Poll

Welk nummer staat dit jaar op 1 in de RN top ... van 2012

Zo Stil – Blof
0 (0%)
Euphoria - Loreen
5 (15.2%)
Let her go – Passenger
1 (3%)
Gangnam style – PSY
3 (9.1%)
I won’t give up – Jason Mraz
3 (9.1%)
Coldplay – Paradise
2 (6.1%)
Candy – Robbie Williams
0 (0%)
Keep your head up – Sandra van Nieuwland
1 (3%)
Little talks – of monsters and men
3 (9.1%)
Everything is gonna be alright – The babysitters circus  
0 (0%)
Skyfall - Adele
2 (6.1%)
Sky on fire – The Handsome Poets
2 (6.1%)
Lion in the morning sun – Will and the people
1 (3%)
I follow rivers – Triggerfinger
6 (18.2%)
I follow rivers – Lykke Lee
1 (3%)
Starships - Nicki Minaj
1 (3%)
Ben je ook voor (Lukie4)Nederland? - Wolter Kroes en die andere geluksvogeltjes
2 (6.1%)
Een ander nummer (post maar in het topic wat je denkt)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 33

Auteur Topic: De realitynet top 89 van nummers uit 2013  (gelezen 85578 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #420 Gepost op: 1-01-2013, 19:09:06 »
Een kortere lijst om uit te kiezen is wel een goed idee want het waren er wel erg veel.
Misschien alleen nummers die in de top 20 (van de top 40) gestaan hebben.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #421 Gepost op: 1-01-2013, 19:15:48 »
Een kortere lijst om uit te kiezen is wel een goed idee want het waren er wel erg veel.
Misschien alleen nummers die in de top 20 (van de top 40) gestaan hebben.

Als we dat hadden was ik mijn nummer 1 kwijt.  :-\\ En mijn echte nummer 1 kon ik al niet kiezen, omdat het nummer niet in Nederland was uitgebracht (Neon Trees - Everybody Talks). Inkorten maak je de keuze misschien te beperkt. Uitbreiden wordt weer teveel, ik vind het precies goed zo. De top 40 denkt juist de breedste ladig, een top 20 niet. Hooguit zou je spel 1 week eerder kunnen laten beginnen, zodat we wat langer na kunnen denken (en wat liedjes na kunnen luisteren ;D).

Het enige wat ik denk dat er misschien beter kan is proberen echte hits uit 2011 eruit te filteren. Gotye en Colplay zijn gewoon hits uit 2011 en heb ik daarom niet op gestemd. Misschien dat liedjes die minimaal 12 weken (ik noem even een getal, kan ook hoger/lager) in de lijst staan in de 1e top 40 van dit jaar niet meegenomen mogen worden?

Voor de rest zou ik niets veranderen. ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #422 Gepost op: 1-01-2013, 19:29:35 »
Ik zou de liedjes die in de lijst van vorig jaar zijn meegenomen niet meenemen in de lijst het jaar erna of idd alleen de nummers die al in de top 15 hebben gestaan zoals Daisy zegt.

Meer liedjes minpunten kunnen geven zou ook leuk zijn ;D. De minpunt was een leuke toevoeging ::ok::.

Verder super gedaan! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #423 Gepost op: 1-01-2013, 19:35:30 »
Dit is de spotify-link van de lijst :)

Er ontbreken enkele liedjes die niet beschikbaar zijn op spotify. Hopelijk doet ie het. Anders hoor ik het wel ;). Veel luisterplezier.

http://open.spotify.com/user/1136285424/playlist/772fD7AcDDwatk3eIVBAbo

Ps... Mollenvanger wil je hem even in de eerste post van het topic zetten ;)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #424 Gepost op: 2-01-2013, 12:14:45 »
Dank voor jullie feedback  ::ok::

Daisy, je hebt helemaal gelijk, had eerder moeten beginnen. (vorig jaar liep de periode van 1 t/m 18 december). Nu begonnen we zowat de 18e  ::rofl:: had ook te maken met de drukke periode waar ik in zat.

Wat ik wil gaan doen is gewoon elke maand in een excel bestandje de hits van die maand bijhouden, zodat ik op 30 november een volledig (overzicht) bestandje heb met de nummers van de eerste 11 maanden (maar zou ook 10 december kunnen beginnen ofzo hoor).

Dat brengt me meteen op een tweede punt, de nummers uit het jaar ervoor meenemen of niet. Laat ik beginnen bij winnaar Passenger. Die zal de komende weken nog behoorlijk hoog blijven staan denk ik (tot half februari ofzo), wat dus zou betekenen dat ik hem in de 2013 editie ook mee moet nemen, want het is ook (al is het in het begin) in 2013 nog steeds een grote hit.

In de top van dit jaar staan een aantal nummers ui 2011, die diezelfde overgang hebben gemaakt naar begin 2012. Wat wel zo is, is dat de gehele top 5 van dit jaar allemaal verdeeld over 2012 hits zijn geworden.

Wat ik ga doen is denk ik toch de hits die meekomen van 2012 naar 2013 eruit filteren (dat zal dan maximaal de eerste 2-3 maanden zijn waarin er wat minder nieuwe nummers binnenkomen), maar de rest van de lijst waar op gestemd kan worden bestaan dan uit alleen nummers die in 2013 grote hits zijn geworden. Passenger, maar ook bijvoorbeeld Skyfall, zullen niet in de stemlijst van 2013 komen te staan.

Enige nadeel van iets eerder beginnen dan dit jaar is wel weer dat grote hits in december 2013 (stel Serious Request 2013 komt ineens met een heel populair themanummer) dat die of later toegevoegd moet worden aan de lijst, of dat die dan een uitzondering vormt voor de lijst van het jaar erop.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2013, 12:17:20 door mollenvanger22 »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #425 Gepost op: 2-01-2013, 15:04:01 »
Heel leuk gedaan! Jammer dat Triggerbleuhrg 2e is geworden. Had ik hen tóch de minpunten moeten geven! Ze zijn zo overrated en werden (in België op stubru dan toch) dagelijks zo vaak door je strot geramd want iedereen MOEST het leuk vinden. Nou ik niet dus, verzin zelf es iets.  ::niet-ok::  ;D

Maar de nummer 1 is ook mijn nummer 1!  ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #426 Gepost op: 2-01-2013, 17:22:06 »
Ik wil graag jullie mening weten over het volgende idee, soort spin-off van dit spel waarbij we iets andere muziek krijgen. (let op als we dit spelen wordt t de 2e helft van 2013).

De Realitynet playlist
Iedereen heeft een eigen playlist op zijn/haar computer, ipod, of telefoon. Zoveel mensen, zoveel diverse muzieksoorten en smaken. Mijn idee is om van jullie een lijstje van je 10-15 meest all-time favoriete nummers in te laten leveren. Deze zet ik dan op alfbetische volgorde met youtube link in een  Excel sheet en vanaf dat moment is het concept hetzelfde. Jullie geven de 15 beste nummers (m.u.v je eigen nummers) punten.

Verschil met de jaarlijst is dat je dan een all-time RN lijst krijgt met muziek van Beatles tot Coldplay en van Snow Patrol tot Queen. Oja er is wel een beperking, maximaal 2x dezelfde artiest in je lijstje en voor overlap met anderen moet ik een nog een oplossing zoeken :P (maar goed t is maar een concept idee)

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken :)
« Laatst bewerkt op: 2-01-2013, 17:37:56 door mollenvanger22 »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #427 Gepost op: 2-01-2013, 17:30:16 »
Klinkt leuk!  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #428 Gepost op: 2-01-2013, 17:56:35 »
Ja, leuk!!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #429 Gepost op: 2-01-2013, 17:57:32 »
ik vind het persoonlijk een beetje veel muziek. We hebben al de songfestivals en de RN top van 2013 en de top2000. Wat mij betreft niet nodig.


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #430 Gepost op: 2-01-2013, 18:29:46 »
Snap je wel Lukie, maar komt denk ik ook omdat jij niet super veel met muziek hebt

Andere mensen zullen dit met sport hebben hier.

Mij maakt het niet zoveel uit. Ik vind het wel leuk klinken, maar het kan ook weer een hoop werk worden voor veel mensen ;). Dus een goed idee om de animo te checken :)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #431 Gepost op: 2-01-2013, 19:23:45 »
ik vind het persoonlijk een beetje veel muziek. We hebben al de songfestivals en de RN top van 2013 en de top2000. Wat mij betreft niet nodig.

Op zich begrijp ik wat je bedoelt, het moet ook geen muziekforum worden. Maar t gaat me in eerste instantie meer om t idee spelidee zelf dan om de daadwerkelijke uitvoer ervan. Sowieso is het een idee voor de lange termijn. En desnoods doe ik er in december dit jaar één van de twee, dus of door op de huidige lijn alleen dan in 2013 versie of dit nieuwe idee (ligt eraan wat het format is waar de meeste animo voor is ::jaja::).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #432 Gepost op: 2-01-2013, 20:04:18 »
Het klinkt zeker leuk! Ook al heb ik geen muziek op mijn computer, ipod, telefoon enz...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #433 Gepost op: 2-01-2013, 20:14:37 »
Ben het wel deels met Lukie eens, het moet geen overkill worden.

Daarnaast, ik schoon altijd mijn archief op rond 31 december, dus al mijn liedjes in Itunes staan op 1 januari standaard weer op 0, dus heel veel zal je er bij mij niet aan hebben.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #434 Gepost op: 2-01-2013, 21:39:46 »
Van mij hebben jullie nog helemaal geen reactie gehad nadat de uitslagen bekend zijn gemaakt. Allereerst een compliment en een bedankje voor Nieky en Mollenvanger. Supergeorganiseerd en de presentatie zat leuk in elkaar!

Ten tweede: eerst had ik niet zo een zin om mee te doen, omdat ik eigenlijk niet zoveel van muziek afweet. Daarna toch overstag gegaan en wat ben ik daar nu blij mee. Gisteren zat ik in de auto en ik merkte dat ik veel bewuster naar de radio zat te luisteren. Zo leuk om nu ook eens te weten hoe een nummer heet of van welke artiest het is. Dus hieraan zou ik volgend jaar zeker weer mee willen doen.

Het insturen van een persoonlijk top 15 zie ik daarentegen minder snel gebeuren. Ik geloof dat ik juist de actualiteit van de liedjes wel leuk vind en niet zo zit te wachten op een all-times- favorites-versie. Oh, en ik heb eigen playlist op computer, i-pod (die heb ik namelijk sowieso helemaal niet) of telefoon (en die gebruik ik al om te bellen).

Brengt me op een ander vraagje: ik vind dat spotify linkje er wel heel aantrekkelijk uitzien, maar ben een beetje huiverig om me te abboneren. Hoe groot wordt de lading aan spam die ik over me heen krijg? En kan dat programma nog andere enge dingen met mijn computer doen?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #435 Gepost op: 2-01-2013, 23:04:57 »
Ik krijg 0 spam van Spotify, je krijgt hoogstens om de vier liedjes een reclameberichtje te horen (bij gratis abonnement dan toch), maar in mail ofzo heb ik er geen spam van gehad.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #436 Gepost op: 2-01-2013, 23:08:18 »
Helemaal niks geen ellende met Spotify nee. Ik heb er wel een abonnement op en vind het heerlijk. grootste voordeel daarvan is dat ik op mijn mobiel ook alles kan luisteren wat ik maar wil.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #437 Gepost op: 2-01-2013, 23:40:31 »
Bedankt voor de reacties. Met twee zulke betrouwbare mensen als aanbevelers durf ik het wel aan denk ik  ::tandpastasmiley::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #438 Gepost op: 3-01-2013, 01:01:18 »
Bedankt voor de reacties. Met twee zulke betrouwbare mensen als aanbevelers durf ik het wel aan denk ik  ::tandpastasmiley::

Jann betrouwbaar? :P
2024: wie is de Mol?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De realitynet top 114 van nummers uit 2012
« Reactie #439 Gepost op: 3-01-2013, 11:21:53 »
Jann betrouwbaar? :P
Heb ik jou ooit iets beloofd wat ik niet waarmaakte? :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)