Auteur Topic: Overzichten (mol)acties Carolien, Kees en Paulien t/m afl. 7  (gelezen 18598 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Overzichten (mol)acties Carolien, Kees en Paulien t/m afl. 7
« Gepost op: 19-01-2013, 20:27:46 »
Na 2009, 2010, 2011 en 2012 maak ik ook dit jaar weer overzichten met screenshots. Aanvullingen en verbeteringen zijn zeer welkom.


Kees t/m afl. 7: pagina 2 (onder logo "molloot") ::regenboog:: ::confettie::


Paulien t/m afl. 7: pagina 2 (onder afbeelding "Heinz gooit joker") ::gordijn:: ::hypocriet::


Carolien t/m afl. 7: pagina 3 ::roos:: ::zweep::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 09:26:52 door Heinz »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: overzichten met screenshots: Tania
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2013, 21:46:05 »
Mooi gedaan wederom, Heinz  ::ok:: ::jaja::
Woosie down?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: overzichten met screenshots: Tania
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2013, 23:48:01 »
Mooi gedaan wederom, Heinz  ::ok:: ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: overzichten met screenshots: Tania
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2013, 23:49:21 »
Top Heinz!  ::ok:: Ga het straks maar eens goed doornemen, Tania is mijn Mol.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Overzichten met screenshots: Tania
« Reactie #4 Gepost op: 20-01-2013, 17:13:41 »
 ::ok::
In de eerste envelop die Kees opent zit een kaartje met daarop "Moroka". Hij spreekt twee vrouwen aan. Een van hen antwoordt "Moroka Police Station". (..) Kees zegt tegen een chauffeur dat hij naar Moroka moet en laat zien dat hij 20 ZAR heeft. (..) Kees arriveert bij het politiebureau van Moroka. Hij merkt dat hij daar niet moet zijn en opent een tweede envelop met daarin de glas-in-lood-Mandela.
Als hij Moroka en 20 ZAR al heeft, is de glas-in-lood-Mandela dan niet de 3de envelop? Of tel je de 'gratis' envelop niet mee?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzichten met screenshots: Tania
« Reactie #5 Gepost op: 20-01-2013, 18:08:50 »
::ok::Als hij Moroka en 20 ZAR al heeft, is de glas-in-lood-Mandela dan niet de 3de envelop? Of tel je de 'gratis' envelop niet mee?

Je hebt gelijk, toen ik dit schreef had ik nog niet bedacht dat de 20 ZAR in een aparte envelop zaten. Ik zal het aanpassen.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees
« Reactie #6 Gepost op: 20-01-2013, 18:10:30 »
Stop maar Heinz, de mol zit er al bij ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees
« Reactie #7 Gepost op: 20-01-2013, 18:14:23 »
Stop maar Heinz, de mol zit er al bij ;)

Haha, ja dat denk ik ook. Maar niets is... 

Binnenkort zal ik in ieder geval nog een overzicht van Paulien plaatsen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2013, 18:57:21 »
Haha, ja dat denk ik ook. Maar niets is... 

Binnenkort zal ik in ieder geval nog een overzicht van Paulien plaatsen.
::ok::
Omnia vincit amor

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2013, 16:29:14 »
Haha, ja dat denk ik ook. Maar niets is... 

Binnenkort zal ik in ieder geval nog een overzicht van Paulien plaatsen.
Goed zo, dan zit 'ie er zeker tussen! ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2013, 16:36:33 »
Bij het maken van de screenshots voor het overzicht van Paulien viel me trouwens pas écht op hoe onopvallend (weinig in beeld) zij is. Ze houdt zich als je het mij vraagt te veel op de achtergrond om de Mol te kunnen zijn. (Ook al krijgen we natuurlijk ook veel bewust niet te zien.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2013, 17:03:27 »
Goed zo, dan zit 'ie er zeker tussen! ::ok::

Naj, mis ik toch Carolien. Vind ik verdachter dan Tania in elk geval. De rest doet voor mij ook niet 'serieus mee'.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien, Carolien
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2013, 18:58:30 »
Carolien Borgers ::roos:: ::zweep:: t/m afl. 3
Fijn, zij staat er ook bij  ::trots::

Als ik van Kees zou af moeten is zij toch wel een voorname kandidaat. Ondanks alles...... maar goed, dat is intussen van elke kandi wel te zeggen ::vergroot::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien, Carolien
« Reactie #13 Gepost op: 27-01-2013, 10:30:46 »
Het aftelklokje staat op 05:24 als hij zijn gesloten enveloppen in het bakje doet. Het zijn er twee, dus 200 euro voor de pot
Maar op tijdsindex 20.00 zie je hem alleen de enveloppen infrommelen. Je ziet helemaal niet dat ze gesloten waren. Ik mag toch aannemen dat hij als mol ze eerst even geopend heeft vooraleer ze in te doen ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien, Carolien
« Reactie #14 Gepost op: 27-01-2013, 11:07:54 »
Maar op tijdsindex 20.00 zie je hem alleen de enveloppen infrommelen. Je ziet helemaal niet dat ze gesloten waren. Ik mag toch aannemen dat hij als mol ze eerst even geopend heeft vooraleer ze in te doen ::pinokkio::

Ja, zou zomaar kunnen. (Maar ik zet zo weinig mogelijk speculaties in het overzicht.) Toch is het ook wel een risico om te liegen over het aantal enveloppen dat je hebt ingeleverd. Als ik de Mol zou zijn zou ik dat bij de eerste opdracht niet nemen. Dan maar echt 200 euro inbrengen om veilig wat krediet op te bouwen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien, Carolien
« Reactie #15 Gepost op: 27-01-2013, 11:51:29 »
Er werd helemaal niet over nagepraat achteraf, alle aandacht ging uit naar rare acties zoals die van Ewout, zoals elk jaar zijn de kandidaten in hun hoofd "all over the place" en gaan de gedachten de gekste kanten uit dus een koele analyse wie nu welke enveloppen heeft ingeleverd komt er toch niet, dat is voorspelbaar.

Ik zou zelf dus als mol de makkelijke weg kiezen (niemand ziet je) en alles openen, maar wel pronken met geld. Iedereen mag en zal sowieso liegen als gevraagd wordt wie wat heeft ingeleverd... onbewijsbaar. Om meest veilig te spelen kan de mol bij 2 zeggen ook 1 openen dan is het verschil maar 1 mocht er geanalyseerd worden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien, Carolien
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2013, 16:13:26 »
Tania Kross ::zingen:: ::heks:: t/m afl. 5
(Voor een versie met positieve en negatieve acties aangegeven klik hier.)

1.1 kerk



In de eerste envelop die Tania opent zit de glas-in-lood-Mandela. "Het kan een soort raam zijn." Ze vraagt aan een man of een gebouw verderop een kerk is. Hij bevestigt dit en Tania loopt er naartoe. Het blijkt niet de goede kerk te zijn. (..) Het aftelklokje staat op 18:28. Tania vraagt de prijs voor een rit in een busje. Man: "Fifty". Tania: "I don't believe you." (..) Tania wordt een richting uitgewezen. Eerder zagen we het aftelklokje richting de 5 minuten gaan. (..) Als de tijd om is staat Tania ergens buiten.

Extra beelden MolMail Commentaar Tania: "Je wordt ergens gedropt met je koffer (..) en dan moet het loopafstand zijn. En dan vraag ik aan iemand 'is dit de kerk waar dit is in dit plaatje van Mandela?'. 'Ja hoor', nou dan heb ik de goede kerk, dan loop ik er naartoe. (..) En dan blijkt het totaal de verkeerde te zijn." We zien Tania aan beveiligingsmannen bij de verkeerde kerk vragen wat voor type gebouw Regina Mundi is. Ze zeggen dat het een kerk is. (Uit de manier waarop Tania "Regina Mundi" zegt, namelijk zonder "i", valt op te maken dat ze deze naam niet van het kaartje heeft afgelezen, maar waarschijnlijk net van de beveiligingsmannen gehoord heeft.)

1.2 bungee



Tania is als tweede van het eerste springteam aan de beurt. Janine krijgt de vraag of Tania wel of niet gaat springen. Janine denkt dat Tania niet gaat springen. Ze legt de vrijstelling in "springt wel". Tania springt niet en verdient geen vrijstelling. Ook de kans op het verdienen van 1000 euro voor de pot gaat hiermee verloren. (Een verdiende vrijstelling kon voor 1000 euro geruild worden.) (..) Tania krijgt de vraag of Janine wel of niet gaat springen. Janine is als tweede van het tweede springteam aan de beurt. Tania legt de vrijstelling in "springt niet". Janine springt niet en verdient een vrijstelling. Hierdoor wordt de kans gecreëerd op het verdienen van 1000 euro voor de pot. Janine ruilt haar vrijstelling niet voor 1000 euro. Het plan van team 1: de anderen een vrijstelling gunnen in de gedachte dat henzelf dat juist wat op zou leveren. Het is onduidelijk wie de bedenker van het plan is, maar Joep, Tania en Zarayda steunen het. Kees twijfelt. Je zou dit plan kunnen zien als "positief" ten opzichte van de geldpot als je er van uitgaat dat meer vrijstellingen meer kans op geld in de pot betekent.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2013, 16:14:57 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien, Carolien
« Reactie #17 Gepost op: 5-02-2013, 16:13:35 »
2.1 lasers



Daniël: "Wie gaat met wie?" Kees: "Ik stel voor om.. Tania: "Ik wil verkenner zijn." Kees: ..mensen met het grootste oppervlakte, die moeten beginnen." De groep beslist dat Tania en Zarayda de verkenners zijn. (..) Tania en Zarayda gaan als eerste duo. Zarayda geeft door aan Carolien dat er vier spiegels liggen om de lasers mee te blokken. Tania en Zarayda proberen het patroon van de lasers van hindernis 1 te doorgronden. Volgens Tania hebben ze acht seconden voor de lasers weer gaan bewegen. Bij haar eerste poging wordt Tania door een laser geraakt en is ze af. Zarayda geeft door wat haar plan is om de lasers te blokken. Ook zij wordt bij haar eerste poging door een straal geraakt en is af.

2.2 dictee



Zarayda zegt dat ze voor de middenmoot moeten gaan. Tim: "Er zijn 92 woorden, dus 92 fouten die gemaakt kunnen worden." Tania in biecht: "Ik zei midden, Kees zei midden, Zarayda zei midden, iedereen zei midden." Janine in biecht: "Uiteindelijk besloot de groep we gaan in de middenmoot zitten, dat was ook het meest logisch. (..) Toen heb ik (..) gedacht ik wil weten wie de Mol is, dus als ik nu een beetje ga fucken dan kan ik kijken wie daar meteen in mee gaat." Janine zegt dat er vast heel veel fouten zijn gemaakt. Tim is het hier mee eens en wil voor de optie van 500 euro kiezen. Zarayda: "Daar spreekt heel weinig vertrouwen van uit." Tim: "Nou en? Het is enigszins veilig." Art wil nu een antwoord hebben. Kees: "Tim." Tim: "We kiezen voor de laatste optie." Art: "500 euro?" Tim: "Ja." Daniël: "Ja." Janine knikt. Tania is het er volgens haar biecht totaal niet mee eens. Zarayda als Art aan het nakijken begint: "Ik weet zeker dat we voor die 1000 hadden moeten gaan." Paulien, Carolien en Joep maken 25 fouten in het dictee. Er wordt 500 euro verdiend, maar het had ook 1000 euro kunnen zijn.

2.3 jagers



Tania en Joep rennen samen het veld in. Volgens Tania en Joep in een biecht was het de bedoeling dat Tania als afleiding zou dienen maar werkte dit niet helemaal. Tania keert zonder envelop terug in de tent, Joep met één. Hierna zien we Tania niet meer het veld in gaan. Binnen het half uur worden er 6 van de 9 enveloppen gepakt. Er gaat 1750 euro in de pot. Joep telt het geld en komt tot de conclusie dat als Daniël de waarheid spreekt (envelop met 250 + 2 x 100 en envelop met 3 x 100) er geld gestolen is, omdat er dan voor de overige vier enveloppen nog maar drie briefjes geld (500 en 2 x 250) over zijn.

Extra beelden MolMail Zarayda: "Op het gegeven moment zegt Tim: ik beheer het wel even hier." (..) Tania: "Ik zag dat ie tegen Joep zei: o ik heb het hier. Ik heb niet gezien dat ie het uit zijn pocket heeft gehaald en dat ie het aan Joep heeft gegeven, en ik heb hem gevraagd: heb je de envelop gegeven? "Ik beheer het allemaal, ik heb het gegeven." Ik had zoiets van hè? Ik wist ik had geteld voordat Joep wegging dat er 6 enveloppen waren. En hij had één gepakt, dus ik dacht o dan hebben we 7 enveloppen. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn." (..) Zarayda: "Dus Tim heeft misschien zijn envelop niet ingeleverd en misschien geld uit de overige pot gestolen." (..) Paulien verdenkt Tania ervan dat zij haar zender heeft uitgezet. Paulien: "Ok Janine, even voor de duidelijkheid: mijn stipje was helemaal niet te zien op de iPad?" Janine: "Nee, ik kon jou zien in de verte en op de iPad kon ik niet achterhalen wie of wat welk nummertje jij was. Echt niet." Paulien: "Ok, want ik heb het idee nu dat mijn zender is uitgezet. Want Tania heeft mij geholpen met die zender achter in mijn broek te stoppen. Dus zij is er bij geweest en er zat best wel een makkelijk knopje op. Dus zij kan dat uitgezet hebben."
« Laatst bewerkt op: 5-02-2013, 16:15:30 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien, Carolien
« Reactie #18 Gepost op: 5-02-2013, 16:13:45 »
3.1 boot



Tania en Tim zitten op de boot. Tania wil de richtingaanwijzingen volgens "de klok" krijgen. Daniël: "Voor jullie is het niet zozeer van belang waar wij staan." (..) Aftelklokje rond [45] minuten. Tania: "Tim en ik zijn geblinddoekt." Kees stuurt Tania en Tim rechtdoor richting 1000. Daniël en Kees communiceren onderling de bedragen door. Tania frustreert hen door ook door de porto te praten. (..) [31] De boot raakt uit zicht voor "team hoog". "Team laag" neemt het over. Ze sturen de boot richting 10/9 uur, maar deze buigt af. Ze geven 1/2 uur door. Tania: "We waren bij negen uur!" Er ontstaat verwarring. Daniël legt uit dat de boot soms door draait en dat ze dan moeten corrigeren. (..) Daniël zegt op het goede moment dat ze een foto moeten maken. Tania maakt een foto. Het is van -500 i.p.v. 1000 of 1500. (..) Op weg naar een volgend bord draait de boot rondjes en krijgen Tania en Tim ruzie. Tania neemt het stuur van Tim over en heeft later óók de porto. "Want je bent echt aan het klooien." Daniël geeft de foute instructie "5 over 6" door. (..) [10] Daniël geeft door aan Zarayda dat de boot voor hen weer zichtbaar moet zijn en vraagt of zij het willen overnemen. (..) Net binnen de tijd gidst "team hoog" de boot naar 1500. Tim maakt een foto. Eerder zagen we Tim "per ongeluk" een foto van niets maken. Resultaat: 4 foto's (2 lege) i.p.v. 5 van totaal 1000 euro i.p.v. 2250. Opdracht mislukt.

3.2 springen



Tania, Janine, Paulien en Zarayda overleggen. Janine zegt dat ze voor de jokers wil gaan. Tania wil dit ook. Ze kiezen er alle vier voor om aan het middelste vak jokers te koppelen. (..) Tania kiest Tim. Tim is als derde van het eerste springteam aan de beurt. Verdeling vakken: 500 euro in de pot (rechts) - 2 jokers voor Tim - 250 euro in de pot en jokers voor Tania (links). Tania roept naar Tim naar waarheid dat dit de verdeling is. Tania in biecht: "Heel bewust koos ik Tim. Want ik dacht: Tim die weet, dat ik weet, dat hij de Mol is. Dus ik speel het spel gewoon mee." Tim: "Kan ik jou na vanochtend nog vertrouwen?" Tania gebaart "dat is aan jou". Tania: "Jij mag kiezen." Tim: "Ja ik weet het." Tim springt naar rechts. Hij verdient 500 euro voor de pot. (..) Tania wordt als tweede van het tweede springteam gekozen door Daniël. Verdeling vakken: 250 euro in de pot en jokers voor Daniël (rechts) - 500 euro in de pot - 2 jokers voor Tania (links). Tania twijfelt. Daniël: "Het is hoog. Het hoeft niet hè. Je hoeft niet te springen." Tania springt niet. Daniël verdient 2 jokers.

3.3 safari



Tania, Daniël en Zarayda zitten samen in een jeep. Enveloppen: buffel, impala, luipaard en olifant. (..) Ze rijden langs een kudde impala's en maken de bijbehorende envelop open. Vraag: "Met welk dier vergelijkt Tim zich?" Zarayda zegt direct "met een aap". Daniël en Tania zeggen dit ook. (Paulien later in biecht: "Dat wisten we allemaal. Tim is een aap.") (..) Daniël kijkt door de verrekijker en spot een buffel. De bijbehorende envelop wordt geopend. Vraag: "Met welk dier vergelijkt Kees zich?" Tania zegt in een biecht dat dit "duif" is. (Het lijkt er op dat de antwoorden voor iedereen duidelijk zijn. We zien er geen discussie over.) De twee antwoorden zijn goed. Ze mogen twee kokers pakken. Tania en Zarayda pakken een koker. Art: "Misschien moet je ze maar niet openmaken." Voor openmaken: Tania ("eentje"), Zarayda. Tegen: Daniël. (Van de anderen zijn Kees en Paulien tegen. Tim grist de koker uit Tania's handen en doet alsof hij deze wil openmaken, Tania houdt hem tegen.) De kokers blijven gesloten.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2013, 16:16:02 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzichten met screenshots: Tania, Kees, Paulien, Carolien
« Reactie #19 Gepost op: 5-02-2013, 16:13:53 »
4.1 big 5



Paulien en Zarayda lopen rustig zoekend rond. Ze komen Tania tegen. Tania staat in kooi "RHINO". Paulien legt uit dat ze de Big 5 moeten spotten en er foto's van moeten maken. Tania: "En dat is het?" Paulien: "Ja." Tania: "Dat is het niet. Jullie moeten ons bevrijden." Tania heeft de sleutel van de leeuw. Paulien pakt de sleutel aan en maakt een foto van Tania. Paulien zegt haar later in het spel "al dan niet" te komen bevrijden. (..) Tania wordt als laatste bevrijd.

De kokers Zarayda zegt dat ze de kokers in Tims achterzak zag. Tim legt uit dat het onderhandelmateriaal was als ze zijn kooi niet meteen geopend hadden. Zarayda stelt voor om de kokers te openen. Kees: "Zijn we het daar mee eens jongens?" Niemand stribbelt tegen behalve Kees. Paulien: "Jij niet?" Kees: "Nee." Tania: "Maar heeft het consequenties?" Kees: "Weet ik niet, maar." Daniël stelt voor om er één open te maken. Zarayda doet dit. Er zit een wit papiertje in. Paulien: "Andere ook dan maar?" Zarayda opent de tweede. Paulien: "Kees, mee eens?" Kees: "Hij is al open." Weer een wit papiertje. Volgens Daniël is het fotopapier.

4.2 touwbrug



Tania roept naar Daniël: kunstnijverheids-tentoonstelling (100?) en tenenkrommend (50). Daniël noemt van Tania's woorden kunstnijverheidstentoonstelling bij Art op. Dit levert (waarschijnlijk) 100 euro op. (..) Tania roept naar Carolien: belhamel (25) en accountantadministratieconsulent (100). Carolien noemt van Tania's woorden belhamel bij Art op. Dit levert 25 euro op. Ze probeert nog "accountantassurantieconsulent". (..) Tania roept naar Tim: chronischevermoeidheidssyndroom (100?) en copuleren (50?). Tim noemt beide woorden van Tania bij Art op. Dit levert (waarschijnlijk) 150 euro op. In totaal leveren Tania's woorden (waarschijnlijk) 275 euro op. Carolien, Daniël en Tim brengen per persoon 225 euro binnen. Waarschijnlijke verdeling van het geld bij de bij Art goed opgenoemde woorden: Tania (275), Paulien (175), Zarayda (150), Kees (75).
« Laatst bewerkt op: 5-02-2013, 16:16:37 door Heinz »