Auteur Topic: Aflevering 8 - donderdag 9 mei  (gelezen 25903 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #20 Gepost op: 9-05-2013, 22:26:53 »
ik denk dat ze er een factor ''tactiek'' in hebben willen brengen, maar dat de bedenkers dit idee niet helemaal hebben uitgewerkt zoals ze het voor ogen hadden.


Een factor ''geluk'' maakte in dit geval dus wel het verschil.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #21 Gepost op: 9-05-2013, 22:53:03 »
Bert is in mijn ogen de terechte winnaar. Heeft ook kleur gegeven aan dit seizoen. Af en toe irritant, maar dit was denk ik veel show.
 ::ok::

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #22 Gepost op: 9-05-2013, 22:55:53 »
WAUW als in, 'goed'? Ik vond het juist een slechtere finale dan die van de afgelopen twee seizoenen..

 ::jaja::

Had liever een finalespel die grotendeels de hele uitzending in beslag nam. Dit keer was er maar sprake van een kwartier durende spel.

Helemaal mee eens, ook vind ik het raar dat ze alle goudstaven waarvoor ze de hele serie hebben gestreden of die hen door een afvaller waren gegund nu zo in konden leveren, vind ik gewoon onlogisch.

 ::jaja::
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #23 Gepost op: 9-05-2013, 23:16:49 »
wie was er tweede ?
Wie was er derde ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #24 Gepost op: 9-05-2013, 23:18:46 »
Win derde Kim tweede Bert wint

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #25 Gepost op: 9-05-2013, 23:19:16 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #26 Gepost op: 10-05-2013, 12:32:04 »
Mooie finale! ::ok:: Ik hoop wel dat de programmamakers een schadevergoeding hebben betaald aan die winkeliers.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #27 Gepost op: 10-05-2013, 13:15:02 »
Mooie finale! ::ok:: Ik hoop wel dat de programmamakers een schadevergoeding hebben betaald aan die winkeliers.

Inderdaad, je kon er vergif op innemen dat dit zou gebeuren in die smalle steegjes!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #28 Gepost op: 10-05-2013, 14:04:48 »
Ik vond het een mooie finale, terechte winnaar die het spel het beste snapte van allemaal, hoewel ik vorige finales leuker vond. Dit was denk ik wel het beste seizoen van de Pelgrimscode tot nu toe  :) Hele mooi locaties, een leuke groep kandidaten (gelukkig vielen de minst leuke kandidaten in mijn ogen in de eerste twee afleveringen af, anders was de groep minder leuk geweest, denk ik), meestal goede opdrachten. Van mij hadden ze echter in Ethiopië mogen blijven en hoefden ze niet per se naar Jeruzalem te gaan  :P

Maar het enige wat me een beetje dwars zit is Bert's overwinning bij de fysieke proef. Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar bij de eindrace waarbij de kandidaten die trap op moesten met die kar, is er geen enkel beeld van Bert geweest die de trap op ging, terwijl hij blijkbaar veel eerder was dan Wim en Kim. Wim en Kim kwamen helemaal bezweet en kapot aan en Bert stond daar vrolijk en fris, onbezweet, naar ze te zwaaien  ??? Ik weet niet of ik te wantrouwig ben, maar ik geloof nooit dat Bert die kar in z'n eentje die trap op heeft geduwd. Of hij heeft een andere route gepakt of hij heeft hulp gekregen maar ik vind het een beetje onwaarschijnlijk dat het hem gelukt is, omdat we d'r ook geen beelden van zien.  ???

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #29 Gepost op: 10-05-2013, 14:45:35 »
Maar het enige wat me een beetje dwars zit is Bert's overwinning bij de fysieke proef. Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar bij de eindrace waarbij de kandidaten die trap op moesten met die kar, is er geen enkel beeld van Bert geweest die de trap op ging, terwijl hij blijkbaar veel eerder was dan Wim en Kim. Wim en Kim kwamen helemaal bezweet en kapot aan en Bert stond daar vrolijk en fris, onbezweet, naar ze te zwaaien  ??? Ik weet niet of ik te wantrouwig ben, maar ik geloof nooit dat Bert die kar in z'n eentje die trap op heeft geduwd. Of hij heeft een andere route gepakt of hij heeft hulp gekregen maar ik vind het een beetje onwaarschijnlijk dat het hem gelukt is, omdat we d'r ook geen beelden van zien.  ???

Volgens mij zit je met je hoofd bij het verkeerde programma, hier krijgen we immers geen aflevering van de mollenstreken. Maar, ik geef je wel gelijk. Ik vond het ook erg opvallend dat Bert daar zo fris als een hoentje zit, terwijl Wim en Kim bijna in elkaar storten van uitputting. Ik denk dat het erop neerkomt dat Bert een enorme voorsprong had en dus al weer was afgekoeld voordat de rest aankwam (en waarschijnlijk was de camera gewoon kapot gegaan of iets anders knulligs). Ik vind het een erg opvallende montage, waarom laat je niet bij alle kandidaten zien hoe zwaar het is?

En dan mening over de finale. Ik vond hem niet bijster eerlijk. Het begon al op het strand. Doordat Bert het touw claimt, kan hij alle goudstaven uitgraven. Niet eerlijk voor de anderen die moesten wachten totdat Bert klaar was (Kim wilde ook beginnen namelijk). Ook vind ik het erg raar dat goudstaven die eerst zo zwaar bevochten moesten worden nu zo gemakkelijk weggeven werden. Kim had op eigen kracht 5 goudstaven en Bert gaat haar met 10 minuutjes graven zo voorbij, jammer. Ik kan me niet voorstellen dat de makers dit zo hadden bedacht van tevoren.

En dat inzetten van die goudstaven, raar dat de kandidaten hun zuurverdiende goudstaven zo kwijt waren (ik had het leuker gevonden als de kandidaten hun eigen goudstaven moesten inzetten en die dan terug zouden kunnen verdienen met de proeven, dan heb je tenminste nog voordeel aan je eigen staven). Met 9 staven had Wim het eindspel nog kunnen winnen, dus het is dan extra zuur dat je die zo kwijtraakt. Kim werd daarnaast bijna buiten spel gezet doordat ze de enige was die dacht op kennis te kunnen winnen (en dat daardoor dus slechts 3 staven te verdienen waren). Leuk dat de kandidaten hun medekandidaten moesten inschatten, maar het maakte het voor Kim wel veel moeilijker om te kunnen winnen, wat ik ook niet echt eerlijk vond.

De proeven vond ik erg leuk om te zien, ze waren lekker divers en wat heb ik een mooie beelden van Jeruzalem gezien (ik ken die stad helemaal niet, maar ik zou er gezien deze beelden zeker een keertje naartoe willen gaan). Ik vind dat Bert het erg goed heeft gedaan in deze finale; met deze proeven is hij een verdiende winnaar!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #30 Gepost op: 11-05-2013, 07:55:43 »
Met veel van jouw punten kan ik het eens zijn. En dan vooral over de 'proef' op het strand en het inzetten van de goudstaven. Het zou eerlijker geweest zijn als er 3 touwen aan de zonnewijzer zaten... Zo had Bert natuurlijk zijn voordeel gehad, maar was hij veel minder groot geweest, en had Kim ook de laatste nog kunnen vinden.

Het inzetten van de goudstaven was vaag (ik bedoel: natuurlijk begreep ik het wel, maar het nut van de eerder verdiende goudstaven werd zo goed als compleet te niet gedaan) Hier moet zeker nog voor een volgend jaar over worden nagedacht. Leuk idee zou zijn (zoals door een voorganger werd gezegd) dat je alleen bij het winnen van een proef jouw eigen ingezette staven zou kunnen winnen. In dat geval zou de uiteindelijke finale ook een heel stuk spannender geweest zijn.

Maar al bij al een heel mooie finale van een heel mooi seizoen. Nooit gedacht dat Ethiopië zo mooi was! En bijna alle opdrachten waren echt heel leuk. Zo ook in de finale waarbij ik vooral het idee van Mikado heel erg goed vond! Complimenten aan de makers van de EO!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #31 Gepost op: 11-05-2013, 14:10:27 »
Met veel van jouw punten kan ik het eens zijn. En dan vooral over de 'proef' op het strand en het inzetten van de goudstaven. Het zou eerlijker geweest zijn als er 3 touwen aan de zonnewijzer zaten... Zo had Bert natuurlijk zijn voordeel gehad, maar was hij veel minder groot geweest, en had Kim ook de laatste nog kunnen vinden.

Het inzetten van de goudstaven was vaag (ik bedoel: natuurlijk begreep ik het wel, maar het nut van de eerder verdiende goudstaven werd zo goed als compleet te niet gedaan) Hier moet zeker nog voor een volgend jaar over worden nagedacht. Leuk idee zou zijn (zoals door een voorganger werd gezegd) dat je alleen bij het winnen van een proef jouw eigen ingezette staven zou kunnen winnen. In dat geval zou de uiteindelijke finale ook een heel stuk spannender geweest zijn.

Maar al bij al een heel mooie finale van een heel mooi seizoen. Nooit gedacht dat Ethiopië zo mooi was! En bijna alle opdrachten waren echt heel leuk. Zo ook in de finale waarbij ik vooral het idee van Mikado heel erg goed vond! Complimenten aan de makers van de EO!

Er komt helaas geen volgend seizoen meer, zie kijkcijferstopic!  :-\\

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #32 Gepost op: 11-05-2013, 15:20:52 »
Helaas heeft de beheerder van de Facebookpagina van de Pelgrimscode dat ook bevestigd.....


Had de EO eens een programma dat alom gewaardeerd werd, moet het weg vanwege de kijkcijfers.



Is nie leuk......

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #33 Gepost op: 11-05-2013, 16:24:49 »
Nederland Zingt is ook heel spannend ::ok::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #34 Gepost op: 11-05-2013, 16:47:05 »
hahahaha, ik wacht nog steeds op het moment dat er eens iemand als soliste optreedt die WEL zuiver zingt. Dat is steeds spannend, ja.


OT: natuurlijk heeft de EO best leuke programma's.

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #35 Gepost op: 13-05-2013, 10:56:36 »
pff, kijkcijfers.. wat een onzin.. ik denk dat veel Nederlanders bevooroordeeld waren over het feit het de eo is. Maar ondertussen was het gewoon een heel spannende spelshow!
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - donderdag 9 mei
« Reactie #36 Gepost op: 13-05-2013, 11:24:14 »
Jann!  ::rofl::

Maar ik ben het Bodejos en Superkimmie eens, de EO heeft best mooie programma's maar kampt wellicht nog altijd met een stoffig imago.