Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 160317 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Aflevering 1
« Gepost op: 6-12-2012, 15:29:07 »
De Mol strijkt neer in Zuid-Afrika!

Hoe liggen de groepsverhoudingen? Wat voor soort Mol krijgen we dit jaar te zien? Valt er al een vrijstelling te verdienen in aflevering 1?

Ontdek het in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen!

« Laatst bewerkt op: 31-12-2012, 18:21:08 door Lukie4 »
2024: wie is de Mol?

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2013, 20:36:45 »
Alfabetische volgorde, maar Boissevain hoort voor Borgers te komen.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2013, 21:33:36 »
Ewout zat op op 1 persoon, hij noemde Joep. Joep dus niet de Mol? Dacht al dat Ewout exit ging...

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2013, 21:35:01 »
Vond Ewout deze aflevering zo verdacht doen dat ik hem bijna ging zien als de mol of de nep-mol. Bleek dus het laatste te zijn.

Vind het niet zo erg dat hij er uit is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 3-01-2013, 21:38:44 »
Heerlijke aflevering met 2 interessante opdrachten. Leuke kandidaten in een mooi land. Toch wel verrassend dat Ewout eruit is gegaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 3-01-2013, 21:42:01 »
Ik ging voor de uitzending voor Daniël, ik hoop dat hij het is!

Offline justin98

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 3-01-2013, 21:42:30 »
Ik gok hier toch op Kees.
Toen de Priester iets over hem vertelde bij de eerste opdracht, had hij het over Nelson Mandela. Zijn Afrikaanse naam zou de ''Oproerstokende'' (in ieder geval zoiets). En wie stookt nog meer oproer? Inderdaad, de Mol!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 3-01-2013, 21:42:59 »
Mooie beelden, ingewikkelde opdrachten. Intro van 2012 vond ik beter, was langer. Eerste opdracht was prachtig, jammer dat we niet alle verhaaltjes van de priester hebben gehoord (vind ik echt jammer dat niet alle verhaaltjes op tv zijn gekomen).

De testantwoorden zijn niet meer genummerd (was ook niet logisch).

Het stukje met Art als "verteller" aan het begin van de tweede opdracht was nieuw. Weet niet of ik het vind passen, moet er aan wennen.

Veel psychologisch gebeuren in de opdrachten. Weet niet of mijn collega blijft plakken als dit zijn eerste widm-ervaring is. Jammer van maar twee opdrachten. Is wel het een en ander uit die eerste opdracht af te leiden. Die tweede minder, dat gaat niet over de mol maar over vertrouwen en niemand is af te strepen omdat niemand zijn vrijstelling verkocht.

Hadden drie opdrachten moeten zijn. Twee is erg weinig informatie uit te halen. Durf nog geen verdenkingen te doen.

En ik baal verschrikkelijk van Ewout zijn executie. Had me erg op hem verheugd... :\'(
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2013, 21:44:08 »
Ewout weg... Had ik echt niet verwacht!
Een van mijn potentiële Mollen weg.. :(

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 3-01-2013, 21:44:31 »
Mooi weer, alleen het was alweer voorbij voordat ik er erg in had.

Tim deed wel verdacht bij dat busje. Maar bij Daniel had ik een aantal keer het gevoel dat hij voorkennis had, bij de toren zegt hij al iets over de keuze die beneden gemaakt moest worden, terwijl hij er nog niks van hoorde te weten.

Op dit vroege uur na de uitzending spreid ik mijn verdenking tussen Joep (mijn schot-voor-de-boeg) en Daniel.

Het vertrek van Ewout doet mij niet zo veel. Ik kende hem niet en één aflevering is onvoldoende om hem te leren kennen. 't is wel gunstig voor mijn pool overigens.  >:D

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2013, 21:45:27 »
Geweldig mol-land is mijn eerste conclusie, en zeker leuke uitzending!
Morgen maar terugkijken en goed gaan speuren, want zoveel ben ik nog niet rijker ;)
Ik houd t op Tim nog.
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2013, 21:46:56 »
Zagen jullie de cijfer 82 ook op de muur staan tijdens de test Zarayda en Kees zijn uit 1982 ::oink::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 3-01-2013, 21:50:00 »
En we zijn weer begonnen.

Ik moet helaas zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben.

De eerste opdracht leek wel behoorlijk op die van vorig jaar, de tweede was goed gevonden en leuk om naar te kijken, maar er valt uit beide opdrachten zo weinig te halen. Vooral omdat bij die tweede geen geld gemoeid was. Nou ja, er kon potentieel 10000 euro verdiend worden maar zowel de Mol als een slimme kandidaat zou nooit 1000 euro voor de pot verdienen ten koste van een vrijstelling. Al is het maar om dat het je verschrikkelijk onverdacht maakt.

Omdat ook die eerste opdracht bijna geheel individueel is vind ik het voor de kandidaten wel erg moeilijk om hieruit een Mol te halen voor die eerste executie.

Mijn schot-voor-de-boeg-Mol was Kees, en er is weinig gebeurd wat daar verandering in kon brengen. Ook nog prominent op het lijstje staan Carolien en Zarayda ... maar nogmaals, er was weinig om je op te baseren.

Offline maarten85

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 3-01-2013, 21:50:42 »
Hebben jullie in kaart kunnen brengen wie er bij Opdracht 1 allemaal geld heeft binnen gebracht?

Ik kom op:

Joep --> ?
Janine --> ?
Carolien --> ?
Ewout --> 0

En wie was de 5e die binnen was?

Je kon zien dat Joep en Carolien in ieder geval beiden 1 extra envelop openden, maar dan kom je op meer dan de 800 euro uit.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 3-01-2013, 21:51:52 »
Wat gebeurde er nou trouwens met die enveloppen en Ewout en dat er één envelop niet mocht meedoen? Dat moet ik echt nog een keer zien om te snappen denk ik...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 3-01-2013, 21:52:22 »
Volgens mij heeft Carolien er een flink aantal opengemaakt?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 3-01-2013, 21:53:26 »
Zagen jullie de cijfer 82 ook op de muur staan tijdens de test Zarayda en Kees zijn uit 1982 ::oink::
Inderdaad, er stond zelfs '82, ofwel het jaartal 1982... Ik moest ook meteen denken aan het geboortejaar van de mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 3-01-2013, 21:53:47 »
Erik: Ewout was volgens mij helemaal niet op tijd. Dus die enveloppe zou sowieso niet meetellen. Maar helemaal goed herinner ik het me ook niet ...

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 3-01-2013, 21:55:21 »
Erik: Ewout was volgens mij helemaal niet op tijd. Dus die enveloppe zou sowieso niet meetellen. Maar helemaal goed herinner ik het me ook niet ...
Ewout was 5e

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 3-01-2013, 21:56:45 »
5 personen waren op tijd binnen. 4 x 5 x 100 = 2000 potentiële euro's ... maar het werden er maar 800, dus er zijn er 12 extra opengemaakt door die 5 kandidaten. Helaas zegt het weinig over de Mol? Die is óf helemaal niet aangekomen, of heeft geen of weinig enveloppen ingeleverd.