Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 402013 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1080 Gepost op: 28-02-2013, 22:45:30 »
En om alvast maar even Captain Hindsight voor mezelf te gaan zitten spelen...

Aflevering 1, bij het bungeejumpen... de reactie van Kees op de verkeerde voorspelling van Ewout. Eigenlijk viel hij me toen wel al op, omdat ik zijn verontwaardigde 'boze' reactie zo nep vond. "Dat heb ik helemaal niet gezegd!", over dat hij het over hoogtevrees gehad zou hebben in de bus. Die blik van hem er bij, ik weet niet, het was gewoon te overdreven. Maar ja, ik heb er niks mee gedaan natuurlijk , want ik was inmiddels helemaal gefocust op Joep.  ::ohno:: ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1081 Gepost op: 28-02-2013, 22:47:15 »
Haha, voor de hoeveelste keer? ;)

Maar inderdaad viel deze aflevering echt alles op zijn plaats in de stoomtrein. Toch jammer, want nu zal Kees op het laatste nippertje alsnog de meest verdachte worden neem ik aan...
Hm, weet ik niet. Wij kennen alle gevonden theorieën, en hebben in deze aflevering dus bevestiging gezien, als je de hints niet zo volgt weet ik niet of het nu wel zo duidelijk is dat het Kees is. Op .nl staat Paulien in ieder geval nog boven Kees.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1082 Gepost op: 28-02-2013, 22:48:18 »
Hm, weet ik niet. Wij kennen alle gevonden theorieën, en hebben in deze aflevering dus bevestiging gezien, als je de hints niet zo volgt weet ik niet of het nu wel zo duidelijk is dat het Kees is. Op .nl staat Paulien in ieder geval nog boven Kees.

Lekker laten staan  ;)
No Milk today???

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1083 Gepost op: 28-02-2013, 23:04:49 »
Het verbaast me dat Carolien de verliezer is geworden. Ze zat steeds boven op Kees en heeft zelfs zijn molboekje gelezen. Misschien heeft ze er geen rekening mee gehouden dat de info in het molboekje wel eens fake kan zijn. Ze zei zo serieus dat ze veel aan het lezen ervan had gehad. Waarschijnlijk heeft Paulien meer punten gescoord omdat ze eerder op de mol zat dan Carolien.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2013, 23:06:30 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1084 Gepost op: 28-02-2013, 23:10:46 »
Het gaat zo snel op het forum dat ik niet weet of dit al gepost is. Maar kan "Words, words and more words. There is something that speaks louder than words" niet op het feit slaan dat Kees geen boeken vond in de bibliotheek? Dit is een molactie die met het vinden van weinig opleverende boeken (woorden) niet te overtreffen is.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1085 Gepost op: 28-02-2013, 23:21:13 »
Het gaat zo snel op het forum dat ik niet weet of dit al gepost is. Maar kan "Words, words and more words. There is something that speaks louder than words" niet op het feit slaan dat Kees geen boeken vond in de bibliotheek? Dit is een molactie die met het vinden van weinig opleverende boeken (woorden) niet te overtreffen is.
Ja, dat zou heel goed op de bibliotheekopdracht kunnen slaan, inderdaad!

Ik vroeg me trouwens af of Kees niet gewoon bezig was de molboekjes en/of favoriete boeken van de kandidaten weg te halen, zodat Paulien en Carolien ze niet konden vinden. Zogenaamd onder het mom van 'ik zoek mijn eigen molboekje'.

?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1086 Gepost op: 28-02-2013, 23:21:43 »
Ik vroeg me trouwens af of Kees niet gewoon bezig was de molboekjes en/of favoriete boeken van de kandidaten weg te halen, zodat Paulien en Carolien ze niet konden vinden. Zogenaamd onder het mom van 'ik zoek mijn eigen molboekje'.

?

Yes, dat kan heel goed ::ok::

Offline Gramulanion

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1087 Gepost op: 28-02-2013, 23:22:11 »
Na de priesterhint is dus nu ook de cijfercode gekraakt. Door iemand op het forum van FOK! schijnt. Zullen we nog één keer met zijn allen "Kees closed" zeggen? ::) :P


31 staat voor de 31e letter in de reeks letters van de volgorde van de zulu-opdracht.

Lijkt me duidelijk.  ::trots::


Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1088 Gepost op: 28-02-2013, 23:26:10 »
Het gaat zo snel op het forum dat ik niet weet of dit al gepost is. Maar kan "Words, words and more words. There is something that speaks louder than words" niet op het feit slaan dat Kees geen boeken vond in de bibliotheek? Dit is een molactie die met het vinden van weinig opleverende boeken (woorden) niet te overtreffen is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Words,_Words,_Words
Misschien een van de favoriete boeken?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1089 Gepost op: 28-02-2013, 23:50:27 »


Misschien heeft hij ook nog wel een boek van een afgevallen kandidaat verstopt?

Ja, dat denk ik dus ook. (zie mijn eerdere post in dit topic)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1090 Gepost op: 1-03-2013, 00:39:35 »
Helemaal niet zwak. Niemand hier had hem gevonden, pas na aflevering 2 toevallig door iemand op een ander forum. Daarbij is het fonetisch perfect natuurlijk.

Hebben jullie allemaal dan niet gehoord hoe Paulien Kees bij zijn volledige voornaam noemde?
Cornelius Tol!  ::oink::

Offline joye26

  • Forumlid
  • Art is de mol
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1091 Gepost op: 1-03-2013, 00:52:27 »
In het aflevering 9 topic al veelvuldig besproken.
Maar voor de duidelijkheid.
Gevonden op facebook:

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1092 Gepost op: 1-03-2013, 01:13:13 »
En wat als Paulien dit te horen had gekregen?:
19/2/27/23/6/7/10/11/11/6/4/3/7/
 ;)
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1093 Gepost op: 1-03-2013, 01:21:03 »
Hebben jullie allemaal dan niet gehoord hoe Paulien Kees bij zijn volledige voornaam noemde?
Cornelius Tol!  ::oink::

Lijkt verdacht veel op Cornelisse Mol.... :P
Zie:
En wat als Paulien dit te horen had gekregen?:
19/2/27/23/6/7/10/11/11/6/4/3/7/
 ;)


Loebas, heb je het Paulien topic al gezien?  ;) ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1094 Gepost op: 1-03-2013, 01:25:13 »
Bij zijn laatste test zegt Kees dat deze uit 40 vragen bestaat.
Hij klikt vervolgens 'Mol' aan op vraag 24.

40-24= 16. De coupé waar het juiste antwoord op de vraag 'Wie is de Mol?' lag, i.e. Kees.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1095 Gepost op: 1-03-2013, 03:19:38 »
Kees @ 10.38...
Omnia vincit amor

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1096 Gepost op: 1-03-2013, 03:21:15 »
En nog ff bewegend beeld..


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1097 Gepost op: 1-03-2013, 04:39:01 »
@20.38:
Kees: "We komen morgen echt:  "moi"  tevoorschijn bij de grande finale".
Moi is ik (in het Frans).
"Grande finale" refereert aan franse taal, dus aan "Moi", dus aan "Ik" (ben de Mol?).

*wat doe ik hier?*
 ;)

Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1098 Gepost op: 1-03-2013, 06:17:50 »
Hij komt niet echt heel erg (opr-)echt over tijdens biechten trein.
Maar goed dat heb ik ooit eerder gemeld ;)

Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1099 Gepost op: 1-03-2013, 07:12:55 »
Ik krijg sterk het idee dat Kees niet zo lekker in zijn vel zat na het vertrek van Zarayda.
Niet zozeer vanwege hun bondje of het hebben van een 'klankbord' uiteraard, maar omdat hij zich ineens zonder 'human shield' voelde en overgeleverd aan twee mensen die hem goed doorhebben en sterk op hem letten.

Gewoon minder in zijn element en misschien ook gewoon moe. Ik weet het niet. Maar ik vond zijn algehele gedrag en ook in de biechts deze aflevering veel minder scherp. Niet dat hij echt steken liet vallen maar, mja gewoon, toch meer alles of niks denk ik, zo van: het zit erop.. En ik denk dat het afscheid van Zarayda hem ook niet in de koude kleren is gaan zitten uiteindelijk. Met haar heeft hij gewoon veel gedeeld in de serie, sws, en dicht bij mensen staan heeft ook een prijskaartje.

Ik bewaar mijn eindoordeel tot afl 10 maar als Mol heeft hij het voor zover ik heb gezien en kan beoordelen prima gespeeld (gesteld uiteraard dat hij de Mol is, daar ga ik nog steeds vanuit  :D ). Maar ik denk dat in deze aflevering (los van de hints in de trein) wel duidelijk was wie de Mol is, gewoon in gedrag idd.

« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 07:14:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)