Auteur Topic: [Kandidaat] Pernille la Lau  (gelezen 15036 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
[Kandidaat] Pernille la Lau
« Gepost op: 11-03-2013, 21:45:13 »

Beroep: presentatrice
Geboortejaar: 1971

Pernille Ragnhild La Lau is tv-presentatrice. Haar voornamen komen uit Noorwegen, waar Pernille’s oma vandaan komt. De achternaam La Lau stamt af van de Franse Hugenoten. Pernille is de dochter van een bankmedewerker en een logopediste. Op twaalfjarige leeftijd doet ze haar eerste radiointerview voor AVRO’s Sportpanorama Junior. In 1985 kan ze haar creativiteit kwijt bij Club Veronica, de jongerenafdeling van Veronica.

Pernille studeerde internationaal marketing management aan de HES en aan de Hogeschool Holland. In 1989 was Joop van den Ende bezig met het opzetten van TV10. Pernille zou omroepster worden. Helaas kreeg TV10 geen uitzendlicentie, waarop Pernille ging reizen en haar studie weer oppakte. Toen ze 21 jaar was kreeg ze landelijke bekendheid als presentatrice van het showprogramma Postcode Bingo.

In 1997 begon ze haar tv-loopbaan bij het programma Het Nieuws op de commerciële tv-zender SBS 6. Bij dezelfde zender werd ze ook geregeld ingezet als een van de presentatrices van de late editie van Hart van Nederland. In 2001 presenteerde ze op de commerciële zender NET 5 de kinderquiz Het Syndicaat. Na negen jaar bij SBS 6 te hebben gewerkt, maakte ze in 2005 de overstap naar de publieke omroep Teleac. Daar presenteerde ze samen met Bas Westerweel het programma Bij ons thuis. Eind 2005 ontwikkelde La Lau voor dezelfde omroep het programma De Nationale Inburgeringstest.

Eind april 2006 maakte ze de overstap naar de commerciële tv-zender RTL 4. Hiervoor presenteert ze 4 in het Land en Editie NL. In 2008 stapte ze weer over naar Teleac. Hier presenteerde ze 4 dagen per week de nieuwe talkshow Helder. Vanaf eind 2010 is La Lau weer terug bij RTL4 en maakt zij samen met Loretta Schrijver en Quinty Trustfull deel uit van het presentatieteam van Koffietijd.

Pernille had van 2000 tot 2008 een relatie met Taco Joustra en kreeg samen met hem een zoon en een dochter.


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2013, 22:26:13 »
Pernille heeft nog geen reacties  ::hug:: dus dan zeg ik maar dat ze me een leuke kandidaat lijkt!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2013, 21:31:27 »
Symphatiek en leuke kandidate!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2013, 21:40:21 »
Symphatiek en leuke kandidate!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2013, 21:42:28 »
Leuke kandidate.  ::jaja::

Haar naam doet me denken aan koffie.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2013, 23:19:43 »
Leuke kandidate.  ::jaja::

Haar naam doet me denken aan koffie.

Koffie??

Ik vond haar met donker haar trouwens er leuker uitzien, jammer dat ze het zo geblondeerd heeft (of is dat juist haar eigen haarkleur?)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2013, 15:15:47 »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2013, 02:38:12 »
Perlakoffie.  ;D

Hahaha wij drinken de Perla bonen koffie, maar ik had nog nooit een link met haar gelegd.
Kijk nu toch met een andere blik naar mijn koffiebonen  ::rofl::

Maar ik vind haar een leuke vrouw, lekker spontaan.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2013, 21:22:50 »
Gelukkig, Pernille mag blijven!
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2013, 09:18:52 »
Haha, dacht al dat ik de enige was die het leuk vond dat ze bleef. Ze stelt zich heel sociaal op, en ik zie haar best nog wel een paar afleveringen meedoen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #10 Gepost op: 4-04-2013, 20:57:53 »
De manier waarop Pernille in beeld werd gebracht bij het fijnmalen van dat graan, is nou niet bepaald ''des EO's''........

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2013, 21:24:07 »
Aaaaaaahhhhhhhhh, jammer. Maar dat is het spel.


Zoals Kim het vonnis over Pernille velde, was onbetaalbaar.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2013, 21:24:27 »
Jammer zeg voor Pernille. Maar ik snap de keuze van de groep (net name Kim en Sjoerd) ook wel, gezien haar 'handicap'.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #13 Gepost op: 4-04-2013, 21:33:27 »
De manier waarop Pernille in beeld werd gebracht bij het fijnmalen van dat graan, is nou niet bepaald ''des EO's''........

Wil net zeggen, tijd voor een nieuwe icon als je snapt wat ik bedoel  >:D Weet iemand een goede gif-animator  ::hypocriet::

Nee, das te puberaal. Wel jammer, ze deed goed haar best bij de opdrachten. Was ook een close finish hoor met 1 opdracht beter uitgevoerd te hebben. Ach, schrale troost: die met tef gemaakte pannekoeken smaakten beter juist omdat Pernille er niet in slaagde het tef fijn genoeg te malen. Beetje zandpannekoeken tandenknarsend opeten, onbetaalbaar  ;D Leuk dat ze meedeed, maar door haar blessure denk ik niet dat ze het nog lang had volgehouden met nog een lichamelijk zware beproeving ooit. Hopelijk is ze er wel goed vanaf gekomen!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2013, 17:50:32 »
Wel jammer, maar ook zeker begrijpelijk.
Ze werd een blok aan hun been (pun intended).
Ze zal vast nog wel een paar weken mank hebben gelopen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Pernille la Lau
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2013, 19:34:00 »
Zat er dik in dat ze er uit gegooid zou gaan worden. Jammer, want zonder die blessure zou ze een gevaarlijke outsider geweest zijn.
Ich bin ein Bärliner!