Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 402072 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #880 Gepost op: 23-02-2013, 01:45:07 »


Op de eerste pagina van het molboekje staat gewoon al de mol z'n naam?  ;D

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #881 Gepost op: 23-02-2013, 05:46:29 »
Als ik zoek op volendam en ziekenhuis krijg ik:

Waterlandziekenhuis, Behandelcentrum Waterland Oost - Volendam. Dit is onderdeel van Waterlandziekenhuis - Purmerend.

Er zijn 3 locaties, 2 in Purmerend en 1 in Volendam.

Mysterie opgelost?

Volendam is vervolgens om zijn imago als 100% Volendammer te behouden voor alle palingsoundliefhebbers  zijn doelgroep ::) :P


Wie vormen zijn doelgroep als ik vragen mag?
Heb hier ergens vernomen dat hij meeloopt met de palingzangers, is hijzelf ook zanger? Of waar zou hij 'bekend' van moeten zijn?
Had nl nog nooit van hem gehoord, maar dat heb ik doorgaans bij dit soort programma's met 'bn'ers'.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #882 Gepost op: 23-02-2013, 06:09:14 »
Wie vormen zijn doelgroep als ik vragen mag?
Heb hier ergens vernomen dat hij meeloopt met de palingzangers, is hijzelf ook zanger? Of waar zou hij 'bekend' van moeten zijn?
Had nl nog nooit van hem gehoord, maar dat heb ik doorgaans bij dit soort programma's met 'bn'ers'.
Troskijkers.  ;D
Hij zit elk jaar in De Zomer Voorbij. Hij zat in Nick & Simon: The American Dream. Hij doet wat interviewwerk voor sterren.nl en ook nog wat achter-de-schermenwerk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #883 Gepost op: 23-02-2013, 09:01:11 »
En volgens mij ook presentator bij sterren.nl. Geen idee waarvan hoor.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #884 Gepost op: 23-02-2013, 10:44:55 »
Wat een ge---oer hier, misschien een afleidingsmanoeuvre, vanwege de spijkers met koppen die hier geslagen zijn? ::trots::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 10:48:55 door Run »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #885 Gepost op: 23-02-2013, 11:04:27 »
Wat een ge---oer hier, misschien een afleidingsmanoeuvre, vanwege de spijkers met koppen die hier geslagen zijn? ::trots::

Nou ja dat is het punt een beetje denk ik..
De Kees-verdenkers hebben niet veel argumenten verder aan te voeren want die zijn er toch wel, en ook ruimschoots genoemd lijkt me. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog niks in de Cornelius-hint zie ( ::schaam::) op basis van wat hier genoemd is. Misschien blijkt het wel zo, maar dan heb ik toch wat overtuigenders nodig dan 'zwart' en 'buffels' cq 'de gehoornde' oid.

Ook over de leeuw heb ik nog wat twijfels sws, althans hoe dit nou precies gelinkt kan worden. Ik denk wel dat het aannemelijk is dat ze dit als hint hebben proberen te gebruiken maar verder dan de associaties die (gevoelsmatig) hier gemaakt zijn kom ik tot nu toe ook niet echt. Wel viel op dat in deze aflevering zowel Kees als Art het jongetje dat Kees en Carolien rondleidde 'Dion' noemden wat totaal niet leek op de naam die hij noemde volgens mij maar ook dat is weer vrij vaag vind ik..

Verder valt er niet héél veel te zeggen over de aflevering lijkt me. Opdracht 1: geen gemol, duidelijk bedoeld om wat geld te verdienen voor de schamele kas.
Opdracht 3: misschien vagelijk gemol wat niet in beeld is, maar ook niet heel erg de bedoeling was.

Het lijkt me dat áls er gemold is, dit in opdracht 2 was, waar als kijker (en waarschijnlijk ook als speler) weinig zinnigs over te zeggen is omdat je weinig inzicht hebt over hoe het allemaal precies samenhangt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er nog niet de tijd voor heb gehad om er écht nog een keer voor te gaan zitten maar tussen de bedrijven doorlezend heb ik er ook geen heldere inzichten over gelezen dus ik neem aan dat áls die er zijn, ze sws niet te voordehandliggend zijn. Ik beaam (en bedacht hetzelfde voor ik het las) wat in de recensiekoning werd genoemd: Kees roept keihard trekken nadat hij eerst tegen deze optie was, en we zien niks van hem dat hij dat ook daadwerkelijk doet. De kogel wordt heel eenzijdig aangetrokken dan lijkt het - maar ik moet dat nogmaals bekijken.

Hoe dan ook het lijkt erop dat de meeste Kees-verdenkers de discussies laten voor wat ze zijn op dit moment. Kan ik me iets bij voorstellen want ik denk er vaak ook zo over als ik voor de zoveelste keer hoor dat hij het niet kan zijn 'omdat hij teveel geld verdiend heeft'. Of hij het is of niet, dit is een non-argument onderhand zeker ten opzichte van wie er verder nog in de finale staat. Just my two cents.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #886 Gepost op: 23-02-2013, 11:10:25 »
In de eerste opdracht koos hij wel (expres?) moeilijke woorden uit. Maar ja, met Paulien in het andere team.  ::)
En Carolien, Paulien en Kees hebben toch ongeveer evenveel geld verdiend voor de pot? Tenminste, dat dacht ik ergens te lezen.
Dus kunnen ze eigenlijk alle drie de mol niet zijn.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #887 Gepost op: 23-02-2013, 11:20:53 »
In de eerste opdracht koos hij wel (expres?) moeilijke woorden uit. Maar ja, met Paulien in het andere team.  ::)
Is dat zo? Nou ja relatief dan misschien ik heb niet alle woorden in het Zulu opgezocht.. Zou wel interessant zijn om dat te vergelijken trouwens.  ;)
Citaat
En Carolien, Paulien en Kees hebben toch ongeveer evenveel geld verdiend voor de pot? Tenminste, dat dacht ik ergens te lezen.
Dus kunnen ze eigenlijk alle drie de mol niet zijn.  ;D

Carolien zeker meer dan Kees onderhand... Met de laser en deze aflevering (gedeelde bijdrage).
Paulien inmiddels ook ja. Je kunt stellen dat ze niet anders kon dan wel haar best doen in die opdracht, maar dan resteren er wat mij betreft twee vragen:
1. Waarom zó je best doen (8 van 10? 6 van 10 was minstens een even respectabele en goede score bijvoorbeeld..)
Maar vooral:
2. Waarom je Mol in deze positie plaatsen? Ze had al weinig kunnen uitvoeren in de vorige opdrachten en dan ga je haar nu in deze onmogelijke positie plaatsen waardoor ze wel geld móet verdienen of enorm af moet gaan tegenover iedereen? De Mol móet dus geld verdienen in dat geval?? Vreemde opzet.. Nog even los van andere redenen waarom ik denk dat Paulien het niet is, al zou ik geen moeite ermee hebben als ze het wel bleek te zijn - Ik denk echt wel mijn favoriete kandidaat dit jaar.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #888 Gepost op: 23-02-2013, 11:43:02 »
Eigenlijk vind ik het wel heel grappig eerlijk gezegd.   :D

Mensen hebben het over 'te veel geld' etc. Ik kan me voorstellen dat dit argument 10 (!) series geleden ook gold voor George - en evenmin opging om dezelfde redenen, in zekere zin..

George ging op de scooter en léék heel veel geld te scoren - vervolgens moest Dick een heel eind terugpeddelen wat de verdenking op hém laadde.

Exact datzelfde gevoel krijg ik nu dus vaak bij Kees. Hij dóet fantastisch alsof (en de meeste kandidaten en duidelijk ook menig kijker trapt erin), maar ondertussen doet hij een 'magic trick' waardoor er toch telkens geld verdwijnt. Geld in het veld, geld in kokers/in een winkel.

De meeste ex-kandidaten en mollen zijn ervoor gevallen en halen het keer op keer aan waarom hij niet de mol zou kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 12:13:21 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #889 Gepost op: 23-02-2013, 12:00:08 »


Op de eerste pagina van het molboekje staat gewoon al de mol z'n naam?  ;D

Die heb ik ook al eens gepost ja, echte Keestunnelaars zien alles ;D

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #890 Gepost op: 23-02-2013, 12:02:57 »
Die Soetkees toch  ::rofl::
No Milk today???

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #891 Gepost op: 23-02-2013, 13:37:20 »
Eigenlijk vind ik het wel heel grappig eerlijk gezegd.   :D

Mensen hebben het over 'te veel geld' etc. Ik kan me voorstellen dat dit argument 10 (!) series geleden ook gold voor George - en evenmin opging om dezelfde redenen, in zekere zin..

George ging op de scooter en léék heel veel geld te scoren - vervolgens moest Dick een heel eind terugpeddelen wat de verdenking op hém laadde.

Exact datzelfde gevoel krijg ik nu dus vaak bij Kees. Hij dóet fantastisch alsof (en de meeste kandidaten en duidelijk ook menig kijker trapt erin), maar ondertussen doet hij een 'magic trick' waardoor er toch telkens geld verdwijnt. Geld in het veld, geld in kokers/in een winkel.

De meeste ex-kandidaten en mollen zijn ervoor gevallen en halen het keer op keer aan waarom hij niet de mol zou kunnen zijn.

Dit is precies wat ik ook denk sinds ik seizoen 3 heb gezien ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #892 Gepost op: 23-02-2013, 13:39:00 »
Eigenlijk vind ik het wel heel grappig eerlijk gezegd.   :D

Mensen hebben het over 'te veel geld' etc. Ik kan me voorstellen dat dit argument 10 (!) series geleden ook gold voor George - en evenmin opging om dezelfde redenen, in zekere zin..

George ging op de scooter en léék heel veel geld te scoren - vervolgens moest Dick een heel eind terugpeddelen wat de verdenking op hém laadde.

Exact datzelfde gevoel krijg ik nu dus vaak bij Kees. Hij dóet fantastisch alsof (en de meeste kandidaten en duidelijk ook menig kijker trapt erin), maar ondertussen doet hij een 'magic trick' waardoor er toch telkens geld verdwijnt. Geld in het veld, geld in kokers/in een winkel.

De meeste ex-kandidaten en mollen zijn ervoor gevallen en halen het keer op keer aan waarom hij niet de mol zou kunnen zijn.


 ::ok:: ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #893 Gepost op: 23-02-2013, 13:43:31 »
Kees Tol is nog altijd mijn MOL!
Maar ik ga hier niet iedere keer de verdediging inschieten omdat er mensen roepen dat Kees teveel geld heeft verdient. Volgens mij staat in dit topic (en andere topics) al meerdere malen beschreven dat Kees helemaal niet zoveel heeft binnengebracht, incl. welk bedrag in welke opdracht. Dat is niet veel. Wel nog veel onduidelijk dat wel, maar dat moeten we afwachten.
Ach ja, heb soms ook het idee dat mensen dit roepen omdat ze anders niets weten te verzinnen. Denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat ze liever een andere Mol zien ofzo. Want Paulien en Carolien hebben de laatste aflevering echt veel geld verdient!! Maar ze blijven maar over Kees aan de gang.

Kees Tol is de Mol!! Ik weet het gewoon zeker.  ::zwaai::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #894 Gepost op: 23-02-2013, 14:15:49 »
Het enige waar ik moeite mee heb in deze serie is het feit dat Kees bij de laseropdracht een luikje opent. ::niet-ok:: De rest valt voor mij wel binnen de eerste 2 regels.

 ;D

Sorry maar ik moet hier ergens ook wel een beetje om lachen. Over op slakken zout leggen gesproken..
Mollen hebben zo vaak kleine dingetjes goed gedaan om credit te bouwen om niet meteen verdacht te worden. Er zijn tal van voorbeelden, ook een George en een Dennis die hier alom gelauwerd worden en wel degelijk écht dingen goed deden, veel meer dan dhr Tol en qua geld zeker ook meer opleverend in sommige gevallen.

Dus ik begrijp dat gehakketak op dit soort dingen niet zo.. Het hoort gewoon bij de mol-rol die iemand kiest. Als het iemand is als Kim die álles opzichtig fout doet is het óók weer niet goed.. Begrijp me niet verkeerd maar het komt mij zo langzaamaan een beetje voor als meten met twee maten and then some.. De Mol kiest een strategie en daar horen bepaalde 'offers' bij.. Ofwel je hebt dit, met als gevolg een subtielere, minder ontdekte mol - ofwel je hebt de overduidelijke mol met veel meer verdenking, waar je dit soort 'dilemma's' niet hebt.. Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uitgaat.  :D
« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 14:18:50 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #895 Gepost op: 23-02-2013, 14:19:20 »
Dat elke mol ook kandidaats moet doen is een feit. Dat de mol een keertje (mede) geld inbrengt kan ook nog wel.

Het enige waar ik moeite mee heb in deze serie is het feit dat Kees bij de laseropdracht een luikje opent. ::niet-ok:: De rest valt voor mij wel binnen de eerste 2 regels.

Ik ga er vanuit dat de gevonden koker in de winkel geregisseerd is door de makers. Anders zou dat een 2e situatie zijn waar ik moeite mee zou hebben.

Ach, een of twee situaties die wellicht dubieus zijn, valt reuze mee toch? Ik ben de laatste jaren wel erger gewend  :D

Ik heb het idee dat hij dat luikje heeft geopend om naar de kandidaten toe niet meteen verdacht te zijn. Nu was iedereen blij, Kees lekker fanatiek maar hij heeft uiteindelijk niet alleen gezorgd voor het geld in de pot. Dit was echt een teamopdracht en iedereen deed wat Carolien heeft er uiteindelijk écht voor gezorgd dat het geld in de pot kwam. Ook lagen er jokers. Die heeft Kees ook genomen, lekker kandidaats! Dit was één van eerste opdrachten dus een beetje subtiel zijn is niet verkeerd denk ik.
En sommige vallen misschien over het luikje maar naar de kandidaten toe was dit juist een goede actie. Mede daardoor waren er maar weinig kandidaten die Kees de eerste afleveringen verdachten en dat is natuurlijk alleen maar goed. En wie zegt dat hij hier niet heeft gemold? Zal me niets verbazen als hij uiteindelijk bekend met de porto te hebben gekloot. En zeg nou zelf, als hij het luikje niet had geopend maar zichzelf af had laten gaan, denk je dan niet dat hij meteen verdacht zou worden door de kandidaten? Paulien en Tania werden door deze actie juist verdacht!
Nee dat luikje heb ik totaal geen moeite mee vind het juist slim  ::ok::

De 2e actie ben ik van overtuigd dat die koker gevonden moest worden. Juist om te laten zien wat erin zat en ach dan hebben ze toch nog wat voor in de pot. Ze zullen wel op de hoogte geweest zijn dat de andere kokers al geopend waren. Denk zelfs dat er nog een koker heeft gelegen die óf niet is gevonden of gepakt is door Kees die vond 1 koker met €500,- waarschijnlijk wel genoeg. Dus die zal wel in zijn tas zitten ofzo.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #896 Gepost op: 23-02-2013, 14:20:53 »
Ik ben het eens met Supernova, maar dan nog valt dat luikje ook prima te verklaren. Iedereen viel best snel af dus misschien heeft Kees verkeerd ingeschat dat de opdracht toch wel zou mislukken, en opende hij het luikje om zichzelf onverdacht te maken. Als Carolien niet als een soort ninja door die lasers was gegaan, wás de opdracht ook mislukt.
En nu ik het nog eens terugkijk, lijkt het er mijns inziens toch op dat Kees tijd probeert te rekken, hoewel ik al verschillende reacties heb gezien dat hij niet langer bezig is dan de anderen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #897 Gepost op: 23-02-2013, 14:26:18 »
Ik heb gisteravond nog één keer goed nagedacht of Kees echt mijn Mol is, ik wil niet door tunnelvisie er straks gi-gan-tisch naast zitten. Maar het kan niemand anders dan Kees zijn:

Carolien met het laserspel, de weerwolvenopdracht.
Paulien met het springen voor 500 euro, en afgelopen aflevering 8 van de 10 woorden correct zeggen en daarmee 1600 euro in de pot brengen.

Nee, mijn tunnelvisie klopt: Kees is de Mol.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #898 Gepost op: 23-02-2013, 14:39:58 »
Ik heb gisteravond nog één keer goed nagedacht of Kees echt mijn Mol is, ik wil niet door tunnelvisie er straks gi-gan-tisch naast zitten. Maar het kan niemand anders dan Kees zijn:

Carolien met het laserspel, de weerwolvenopdracht.
Paulien met het springen voor 500 euro, en afgelopen aflevering 8 van de 10 woorden correct zeggen en daarmee 1600 euro in de pot brengen.

Nee, mijn tunnelvisie klopt: Kees is de Mol.

Ik ben bang  :o dat ik mij ook hierbij moet aansluiten. Lange tijd getwijfeld tussen Kees en Paulien.
Ik wil gewoon te graag Paulien als mol zien, maar ik kan, gezien de vele hints die ik vanochtend terug gelezen heb, niet om Kees heen. Wat Supernova ook een aantal keer aanhaalde; Paulien had bij die woordenopdracht ook 6 van de 10 goed kunnen hebben.

Sorry Loebas  :P, maar Supernova had enige tijd geleden mijn verstand al meegetrokken naar Kees. Gevoel en verstand kunnen niet zonder elkaar, dus mijn gevoel zoekt het verstand weer op. Ik blijf hier.  ::jaja::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #899 Gepost op: 23-02-2013, 15:41:19 »
Niet alleen had Paulien meer fouten kunnen maken als mol, dan zou ze niet eens met die ezelsbruggetjes moeten komen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.