Auteur Topic: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)  (gelezen 40116 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Gepost op: 28-01-2013, 15:30:46 »
Het leven van een Expeditie Poolcirkel-kandidaat gaat niet altijd over rozen. Zit je al midden in een loodzware opdracht, gaan ze nog eens lastig vragen stellen ook!


Frederik heeft het zwaar. Hoe zwaar? Heel zwaar. De finalestrijd lijkt toch zijn fysieke tol te gaan eisen, want we hebben hem nog niet eerder zo stuk zien zitten.


Doorgaans is Paulien niet stuk te krijgen, maar in deze finale heeft ze het toch erg zwaar.
Niet gek natuurlijk, met 50 kilo in je rugzak.


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2013, 20:29:26 »
Om in stijl van deze toch wel opmerkelijke avond te blijven:



Wie wordt de Koning of Koningin van Expeditie Poolcirkel?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2013, 20:37:18 »
Vorst of Vorstin bedoel je ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2013, 20:39:11 »
Jij ze zin, is wel toepasselijker ja.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2013, 21:00:20 »
Diep respect voor Paulien ::bravo::

   maar ook voor Frederik natuurlijk ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2013, 21:09:15 »
Had ik wel verwacht dat het tussen Paulien en Frederik zou gaan. Maar toch breek ik ook een lans voor Amanda. Ze heeft dan wel opgegeven, maar kun je dat verliezen noemen?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2013, 21:30:47 »
Wat een gave finalestrijd was dit. Paulien terechte winnares maar Frederik deed in het geheel niet onder voor haar. Jammer dat Amanda moest opgeven, maar gezien haar positie kan ik het haar niet kwalijk nemen.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2013, 21:53:02 »
Mooie finale was het inderdaad, met een terechte winnares... (al zou Frederik ook een terechte winnaar geweest zijn) Trouwens, wat een zware omstandigheden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2013, 10:31:31 »
Echt enorm veel respect voor Paulien en Frederik! Na zo'n zware maand ook nog even een kilometer moeten zwemmen in open water, dat doen niet veel mensen hun na. En vooral niet met twee verschillende vinnen, waardoor je continu uit koers gaat (de ene vin geeft door het model namelijk veel meer snelheid dan de andere, dus het is erg knullig om zo te moeten zwemmen).

Ik vind Paulien zeker een terechte winnares, al had ik het Frederik als niet-topsportman ook wel erg gegund. Jammer dat Amanda moest opgeven, maar als je bij voorbaat al weet dat je niet meer in de finale uit komt, snap ik wel dat je ervoor kiest om te stoppen als het echt te zwaar wordt. Wat ik wel jammer vond is dat we Paulien en Frederik geen afscheid meer zien nemen van Amanda (ze zou toch niet zomaar hebben moeten vertrekken?).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2013, 12:45:35 »
Dat vond ik ook jammer voor Amanda. De vier laatst overgebleven deelnemers waren toch de smaakmakers van het programma.

Als Paullien dit heeft kunnen winnen, snap ik niet dat ze slechts 1 keer een wereldtitel schaatsen op haar naam heeft gebracht. Je kon merken dat er nog reserves uit haar actieve loopbaan een rol hebben gespeeld.

Frederik: ik kende hem vantevoren helemaal niet, maar ook hij heeft laten zien over een ijzeren conditie te beschikken. Als ze tegelijk de vlag zouden hebben gehesen, zou ik hebben gezegd: ieder de helft van het prijzengeld.......na een barre toch met veel komische elementen (het vissen vangen staat daarbij voor mij aan top), met slechts een halve minuut voorsprong winnen: helaas, zo is het spel.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #10 Gepost op: 29-01-2013, 16:25:45 »
Wat een mooie Finale was dat zeg en een geweldige winnares Paulien Gefeliciteerd. ::bravo:: ::bravo::

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #11 Gepost op: 29-01-2013, 18:50:31 »
Ben het met iedereen eens! Wat een toffe finale! Ik vond vooral de jetski's leuk  ::bravo:: En een verdiende winnaar  ::jaja:: Conslusie over Expeditie Poolcirkel (aldus mij dan  :P): Matige start,maar mooie afsluiting!  ::ok::

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - maandag 28 januari (Finale)
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2013, 08:58:07 »
Deze aflevering was echt genieten...zo spannend.
Beide kandidaten verdiend in de finale. Alle voorgaande afleveringen constant bewezen, dat ze de sterkste en slimste 'rendieren' van de kudde waren.
Vooral Frederick als niet-sporter heeft wel een visite-kaartje afgegeven, wat betreft gedrevenheid & doorzettingsvermogen.
Maar Paulien was in de finale nét even slimmer tijdens het zwemmen en daarom toch uiteindelijk de beste winnaar.

Paulien...van harte. Je hebt laten zien, dat je het sporthart op de juiste plek hebt.