Auteur Topic: De Pelgrimscode in de media  (gelezen 46406 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
De Pelgrimscode in de media
« Gepost op: 11-03-2013, 21:35:52 »
« Laatst bewerkt op: 11-03-2013, 22:08:37 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2013, 16:56:25 »
Morgen is er geen Pelgrimscode (vanwege The Passion) hier alvast wat mooie plaatjes vd afl. van volgende week.

http://www.eo.nl/blogs/pelgrimscode/geen-categorie/een-voorproefje-op-volgende-week/

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2013, 20:30:20 »
Monique Samuel vanavond even terug op tv, maar dan niet in de PC, maar bij P&W.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #3 Gepost op: 2-06-2013, 19:17:42 »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #4 Gepost op: 2-06-2013, 19:27:34 »
Dat zou wel heel erg jammer zijn :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #5 Gepost op: 2-06-2013, 19:30:27 »
Idd., ik heb de vraag op de fb pagina achterhalen dus ik hoop dat ze zullen antwoorden.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #6 Gepost op: 2-06-2013, 20:34:36 »
Ik hoop dat ze een uitzondering maken voor de Pelgrimscode, dit is echt een prachtige serie.  ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #7 Gepost op: 2-06-2013, 21:55:17 »
Een paar weken geleden heeft de EO al laten weten dat seizoen 3 het laatste is.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #8 Gepost op: 3-06-2013, 08:18:07 »
Een paar weken geleden heeft de EO al laten weten dat seizoen 3 het laatste is.

Ow echt?  Ik wist het niet!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #9 Gepost op: 3-06-2013, 20:10:57 »
ik kwam er ook bij toeval achter. En ik vind het gewoon jammer. Helaas heeft het besluit meer te maken met de bezuinigingsplannen van dit oh zo gewilde kabinet, dan met de wil van de EO om het gewoon door te zetten.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #10 Gepost op: 4-06-2013, 00:16:05 »
Erg jammer idd, ik vond het steeds leuker worden! 

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #11 Gepost op: 4-06-2013, 07:32:08 »
ik kwam er ook bij toeval achter. En ik vind het gewoon jammer. Helaas heeft het besluit meer te maken met de bezuinigingsplannen van dit oh zo gewilde kabinet, dan met de wil van de EO om het gewoon door te zetten.
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk heeft het te maken met bezuinigingen maar die vult de EO zelf in.  Het heeft dus met keuzes van de EO te maken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #12 Gepost op: 4-06-2013, 10:40:05 »
Bert van Leeuwen heeft aangegeven dat het programma stopt omdat het meer kijkers had moeten trekken. Tussen de 700.000 en 900.000 als gemiddelde is niet goed genoeg voor een Nederland 1 programma op prime time.

Ze hadden het ook beter net als de AVRO met Fort Boyard, Expeditie Poolcirkel en Atlas op Nederland 3 moeten doen. De verwachtingen zijn dan minder hoog. Daarnaast heeft een programma van de EO met als titel de Pelgrimscode toch een te stoffig imago voor het grote punliek. Erg jammer want ik vond zeker het afgelopen seizoen ijzersterk (lag ook aan de geweldige groep mensen).
When life knocks you down, fight back!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #13 Gepost op: 4-06-2013, 11:28:56 »
Zou verplaatsen naar Nederland 3 geen optie zijn dan? Ik hoop dat ze een nieuw reality programma gaan maken,vergelijkbaar met de Pelgrimscode.

Het staat nu ook op Facebook:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=509815069072502&set=a.139667376087275.38118.138968899490456&type=1
« Laatst bewerkt op: 4-06-2013, 11:31:40 door Pjotr1992 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #14 Gepost op: 4-06-2013, 19:35:26 »
Bert van Leeuwen heeft aangegeven dat het programma stopt omdat het meer kijkers had moeten trekken. Tussen de 700.000 en 900.000 als gemiddelde is niet goed genoeg voor een Nederland 1 programma op prime time.

En ik vind dat persoonlijk een verkeerde overweging. Bij de Publieke Omroep zou het niet moeten gaan om de vraag of de kijkcijfers wel voldoen aan de verwachtingen. Bij de PO moet het gaan om de vraag welk aanbod aan programma's je wilt aanbieden. En om dan als EO te zeggen dat amusement niet bij hen past. Pelgrimscode is precies wat hun waarden zijn die ze in hetzelfde FB-bericht aangeven: religie, natuur en samenleving toch?

Citaat
'Als we moeten kiezen, dan zijn drie thema's voor de EO relevant. Dat zijn geloof, samenleving (opinie) en natuur. Dat zijn de drie thema's die bij onze missie passen'

Aldus Arjan Lock namens de EO

Welnu.. die waren perfect verenigd in zoiets als de Pelgrimscode. Religie was de inslag, samenleving stond op de voorgrond want elk land heeft een andere cultuur en de natuur werd mooi in beeld gebracht. Hoogstens kun je zeggen dat het spelelement weinig ruimte liet om iets voor de samenleving in het land van opname te doen. Maar goed, PO is geen PO meer maar net zo hard van de commerciële insteek  ::ohno:: Werkelijk waar een slechte ontwikkeling, maarja de zendercoördinator heeft de macht klaarblijkelijk  ::)
« Laatst bewerkt op: 4-06-2013, 19:40:41 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #15 Gepost op: 5-06-2013, 13:35:18 »
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk heeft het te maken met bezuinigingen maar die vult de EO zelf in.  Het heeft dus met keuzes van de EO te maken.
Hier ben ik het dan deels mee eens.

Wanneer de druk van die bezuinigingsronde van 700 miljoen er niet was geweest, zouden voor de EO de kijkcijfers naar ik aanneem ook minder belangrijk zijn.

Ik zeg niet dat ze geen enkele rol spelen, maar ik denk dat de EO er dan nog graag een vierde seizoen aan zou hebben willen vastplakken.

De keuze die de EO heeft gemaakt, om de categorie ''spelprogramma's'' te laten vervallen, heeft de EO dan weliswaar zelf gemaakt, maar dat zal niet van harte zijn gegaan.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #16 Gepost op: 5-06-2013, 17:38:43 »
jij was er bij ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #17 Gepost op: 5-06-2013, 19:05:09 »
Nee. Ik was er niet bij, maar ik kreeg op facebook een reactie van de mensen van de EO.

Ik had ze rechtstreeks gevraagd of de geruchten van begin mei klopten. En ze gaven aan dat wat ik ''gehoord'' had, weleens kon kloppen. Uit hun antwoord kon ik opmaken dat ze dat dus helemaal niet leuk vonden.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #18 Gepost op: 5-06-2013, 19:07:32 »
ja de makers zijn natuurlijk niet blij. Daar gaan hun inkomsten. De EO heeft gewoon een beleidskeuze gemaakt. Tegelijkertijd laten ze weten dat ze het vreselijk vinden en ze staan er weer zielig op bij de Nederlanders. Die massaal schande! gaan roepen over de bezuinigingen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Pelgrimscode in de media
« Reactie #19 Gepost op: 5-06-2013, 19:25:51 »
Ik vroeg, en kreeg antwoord.

Het heeft hier dus niets mee te maken, maar ik zit zelf in een branche waar 70 procent van de werknemers weg moeten.

En dan heb ik het niet over een paar honderd mensen, maar over 70.000 van de 100.000.

Ik wil er dus mee aangeven dat de bezuinigingen alle lagen van de bevolking raken. Hard raken. De Publieke Omroep, het onderwijs en de WSW, om slechts enkele branches te noemen.

In denk daarom toch dat het echt geen kwestie is van zielig doen.

Dat mensen massaal schande gaan roepen: ik kan het heel goed begrijpen.


Om op het onderwerp terug te komen: Wat zou de EO anders moeten doen, ze kunnen nu niet anders dan teruggaan naar hun basis-taak? Ik vroeg alleen een bevestiging van wat ik gehoord had, en kreeg die.