Auteur Topic: Aflevering 3 - donderdag 4 april  (gelezen 11644 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 3 - donderdag 4 april
« Gepost op: 3-04-2013, 21:13:03 »
De tocht van komende aflevering brengt het reisgezelschap van acht pelgrims naar het spectaculaire maar grillige landschap van het Ethiopische Geralta gebergte. Maar echt genieten van de natuur is er niet bij. Ze zullen de strijd moeten aangaan met elkaar en met alles in hun omgeving; de bergen, die dieren, het harde boerenleven.

Dat is niet eenvoudig, zeker niet als een van je medepelgrims behoorlijk ziek wordt. De adembenemende beelden zullen voor één pelgrim het laatste zijn dat hij of zij van dit land ziet.

« Laatst bewerkt op: 4-04-2013, 21:49:20 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3 - donderdag 3 april
« Reactie #1 Gepost op: 4-04-2013, 20:48:53 »
een mini-kleinigheidje: in Maastricht is het inmiddels 4 april.......

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 3 - donderdag 3 april
« Reactie #2 Gepost op: 4-04-2013, 21:21:40 »
Jammer dat er iemand weg moet. Ik vind iedereen aardig..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 3 - donderdag 3 april
« Reactie #3 Gepost op: 4-04-2013, 21:27:31 »
Leuke aflevering weer, en ja ik deel het gevoel van Tweety t is zo'n leuke groep dat t jammer is dat er iemand weg moet. Maar that's the game  ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - donderdag 3 april
« Reactie #4 Gepost op: 4-04-2013, 21:28:52 »
Jammer, niet alle punten in de pool. Had niet verwacht dat Kim/Sjoerd zo zouden samenspannen tegen Pernille. Ergens wel begrijpelijk dat ze Bert vrijstellen, maar toch: met een zieke, een geblesseerde en een kreupele :P is het wel een ongelijke strijd zo. Wel top hoe Pernille zich aan haar woord houdt ondanks dat Marian al liet doorschemeren dat ze geen vrijstelling zou krijgen.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3 - donderdag 3 april
« Reactie #5 Gepost op: 4-04-2013, 21:31:49 »
Het is gewoon opmerkelijk hoe de Pelgrimscode door de molloten ''ontvangen'' wordt, ik heb me al eens eerder in die zin uitgelaten.


Het is inderdaad een leuke groep. Wie weet, hoe Monique en Christian zich later in het spel zouden hebben ontwikkeld, we zullen het nooit weten.

Wat me opvalt, is de veerkracht en de wilskracht van de ogenschijnlijk ''zwakkere'' deelnemers.

Vorig jaar Leo in De Slimste Mens gezien, leuk om hem ook op deze manier te zien.

Ik hoop alleen dat hij het niet als ''vanzelfsprekend'' gaat beschouwen, dat hij in de finale terecht komt. Die fout maakte Monique in aflevering 1, en dat kostte haar meteen de kop.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3 - donderdag 4 april
« Reactie #6 Gepost op: 4-04-2013, 21:49:40 »
een mini-kleinigheidje: in Maastricht is het inmiddels 4 april.......

.... in Zeeland ook ::schaam::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3 - donderdag 4 april
« Reactie #7 Gepost op: 5-04-2013, 11:56:50 »
Doet niets af aan de inhoud van het topic......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3 - donderdag 4 april
« Reactie #8 Gepost op: 5-04-2013, 12:02:55 »
De Bijbelkennis, waar Monique in eerste instantie blind op dacht te kunnen varen, is voor zover ik weet, nog niet echt veel aan bod gekomen.

De vragen die bij de te winnen cryptex horen, zijn ook nog enigszins ''algemeen'' van aard.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - donderdag 4 april
« Reactie #9 Gepost op: 5-04-2013, 12:59:10 »
Ik vond dit echt een hele leuke aflevering; veel geslaagder dan de vorige twee. Dat komt voor mij voornamelijk door de manier waarop met de lokale bevolking omgegaan wordt; hier deden de kandidaten iets voor de bevolking in plaats van dat ze de bevolking voor hen laten sjouwen of toeschreeuwen (wat Christijan erg goed kon). Ook vond ik de groepsselectie leuker zo; wat minder gymzaalgevoel. Ik vind de kandidaten steeds leuker worden, vooral Marian lijkt nu enorm te genieten. Jammer dat Kim nu zo ziek was, want in Expeditie Robinson hebben we kunnen zien dat ze een hele taaie tante is met heel veel doorzettingsvermogen. Hopelijk gaat het snel beter met haar.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - donderdag 4 april
« Reactie #10 Gepost op: 5-04-2013, 14:46:48 »
Kim voelde zich aan het eind toch weer beter?

Maar inderdaad, leuke opdracht. Respect voor de klimmers, en ook de dames vervulden hun opdrachten goed. Bert irriteerde lichtelijk met "Christijan weg? Dan zoeken we een nieuwe!" maar ja, complotjes horen erbij. Eliminatieproef was ook wel leuk, net als Marian en Aukje tijdens de proef met het vuur maken ::rofl::. Ik vind Marian en Aukje leuke kandidaten ::ok::

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 3 - donderdag 4 april
« Reactie #11 Gepost op: 5-04-2013, 16:50:34 »
Vond het een leuke aflevering. Leuk dat ze bij die eerste opdracht van elkaar afhankelijk waren. Jammer dat Pernille weg moest, die vond ik steeds leuker worden  :\'(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3 - donderdag 4 april
« Reactie #12 Gepost op: 5-04-2013, 19:30:26 »
Mooie aflevering inderdaad. En wat een loodzware eerste opdracht, zowel voor de klimmers als ook voor de boerinnen!
Ich bin ein Bärliner!