Auteur Topic: Aflevering 6 - donderdag 25 april  (gelezen 22337 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Gepost op: 24-04-2013, 22:58:16 »
Bij de spectaculaire watervallen die het begin vormen van de Blauwe Nijl en het Tana Meer vindt de eerste echte ontknoping plaats van De Pelgrimscode 2013.
De vijf overgebleven pelgrims gaan hier een strijd aan met elkaar die één pelgrim de doorgang naar het Heilige Land en deelname aan de halve finale gaat kosten.

Op de glibberige hellingen langs de watervallen en in het troebele water van het meer, wordt een loodzware en hier en daar levensgevaarlijk spel gespeeld dat uiteindelijk onder het nieuwsgierige oog van tradtionele Ethiopische monniken, één verliezer oplevert, die het Heilige Land niet zal bereiken.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2013, 21:04:49 »
Jammer. Ik had liever gezien dat het team van Bert en Kip verloor en dat Bert dan naar huis zou gaan.  ::niet-ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2013, 21:07:34 »
Bert en Kip, geniale spelfout....   ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2013, 21:09:31 »
Kim is ook al Geit geweest, dankzij Sjoerd.

Ik denk dat niemand hier het haar misgunt om verder te komen.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2013, 21:12:35 »
Volgend jaar is ze misschien ook wel een mol...  ::vergroot::

En ze heeft net een goudstaaf binnen  :D

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2013, 21:12:47 »
Bert en Kip, geniale spelfout....   ::rofl::

Het was expres gedaan, maar ik heb het van bodejos, dus alle eer gaat naar hem.  ::ok::

Ik vond Bert echt niet leuk deze aflevering. Ook bij het winnaarsspel, toen Kim zo goed ging, vond ik hem niet irritant. Kim gun ik met alle wil van de wereld om Jeruzalem te bereiken!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2013, 21:22:19 »
Jammer dat Bert zijn zin krijgt. Irritante man, ik hoop dat hij de volgende is die naar huis vliegt.

Marian, je was top, jammer dat je eruit ligt, ik was voor jou!  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2013, 21:23:27 »
Ik gun het Sjoerd en Wim van harte, maar had toch ook graag Marjan naar Jeruzalem zien gaan....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2013, 21:26:00 »
En Kim die nog snel even aankondigt dat ze er niet voor terugdeinst ook Bert uit het spel te spelen, als het erop aankomt.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #9 Gepost op: 25-04-2013, 21:30:46 »
Ik heb nu een aantal keer achter elkaar Marian als afvaller ingevuld in de pool, en net nu ik dacht "volgens mij haalt ze de finale wel", gaat ze eruit... jammer, ik gunde het haar wel, hoewel ik het Sjoerd en Wim ook gun.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #10 Gepost op: 25-04-2013, 21:34:16 »
Leuke aflevering!  ::jaja:: Erg leuke maar ook fysieke opdrachten deze keer 

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #11 Gepost op: 25-04-2013, 21:36:07 »
Heel mooie aflevering, inderdaad!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #12 Gepost op: 25-04-2013, 21:36:23 »
Hele mooie aflevering deze keer veel verassingen ben benieuwd hoe het verder gaat aflopen :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #13 Gepost op: 25-04-2013, 21:40:14 »
Wat een leuke aflevering weer, mooie opdrachten, respect voor Bert en Kim, ik vond Bert eerder ook nooit leuk maar ga toch steeds meer waardering voor hem krijgen, denk dat een hoop gespeeld is bij hem en dat wij ook een hoop antipathie voor hem toebedeeld krijgen door de regie, je weet wel, knippen en plakken.

Zonder Bert zou het denk ik toch snel saai worden ook ben ik van mening dat Kim zonder Bert nooit zover was gekomen, hoeveel girlpower ze ook heeft, dus top dat ze beiden door zijn.

Ik vond Marianne echt vervelend deze afl., dan zit je gezellig met elkaar te eten, gooi dan het spel even van je af en geniet van het moment, gaat ze nog met een gezicht als een oorwurm zitten!
Ben er ook helemaal niet rouwig om dat ze er uitligt.

Sjoerd, wat een humor heeft die man toch, komt kapot aan en dan zeggen, "met 2 vingers in de neus" geweldig, ik lag dubbel!   ::rofl::

En Wim, ja daar begin ik zo langzamerhand een beetje verliefd op te worden.   ::love::


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #14 Gepost op: 25-04-2013, 21:41:18 »
Sowieso vind echt oprecht dat het programma zich opnieuw heeft ontwikkeld. Seizoen 1 was her en der wat rommelig, presentatiewisselingen, wat trager gemonteerd (spoilers op internet door veranderen url naar afl-7 bijvoorbeeld). Seizoen 2 keek al een stuk lekkerder weg, maar ook nu weer veel woestijn, waarna ik dacht als ze een 3e serie maken: hoe dan  ??? in heel veel van die gebieden is de situatie onveilig. Dit 3e seizoen overtreft seizoen 2 weer, heel andere sfeer, leuke kandidatengroep (ook met mensen die nog nooit aan een dergelijk programma meededen), opdrachten mooie afwisseling tussen fysiek, slimheid en kennis. Enige wat ik mis is het gedeelte met onderhandelen van informatie (als je won kreeg je informatie over de schat), hoewel de goudstaven met bijbehorend balletje balletje spel ook erg leuk is  ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #15 Gepost op: 25-04-2013, 23:58:22 »
Het wordt eens tijd dat Kuizenga zijn plannetje in duigen ziet vallen en niet hij en Kip maar Sjoerd en Wim de finale spelen  >:D Dat je sluw het spel speelt tijdens de spelrondes: prima. Maar kom zeg, als het spel gespeeld is, moet je zo sportief zijn dat je naar andere mensen niet flauw blijft doorgeinen. Dan word het echt een verbeten strijd van een volhardende sluwe vos. Wederom een mooie locatie met een top opdracht en de eliminatieproef was geen gemakkelijke dit keer.

 ::ok:: voor het doorzettingsvermogen van Kip en Sjoerd
 ::niet-ok:: voor Bertje, die zich de overwinning al zeker waant, word eens tijd dat ie met de neus op de feiten gedrukt wordt!

Dus go go Kip, ga Bert pootje lichten in de halve finale opdat je met gemak van Sjoerd (fysiek) en Wim (kennis) wint. Want jonger, dus sterker èn zij noteert allerhande weetjes, let goed op. Dus zelfs zonder eigen parate bijbelkennis gaat Kim haar mannetje wel staan!  ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #16 Gepost op: 26-04-2013, 05:48:28 »
Ik had medelijden met de kippen. De hele tijd in zo'n donkere kist zitten.  :-\\
Kim heeft last van rammelende eierstokken. Ik wacht op het zwangerschapsnieuws.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #17 Gepost op: 26-04-2013, 07:01:43 »
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurd was, as Bert en Kim het verliezende team waren geweest. Het winnende team mag iemand een vrijstelling gunnen.

Maar krijgt iemand de vrijstelling, dan valt de ander automatisch weg?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #18 Gepost op: 26-04-2013, 07:46:40 »
Ik denk dat ze dat er dan geen vrijstelling verdeeld zou worden  :)

Maar ik vond dit de leukste aflevering van dit seizoen denk ik. De beelden waren heel mooi, de opdrachten leuk en d'r zat leuke momenten in.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - donderdag 25 april
« Reactie #19 Gepost op: 26-04-2013, 10:37:27 »
Ik vond dit echt een geweldige aflevering met mooie opdrachten, zowel de groepsopdracht als de eliminatieopdracht was goed gekozen qua opdracht en locaties.

Hoewel ik Bert nog steeds erg irritant vind, gun ik hem de overwinning toch meer dan Marian. Eerlijk is eerlijk, Bert sleurt Kim er wel doorheen deze aflevering. Dat getuigt van teamspirit die ik bij het andere team erg vond ontbreken. Marian liet beide heren het zware werk doen en leek (maar dat kan montage zijn) weinig bij te dragen aan de opdracht. Ik had het wel een beetje gehad met Marian, terwijl ik Bert op de een of andere manier steeds sympathieker vind worden.

Voor Wim en Sjoerd heb ik ook steeds meer respect. Beiden gaan keihard door ondanks hun slechtere conditie. Hoe Sjoerd die trappen op kwam rennen, respect! Ook vind ik dat ze het spel sympathieker spelen, juist doordat ze zich eigenlijk weinig moeien met politieke spelletjes.

En Kim, zij blijft mijn favoriet. Ze is sterk, aardig en slim (hoe zij alle vragen keer op keer weet te beantwoorden, echt heel knap).