Auteur Topic: [PT] The Apprentice  (gelezen 111356 keer)

Offline MR-Brain

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #680 Gepost op: 26-02-2013, 20:52:54 »
Omdat ik het wel belangrijk vind, dat iedereen weet dat de jury wel eerder een stem mocht uitbrengen:


Dus K@ren, er staat WIE ZE ZULLEN ONTSLAAN, en NIET wie er veilig is.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #681 Gepost op: 26-02-2013, 20:52:59 »
Dankjewel voor je toelichting op je stem Nieky, en super dat je alles gelezen hebt ::respect::


zijn er meer juryleden die hun stem willen toelichten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #682 Gepost op: 26-02-2013, 20:53:27 »
Mag ik de jury overigens wat vragen? Hebben jullie echt al onze berichten gelezen? :o ben je nu ook nieuwsgierig naar het andere team?

Dat moet je Robbie vragen, het was i.i.g. wel veel!  :o  en ook erg vermakelijk! ;D  Nieuwsgierig naar het andere team? Nu even niet, zeg pfffff
...maar soms even niet :)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #683 Gepost op: 26-02-2013, 20:55:00 »
Dus K@ren, er staat WIE ZE ZULLEN ONTSLAAN, en NIET wie er veilig is.

Nee, maar stel er zijn 7 juryleden en 5 stemmen er niet op mij, dan heeft het geen zin meer om mij nog in de boardroom te houden, want dan kan ik nog maximaal 2 stemmen krijgen en zou er dan uberhaupt niet uitvliegen.

Ik ga er vanuit dat dit gebeurt is. Snap je?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #684 Gepost op: 26-02-2013, 20:55:22 »
oh dat had ik niet gelezen, dat als ze het eerder weten. Fijne jury zeg, die al beslissingen mag nemen op hear-say en voordat de beklaagden hun zegje gedaan hebben. Dit lijkt me nog pijnlijker voor ze, dat je dit nog even aanhaalt.  ::rofl::

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #685 Gepost op: 26-02-2013, 20:57:20 »
Nou dat was uiteraard niet de bedoeling.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #686 Gepost op: 26-02-2013, 20:57:38 »
en nu iedereen koppen dicht behalve de zuury die hun stem wil toelichten ::trots::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #687 Gepost op: 26-02-2013, 20:57:43 »
Nee, maar stel er zijn 7 juryleden en 5 stemmen er niet op mij, dan heeft het geen zin meer om mij nog in de boardroom te houden, want dan kan ik nog maximaal 2 stemmen krijgen en zou er dan uberhaupt niet uitvliegen.

Ja maar, daar gaat het om, hoe kunne die 5 al weten dat ze niet op jou stemmen. Want door jou safe te stellen, geven ze al aan dat een van de andere twee meer 'schuldig' is dan jij, twerwijl zij hun verhaal nog niet helemaal gedaan hebben.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #688 Gepost op: 26-02-2013, 20:58:22 »
en nu iedereen koppen dicht behalve de zuury die hun stem wil toelichten ::trots::
mag jij hier al komen?  ::)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #689 Gepost op: 26-02-2013, 21:00:22 »
Ja maar, daar gaat het om, hoe kunne die 5 al weten dat ze niet op jou stemmen. Want door jou safe te stellen, geven ze al aan dat een van de andere twee meer 'schuldig' is dan jij, twerwijl zij hun verhaal nog niet helemaal gedaan hebben.

Dat mogen zij jou uitleggen haha. Ik ben ook benieuwd naar hun antwoorden!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #690 Gepost op: 26-02-2013, 21:01:42 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MR-Brain

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #691 Gepost op: 26-02-2013, 21:03:00 »
Nee, maar stel er zijn 7 juryleden en 5 stemmen er niet op mij, dan heeft het geen zin meer om mij nog in de boardroom te houden, want dan kan ik nog maximaal 2 stemmen krijgen en zou er dan uberhaupt niet uitvliegen.

Ik ga er vanuit dat dit gebeurt is. Snap je?

Lieve K@ren, ik snap het maar al te goed, maar het is NIET wat er staat en het is NIET conform het programma.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #692 Gepost op: 26-02-2013, 21:04:34 »
het is NIET conform het programma.

Okee, maar dan moet je bij Robbie zijn.  ::schaam:: Dat kan ik ook niet helpen. Maar wat maakt het eigenlijk uit? Ik kon toch al niet meer verliezen op dat moment he?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #693 Gepost op: 26-02-2013, 21:19:00 »
Ik wil best mijn PM openstellen met mijn voorstel:

Ik probeer heel hard te zijn in de boardroom, hopelijk gaat men me niet heel hard haten nu ;D

Maar ik wil één ding wel even in de groep gooien hier: K@ren moet NIET ontslagen worden. Mi is zij de enige die enigszins doorheeft hoe het werkt met zo'n groepsopdracht en wordt zij geheel onterecht als zondebok aangewezen. Swifty heeft denk ik een verkeerde keus gemaakt door MM buiten de boardroom te houden en schiet zichzelf een beetje in de voet hier. Ik zie haar wel degelijk als verantwoordelijke voor het verlies: de leuke leidinggevende uithangen is leuk als alles goedloopt, maar dit team was verre van efficient bezig en dat is mi een taak van de leidinggevende. Dan maar bitchy zijn en luiwammessen aan het werk zetten op andere plaatsen. Of Schulz inzetten waar wel mogelijk (de pagina vlak voor eindtijd laten liken ofzo).

Echter pleit ik momenteel voor ontslag van Schulz, ongemotiveerde mensen horen niet bij Trump thuis. Swifty is in mijn ogen misschien verantwoordelijk voor het verlies en heeft gefaald, ze wil er wel voor gaan en dat laat zien dat ze kan groeien.

Mijn voorstel aan onze trump: laat K@ren (als jullie het in het uitzonderlijke geval met me eens zijn dat haar weinig te verwijten valt) de boardroom verlaten zodat Swifty gaat zweten. Laat haar weten dat zij verantwoordelijk is en ontsla dan plots uit het niets Schulz :P

Daar wil ik even op toelichten dat dit zury gedoe ook een hele act is natuurlijk. We spelen hier immers wel The Apprentice en dat is een hard spelletje ;D Jullie hebben allemaal goed je best gedaan, het wou alleen niet zo lukken en dan is dit programma ideaal om eens even flink op jullie zenuwen te gaan werken. Voor mij was het dan ook van begin af aan duidelijk dat Schulz ontslagen moest worden en het beantwoorden van de vragen kon daar weinig meer aan veranderen. ;)
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #694 Gepost op: 26-02-2013, 21:20:37 »
In het programma hebben ze het ook al wel een paar keer gedaan. Niet elke aflevering, maar het gebeurt wel.

Ik heb de juryleden laten weten dat ze hun stem mogen toelichten.

Ik post voorlopig niet de pm's, want de gemoederen zijn te hoog en dan kan élk woordje dat in die pm's geschreven staat weer drie keer omgedraaid worden om er een nieuwe verhitte discussie over te starten.

Bedankt Go-Ahead voor het opruimen! Ik vrees echter dat je zo meteen weer opnieuw kan beginnen.  :-X

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #695 Gepost op: 26-02-2013, 21:24:22 »
Ongemotiveerd? Zie je wel dat je een besluit hebt genomen op verkeerde gronden. Precies wat ik dacht.

Half gelezen, niet goed geïnformeerd.

Een vraag was misschien wel een goed idee geweest, geacht jurylid. Desnoods een gesloten vraag: Waarom bent u zo ongemotiveerd, Schulz?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #696 Gepost op: 26-02-2013, 21:29:07 »
Ik de boardroom in?
Bedankt hillo...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #697 Gepost op: 26-02-2013, 21:32:42 »
Dankjewel voor je toelichting hillo ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #698 Gepost op: 26-02-2013, 21:33:06 »
Ongemotiveerd? Zie je wel dat je een besluit hebt genomen op verkeerde gronden. Precies wat ik dacht.

Half gelezen, niet goed geïnformeerd.

Een vraag was misschien wel een goed idee geweest, geacht jurylid. Desnoods een gesloten vraag: Waarom bent u zo ongemotiveerd, Schulz?

Dat is dus commentaar vertaald naar The Apprentice ;) Ik behandel het alsof we in het spel op tv zitten. Als iemand dan plots een opdracht niet mee zou spelen is dat door geen motivatie. Ik begrijp dat jij in dit geval misschien best gemotiveerd was, maar je hebt het minst (amper iets) aan het spel bijgedragen. Dat weegt zwaarder voor mij dan iemand die niet goed genoeg gepresteerd heeft in een team leiden.

En ik heb die vraag aan je gesteld: of je er uberhaupt nog zin in had. Antwoorden waren steeds een beetje vaagjes ("ja, maar ook weer nee als ik heel actief moet doen" in andere woorden zegmaar), dus dan is mijn keuze snel gemaakt. En die was eerlijk gezegd al eerder gemaakt, omdat ik vond dat heel team 1 zich meer ingezet had.

No hard feelings verder hoor, maar dit was het spel dat we speelden en dat spel heb jij in mijn ogen het minst sterk gespeeld... Beetje pech misschien dus dat deze op dit moment kwam.
Nieky grab a life vest!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #699 Gepost op: 26-02-2013, 21:34:31 »
Trouwens, Hillo, en daar ben ik echt in geïnteresseerd (dus buiten het spel): jij schreef ergens dat content niet belangrijk is. Bedoelde je in dit specifieke spel, of in het algemeen?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”