Auteur Topic: Aflevering 2 - donderdag 21 maart  (gelezen 14928 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Gepost op: 20-03-2013, 15:49:17 »
In de tweede aflevering van De Pelgrimscode trekken de deelnemers van Addis Abeba naar Aksum, de stad van waaruit volgens de legende de beroemde maar mysterieuze koningin van Sheba haar rijk bestuurde.
De negen overgebleven kandidaten krijgen het zwaar te verduren tijdens de opdrachten. Wie heeft genoeg doorzettingsvermogen om de pelgrimstocht te vervolgen, en wie moet het strijdtoneel verlaten?


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2013, 20:36:07 »
ík zag het rode petje ::oink::  nog voordat Bert wat gezegd had.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2013, 20:44:03 »
Team Alpha  Christijan, Bert, Kim, Aukje, Pernille

Team Omega   Sjoerd, Wim, Leo, Marjan,   
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2013, 20:55:09 »
haha Sjoerd die de uitbarsting van Christijan een beetje gênant noemt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2013, 20:55:42 »
Wat een vervelende vent is die Christijan zeg.  ::ohno:: Om zo'n scene te maken.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2013, 21:43:01 »
Christijan was inderdaad wel heel kindelijk bezig...

Maar al bij al een mooie etappe, en ook die afvallersproef was leuk bedacht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2013, 21:44:59 »
dat drinken modder met alcohol ::rofl::

Ik weet alleen niet zo goed wat ik vind van de hulp van de bewoners bij bijvoorbeeld die eerste opdracht. Is dat eerlijk ? Is dat leuk voor de beelden?

En zelf een slaapplaats zoeken dat ken ik ook niet van de pelgrimscode maar wel van peking expres. Vorig jaar zaten ze toch in hotelletjes? Of ook bij mensen thuis maar dan geregeld door de productie?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2013, 21:46:56 »
Ze sliepen in kloosters, lokale bevolking langs de Nijl etc. vorig jaar. Wel allemaal geregeld door de productie.
Ze moesten vorig jaar in Jordanië ook zelf naar een slaapplek zoeken, 1 keer.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2013, 22:28:11 »
dat drinken modder met alcohol ::rofl::



Ik had het al eens gezien bij Erica op reis, maar die vond het natuurlijk heerlijk!   ::rofl::

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2013, 23:20:06 »
Wederom een zeer geslaagde aflevering! Met een heel andere blik ernaar gekeken dan vorige week.
Ik meende al snel te zien dat Christijan eruit zou vliegen, maar misschien was dat meer een vervulde wens. :P

Heel erg leuk om te zien dat de kandidaten de lokale bevolking zo respecteerden, meededen aan hun ceremonies en rituelen. Wel jammer dat een of ander α-mannetje de Ethiopianen (Ethiopiërs, Ethiopen, ik weet het nog steeds niet) een beetje liep te commanderen. Ik denk dat team ω juist de opdracht gewonnen heeft door hun kalmte en precisie.

De 'eliminatie' vond ik deze aflevering veel prettiger verlopen voor de kijker (voor mij dus), de kandidaten hadden hun lot letterlijk in eigen hand. Ik denk dat ik morgen maar eens een tangram in de doos ga proppen met een blinddoek om, eens kijken hoe dat is. ::trots::

Nogmaals, deze aflevering was ::ok::
臥底 是 谁?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2013, 08:27:24 »
Ik ben het volledig eens met bovenstaande post  :P Leuke aflevering en opdrachten, mooie beelden, enz. En het was inderdaad een beetje respectloos hoe enkele kandidaten de bevolking commandeerden om sneller te gaan, terwijl ze zelf een beetje op die kar zaten  ::)

Offline geranne

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2013, 14:46:43 »
Wat een vervelende vent is die Christijan zeg.  ::ohno:: Om zo'n scene te maken.

Ik noem hem voortaan Christijan Loodlijn ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2013, 15:32:40 »
Dit was een eerlijke eliminatieproef i.t.t. vorige week. En mooi hoe Sjoerd over Christiaan zijn schouders ophaalde  ::rofl:: Er is niks mis met fanatiek aan een opdracht bezig gaan, maar als je dan verliest is het zo. Kun je wel over doormekkeren, maar dat heeft geen nut. Mooi ook om deze keer wat meer van de lokale bevolking te zien. Dat vind ik sowieso een pluspunt aan de Pelgrimscode ivm WIDM. Hier krijg je nog wat buiten de opdracht om te zien. Alles wat buiten de opdrachten om in WIDM afspeelt zie je af en toe wat terug in een molmail, maar lang niet zoveel als je hier in een reguliere aflevering terug ziet. Overigens hebben ze goed het werk afgekeken want ze gebruikten soortgelijke muziek ten tijde van de eliminatie als we nu gewend zijn van WIDM :P En hoe Bert soms bezig was kreeg ik meer het idee te zien hoe iemand een opdracht probeert te saboteren en dat ik zoiets heb van: volgens mij kijk ik naar een cross-over tussen Pelgrimscode/PE en WIDM  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2013, 19:50:48 »



En zelf een slaapplaats zoeken dat ken ik ook niet van de pelgrimscode maar wel van peking expres. Vorig jaar zaten ze toch in hotelletjes? Of ook bij mensen thuis maar dan geregeld door de productie?
Bij de eerste editie was het zo dat je een luxe of sobere slaapplaats kon winnen. Ik kan me een scene herinneren met John de Wolf en Geert Hoes, waarin ze in een klooster terechtkwamen, en meteen de ijskast wilden plunderen op zoek naar een koel pilsje......

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #14 Gepost op: 23-03-2013, 15:43:26 »
Ik vind het echt fascinerend hoe behulpzaam de bevolking in zulke landen is. Ze hebben al bijna niks en toch bieden ze je eten, een slaapplek en hulp aan.
Was Nederland maar een beetje meer zo.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2 - donderdag 21 maart
« Reactie #15 Gepost op: 23-03-2013, 16:01:22 »
Net aflevering 2 teruggekeken en ik moet zeggen die zat weer erg goed in elkaar. Leuke eerste opdracht, waarbij de lokale bevolking een fantastische rol speelde. Sowieso kwam de lokale bevolking erg mooi terug in deze aflevering (bier drinken, slaapplaatsen etc.).

Leuk dat Marian nu ook goud heeft gepakt en de eliminatieproef was ook erg spannend. Balen voor Christiaan, maar nu is er opnieuw iemand uit het spel van wie je vooraf zou denken: die kan wel eens ver gaan komen :P

Vond vorig seizoen al erg goed gemaakt in vergelijking met seizoen 1, maar dit seizoen zit naar mijn idee nog beter inelkaar. Misschien ook omdat ze eens in een andere omgeving zijn begonnen (de woestijn komt later wel dit seizoen uiteraard).
« Laatst bewerkt op: 23-03-2013, 16:03:16 door mollenvanger22 »