Auteur Topic: Daisys dagboek  (gelezen 4368 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Daisys dagboek
« Gepost op: 19-08-2003, 21:01:31 »
Daisy is een undercoveragent die een aanslag op burgemeester Kolko moet zien te verijdelen. Ze probeert de 6 verdachten zo goed mogelijk in de gaten te houden.


Omdat dit een detective is en het meer om Daisys gedachten draait, is dit een verhaal naast de soap geworden.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Daisys dagboek
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2003, 21:02:22 »
Introductie

'Vandaag is het maandag. Ik zit nu al meer dan driekwart jaar in het Leger en nog steeds ben ik er niet achter wie van de 6 bezig is met plannen om een aanslag op Kolko te plegen. Zowel Heinz, Arco, Elmar, Pimwiz, Milk als Verdi hebben elk zo hun redenen. Natuurlijk heb ik veel met elk van hun gepraat en elk van hen kan het gedaan hebben. Laten we maar beginnen met de oudste, Verdi.

Verdi, de oude man die denkt dat hij de beroemde componist is. Zijn levensverhaal is maar treurig en het heeft veel moeite gekost om erachter te komen. Verdi was vroeger wieldoppenaanzetter in de fabriek (of hoe dat ook mag heten). Dagenlang werkte hij achtereenvolgens eraan. Tot hij op een dag bij zijn broer aan het werk kon op het gemeentehuis. Helaas liep het verkeerd af. Verdi, die op zijn eerste dag als assistent was aangenomen, liet koffie vallen op iemand van de gemeenteraad, de burgemeester was woedend en liet Verdi op staande voet ontslaan. Verdi kwam met hangende pootjes terug bij de fabriek, maar daar was hij niet meer welkom. Op straat zwervend en verslaafd aan de drank, veranderde Verdi in de Verdi die we nu kennen. Maar Verdi kent zoveel heldere momenten, misschien is zijn 'Verdi-zijn' wel een dekmantel en wacht hij op een kans op zijn wraak op de ex-burgemeester.

Maar Verdi is niet de enige, wat te denken van Heinz. De jongen kwam met een droom uit Amerika. Hij wilde zijn eigen ranch opzetten in Nederland. Hij had alles al geregeld en klaar. Alles was op papier geregeld, totdat op het laatste moment burgemeester Kolko het hele plan terug draaide. Een ranch in zijn gemeente, kom op zeg! Dat kan nie! Heinz was woedend, maar de leningen waren al betaald. De deurwaarders namen hem allemaal af. Toch vind ik het altijd nog moeilijk om te geloven dat Heinz een aanslag wil plegen. Het is zo'n aardige man!

Dan zijn er toch de vrouwen, want ja! ik heb in die jaren wel geleerd dat ook een vrouw een moord kan plegen. Wat te denken van de mysterieuze Milk. Het is eigenlijk bijna een zielig verhaal. De prieseteres kwam om India om het Boeddhistische evangelie te verspreiden en was verontwaardigd toen ze haar huis werd uitgezet. Ze praat in symbolen en het is moeilijk om te begrijpen. Misschien stelt ze ex-burgemeester persoonlijk wel verantwoordelijk voor haar uitzetting?

Of Pimwiz, de jonge goochelares. Na haar mislukte verdwijntruc waarbij haar assistent verdween, kreeg ze het erg zwaar. Haar succes was voorgoed over. Ze vroeg subsidie aan bij de gemeente om nieuw tovenaarsmateriaal te halen, maar het werd geweigerd. Dat was de doodslag voor Pimwiz. Pimmetje kan soms erg agressief zijn en als we over het onderwerp praten, krijgt burgemeester Kolko vaak een hele scheldvloed over zich uit. Wie weet heeft ze een pistooltje weggetoverd?

Dan zijn er nog 2 hele grote probleemgevallen. 2 van mijn verdachten zijn namelijk laatst verhuisd en ik kan ze niet meer in de gaten houden. Help!

Zo is er Arco Mol Fan, hij verloor zijn baan als kok, toen de burgemeester eens langs kwam om te koken. De mollenfanaat Arco was zo druk bezig geweest met de beestjes dat hij niet had doorgehad dat er een in zijn blousezakje was gekropen. Toen hij stond de koken en even niet oplette, kroop de mol eruit en besloot een duik te nemen. Helaas wist het molletje niet dat hij in de kokende soep sprong, de arme Arco had niks door, maar de burgemeester kreeg het molletje in de soep op zijn bord en was 'not amused'. Hij zorgde persoonlijk voor Arcos vertrek. Gelukkig is Arco nu inmiddels alweer aan het werk als DJ bij de nieuwe bar van Han13 en hoop ik dat hij niet meer op wraak zint.

Dan is er nog Elmar, misschien wel het meest trieste geval. Elmar was dirigent, maar had een probleem hij kon niet autorijden. Na 20 keer afrijden, was hij eindelijk geslaagd. Maar de eerste de beste keer op de snelweg werd hem fataal. Halfdood moest hij naar het ziekenhuis en hij kon nooit meer dirigeren. Daarbij was de ooit zo knappe Elmar na zijn ongeluk aardig verminkt en kwam hij nergens meer aan de bak. Hij werd uit zijn superdure villa gegooid en kwam bij Majoor Dopey terecht. Zo ging het verhaal tenminste. Volgens Elmar ging het anders. De ex-burgemeester reed voor Elmar, maar trapte opeens zomaar op de rem. Elmar moest pardoes uitwijken en kwam met auto en al in de berm terecht. Elmar zegt nog goed te kunnen herinneren dat Kolko nog even bij hem kwam kijken en zag dat Elmar nog leefde, dat hij er toen als een haas er vandoor ging. Elmar was aan zijn lot overgelaten en het was Kolko's schuld. Ik heb zijn gezicht gezien. Hij leek wel Quasimodo! Gelukkig heeft hij nu plastische chirurgie gehad en zit alles weer goed, maar toch!

ZUCHT! 6 verdachten, 6 verhalen. Wie o wie zal er een aanslag gaan plegen? Hoe kan ik het verijdelen? en wanneer is hij/zij het van plan?'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Daisys dagboek
« Reactie #2 Gepost op: 30-08-2003, 11:18:47 »
'Vandaag stuitte ik voor de zoveelste keer op tegenspoed. Milk heeft het Leger verlaten. Ze zeggen dat ze bij de sekte van Jokivin is gegaan. Ik vraag me af of het echt een sekte is en niet stiekum een organisatie die het gemund heeft op Kolko. Ik ben radeloos. Ik ben al een paar keer in de bar van Han13 geweest, ze zullen inmiddels al wel denken dat ik alcoholverslaafd ben, maar het is mijn enige kans om Arco in de gaten houden. Ik vind het lastig om bij Elmar langs te gaan, want ik heb geen zin smoes om er heen te gaan. Af en toe kan ik eens bij hem 'op de thee komen' maar meer ook niet.'

'Vandaag zijn er nieuwe mensen in het Leger gekomen. Dat werd ook weleens tijd. Elke dag dezelfde gezichten zien is ook niet fijn. Het zijn Compuart en Zaartje. Ik kende ze al wel een beetje, maar niet erg goed. Ik ben blij om eindelijk eens nieuwe gezichten te zien. Eindelijk eens mensen die ik recht in de ogen kan kijken, zonder te denken: Hmmm, jij zou weleens van plan kunnen zijn een moord te plegen.'

'Vandaag was het een saaie dag. Ik besloot om er eens op te gaan letten wat Heinz op zo'n dag uitvreet. Nou, niet veel dus. Ontbijtje, slapen, middageten, naar de stad krantje kopen, krantje lezen, tv kijken, avondeten, tv kijken, slapen. Shit! Weer een dag verspild. Ik had ook bij Arco, Elmar of Milk kunnen langs gaan.'

'Vandaag bij Arco geweest. Het is toch een aardige jongen. Hij liet me zijn platencollectie zien van 'Alle 30 toppie..'. Helaas liet hij me ze ook allemaal horen. Alle 8 de verzamelcd's! Dat was dus heel erg fijn met de grootste knallers: 'Mien, waar is mijn feestneus' 'Ik heb een toet toet toeter op mijn waterscooter' en 'Hakkie Takkie! Weg met Zakkie!' Grrmbl....Aan het eind van de avond boos telefoontje gekregen van hoger hand of ik al opschoot met de zaak anders werd ik er vanaf gehaald.'