Auteur Topic: Een grote massa B U G S  (gelezen 837281 keer)

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1100 Gepost op: 19-01-2007, 11:08:44 »
bug met ie 7.0.5730.11


70 dagen, still counting :-X

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1101 Gepost op: 19-01-2007, 13:32:53 »
Is er in al die tijd nog steeds geen IE patch uitgekomen? :o
The British are not impressed.

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1102 Gepost op: 19-01-2007, 13:42:19 »
Is er in al die tijd nog steeds geen IE patch uitgekomen? :o

ik dacht dat er inmiddels wel aangetoond was dat dit nix met ie te maken had maar met slecht update beleid van de heren realitynet

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1103 Gepost op: 19-01-2007, 16:13:52 »
O ja, dus een webbrowser mag standaards vergeten en een eigen koers varen en dan is het aan webmasters om daar maar weer oplossingen voor te verzinnen?
Ik weet niet of je het weet, maar de code van RN is 100% correct XHTML. Dus als het in een browser niet werkt, dan ligt dat aan de browser en niet aan RN.
The British are not impressed.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1104 Gepost op: 19-01-2007, 16:49:33 »
Met IE 7 komt het menu met 'hoofdmenu, interactie, ...' telkens mee naar beneden als ik scroll

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1105 Gepost op: 19-01-2007, 17:11:32 »
O ja, dus een webbrowser mag standaards vergeten en een eigen koers varen en dan is het aan webmasters om daar maar weer oplossingen voor te verzinnen?
Ik weet niet of je het weet, maar de code van RN is 100% correct XHTML. Dus als het in een browser niet werkt, dan ligt dat aan de browser en niet aan RN.

uhm... t gaat ook niet over de xhtml, maar over een extern javascriptje dat aangepast moet worden, als je de shit niet volgt zeg dan ook nix...
Met IE 7 komt het menu met 'hoofdmenu, interactie, ...' telkens mee naar beneden als ik scroll

joh :D

dat probeer ik ze al meer dan 2 maanden duidelijk te maken :')

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1106 Gepost op: 19-01-2007, 17:16:23 »
uhm... t gaat ook niet over de xhtml, maar over een extern javascriptje dat aangepast moet worden, als je de shit niet volgt zeg dan ook nix...
Zeg, kan je niet iets meer respect opbrengen? Als je even nadenkt snap je dat als er voldoende aandacht besteed wordt aan de XHTML, dit ook wel het geval met de CSS en JavaScript zal zijn. De W3C Validator doet nou eenmaal alleen (X)HTML, dus ik dacht dat dat voorbeeldje wel genoeg zou zijn.
The British are not impressed.

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1107 Gepost op: 19-01-2007, 17:23:55 »
Zeg, kan je niet iets meer respect opbrengen? Als je even nadenkt snap je dat als er voldoende aandacht besteed wordt aan de XHTML, dit ook wel het geval met de CSS en JavaScript zal zijn. De W3C Validator doet nou eenmaal alleen (X)HTML, dus ik dacht dat dat voorbeeldje wel genoeg zou zijn.

De javascript is van een third party, dus ik kan moeilijk realitynet gaan betigten van programeer fouten. De third party (udm) heeft haar fout al gezien en en mei vorig jaar aangepast. En er is toen een update van de desbetreffende javascript gekomen. Vervolgens wijs ik realitynet op de update van de javascript. Welke ze vervolgens compleet negeren.

Punt 1
Dit heeft nix met browsers te maken.

Punt 2
Realitynet kan dit simpel oplossen door een update van 1 javascriptje.


En waarvoor moest ik nou precies respect opbrengen???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1108 Gepost op: 19-01-2007, 17:27:09 »
Gezien het feit dat deze bug zich alleen in IE 7 openbaart, lijkt me het eenvoudig aan te nemen dat het probleem dus wel bij de browser ligt.
Respect voor andere mensen, je behandelt mij als een kind van 8.
The British are not impressed.

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1109 Gepost op: 19-01-2007, 17:30:19 »
Gezien het feit dat deze bug zich alleen in IE 7 openbaart, lijkt me het eenvoudig aan te nemen dat het probleem dus wel bij de browser ligt.
Respect voor andere mensen, je behandelt mij als een kind van 8.

En het is nooit in je gedachten opgekomen dat de oude javascript misschien wel gebruik maakte van een bug in ie 6 om fixed te blijven staan?

En dan nog, updates komen niet voor niets uit...

Ow, ben je geen 8 dan?? sorry...

maarja wat is nou eigenlijk jou probleem, mij probleem is dat ik het niet chil vind om met ie 7 dat ding de hele tijd door mijn beeld te krijgen. En de oplossing is vrij simpel en hooguit een halve minuut werk. Dus ik snap sowieso niet echt wat het voor jou uit maakt of dat javascriptje ff vervangen wordt of niet.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2007, 17:37:14 door DragonRider »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1110 Gepost op: 19-01-2007, 17:34:27 »
Lag dus al aan IE, dus het probleem komt nog steeds door Micro$oft.

Nee, we zijn niet allemaal als jij.
The British are not impressed.

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1111 Gepost op: 19-01-2007, 17:39:07 »
Lag dus al aan IE, dus het probleem komt nog steeds door Micro$oft.

Nee, we zijn niet allemaal als jij.

Nee gelukkig maar  ;D

Maar ik probeer hier ff voet aan de grond te krijgen voor alle ie 7 gebruikers en ik heb nix met opera en mac gebruikers te maken. Dus ik snap eigenlijk niet echt goed welk probleem je ziet in deze update?

Offline Di-Jet

  • Forumlid
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1112 Gepost op: 19-01-2007, 17:55:02 »
Jongens, jongens...

wat een discussie om niks.  ::ohno::

zoals ik t zie, is er een probleem. in IE7 wordt de pagina niet correct weergegeven. dit kan verholpen worden door een simpele update. dit wordt vervolgens gewoon geweigerd?? en de persoon in kwestie wordt vriendelijk verzocht om dan maar een andere browser te gebruiken.... sorry hoor, maar daar kan ik echt niet bij. je kan toch niet zeggen tegen mensen die (om hun eigen redenen) IE7 kiezen als browser, sorry maar dan moet je maar wat anders gebruiken..? dat is discriminatie. en dat mag niet in ons prachtige land. een forum is er voor zijn gebruikers, en een forum moet het voor alle gebruikers mogelijk maken om er fijn te communiceren met zijn of haar medemens. dit mag niet gedwarsboomt worden door iemand die zijn persoonlijke voorkeuren aan iedereen wil opdringen.

het maakt dus niet uit of IE7 nu wel of niet een goede browser is. als we daarover gaan beginnen... mensen gebruiken het, en zolang mensen het gebruiken, moet er rekening mee worden gehouden.  ::jaja::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1113 Gepost op: 19-01-2007, 18:32:58 »
Jongens, jongens...

wat een discussie om niks.  ::ohno::

zoals ik t zie, is er een probleem. in IE7 wordt de pagina niet correct weergegeven. dit kan verholpen worden door een simpele update. dit wordt vervolgens gewoon geweigerd?? en de persoon in kwestie wordt vriendelijk verzocht om dan maar een andere browser te gebruiken.... sorry hoor, maar daar kan ik echt niet bij. je kan toch niet zeggen tegen mensen die (om hun eigen redenen) IE7 kiezen als browser, sorry maar dan moet je maar wat anders gebruiken..? dat is discriminatie. en dat mag niet in ons prachtige land. een forum is er voor zijn gebruikers, en een forum moet het voor alle gebruikers mogelijk maken om er fijn te communiceren met zijn of haar medemens. dit mag niet gedwarsboomt worden door iemand die zijn persoonlijke voorkeuren aan iedereen wil opdringen.

het maakt dus niet uit of IE7 nu wel of niet een goede browser is. als we daarover gaan beginnen... mensen gebruiken het, en zolang mensen het gebruiken, moet er rekening mee worden gehouden.  ::jaja::

Ok ik zal het nog 1 keer uitleggen.

Helaas zijn er een (hele) hoop aanpassingen gemaakt ten opzichte van de oorspronkelijke UDM versie. Niet alleen het menu, maar ook het contentbeheersysteem maken gebruik van het script. Implementatie van de nieuwste versie staat op m'n todo, maar wanneer ik het af heb, kan ik op het moment nog niet zeggen (druk druk druk ;))

Wat Dragonrider je wil doen geloven is dat het om een simpele update van een scriptje gaat. Dat is dus niet waar. Degene die de inhoud van onze pagina's maken (de sitecrew), doen dit met behulp van een zogenaamd content management systeem. Daarin moeten dus ook de nodige aanpassingen gedaan worden, willen ze met dit systeem het menu kunnen aanpassen.

Het is dus niet een kwestie van dat we niet willen, maar dat er een hoop werk mee gemoeid is, die degene die de aanpassing moet doen niet heeft op dit moment.
Geniet nooit met mate...

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1114 Gepost op: 19-01-2007, 18:54:39 »
geloof t of niet, maar ik zit hier nu echt verbijsterd naar t scherm te staren overmand door zoveel onbegrip hier.

paar minuten later...

Voor mij staat het gewoon 100% vast dat het desbetreffende javascriptje probleemloos geupload kan worden om zo de boel werkend te krijgen. Zoals ik ook aangetoond heb met bewijzen en feiten. Met alle respect, maar ik heb op die post nog niet echt een reactie gezien van iemand die ook echt verstand van zaken heeft zoals Compuart.

En als er dan echt zoveel weerstand blijft dan trek ik mijn hander er wel van af. Er zijn zat fora die de zaakjes wel gewoon op oorde hebben. Sowieso is 'tijd' al een dubieus argument omdat de update al zo oud is (mei 2006). En iemand die zo weinig tijd heeft die zou eigenlijk geen website moeten beheren; aangezien in deze wereld de ontwikkelingen zo razend hard gaan en het, ook in deze wereld, van uiterste belang is om up to date te blijven.


Offline Cosma

  • Forumlid
Vraag aan de admins (pc loopt steeds vast op deze site)
« Reactie #1115 Gepost op: 19-01-2007, 18:54:41 »
Telkens wanneer ik deze site bezoek loopt mijn pc vast, soms direct al, en soms net wanneer ik halverwege het schrijven van een post ben.

Ik heb dit vorige jaren ook gehad (ik heb het alleen met deze site!) toen was er de mogelijkheid tot een light-versie (oid).

Ik wil graag wat lange posts neerzetten, maar dat gaat niet lukken denk ik, wat kan ik doen om te voorkomen dat mijn pc vastloopt wanneer ik deze site bezoek? (het lijkt nu even goed te gaan...).

Ik hoop dat er de light-mogelijkheid is, ik hoor het wel!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1116 Gepost op: 19-01-2007, 19:48:33 »
Tjonge, wat een discussie  ::oink::



En mijn probleempje met het niet kunnen verzenden van de score bij de spelletjes?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1117 Gepost op: 19-01-2007, 20:28:27 »
En mijn probleempje met het niet kunnen verzenden van de score bij de spelletjes?

Na een eerste korte blik heb ik nog niks kunnen vinden. :-\\ Ik hoop het weekend er nog even naar te kijken. Mocht ik een oplossing hebben gevonden, laat ik het hier zeker weten.

Ik moet je geduld nog even op de proef stellen. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1118 Gepost op: 19-01-2007, 20:48:13 »
Wil ik bij deze ook even vermelden dat ik het geweldig vind dat we nu op een dedicated server zitten. Dit heeft ook de nodige moeite gekost, maar het is toch weer gelukt. Dus in plaats van te zeuren - dit werkt niet en dat werkt niet en de letters zijn 1 pixel te klein - wil ik even laten weten dat jullie werk wel gewaardeerd wordt.
The British are not impressed.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Een grote massa B U G S
« Reactie #1119 Gepost op: 19-01-2007, 20:54:59 »
Wil ik bij deze ook even vermelden dat ik het geweldig vind dat we nu op een dedicated server zitten. Dit heeft ook de nodige moeite gekost, maar het is toch weer gelukt. Dus in plaats van te zeuren - dit werkt niet en dat werkt niet en de letters zijn 1 pixel te klein - wil ik even laten weten dat jullie werk wel gewaardeerd wordt.

De server is idd erg snel! ::ok::