Auteur Topic: CMC 3: De Afleveringen  (gelezen 24269 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
CMC 3: De Afleveringen
« Gepost op: 25-08-2003, 19:46:51 »
Hallo, allemaal. Hier komt alle afleveringen van CMC 3. Wij hebben liever niet dat je in dit topic gereageerd. (Ik zal het zelfs verwijderen). Zo is het fijner om alle afleveringen achter elkaar te kunnen lezen! Commentaar, kritiek en vragen kun je kwijt in onze bar 'Het Molletje'.
« Laatst bewerkt op: 2-09-2003, 17:22:43 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3
« Reactie #1 Gepost op: 25-08-2003, 19:51:16 »
"Hallo, ik ben Little_Creep..."
*shot van Kolko,Daisy en Mollenvanger*
"Dit is de CMC...."
*shot van Lampje, Elise_is_de_mol en Verdi*
"en de mol?"
*shot van Maapie,Tijgertje, Avron en Juultjuh*
"Die hebben jullie net voorbij zien komen!"

30 AUGUSTUS:CMC 3

mis het niet!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3
« Reactie #2 Gepost op: 26-08-2003, 14:15:47 »
Een donker steegje ergens in Nederland,23.00u
LC: "Hallo Mol! Over een paar dagen mogen we weer, dan beginnen we met de CMC. Een geweldige kans voor ons om de wereld rond te reizen. En een geweldige kans voor jou om eens lekker te saboteren. Je kent de opdrachten? Natuurlijk, je hebt er zelfs nog een paar zelf geschreven! Voor de zekerheid zit er in deze koffer nog eens alle informatie over de opdrachten. De cijfercode is 26-21-18-9-3-8-19-20-1-7-5-18-9-14! Onthoud die goed, hij kan nog van pas komen.  Verder moet je weten dat ik jou niet ken! We mogen niet knipogen naar elkaar of wat dan ook. Wij zijn onbekenden voor elkaar. Oké?  Goed, dan wens ik je veel succes en veel plezier bij de CMC 3!"

30 AUGUSTUS: CMC 3

Mis het niet!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2003, 12:12:53 »
23.55 29 augustus 2003, Schiphol, Nederland

(Op een landingsbaan, in het donker in een zware regenbui staat een zwart silhouet. Een ander persoon nadert.)
LC: Goed, mol. We zijn er klaar voor. Het gaat beginnen. De andere kandidaten zullen nog niet weten wat hun te wachten staat, maar ze zullen een onaangename start meemaken, maar dat moet ook. CMC is niet voor mietjes! Ben je er klaar voor?
Het silhouet knikt.....
LC: Goed, het is bijna de 30ste. Uur 'U' is aangebroken. Houd je taai, mol! Je kent je instructies en zorg ervoor dat nooit je identiteit bekend wordt, gebruik zo nodig harde maatregelen! Ik zie je spoedig!



30 AUGUSTUS: CMC 3

Mis het niet!


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3
« Reactie #4 Gepost op: 30-08-2003, 10:28:14 »


Aflevering 1:

'Welkom allemaal, bij de nieuwe serie CMC. Mijn naam is Little Creep, jullie host van dit jaar.  Ook dit jaar zullen weer 10 kandidaten gaan strijden om de felbegeerde pot.  Maar behalve dat de kandidaten moeten samenwerken om de pot te krijgen, is er nog een adder onder het gras. Een van de tien kandidaten is namelijk de mol. De mol zal er alles aan doen om zoveel mogelijk geld uit de pot te houden, maar de mol moet dit proberen te doen zonder dat de andere kandidaten daar achter komen. Op het moment dat ik jullie dit vertel is de eerste opdracht inmiddels begonnen. De 10 kandidaten kregen 10 dagen geleden deze brief:

Welkom kandidaat,

Welkom bij CMC III, we hopen er dit jaar samen weer een mooi seizoen van te maken. Natuurlijk kennen jullie de basisregels al van CMC, maar dit seizoen hebben we nieuwe dingen. Er zijn namelijk veel mogelijkheden om persoonlijk geld te winnen. Hints kunnen gekocht worden met persoonlijk geld. 'Persoonlijk geld' is geld waarover jij de baas bent. Als je na een opdracht 'persoonlijk geld' gewonnen hebt, moet je gelijk beslissen wat je gaat doen: 'Koop je een aanwijzing, spaar je het geld op totdat je genoeg hebt voor een betere aanwijzing, houd je het zelf of stop je het geld in de pot? Maar genoeg over dit alles. Het is tijd om te beginnen.

3.42, verschillende plaatsen, Nederland:
'Wakker worden, het is tijd dat we gaan beginnen, opstaan, opstaan.' In het donker van de nacht worden 10 verschillende mensen hard vast gegrepen, touwen omgekneld, een monddoekje opgedaan en daarna worden ze ontvoerd. De 10 auto's met de 10 verschillende kandidaten rijden allemaal na dezelfde plek: Schiphol. Op Schiphol worden de 10 verschillende kandidaten bij elkaar gezet en in een helicopter geplaatst. De helicopter vliegt weg en landt boven een groot bos. Op een open plek midden in het bos worden de 10 mensen gedropt. Nog geblinddoekt en gekneveld staan de 10 kandidaten op een rij.

Santiago, Chili:
Little Creep: Welkom kandidaten, dat was waarschijnlijk even schrikken voor jullie. We hebben een eind gevlogen en dat ik weet hoe zwaar dat is gekneveld en geblinddoekt, maar daar moeten jullie maar aan wennen. CMC is geen spel voor watjes Sterker nog. Het is een spel voor bikkels. Vanmorgen vroeg hebben we jullie al hiervoor gewekt. Avron, Eidm, Daisy, Juultjuh, Maapie, Tijgetje, Mollenvanger, Lampje, Verdi en Kolko voor jullie gaat het grote avontuur hier beginnen. We zijn hier in Chili dichtbij de hoofdstad Santiago om precies te zijn.  De pot bedraagt momenteel nog 0 euro, maar daar kan al snel verandering komen. Jullie kunnen namelijk met dit spel namelijk maar liefst 15.000 euro winnen. Straks worden jullie gedropt hier ergens in het bos en geloof me onze mensen zullen er alles aan doen om jullie zo ver mogelijk uit elkaar te zetten. Dit bos is 15 km ten oosten van een klein vliegveld verwijderd. Om 6.00 uur precies zal daar een helicopter vertrekken. Die helicopter zal jullie vervoeren naar een volgende locatie. Voor elk persoon dat voor 6 uur in de helicopter is, verdienen jullie 1000 euro, zitten jullie allemaal in de helicopter dan krijgen jullie er nog eens 5000  euro bij. Er is echter 1 maar. Je mag niet op eigen houtje naar de helicopter toe, maar je moet eerst iemand anders vinden hier in het bos, pas als je met zijn tweeen bent of met meerderen dan mag je proberen om de helicopter te halen. Voor de rest krijgen de eerste twee kandidaten die bij de helicopter komen persoonlijk geld. Dan zijn we er nog niet, want het aantal kandidaten dat de helicopter haalt, is ook het aantal kandidaten dat meedoen in de tweede opdracht en geloof me, dan is het hoe meer hoe beter! Het is nu 3 uur 's nachts. Veel succes! Goed mannen! Verspreid de kandidaten!'

De 10 kandidaten worden op het bos verspreidt. Dan worden hun blinddoeken afgedaan en de touwen werden van de handen afgehaald. De kandidaten reageren verschillend. Daisy moet zichtbaar nog wennen aan het licht. Ze heeft ook zolang een blinddoek voorgehad. Kolko denkt slim te zijn en pakt wat takjes bij elkaar. Hij haalt een aansteker uit zijn zak en probeert een fakkel te maken. Tijgetje heeft het meeste geluk. Ze merkt al snel dat ze aan de rand van het bos zit. Maar helaas moet ze terug om ze dat niet in haar eentje het bos mag verlaten. De anderen zijn vooral bezig met door het bos heen te lopen om elkaar te vinden. Maapie en Juultjuh zijn de eersten die elkaar vinden. Maapie: Juul! Dat is lang geleden!' Juultjuh: He! Maapie! Wat leuk!' Nu Maapie en Juultjuh elkaar gevonden hebben, kunnen ze weg uit het bos. Inmiddels heeft Kolko's trucje gewerkt. Hij komt Avron tegen. Avron: Aangenaam, Avron! Kolko: Kolko, ook aangenaam. 





Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2003, 10:29:06 »
Maapie en Juultjuh zijn de eerste twee die uit het bos komen, maar 30 km lopen is nog best wel een roteind. Al snel komen ook Avron en Kolko uit het bos. Avron: En nu? Kolko: Tja, ik heb geen zin om te lopen. Daar bij de boerderij staan twee fietsen, die kunnen we wel lenen.'  Avron: Hmmm, ja laten we dat maar doen dan. Tijgetje weet uiteindelijk ook iemand te vinden. Het is Verdi. Samen vluchten Verdi en Tijgetje het donkere bos uit. Verdi: Shit, welke kant moeten we nu op? Tijgetje: Het is ten oosten, dus dan moeten we naar het westen toe. Verdi: Naar het westen, maar het is toch ten oosten. Dus dan moeten we naar het oosten toe. Tijgetje: Oh ja, je hebt gelijk. Stom van me. 

Een uur later zijn het Avron en Kolko die als eerste bij de helicopter aankomen. Avron: Zijn we de eersten? Echt waar? Little Creep: Echt waar! Hier is 1000 euro persoonlijk geld. Kolko: Yes! 

Maapie en Juultjuh zijn dan nog steeds onderweg en ook Verdi en Tijgetje zijn er nog niet. Uit het bos zijn inmiddels ook Eidm en Mollenvanger gekomen. Mollenvanger: Ik ben blij dat we daar weg zijn, best wel scary' Eidm: En nu kunnen we dat hele pokkenend gaan lopen. Mollenvanger: Lopen? We moeten rennen. Het is al 5 uur geweest. Daisy en Lampje lopen nog steeds rond in het bos.   

(Wat later): Little Creep: De tijd begint nu echt te dringen. Kwart voor 6..... Avron: Belachelijk! Je gaat me niet vertellen dat wij de enige twee zijn! Dan opeens komen Mollenvanger en Eidm aangerend. Little Creep: Goed gedaan! Ga snel in de helicopter zitten. Als het 5 voor 6 is komen ook Maapie en Juultjuh aan. Maapie hijgt: Ik kan niet meer, wat een eind. Juultjuh: Kom op, we zijn er bijna. Kolko: Juultjuh, laat Maapie maar. Dan ben jij in ieder geval nog binnen. Juultjuh blijft nog lang naast Maapie lopen, maar als de tijd wegtikt, besluit ze op het laatste moment toch een sprintje te trekken. Op de seconde weet ze de helicopter te halen, terwijl ze een zwaarvermoeide Maapie achterblijft. 

Santiago, Chili:
Little Creep: Maapie, Tijgetje, Verdi, Lampje en Daisy. Jullie hebben het allemaal niet gehaald. De pot staat op 5000 euro en jullie kunnen niet helpen bij de volgende opdracht. Toch is er geen taak voor jullie weggelegd. Eidm, Mollenvanger, Juultjuh, Avron en Juultjuh gaan straks meedoen met een motorrace op de racebaan van Santiago. Het is een race met 50 kandidaten. De meeste zijn toeristen, die gelokt zijn door het prijsgeld, dus de concurrentie is ongeveer net zo sterk als hen. Jullie mogen gaan voorspellen waar jullie denken dat iedereen eindigt, dat betekent tussen 1 en 10, 11 en 20, 21 en 30, 31 en 40, 41 en 50.

Daisy: Wat een opdracht, zeg. Ik denk eerlijk gezegd dat er niemand in de top10 eindigt. Tijgetje: He? Ik denk het wel. Eidm heeft toch op motorcross gezeten. Maapie: Is dat zo? Tijgetje: Ja, dat vertelde ze mij en ik denk dat ook Mollenvanger wel in de top10 kan eindigen. Het lijkt me echt zo'n waaghals. Lampje: We gaan in ieder geval niemand bij de laatste 10 plaatsen, dat vind ik nogal lullig en negatief overkomen. Verdi: Je hebt helemaal gelijk. Goed, Eidm en Mollenvanger dus in de top10 en ik denk zelf Kolko toch wel bij de beste 20. Lampje: Tja, het blijft gokken. Ik zie Juultjuh er ook nog wel eindigen alleen Avron weet ik niet.  Daisy: Dit is toch belachelijk. We hebben elkaar 1x ontmoet op een kandidatenmeeting. Dan kan ik ze toch niet gelijk zo goed kennen? Tijgetje: We moeten toch een keuze maken. Ik ben het met Verdi eens. Lampje: Ik ook, kunnen we iemand toch de schuld geven, iedereen akkoord, ja? Goed, dan wordt het:
1-10: Mollenvanger, Eidm
11-20: Kolko, Juultjuh
21-30: Avron
31-40: -
41-50: - 

Little Creep: Goed, ik heb het genoteerd en jullie mogen allemaal mee om te komen kijken!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2003, 10:30:23 »
Op de racebaan:
Little Creep: Kolko, Mollenvanger, Eidm, Juultjuh en Avron. Jullie hebben het gehaald, in tegenstelling tot de anderen. Tijgetje en Verdi waren de verkeerde kant op gelopen en Daisy en Lampje hebben elkaar niet kunnen vinden in het bos. Daisy liep helemaal in het noorden rond en Lampje in het zuiden. Jullie kunnen elk 2000 euro verdienen. Dit had nog veel meer kunnen zijn, als jullie met meer waren geweest. Jullie moeten hier een race rijden tegen 45 andere coreurs. De meesten zijn toeristen en er zijn geen profs. Voor elke kandidaat die in de top10 eindigt verdienen jullie 2000 euro. Jullie moeten 5 rondes rijden. Veel succes. 

De race gaat van start en Eidm blijft een natuurtalentje. De hele eerste ronde ligt ze op kop. Ook Mollenvanger en Avron kunnen goed meekomen. Ze liggen respectievelijk op 9 en 10. Juultjuh rijdt in de middengroep en Kolko rijdt ergens achteraan. 

In de tweede ronde wordt Eidm ingehaald door 3 anderen, maar gelukkig weten Mollenvanger en Avron zich verder in de top10 te vestigen op plaats 7 en 8. Juultjuh is ver weg gezakt naar een 30ste plaats en Kolko vecht om bij de beste 40 te komen.

In de derde ronde gaat het mis. Eidm vliegt de baan uit en moet veel plekken inleveren. Avron doet het super en heeft zich in de top3 gereden. Mollenvanger rijdt nog steeds op plaats 7. Juultjuh en Kolko rijden met zijn tweeën helemaal achteraan, maar gelukkig voor hen zijn er ook al 10 uitvallers.

In de vierde ronde is Avron weer wat afgezakt. Wederom rijdt hij samen met Mollenvanger rond plaats 8. Eidm is teruggekomen en rijdt alweer op positie 10. Kolko is inmiddels met een superronde begonnen en is al op plaats 25. Juultjuh tuft nog steeds achteraan. 

In de vijfde ronde slaat het noodlot toe. Bij een verwoede inhaalpoging van Mollenvanger knallen Avron en Mollenvanger bovenop elkaar in de laatste bocht. Eidm is degeen die profiteert. Ze wordt uiteindelijk net 10de. Kolko neemt de laatste bocht net te ruim waardoor hij 22ste wordt en net niet bij de eerste 20 eindigt. Juultjuh komt als laatste binnen op plek 37 (de rest waren uitvallers). Gelukkig was ze niet uitgevallen. 

(Als iedereen weer bij elkaar is:)
Juultjuh: Ik weet niet wat het was, mijn motor deed zo raar. Mollenvanger: Raar? Hmmm, misschien was er wel iets mis. Kolko kijkt even: Ja, hier is wat aan gesleuteld. Juultjuh: Wat? Iemand heeft mijn motor gesaboteerd. Lampje: De mol misschien? Verdi: Misschien heb je het zelf wel gedaan. Avron: Of jij! Jullie hebben tijd genoeg gehad om het te doen. 
Little Creep: Rustig jongen, rustig! De enige in de groep die geniet van een ruzie is de mol zelf. De groep van Verdi heeft alleen de plaats van Eidm goed voorspelt. Ze eindigde in de top10 en de rest was fout. Dat is 1000 euro en omdat Eidm als enige in de top10 eindigde krijgen jullie nog eens er 2000 euro bij. Een totaal van 8000 euro zit er nu in de pot, maar mensen niet getreurd. Jullie krijgen nog 1 kans voor de eerste executie om de mol in actie te zien. Pak je spullen voor de volgende locatie.

Asuncíon, Paraguay:
Little Creep: Welkom in Paraguay. Voordat we verder gaan, ga ik jullie iets geven. Hierbij geef ik jullie 10 allemaal een fototoestel. Dit toestel is erg belangrijk. Ik heb hier een foto van een jongen genaamd: Giorgio. De meesten van jullie kennen hem wel. Op onze reis over de wereld, kan Giorgio soms opduiken. Als jullie weten Giorgio vast te leggen op camera, dan kunnen jullie per foto 1000 gulden betalen, maar let op. Per land mag er maar 1 foto van Giorgio worden ingeruild voor persoonlijk geld. Dus meerdere foto's maken of meerdere mensen die foto's maken, dat levert niks op. Ik wens jullie veel succes bij de hunt op Giorgio. We zijn hier in Asuncíon, Paraguay, bij de rivier 'Paraguay'. Waarschijnlijk hebben jullie allemaal weleens gehoord van 'Russisch roulette', nu eigenlijk is 'Russisch Roulette' niet 'Russisch Roulette' maar 'Powpowauw Paraguay'. Het is in Paraguay ontstaan en Russische kolonisten hebben het naar Rusland gebracht. Jullie kennen het principe. In een pistool met 5 kogelgaten, gaat 1 kogel. De kans op de dood is dan ook 1/5de. Jullie gaan vandaag dit spel ook spelen. Haha! Ik zie aan jullie bange gezichten dat jullie er zin in hebben, maar wees maar niet bang jullie gaan het spel spelen met een speciaal ontworpen waterpistool hiervoor. 1 x in de 6x schiet hij, de kans dat er water uit het pistool komt wordt steeds kleiner, van  1/5de naar 1/4de naar 1/3de, naar 1/2de. Daarna beginnen we opnieuw met een kans op 1/6. Elke keer dat je de trekker overhaalt verdienen jullie 500 euro, dus dat kan ook aardig oplopen. Elke keer als iemand nat wordt, gaat er 1000 euro uit de pot. Als je het niet aandurft, stop je. Veel succes! Lampje, mag ik bij jou beginnen?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3
« Reactie #7 Gepost op: 30-08-2003, 10:31:19 »
Lampje schiet: gelijk raak! Lampje is af, maar er kan ook niks uit de pot 
Het pistool wordt opnieuw geladen met water en het is Daisys beurt
Daisy schiet: Niets. Totaal: 1000 euro
Mollenvanger schiet: Niets 1500 euro
LC: Kolko, je bent de volgende durf je het nog aan, of geef je het op?
Kolko: Nee, ik vertrouw het niet meer en ik geef op.
Verdi schiet: Niets 2000 euro
Eidm schiet: Raak! Eidm is af. Totaal 1000 euro
Juultjuh schiet: Niets 1500 euro
Avron schiet: Niets 2000 euro
Tijgetje schiet: Niets 2500 euro
LC: Maapie, durf je nog?
Verdi: Nee, stop. Nog maar 1/2de kans
Maapie schiet: Niets!! 3000 euro
Daisy is dan weer: Niets 3500 euro
Mollenvanger schiet: Niets 4000 euro
Verdi: Ik ga het niet aan. Ik stop
Juultjuh schiet: Niets 4500 euro
Avron schiet: Raak! 3500 euro
Opeens staat Daisy op en rent naar de rivier de 'Paraguay'. Snel pakt ze haar fototoestel en maakt een foto van Giorgio in een bootje.
Daisy: Yes, 1000 euro persoonlijk geld erbij.
LC: Gefeliciteerd, 1000 euro persoonlijk geld. Maar laten we doorgaan met het spel. Daisy, Mollenvanger, Juultjuh, Tijgetje en Maapie zitten er nog in.
Tijgetje schiet: Niets 4000 euro
Maapie schiet: Raak! 3000 euro
Daisy schiet: Niets 3500 euro
Mollenvanger schiet: Raak! 2500 euro
Juultjuh schiet: Niets 3000 euro
Tijgetje schiet: Niets 3500 euro
Maapie schiet: Niets 4000 euro
Daisy: Ik durf het niet aan. Ik stop ermee!
Juultjuh schiet: Niets 4500 euro
Tijgetje schiet: Niets 5000 euro
Maapie schiet: Raak 4000 euro
Juultjuh schiet: Niets 4500 euro
Tijgetje schiet: Niets 5000 euro
Juultjuh: Nog een keer! (schiet:) Raak 4000 euro
LC: Goed, Tijgetje. Je bent nog alleen over. Hoe ver durf je te gaan.
Tijgetje schiet: Niets 4500 euro
Tijgetje: Toch nog een keertje (schiet): Raak 3500 euro. 

LC: Goed, het spel is gespeeld en er is 3500 euro mee verdient, het had zoveel meer kunnen zijn, jongens. Maar gelukkig heeft Daisy persoonlijk geld gekregen door Giorgio te kieken! Jullie mogen je nu gaan voorbereiden op de komende executie. Veel succes en tot zienz!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #8 Gepost op: 6-09-2003, 10:44:18 »
LC: “Welkom kandidaten, dít is de eerste executie van de CMC. Iemand moet eruit. Niemand van jullie heeft een vrijstelling: niemand van jullie blijft gespaard. Jullie zijn allemaal een mogelijk doelwit van de mol. Allemaal. Op de mol na natuurlijk.” LC glimlacht alle kandidaten nog eens aan, Iedereen ziet er zenuwachtig uit… “Zo, Mollenvanger… ben jij er zeker van dat je de goede mol op het oog hebt? Daisy, jij vindt zeker dat je met al je CMC-schrijfervaring een voorsprong hebt? En jullie, Tijgertje, Maapie denken jullie dat het jullie deze keer beter ervan afgaat? Elise_is_de_mol, Je zat misschien goed met Elise, maar dat is géén garantie voor de toekomst hè? Kolko, je ziet er erg zenuwachtig uit… heb je de test wel goed gemaakt? Lampje, heb je een beetje verlichting gekregen in wie die mol is? Verdi: ben je echt zo rustig of kan je gewoon goed dingen verbergen? Avron: Ik denk dat chazia je hier niet mee zal helpen, hè? En Juultjuh: slaat de spanning toe of sta je altijd zo met je benen te knikken…” Het is even stil, elke kandidaat denkt nog eens na over wat LC tegen ze heeft gezegd. “En dan nu… de executie:” Avron? Groen. Eidm? Groen. Tijgertje? Groen Verdi ROOD. “Helaas Verdi Volgende mol beter” terwijl Verdi wordt afgevoerd kijken alle andere kandidaten nogal onwennig. “Tja, dat is de CMC mijn beste kandidaten, zo gaat het spel… Tien kaboutertjes zaten op een hek: toen waren het er nog maar negen. Laten we nu even rusten en dan op naar het volgende land voor de volgende ronde!”
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #9 Gepost op: 6-09-2003, 10:45:41 »
Casablanca, Marokko

LC: Welkom, beste kandidaten bij het Tassuki-meer. In het midden van dit meer ligt een eiland. Op dit eiland liggen 9 sleutels, van 9 hotelkamers.Die hotelkamers in dit hotel hierachter. Op het eiland ligt ook 5000 euro en in elke hotelkamer nog eens 500 euro. Jullie willen, daar ga ik tenminste vanuit, dus naar het eiland. Dat kan. Dat is geen probleem. Er ligt hier een opblaasboot. Het enige wat jullie moeten doen is hem opblazen, het gat wat er in zit dichtplakken met het spul wat erbij ligt en ermee naar de overkant. O, ja: nog een ding: er kunnen twee mensen tegelijkertijd in de boot. Het weer is hier lekker, dus jullie gaan vanavond buiten slapen. Tenzij jullie de sleutels van de hotelkamers hebben en aan het eind van de tijd weer hier zijn. Dan mogen jullie in de hotelkamers slapen Er mag echter maar een sleutel per persoon mee, de sleutel waar de naam van die persoon op staat. Jullie hebben drie uur, jullie tijd gaat nu in…

Avron begint meteen te ondernemen. “Hoe komen we er nou achter wáár die boot lek is gestoken?” Daar weet Tijgertje wel wat van af en begint druk te onderzoeken. Na een half uur besluit Mollenvanger dat er alvast mensen moeten gaan zwemmen “anders halen we het echt niet hoor, we hebben nog maar twee en een half uur…” Terwijl Mollenvanger aan het praten is loopt Giorgio voorbij, maar geen van de kandidaten heeft het door . De kandidaten stemmen in dat Lampje en Daisy alvast gaan zwemmen. Al snel is de boot gerepareerd door Eidm en besluiten ze om Lampje de mensen over en weer te brengen. Als ze klaar zijn voor vertrek bedenkt Mollenvanger zich opeens wat… “.Zeg, we hebben helemaal geen roeidingen…” . Ze hebben inderdaad geen peddels. Al gauw komen ze er achter dat er ook geen peddels op de kust liggen.Dus besluiten ze dat Avron er maar achteraan moet zwemmen en de boot moet duwen, samen met kolko. Dat gebeurt en zo komen ze na nog een kwartier aan de overkant. Halverwege komen ze de andere zwemmers tegen die ook helpen met het duwen van de boot. Ze hebben nog een uur en drie kwartier. Op het eiland vinden ze wel peddels. Lampje en kolko gaan terug en nemen ook twee sleutels mee. Na twee uur en drie kwartier zijn alle sleutels behaald en is iedereen weer terug aan land. Ze rennen naar de hotelkamers en halen daar het geld. Na drie uur staan ze allemaal beneden met de sleutels en het geld uit de hotelkamers. “Mooi werk mensen, jullie hebben 4500 euro verdiend in deze aflevering. Maar jullie zijn het geld op het eiland vergeten. Dus jullie hebben ook 5000 euro niet verdiend. Helaas. Tot morgen!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #10 Gepost op: 6-09-2003, 10:48:03 »
De kandidaten zitten samen in de hotelkamer van Maapie.Lampje:”Oh, wat stom dat we dat geld vergeten zijn...” Mollenvanger: “Ja, ik vind dat het vooral Lampje’s  schuld is.Die heeft toch iedereen overgevaren en is het gewoon vergeten..” voordat Lampje kan protesteren komt Tijgertje er al tussendoor “Jongens, we zijn allemaal stom geweest…” En daarmee blijkt de discussie gedaan. Ze praten nog even door over knuffels, stuiterballen en de Efteling en gaan dan naar bed.
De volgende morgen worden ze wakker in een wildvreemd hotel.

Madrid, blijkt later.

Een hotel in Madrid
Het is 6 uur ’s morgens en de televisie springt aan. De eerste vijf minuten wordt heel hard de VillaVolta muziek gedraaid om alle kandidaten wakker te maken. Dan komt Arco Mol Fan in beeld. Arco: “Beste kandidaten van de CMC. Mijn naam is Arco en ikkeuh… moet jullie even iets vragen. We gaan gokken waar jullie denken dat we zijn. Ik geef maar 1 hint: in dit land staat een prachtig pretpark, en die naam heeft weer vaag iets te maken met een soort wijn. Nouja, als jullie die hint niet snappen… In ieder geval: jullie mogen nu op de executiecomputer in plaats van de executietest vertellen waar je denkt  dat we zijn.”

En dat gebeurt. Kolko, Daisy en Juultjuh krijgen 1000 euro persoonlijk geld. Ze hadden Port Aventura goed geraden.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #11 Gepost op: 6-09-2003, 11:07:07 »
Madrid, spanje

LC: "Welkom beste kandidaten, in Madrid. Jullie staan hier op metrostation Casa de Campo. Jullie hebben een mobiele telefoon tot je beschikking en een kaart van het metrostelsel van Madrid. De bedoeling is dat jullie een aantal vragen gaan beantwoorden over wat beroemde mensen hebben gezegd. Je kan steeds kiezen uit de antwoorden A, B of C. Aan de antwoorden is een metrostation gekoppeld. Als jullie denken het juiste antwoord te weten, bellen jullie dat door naar groep 2. Die groep moet dan naar het metrostation dat jullie aangeven. Is het goed, dan ligt daar voor hen een vraag te wachten die zij moeten beantwoorden. Zij sturen daarmee groep 3 op pad, die weer een vraag voor jullie moet beantwoorden. Als jullie groep 2 naar een fout station sturen, ligt daar een envelop met het goede station. Dit kost per fout antwoord 100 euro uit de pot. Hier is jullie eerste vraag, succes!" LC praat door de Walkie Talkie….
“Jullie staan op het metrostation Arguëlles. Jullie hebben een kaart van het metrostelsel en een mobiele telefoon. Jullie krijgen zo een telefoontje van groep 1. Zij vertellen waar jullie naartoe moeten gaan. Op het station waar jullie naartoe moeten, ligt een envelop. Als het het goede station is, zit er een vraag in met drie antwoorden. Als het een fout station is, staat er het goede station op. Dit kost 100 euro per fout antwoord. Bij de vraag staan drie keuzes, A, B en C. Daaraan zijn stations gekoppeld. Het volgens jullie goede antwoord bellen jullie door naar groep 3, die vervolgens naar dat station gaan. Als iedereen op het goede eindstation komt, verdienen jullie 5000 euro. Komen er twee groepen aan, verdienen jullie 2000 euro en komt er maar één groep aan, is er 1000 euro in de pot. Veel succes!" LC belt naar groep 3
"Jullie staan op metrostation Ventas. Daar ligt een mobiele telefoon en een kaart van het metrostelsel van Madrid. Jullie worden zo gebeld door groep 2. Die leggen de opdracht aan jullie uit en vertellen waar jullie heen moeten. Veel succes!"

Groep 1 pakt de vraag meteen op.
"Welk van deze drie uitspraken komt van Charles Dickens?" A."A rich man is one who isn't afraid to ask the salesman to show him something cheaper" of  B."It is a melancholy truth that even great men have their poor relations" Avron: "Ik denk dat het A is, dat klinkt zo wijs" Daisy en Maapie zijn het daar niet mee eens, volgens hen is het antwoord B. Avron gaat daarin maar mee en ze bellen het antwoord door naar groep 2. "Jullie moeten naar San Bernado." Groep 2 vertrekt naar het station. Op dat station ligt een envelop met de volgende vraag, het antwoord was dus goed.
"Wie zei "Self-plagiarism is style."?" A. Alfred Hitchcock,B. Walt Disney of C. sir Doyle? Mollenvanger:"Ik denk Disney, die gebruikte steeds dezelfde dingen" Juultjuh:"Het is zo'n sjieke uitspraak, dat vind ik echt iets voor Doyle!" Lampje: "Ik ook, het is zéker Doyle." Mollenvanger stemt er mee in en ze sturen groep 3 naar station Torre Arias.
Groep drie komt aan op station Torre Arias. Er ligt een envelop met de tekst: "Jullie moesten naar Suanzes! Ga daar nu naartoe."
Groep drie komt aan op Suanzes. Er ligt een envelop met daarin de vraag: “Welk van deze uitspraken komt niet van Einstein?"A. "Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen."B. "Better that a girl has beauty than brains because boys see better than they think." C. "Gravity cannot be held responsible for people falling in love."Tijgertje: "Dat heb ik vorig jaar nog gelezen en B was van een of andere psycholoog" Ze vertrouwen maar op Tijgertje.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2003, 11:56:02 door D*A*A*N »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #12 Gepost op: 6-09-2003, 11:07:37 »
Ze bellen groep 1 op en verwijzen ze naar Cuzco.
Groep 1 komt op Cuzco  en vindt daar een envelop met een nieuwe vraag: “Van welke griekse filosoof komt de uitspraak “At the touch of love everyone becomes a poet.”” A. Plato B. Aristoteles C. Socrates. Alledrie de kandidaten weten het echt niet, het wordt gokken. Ze gokken Aristoteles en sturen groep 2 naar Colombia. Daar ligt wel een envelop, maar geen vraag. Er gaat weer 100 euro van de pot af. In de envelop staat de naam Mar de Cristal. Op dat station ligt weer een envelop. De vraag die erin zit luidt: “Welke misdaadschrijf(st)er zei ooit "Every murderer is probably somebody's old friend."? A.Agatha Christie B.Kinky Friedman of C.Reginald Hill. Lampje: “Ik zou het echt niet weten, jullie?” Mollenvanger: “Nee, ik ben absoluut geen misdaadboekenlezer.” Juultjuh stelt voor om A te nemen en Lampje gaat daarin mee. Alleen Mollevanger is het er niet mee eens. “Ik denk dat het Kinky Friedman is, daar heb ik nog nooit van gehoord en waarom zou die er anders tussenstaan?.” Ze sturen daardoor groep 3 naar Alfonso Cano.
Op Alfonso Cano ligt wel een envelop, maar daar zit een briefje in met het woord: “FOUT! Dit kost jullie weer 100 euro!” Eronder staat dat ze op dat station moeten wachten en de volgende vraag moeten beantwoorden. “Welk van deze drie zinnen is ooit gezegd door Napoleon Bonaparte?” A. "An army marches on its stomach." B. "Civility is not a sign of weakness, and sincerity is always subject to proof." C. "Forgive your enemies, but never forget their names.". Tijgertje spreekt weer uit ervaring, het zijn is A, de andere twee zijn van Kennedy. Eidm zouden het echt niet weten en gelooft Tijgertje. Ze bellen groep 1 op, die moeten naar Loranca.
Groep 1 komt aan op Loranca. Daar staat Intikker. “Goed gedaan jongens! Jullie hebben het eindpunt gehaald van jullie speurtocht in de Metro. Hier is jullie laatste vraag. Hoe noemde Joey Chandler voor de Westminster Abby? A. Chandler B. My best friend C. Westminster Crabby. Veel succes met het oplossen van deze vraag.” Daisy: “Ik heb die aflevering gezien! Dat is als Ross en Emily gaan trouwen… Joey noemt Chandler Westminster Crabby!” Avron: “Die aflevering heb ik ook gezien, die was heel gaaf!” Maapie heeft de aflevering niet gezien, maar gelooft het allemaal wel. Ze moeten groep 2 ook naar Loranca. Maapie: “Hey, dat is toevallig…”
Ook groep 2 arriveert op Loranca. LC vangt ze daar op en feliciteert ze. Ze hebben de opdracht tot een goed einde gebracht. Maar waar is groep 3?
Little Creep is ondertussen aangekomen op Alfonso Cano. Hij loopt naar groep 3 toe. “Hoe kan dat nou? Jullie zitten op het verkeerde station, jullie hadden op Loranca moeten staan! Jullie mogen nu met mij mee, naar Loranca, daar is de rest ook. Er komt 2000 euro in de pot, maar er gaat ook 300 euro van de pot af. Ik zie jullie allemaal morgen weer, voor de executie! Tot morgen en *”

Psst, was je scherp? Soms moet je mensen even wakker schudden!
« Laatst bewerkt op: 6-09-2003, 11:47:37 door Chriz »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #13 Gepost op: 13-09-2003, 10:28:06 »
Aflevering 3

LC: “Hallo lieve kandidaten van me. Jullie zijn hier bijeengebracht om de volgende executie van CMC III mee te maken. Jullie hebben de test weer gemaakt, maar één van jullie moet naar huis. Wie zal het zijn? Aan jullie gezichten te zien, hebben jullie er helemaal geen zin in. Maar toch gaan we beginnen. Wie is er het bangste? Wie wil er als eerste? Of zijn er mensen die helemaal niet durven?” Mollenvanger kijkt zenuwachtig weg. “Mollenvanger?” GROEN “Avron” GROEN “Tijgertje” ROOD! “Tja, Tijgertje, je was een goede kandidaat, heel fanatiek, maar misschien heeft dat ertoe geleid dat je niet goed op zoek was naar de Mol!”
De overige kandidaten nemen afscheid van Tijgertje. Ze kijken haar na terwijl ze in de auto stapt en zelf lopen ze naar het vliegtuig om naar de volgende bestemming te vliegen.

Disneyland Paris, Frankrijk

De kandidaten zien LC staan naast Mickey Mouse. LC: “Beste kandidaten, hartelijk welkom in Disneyland Paris. Jullie willen natuurlijk allemaal in de attracties en dat gaat ook gebeuren tijdens de volgende opdracht. Mickey zal de opdracht aan jullie uitleggen.”
Mickey: “Achter jullie is het Disneyland Hotel, het duurste hotel van Disneyland. Voor jullie ligt Disneyland Paris. Hier mogen jullie je helemaal uitleven in de attracties, maar jullie moeten nog iets doen. In het park lopen veel Disney-karakters rond. Iedereen krijgt een boekje en een pen. De bedoeling is dat jullie van zoveel mogelijk karakters in dit park, dus niet de studio’s, handtekeningen gaan verzamelen. Het gaat niet om de hoeveelheid van handtekeningen die jullie krijgen, maar om de diversiteit van karakters. Dus jullie moeten niet allemaal aan mij een handtekening vragen, maar één is genoeg. Jullie hebben drie uur de tijd. Daarna gaan we allemaal naar de parade kijken en na de parade gaan we handtekeningen tellen. Per handtekening krijgen jullie €250,- .Veel succes!”

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #14 Gepost op: 13-09-2003, 10:28:26 »
De kandidaten krijgen een boekje en een pen en rennen het park in. Juultjuh draait zich ineens om en rent terug naar Mickey. Dat is één. Daarna gaat Juultjuh in de rij staan voor het treintje om vervolgens naar Fantasyland te gaan. Avron en Kolko lopen samen naar Adventureland, omdat Kolko op zoek wil naar Knabbel en Babbel. Achter hen lopen Daisy, Lampje en Mollenvanger, omdat ze niet weten waar ze anders heen zouden moeten gaan. Maapie en Eidm lopen richting Fantasialand, want daar wil Sneeuwwitje nog wel eens haar gezicht laten zien, volgens Eidm. Mollenvanger loopt ineens een andere kant op dan de rest, maar de rest laat hem lekker lopen. Mollenvanger krijgt een handtekening van de robot Ben uit Treasure Planet. Dat is twee. Maapie en Eidm komen in Fantasialand Goofy tegen en Maapie vraagt een handtekening. Omdat Eidm Goofy wel heel gaaf vindt, wil ze ook een handtekening. Samen lopen ze verder in de richting van het doolhof. Ineens rent Maapie naar het treinstation. Eidm rent snel mee, want ook hij heeft Giorgio gespot. Eidm haalt Maapie in en maakt als eerste een foto. €1000,- persoonlijk geld.
Juultjuh staat nog steeds in de rij voor de trein. De rij was zo lang, dat ze niet meer in de eerste trein paste. In Adventureland staat Kapitein Hook en Avron vraagt een handtekening. Hook zegt: “NO!” en draait zich om. Avron kijkt verbaast naar Kolko. Kolko probeert het ook. Maar het antwoord blijft nee. Ook Daisy en Lampje, die zijn komen aanlopen, lukt het niet om een handtekening te krijgen. Ze lopen een stukje achteruit. Een klein meisje loopt naar Hook toe en ze legt haar boekje op z’n haak. Dan zet hij wel een handtekening. Daisy gaat het nog een keer op die manier proberen en nu lukt het wel. Een stukje verderop staan Knabbel en Babbel, maar de kandidaten zien die over het hoofd.
Juultjuh stapt eindelijk in de trein. Doordat ze niet weet welke karakters de anderen hebben gehad, stapt ze uit in Fantasialand en loopt naar Goofy toe. Ze krijgt een handtekening. Mollenvanger staat in z’n eentje in Discoveryland. Daar loopt Gepetto ook. Mollenvanger loopt in de richting van Gepetto. Een vrouw vraagt of hij een foto wil maken van haar en Gepetto, dat wil Mollenvanger best doen. Nadat hij de foto heeft gemaakt, wordt Gepetto ineens weggesleurd door een medewerker, hij moet weer naar binnen. “Hè!” denkt Mollenvanger, “dat is ook niet eerlijk!” Hij gaat maar richting Fantasialand, daar lopen vast meer figuren rond.
Na drie uur wordt de balans opgemaakt. Mickey verzamelt alle boekjes en de kandidaten mogen naar de parade kijken, waar alle figuren weer in voorkomen. Na afloop van de parade komen ze bij elkaar.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #15 Gepost op: 13-09-2003, 10:28:59 »
Mickey vertelt: “Avron had 1 handtekening van Pluto, dat valt wel tegen hoor! Kolko heeft niet een handtekening… hoe kan dat nou?” Kolko: “Ik liep met de rest mee en die waren me steeds voor!” Mickey schudt teleurgesteld z’n hoofd. “Daisy heeft een handtekening van kapitein Hook en van Goofy. Dat zijn al 3 verschillende. Maapie heeft ook Goofy, die telt nu niet meer, maar ook Broeder Tuk.” Mickey steekt 4 vingers de lucht in. “Lampje heeft een hele speciale van Rafiki uit de Leeuwenkoning! Heel mooi. En dan heeft ze ook nog Reintje de Vos en Balou. Jij was heel goed bezig! Al 7 verschillende. Mollenvanger heeft Ben, dat zijn er al 8. Eidm heeft ook Goofy en Broeder Tuk, die tellen niet mee. Juultjuh heeft Goofy, maar die hebben we nu al zo vaak gezien! Ook heeft hij Happy uit Sneeuwwitje, heel goed! In totaal hebben we nu 9 verschillende handtekeningen. Dat is in totaal €2250,- euro. Veel plezier ermee!”

Parijs --> Bergschenhoek

LC gooit een stapeltje eurobiljetten op de ontbijttafel. “Hier hebben jullie €1000,-. Het is de bedoeling dat jullie over 24 uur in Bergschenhoek zijn. Dat ligt in Nederland. Ik zie jullie daar.”
De kandidaten zitten een beetje verbouwereerd naar de deur te kijken waardoor LC zojuist is verdwenen. Dan kijken ze naar het stapeltje geld. Mollenvanger: “We kunnen gaan vliegen, Easyjet en Basiqair zijn hartstikke goedkoop tegenwoordig.” Daisy: “Vliegen die wel vanaf Parijs dan?” Mollenvanger: “Geen idee” Avron: “En als we met de trein gaan? Hoe duur zal een kaartje met de TGV zijn?” Eidm: “Waar ligt Bergschenhoek eigenlijk?” Kolko: “Volgens mij vlak bij Rotterdam, kan dat?” Lampje: “Ja, dat klopt, daar kom ik heel vaak langs.” Avron: “Dan kunnen we met de TGV naar Rotterdam en vanaf daar met de bus naar Bergschenhoek.” De rest stemt ermee in. Ze lopen vanuit hun hotel naar het treinstation van Disneyland. Daar lopen ze naar het loket om kaartjes te kopen. Het is €76,50 per persoon, dus dat kan makkelijk met z’n achten. Ze gaan naar het perron en moeten twee uur wachten. Na twee uur komt de trein en ze stappen in. Na vijf uur zijn ze in Rotterdam.
Daar zoeken ze uit welke bus ze moeten hebben en ze gaan met de bus naar Bergschenhoek. Natuurlijk zijn ze veel te vroeg en moeten ze nog heel lang wachten totdat LC komt. Als het tien uur ’s avonds is gaat er een mobiele telefoon af die in de buurt lag. Het is LC: “Heel goed kandidaten, jullie zijn in Bergschenhoek. Alleen zijn jullie 12 uur te vroeg! Zoek maar een plaats om te slapen, want ik kom morgenvroeg pas!” De kandidaten zitten een beetje naar elkaar te kijken als Maapie opstaat en bij een huis aanbelt. “Hallo, is er hier in Bergschenhoek een hotel?” De vrouw zegt dat er geen hotel is, maar wel een camping. Maapie bedankt haar en loopt terug naar de groep. “Wat doen we nu? Er is geen winkel meer open.” Mollenvanger: “We kunnen hier blijven slapen, alleen is het vrij koud.” Daisy: “Kunnen we niet vragen of we bij mensen mogen slapen?” Maapie loopt weer naar het huis. “Hallo, ben ik weer! We hebben geen kampeerspullen bij ons, zou ik en misschien nog iemand bij u kunnen logeren?” De vrouw kijkt bedenkelijk. “Ik denk dat dat wel kan, ik heb nog twee bedden over.” Maapie roept Juultjuh en samen gaan ze bij de vrouw slapen. Avron heeft bij de boerderij ook nog zes slaapplaatsen geregeld.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2003, 10:53:07 door Annuh »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #16 Gepost op: 13-09-2003, 10:29:15 »
De volgende ochtend.
LC: “Goedemorgen beste kandidaten. Jullie hebben het allemaal ruim gehaald om hier op tijd aanwezig te zijn. Hebben jullie nog geld over?”
Kolko telt het geld. “We hebben nog €350,80 over.” LC: “Dat mogen jullie onder elkaar verdelen als persoonlijk geld. Iedereen krijgt €43,85. Vandaag hebben jullie een rustdag, morgen gaan we verder met CMC 3."

Bergschenhoek, Nederland

LC: “Hallo beste kandidaten. Welkom terug in het dorpje Bergschenhoek. Vandaag gaan we iets heel speciaals doen. Loop maar met me mee.” De kandidaten lopen achter LC aan door het dorp. Bij een pottenbakkershuis staan ze stil.
LC: “Jullie gaan vandaag pottenbakken. Maar jullie maken geen potten, jullie maken vogeltjes! Als jullie me nu willen volgen naar binnen?” LC loopt naar binnen en de kandidaten volgen hem. In een grote ruimte staat een lange tafel en twee mensen. LC: “Dit zijn Truus en Will. Zij gaan jullie leren hoe jullie vogeltjes kunnen maken uit klei. Jullie opdracht is om binnen drie uur met z’n achten twintig vogeltjes te maken. Als dit lukt, komt er 3000 euro in de pot. Lukt het niet, dan gaat er 2000 euro vanaf. Ik wens jullie veel plezier toe.”
Truus begint uit te leggen hoe je het beste een vogeltje kan maken uit een bol klei en Will doet het voor. Na een kwartiertje snapt iedereen hoe het vogeltje gemaakt moet worden.
Iedereen begint fanatiek te kleien, terwijl Giorgio even naar binnen staat te kijken. Lampje springt op en maakt een foto. 1000 euro persoonlijk geld. Eerst moeten twee kommetjes gemaakt worden. Maapie heeft daar heel veel moeite mee, het lukt maar niet om de kommetjes goed egaal dik te krijgen. Juultjuh is hier al heel snel klaar mee. De kommetjes moeten op elkaar vastgezet worden met de holle kant naar binnen. Als ze op elkaar zitten moeten de kandidaten er een gaatje inprikken en een tuutje van klei erop zetten. Ze moeten daarin blazen.
Daisy: “Hè getver, moet ik op klei gaan blazen?” Mollenvanger: “Doe toch niet zo kinderachtig, gewoon blazen!” De kandidaten beginnen te blazen. Bij Avron ploffen de twee kommetjes weer van elkaar af, hij heeft te hard geblazen. Ook Kolko krijgt dit voor elkaar. Truus schiet te hulp. De rest van de kandidaten gaan alvast verder met het boetseren van het hoofdje. Er moet een snaveltje aankomen en twee oogjes. Ook moet er een staartje gemaakt worden. Het hoofdje vergt nog veel precisie. Het moet mooi rond zijn en daar heeft Lampje veel problemen mee, de klei wordt niet mooi egaal. Ze pakt een schaaltje met water en maakt d’r handen nat. Daarmee kan ze het weer wat egaler maken. Juultjuh vindt dat een goed idee, en maakt d’r handen ook nat. Maar ze maakt haar handen te nat, zodat het hoofdje op de grond valt. Ze moet dus weer opnieuw beginnen daarmee. Dit gebeurt ook bij Mollenvanger. Ook hij moet opnieuw beginnen met het hoofdje.
Als het hoofdje klaar is, moet het op de romp gezet worden. Dit is vrij moeilijk, omdat je ervoor moet zorgen dat de romp niet lek raakt en in elkaar zakt. Bij Avron gebeurt dit onmiddellijk, waardoor hij weer helemaal opnieuw moet beginnen. De rest van de kandidaten zijn inmiddels al bijna klaar. Alleen het staartje moet nog gemaakt worden. Dit is niet zo’n moeilijk klusje. Dan komt het gedeelte waar alles aan elkaar gesmeerd moet worden met extra klei. Eidm laat daardoor het staartje vallen en gaat er per ongeluk op staan. Maar na een tijdje is iedereen klaar met het eerste vogeltje. De tijd begint al te dringen, Ze zijn al 1,5 uur bezig en ze hebben pas 8 vogeltjes. Maar ze hebben de smaak te pakken.
Na 2,5 uur staan er 16 vogeltjes op de tafel. Ze hebben nog een half uur voor 4 vogeltjes. De ene helft begint te blazen en de andere helft maakt alvast hoofdjes en staartjes. Dan is de tijd voorbij. Mollenvanger probeert nog snel een staartje vast te maken aan een rompje en dat lukt, niemand ziet het. De opdracht is net gehaald. Er komt 3000 euro in de pot.
LC: “Jullie mogen jullie gaan voorbereiden op de executie van straks. Veel succes en tot morguh.”

Was je erbij? Heb je dat wel goed gezien? Weet je het helemaal zeker? Want je speelt wel in de CMC 3 hoor...
« Laatst bewerkt op: 13-09-2003, 10:56:28 door Annuh »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #17 Gepost op: 21-09-2003, 11:54:02 »
LC: “Beste kandidaten, welkom in het chocolademuseum in Keulen. Voordat we verder gaan, wil ik even zeggen dat jullie de volgende dagen extra uit jullie doppen moeten kijken. Behalve dat jullie dan misschien eindelijk eens een mollenstreek zien, is het motto de komende twee dagen “I’m watching you!”. Dus alles wat echt is zou nep kunnen zijn en andersom. Dan nu de executie! Lampje? GROEN. Mollenvanger? GROEN. Avron? ROOD!!
Sorry, Avron, zo zit het spel nou in elkaar…” Terwijl Avron verdwijnt, draait LC zich naar de kandidaten. “Beste kandidaten, Avron is weg, maar nog niet uit het spel. Er gaan op de weg naar het vliegveld Avron vijf ongewone dingen gebeuren. Dit chocolademuseum wordt vandaag omgebouwd tot een heus casino, waarin jullie gaan gokken over die gebeurtenissen met de beste gokkers van de wereld. Jullie gokken allemaal met molgeld. Jullie beginnen met 400 euro per persoon. Veel succes!
Nadat iedereen binnen is en aan een lange tafel zit komt George (Mol uit de Portugal-serie 2002) binnen en gaat op een grote stoel zitten aan het hoofd van de tafel. Hij pakt een hamer, slaat daarmee een paar keer op tafel en maakt daarmee duidelijk dat hij wil beginnen. Opeens is iedereen stil. George: “Welkom kandidaten en gokkers. Laten we meteen beginnen met de eerste weddenschap. Avron pauzeert op het moment in een nogal louche wegrestaurant. Hij krijgt zo van iemand het aanbod voor enorm veel geld om iemand zijn autobanden door te snijden, wat gebeurt er?”. Terwijl iedereen overlegt met iedereen worden ook de formulieren uitgedeeld. Kolko: “Ik kan me niet indenken dat Avron dát zou doen…” Daar is Lampje het niet mee eens  “Hij deed volgens mij altijd mee om het geld..” Mollenvanger: “Nee, dát geloof ik niet hoor… Avron kon best gemeen zijn, en heeft me flink in de weg gezeten, maar zo vervelend wassie toch niet hoor..” voor Daisy, die een goede vriend was van Avron kwam dit best hard aan. “Ach, alsof jij zo aardig bent!”.  Kortom, het gaat er niet echt vriendelijk aan toe. Na de eerste weddenschap (Avron deed het niet) heeft de groep in totaal 2800 euro. “Volgende weddenschap. “Terwijl Avron in de auto zit, wordt de chauffeur misselijk. Hij staat erop om door te rijden, maar het is duidelijk te zien dat hem dat niet zal lukken. Wat doet ze?”
Mollenvanger: “Ach, met Avron’s “leiderinstinct”” “bitcherigheid” vult Lampje aan “krijgt ze hem echt wel zover om te stoppen..” Mollenvanger doet een flauwe imitatie van Avron “STOP-PEN! NU! EN SNEL! WAT ZEG IK NOU? STOP-PEN!”. De meeste mensen liggen helemaal dubbel. Dit gaat Daisy echt te ver. De tranen staan in d’r ogen. “Ik weet het al, mollenvanger. Jij bent gewoon de mol. Je wilt me gewoon overspannen maken. Jij, jij… Maar mij krijg je niet zover hoor. Ik ben niet zoals de anderen kapot te maken. Ik ga jou vangen, weet je dat? Ik ga winnen…” Na deze verhitte discussie blijkt dat Avron niet eens doorhad dat de chauffeur misselijk werd, en daarmee komt de totale stand van het gewonnen geld op 1400. George: “De derde rare gebeurtenis. Ze worden aangehouden door de politie en er wordt hem gevraagd om een blaastest te doen terwijl de chauffeur rijdt.Wat zegt ze?” Terwijl Mollenvanger en Daisy elkaar zorgvuldig ontlopen wordt er zorgvuldig overlegd. Kolko: “Avron zal het gewoon niet geloven en zelfs een beetje ruzie beginnen te maken…” en daarmee verwoord Kolko het vermoeden van zo’n beetje iedereen. En het klopt. De totale stand is nu 5000 euro. “Rare gebeurtenis nummer 4: op een volledig lege weg verongelukt een auto. De chauffeur rijdt gewoon door, wat doet Avron?” Hierover is niemand het eens. Iedereen heeft een andere mening. Uiteindelijk wordt hier (Avron rijdt gewoon door) maar 500 euro extra verdiend. 5500 euro. “Dan nu de laatste: Zodirect stopt de chauffeur zomaar voor een lifter. Wat zegt Avron?” Hier is iedereen het mee eens, Avron trekt zijn grote bek open. En dát doet hij ook hoor. Nadat is uitgerekend dat er 8000 euro bij de pot opgeteld wordt vermaakt iedereen zich nog even met de beelden van Avron die zich de pleuris schrikt als hij erachter komt dat de lifter Little_Creep is die ‘m een goede reis wenst en dan in het niets verdwijnt. Morgen weer een opdracht.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2003, 12:19:40 door Chriz »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #18 Gepost op: 21-09-2003, 11:54:17 »
LC: “Welkom beste kandidaten, in Zwitserland. Voor we verder gaan, heb ik iemand van jullie nodig die een hele speciale opdracht mag vervullen.  Een gooi van de dobbelstenen besluit dat dit deze keer Juultjuh is. Juultjuh, kom je mee?” Als Juultjuh is weggebracht, gaat LC verder: “Drie van jullie gaan een doolhof lopen, ieder begint in een andere hoek van het doolhof. In de vierde hoek beginnen vier jagers, die jullie met paintballgeweren probeert af te schieten. Boven dit doolhof hangt een groot plateau met uitzicht op het doolhof, waar drie anderen op staan.Zij kunnen elkaar niet zien of horen. Zij staan via walkietalkie in verbinding met één van de doolhofkandidaten, maar omdat die kandidaten niks terug kunnen zeggen weten ze niet wie. De drie kandidaten in de doolhof moeten door de plateaukandidaten naar elkaar toe geleidt worden. In het midden van dit doolhof staat een koffertje. Als dat koffertje gepakt is, dan is het spel over. Diegene die het koffertje het eerst pakt krijgt het persoonlijk geld, maar uiteindelijk moet iedereen die niet dood is met het koffertje buiten het doolhof staan. De snelste weg naar het koffertje duurt in ieder geval een kwartier. Jullie hebben een uur, veel succes!”

Ondertussen heeft Juultjuh een andere opdracht gekregen. Drie van de vier jagers zijn kandidaten van de Engelse CMC, de WMC (Worldwide Mole Competition) en voor hun is dit de finaleopdracht. Ook Juultjuh wordt een jager. Als ze alle kandidaten kan afschieten, krijgt ze een vrijstelling.

Maapie begint met lopen. Ze staat in contact met Kolko die dit goedkeurt. “Hier linksaf, nee andere linksaf”. Maapie kijkt verdwaasd om zich heen. De enige richting die ze op kan was rechtdoor. “Hallo? Diegene die mij hoort moet nu naarboven kijken en zwaaien” Dat doet Maapie. “Ow, heb ik jou? Owkee, uit kijken: om de hoek staat een jager, ik zou proberen snel erlangs te rennen, je kan geen kant op!” Dit lukt niet, en Maapie is dan ook niet verbaast als ze wordt neergeschoten. Des te verbaasder is ze over het feit dat ze wordt afgeschoten door Juultjuh. Ondertussen loopt Mollenvanger maar wat te dralen. Hij hoort Daisy wel schreeuwen door zijn Walkie-Talkie, maar ze kraamt onzin uit. “Zeg, dit is toch....? EIDM? Zwaai eens naar boven? Ow, dan heb ik dus kolko! Kolko kijk uit, kijk uit zeg ik je! Owjee, die is kapotgeschoten…”. EIDM is de enige met nog een kans en Lampje navigeert verschrikkelijk goed. En zodoende pakt zij dan ook het koffertje en krijgt 1000 euro persoonlijk geld. Opeens komt er een verrassing voor Lampje. Ze wordt naar beneden gebracht, en als ze EIDM afschiet, krijgt ze de 5000 euro voor de opdracht aan persoonlijk geld. En dat probeert EIDM ook. Maar ook Juultjuh zit achter EIDM aan. Uiteindelijk wordt EIDM door Donald(die later de mol uit de WMC blijkt te zijn) afgeschoten, omdat ze haar veter aan het strikken was. De opdracht is mislukt en Juultjuh krijgt een vrijstelling. “Maar” zegt LC ”Als je die inlevert heb ik iets heel speciaals voor jullie in petto ná aflevering 7. Doe je dat?” Uiteindelijk levert Juultjuh haar vrijstelling in. In deze aflevering is er 8000 euro verdiend. Een mooi getal, maar het had zoveel meer kunnen zijn. Er is door EIDM 1000 euro aan persoonlijk geld verdiend en Kolko komt opeens aanzetten met een foto van Giorgio die hij heeft gemaakt terwijl hij door het doolhof liep. Dus ook 1000 euro aan persoonlijk geld voor Kolko. Enne: *

Wat een chaos! hij/zij, maar ja er wordt wel wat verwacht nu, heb je weer spoken gezien? Er staat toch echt wat anders, veel succes!
« Laatst bewerkt op: 21-09-2003, 12:26:33 door Chriz »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #19 Gepost op: 27-09-2003, 10:18:39 »
Aflevering 5
Bern, Zwitserland
LC: 'Welkom allemaal bij alweer de vijde aflevering. Jullie zijn nu nog over met zijn zevenen, zes kandidaten en een mol. Helaas zal ook vandaag weer een van jullie moeten afvallen voor we verdergaan. Goed zijn jullie er klaar voor? Wie wil er beginnen? Daisy? GROEN Maapie? GROEN Juultjuh? GROEN EIDM? GROEN Lampje? GROEN. Dat betekent dus dat een van de heren vandaag gaat afvallen, Mollenvanger of Kolko, Mollenvanger? GROEN. Ah, helaas Kolko, dat betekent dus dat jij moet gaan, jij bent afgevallen vandaag.' De kandidaten nemen een voor een afscheid van hun grote vriend Kolko, hij lag goed in de groep, dus de nodige emoties komen los bij de anderen.

Nadat Kolko is verdwenen. LC: 'Goed, toen waren er nog maar zes. Het is tijd om naar de volgende locatie te gaan. Ik zie jullie daar.'

Rome, Italië
LC: 'Welkom kandidaten, voordat we doorgaan met de volgende opdracht, Maapie, Lampje, Daisy en Mollenvanger, we kijken hier uit op hotel 'La Valle du Strike'. Jullie moeten daar naar binnen gaan, in hotelkamer 001 wacht er iemand op jullie. Juultjuh en EIDM, jullie komen met mij mee.' 

In het hotel komt het 4-tal de hotelkamer binnen, daar wacht op hen de CMC-crew bestaande uit Intikker, Annuh en Chriz. Chriz: 'Goedemorgen, allemaal. Gefeliciteerd met het behalen van de volgende aflevering. Intikker: Maar daarvoor zijn jullie hier niet.' Annuh: 'We eeuh hebben gehoord dat er vals gespeeld word in CMC en niet alleen door de mol.' Chriz: 'Dit is een zeer ernstige zaak, wat hebben jullie hierop te zeggen?' (Stilte) Chriz: 'Daisy, heb jij proberen om vals te spelen?' Daisy: 'Nee hoor, ik weet van niks.' Intikker: 'Mollenvanger?' Mollenvanger: 'Misschien is er wel vals gespeeld, maar dan moet je niet bij mij zijn.' Annuh: 'Goed, zo te zien komen we hier geen stap verder mee.' Intikker: 'Precies, het is tijd om er iemand bij te halen.' Chriz: 'Kom maar!' Op de gezichten van de kandidaten is duidelijk schrik te lezen als D**n naar buiten komt lopen. Chriz staat op en omhelst D**n, Chriz: 'Vriend' D**n: 'Ja, kandidaten, daar stan jullie van te kijken, hé? Annuh: D**n, misschien kun jij ons uitleggen wat er gebeurd is, onze kandidaten zijn nogal wat stil, ze zeggen niet vals gespeeld te hebben.' Intikker: 'Voor het geval jullie het nog niet doorhadden, jullie zijn stuk voor stuk te grazen genomen door ons. De hele ruzie was nep, fake! D**n is nooit uit de crew geweest.' Annuh: Alles is een opgezet plan van ons om te zien in hoeverre wij onze kandidaten konden vertrouwen. Het beruchte pmtje dat jullie kregen van D**n, was niet exclusief, jullie allemaal inclusief Kolko heeft de kans gehad, Kolko, EIDM en Juultjuh stemden niet toe, maar jullie....'  D**n: 'Alleen als mijn Mol er toch nog uitvliegt, dan heb ik misschien een probleem en zal ik je aanbod toch sterk in overweging nemen natuurlijk. Komt iemand deze uitspraak bekend voor of deze: 'Sta ik goed? Heb ik de mol bovenaan?' ook niet bekend, de volgende dan: 'Je mag me best helpen hoor, maar het heeft weinig nut, ik heb de mol toch al ontmaskerd.' Dat was helemaal zelfverzekerd, waarom denk je dat we je dan hulp aanbieden en er was zelfs iemand zo slim om wel het aanbod aan te nemen, maar aan de andere kant het betreffende aanbod bij de crew van CMC te melden.' Annuh: Het heeft niet mogen baten, niets is wat het lijkt.' Chriz: 'Jullie zijn allemaal gediskwalificeerd.' Intikker: 'Hier is jullie ticket naar huis. Wij gaan een vervroegde finale spelen met Juultjuh en EIDM. Tot ziens!'