Auteur Topic: Het Feedback topic  (gelezen 9159 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Het Feedback topic
« Gepost op: 22-12-2012, 14:42:42 »
Misschien komt er wel een vervolg en dan wil je het liefst één ding: het overtreffen! Dat kan alleen als we weten waar we kunnen verbeteren. Daarom dus het feedback topic : Wat ging er goed en mag blijven? en waar liggen verbeterpunten?

Verhaal:
Spelwijze:
Opdrachten:
Twisten:
Spelleiding:
Andere opmerkingen:

Na soms wat kritieken tijdens het spel is het handig ze hier eens neer te zetten zodat we een overzicht hebben ;).

Iedereen alvast bedankt ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Feedback topic
« Reactie #1 Gepost op: 22-12-2012, 14:47:49 »
Verhaal : 10
Spelwijze : 9 ( Op een gegeven moment zag ik door alle kansen die je extra kreeg door de bomen het bos niet meer :P ) , misschien is 1 afvallerseiland genoeg. Alhoewel het ook wel leuk is om een extra kans te krijgen.
Opdrachten : 10 ( Superquizzen en kwartetspelletjes en stratego en super :D )
Twisten : 10 ( Ook super, er was geen overkill en de samensmeltingbattletwist vond ik als toeschouwer heel leuk, maar snap Mieks standpunt ook ;))
Spelleiding : 10 ( waren altijd duidelijk met protesten enzo ! )
Andere opmerkingen : De munten werden op een gegeven moment wel erg belangrijk , maar weet niet echt of dat een kritiekpuntje is ;)
Vooral de stokermunt heeft grote invloed  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Feedback topic
« Reactie #2 Gepost op: 22-12-2012, 14:51:41 »
Het was allemaal zo mooi gemaakt enzo dat het moeilijk is om verbeterpunten te benoemen.
Het verhaal was fantastisch en moet zeker blijven.
Proeven waren heel goed.
Het enige minpunt is (ondanks dat het de rede was dat ik er niet meteen uitlag)
dat de kansen om terug in het spel te komen teveel was.
2 afvallerseilanden zou ik veranderen in 1 of 0.
Verder waar alles perfect  ::bravo::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het Feedback topic
« Reactie #3 Gepost op: 22-12-2012, 15:17:06 »
Verhaal
Geen opmerkingen over het verhaal, goed en leuk geschreven en erg leuk om te lezen ::ok::

Spelwijze
Hoewel het soms opdrachten en kansen bleef regenen voor de kandidaten en dit soms misschien een beetje verwarrend was, is het wel tof dat veel mensen voor lange tijd actief kunnen blijven in het spel ::ok::

Opdrachten
Super! Dat elke week een eigen thema had, was een leuke extra.

Twisten
Heerlijk en vervelend tegelijkertijd ;D (maar wel nodig voor een spel als dit ;))

Spelleiding
Nou, die D*N ... Neej, super georganiseerd ::ok:: Soms waren er wel wat discussiepunten voor, tijdens of na een opdracht maar ik weet uit ervaring dat er nog altijd punten kunnen zijn waar je niet aan dacht dat het zo goed als onmogelijk is om discussies/opmerkingen/protesten te vermijden.

Andere opmerkingen
Laat duidelijk zijn dat deze testversie geslaagd is, kunnen we dan nu beginnen met de echte expeditie ::tandpastasmiley::


Kortom, punten ter verbetering niet echt, je kan opperen om minder kansen te geven aan weggestemde Survivors al is het leuk om lang in het spel te blijven. Misschien 20 Survivors aan de start? ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Feedback topic
« Reactie #4 Gepost op: 22-12-2012, 15:31:23 »
Oja nog een toevoeging...

Lukie niet laten meedoen  ::jaja::  ::)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Feedback topic
« Reactie #5 Gepost op: 22-12-2012, 15:34:03 »
;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Feedback topic
« Reactie #6 Gepost op: 22-12-2012, 17:23:09 »
Verhaal: ik ben persoonlijk niet echt zo voor de verzonnen verhalen. Ik vind het leuker om te lezen wat er echt gebeurd is, vandaar ook dat ik het verhaal niet goed gevolgd heb, maar de biechten wel meteen doorgelezen. Maar dat is iets persoonlijks, de stukken die ik wel gelezen heb waren heel leuk (op de spellingsfoutjes na, maar die maak ik ook bij het schrijven van zo'n lange teksten, zie ongetwijfeld in de BBUS afleveringen.  ;D

Spelwijze: ook ik vond het leuk dat je toch langer kan meespelen door de afvallerseilanden en ga dat idee dan ook meenemen naar Zap. Hoe meer mensen, hoe meer vreugd en dat bleek ook echt zo te zijn. De kijkers werden er ook bij betrokken en dat vind ik ook altijd wel leuk.

Opdrachten:
Leuk en origineel!  ::ok:: Het is vaak moeilijk om dingen te vinden die niet perse op tijd zijn, zodat de eerste de beste die online komt het wint, of die niet met een klik op een knop ergens op het internet opgelost wordt. Jullie hebben er een goeie balans in gevonden en vond het leuk ze te doen!

Twisten:
Altijd leuk. Het kan soms wel saai worden als je ziet dat een bepaald groepje gewoon de ene na de andere wegstemt. Dan liggen de eerste aantal aflevering vaak al zo goed als vast. Met de twistziek moest je je strategie regelmatig herzien.

Spelleiding:
Streng en rechtvaardig :)

Andere opmerkingen:
Nee, heb denk ik alles gezegd.  :)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback topic
« Reactie #7 Gepost op: 23-12-2012, 10:46:46 »
Ik heb me ontzettend goed vermaakt dit spel, dat wil ik vooral eerst zeggen  ::bravo::

Verhaal: erg leuk dat er allerlei buitenstaanders ook bij betrokken waren en dat opmerkingen in diverse topics verwerkt werden. Zo werden kijkers/lezers er ook bij betrokken, werd het een spel voor meer mensen dan alleen de deelnemers. Externe juryleden zijn een erg goed idee wat mij betreft, zeker als ze zo'n rol in je verhaal krijgen.

Spelwijze: Hier heb ik even een dagje over nagedacht, na het lezen van bovenstaande feedback. Het is wel zo dat mensen zo veel kansen kregen, maar aan de andere kant vind ik het een grote pre dat deelnemers veel langer betrokken blijven bij het spel. Het is zo jammer als je je ergens voor hebt opgegeven en je ligt er binnen 10 dagen uit. Op deze manier kon je toch nog meespelen. Wel gingen er misschien nog wat veel mensen door tijdens de samensmelting, voor mij is dat wel een moment waarop je het aantal deelnemers mag snijden tot de helft of zo.

Opdrachten: Die zaten over het algemeen echt super in elkaar. Leuk dat er thema's waren, heel veel variëteit in quizzen en opdrachten. Mijn favoriet was Jeopardy, vanwege de totale chaos wat het erg leuk maakte om te volgen. En de literatuurquiz, geniale puzzel.
Het grote nadeel van een internetspel is dat er ontzettend veel via internet of appjes eenvoudig op te lossen is, en dat hebben jullie goed ondervangen (muziekfragmenten te kort voor Soundhound, hele korte tijden voor de geschiedenisbattles, etc)

Twisten: Ik was net als tdietz not amused over de laatste cadeaus op Devils Island, omdat het erg bepalend had kunnen zijn op zo'n belangrijk moment. Maar verder waren de twists heel slim gedaan. Het koppels-tegen-elkaar-uitspelen was echt een verrassing, de quiz over het verhaal kwam toch weer op een onverwacht moment zodat ik net als een paar anderen net niet het hele verhaal had, de munten brachten echt een extra dimentie. Goed gedaan dus!

Spelleiding: Ik weet dat het vreselijk moeilijk is om zo'n spel goed te leiden, zeker met zo'n stel eigenwijzelingen als deelnemers. Protesten werden vlot en over het algemeen goed afgehandeld, netjes gedaan. Enige puntje van commentaar dat ik kan bedenken is dat het voor spellen die zijn afgeleid van bestaande quizzen of spellen, het helpt om zo dicht mogelijk bij de originele spelregels te blijven, zodat het voor iedereen duidelijker is. Maar dat is gewoon ontzettend lastig, dat weet ik.

Andere opmerkingen: Ik heb me ontzettend goed vermaakt, en ik hoop van harte dat jullie het nog eens willen doen!
Wel denk ik dat wij als deelnemers voorzichtiger moeten omgaan met nieuwe mensen, we moeten niet zo klieken denk ik, dat maakt het voor buitenstaanders minder leuk.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Feedback topic
« Reactie #8 Gepost op: 23-12-2012, 10:57:29 »
Verhaal:  Geen opmerkingen dus dat is een 10. Wat heerlijk dat Ycaris ook al meteen haar diertje had voor het verhaal ;D
Spelwijze: Ik was soms de draad een beetje kwijt en dan ben ik dus wel iemand die alles leest.  Ik had het idee dat het af en toe besloten werd op het laatste moment. Er gebeurde wat onverwachts......oh dan doen we een extra eilandje. Ik had graag van te voren geweten wat er met alle afvallers zou gebeuren. Terug, niet terug, wanneer terug. Maar dat is misschien de de autist in mij.

Opdrachten: Ik denk dat je moet overwegen om mensen die een bepaalde opdracht laten lopen (dus heel slecht inleveren of niet inleveren) moet straffen met een zwarte stem o.i.d.  Zo heb ik bijvoorbeeld zelf de piano opdracht van D*N niet ingeleverd. Ik hoorde er gewoon niets in, maar het was ook voor mij niet zo belangrijk. Toch heeft D*N daar erg zijn best op gedaan. Wat mij betreft mag dat een zwarte stem o.i.d. opleveren.
Twisten:  Vooral de kies je maatje twist en daar tegen moeten battlen vond ik vreselijk en was dus tegelijkertijd geniaal.
Spelleiding: Ik heb het jullie lastig gemaakt in het forum gedeelte, maar hopelijk ook vaak genoeg laten weten hoe goed jullie bezig waren via PM.
Ik herken me dan ook niet in een opmerking dat de ene beter was in dingen oplossen dan een ander. D*N en Schulz hadden beide een andere stijl en ze hadden goede werkafspraken. Ik zou zeggen een match made in heaven  en daar ben ik dan weer een klein beetje trots op ;)
Andere opmerkingen: Man man wat kost zo'n spel veel tijd en energie, ik weet niet of ik het nog eens ga doen binnenkort.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback topic
« Reactie #9 Gepost op: 23-12-2012, 11:53:15 »
Ik vond het wel  :o dat er op 'het andere forum' ??? nog overlegd werd en dacht dat het dan onmogelijk zou zijn voor iemand die niet op 'het andere forum'  ???zat om te winnen. Maar het is toch gebeurd, of vergis ik me?
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Feedback topic
« Reactie #10 Gepost op: 23-12-2012, 11:54:02 »
ja klopt.
en of je nu op een ander forum of hier via pb overlegd of via msn of via de telefoon dat verschilt niet zoveel toch ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback topic
« Reactie #11 Gepost op: 23-12-2012, 11:57:54 »
Nja, op dat andere forum werd eerst in het openbaar overlegd, en dat gaf juist een voordeel aan iedereen die dat forum wel wist te vinden en kon meelezen. Tot er iemand die wel eens op dat forum was geweest maar niet bij het complot daar hoorde, ging inloggen. Toen ging ineens alles achter de schermen ::)

Maar GIG, wij overlegden idd per pm, anderen ongetwijfeld per msn, en Robbie en MC zelfs in de kroeg (Belgen ;D)
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback topic
« Reactie #12 Gepost op: 23-12-2012, 11:59:38 »
Nee, misschien niet,maar als nieuweling heb je die contacten niet.

Ja, zelfs in de kroeg en het bleek nog verrekte moeilijk om dingen geheim te houden ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Feedback topic
« Reactie #13 Gepost op: 23-12-2012, 12:01:12 »
Lol dat was ook deel van mijn "tactiek"  alles zo open mogelijk doen. Zo heb ik Next GP ook om het wachtwoord gevraagd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Feedback topic
« Reactie #14 Gepost op: 23-12-2012, 12:15:03 »
Maar het wachtwoord was supersimpel... Kon je zo raden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Feedback topic
« Reactie #15 Gepost op: 23-12-2012, 14:19:39 »
bedankt voor de feedback ::bravo::.

Ik heb ook nog eens even nagedacht over wat Lukie4 zegt over het niet maken/meedoen van opdrachten. Het lijkt me nog steeds een beetje moeilijk uitvoerbaar. Zoals tijdens ER dat Fajah perse een proef moest verliezen om een plan te laten slagen, dat is natuurlijk wel een reden om de opdracht niet te doen. Sowieso heb ik volgens mij van tevoren gezegd dat de muntproeven optioneel zijn, niet iedereen wil zo'n munt hebben. ( of zoals Swifty, 2 munten tegelijk hebben).

Misschien bij de immuniteitsproeven...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Feedback topic
« Reactie #16 Gepost op: 23-12-2012, 14:29:48 »
Ik vind dat op zich wel een goeie, iig bij de immuniteitsproeven. Tenzij iemand zich afmeldt omdat ie er niet is of zo. Je moet voorkomen dat iemand leuk kan meeliften door alleen maar af en toe een stem in te sturen en verder niets te doen. Dat is niet leuk voor de andere deelnemers (ik versla liever iemand echt in een spannend spel dan dat ik doorga omdat de ander niets instuurde terwijl ik er wel moeite voor deed) en niet leuk voor de spelleiding die zijn best doet om leuke en uitdagende proeven te verzinnen.
Keep calm and eat chocolates!

Online hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Het Feedback topic
« Reactie #17 Gepost op: 23-12-2012, 16:05:19 »
Verhaal: Leuk! Ik vroeg me alleen af of het gebaseerd was op biechten? Want af en toe was het wel toevallig dat ik precies gelinkt werd aan Robbie en dat er gesproken werd van Lukie wegstemmen toen dat ook achter de schermen besproken werd?
Spelwijze: Wat iedereen ook zegt over de afvallers zoveel extra kansen geven: het is zowel een voor- als een nadeel, maar ik denk dat het voordeel hier hoger meespeelt. De inzet is niet een miljoen dollar ofzo, dus winnen is uiteindelijk ook net iets minder belangrijk dan meedoen en op deze manier kunnen veel mensen lang meedoen. ECHTER :P wat ik hier jammer vond (maar dat zullen veel niet met me eens zijn, ik ben nou eenmaal meer een Survivorkijker dan een ER-kijker en dat geeft hetzelfde verschil aan denk ik), is dat de proeven uiteindelijk een grotere invloed hadden dan het stemmen. Ideaal gezien zou ik door laten spelen tot een final 2, zodat allianties genoodzaakt zijn in elkaar te gaan snijden (nu gebeurde dat gelukkig ook wel). Zeker gezien het wel met een juryvote werkte. Het mooie aan survivor bijvoorbeeld vind ik het concept dat je uiteindelijk stemmen moet vergaren van mensen aan wiens aftocht jij hebt meegewerkt. Dat was hier minder van belang, aangezien na de samensmelting nog maar 3 personen weggestemd werden, in plaats van bijvoorbeeld 6 of 7. Ik ben dus bijvoorbeeld ook geen fan van het feit dat de helft afviel bij die battles (al was de battletwist zelf subliem) en dat de verhouding tussen teruggekeerden van Kelapa en mensen die nog nooit weggestemd waren maar wel de battle verloren een beetje oneerlijk was. Of dat je nu in theorie dus finalist kon worden zonder ooit één eilandraad te hebben meegemaakt. Maargoed, deze survivor was dus meer een ER en dat was ook fantastisch leuk, zij het minder mijn speltype, maar waarschijnlijk des te meer die van anderen ;D
Opdrachten: Ja hier scoren jullie dus gewoon een dikke 10. Echt geweldige opdrachten! En de combinatie van Schulz-opdrachten en D*N-opdrachten werkt ook heel goed. Je kan zien dat jullie er zooooooveel tijd in hebben gestoken dat ik me echt vaak schuldig heb gevoeld dat ik zo weinig terug kon geven vanaf mijn mobiele telefoon. Maar I tried! En met megaveel plezier ::jaja::
Twisten: Ook heel simpel: nice.
Spelleiding: I vote to evict D*N. Nee, perfecte combi, perfecte toeweiding, AR IE ES PIE IE SIE TIE.
Nieky grab a life vest!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Feedback topic
« Reactie #18 Gepost op: 23-12-2012, 16:37:05 »
Ja het probleem met de spelwijze om tot de laatste 2 door te spelen is dat we dan 20 afleveringen zouden moeten hebben ofzo :P. Uiteindelijk was misschien 5 mensen in de halve finale iets te veel, dat wel ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Het Feedback topic
« Reactie #19 Gepost op: 23-12-2012, 16:44:05 »
Heb ik toewijding nou echt met EI geschreven? :-X
Nieky grab a life vest!