Auteur Topic: CMC 3: Dagboeken  (gelezen 8214 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
CMC 3: Dagboeken
« Gepost op: 21-08-2003, 11:01:41 »
CMC III: Dagboek Daisy; deel 1

Lief Dagboek,

ik ga op reis. Niet zomaar een reis, ik neem deel aan de CMC, de Compuart Mol Competitie van het WIDM.com forum. Ik heb er enorm veel zin in. Ik ga een mol ontmaskeren, althans, dat is mijn doel. Wellicht ben ik die mol wel, maar dat durf ik jou niet toe te vertrouwen. Waarom niet? Nou lief dagboek, je gaat ook mee op reis en als dit dagboek in handen valt van iemand anders kan dat zeer nadelig zijn...

Ik verheug me enorm op het spel. Ik ben echt benieuwd wat we gaan doen. Bungee-jumpen, wormen eten, raadsel oplossen, ik heb er enorm veel zin in. Ik ben er alleen zo bang voor om er al na 1 rondje uit te vliegen. Ik zal echt op moeten letten. Een foutje is snel gemaakt. Ik ga echt voor de winst. En ja, ook een mol kan winnen...
« Laatst bewerkt op: 25-08-2003, 19:43:11 door Chriz »

maapie

  • Gast
Re:[ CMC III ] De gedachten van een kandidaat...
« Reactie #1 Gepost op: 21-08-2003, 14:05:19 »
Mag ik hier ook wat schrijven?

Lief dagboek

over ongeveer een week is het zover: dan doe ik opnieuw mee met de CMC. maar nu is het niet CMC II, maar CMC III. Met nieuwe kandidaten.... en een nieuwe mol. Vorige keer was ik de mol niet. Of ik het nu ben? Only Chriz knows that... Zelfs ik weet het niet.

De opdrachten, de landen, de mol, ik weet haast niks, alleen de kandidaten ken ik. misschien vlieg ik er al uit na 1 dag, maar daar ga ik niet vanuit. Tot over een week, dagboek, dan vlieg je met me mee over heel de wereld

Lieke

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:[ CMC III ] De gedachten van een kandidaat...
« Reactie #2 Gepost op: 21-08-2003, 18:36:17 »
Dagboekie,
Ik heb m'n koffers al ingepakt!
Ik heb er zin in!
Ik ga de mol ontmaskeren, dus ik neem het geld mee naar huis! Maar wie is..de mol?
Ach dertig augustus start het, dan ben ik op reis!
Het zou fijn zijn als we naar spanje gaan ofzo, mmmm, ik hoop dat al mijn wensen en plannen uitkomen!
Mollenvanger#1

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:[ CMC III ] De gedachten van een kandidaat...
« Reactie #3 Gepost op: 21-08-2003, 18:42:32 »
Lief dagboek,
Ik begin al kriebels in mijn buik te krijgen. over 9 dagen is het zover. Dan begint CMC III. Ik heb geen idee of ik nou veel of weinig bagage moet meenemen en hoe ik me nou moet voorbereiden. Ik denk dat ik af en toe wel verdachte dingen gaan doen zodat mensen mij verdenken, maar als ik de mol ben? Ach ik zie wel.
Ik heb er zin in en ik zie wel waar ik terecht kom.
Toch bedankt!

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:[ CMC III ] De gedachten van een kandidaat...
« Reactie #4 Gepost op: 22-08-2003, 09:54:32 »
Deel 1

Lief Dagboek,

Nog 8 dagen, dan ga ik met CMC III de hele wereld over. Of ik de mol ben? Ik weet het niet. Ik ben wel bang om er na 1 aflevering uit te gaan, maar ja als dat zo is dan is dat zo. Ik heb me gelukkig wel een beetje voorbereid, door CMC I en CMC II door te lezen, maar of dat helpt? ik weet het niet. Uiteindelijk ga ook ik voor de winst, maar of ik dat red?

Tot volgende keer,
elise_is_de_mol
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:[ CMC III ] De gedachten van een kandidaat...
« Reactie #5 Gepost op: 22-08-2003, 20:58:57 »
CMC III: Dagboek Daisy; deel 2

Lief Dagboek,

overwacht kreeg ik vandaag een brief op de deurmat. Er stond in: "Beste CMC kandidaat. Om je een beetje een indruk van de CMC wereld te geven, maken we de startlocatie vast bekend: het is Chili!" Chili! Zuid-Amerika, spannend. Ik ben er nog nooit geweest, zoals in zoveel landen op deze aardbol. Oh, ik zou zo graag naar Finland willen ... en naar Amerika ... en naar Tokyo ... en naar Canada. Ach, we wachten wel af, laat ik eerst maar eens de eerste ronde zien door te komen. Nou dagboek, ik ben er helemaal klaar voor! Ik stop je onderin mijn koffer en ik haal je er pas in Chili weer uit!

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:[ CMC III ] De gedachten van een kandidaat...
« Reactie #6 Gepost op: 23-08-2003, 10:01:49 »
Dagboek LC(host)

He Dagboek

Nadat ik eruit vloog in de CMC II dacht ik dat ik je het beste kon weggooien omdat het toch geen zin meer had. Gelukkig heb ik dit niet gedaan want raad eens: Ik ben de host van de CMC III . Ik mag weer heel de wereld rondreizen met mijn goeie vriend giorgio. Het is een leuke crew alleen het is jammer dat Floortje net op het laatste moment moest afzegggen. Ik had een leuke band met haar in de CMC II en had het leuk gevonden om nog een keer met haar de wereld rond te reizen. Het leuke van host zijn is de gezichten van de kandi's te zien als er een executie plaatsvind. Als je die spanning ziet moet ik vast weer terugdenken aan mijn CMC avontuur. Maar genoeg over mij, de kandi's nu.

Het lijkt mij een leuke groep dit seizoen. Mollenvanger is iemand die nog maar net op WIDM.com is geregistreerd en hij is dus enthousiast. Ik hoop stilletjes dat hij gaat winnen omdat ik mezelf in hem herken. Ik was ook zo enthousiast. Op het laatste moment kwamen Maapie en Tijgetje in de groep. Ze hadden de plaatsen gewonnen met een prijsvraag.(nog gefeliciteerd, ik wist maar een vraag) Nou het is ff genoeg voor vandaag, Ik ga pakken en naar de eerste bestemming: Chilli

LC

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:[ CMC III ] De gedachten van een kandidaat...
« Reactie #7 Gepost op: 25-08-2003, 19:14:39 »
Dagboekske,
Nou, de eerste bestemming is al bekend...
Jammergenoeg is er niet zoveel vertrouwen op mij gevestigd door Chriz... Maar ik ga ervoor!
Als derde er al uit?
Laat me niet lachen!
Ik ga ervoor!

Mollenvanger#1

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #8 Gepost op: 25-08-2003, 20:10:22 »
Nog 5 dagen.....
Over 5 dagen stappen we op het vliegtuig met bestemming Chilli, en wat zullen we daar treffen??
Ik ga iedereen goed observeren want dat kun je het beste doen denk ik.
Ik zie wel.......
Toch bedankt!

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #9 Gepost op: 30-08-2003, 10:59:50 »
Lief dagboek.

Hoe komt het toch dat er in 2 dagen zoveel stof op jou kan vallen en er zoveel kan gebeuren in de CMC? Misschien een mollenstreek, ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat de kandi's het heel goed doen. Vooral Daisy, die vorig jaar de cmc organiseerde, is heel goed bezig. Goed gezien dat mijn vriend giorgio in die boot zat.

Ook mollenvanger is goed bezig, hij heeft veel enthousiasme en daarmee zou hij het nog ver kunnen brengen.

De 2de dag was toch wel het leukst. Het Pangpang dinges(heb de naam ff niet onthouden) was hartstikke leuk. Vooral toen ik vertelde wat we gingen doen. Die kandi's hebben toch wel 5 seconden heel wat angst gehad omdat ze dachten dat ze echt pistool zouden gebruiken. Maar daar zijn we veels te goed voor en dus hebben we maar een speciaal waterpistool ontworpen.(misschien zou die kunnen worden verkocht op de CMC fandag)

Tot grote blijdschap van eidm zijn we alleen nog in landen geweest waar het warm was. Maar ja, niks is wat het lijk in de CMC dus is het altijd een verrasing waar je heen gaat. Dus wie weet zal ik nog een keer in je moeten schijven met bevroren handen omdat we op de Noordpool zitten. Ik zeg maar wat. Tot nu is het erg spannend maar het zal jammer zijn om de eerste kandi te zien vertrekken. Wie de mol is? ja dat ga ik jou niet eens toevertrouwen. Tot over een dag of 2

LC

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #10 Gepost op: 31-08-2003, 12:05:11 »
CMC III: Dagboek Daisy; deel 3

Lief Dagboek,

we zitten vlak voor de test als ik dit schrijf. Ik zit met een dilemma. Ik heb giorgio gespot, waardoor ik €1000,= persoonlijk geld gewonnen heb! De vraag is wat ik er mee doe? Spaar ik het, doe ik het in de pot, of koop ik er een hint mee. Het spel is net begonnen, elke aanwijzing is meegenomen, maar goedkope hints zijn zo moeilijk...

Terug naar het begin. Ik weet dat het elk moment kan beginnen. Ik lig in m'n bed, ik kan niet slapen. Dan hoor ik opeens gestommel op de trap, ik schrik me rot! Dan stormen enkele gemaskerde mannen m'n kamer binnen. Ik weet direct dat het goed zit: dit is de CMC. Ik word meegenomen in een busje, waarheen weet ik niet. Ik ben geblindoekt. Ik kom in een helicopter te zitten. We vliegen uren en uren ... bestemming Santiago. Dan landen we opeens. Iemand begint te praten, het LC de CMC III host. Hij legt ons de eerste opdracht uit. Daarna word ik gedumpd in een bos. M'n blinddoek mag af, eindelijk! Ik ga eerst ff zitten, ik ben dood op. Dan kijk ik versufd om me heen. Ik zie alleen maar bomen. Ik weet dat het moeilijk gaat worden. Ik haat bos. Ik ben er ooit op basisschool kamp met een klein groepje verdwaald, sindsdien hoof ik niet meer zonodig. Ik roep wat, maar hoor niks. Ik zie niemand ... opdracht mislukt.

Rond kwart over 6 wordt ik uit het bos geplukt. Ik word met 4 anderen samen gebracht. Maapie ziet er vermoeid uit. LC legt uit wat we moeten doen. We moeten voorspellen wat Kolko, Eidm, Mollenvanger, Avron en Juultjuh op de motor gaan doen. Ik ben niet al te optimistisch. Ik ben moe, ik heb amper geslapen. Ik laat het over aan de rest, ik zie wel waar het schip strand. Alleen in Eidm zie ik wel wat, Mollenvanger verkl**t het voor de rest. Na 2 opdrachten staat de pot op €8000,=. Van tevoren had ik er voor getekend, nu dus echt niet. Dan nog russisch roulette. Ik ben aan de beurt ... maar opeens zie ik een bootje voorbij komen met giorigio. Flits, ik heb je! €1000,= is binnen. Terug naar het spel, ik neem veel risico, tot op zekere hoogte, ik stop. €4500,= binnen. Zonder Tijgertje was het veel meer geweest.

We zitten vlak voor de test als ik dit schrijf. Ik twijfel nog. Iedereen kan het zijn. Verdi, wat een rare gozer, hij is zo vergeet achtig. Tijgertje, Avron en Mollenvanger, nemen die niet wat teveel risico. Kolko vliegt in de laatste bocht eruit? Lampje, were where you? Juultjuh, wat was er met je motor?  Maapie en Eidm heb ik nog weinig hoogte van kunnen krijgen. Wie is het???? Zal ik toch die hint kopen??? Of ben ik het misschien toch zelf lief dagboek, en lieg ik je voor. Ooit zal je het te weten komen, maar ik vertel het je niet, stel dat iemand mijn dagboek steelt...

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #11 Gepost op: 31-08-2003, 12:54:35 »
Dagboekie,
Nou, dat was mijn daggie wel!
Ik weet wie de mol is!! (denk ik)
Maar ik zal het gelijk zeggen, DAISY is de moL!
Wat een zenuwpeesje, is dit haar karakter, of toch een mollentactiek?
Nou, ik ben benieuwd of er nog een bericht van de mol komt...
Doegie!

Mol     lenvanger
Mollenvanger#1

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #12 Gepost op: 5-09-2003, 19:24:24 »
CMC III: Dagboek Daisy; deel 4

Lief Dagboek,

ik heb de test gedaan, ik ben benieuwd of ik mag blijven. De test ging wel aardig geloof ik, het is nu alleen de vraag of ik op het juiste spoor zit. Ik hoop dat ik mag blijven, ik wil winnen! Ik denk dat Verdi eruit gaat, hij is zo onrustig, hij is vreemd, vergeetachtig ... of is het een mollenstreek. Nou dagboek, de 2e spelronde komt eraan, hopenlijk doe ik nog mee!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #13 Gepost op: 5-09-2003, 19:42:35 »
Dagboek van een crewlid:  

En zo begon het opnieuw. Ik heb erg genoten van de start van CMC. Het was natuurlijk niet niks voor de kandidaten om zo vroeg van hun bed te worden gelicht en de lange reis naar Chili heeft het er niet beter op gemaakt. Een van de 10 was klaarwakker en had zijn voorbereidingen getroffen. Natuurlijk is er complete chaos in zo'n bos en daarvan kan een mol profiteren. Avron en Kolko waren dolgelukkig met hun persoonlijk geld, maar jongens, houden jullie de mol wel in de gaten. Tijdens de motorrace werd duidelijk dat de kandidaten nog niet uitgeslapen waren. Daisy had een ochtendhumeurtje, de anders altijd zo vrolijke meid had er duidelijk even geen zin in. Ook Maapie was moe, maar dat kwam omdat ze zo' n eind richting helicopter had gelopen. En tja....en ook in dat geval was er weer een iemand fris die op sluwe wijze misbruik maakte van het gebrek aan scherpheid bij de anderen. Mollenvanger en Avron gingen wel erg toevallig de bocht uit in de laatste ronde en was het wel Eidms bedoeling om in die top10 te eindigen, zij had immers ook niet kunnen weten dat Avron en Mollenvanger een ongeluk kregen en Juultjuhs motor zo raar hebben gedaan, heeft iemand stiekum zitten saboteren en waarom was het vertrouwen zo groot en ging niemand anders even proberen of er echt iets was met de motor. Aan het eind van de dag kwamen we dan aan in Paraguay. Tijd voor Intikker en D**n om Giorgio aan het werk te zetten. Hij zou op een boot door de rivier trekken. Ook bij 'Powpowauw Parguay' waren de mensen weer niet scherp. Let eens wat beter op mensen. CMC is niet voor slaapkoppen! Aan het einde van het spel waren Annuh, Intikker en D**n alweer vertrokken naar de volgende locatie van CMC om een nieuwe opdracht neer te zetten voor aflevering 2. Ondertussen bleven LC en ik achter om te zien wie de laatste afvaller werd. De spanning is enorm, niemand wil als eerste afvallen!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #14 Gepost op: 12-09-2003, 19:20:13 »
Dagboek van een crewlid
Alweer twee weken gedaan. De aflevering was een organisatorische hel. Het originele plan was om de eiland-opdracht met verborgen camera's op te nemen,  maar dat was onhaalbaar. Dus na alles gereld te hebben gingen ze ZWEMMEN, die camera kon dr niet achteraan en zodoende hadden we daar geen beelden van. Dan het overbrengen van de kandidaten naar het hotel in Madrid. Ongeveer het duurste truukje in heel deze serie. Moeilijk hoor, om mensen slapend mee te nemen in een vliegtuig.  Door vertragingen kwam Arco (die zijn boodschap live deed) nog bijna te laat, en de televisie werkte eerst zelfs niet.  Toen de tweede opdracht. Na eerst problemen te hebben gekregen met de locale authoriteiten vanwege het plaatsen van koffertjes in de metro, konden we beginnen. Door een stomme fout van mij en Chriz konden Intikker en Annuh de koffertjes tijdens het spel nog heen en weer brengen en halverwege de opdracht waren de banden van een aantal camera's leeg. Ik en Annuh zijn alweer bezig met het opbuwen van nieuwe opdrachten en Chriz is zich bezig aan het houden met de executietest. Waar Intikker is weetikniet... zal wel gevlogen zijn.
De spanning is niet minder dan vorige week, meer zelfs denk ik: de kans om eruit te vliegen is weer groter. Pff, wat een gedonder!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #15 Gepost op: 21-09-2003, 11:37:36 »
De spanning is om te snijden..
In de groep is het erg gespannen...
Weer heeft iemand  de test niet gemaakt...
Over de mol valt in deze dagen niet veel wijzer te worden.
Ik hoop dat ik bij de volgende opdrachten een beetje duidelijkheid krijg...
Nou, dat was het....

Mol lenvanger
Mollenvanger#1

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #16 Gepost op: 21-09-2003, 20:05:50 »
CMC III: Dagboek Daisy; deel 5

Lief Dagboek,

Ik was je kwijt, maar ik heb je gevonden! Ik weet wie de mol is. 't Is een gevoel, maar wel een heel sterk gevoel. Ik ga hem of haar nog meer in de gaten houden. Lief dagboek, ik durf niet de naam van diegene te noemen. Straks wordt m'n dagboek nog gestolen, ik vermoed dat dit de 1e keer ook gebeurd is. Ik hoop dat ik gelijk heb, m'n kansen om ver te komen zijn dan ook direct een stuk groter!

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #17 Gepost op: 22-09-2003, 16:22:37 »
Lief Dagboek

Volgens mij is de mol goed bezig want ik was je kwijt. Stel je voor, de mol steelt zelfs mijn dagboek. Ik lees nu ik door de dagboeken van de andere(ja want die heb ik ook) zit te bladeren dat die van Daisy ook was gestolen.

Kheb eigenlijk nie zo zit op te letten deze aflevering, alleen aan op het gezicht van Avron toen ie zag dat ik de lifter was. Daarom vertel ik je deze keer niet zoveel maar ga ik je goed opbergen, want ik wil je niet graag kwijt

LC

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #18 Gepost op: 23-09-2003, 20:38:35 »
Het gaat goed dagboekie, want ik weet NU zeker wie de mol is. Telkens blijkt wel weer dat het de mol moet zijn.
Dat toneelspel, het is een geweldige mol, maar ik heb hem/haar al door! Mijn naam zegt het ook niet voor niets: Mollenvanger!!! Ik weet eigenlijk niet waarom ik door mijn ouders zo genoemd ben...

Mol lenvanger
Mollenvanger#1

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: Dagboeken
« Reactie #19 Gepost op: 18-10-2003, 11:19:05 »
CMC III: Dagboek Daisy; deel 6

Lief dagboek,

niets is wat 't lijkt in de CMC. Ze hebben 't gezegt. Ik heb 't geweten. Maar weet jij 't ook. De finale komt eraan. Met mij, ik zit erin, ik voel 't. Of ik ga winnen? Geen idee, hangt er helemaal vanaf. Niets is wat het lijkt in de CMC, en daar weet ik nu vanalles van. Volgende week zal ik 't je allemaal uitleggen lief dagboek, want volgende week is 't tijd voor de waarheid...