Auteur Topic: [PT] The Amazing Race  (gelezen 25826 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[PT] The Amazing Race
« Gepost op: 4-02-2013, 21:48:31 »
Wegens onduidelijkheid pas ik het op de eerste post aan: Wat moeten jullie doen?
- Jij en je partner krijgen eerst elk een aanwijzing. Leg die samen en je weet waar je heen moet.
- Zoek vervolgens een vlucht vanaf Schiphol die op maandag 11 februari vertrekt (gewoon zodat iedereen op dezelfde dag vertrekt). Je hoeft je hiervoor NIET te haasten, want hoe snel je die vlucht vindt, dat maakt niet uit. Het is zaak om een vlucht te vinden die ZO VROEG MOGELIJK ARRIVEERT. Want je aankomsttijd is de starttijd van jouw race! Stel je komt aan om 10u05, dan is dat jouw starttijd.
- Als je me de vlucht én een link naar de locatie op Google Maps hebt doorgestuurd, ontvang je een opdracht (Roadblock/Detour/...) Die opdracht gaat WEL op tijd. Stel jullie doen anderhalf uur over een opdracht, dan wordt die tijd bij je oorspronkelijke aankomsttijd geteld en sta je dus op 11u35.
- Na de opdracht, krijgen jullie nieuwe aanwijzingen. Jullie moeten dan vanuit de luchthaven waar jullie vorige keer aangekomen waren, vertrekken naar een luchthaven vlakbij de nieuwe bestemming en me weer een Google Maps link doorsturen. Je kan pas vluchten boeken vanaf het tijdstip waar je dan zogezegd zit. Stel dus dat jullie na die anderhalf uur opdracht op 11u35 zitten, kunnen jullie vluchten zoeken die vertrekken VANAF 11u35. Vinden jullie bvb een vlucht die vertrekt om 12u10 en aankomt om 15u15, dan is jullie nieuwe tijd dus 15u15. Hoe sneller je een opdracht doet, hoe vroeger jullie weer kunnen vertrekken en hoe groter jullie voorsprong is.
- Op de nieuwe locatie krijg je weer een opdracht enzovoorts, tot jullie bij de Finish zijn. Dan reken ik uit wie op welke tijd bij de Finish is aangekomen en weten wie de winnaar is en wie laatst is.



Welkom bij The Amazing Race! Voor wie het concept niet kent, hierbij de uitleg:
Jullie racen in duo's de wereld rond aan de hand van aanwijzingen. Ter plekke moet je verschillende opdrachten zo snel mogelijk vervullen zodat je snel weer door kan racen. Degene die het eerst bij de Pit Stop komt is de winnaar van die aflevering. Het duo dat laatst komt, valt echter af...

Amazing Race termen:
- Pit Stop: de Pit Stop is de Finish. Hier moeten jullie zo snel mogelijk arriveren.
- Detour: een detour is een keuze tussen twee opdrachten, elk met z'n eigen voor- en nadelen. Je moet kiezen welke opdracht jullie willen doen. Als je gaandeweg merkt dat de opdracht toch niet echt je ding is, mag je van opdracht veranderen, maar dit kost natuurlijk allemaal waardevolle tijd.
- Roadblock: een Roadblock is een opdracht die slechts één van de kandidaten in een duo moet uitvoeren. Het duo mag pas verder racen als die persoon de opdracht heeft vervolledigd.
- Yield: met een Yield kan je een ander team een straftijd geven. In deze aflevering zal de straftijd 30 minuten zijn.

Hoe werkt het?
Ik geef elk lid van een duo een deel van een aanwijzing. Jullie moeten de aanwijzingen samenleggen en dan een vlucht zoeken vanuit Schiphol naar de dichtsbijzijnde luchthaven. Zoek op internetsites naar vluchten die vertrekken vanaf maandag 11 februari 2013 zodat iedereen op dezelfde dag zoekt. Vind er de vroegste vlucht en pm hem naar mij door. Dat is je start tijd! Ik bereken dan de tijd dat het kost om vanaf die luchthaven per taxi naar de bestemming te geraken.
Vervolgens doen jullie opdrachten. De tijd dat jullie over die opdrachten doen, wordt bij je starttijd opgeteld.
Je krijgt ook weer andere aanwijzingen om ergens anders naartoe te vliegen. Dat moet je dan uiteraard doen vanaf de bestemming waar je op dat moment bent. Hier wordt de tijd van de vlucht bij je totaaltijd opgeteld.
Uiteindelijk, na alle opdrachten en vluchten, kijk ik wie het snelst was en vooral: wie het traagst.

Maar eerst en vooral moeten jullie duo's vormen! De kijkcijfers hebben bepaald wie als eerste een partner mag kiezen. Bij gelijkstand heb ik gekeken naar de eindstand in Expeditie Robinson: de 100. Dit is de volgorde waarin kandidaten een partner mogen kiezen:

D*N en Jorg23
Vieffan en Ycaris
Mollenvanger22 en Daisy
MR-Brain en Swifty
Schulz en Jann
KD. en K@ren
Pac-Mol en MijdrechtseMol
Bjorrn en LdHmolletje
Bassteijns en Jules98

Ik ga een deadline stellen van zaterdag 21u! Dan moet iedereen aangekomen zijn. Degene die dan nog het verst verwijderd is, valt af!
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 01:53:23 door Robbieazerty »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #1 Gepost op: 4-02-2013, 21:51:41 »
Ik zie mijn box al volstromen. Is de kiesvolgorde de ER eindstand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #2 Gepost op: 4-02-2013, 21:53:53 »
Je kiest overigens door hier openbaar te posten met wie je een duo vormt.

En nee, zoals gezegd heeft de kijkcijfers pol de volgorde bepaald. Dat is het voordeel dat ermee te winnen viel. Maar er was zoveel gelijke stand, dat ik de eindstad van ER bij gelijkspel mee heb laten tellen. ;)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #3 Gepost op: 4-02-2013, 21:54:46 »
Zien we hier war de duo's zijn?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #4 Gepost op: 4-02-2013, 21:56:11 »
Ook weer zoals net gezegd: Je kiest overigens door hier openbaar te posten met wie je een duo vormt.

Dus ja, als D*N hier post dat hij met Ricky Martin een duo vormt, dan weet je dus automatisch dat die 2 een duo zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #5 Gepost op: 4-02-2013, 21:57:54 »
wanky ::wenkbrauw::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #6 Gepost op: 4-02-2013, 22:02:22 »
Kies nou maar gewoon D*N  :P

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #7 Gepost op: 4-02-2013, 22:02:48 »
Wil er wel iemand met mij samen dan? ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #8 Gepost op: 4-02-2013, 22:04:02 »
 ::joehoe::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #9 Gepost op: 4-02-2013, 22:05:04 »
Nou wat zal het zijn D*N xD

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #10 Gepost op: 4-02-2013, 22:08:26 »
D*N doet nog een laatste striptease bij ER denk ik...

Opschieten D*N >:(

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2013, 22:12:02 »
Opschieten D*N >:(
Oei zo'n heethoofd moet ik niet bij hoor, dan krijgen we ruzie ::rofl::.

Ik kies jorg23.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #12 Gepost op: 4-02-2013, 22:14:25 »
Nou vieffan laat je horen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2013, 22:16:56 »
Oei zo'n heethoofd moet ik niet bij hoor, dan krijgen we ruzie ::rofl::.

Ik kies jorg23.
Ik heb het aangeduid in de lijst. Zal dit proberen te blijven doen, zodat het duidelijk blijft uit wie nog gekozen kan worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2013, 22:17:57 »
Top ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2013, 22:20:17 »
Ik kies Ycaris.
Girl Power!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2013, 22:20:42 »
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2013, 22:21:34 »
is het met auto en een wegenkaart. Zo kansloos dat tweede team  ;D
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2013, 22:21:58 »
Ik kies Ycaris.
Girl Power!
Dan is het aan Mollenvanger22!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2013, 22:22:25 »
is het met auto en een wegenkaart. Zo kansloos dat tweede team  ;D

Ik kan anders heel goed kaartlezen.  ::jaja::