig was.
Jammer dat Unorthodox het strijdtoneel al moest verlaten. Aardige knul ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2012, 23:34:28 »
Net terug van vakantie en zag dit subforum vandaag. Gelijk de eerste aflevering gekeken vanavond, ik vond het erg leuk. Mooie beelden, leuk spelelement en een leuke presentatrice.

Dit ga ik volgen hoor.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #9 Gepost op: 13-11-2012, 00:12:12 »
Zeker leuke aflevering, goed gemaakt programma. Enige wat ik aan de ene kant jammer vind is dat de winnaar het duel 1000 euro als beloning krijgt, en hierdoor even uit de gevarenzone is.

Aan de andere kant is dat ook weer een element wat het spel interessant kan maken, omdat mensen die eerst veilig leken dan ineens een plaatsje kunnen zaken voordat de nieuwe aflevering begint.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #10 Gepost op: 13-11-2012, 10:00:51 »
Zeker leuke aflevering, goed gemaakt programma. Enige wat ik aan de ene kant jammer vind is dat de winnaar het duel 1000 euro als beloning krijgt, en hierdoor even uit de gevarenzone is.

Aan de andere kant is dat ook weer een element wat het spel interessant kan maken, omdat mensen die eerst veilig leken dan ineens een plaatsje kunnen zaken voordat de nieuwe aflevering begint.

Nou, je kan sowieso volgende aflevering met de individuele proef weer 2500 euro verdienen, dus dat is niet helemaal waar.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #11 Gepost op: 13-11-2012, 13:08:38 »
Nou, je kan sowieso volgende aflevering met de individuele proef weer 2500 euro verdienen, dus dat is niet helemaal waar.
Nee, precies.. En het zou mss ook een beetje saai zijn als degene geen beloning van 1000 zou krijgen.. Want dan blijft diegene hoogstwaarschijnlijk telkens in de gevarenzone.. ;p
Vind 't wel een leuke twist.. En nu is 1000 nog veel, maar naarmate de afleveringen vorderen, zal dat ook niet meer zoveel impact hebben, neem ik aan.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2012, 07:38:29 »
Ik vond de eerste Aflevering erg leuk en die ijspegels vangen vond ik ook erg leuk ben benieuwd of het altijd zo vergaat 2 die het tegen elkaar opnemen, wel erg spannend het is meer ieder voor zich geen weggestem dat is veel beter, ik ga dit elke week volgen zeker!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #13 Gepost op: 16-11-2012, 19:34:55 »
Ik vond de eerste aflevering een beetje tegenvallen, eerlijk gezegd. De proeven waren langdradig en ik heb me al zitten ergeren aan bijna de helft van de kandidaten  :-[ Ik snap ook niet echt waarom ze die wandeling in het donker deden, je zag alleen maar hoofden met lampjes, dat was niet leuk om naar te kijken. En ik snap het vroeg donker is daar, maar dan sta je toch gewoon de volgende dag vroeger op  :)

Verder vond ik het puntensysteem erg leuk, met dat geld. Ik vond 't dus wat tegenvallen, maar ga 't zeker nog een kans geven maandag  ::ok::  ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #14 Gepost op: 17-11-2012, 14:38:29 »
Redelijke aflevering. Met op zich leuke proeven, alleen waren ze niet even goed in beeld gebracht. Zoals NGP al zei: waarom in het donker? Dat voegt volgens mij niks toe aan het spel.

Ook ik vind het jammer dat de winnaar van de ijspegels zomaar 1000 Euro krijgt voor zijn pot. Zeker in het begin van het spel kan het een veel te grote invloed hebben. En ik vond het ook jammer dat je niet de complete uitslag van het schieten in beeld zag. Je zag wel even kort de eindstand van de aflevering in beeld, maar je zou zelf moeten gaan uitrekenen wie op welke plaats is geeindigd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #15 Gepost op: 17-11-2012, 15:09:54 »
Ik heb nog een beetje gemengde gevoelens na de eerste aflevering.

Waar ik Lauren in Fort Boyard nogal vond tegenvallen, vond ik haar nu echt heel erg goed in het programma passen. Ze doet me een beetje denken aan Angela vroeger in WIDM: aan de ene kant streng tijdens opdrachten, maar ook een lieve warme vrouw die mensen omarmt als ze het moeilijk hebben. Ik vond haar echt super in deze eerste aflevering!

Op zich vond ik de groepen wel leuk. Dean is vermoeiend, maar houdt wel de sfeer in de groep goed. Verder vond ik nog niet veel mensen echt tegenvallen, maar echt opvallen deden ze meesten ook niet. Ik hoop dat we wat meer van de verschillende kandidaten gaan zien in de komende afleveringen.

De opdrachten vond ik nogal tegenvallen. Met z'n alleen een berg beklimmen in de kou heb ik al zo vaak eerder gezien, dat het me niet echt boeide (ik bleef maar wachten op een twist, bijv. dat ze vragen moesten beantwoorden en zo een snellere route konden vinden ofzo). Het schieten vond ik ook niet echt boeiend, vooral omdat het resultaat volledig afhing van toeval. De kandidaten konden immers niet oefenen of zichzelf verbeteren (van 'ik moet iets meer naar boven richten of iets meer naar rechts'). Het waren gewoon vijf willekeurige schoten, behalve bij Amanda Krabbé die duidelijk wist waar ze mee bezig was.

Het puntensysteem vind ik wel erg leuk. Dit keer eens géén stemmingen, maar echt een ranglijst gebaseerd op kwaliteit. Degene die het meeste geld heeft verdient het ook echt om te winnen en degen met het minste geld om naar huis te gaan. Ook leuk dat de winnaars mogen kiezen of ze voor comfort of de ranglijst gaan (maar verstandig dat ze voor het geld kozen, want zeker in de eerste aflevering was dat bepalend voor het resultaat). Anders dan sommigen hier vind ik het een goede twist dat de winnende verliezer 1000 euro krijgt, anders heeft degene ook geen eerlijke kans meer in de volgende aflevering. (En wisten we nu al dat Charlie weer de proef zou moeten spelen). Wel hoop ik dat de proef elke week anders is, want ik vond het ijspegels vangen ook niet bijzonder boeiend eerlijk gezegd.

Na dit verhaal denk je vast dat ik het programma helemaal niet leuk vond. Integendeel, ik vond het vermakelijk, maar gewoon jammer omdat er voor mijn gevoel veel meer in had gezeten dan er nu in deze aflevering uit is gekomen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - 12 november
« Reactie #16 Gepost op: 17-11-2012, 16:15:51 »
Redelijke aflevering. Met op zich leuke proeven, alleen waren ze niet even goed in beeld gebracht. Zoals NGP al zei: waarom in het donker? Dat voegt volgens mij niks toe aan het spel.

Ook ik vind het jammer dat de winnaar van de ijspegels zomaar 1000 Euro krijgt voor zijn pot. Zeker in het begin van het spel kan het een veel te grote invloed hebben. En ik vond het ook jammer dat je niet de complete uitslag van het schieten in beeld zag. Je zag wel even kort de eindstand van de aflevering in beeld, maar je zou zelf moeten gaan uitrekenen wie op welke plaats is geeindigd...

Ik zou het idd leuker hebben gevonden als ze 100 euro per pegel hadden kunnen winnen, orthodox had al 500 en dat meiske 100 dus dat was dan toch veel spannender geweest.

Ik heb nog een beetje gemengde gevoelens na de eerste aflevering.

Waar ik Lauren in Fort Boyard nogal vond tegenvallen, vond ik haar nu echt heel erg goed in het programma passen. Ze doet me een beetje denken aan Angela vroeger in WIDM: aan de ene kant streng tijdens opdrachten, maar ook een lieve warme vrouw die mensen omarmt als ze het moeilijk hebben. Ik vond haar echt super in deze eerste aflevering!

Op zich vond ik de groepen wel leuk. Dean is vermoeiend, maar houdt wel de sfeer in de groep goed. Verder vond ik nog niet veel mensen echt tegenvallen, maar echt opvallen deden ze meesten ook niet. Ik hoop dat we wat meer van de verschillende kandidaten gaan zien in de komende afleveringen.

Inderdaad een hele leuke presentatrice, ik zou ook gek van Dean worden maar wat je zegt, hij houdt wel de spirit erin!