Auteur Topic: Je persoonlijke theorie  (gelezen 14061 keer)

Offline slasausje

  • Forumlid
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #20 Gepost op: 4-07-2003, 00:58:11 »
Ik heb uiteindelijk voor philly gekozen alhoewel ik het ontzettend moeilijk vond om tussen haar en mayda te kiezen.

Wat bij mij de doorslag heeft gegeven om toch voor philly te gaan, is dat zij haar eigen 'zogenaamde' alibi heeft geregeld d.m.v. foto's op trap.
In haar dagboek zegt zij dat Martijn VLAK na Romeo is vertrokken. Vlgns mij klopt dat ook , maar op foto staat Martijn om 23.36.52 en loopt hij vlgns mij weer naar boven. Hij komt dus terug alleen om te constateren dat philly niet thuis is.

Philly heeft deze foto doorgespeeld als alibi voor haarzelf.
Maar zij kan het niet verwerken dat romeo haar gaat verlaten en ze weer alleen en eenzaam achterblijft. Liefde veranderd in haat. We weten ook dat ze zichzelf met messen verminkt.

Nu ja, morgen zullen we het weten.









Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #21 Gepost op: 4-07-2003, 01:00:26 »
Lukt het jou nu dan wel om op de site te komen? Mij nog steeds niet, zelfs niet op www.kro.nl, lijkt wel of de server plat ligt.
ai...lukt bij mij allemaal zonder problemen. Misschien iets mis met de instellingen ofzo? :-\

http://www.detectivespel.kro.nl/
http://145.58.232.21/clairesweblog/index.php
http://www3.kro.nl/clairesweblog/index.php

werkt allemaal niet?







« Laatst bewerkt op: 4-07-2003, 01:01:32 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Miss Silver

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #22 Gepost op: 4-07-2003, 01:04:54 »
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik heb een mail naar de kro gestuurd en opeens deed ie het weer. Gauw  nog mijn oplossing ingestuurd, weliswaar in beknopte vorm. Was veel te bang dat het weer mis zou gaan.

Bedankt voor je hulp







« Laatst bewerkt op: 4-07-2003, 01:06:12 door Miss Silver »

Offline slasausje

  • Forumlid
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #23 Gepost op: 4-07-2003, 01:08:26 »
Ik wil hier ook nog iedereen even bedanken voor zijn input, heb ik op forum ook al gedaan, maar zonder jullie hulp wat betreft links naar sites en andere computerinformatie (hoe je bijv. de mailtjes van de VT leden kon krijgen) had ik in m'n eentje nooit voor elkaar gekregen.
En dan dit leuke initiatief.
Zoals jullie weten doe ik voor het eerst mee en zelf ben ik niet zo handig met computers. Ben al blij dat ik hier berichtjes kan versturen en het nog lukt ook.
Ik ben zeer zeker de volgende keer weer van de partij en hoop dan wat meer input te kunnen geven.
Merci beaucoup  :P








Lowprofile

  • Gast
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #24 Gepost op: 4-07-2003, 08:58:23 »
Beste Slasausje,

Waarom vertrekken ? In het onderdeel 'Huiskamer' is het best gezellig en iedereen is er welkom. Er zijn heel wat topics (o.a. de bar natuurlijk), dus blijf maar hangen zou ik zeggen.
Daar worden soms ook linken gezet naar verslaffende raadsel-site, en dergelijke.
Gewoon doen.








Offline slasausje

  • Forumlid
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #25 Gepost op: 4-07-2003, 09:36:32 »
Hoi lowprofile

Het onderdeel 'Huiskamer'waar kan ik dat dan vinden  ???

Slasausje








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #26 Gepost op: 4-07-2003, 09:41:19 »
klik op en vervolgens op 'WieIsDeMol.Com Huiskamer'. Bovenaan staat de bar en daaronder staan er nog een aantal interessante onderwerpen







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Aragorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #27 Gepost op: 4-07-2003, 09:57:50 »
Helaas, ik ben er ook niet toegekomen om een oplossing in te sturen, maar dan niet vanwege problemen met de site, maar problemen met het vinden van de dader. :'(
De theorie rond Mayda klinkt plausibel, het verhaal rond Philly blijft vaag en zo zie ik Dinah ook nog wel in staat om alles te doen om haar zoon te beschermen, maar het is gelukkig nog altijd zo dat je iemand alleen mag veroordelen o.b.v. bewijsmateriaal en juist die harde bewijzen zijn nog ver te zoeken. :-\
Daarbij zijn er inderdaad zoveel losse eindjes overgebleven, we kunnen ook van bijna geen enkele personage hard maken dat deze het niet heeft gedaan en dat stoort mij nog het meest. Ik had toch wel de hoop in de loop van deze week wat meer weg te kunnen strepen.
Tsja en om dan ook nog als weegschaal een keuze te moeten maken. ;)
Ben benieuwd hoe bevredigend de ontknoping wordt. Zou het toch wel leuk vinden als ze alles mooi op hun plek laten vallen en wij ons allemaal voor onze kop slaan. ;D
.....enne.....dit was dus nog maar een vingeroefening :P







In de ban van de Mol

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #28 Gepost op: 4-07-2003, 10:28:40 »
Helaas, ik ben er ook niet toegekomen om een oplossing in te sturen, maar dan niet vanwege problemen met de site, maar problemen met het vinden van de dader. :'(
Ja, ik heb ook even overwogen om maar niets in te sturen, bij gebrek aan bewijs. Maar ik heb uiteindelijk toch maar iets gestuurd, hoe ongeloofwaardig ook.
Citaat
De theorie rond Mayda klinkt plausibel
ja, alleen is dat dan wel erg weinig uitgediept door Claire en Cappel...
Citaat
het verhaal rond Philly blijft vaag
Absoluut, maar ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat zij de dader is. Alleen het 'waarom' uitwerken, blijft lastig.
Citaat
zo zie ik Dinah ook nog wel in staat om alles te doen om haar zoon te beschermen
Misschien werd ze wel gechanteerd door Romeo, maar waarom zou Romeo dat doen?
Citaat
maar het is gelukkig nog altijd zo dat je iemand alleen mag veroordelen o.b.v. bewijsmateriaal en juist die harde bewijzen zijn nog ver te zoeken. :-\
inderdaad. Lodewijk Maas had gelijk: die Claire en Cappel zijn gewoon een aanfluiting ;D
Citaat
Daarbij zijn er inderdaad zoveel losse eindjes overgebleven, we kunnen ook van bijna geen enkele personage hard maken dat deze het niet heeft gedaan en dat stoort mij nog het meest. Ik had toch wel de hoop in de loop van deze week wat meer weg te kunnen strepen.
Ja, helemaal mee eens. Het gat dat viel na eergistermiddag, toen in een keer de aanvoer van bewijzen stopte, kwam een beetje onverwacht.
Citaat
Ben benieuwd hoe bevredigend de ontknoping wordt. Zou het toch wel leuk vinden als ze alles mooi op hun plek laten vallen en wij ons allemaal voor onze kop slaan. ;D
De ontknoping bepaald hoe leuk het spel nou eigenlijk achteraf was. Ik wacht met spanning af.
Citaat
.....enne.....dit was dus nog maar een vingeroefening :P
De volgende keer zullen ze wel wat meer met filmpjes en live-uitzendingen e.d. werken...mag ik hopen ;D







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline slasausje

  • Forumlid
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #29 Gepost op: 4-07-2003, 12:09:29 »
Dank je wel voor de tip van de huiskamer.

Ik ben zeer benieuwd naar de ontknoping en hoe ze er een sluitend geheel van maken.

Volgende keer weer van de partij, weten jullie soms of je je daar al voor op kan geven?










Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #30 Gepost op: 4-07-2003, 18:12:19 »
Nou ik moet zeggen een mooi verhaal. Echt het zou zo echt gebeurt kunnen zijn. Maar ik vraag me af hoe je ooit op deze oplossing kan komen. Ik bedoel er zijn geen concrete aanwijzingen waarom Mayda het gedaan heeft.







Toch bedankt!

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #31 Gepost op: 4-07-2003, 18:27:49 »
Nee, idd. Er zijn geen aanwijzingen dat Mayda ook maar iets van plan was. Alleen indirecte aanwijzingen: vals paspoort, vage manier van bij het VT komen, nootje kraken met Romeo in Den Haag, vermoeden van Slavische afkomst, artikel met vage inhoud, etc.

Bovendien lijkt het me alles behalve vanzelfsprekend dat ze een VT event uit gaat kiezen om een aanslag te plegen op het gerechtshof. Die wapens had ze zonder problemen via Martijn kunnen krijgen en dan had het hele VT er niet bij betrokken hoeven te worden.







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #32 Gepost op: 4-07-2003, 20:01:28 »
Vind de reconstructie erg vaag. zou een user dat ineen gezet hebben, compleet onwerkelijk...

Niet te maken zonder inside info, zeg ik dan..







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Lowprofile

  • Gast
Re:Je persoonlijke theorie
« Reactie #33 Gepost op: 4-07-2003, 23:15:33 »
Epiloog.
Nu had ik de moordenaar goed en zelfs het motief was voor 90 % juist, maar mijn verhaal was te kort. Dat mij dat nu net moet overkomen.  :D :D :D

Maar het klopt wat jullie schrijven. Het verhaal was vaag, geen concrete feiten. Het is meer omdat ik de anderen had uitgesloten om diverse redenen, dat ik Mayda aanwees. Daar is heel wat gokwerk bijgekomen en dat zou toch mogen verminderd worden. Maar het schijnt dat in de vorige edities de dader juist overduidelijk was. Dus daarom zullen ze voor een vager verhaal gekozen hebben.

En je mag toch wel wat meer verwachten van zo'n spel.
Trouwens, over de 2000 inschrijvingen, maar alleen 126 mensen hebben een antwoord ingestuurd. Dan weet je het wel.

Geen antwoord op de vreemde manier van doen van Lodewijk Maas;
Geen antwoord op wat Philly overkwam of waarom dat belangrijk was in het verhaal, enz.
Blijkt nu ook dat deelnemers mailboxen hebben gekraakt en begonnen te antwoorden op mails van andere deelnemers, alsof ze Violet waren of een ander. Kon dat dan, was mijn eerste reactie ? Met wat voor info ga je dan verder werken ?

Kortom KRO heeft nog heel wat verbeterwerk aan de winkel voor de grote sessie van deze herfst.
Compuart: deze topic mag naar het archief ...