Auteur Topic: [finale] Het Mozaïekkanaal  (gelezen 77577 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[finale] Het Mozaïekkanaal
« Gepost op: 5-05-2013, 14:09:43 »
Geen idee of jullie het kennen, maar vroeger op de kabel had ik in België het mozaïekkanaal. Dat was een overzicht van alle zenders op één scherm, waardoor je kon zien wat er op alle zenders op was. Het zag er zo uit:


Deze finale speelt zich af in het mozaïekkanaal. Maar dat kanaal moet ik nog maken. Het zit nu allemaal nog in mijn hoofd (nog niet helemaal), maar ik hoop het vanavond te kunnen posten. Ik moet nu eerst weer weg helaas.

Wél kan ik al verklappen dat het voornamelijk herhalingen zijn op tv... gespeelde programma's komen dus terug...

Bovendien zal in de eerste twee vakjes van het mozaïekkanaal de finale van de middagprogrammatie nog gespeeld worden. LdHmolletje maakt dus nog steeds kans om in de Zap finale te komen! Maar ook K@ren. De winnaar van de middagprogrammatiefinale stoot dus door naar de volgende vakjes op het mozaïekkanaal!

Ik kwam bij mijn ouders aan en die hebben als verrassing een BBQ om de vakantie af te sluiten. Dus ben ik op hun computer snel aan de slag gegaan en heb het mozaïekkanaal in elkaar gestoken en opdrachten bedacht. Hier is het mozaïekkanaal:


We beginnen linksboven met de finale van de MP, gespeeld door LdHmolletje en K@ren:
1: Rad Van Fortuin: Dit spelen we via pm. Jullie moeten één woord vinden en beginnen met 20 punten. Via pm stuur je me de letters die je wil raden. Een medeklinker kost één punt, een klinker 2 punten! En bovendien kost elke foute gok je ook een punt. Het is de bedoeling dat je het woord raadt met zo veel mogelijk punten overschot.
Hier alvast de opgave:
Categorie: Beroep - .....

2: Get The Picture: Jullie krijgen via pm één foto die bedekt is met verschillende vakjes. Als je van de eerste keer kan raden wat het is, win je 5 punten. Daarna 4, 3, 2 of 1 bij de laatste poging. Als je het zelfs dan nog fout hebt, heb je 0 punten.

-> Degene die na deze 2 programma's de meeste punten heeft, zit mee in de PT finale! De andere ligt uit het spel.

Jullie moeten echter ook al een stukje meedoen aan de PT finale!! Vakje 3 en 4 zijn alvast de start van de PT finale en die lopen al tegelijk. Het kan dus zijn dat je die opdrachten voor niets doet, omdat achteraf zal blijken dat je bij de MP finale bent afgevallen. Maar het kan dus ook zijn dat je wél doorstoot en dus ook al goed mee moet spelen in dit eerste deel van de PT finale zodat je niet de eerste afvaller van de PT finale wordt.

LET OP! Deze volgende vakjes zijn dus voor ALLE spelers (Daisy, Fabiann, KD., mollenvanger22, Schulz en voorlopig nog mp'ers K@ren en LdHmolletje)

3: Wie is... De Mol? Jullie gaan NIET op mollenjacht, maar spelen wél de webcamopdracht. Er zijn drie mini-opdrachten. Degene die per opdracht het snelst is, krijgt 6 punten, de 2e krijgt er 5 etc tot de laatste, die 0 punten krijgt.
De punten van de drie opdrachten worden opgeteld om een totaal te krijgen.
De opdrachten: pm of mail mij (robbie.wynen[at]gmail.com) een screenshot voor elk van de drie webcams met:
Een persoon in beeld bij deze cam
Een persoon in beeld bij deze cam
Géén persoon in beeld bij deze cam

4: Expeditie Robinson: Jullie moeten iemand wegstemmen. Omdat het nog niet duidelijk is of K@ren of LdHmolletje terug zal komen, moeten jullie mij een naam doorgeven van wie je weg wil stemmen én een alternatief, voor het geval degene die je weg wil stemmen iemand van de MP is en die persoon misschien niet eens tot in de PT finale geraakt.
De stem van degene die de meeste punten heeft gewonnen in de Wie is De Mol opdracht, telt dubbel.

-> Het aantal stemmen uit Expeditie Robinson wordt afgetrokken van de door jou gewonnen punten in de Wie is De Mol opdracht. Degene die dan de minste punten heeft, ligt uit deze finale.

Morgen post ik meer info over de volgende programma's. Veel programma's zullen tegelijkertijd lopen, waardoor je dus mogelijk mee doet aan programma's, waarvan achteraf blijkt dat je er al uit lag. Dit is om twee redenen: 1) het houdt de vaart erin en 2) het maakt het extra spannend!

Voor The Hunger Games en Peking Express: Klik hier!


Info over verder verloop van de finale vind je hier.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2013, 23:51:22 door Robbieazerty »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #1 Gepost op: 5-05-2013, 14:11:22 »
Dat ken ik wel ja  ::jaja:: ik noemde dat vroeger als klein kind altijd: ''de kleine beeldjes'' :P

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #2 Gepost op: 5-05-2013, 14:13:30 »
 ::hyper::
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #3 Gepost op: 5-05-2013, 14:18:37 »
Leuk! (overigens: morgen ben ik de hele dag afwezig...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #4 Gepost op: 5-05-2013, 16:37:22 »
Spannend! Succes ermee Robbie!  ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #5 Gepost op: 5-05-2013, 17:05:12 »
Ik kwam bij mijn ouders aan en die hebben als verrassing een BBQ om de vakantie af te sluiten. Dus ben ik op hun computer snel aan de slag gegaan en heb het mozaïekkanaal in elkaar gestoken en opdrachten bedacht. Hier is het mozaïekkanaal:


We beginnen linksboven met de finale van de MP, gespeeld door LdHmolletje en K@ren:
1: Rad Van Fortuin: Dit spelen we via pm. Jullie moeten één woord vinden en beginnen met 20 punten. Via pm stuur je me de letters die je wil raden. Een medeklinker kost één punt, een klinker 2 punten! En bovendien kost elke foute gok je ook een punt. Het is de bedoeling dat je het woord raadt met zo veel mogelijk punten overschot.
Hier alvast de opgave:
Categorie: Beroep - .....

2: Get The Picture: Jullie krijgen via pm één foto die bedekt is met verschillende vakjes. Als je van de eerste keer kan raden wat het is, win je 5 punten. Daarna 4, 3, 2 of 1 bij de laatste poging. Als je het zelfs dan nog fout hebt, heb je 0 punten.

-> Degene die na deze 2 programma's de meeste punten heeft, zit mee in de PT finale! De andere ligt uit het spel.

Jullie moeten echter ook al een stukje meedoen aan de PT finale!! Vakje 3 en 4 zijn alvast de start van de PT finale en die lopen al tegelijk. Het kan dus zijn dat je die opdrachten voor niets doet, omdat achteraf zal blijken dat je bij de MP finale bent afgevallen. Maar het kan dus ook zijn dat je wél doorstoot en dus ook al goed mee moet spelen in dit eerste deel van de PT finale zodat je niet de eerste afvaller van de PT finale wordt.

LET OP! Deze volgende vakjes zijn dus voor ALLE spelers (Daisy, Fabiann, KD., mollenvanger22, Schulz en voorlopig nog mp'ers K@ren en LdHmolletje)

3: Wie is... De Mol? Jullie gaan NIET op mollenjacht, maar spelen wél de webcamopdracht. Er zijn drie mini-opdrachten. Degene die per opdracht het snelst is, krijgt 6 punten, de 2e krijgt er 5 etc tot de laatste, die 0 punten krijgt.
De punten van de drie opdrachten worden opgeteld om een totaal te krijgen.
De opdrachten: pm of mail mij (robbie.wynen[at]gmail.com) een screenshot voor elk van de drie webcams met:
Een persoon in beeld bij deze cam
Een persoon in beeld bij deze cam
Géén persoon in beeld bij deze cam

4: Expeditie Robinson: Jullie moeten iemand wegstemmen. Omdat het nog niet duidelijk is of K@ren of LdHmolletje terug zal komen, moeten jullie mij een naam doorgeven van wie je weg wil stemmen én een alternatief, voor het geval degene die je weg wil stemmen iemand van de MP is en die persoon misschien niet eens tot in de PT finale geraakt.
De stem van degene die de meeste punten heeft gewonnen in de Wie is De Mol opdracht, telt dubbel.

-> Het aantal stemmen uit Expeditie Robinson wordt afgetrokken van de door jou gewonnen punten in de Wie is De Mol opdracht. Degene die dan de minste punten heeft, ligt uit deze finale.

Morgen post ik meer info over de volgende programma's. Veel programma's zullen tegelijkertijd lopen, waardoor je dus mogelijk mee doet aan programma's, waarvan achteraf blijkt dat je er al uit lag. Dit is om twee redenen: 1) het houdt de vaart erin en 2) het maakt het extra spannend!
« Laatst bewerkt op: 5-05-2013, 17:33:16 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #6 Gepost op: 5-05-2013, 17:16:58 »
Het gaat druk en chaotisch en alles door elkaar worden à la Tandenborstelshow, dus als er iets niet duidelijk is, laat het me weten!!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #7 Gepost op: 5-05-2013, 17:23:22 »
Heb je ook deadlines? En vallen er mensen tijdens de spellen af? (behalve ik of Ldh)
« Laatst bewerkt op: 5-05-2013, 17:26:13 door K@ren »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #8 Gepost op: 5-05-2013, 17:42:03 »
Maar het kan dus ook zijn dat je wél doorstoot en dus ook al goed mee moet spelen in dit eerste deel van de PT finale zodat je niet de eerste afvaller van de PT finale wordt.
Yep, in de PT finale vallen er dus ook mensen af. En wel om de 2 vakjes! Het werkt als volgt:
Vakje 1 & 2 = In deze programma's gaan we van 7 naar 6 kandidaten (doordat iemand in de mp-finale afvalt)
Vakje 3 & 4 = In deze programma's gaan we van 6 naar 5 kandidaten (doordat iemand afvalt)
Vakje 5 & 6 = In deze programma's gaan we van 5 naar 4 kandidaten (doordat iemand afvalt)
Vakje 7 & 8 = In deze programma's gaan we van 4 naar 3 kandidaten (doordat iemand afvalt)
Vakje 9 & 10 = In deze programma's gaan we van 3 naar 2 kandidaten (doordat iemand afvalt)
Vakje 11 & 12 = Finale!


Maar doordat het een mozaïekkanaal is, speelt bijna alles zich tegelijkertijd af en zullen jullie dus ook aan opdrachten meedoen waarvan achteraf blijkt dat jullie al afgevallen waren.

Deadlines zijn er ja, maar die komen nog!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #9 Gepost op: 5-05-2013, 17:43:04 »
Overigens heb ik de link van Times Square zonet veranderd want de eerst camera klopte niet!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #10 Gepost op: 5-05-2013, 17:48:06 »
Overigens heb ik de link van Times Square zonet veranderd want de eerst camera klopte niet!

Daar gaan mijn 6 punten >:(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #11 Gepost op: 5-05-2013, 17:51:05 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #12 Gepost op: 5-05-2013, 17:52:38 »
Daar gaan mijn 6 punten >:(

En mijn 5 >:(

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #13 Gepost op: 5-05-2013, 17:53:51 »
Yep, in de PT finale vallen er dus ook mensen af. En wel om de 2 vakjes! Het werkt als volgt:
Vakje 1 & 2 = In deze programma's gaan we van 7 naar 6 kandidaten (doordat iemand in de mp-finale afvalt)
Vakje 3 & 4 = In deze programma's gaan we van 6 naar 5 kandidaten (doordat iemand afvalt)
Vakje 5 & 6 = In deze programma's gaan we van 5 naar 4 kandidaten (doordat iemand afvalt)
Vakje 7 & 8 = In deze programma's gaan we van 4 naar 3 kandidaten (doordat iemand afvalt)
Vakje 9 & 10 = In deze programma's gaan we van 3 naar 2 kandidaten (doordat iemand afvalt)
Vakje 11 & 12 = Finale!


Maar doordat het een mozaïekkanaal is, speelt bijna alles zich tegelijkertijd af en zullen jullie dus ook aan opdrachten meedoen waarvan achteraf blijkt dat jullie al afgevallen waren.

Deadlines zijn er ja, maar die komen nog!

Ik dacht eerst; wat saai herhaling. Maar topopzet van een finale! Dit wordt heel spannend. Wederom mijn complimenten Robbie!

En hugs voor Daisy :D

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #14 Gepost op: 5-05-2013, 18:07:53 »
::respect::
🜃

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #15 Gepost op: 5-05-2013, 18:40:01 »
Stal check, klooster check. Nu alleen Time Squares nog.  ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #16 Gepost op: 5-05-2013, 18:41:35 »
Stal check, klooster check. Nu alleen Time Squares nog.  ;D

Ik was net naar het toilet toen er iemand een kaars aan stak. >:(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #17 Gepost op: 5-05-2013, 18:43:40 »
Ik was net naar het toilet toen er iemand een kaars aan stak. >:(
Ik was net met de pizza bezig... :(
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #18 Gepost op: 5-05-2013, 18:45:35 »
En ik met mn scriptie :( nou ja nu maar ff voor gaan zitten dan.. Times Square wordt wel een lastige!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #19 Gepost op: 5-05-2013, 18:46:20 »
Ik was een fractie van een seconde te laat, zag 'm net weglopen! >:(
🜃