Auteur Topic: Devil Island  (gelezen 56182 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Devil Island
« Reactie #220 Gepost op: 1-12-2012, 13:42:31 »
The Birds

Al uren lig ik op de kale rots naar de sterren te staren. Ik heb een pijnlijke heup van het liggen, heb al dagen een zere rug, en mijn hoofd verlangt naar een zacht kussen. Slapen doe ik niet. Wat een hel, dit duivelse eiland. Het enige voordeel van de nacht is dat het wat koeler is. Maar zo wakker liggend gaat de tijd zo traag. Ik heb honger, vreselijk veel honger. Er is gewoon niets te eten hier. Geen vrucht, geen kokosnoot, geen krabbetje. Straks gaan we maar weer eens proberen te vissen. Ik haat vissen. Maar ik haat honger nog meer.
Eindelijk zie ik een randje licht in het oosten, het eerste teken van de nieuwe dag. Naast me liggen de jongens te draaien. Tdietz is ver weg, NextGP ligt te kreunen, en hypere Bjorrn weet zelfs 's nachts niet stil te liggen. Ik had niet gedacht dat ik Vieffan zo zou missen. Het valt niet mee, als enige vrouw hier, met van die jonge kerels. Echt veilig voel ik me niet, nooit. Misschien dat ik daarom ook wakker lig.
Ik draai maar weer eens op de andere kant, haal een steen onder mijn knie vandaan. Weer een blauwe plek, dat kan er ook nog wel bij. En nu beginnen mijn oren ook nog eens te zeuren, de laatste paar minuten hoor ik continu een schelle toon.

Tdietz doet zijn ogen open en kijkt me aan. 'Wat is dat voor geluid?' vraagt hij. 'Geluid?' zeg ik, 'ik hoor niets, alleen een nare toon in mijn oren, vreselijk.' 'Dat is niet in jouw oren alleen muts' antwoordt Tdietz, 'dat hoor ik ook, dat geluid komt vanaf de zee of vanuit de lucht.' Verbaasd kijk ik hem aan. Ben ik hier gek aan het worden? Ik ga overeind zitten en kijk over het water. Ook Bjorrn is wakker en kijkt rond. 'Wat een rare wolk daar!' roept hij ineens. Tdietz en ik kijken in de richting die hij wijst, en ja, daar is een hele rare wolk. Heel donker, en heel onvast van vorm. Het geluid wordt steeds sterker, en dan zegt Tdietz 'dat is het, dat maakt dat geluid, het zijn vogels!' Ik wrijf eens in mijn ogen en kijk weer goed. Hij heeft gelijk, de wolk is een zwerm vogels, schreeuwende zeemeeuwen, ontelbaar veel, en ze komen recht op ons af.

Met een gil wek ik NextGP. "Hoe kun je nog slapen gek, er komen duizenden zeemeeuwen op ons af!' schreeuw ik naar hem. Badend in het zweet (waar zou hij nou zo kreunend over hebben liggen dromen?) wrijft NextGP de slaap uit zijn ogen. Zodra hij de vogels ziet springt hij overeind. 'We moeten weg hier, weg!' roept NextGP, 'die meeuwen vallen ons aan!'
Snel pakken we onze slaapspullen bij elkaar en rennen we naar de grot. Dit vreselijke eiland, zonder ook maar enige bescherming, alleen die vieze enge grot, als al die vogels hier willen landen is er straks geen centimeter ruimte meer over! Tdietz bereikt als eerste de grot, met NextGP op zijn hielen. Ook ik weet net voor de eerste zeemeeuwen landen de grot te bereiken. Eenmaal binnen draaien we ons om, om ruimte voor te maken voor de vierde. Maar we zien hem nergens. 'Waar is Bjorrn?' vraagt Tdietz hijgend. Buiten is het weer donker, de zwerm vogels schermt het licht van de opkomende zon af, en we zien Bjorrn nergens.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Devil Island
« Reactie #221 Gepost op: 1-12-2012, 13:42:38 »
Er komen nog steeds vogels aan, steeds meer. Ze landen op elkaar, buitelen over elkaar heen, het zijn er ontelbaar veel. 'Het is net The Birds!' roep ik. 'Jah duh,' zegt NextGP, 'het zijn vogels ja, tuurlijk zijn het birds'. Ook Tdietz kijkt mij suf aan. 'Nee, The Birds, van Hitchcock, The Birds!' Ik moet schreeuwen om me verstaanbaar te maken, maar die broekies begrijpen me niet. Geïrriteerd door zoveel gebrek aan algemene ontwikkeling bij de jeugd van tegenwoordig schud ik mijn hoofd en kijk ik maar weer naar buiten, op zoek naar Bjorrn.
Dan zie ik wat die vogels hier komen doen. Allemaal zitten ze maar kort op het eiland, ze vliegen meteen weer op. Maar ze laten wel wat achter. De rotsen worden wit, en de witte laag wordt steeds dikker. 'Shit!' roept NextGP, die het ook ziet. 'Ja, dunne shit ja, die vogels schijten alles onder hier!' antwoord ik. Langzamerhand wordt het een beetje lichter, zijn er steeds minder vogels. En het zonlicht wat tevoorschijn komt wordt weerkaatst door de witte smurrie op de rotsen. Het doet pijn aan de ogen. Voorzichtig doet Tdietz een stap buiten de grot, maar hij glijdt direct uit. Als een zoutzak glijdt hij naar beneden, naar het rotsstrand, de zeemeeuwen die er nog zaten opschrikkend. Ik probeer mijn lachen in te houden, maar dan hoor ik NextGP naast me grinniken. Ik kijk hem aan, en we schieten allebei in de lach. We kijken naar Tdietz, die op het strandje probeert op te staan. Hij zit onder de vogelschijt, glibbert weer onderuit en vloekt en tiert alles bij elkaar. NextGP moet zo lachen dat hij steun zoekt bij de muur. Ik zie hem wegglippen en hij gaat dezelfde weg als Tdietz. Proestend van het lachen glijdt hij naar beneden, waar Tdietz een nieuwe poging doet om op te staan. Met een prachtige draai gooit NextGP zichzelf met zijn benen in de lucht tegen Tdietz aan, en samen glijden ze verder. Een deels lachende, deels vloekende kluwen armen en benen. Ze hebben een pad voor me geveegd en voorzichtig loop ik ook richting het strand.

'Whoehaaa!' Ik schrik me rot. Met een schreeuw springt een volledig witte gedaante achter een rots vandaan. 'Aaaaaaaaaah!' schreeuw ik, en ik glij van schrik onderuit. Dan zie ik het. 'Eikel! Hoe durf je een oudere vrouw zo te laten schrikken. Levenslink!' NextGP en Tdietz staken hun pogingen om overeind te komen en kijken me aan. 'Bjorrn, daar ben je!' roept Tdietz. 'Whahahaahaha wat zie jij eruit' lacht NextGP. Bjorrn is volledig met vogelpoep bedekt, zijn haar staat recht overeind. 'Ja, lach maar' zegt hij, 'maar ik heb mooi wel voor het avondeten gezorgd.' En met een trotse glimlach haalt hij vier besmeurde zeemeeuwen achter zijn rug vandaan. 'Bjorrn, held!' roep ik blij, en ik probeer hem te omhelzen, maar hij weert mij met een van walging vertrokken gezicht af. 'He bah, oud mens, raak me niet aan' zegt hij. Ik trek mijn neus op, en ik ruik waarom ik hem beter niet kan aanraken.
'Hoe heb jij die vogels eigenlijk gevangen?' vraagt Tdietz, die bij ons is komen staan. 'Nou gewoon' zegt Bjorrn, 'ik heb ze gevangen, klaar.' NextGP is eindelijk uitgelachen en hoort wat Bjorrn zegt. 'Zoiets vang je niet gewoon, wat heb je gedaan en waarom ging je niet mee naar de grot?' vraagt hij. Bjorrn loopt een beetje rood aan en wordt boos. 'Hou s op met vragen zeg, wees gewoon blij dat ik die vogels heb' zegt hij al stampvoetend. Tdietz blijft aandringen, en ook ik ben heel nieuwsgierig. Maar we moeten lang doorvragen voordat Bjorrn eindelijk zegt: 'ja, nou, ik wou met jullie mee naar de grot, maar ik struikelde. En toen landden al die vogels ineens vlakbij me, en op me. En daar schrok ik een beetje van, en toen heb ik het in mijn broek gedaan. En toen alle vogels waren opgevlogen lagen er een paar dood tussen mijn benen, zomaar ineens. Maar we hebben wel avondeten!'

En zo is het ook gegaan. Een regenbui spoelt die het eiland schoon. Bjornn wast zich uitgebreid in zee, terwijl Tdietz een vuur aanmaakt en NextGP en ik de vogels kaalplukken. En terwijl de avondzon in de zee zakt eten wij onze buiken rond. Klaar voor een nieuwe nacht, en opgeladen voor de volgende proef. Dankzij bange broekenpoeperd Bjorrn kunnen wij er weer even tegenaan. En dus is hij toch een held!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Devil Island
« Reactie #222 Gepost op: 1-12-2012, 14:03:46 »
Swifty!   ::respect:: Het leest weg als spannend boek!   ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Devil Island
« Reactie #223 Gepost op: 1-12-2012, 14:04:03 »
 ::bravo:: voor allemaal :)
You'll never walk alone

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Devil Island
« Reactie #224 Gepost op: 1-12-2012, 14:09:22 »
 ::rofl:: ik ben een bange broekenpoeperd.
Erg leuk verhaal en gelukkig heb ik het overleeft  ::bravo::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Devil Island
« Reactie #225 Gepost op: 1-12-2012, 14:15:54 »
Sorry Bjorrn ::sorry:: maar toch ben je ook de held! ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Devil Island
« Reactie #226 Gepost op: 1-12-2012, 14:17:48 »
NextGP ligt te kreunen,
:o Ik dacht dat Vieffan weg was  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Devil Island
« Reactie #227 Gepost op: 1-12-2012, 14:18:58 »
Ja, hij droomt he ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Devil Island
« Reactie #228 Gepost op: 1-12-2012, 14:19:51 »
 ::rofl::

Maar mooi verhaal ::bravo::, word toch moeilijker dan gedacht
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Devil Island
« Reactie #229 Gepost op: 1-12-2012, 15:13:55 »
leuk verhaal swifty ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Devil Island
« Reactie #230 Gepost op: 1-12-2012, 16:37:17 »
Zeer vermakelijk allemaal om te lezen  :)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Devil Island
« Reactie #231 Gepost op: 1-12-2012, 18:51:31 »
Top gedaan, eilandgenoten!  ::ok::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Devil Island
« Reactie #232 Gepost op: 1-12-2012, 19:17:28 »
Ik krijg het nog lastig tegen al die andere verhalen die ook prachtig zijn :(
Dus als je niet wilt dat ik het spel verlaat, stem dan op mij in de poll als het nog kan  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Devil Island
« Reactie #233 Gepost op: 2-12-2012, 00:03:09 »
leuke verhalen Tdietz, Bjorrn en Swifty  ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Devil Island
« Reactie #234 Gepost op: 2-12-2012, 01:15:10 »
Inheb genoten van alle verhalen! Dankjulliewel voor alle moeite die jullie er in hebben gestoken  ::bravo::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Devil Island
« Reactie #235 Gepost op: 2-12-2012, 08:56:03 »
super  Devils-bewoners: ::ok::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Devil Island
« Reactie #236 Gepost op: 2-12-2012, 15:13:41 »
De uitslag is bepaald. Maar we wachten eerst op de poll ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Devil Island
« Reactie #237 Gepost op: 2-12-2012, 15:21:53 »
Haha spannend.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Devil Island
« Reactie #238 Gepost op: 2-12-2012, 20:14:54 »
Terwijl de survivors allemaal aant stressen zijn bij de proef zit er hier nog ene te stressen hoor.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Devil Island
« Reactie #239 Gepost op: 2-12-2012, 20:17:36 »
De Verbanning

Maud roept de bewoners bij elkaar. Het is tijd voor de verbanning.

De tussenstand op dit moment is:
Swifty 8 punten
Tdietz 6 punten
nextgp 4 punten
Bjorrn 2 punten

Swifty jij mag dus sowieso nog even blijven, gefeliciteerd1

Nu de uitslag van de verhalen. Het was erg moeilijk en ik heb wat advies lijnen ingeschakeld, maar het is gelukt om een besluit te nemen.

Op de eerste plek is geëindigd:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Op de tweede plek is geëindigd:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Op de derde plek is geëindigd:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En helaas op de vierde plek:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat betekend dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
word verbannen van Devil Island. Je zal naar Monyet Island verhuizen maar we zien je weer in de finale ::zwaai::

Eindstand:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human