Auteur Topic: Atlas: Avonturenprogramma in Suriname.  (gelezen 152561 keer)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Atlas: Avonturenprogramma in Suriname.
« Gepost op: 17-05-2013, 11:55:25 »
Na Fort Boyard en Expeditie Poolcirkel brengt de AVRO een nieuw avonturenprogramma, ditmaal door traditioneel Marokko: Atlas.

Vanaf maandag 26 augustus presenteert Lauren Verster bij de AVRO op Nederland 3 het nieuwe avonturenprogramma Atlas dat zich afspeelt in Marokko. In dit programma nemen twee teams van bekende Nederlanders, waaronder Laura Dekker, Robert de Hoog en Johnny Kraaijkamp jr. het tegen elkaar - en zichzelf - op tijdens de extreme tocht van 600 km over de historische handelsroute die voert vanuit de Sahara naar Marrakesh, met het Marokkaanse Atlasgebergte als ultieme barrière. De survivaltocht laat in 10 afleveringen de reis door het echte Marokko zien.

Lauren Verster: “Nog nabibberend van Expeditie Poolcirkel, ben ik wel toe aan een warming-up in de woestijn. Ik kijk uit naar een magisch avontuur, een ontmoeting met bijzondere kandidaten in ruige omstandigheden. Want Marokko mag doen denken aan duizend-en-een nacht, muntthee en buikdansen, wij maken in Atlas ook kennis met de onherbergzame, woeste en zinderende kanten van dit gebied. Het wordt afzien, maar ik maak geen televisie om m’n nagellak heel te laten.”

Atlas

De Atlas is een grillig gebergte in het noorden van het Afrikaanse continent dat strekt van de Middellandse Zee tot de Sahara. Dit wonderschone maar onverbiddelijke gebied is het veelzijdig decor van een spannende survivalstrijd tussen twee prominenten-teams. Robert de Hoog (acteur ‘Nova Zembla’), Iris Kroes (winnares ‘The Voice'), Johnny Kraaijkamp jr. (acteur),  Inge Ipenburg (actrice), Darryl (rapper) en Laura Dekker (zeilmeisje), worden in het midden van het gigantische, opgedroogde meer van Iriki, aan de rand van de Sahara gedropt. Op deze plek stellen zij zelf de twee teams samen die tegen elkaar gaan strijden. Dit is het beginpunt van een survivaltocht over de historische handelsroute, die door souks en pijnboombossen zal leiden; langs kashba’s en berberdorpen; over zandduinen en de hoge, besneeuwde toppen van de Atlas. Onderweg moeten de teams zoveel mogelijk landkaarten verzamelen die nodig zijn om de loodzware tocht te volbrengen. En om tijdens de finale, die gehouden wordt in het sprookjesachtige Marrakesh, de winst in de wacht te slepen.

Peter Lubbers, Media Directeur AVRO: “Met Atlas zet de AVRO haar traditie van kwalitatieve avonturenprogramma’s voort. Na Wie is de Mol?, Fort Boyard en Expeditie Poolcirkel is het nu tijd voor een karavaantocht door het veelzijdige Marokko. Naast adventure heeft ook de lokale cultuur een prominente plaats in dit programma. Deze unieke combinatie maakt dat Atlas een uitstekende aanvulling is op de AVRO-programmering."

Vanaf maandag 26 augustus bij de AVRO om 20.30 uur op Nederland 3.

Bron: http://avro.nl/atlas/
« Laatst bewerkt op: 19-03-2014, 17:15:04 door Lukie4, Reden: topic titel aangepast »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #1 Gepost op: 17-05-2013, 12:01:02 »
Zou dit betekenen dat er geen nieuw seizoen meer komt van Fort Boyard?  ???

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #2 Gepost op: 17-05-2013, 12:04:42 »
Een paar jaar geleden via ABC het programma Expedition Impossible gevolgd. 13 teams in een zeer zware fysieke afvalrace. Schitterende locaties en schitterende proeven. Zou zo mee doen.

Nu in dezelfde streek, Atlas. Slechts twee teams, met wederom de zgn bekende nederlanders. (Laura Dekker ? Moet die niet naar school ?)

Jammer dat ze het concept van Expedition Impossible niet hebben overgenomen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2013, 13:06:49 »
En nu maar hopen dat het niet voor het eerst in 22 jaar gaat sneeuwen in Marokko.


Het is niet helemaal dezelfde teamsamenstelling als Expeditie Poolcirkel, maar het concept lijkt er wel op.

Ik hoop alleen dat Kraaykamp junior zijn overdreven ego thuis in Mokum laat, en dat ie deelnemer onder de deelnemers zal zijn.
« Laatst bewerkt op: 17-05-2013, 13:36:05 door Bodejos »

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2013, 13:15:03 »
Gatverdamme! Alweer 'bekende' Nederlanders... Ondertussen zijn deze 'BN-ers' alleen nog bekend van deze soort programma's...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2013, 20:24:39 »
Inderdaad jammer dat het BN-ners zijn, maar het klinkt interessant.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #6 Gepost op: 18-05-2013, 17:13:49 »
Inge Ipenburg! Molletje toch!  ::ohno::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #7 Gepost op: 17-06-2013, 20:47:35 »
Uit enkele tweets is op te maken dat de opnames 22 mei gestart zijn en officieel 15 juni geëindigd zijn.

Inge Ipenburg
Aankondiging vertrek
Terugkomst

Robert de Hoog
Aankondiging vertrek

Iris Kroes
Aankondiging vertrek
Terugkomst

Iris
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 17-06-2013, 20:50:04 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #8 Gepost op: 20-08-2013, 19:56:56 »
Promo aflevering 1  :




De kandidaten :

Laura Dekker, Inge Ipenburg, Iris Kroes, Darryl, Robert de Hoog en Johnny Kraaijkamp jr. starten in het midden van het gigantische, opgedroogde meer van Iriki, aan de rand van de Sahara, waar ze worden gedropt. Het samenstellen van de teams doen de kandidaten zelf. Dit is het beginpunt van een survivaltocht, die door souks en pijnboombossen zal leiden; langs kasba's en berberdorpen; over zandduinen en de hoge, besneeuwde toppen van de Atlas. Onderweg komen er op onverwachte momenten nieuwe kandidaten bij en vallen er kandidaten af. Iets waar de aanwezige BN'ers geen weet van hebben. De kandidaten die tijdens de serie erbij komen zijn: Gaby Blaaser, Ron Boszhard, Maryam Hassouni, Mimoun Ouled Radi, Mariana Verkerk en Ymke Wieringa. De teams moeten tijdens de tocht zoveel mogelijk landkaarten verzamelen die nodig zijn om het finalespel te volbrengen. Na de finale - die gehouden wordt in het sprookjesachtige Marrakesh - kan er maar een winnaar zijn.

Vanaf maandag 26 augustus bij de AVRO om 20.30 uur op Nederland 3.
« Laatst bewerkt op: 20-08-2013, 20:00:52 door Lukie4, Reden: youtube direct ingeplaatst »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #9 Gepost op: 20-08-2013, 19:59:07 »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #10 Gepost op: 20-08-2013, 20:00:47 »
oohh, lijkt me leuk!
...maar soms even niet :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #11 Gepost op: 21-08-2013, 22:55:05 »
Ik ben heel benieuwd. Er zitten leuke kandidaten tussen.  ::ok::

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #12 Gepost op: 21-08-2013, 23:31:55 »
Gaby en Maryam!!
Ik ken eigenlijk iedereen wel, behalve Mariana.
Ron.... Vreselijk vervelende man. Hij probeert grappig te zijn... Maar is het nooit.
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #13 Gepost op: 21-08-2013, 23:56:13 »
Is het niet het zelfde als Pelgrimscode en zijn het i.p.v. goudstaven met cijfers kaarten en verder is het zelfde toch? Met 2 teams enzo? Als ze maar geen ijspegels vangen vond ik een te achterhaald spel zeker als eliminatie
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #14 Gepost op: 22-08-2013, 12:42:31 »
Is het niet het zelfde als Pelgrimscode en zijn het i.p.v. goudstaven met cijfers kaarten en verder is het zelfde toch? Met 2 teams enzo? Als ze maar geen ijspegels vangen vond ik een te achterhaald spel zeker als eliminatie

Ze gaan Atlassen vangen
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #15 Gepost op: 23-08-2013, 09:39:00 »
Atlas??



* Shrugs

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #16 Gepost op: 23-08-2013, 11:43:58 »
Dit programma klinkt echt heel interessant. De kandidaten lijken me op het eerste gezicht echt leuk en gevarieerd en de locaties zijn natuurlijk geweldig (ik ben nog nooit in Marokko geweest, maar daar zijn echt super mooie beelden te schieten). Over het concept kan ik nog niet zo heel veel zeggen, al vind ik het altijd jammer als kandidaten afgewisseld worden (ik gun het de mensen die beginnen aan een avontuur altijd meer om te winnen dan mensen die er later bijkomen en dus een voordeel hebben qua moeheid).

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #18 Gepost op: 23-08-2013, 23:39:08 »
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #19 Gepost op: 23-08-2013, 23:56:58 »
Ziet er leuk uit. Hebbur zin in.  ::ok::