Auteur Topic: The White Room Topic !  (gelezen 15724 keer)

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:The White Room Topic !
« Reactie #60 Gepost op: 8-08-2003, 19:31:47 »
??? komt er nou nog een uitleg...??

Die uitleg is niet aan mij om te geven, maar heb geduld en het zal beloond worden!  ;)

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:The White Room Topic !
« Reactie #61 Gepost op: 10-08-2003, 23:46:49 »
hehe indeed pimwiz  ;D

Hopelijk is morgen mijn planet connectie weer in leven dan volgt de catharsis!
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:The White Room Topic !
« Reactie #62 Gepost op: 12-08-2003, 12:00:47 »
The White Room

Upon a slab of white stone I lay
In a room with walls of soft white,
No hard edges, no doors, no windows.
A shroud of cluttered chaos
Envelops me.
This room is my peace of mind.
Chaotic thoughts linger in my soul.
This is the white room.

-Autumn Lee Williams
Sorry rouggz, i'm out of competition, maar volg de resultaten met veel belangstelling  ;)


Mooi gedicht! Jammer dat je niet meedoet Pim ;-)
Ik zal de 'antwoorden' later vandaag posten, beloofd.
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:The White Room Topic !
« Reactie #63 Gepost op: 12-08-2003, 18:09:29 »
Zoals beloofd,
lang verwacht, toch gekomen
Voor al diegeen
die 't niet heeft geloofd
En van een ontsnapping aan
de Witte Kamer droomde


1. De Kleuren.
Zoals wellicht door een aantal van jullie vermoed, bevroed en/of gevreesd.. Dit staat voor een deel van je zelfbeeld. Met name hoe je jezelf gevoelsmatig/ intuitief ziet/ ervaart, met wat voor een 'gevoelsspectrum' je jezelf associeert cq identificeert.
bijvoorbeeld:
* Wit, kan staan voor koelte, eerder geneigd zijn tot verstandelijkheid, ' rationeel ' benaderen van gevoel.
* Blauw: koel, verkwikkend, fris, verzorgend-lessend (water) of luchtig/wijds (hemel).
* Groen, natuur, verbonden voelen met natuur en omgeving, fris, jong, nieuw en vernieuwend.
* Geel, zacht, warm, licht, vrolijk.
* Oranje, vrolijk, fel, uitbundig, extravert.
* Zwart: mysterieus, ondoorgrondelijk, soms zwartgallig, somber.
* Paars, spiritualiteit, sensualiteit en originaliteit/ excentriciteit . 
* Bruin voor warmte, aardsheid en betrouwbaarheid/ rust.

Let vooral op de eigenschappen die je die kleuren hebt toegedicht, die zullen je het meest vertellen over waarom je je er mee verbonden voelt, en wat dit over je gevoelsbelevenis zegt.

2. De Dieren
Dit heeft te maken met je zelfbeeld in sociale context. M.a.w. hoe zien anderen jou of hoe toon je je aan de wereld, hoe wil je graag dat andere mensen je zien?
Ook hiervoor geldt dat de reden die je op hebt gegeven voor waarom je die dieren zo aantrekken veel zal zeggen over hoe jij overkomt / gezien wenst te worden door anderen.
Veel mensen kiezen voor honden of katten.
* Honden vaak vanwege hun sociale gedrag en trouw, hun sociale binding cq geconditioneerd gedrag.
* Katten vaak vanwege hun eigenzinnigheid en individualiteit.
Een aantal van de genoemde andere:
* Konijnen hebben een hoog aaibaarheidsgehalte (impliceert dus meestal een vriendelijke omgang met mensen, gezien willen worden als (zacht)aardig, lief persoon).

* Koala' s zijn vriendelijke vegetariers, die slaperig- vriendelijk overkomen.(Overigens is hun energieniveau  ook deels te danken aan hun vegetarische bamboemenu, dit levert weinig energie op). Dit indolente voorkomen kan natuurlijk best schijn zijn, waarachter haarscherpe perceptie en geest schuil gaan...
* Walvissen zijn groots, overweldigend, en potentieel gevaarlijk. Met uitsterven bedreigd ;-) Unieke, bijzondere beesten.
* Dolfijnen, sociaal, vriendelijk, intelligent, speels. Soms opportuninistisch (maar dat gaat vaak samen met intelligentie en dieren in het wild).
* Wolven, soms solitair, opportunistisch,  mysterieus, nachtdieren.
* Kangoeroe : grappig, lief, apart, 'exotisch' maar ook krachtig met een potentieel gevaarlijke 'kick'.
* Luipaard, slaperig sluimerend, danweer razendsnel toeslaand.
* Dodo: uitgestorven beestje (Krijg Buch regressies hier Phil ;-) , Tasmanian devil.. need I elaborate on this..?!exotisch, vreemd, maf beest , maakt zijn eigen regels ;-) Nessie, het al dan niet bestaande Schotse wonderbeest /draakje.
* Olifanten, mooie echt sociale beesten, gevoelig en met een ijzersterk geheugen. Eigenlijk heb je zelf al het meeste ingevuld over het waarom cad ;-)


3. Drie Woorden
De drie adjectieven /beschrijvende woorden worden geacht een essentie te vormen van hoe jij jezelf bewust / rationeel ziet. Als je bewust over jezelf nadenkt welke drie woorden omschrijven jou dan het best. Dit in contrast met hoe je jezelf intuitief ziet, en gezien wilt worden.

4. De Witte Kamer.
Dit staat voor het bewustzijn van en houding t.o.v.  je sterfelijkheid op dit aardbolletje. Je zult nooit meer uit die witte kamer komen. In hoeverre ben je je hiervan bewust (en leef je er naar), wat doe je met dit besef? Onderken je het of vlucht je in fantasie en ontkenning. (De meesten doen het laatste naar het schijnt ;-) Bijvoorbeeld  een deurtje tekenen op de wand (waarmee?), of denken dat het een nachtmerrie/ droom is waar je uit gaat ontwaken, zijn illusies, waarmee we dit feit proberen te ontkennen.  (Gelukkig maar soms stel je voor er de hele tijd van bewust te moeten zijn..). Bij sommigen overheerst de pragmatische instelling overigens.

Ok dit was hem, als iemand nog zijn/ haar antwoorden specifiek belicht wil zien wil ik dat graag doen maar dat is dan mijn persoonlijke (lees: subjectieve) interpretatie (en ik denk dat het heel leuk is zelf ook met je antwoorden te gaan puzzelen, hm? ;-)


« Laatst bewerkt op: 12-08-2003, 18:18:47 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:The White Room Topic !
« Reactie #64 Gepost op: 13-08-2003, 17:57:28 »
 :)
Heeeee Rouge, hier is de reactie van Philpilly philemon!!!

Dat je door mijn antwoorden op de dieren, o.a. de dodo Büch-regressies krijgt, zie ik als een complinement!!!!!
Dankjewel ;D

Groetjes, Phil.
Mol moet, mol doet je goed!

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:The White Room Topic !
« Reactie #65 Gepost op: 13-08-2003, 18:00:08 »
 ;D graag gedaan & thnx Philly
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:The White Room Topic !
« Reactie #66 Gepost op: 13-08-2003, 18:10:36 »
Vreemd hoor, iedereen zeurt je de kop gek, en wanneer de langverwachte antwoorden; soms de verlossende antwoorden (angstwoorden!!hihi) eindelijk daar zijn, is iedereen weggekropen onder zijn of haar steen en wordt er nooit meer iets van vernomen :-\ ???

Het is nu al bijna 24 uur geleden dat het topic de ontknoping heeft gehad en tot nu toe nog geen reacties?????!!!!!!!

Tja iedereen is altijd wel geïnteresseerd naar het eigen functioneren, beleven en voelen, maar wanneer ze er dan direct mee geconfronteerd worden is het misschien toch weer even slikken?

Of het kan zijn, dat er nog heftig nagedacht wordt over de gegeven antwoorden en dat er zodoende later nog reacties komen op de uitleg van de mysterieuze "witte kamer" ;)
Het lijkt mij in ieder geval wel leuk om de reacties van de mensen te zien die zo moedig waren om antwoorden te geven (ik denk dat Pimwiz de bui al zag hangen en daarom maar niet heeft gereageerd )::)

In ieder geval, we hebben er veel plezier aan beleefd en op naar de volgende anayse.........  LOL :D
Groetjes, Cad.

"
Mol moet, mol doet je goed!

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:The White Room Topic !
« Reactie #67 Gepost op: 13-08-2003, 18:19:39 »
Hahaha.. Het lijkt er inderdaad op ja..
Ik ben ook wel benieuwd cad  ;D
Thnx!  :-*

ps Ik zie net dat dit topic 666 keer gelezen is  ;)
« Laatst bewerkt op: 13-08-2003, 18:21:57 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:The White Room Topic !
« Reactie #68 Gepost op: 13-08-2003, 18:36:26 »
Klopt vrij aardig, Rouge. Sorry voor de late reactie, had graag eerder willen reageren, maar mijn computer moest ontwormd worden. Het inmiddels legendarische msblast.exe, zorgde er tot mijn gruwelijke ergernis voor dat mijn computer na 1 tot 5 minuten spontaan de pijp aan Maarten gaf.

En mensen: nu nooit meer zeggen dat Rouge met onbegrijpelijke topics komt. Na deze uitleg blijkt dat er hierover goed is nagedacht.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The White Room Topic !
« Reactie #69 Gepost op: 14-08-2003, 14:45:51 »
Ik ben wel blij met mijn antwoorden en de uitleg erbij en ik denk dat het allemaal wel klopt. (al moet ik de uitleg van de witte kamer nog even laten zinken)

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:The White Room Topic !
« Reactie #70 Gepost op: 14-08-2003, 15:33:29 »
Mwja...

Ik kan me er wel in vinden denk ik. In ieder geval weer even bezig geweest mijn innerlijke ik bloot te leggen...  ::) :P.
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:The White Room Topic !
« Reactie #71 Gepost op: 14-08-2003, 18:36:12 »
Mooi zo, gelukkig maar  ;D

Tja ik weet het, die Witte Kamer is best heftig.. maar het is wel leuk om af en toe aan het denken gezet te worden vind je niet?  ;)
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:The White Room Topic !
« Reactie #72 Gepost op: 15-08-2003, 19:49:19 »
Waar gaan we het nu over hebben in dit topic??
Toch bedankt!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:The White Room Topic !
« Reactie #73 Gepost op: 15-08-2003, 20:22:37 »
De witte kamer is wit. Wat vind jij specifiek aan de witte kamer?
Toch bedankt!

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:The White Room Topic !
« Reactie #74 Gepost op: 21-08-2003, 12:48:10 »
Het lijkt mij in ieder geval wel leuk om de reacties van de mensen te zien die zo moedig waren om antwoorden te geven (ik denk dat Pimwiz de bui al zag hangen en daarom maar niet heeft gereageerd )::)

Wel beetje merkwaardige opmerking cad.... komt het niet bij je op dat er misschien mensen zijn die dit soort tests kennen en weten dat ze bewust of onbewust hun testresultaten kunnen manipuleren om er rooskleuriger uit te komen? En dat ze daarom niet meedoen?     :-\

Dat heeft m.i. weinig met moedig te maken... dan had ik het topic wel links laten liggen.

Offline CadYo

  • Forumlid
Re:The White Room Topic !
« Reactie #75 Gepost op: 13-10-2003, 12:53:50 »
Nou Pim,

Geen merkwaardige opmerking hoor!
Als je "dit soort tests al kent" kun je dat toch ook gewoon zeggen, i.p.v. raadselachtig te gaan doen :P

Als je zegt dat je "out of competition" bent, geeft aan dat je de challenge niet aandurft.
Als je zegt dat je de test al kent is het allemaal een stuk duidelijker!!

Dus............. 8)