Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 401400 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1160 Gepost op: 4-03-2013, 19:16:50 »
Carolien kreeg dit ook als aanwijzing: "de priester vertelde je alles wat je moet weten".

De voorafgaande vraag was: "Welke tekst van de priester hoorde bij de finalisten".
In de tekst over Mandela wordt specifiek genoemd dat hij president werd van ZA.

Dus in de tekst is de aanwijzing naar de mol te vinden.
Los van de priesterhint want hiervoor heb je de teksten van 10 kandidaten nodig.
Hmmm dan heb ik dit toch iets anders zitten kijken als jij.

Het eerste wat haar in de trein werd gevraagd was namelijk of zij de eerste was om bij de priester aan te komen. Carolien bevestigde en toen kwam de aanwijzing naar de mol. Zij heeft immers de teksten van 10 kandidaten gehoord dan?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1161 Gepost op: 4-03-2013, 19:24:43 »
Hmmm dan heb ik dit toch iets anders zitten kijken als jij.

Het eerste wat haar in de trein werd gevraagd was namelijk of zij de eerste was om bij de priester aan te komen. Carolien bevestigde en toen kwam de aanwijzing naar de mol. Zij heeft immers de teksten van 10 kandidaten gehoord dan?
Er werd gevraagd of zij als eerste finalist binnen was.
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1162 Gepost op: 5-03-2013, 00:47:54 »
Ik zet deze toch even hier neer omdat het mi niet in het 'gevoel van serie 13' topic thuishoort waar de oorspronkelijke opmerking staat.

weermollen, bijna op Paulien stemmen, als Paulien Kees niet verdacht had gemaakt was de opdracht geslaagd.

We weten van een heleboel dingen niet wat er precies gebeurd is dus het lijkt me niet zo zinnig om daar nu al een oordeel over te hebben. Kees zal er sws zijn verhaal wel over doen, dan weten we meer.

Toch even een inhoudelijke reactie in de vorm van hoe ik het zélf zie.

Dit was mijns inziens namelijk juist een zeer geslaagde molsactie.
Hij heeft alleen ingegrepen op die momenten dat de mollen in de problemen kwamen en geprobeerd hen dekking te geven zonder dat dat te veel in de gaten liep - zowel om in het spel te blijven als om niet op te vallen als de echte Mol in het spel.

Zijn taak aan het einde was uiteraard om ervoor te zorgen dat er hoe dan ook niet op Paulien gestemd ging worden. Of er op hem of Zarayda gestemd zou worden was verder niet van belang. Dus heeft hij Paulien een heel duidelijke 'out' gegeven door eerst Zarayda te 'verdenken' nadat Zarayda duidelijk Paulien begon te verdenken - daarmee tegelijk aangevend dat hij bereid was op Zarayda te stemmen.

Om dit geloofwaardig te maken naar Zarayda toe moest hij ook aan Paulien vragen hoe zij dit zag. Immers Zarayda vertrouwt hem en als Mol wilde hij dat ook natuurlijk ook niet op het spel zetten. Je hoort hem nergens Paulien daadwerkelijk beschuldigen alleen de gelegenheid geven zich te verdedigen of met argumenten tegen Zarayda te komen wellicht.
Paulien gaat vervolgens in de aanval (met mijn inziens echte argumenten waarom ze hem verdenkt) omdat ze niet snel genoeg goede argumenten kan bedenken waarom zij het niet zou zijn. Het enige wat Kees dan kan doen is zijn mond verder houden om ervoor te zorgen dat de opdracht mislukt.

Het gevolg is helder, een goed gelukte mollenstreek die best lastig was om geloofwaardig te spelen, en waarbij hij zeker ook risico's genomen heeft dat meer mensen hem erna meer zouden gaan verdenken.
Goed uitgevoerd qua dubbelspel dus wat mij betreft.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 00:53:23 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1163 Gepost op: 5-03-2013, 01:11:22 »
Toch weer een kwestie van interpretatie. Waarvan ik denk dat hij te weinig heeft gedaan denkt iemand anders weer dat hij het uitgekiend gespeeld heeft. Volgens mij was hij hier te afhankelijk van Paulien, als zij had getwijfeld of ze voor jokers of geld moest gaan, had ze dit eerder al kunnen laten mislukken. Daniël had zichzelf al verdacht gemaakt, als de kandidaten ook maar iets hadden opgelet, hadden ze na de uitschakeling van Carolien meteen Paulien moeten verdenken. Dat Paulien nou toevallig goed kan toneelspelen, zodat de anderen dat niet doorhadden, daar kan Kees weinig aan doen, dus daar heeft hij enorme mazzel mee gehad.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1164 Gepost op: 5-03-2013, 01:18:15 »
Toch weer een kwestie van interpretatie. Waarvan ik denk dat hij te weinig heeft gedaan denkt iemand anders weer dat hij het uitgekiend gespeeld heeft. Volgens mij was hij hier te afhankelijk van Paulien, als zij had getwijfeld of ze voor jokers of geld moest gaan, had ze dit eerder al kunnen laten mislukken. Daniël had zichzelf al verdacht gemaakt, als de kandidaten ook maar iets hadden opgelet, hadden ze na de uitschakeling van Carolien meteen Paulien moeten verdenken. Dat Paulien nou toevallig goed kan toneelspelen, zodat de anderen dat niet doorhadden, daar kan Kees weinig aan doen, dus daar heeft hij enorme mazzel mee gehad.

Er is altijd een kans dat kandidaten niet voor jokers gaan maar voor het geld.
Die kans is echter wel heel klein als het gaat om drie jokers, met nog veel kandidaten in het spel.
Als Paulien de Mol was heeft zij mijns inziens een veel riskantere positie omdat ze onmiddellijk Carolien afmaakt - als de kandidaten een beetje beter op hadden gelet had ze zo uit het spel gelegen en was de opdracht geslaagd. Als zich gedeisd houdende 'kandidaat' kon Kees het spel veel meer beïnvloeden tot aan het einde door de meerderheid te forceren.

En eerlijk gezegd vond ik Paulien daar helemaal niet zo goed bezig omdat ze meteen begon te hakkelen zodra ze een beetje onder vuur werd gelegd. Als Kees níet ingegrepen had was er een goede kans geweest dat de opdracht geslaagd was juist - dat zegt Zarayda ook met zoveel woorden in haar biecht. Tot Kees de 'out' biedt en plotseling Zarayda gaat verdenken.

Maar goed, jij vindt er het jouwe van prima. Ik wacht eerst eens de ontknoping af, maar om te zeggen dat dit eigenlijk 'geen molsactie' was oid, nee, dat zie ik echt niet.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 01:20:49 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1165 Gepost op: 5-03-2013, 01:52:35 »
Ik zeg helemaal niet dat het 'geen molsactie' was, dat ging over wat anders en zelfs daar zei ik niet dat het zo was, maar dat het zo kon zijn, dus waarom je nou die woorden in mijn mond moet leggen?
Ik zeg alleen dat hij m.i. hier en op meerdere andere momenten te weinig heeft gedaan en teveel op anderen vertrouwd.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1166 Gepost op: 5-03-2013, 02:01:08 »
Goed dan heb ik je daar kennelijk verkeerd begrepen. Fijn dat je dat even rechtzet.  ::ok::

Voor wat betreft actief/passief, dat is uiteraard maar net hoe je het ziet en we zijn het er allebei dus over eens dat we daar pas echt een oordeel over kunnen hebben na aflevering 10.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1167 Gepost op: 5-03-2013, 03:14:39 »
Dat is zeker waar, we kunnen pas een beter beeld vormen na donderdag, dus ik ben in elk geval benieuwd :P En mocht hij dan een wel doordachte, slimme en uitgekiende mol zijn, dan wil ik dat ook best toegeven.
The British are not impressed.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1168 Gepost op: 5-03-2013, 11:38:04 »
als jij meedoet met de mol en kon kiezen tussen geld waarvan je nog niet weet of je wint of je kiest voor jokers om verder te komen in spel wat zou jij doen. ik zou voor jokers gaan in plaats van geld





Toch weer een kwestie van interpretatie. Waarvan ik denk dat hij te weinig heeft gedaan denkt iemand anders weer dat hij het uitgekiend gespeeld heeft. Volgens mij was hij hier te afhankelijk van Paulien, als zij had getwijfeld of ze voor jokers of geld moest gaan, had ze dit eerder al kunnen laten mislukken. Daniël had zichzelf al verdacht gemaakt, als de kandidaten ook maar iets hadden opgelet, hadden ze na de uitschakeling van Carolien meteen Paulien moeten verdenken. Dat Paulien nou toevallig goed kan toneelspelen, zodat de anderen dat niet doorhadden, daar kan Kees weinig aan doen, dus daar heeft hij enorme mazzel mee gehad.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 11:40:07 door rubes »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1169 Gepost op: 5-03-2013, 12:26:55 »
Volgens mij was hij hier te afhankelijk van Paulien, als zij had getwijfeld of ze voor jokers of geld moest gaan, had ze dit eerder al kunnen laten mislukken.

Een kleine toevoeging op wat ik eerder al noemde aangaande de jokers/ rol van de mol in deze opdracht.
Het joker-aannemen aspect was natuurlijk niet het enige aspect dat meewoog in deze opdracht.
Het 'engste' voor de Mol is uiteraard om in het échte spel ontmaskerd te worden als Mol, niet in deze opdracht. Ik stel dan ook dat het al dan niet slagen van deze opdracht van ondergeschikt belang is voor het grotere belang (wat zoals inmiddels enkele malen gesteld, ook uit het gedrag van Kees bleek). Het zou behoorlijk dom zijn om het grotere belang op het spel te zetten voor het kleinere, dus ligt de rol van 'kandidaat' veel meer voor de hand voor de Mol.

Uiteraard wil de Mol als het even kan wel mollen - en drie jokers aan twee kandidaten geeft een goede kans dat dat gebeuren gaat in de rol van kandidaat, al kan je dat niet garanderen.

Wat je wél kunt garanderen is dat kandidaten je anders gaan bekijken als je in het mini-molspel wél de mol speelt - zeker als je dat met succes doet zoals Paulien. Dat is ook duidelijk gebeurd (qua nieuwe verdenking of bevestiging van al bestaande) bij Paulien, oa. door Tim ('verdacht goed gespeeld'), Daniël (die Paulien al de hele tijd in zijn verdachtenlijst heeft van vroeg af aan) en Zarayda, nadat Tim eruitvloog.  Zarayda uitte zelfs (in extra beeldmateriaal) een nieuwe verdenking voor Daniël gebaseerd op zijn houterige 'mol' zijn. Alle ogen zijn dus hoe dan ook op je gericht in die opdracht. Welk belang heeft de Mol daarbij?

Waarom zou je je grotere spel riskeren door het al dan niet slagen van één opdracht.. Uiteraard wil je liever succes als Mol maar de offers en risico's zijn te groot - temeer daar je zoveel minder kwetsbaar bent en invloed hebt op het hele proces in de rol van kandidaat. Mol willen zijn hier is de 'edit-f*ck' die ze er ook al herhaald in hebben gewreven overigens.. Dus nee.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 12:40:27 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1170 Gepost op: 5-03-2013, 18:18:44 »
als je naar de extra beelden kijkt van aflevering 6. zei kees als ik de mol ben en ik wil het geld laten verdwijnen dan gooi ik hem in het rivier of ik ga de helft verscheuren. misschien was dat wel een reden dat ieder kandidaat 750 kreeg omdat kees een deel van de pot heeft verscheurd. al denk ik niet dat kees geld heeft laten verdwijnen.

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1171 Gepost op: 5-03-2013, 19:11:21 »
Ik heb net nog eens gekeken naar het begin van aflevering 9 omdat ik dat zo hilarisch vind.

Het viel me ineens op dat Kees zei over het vertrek van Zarayda: "je weet natuurlijk dat er iedere week een kandidaat weg moet"

Ik zit natuurlijk heel diep in mijn Kees-tunnel, maar ik vond dat een vreemde uitspraak. Ik denk bv dat ik, als kandidaat, zou zeggen: je weet dat er iedere keer iemand naar huis moet.

Maar goed, ik ben natuurlijk steeds op zoek naar bevestiging van wat ik al vanaf aflevering 1 weet ;D


Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1172 Gepost op: 5-03-2013, 20:26:50 »
Ik heb net nog eens gekeken naar het begin van aflevering 9 omdat ik dat zo hilarisch vind.

Het viel me ineens op dat Kees zei over het vertrek van Zarayda: "je weet natuurlijk dat er iedere week een kandidaat weg moet"

Ik zit natuurlijk heel diep in mijn Kees-tunnel, maar ik vond dat een vreemde uitspraak. Ik denk bv dat ik, als kandidaat, zou zeggen: je weet dat er iedere keer iemand naar huis moet.

Maar goed, ik ben natuurlijk steeds op zoek naar bevestiging van wat ik al vanaf aflevering 1 weet ;D



Hij heeft vaker van dit soort opmerkingen gemaakt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1173 Gepost op: 6-03-2013, 23:59:48 »
Dat is zeker waar, we kunnen pas een beter beeld vormen na donderdag, dus ik ben in elk geval benieuwd :P En mocht hij dan een wel doordachte, slimme en uitgekiende mol zijn, dan wil ik dat ook best toegeven.

Ben ook benieuwd of je je mening nog bij gaat stellen..... ;)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1174 Gepost op: 7-03-2013, 10:41:18 »
Hoi mensen,

Ik heb hier al in geen 100 jaar meer meegeschreven, maar ik zit me zo op te vreten thuis, dat ik wel moest inloggen  ;D

Ik zit alle afleveringen nog eens te kijken en ik ben bij aflevering 8. Wellicht is deze hint al eerder aan de orde geweest, maar ik zie 'm nergens in dit topic, of ben ik gek geworden?

Ik hoor heel duidelijk in zo'n tussenshot, met ondergaande zon, een stem zeggen: Kees is de mol, kees is de mol.

Begrijp me goed, ik wil mijn Paulien-tunnel niet uit, maar ik hoor het! Dus tja...

Aflevering 8, op 19:30/19:31.
Ma how, zeg!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1175 Gepost op: 7-03-2013, 10:52:35 »
Even over die dictee opdracht.  :)

Ik heb nog even na zitten denken over wat Paulien zegt hier.
Het zou eigenlijk een erg leuke mollenstreek kunnen zijn als dat klopt, vind ik.  :D
Een soort omgekeerde psychologie. Niemand verwacht dat wie dan ook een perfecte versie van het gedicht inlevert. Al helemaal Kees niet die zijn uitdrukkingen door elkaar husselt en openlijk verklaart dat taal níet zijn ding is.  :P (Vandaar Paulien's verbazing destijds).

Maar juist van die persoon een goede versie te ontvangen - daar wordt natuurlijk veel minder waarde aan gehecht, en er wordt veel meer gekeken naar wat de 'taalgroep' zoal doet en bedenkt. Dus gaan ze eerder de fout in, doordat ze de taalgroep wél serieus nemen, en de 'niet-taalfreak' níet. Die weten het immers beter.. Dus anti-mol maar eigenlijk mols-actie. Dat was duidelijk niet eerder bij Paulien opgekomen en waarom zou het ook, je bent gefocussed op de fouten, niet op wat iemand juist goed heeft.

Ik zou hem erg mooi vinden, zeker in combinatie met de 'Tim' actie. Het komt voor in de Moltrein dus het lijkt me aannemelijk dat hij dit bewust heeft gedaan iig.  :)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 10:56:14 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1176 Gepost op: 7-03-2013, 11:00:48 »
Hoi mensen,

Ik heb hier al in geen 100 jaar meer meegeschreven, maar ik zit me zo op te vreten thuis, dat ik wel moest inloggen  ;D

Ik zit alle afleveringen nog eens te kijken en ik ben bij aflevering 8. Wellicht is deze hint al eerder aan de orde geweest, maar ik zie 'm nergens in dit topic, of ben ik gek geworden?

Ik hoor heel duidelijk in zo'n tussenshot, met ondergaande zon, een stem zeggen: Kees is de mol, kees is de mol.

Begrijp me goed, ik wil mijn Paulien-tunnel niet uit, maar ik hoor het! Dus tja...

Aflevering 8, op 19:30/19:31.

Tja, niet dat ik er blij mee ben maar ik moet toegeven dat ik dat ook meen te horen...

wie luister er nog even mee?


http://www.youtube.com/watch?v=FATXEarhQpw


Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1177 Gepost op: 7-03-2013, 11:05:46 »
Tja, niet dat ik er blij mee ben maar ik moet toegeven dat ik dat ook meen te horen...

wie luister er nog even mee?


http://www.youtube.com/watch?v=FATXEarhQpw



Ik hoor alleen wat geruis, maar dat er iets gezegd zou worden haal ik er echt niet uit.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1178 Gepost op: 7-03-2013, 11:15:28 »
Ik hoor alleen wat geruis, maar dat er iets gezegd zou worden haal ik er echt niet uit.

Ik wil het ook niet horen   >:( ;D

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #1179 Gepost op: 7-03-2013, 11:17:31 »
Ik zelf ook niet  ;D
Ma how, zeg!