Auteur Topic: The Soap: 'Mobro!' by Chriz  (gelezen 23652 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #40 Gepost op: 21-10-2003, 13:33:36 »
Aflevering 20

In 'Mole Ugly' komt net Compuart binnenlopen die zijn overwinning groots wil vieren.
Han13: Nee, maar Cilqiz Ompuart. Dat is lang geleden.
D**n: Zozo! Jou zien we ook niet vaak hier.
Compuart: Ik kom mijn winst hier vieren. Ik heb de loterij gewonnen. 250.000 jeuro's!
Han13: Maar dat is geweldig SMAK SMAK gefeliciteerd!
Pino: Hotdidelie!
D**n: Geweldig gedaan, man.
(Malcolm komt binnen)
Han13: Zozo, het wordt een ware Mole Brother-reünie hier.
Malcolm: Sorry, Han, ik ben niet in de stemming. Mag ik een port?
D**n: 1 port, komt eraan.
Compuart: Wat is er met jou gebeurd, jongen?
Malcolm: Ik ben failliet. Ik ben al mijn winst kwijtgeraakt.
Han13: Wat? Wat is er gebeurd?
Malcolm: Ik denk dat we gehackd zijn, al het geld is weg.
Han13: Agossie!
Malcolm: We komen er nooit meer bovenop. Ik werk praktisch alleen. Elmar is een beginner en Jos is nauwelijks op het bedrijf.
Han13: Ik wou dat ik kon helpen.
Pino: Nou, dat kan toch ook? Je wou toch weg hier?
Han13: Ben je gek? Ik kan de bar toch niet zomaar achterlaten, dan zou ik eerst een koper moeten vinden.
Compuart: Verkocht!
Han13: Wat?
Compuart: Het is mijn kinderdroom geweest om een eigen restaurant te hebben, ik ga er een shoarmazaak van maken. Nu heb ik het geld.
Pino: Wow! Compuart, heb je dat wel goed overdacht?
Compuart: Nee, maar die 250.000 euro kreeg ik ook maar als cadeau. Ik vind dat ik er iets mee moet doen.
D**n: Shoarmazaak 'Mole Ugly' klinkt niet slecht.
Compuart: Dacht ik toch ook.
Han13: Goed, verkocht. De bar is van jou, zodra de financieën zijn geregeld.
(Han13 geeft Compuart een hand en dan Malcolm)
Malcolm: ??
Han13: Welkom, bedrijfspartner. De 250.000 euro die ik van Compuart heb gekregen wordt ons nieuwe startkapitaal. Wij gaan vanaf nu alles anders doen!

Test en dr. Giorgio rijden inmiddels naar huis....
dr. Giorgio: Zozo, volgens mij is iemand hier bezig om bewijsmateriaal te vernietigen.
Test: Nou, zeg dat wel, wat een brandlucht.
(Test en Giorgio rijden de straat in)
Giorgio: Sjaisse! Het is bij ons in de straat.......DAT IS ONS HUIS!
dr. Giorgio zet de auto langs de kant en Giorgio en Test staan uit. De brandweer is inmiddels bezig met blussen.
Giorgio: Low, Ambijans en Mollemans. Waar zijn ze?
Buurman: Wat? Je patienten. Geen idee, ik zag je huis in de fik staan en heb gelijk de brandweer gebeld. Ik zei nog zou tegen mijn vrouw, ik zei nog tegen haar. blablablaa.
Giorgio: Oh nee! Dan zijn ze nog binnen.
Test maakt een sprint en rent het huis binnen.
Brandweer: Hé! Wacht, dat kan zomaar niet.
Giorgio: TEST!
Een paar angstige minuten volgen. Er komt niemand naar buiten en dan opeens springt Test door het raam met Mollemans in zijn armen.
Giorgio: Test?
Test: De andere 2 zijn er ook nog. Ze hebben waarschijnlijk al veel rook in hun longen. Ik moet ze halen.
Giorgio: Nee, ben je gek!
Test: Ik ben niet voor niks een superheld, laat me gaan!
Giorgio: Nee, blijf hier! Het kan elk moment instorten.
(En Giorgio had het nog niet gezegd of met een enorm gedaver stort de mooie praktijk van Giorgio in. Als het puin gevallen is, kijken Test en Giorgio met open mond toe, terwijl op de achtergrond een verpleger bezig is met Mollemans.)

In de dokterspraktijk......
Zaartje: Ik ben zeker dat alles goed is.
Annemieke: Dat dacht ik ook in eerste instantie, maar het duurt zo lang, stel je voor dat ik een of andere ziekte heb, kanker, aids, pest, beenmergtering! Dat lees je ook weleens in die mailtjes.
Zaartje: Doe maar rustig, voor hetzelfde geval heb je een griepje.
(De dokter komt binnen)
Dokter: Nou, mevrouw Schrijver, u hoeft nergens voor te vrezen, u heeft geen een of andere enge ziekte.
Annemieke: Wat is er dan dokter?
Dokter: U bent zwanger!
(Zaartje kijkt verschrikt, Annemieke kijkt verschrikt, ze kijken verschrikt naar elkaar. Dan betrekt Annemiekes gezicht)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #41 Gepost op: 21-10-2003, 13:34:32 »
Op de boerderij rijdt de auto van Groenenman het bedrijf op (met daarin Groenenman en Ovide)...
Ovide: Wat is daar aan de hand?
Groeneman: Mijn god nee! Dat is Avron.
Op het dak van de grote kippenschuur van Groenenman staat Avron.
Ovide: AVRON! Kom daar onmiddellijk vanaf.
Avron: Dans je de hele nacht met mij!
Ovide: Die is loaded.
Groenenman: Shit, dat misschien niet alleen, stel je voor dat hij de cup-a-soup ook gevonden heeft.
Avron: I believe I can fly
Ovide: Gek! Ga d'r af.
Avron: Ik ben niet gek! Ik ben een vliegtuig en ik ga straks VLIEGUH!
Groenenman: Ik ga het dak op, houd hem aan de praat.
Ovide: Avron, blijf daar staan en doe rustig. Groenenman gaat je redden.
Avron: No way, Hosé! Ik blijf hier bij mijn vriendjes, de duifjes.
(Groenenman is onmiddels het dak opgekropen via een ladder.)
Groenenman: Avron, kom je voorzichtig hier heen.
Avron: Ben je hier helemaal alleen opgeklommen, goed bezig Herman! oh nee, Frederik was het niet?
(Groenenman loopt naar Avron toe en slaat zijn armen om hem heen.)
Groenenman: Het is allemaal voorbij, we gaan.
Avron: Ja, we gaan.
Avron en Groenenman lopen rustig terug naar de ladder.
Opeens rukt Avron zich los en rent naar de rand van het dak, met een enorme rotgang rent hij er vanaf en maakt een spreidbeweging.
Avron: Kijk mamma! Zonder handen!
(Ovide en Avron kijken verschrikt toe, terwijl Avron bezig is zijn doodssmak te maken!) 

In het voormalig Mole Brotherhuis...
George: Intikker, deze brief hier was al geopend voordat ik hem in handen had.
Intikker: Oh, ja, sorry....ik dacht per ongeluk dat ie voor mij was.
George: Wat jij gore...gore!
Intikker: He ballo! Het was een ongelukje meer niet.
George: Ja, ja, het zal wel weer. Jij ongelovelijke #*$%!
Tijgertje: Jongens, houd nu eens op!
Intikker: Ho wacht eens even, George, jij ongeschoren stuk vreten! Dit hoef ik niet te pikken.
George: Je bent gewoon een irritant ventje, je hebt express mijn brief open gemaakt.
Intikker: Ik wou dat je hier nooit was komen wonen, etter!
(Tijgertje loopt naar boven)
George: Ik wou dat je hier eens weg ging, je lijkt hier wel vastgeroesd. Hoelang moet ik nog zeggen dat Tijgertje en ik bij elkaar horen.
Intikker: Niet waar, lullo. Ze wil bij mij zijn.
(En zo gaat het nog even door totdat opeens Tijgertje beneden staat met gepakte koffers.)
Intikker: Tijger? Wat ga je doen?
Tijgertje: Ik ga hier weg.
George: He? Wat? Ga je uit logeren? Waarom heb je dat niet verteld?
Tijgertje: Ik ga niet uit logeren. Ik ben het zat, helemaal zat. Maandenlang heb ik het gezeik van jullie 2 moeten aanhoren. Ik had gehoopt dat na Bertjes geboorte er rust zou komen, maar ho maar! Ik heb het helemaal gehad en ik pik het niet langer, dan doen ze het maar zonder Tijgertje!
George: Nee! Tijger, dat kun je niet menen, je kunt nergens heen.
Tijgertje: Ik heb gehoord dat mijn baas in de stad is, ik ga naar hem toe.
Intikker: En Bertje dan?
Tijgertje: Ook al houd ik veel van Bertje, het is niet te combineren met mijn baan. Ik ben ervan overtuigd dat jullie hem goed zullen opvoeden.
Intikker: Maar...maar...
Tijgertje: Vaarwel Intikker! Vaarwel George!
(En zo loopt Tijgertje de voordeur uit, naast haar loopt de kat Tigger. George en Intikker kijken verbaasd vanuit de deuropening toe)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #42 Gepost op: 21-10-2003, 13:35:45 »
Op de straat vlak bij de straat staat een zwart busje.
Lodewijk: Veel succes, als er iets mis is, bel je me en vergeet niet dat Rouge elk moment het mooie hoofdje van je vrouw kan afschieten.
Bodejosm43: Natuurlijk. Ik hoop dat het lukt.
Lodewijk: En of het lukt, het spijt me, Josje, maar je had niet moeten 'messen' met de Zonnekoning. Nou, trek die bivakmuts over je kop en ik zie je straks met het geld.
Bodejosm43 stapt de wagen uit, Lodewijk gaat er snel met zijn wagen vandoor, Jos rent naar de bank en loopt naar binnen.
Jos: Dit is een overval. Iedereen op de grond!
(IEEE! AAAH!!)
Jos tegen een bankbediende: Meekomen! Ik moet 500.000 euro hebben, dat ga jij voor me pakken. Ik blijf hier wachten en opschieten.
Bankbediende: Ja, meneer, natuurlijk meneer.
(Even later komt de bankbediende terug met geld)
Jos: Mooi zo, hmmm dat ging makkelijker dan verwacht toedels!
Jos wil naar buiten lopen.
Man: Meneer, als ik u was zou ik dat niet doen.
Bankbediende: Sst, sukkel houd je kop.
Jos: Hm, wat zeg je mannetje?
Man: Niets...niets meneer.
Jos duwt het pistool onder de kin van de man: Wat zei je?
Man: Euuh....deze bankbediende zei me net dat ie op het alarm had gedrukt, het stikt buiten van de politie.
Onder zijn muts begint Jos enorm te zweten en zegt tegen de bediende: Jij, pesterig ventje, waarom moest je dit nu weer verpesten. Ik zou je hoofd er moeten afknallen. 1,2,3...jullie 10 blijven hier en de rest vertrekt nu naar buiten.
(De overige mensen rennen snel naar buiten)
Jos: Jullie 10 zijn mijn gijzelaars. Oh, ramp dit kan nog een lange dag worden.
TRING TRING
Jos kijkt op zijn telefoon staat 'Lodewijk belt'
Jos: Met Jos?
Lodewijk: Waar blijf je, sukkel, doe ik net de tv aan, zie ik 'live' dat jij de bank aan het beroven bent, sukkel! Heel het land kijkt mee naar deze 'live-gebeurtenis'
Jos: Sorry! Sorry! Ik weet niet hoe het kan.
Lodewijk: Iemand heeft natuurlijk op het alarm gedrukt.
Bodejosm43: En nu?
Lodewijk: Sukkel! Nu ga ik Rouge bellen, dat ze je vrouw de kop eraf knalt, daarna vertrekken we, je hebt het weer eens goed verpest, Josje!
Bodejosm43: Nee, nee. Niet Maapie!
Lodewijk: Goodbye, stakker!
(Bodejosm43 legt de telefoon neer en zakt in elkaar. Met dit idee in zijn achterhoofd, weet hij dat het zeer zwaar wordt om zich nog uit deze situatie te redden)


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #43 Gepost op: 21-10-2003, 13:36:40 »
Inmiddels is Daisy hard aan het fietsen om op tijd op het dorpsplein te zijn.
Daisy denkt ondertussen na: Heinz kan het niet doen, die staat zelf te debatteren, Arco kan ook niet, die is nu natuurlijk aan het werk en Milk ligt in het ziekenhuis, wie hebben we dan nog over: Verdi, Pimwiz en Elmar. Elmar vast ook niet, die heeft een relatie met zijn dochter, dat kan hij haar toch niet aandoen. Wacht eens even, zei Verdi niet dat hij nog wat moest regelen, natuurlijk het is Verdi, het is Verdi!
(Inmiddels op het dorsplein)
Dopey: Heinz! Daar ben je?
Heinz: Hé Dopey!
Dopey: Waar zijn je campagne-leiders dan?
Heinz: Ik heb geen idee, ze zullen wel tussen het publiek staan. Het is echt heel druk.
Dopey: Klopt.
Heinz: Elmar en Arco Mol Fan staan er ook ergens.
Dopey: Oh ja, gezellie....nou, ik ga er ook vast staan, veel succes!
Heinz: Dank je!
(Wat verderop staan Kolko en LC)
Kolko: Grrmbl, ondankbare familie. Er is helemaal niemand om te steunen.
LC: Misschien had je ze wat beter moeten behandelen, geen wonder dat ze boos op je zijn. Je vrouw mag niks meer kopen, ook al weet je dat winkelen haar grootste hobby is, je eist dat Etje thuis komt wonen, je eist dat Floortje de relatie verbreekt, je eist dat Annuh het weer aanmaakt en je eist dat Robbie werk gaat zoeken en je eist van mij.....
Kolko: Zit mijn stropdas goed?
Kickie: Pappie!
Kolko: Kickie
(Kolko en Kickie omhelsen elkaar)
Kickie: Ik wou u nog heel veel succes wensen, pappa!
Kolko: Dank je meid, ik moet nu op.
LC: Ik...euh...moet even naar de wc.
Kolko denkt: Verdraaid waar is de rest van de familie nog.
(Daisy is inmiddels aangekomen op het dorsplein)
Daisy kijkt verschrikt om haar heen, op zoek naar een teken van Verdi. Uiteindelijk ziet ze in een glimp Verdi's gezicht. Ze rent er naar toe.
Omroeper: Heinz Smithers!
*Gejuich*
Daisy is inmiddels naar Verdi toegerend.
Daisy: Verdi!
Verdi: Daisy!
Omroeper: Kolko Bora!
Op dat moment komt Kolko Bora het podium op, hij maakt met zijn vingers het vredesteken en staat te genieten van de aandacht die hij krijgt op het bordes. Het publiek juicht hem toe.
Daisy fouileert Verdi.
Verdi: Wat doe je nu? Ben je gek geworden?
PANG
*Gegil*
Verschrikt kijkt Daisy om. Ze ziet hoe Kolko Bora naar zijn hart grijpt.
PANG
Nog een kogel raakt Kolko Bora. 
PANG
en nog een.
( Daisy kijkt angstig toe, er heerst totale chaos. Het publiek is paniek, terwijl Daisy beseft dat ze gefaald heeft, ze heeft de aanslag niet kunnen tegenhouden en zich in de dader vergist, Kickie Bora is naar haar vader toegerend en terwijl ze hem omhelst vecht Kolko Bora voor zijn leven. De vraag rijst wie heeft er geschoten op Kolko Bora? Pimwiz? Elmar? Arco? Dopey? Cora? Robbie? Floortje? Etje? Annuh? LC?)
Wordt vervolgd!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #44 Gepost op: 1-12-2003, 11:45:09 »
Mobro: Hoe liep het af met....?Annemieke: Annemieke kreeg een dochter Eli Sabine Eva Isa Sara de Mol (elise_is_de_mol). Vader Nico was dood, dus moest Annemieke haar dochter grootbrengen, een goede vriendin van Annemieke, Ovide kwam na een fikse ruzie met haar man Groenenman bij Annemieke thuis wonen. Langzaam groeide er een relatie op tussen Annemieke en Ovide.

Ovide: Nadat Avron dood bleek te zijn, draaide de man van Ovide, Groenenman volledig door. Op de bruiloft van hun zoon Vlaming blijkt dat Groenenman de cup-a-soupverslaving van zijn broer heeft overgenomen en maakt zich volkomen belachelijk. Het leidt tot een echtscheiding. Ovide trekt in bij Annemieke en krijgt een relatie met haar.

Groenenman: Kapot van het verlies van zijn broer Avron grijpt Groenenman zelf na de cup-a-soup. Hij neemt de cup-a-soup in 't geniep tot zich. De verslaving komt pas aan het licht op de bruiloft van z'n zoon Vlaming. Groenenman gedraagt zich als een clown en iedereen kan zien dat hij cup-a-soup heeft genomen als hij probeert het liedje uit 'Top Gun' voor zijn vrouw te zingen. Zijn vrouw Ovide verlaat hem en Groenenman vertrekt uit Mole City.

Avron: Avrons sprong is zijn laatste. De cup-a-soupverslaving zorgt voor een einde van zijn leven.

Vlaming: Vlaming lijkt in Ville z'n ware te hebben gevonden. Ze trouwen met elkaar en besluiten om Mole City te gaan verlaten en een kangeroeranch te gaan beginnen in Australië.

Ville: Ville trouwt met Vlaming en vertrekt naar Australië samen met Vlaming.

George: Tijgertje is vertrokken en dus is er voor George niks meer te zoeken in Mole City. In een emotionele monoloog vertelt George dat hij Intikker nooit heeft willen dwarszitten, maar gewoon stapelgek van Tijgertje was en ook al is het zijn zoon Bertha531 betekent ook niks voor hem. Hij geeft de volledige voogdij over aan Intikker en vertrekt uit Mole City om in Canada schilderijen te gaan maken.

Intikker: Gelukkig voor Intikker vertrekt George al snel uit Mole City. Ook al heeft hij groot verdriet dat Tijgertje vertrokken is, geeft hij zich volledig voor de kleine Bertje. De voormalige player wordt een brave huisvader. Hij vindt steun bij Cora Bora, die bij hem gaat werken als 'nanny' voor de kleine Bertje. Het groeit tot een relatie. Als later Tijgertje terug komt komt het tot een bitchgevecht tussen de 2 dames. Beide dames willen Intikker hebben. Deze keer is het Intikker die Mole City verlaat. Nu Bertha volwassen is geworden, gaat Intikker weer aan het werk. Hij wordt dj in een grote discotheek in Oostenrijk.

Cora Bora: Na de dood van haar man Kolko valt de Bora-familie uit elkaar. Zoon Robbie steelt de erfenis en laat Cora zonder geld achter. Uit bittere noodzaak zoekt ze een baantje en wordt aangenomen als 'nanny' bij John Intikker. Er bloeit wat moois op tussen de twee, maar helaas komt Tijgertje, de nog steeds wettige echtgenote van Intikker terug. Intikker wil met geen van beiden verder en vertrekt. Cora blijft achter in Mole City in haar eentje.

Bertha531: Bertha wordt opgevoedt door zijn pleegvader Intikker en 'nanny' Cora Bora. Als hij volwassen genoeg is, krijgt hij een baan aangeboden in de shoarmabar van Compuart. Gelukkig komt ook z'n moeder Tijgertje weer in Mole City wonen.



Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #45 Gepost op: 1-12-2003, 11:46:17 »
Kolko: Kolko overleeft de aanslag niet.

Compuart: Compuart koopt daadwerkelijk 'Mole Ugly' over en maakt er een succesvolle shoarmabar van. Door alle drukte heeft hij geen tijd meer voor Zaartje en hun relatie loopt op de klippen. Compuart krijgt wat met een van z'n medewerksters: Etje. Compuart verliest veel vrienden. Een man van 38 met een meisje van 20, dat is niet echt gepast. Compuarts shoarmazaak wordt zo'n succes dat er een hele shoarmaketen komt. Shoarmpuart wordt groter dan McDonalds en als snel komt Compuart in de Kwugh500 met de 500 meest succesvolle zakenmensen. Hij koopt een grote villa, een speedboot, een ferrari en een privé-chopper. Uiteindelijk wordt er een real-life soap gemaakt van Compuart en @miesh genaamd: 'Compu's world'

@miesh: Na de dood van haar vader valt de Bora-familie uit elkaar. Etje hoeft niet langer meer terug naar haar ouderlijk huis, maar haar voormalige vriendinnen in het voormalig huis van Shadia willen haar ook niet langer meer. Etje mag gaan werken in de shoarmabar van Compuart en mag ook in het pand wonen. Ze wil niks meer te maken hebben met haar voormalige vrienden en familie, maar wil een nieuw leven starten. Dat vindt ze bij Compuart. Ze zorgt ervoor dat Compuart vreemd met haar gaat en krijgt zelfs een relatie met de steenrijke Compuart. Ze wonen nu samen in Compuarts villa en zitten in een reallifesoap 'Compu's world'

Shadia: Shadia werd teleurstellend als eerste Expeditie Robinson uitgestemd. Gelukkig vond ze steun bij een kandidaat uit een vorige serie: Björn! Shadia en Björn zijn stiekum teruggegaan naar Gual en wonen daar nu.

Robbieazerty: Na het eeuwige gezeik van zijn vader en de beschuldigingen van zijn familie op de evt. moord op Kolko zegt Robbie toedeleldoekie tegen zijn familie. Hij steelt het familievermogen en de volledige erfenis mee en er is nooit meer wat van hem vernomen.

Zaartje: Zaartje is dolblij voor haar man Compuart, maar Compuart heeft het zo druk in de shoarmabar dat hij geen tijd meer heeft voor Zaartje. Zaartje wordt aan de kant gezet. Zaartje probeert in de smaak te vallen bij dr. Giorgio, maar die ziet haar niet staan. Zaartje neemt gruwelijk wraak en zet een moordplan op. Gelukkig komen de 'Idefix Angels' achter en weten het te voorkomen. Zaartje wordt vastgezet en zint in de gevangenis nog steeds op wraak.

dr.Giorgio: Het is een zware klap voor dr.Giorgio als bij de brand Low Profile en Ambijans blijken te zijn omgekomen. dr.Giorgio geeft zijn praktijk op en wordt tandarts. Toch blijft één van z'n patienten Mollemans maar bij hem terugkomen. dr.Giorgio weet alle problemen van Mollemans op te lossen. In de tandartspraktijk leert Giorgio Zaartje kennen, maar Zaartje komt wel erg vaak langs om haar gebit te laten controleren. Ze gaat hem zelfs thuis opzoeken. Giorgio regelt een straatverbod. Zaartje wordt daardoor woest en wil wraak nemen op Giorgio, gelukkig kan dit voorkomen worden. Giorgio schrikt ervan, maar gaat gewoon door. Nog vele jaren bleef hij werken als een dokter.

Mollemans: Mollemans bleef maar zitten met z'n problemen. Hij had een gebrek aan zelfvertrouwen. Door de Johny Bravo-cursus van dr.Giorgio werd Mollemans omgetoverd tot een 'smooth player'. Hij wist de charmante Pimwiz aan de haak te slaan, na een lange relatie deed Pimwiz hem een aanzoek, maar Mollemans wou zijn vrijheid niet kwijt. Hij vertrok voor een lange wereldreis.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #46 Gepost op: 1-12-2003, 11:48:59 »
Pimwiz: Net als Daisy bleek ook Pimwiz een geheim agente. Pimwiz en Daisy werkten allebei (zonder het van elkaar te weten) voor Idefix en samen met Idefix vormden ze later de 'Idefix Angels'. Na het oplossen van de moordzaak op Kolko beleefden de 3 dames veel avonturen. Pimwiz kende 1 zwak punt en dat was haar vriendje Mollemans, daarvoor wou ze zelfs de 'Idefix Angels' opgeven. Helaas wees Mollemans een aanzoek af waardoor Pimwiz besloot om een solo-avontuur te beginnen. Ze verliet de 'Angels' en ging in de VS voor de FBI werken. 

Daisy: Daisy wist de aanslag op Kolko niet te voorkomen, maar dat maakte haar nog vastberadener om de moordenaar te vinden, samen met de meer ervaren Idefix en Pimwiz werkte ze aan de zaak en door een geniale alias 'Baantjer'-ingeving wist ze de moordenaar te vinden. Daarna vormde ze met Idefix en Pimwiz de 'Idefix Angels'. Nadat één van de leden 'Pimwiz' vertrok besloten ook Daisy en Idefix te stoppen. Daisy werd hoofdcommissaris in Mole City.

Idefix: Idefix leidde de zaak 'de moord op Kolko' en vormde erna de 'Idefix Angels' met Daisy en Pimwiz. Na de 'Idefix Angels' ging Idefix iets heel anders doen en werd kleuterleidster.

Test: Test wist Mollemans leven te redden door hem uit een brandend huis te halen. Een cameraploeg nam het op. De heldendaad maakte Test wereldberoemd en hij kreeg waarvan hij droomde. Hij werd gevraagd voor de 18de Batmanfilm: 'The 8th Return of The Joker'. Door zijn rol als acteur werd Test superrijk en vertoeft zijn dagen in een kasteel in Mole City, waar hij woont met zijn vrouw Robin...

Angela: Angela werd gevraagd om een nieuwe tv-show te maken genaamd: 'Blackawton'. Angela wou graag de presentatie op zich nemen en vertrok uit Mole City. Daarna maakte ze nog heeel veeel series van 'wie is de mol?'

Pino: Doordat Compuart de bar overnam en niet het personeel wou overnemen stond Pino op straat. Ze besloot om eindelijk haar droom aan te gaan en caberatier te worden. Pien Bakker werd een grote naam in Heerenveen, maar landelijk succes kreeg Pien nooit. Ze trouwde met ene Tom van Sesam en ze kreeg een tweeling Ienie en Mienie.

AMF: Ook Arco Mol Fan werd ontslagen. Ook hij was niet de moordenaar op Kolko. AMF leerde DJ Tiësto kennen en ze brachten samen een plaat uit. Het bleek plagiaat te zijn en AMF kwam enorm in de schulden. Tegenwoordig leeft hij onder de bruggen van Amsterdam.

D**n: D**n werd ook ontslagen, maar D**n vertrok niet uit Mole City. Hij liet zijn vriendin Pino gaan en besloot een motorshop te beginnen. Hij heeft na Pino nooit weer een vriendin gehad.

Heinz: Heinz werd door de dood van Kolko automatisch burgemeester van Mole City. Hij deed het zo goed dat Jan-Peter Balkenende hem aanboodt om in het parlement te komen. Heinz nam het aanbod aan.

Verdi: Verdi kreeg zomaar opeens zijn geheugen terug. Hij was helemaal Verdi niet! Hij was Mozart! DAEBAVMNAM (De artiest eerder bekend als Verdi, maar nu als Mozart) vond dat het tijd was om naar huis terug te keren. Alleen dacht DAEBAVMNAM dat Mozart uit Rome kwam. DAEBAVMNAM sleet zijn laatste jaren in Rome.

Doris: Doris was het duffe stadje Mole City helemaal zat. Ze besloot om nog een keer een stunt uit te halen. Ze beroofde de motorshop en vertrok met haar motor. Ze maakt tegenwoordig lange tochten op een motor en ziet eruit als een hell angel. Ze heeft zelfs een baard gekregen.

Fenn: Nadat alle meiden verdwenen waren woonde Fenn nog alleen in het voormalig huis van Shadia. Na haar affaire met Ferdi was Fenn verandert. Ze zat niet langer meer eeuwig achter de jongens aan. Ze miste Ferdi zo dat ze uiteindelijk besloot om Mole City te gaan verlaten en Ferdi te gaan zoeken. Ze heeft hem nooit gevonden en is gaan werken bij een groot reclamebureau.

Jokivin: Jokivin wist te ontsnappen uit haar coma. Ze geloofde nog steeds dat ze een Egyptische prinses was en vertrok naar Egypte om in een piramide te gaan wonen. Helaas raakte ze verdwaald in een pyramide en is er nooit meer wat van haar vernomen.

Milk: Milk kwam ook uit haar coma, maar toen was Jokivin allang verdwenen. Milk besloot om haar leven rigoreus te gaan veranderen. Na een paar operaties en een naamsverandering, ging nu ze door het leven als Milika Peterzon. Ze kreeg een baan bij  'Hart van Nederland' en deed dat vele jaren met plezier.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #47 Gepost op: 1-12-2003, 11:51:44 »
Malcolm: Malcolm (ook niet de moordenaar van Kolko) werd een supersuccesvol zakenmannetje, nu Han13 aan zijn zijde stond. Toen hij rijk genoeg was, verkocht hij zijn aandelen aan Han13. Zijn relatie met Annuh is nooit meer wat geworden.  Malcolm ging een tijdje in Italië uitwoonde en werd daar Don Malcolm genoemd. Bald Mal liet haarstukjes inzetten,( na enkele goede tips van Gerard Joling). Malcolm veranderde zijn naam in Bald Marleone en werd één van de grootste Maffia-gangsters die ooit geleefd heeft. Na enkele jaren vertrok Bald Marleone terug naar Mole City, waar niemand hem nog herkende als Malcolm. 

Han13: Han13 heeft zich in alle opzichten bewezen als een supersuccesvol zakenvrouw. Ze kwam dus als eerste met het waspoeder 'Kwurgh', daarna 'Mole Ugly' daarna maakte ze Malcolms bedrijf een topbedrijf en stond ze 4de in de Kwurgh500, maar omdat Han13 altijd zoekt naar uitdagingen verkocht ze het bedrijf en kocht Noseworks op, een televisieproductiemaatschappij van Arnout Oelieboeliemans. Ze had zoveel plezier beleefd aan 'Mole Brother' dat ze het nog een keer wou overdoen, maar met nieuwe kandidaten en zij als producent.

Annuh: Annuh kon Malcolm niet meer uitstaan sinds ze uit elkaar waren en daarbij had ze vreselijk ruzie met haar zusjes Etje en Floortje. Annuh kocht een flatje voor haarzelf in MoleCity. Ze kreeg een baan als directrice op de kleuterschool waar ook Idefix werkt.

Dopey: Nadat iedereen vertrokken was uit het Leger des Heils kwam Dopey erachter dat er voor haar niks meer te doen was in Mole City. Majoor Dopey vertrok naar Guatemala om daar een weeshuis te bouwen.

Alive&Kicking: Aak was des duivels toen ze hoorde dat haar vader vermoord was, ze besloot wraak te nemen op haar familie en hielp Robbie om het familievermogen te stelen. Het leidde tot een fikse ruzie in de familie waarin niemand elkaar nog vertrouwde. Aak besloot terug te gaan naar school. Ze mocht gaan studeren aan Yale in New York. Na haar studie werd ze dokter in het 'Medisch Centrum West' in Genk.

Floortje: Floortje verdacht Elmar ervan haar vader te hebben vermoord. Ze maakte het uit en liet haar duistere kant naar boven komen. Ze werd opnieuw een 'goth', maar sloeg er in door. Ze sloot zich aan bij een Satansekte. Ze heeft veel erge dingen gedaan. Ze heeft de kop van een vleermuis eraf gebeten, in doodskisten geslapen etc. etc. Uiteindelijk besloot om terug te keren naar Mole City, omdat ze haar familie toch wel erg miste.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #48 Gepost op: 1-12-2003, 11:52:36 »
En toen bleven er nog 2 over: Elmar en Little Creep. Bij hun ligt de sleutel tot de cliffhanger van aflevering 20:

Elmar en Little Creep: In eerste instantie was iedereen verdacht, maar Robbieazerty werd wel erg verdacht toen hij met het geld van de familie er vandoor ging. Idefix en Pimwiz gingen naar hem op zoek om hem te arresteren voor de moord op Kolko, maar er kwam een verandering. Het pistool waarmee geschoten werd op Kolko was gevonden. Het geluk was dat er vette vingerafdrukken op stonden. Alle verdachten die er nog wel waren, werden getest (Cora, Annuh, Etje, Floortje, LC, Elmar, AMF en Dopey). Het was klink en klaar. Het waren Elmars afdrukken. Floortje werd woest op Elmar en Elmar werd achter slot en grendel gezet. De familie Bora viel uit elkaar. Cora, Annuh, Etje, Floortje en LC gingen elk hun eigen kant op. Op een dag kreeg Daisy een brief van Robbie. Robbie legde uit dat hij gehoord had dat Elmar was gearresteerd. Robbie was er zeker van dat Elmar het niet gedaan kon hebben. Elmar stond naast hem op de tijd van de moord en dat wist Floortje ook wel, want die stond er ook naast. Daisy besloot de zaak te heropenen. Elmar had immers nog steeds niet bekend. Daisy confronteerde Floortje met de brief en na 3 dagen ondervragen brak Floortje. Floortje wist wel dat Elmar niet schuldig was. Ze had al die tijd met een enorm schuldgevoel rondgelopen. Zij was bij Elmar en Robbie op het tijdstip van de moord. Het was haar broertje LC die de moord had gepleegd. In een opwelling en een vlaag van woede had LC Verdi zien staan met een pistool. (Verdi was het uiteindelijk die de moordaanslag had beraamd). Verdi voelde zich betrapt door LC. LC zei dat hij Verdi zou aangeven als hij het pistool niet zou overhandigen. Verdi deed dat, zonder de gevolgen te weten. Terwijl de kwetsende woorden van zijn vader door zijn hoofd gingen, trok hij tot 4 maal toe de trekker over. Totdat hij opeens Elmar hoorde aankomen. Snel rende LC weg en liet het pistool liggen. Elmar kon nog net iemand zien wegglippen, maar niet wie. Hij pakte het pistool op en besefde toen pas dat hij zijn vingerafdrukken op het wapen had gezet. Snel begroef hij het pistool onder de grond. Elmar werd vrijgelaten, maar was bedroefd doordat Floortje hem verraden had. Hij vroeg bij Malcolm zijn baan terug en dat kreeg hij ook. LC kreeg levenslang voor de moordaanslag, maar wie weet door goed gedrag kun je zomaar weer vrijkomen....

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #49 Gepost op: 3-01-2004, 18:44:18 »
Todat Mobro weer een nieuwe schrijver heeft gevonden, gaat dit topic even dicht.

slotje...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: The Soap: 'Mobro!' by Chriz
« Reactie #50 Gepost op: 7-02-2004, 20:17:48 »
Door de omstandigheden is er nooit een Mobro-film gekomen. Ik bedacht me opeens vandaag dat jullie nooit weten hoe het nu afgelopen is met Bodejos en Tijgertje. Het script is geschreven door D**n en mij. Het is geschreven ten tijde van Masterplan vandaar enkele vage namen 'Peterho Utman' staat voor Peter Houtman presentator van Masterplan en Hannes en Nostradamus kwamen destijds nog weleens langs op het forum. Hiermee sluit ik dus ook definitief de laatste verhaallijn:

Bodejosm is in paniek en besluit te vluchten, in een alles of niet situatie rent hij door de politiebarricades heen en weet bij Lodewijk in de auto te springen. Lodewijk is woedend, omdat Lodewijk er nu ook bij betrokken is geraakt. Lodewijk pikt Rougekappje op, die dus niet Maapie vermoordt en met zijn drieën vertrekken ze richting vliegveld. De eerstvolgende vlucht die ze kunnen nemen is pas om 4.30, dat is nog 4 uur wachten. Lodewijk is heel erg zenuwachtig en zeurt bij de balie of er geen mogelijkheid dat het eerder kan. Geweld durft hij niet te gebruiken met zoveel bewaking. Hij heeft Rouge aangesteld om op Jos te letten, maar Rouge is wat te druk met haar nagels lakken, zodat Jos kan ontsnappen.  Jos vindt Tijgertje op het vliegveld en vraagt haar hulp. Tijgertje is niet zomaar bereid om hem te helpen en eist een hoog salaris. Jos moet wel instemmen. Lodewijk en Rougekappje vinden Jos terug: 'Zo dus jij wou er tussenuit knijpen, wacht maar tot we terug zijn in Italië'. Ondertussen heeft Tijgertje uitgevonden dat het familie de Beer hun tickets nog niet heeft opgehaald voor de vlucht van 1.00 uur. . Ze stuurt Jos een smsje dat hij zo naar Gate 13 moet komen. Ondertussen doet Tijgertje zich voor als mevrouw de Beer en haalt de tickets op. Ze loopt naar Gate 13 met de tickets. Inmiddels heeft Jos zijn kansen afgewacht en zich losgeschud van Rouge. Hij rent naar Gate 13, maar Lodewijk en Rouge rennen hem achterna, maar mogen er niet door, omdat ze geen tickets hebben. Jos is ontsnapt! In het vliegtuig blijkt dat Jos heel erg bang is geworden voor Lodewijk. Hij durft niet meer alleen te blijven, maar wil bij Tijgertje blijven. Tijgertje is het eerst niet mee eens, maar stemt uiteindelijk in, maar alleen als Jos heel veel geld hiervoor betaalt. 1000 euro per dag. Jos is zo bang dat hij toestemt. Op het vliegveld is de politie inmiddels gearriveerd en Lodewijk wordt steeds zenuwachtig.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: The Soap: 'Mobro!' by Chriz
« Reactie #51 Gepost op: 7-02-2004, 20:18:42 »
Hij besluit uiteindelijk om samen met Rouge een politieauto te jatten en weet zo te ontsnappen. In een wilde achtervolging weten ze uiteindelijk de haven te bereiken waar Rouge's splinternieuwe speedboat ligt. Ze vertrekken per speedboot naar Italië. Gelukkig heeft Rouge een zendertje in Jos' jas gestopt zodat ze weten waar hij is. Terwijl Lodewijk zijn wraak zweert, gaat Tijgertje op zoek naar nieuw gangsterwerk in Italië. In Mole City is het Maapie inmiddels opgevallen dat Jos al zolang verdwenen is. Ze kijkt naar het journaal en ziet wat over de bankoverval. Ze herkent Jos in de overvaller en schrikt enorm. Ze belt Jos op, Jos neemt op, maar zegt dat hij niet kan zeggen waar hij is. Bij de politie laat ze het telefoontje traceren en ze komt erachter dat Jos in Italië zit. Zij vertrekt ook richting Italië. Tijgertje heeft inmiddels Peterho Utma'n ontmoet. Peterho is een Afrikaanse afgezant van de Godfather van de 'Stracionella-clan' is (De bijnaam van die Godfather is 'The Master') maar niemand kent zijn echte naam. Peterho krijgt van Peterho de opdracht om ene Bodejosm43 te vinden. Peterho heeft begrepen dat 'de Zonneclan', de clan van Lodewijk de XIVde op zoek is naar hem en de 'Stracionella-clan' wil hem in bescherming nemen. Tijgertje baalt van dit aanbod. Ze wil dat Jos bij haar blijft, want daar verdient ze een mooi zakcentje mee. Ze heeft 1 voordeel, Peterho weet niet dat Tijgertje metgezel (Jos), Bodejosm43 is. Tijgertje vertelt Peterho dat ze Jos zal gaan opspeuren. Vanaf dan begint er een grote strijd om Jos. De politie, de Zonneclan en Maapie zijn naar hem op zoek. Het is aan Tijgertje om er voor te zorgen dat Jos niet gevangen wordt door 1 van die partijen. Tot overmaat van ramp komt Peterho er ook nog achter dat Tijgertje gelogen heeft en dat Jos Bodejosm43 is. Hij stuurt zijn bodyguards Hannes en Nostradamus op hen af. Tijgertje en Jos proberen te vluchten, maar komen uiteindelijk klem te zitten op een plein, als enerzijds Lodewijk en Rouge komen aanzetten en anderzijds Hannes, Nostradamus en Peterho verschijnen. De situatie lijkt onvermijdelijk. Tijgertje en Jos zitten in het nauw, maar hulp komt uit onverwachte hoek als de politie ten tonele verschijnt. De twee clans groeperen zich samen en beginnen een knokpartij met de clans. Jos en Tijgertje vluchten, in hun vlucht botst Jos op Maapie. Tijgertje neemt Jos en Maapie de bergen in, daar vinden ze een verborgen ingang. Ze komen terecht in een ondergronds paleis. Het blijkt het paleis van de 'Master' te zijn. De Master stelt zich voor als Chriz en zegt dat Peterho gefaalt heeft. Hij wil Tijgertje aannemen als zijn nieuwe belangrijke man. Hij vertelt Jos dat hij niet meer hoeft te vrezen voor Lodewijk. Op de radio was te horen dat Lodewijk de XIVde, Hannes, Nostradamus en Peterho gearresteerd waren. Jos en Maapie zijn dolgelukkig dat alles goed is, dan belt 'out of the blue' Malcolm op die wil dat Jos weer aan het werk moet gaan.Jos en Maapie bedanken Chriz en Tijgertje voor alles