Poll

Wie heeft Romeo vermoord??

Phileine Zegsman
0 (0%)
Dinah Makbalmaf
0 (0%)
Mayda Pancinni
4 (28.6%)
Martijn Veldhoen
1 (7.1%)
Violet Dakdekker
3 (21.4%)
Harald van der Graaf
0 (0%)
Bastiaan Houtman
0 (0%)
Bart Scholten
4 (28.6%)
L. Grimbergen
1 (7.1%)
Mickey Z
1 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: De moordenaar  (gelezen 6966 keer)

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
De moordenaar
« Gepost op: 23-06-2003, 14:29:30 »
Weet je al wie de moordenaar is? Laat het hierboven weten. Als je iemand anders in je hoofd had schrijf het dan hieronder ;)







Toch bedankt!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De moordenaar
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2003, 14:30:26 »
ik denk dat die bart scholten een dubbelspion is.. (tot nu toe dan)








Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:De moordenaar
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2003, 14:35:00 »
Ik vertrouw die Bart Scholten ook voor geen meter. Maar hij heeft niet echt een duidelijk motief. Zou hij ook lid zijn van VT en is hij erachter gekomen dat Romeo hun wil verraden en heeft hij hem daarom vermoord? Misschien is hij wel gewoon gekomen en heeft hij Romeo gewoon vermoord.







Toch bedankt!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De moordenaar
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2003, 14:37:18 »
Ik vertrouw die Bart Scholten ook voor geen meter. Maar hij heeft niet echt een duidelijk motief. Zou hij ook lid zijn van VT en is hij erachter gekomen dat Romeo hun wil verraden en heeft hij hem daarom vermoord? Misschien is hij wel gewoon gekomen en heeft hij Romeo gewoon vermoord.

misschien is ie gewoon wel een moordende maniak..  :-\








Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:De moordenaar
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2003, 14:40:30 »
Cora, niet overdrijven ;)







Toch bedankt!

Lowprofile

  • Gast
Re:De moordenaar
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2003, 14:52:03 »
[Stijnisdemolmode] Ik heb een voorgevoel dat het VT geïnfilteerd werd door de politie of geheime dienst en dat Romeo er achter is gekomen. Hij contacteert Scholten, maar die zit mee in het complot, samen met ... Lodewijk Maas. Deze laatste vermoordt hem, klasseert het onderzoek en maakt de laptop onklaar.
[/Stijnisdemolmode]








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:De moordenaar
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2003, 17:12:39 »
waarom wil toch iedereen dat Lodewijk er iets mee te doen heeft. Ik richt mijn pijlen veel meer op het VT en verwacht dara nog diverse splintergroeperingen te vinden.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De moordenaar
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2003, 19:15:16 »
Mickey Z

Klinkt namelijk kei leuk ;D








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De moordenaar
« Reactie #8 Gepost op: 7-07-2003, 12:39:45 »
Nou, wat is nou de uitslag?  ???  ???  ???  ?????????








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De moordenaar
« Reactie #9 Gepost op: 15-07-2003, 21:30:00 »
Nou, wat is nou de uitslag?  ???  ???  ???  ?????????
ja, dat vraag ik me ook af, in welk topic moet ik daarvoor kijken? Kunnen jullie niet ff een topic maken met: die en die ging dat en dat doen en daar en daarom heeft deze persoon zo en zo Romeo vermoord... zowiets... Met de hele achtergrond erbij enzo...








Lowprofile

  • Gast
Re:De moordenaar
« Reactie #10 Gepost op: 16-07-2003, 00:23:04 »
Beste Chris en Annemieke (en anderen die het zich ook afvroegen),

Dit is het verhaal,

Er werden eigenlijk heel wat sporen gelanceerd door de makers.
- Philly bleek doof en getraumatiseerd door een incident op haar school, precies 10 jaar geleden. Romeo bleek de romance min of meer uitgemaakt te hebben, dus Philly kon best wel eens een passiemoord gepleegd hebben. Er waren pro en contra's.
- Martijn bleek een bijzonder gewelddadig (en licht gestoord) persoon te zijn die de hele tijd met allerlei wapens zwaaide,
- Dinah bleek alles over te hebben om haar zoon te beschermen en in Nederland te houden. Daarvoor had ze in haar eentje een heel systeem van bedreigingen en geruchten opgezet (zo dacht men dat ze omringd was door gangsters die haar beschermden). Uiteindelijk bleek ze vooral verschrikkelijk zielig en armmoedig te zijn.
- Over Mayda kwamen we vrijwel niets te weten, behalve dat ze erg fanatiek was en dat ze er absoluut op stond dat de actie precies op 4 juli om 12 uur in Den Haag zou zijn.
Op die dag zou er in het Vredespaleis een hoorzitting plaatsvinden van een belangrijke Servische getuige die een andere Serviër zou aanklagen. Dinah bleek de vrouw te zijn van die Servische beschuldigde en had het plan opgevat die getuige te vermoorden.
Maar Romeo had Mayda uitgehoord en ontdekt hoe de vork in de steel zat. Mayda had dat pas twee dagen later door toen ze inbrak in de mailbox van Romeo. Dat betekende zijn doodsvonnis.
Mayda bleek ook geen Italiaanse te zijn maar Servische en had al heel wat moorden op haar aktief.

Maar echt feitenmateriaal of bewijzen hiervoor kreeg je niet toegestopt. Het was echt raad- en gokwerk. Ik had de moordenaar wel goed (intuitie ??), maar mijn verhaal klopte niet helemaal (ik gokte dat Mayda een slachtoffer was).

Er zijn heel wat 'lose ends' gebleven (wat er echt is gebeurd met Philly, waarom die eerste inspecteur zo raar handelde, feitenmateriaal dat niet juist was, wat was er echt gebeurd met Dinah en haar zoon) en dat geeft nogal een ontevreden gevoel. Er bleven heel wat vragen onbeantwoord en er werd niet reactief genoeg opgetreden door de redactie. Toen dit forum en het officiële al twee dagen de site van Philly ontdekt hadden, maakten ze er een officiële mededeling van.
Kortom, kan beter.