Auteur Topic: Aflevering 7 - maandag 7 januari 2013  (gelezen 23136 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 7 - maandag 7 januari 2013
« Gepost op: 6-01-2013, 20:02:25 »



Waar waren we gebleven? Hoe zat het ook alweer?

De karavaan met de deelnemers trekt door Noorwegen, Zweden en Finland. Vertrekpunt is de ruige kust van het mythische Spitsbergen. Heli’s, boten en sneeuwscooters zijn transportmiddelen die worden gebruikt, maar de hoge bergen, adembenemende gletsjers, ijskoude grotten en kolkende rivieren vragen constant het uiterste van de Bekende Nederlanders.

Niet alleen fysieke kracht is van belang, ook psychologie en strategie spelen een belangrijke rol. Naast individuele proeven, vaak gerelateerd aan de lokale gebruiken en cultuur van Lapland, zijn er ook groepsopdrachten. Zowel de individuele prestaties als het teamspel bepalen elke week de positie van de kandidaten op de ranglijst. Die ranglijst kan in elke aflevering flink wijzigen. Elke aflevering moeten de twee laagst gepositioneerde deelnemers tegen elkaar uitmaken wie de avonturenreeks moet verlaten. Uiteindelijk bereiken slechts twee kandidaten na een barre tocht van twintig dagen het eindpunt, een van hun wint Expeditie Poolcirkel.

Nu er nog maar vijf van de tien kandidaten over zijn gebleven, wordt de strijd spannender met elke opdracht. Wie weet alle afleveringen te overleven en komt als eerst op Viking Island aan?

Je ziet het vanaf 7 januari weer elke maandag om 20:25 uur op Nederland 3
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - maandag 7 januari 2013
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2013, 20:46:52 »
Het spijt me om te moeten zeggen maar ik vind het echt saai geworden. Het bungee jumpen, het schieten en het zwemmen in ijskoud water waren leuke opdrachten maar al die tochten per fiets, lopend of met sneeuwscooter ben ik nu wel zat. Het wordt een beetje eentonig. Dat was bij 71 Graden Noord toch minder vond ik, die eentonigheid. Misschien ook omdat de namen wat aansprekender waren.

Mochten ze nog een seizoen van dit programma gaan maken zorg dan eerst dat je wat leukere kandidaten hebt en meer variatie in de opdrachten. Anders is dit 1e seizoen ook meteen mijn laatste geweest.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2013, 20:49:42 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 7 - maandag 7 januari 2013
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2013, 12:49:20 »
Hmm ja ik kan het me wel voorstellen ja

ik kijk het altijd terwijl ik iets anders aan het doen ben. Het kijkt makkelijk weg en is opzich wel vermakelijk, maar ik ga er niet echt voor zitten
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 7 - maandag 7 januari 2013
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2013, 16:58:32 »
Dat was bij 71 Graden Noord toch minder vond ik, die eentonigheid.
Bij 71 gr. Noord bestonden de opdrachten uit: het beklimmen van een berg, het beklimmen van een berg, het beklimmen van een berg en het beklimmen van een berg ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - maandag 7 januari 2013
« Reactie #4 Gepost op: 17-01-2013, 21:50:34 »
Nee niet mee eens. Kan me niet alle opdrachten meer voor de geest halen maar er was naar mijn mening zeker meer afwisseling in dan in dit programma.
When life knocks you down, fight back!