Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69625 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #180 Gepost op: 8-08-2017, 23:17:51 »
Aflevering 12

Duncton: “Mollenmania, wat doe jij hier?” Mollenmania: “Ik moet je spreken.” Duncton trekt Mollenmania de bosjes in.” Duncton: “Je kan hier niet gezien worden. Weet je hoe gevaarlijk dat is?” Mollenmania: “Ik doe het niet voor niets.” Duncton: “Nou voor de dag ermee dan.” Mollenmania: “Ik was met lunchpauze van mijn werk, en ik dacht, het is lekker weer, ik ga een wandelingetje maken. Opeens hoor ik een hoop lawaai en geschreeuw uit het park komen. Ik ren er naartoe en wordt bijna omver gelopen door iemand. Iets zei in me, maak een foto.” Mollenmania laat de foto zien. Duncton schrikt. Duncton: “Heb je dit tegen iemand gezegd?” Mollenmania: “Nee. Ik twijfelde of ik naar de politie moest gaan. Maar ik dacht…” Duncton: “Je hebt goed gedacht. Maar je moet nu gaan. Als ik te lang wegblijf is dat verdacht. En jij moet naar huis.” Mollenmania gaat er vandoor en Duncton gaat slapen.

Dag 7

Een nieuwe dag in Borkel en Schaft. Tristan is op zijn werk. Er arriveert een klant. Tristan: “Goedemorgen Mr. Dorpsagent, hoe kan ik u helpen.” Lukie4: “Mijn auto heeft kuren, kunnen jullie hem repareren?” Tristan: “Zeker, wat mankeert eraan?” Lukie4: “Problemen met starten. Gisteren duurden het een kwartier voordat ik ‘m aan de praat had. En hij blijft vaker hangen de laatste tijd.” Tristan doet de motorkap open en kijkt eens goed rond. Tristan: “Ik zie sowieso flink wat roest bij de motor. Ik denk dat we hem even grondig moeten nakijken.” Lukie4: “Gaat het lang duren? Ik heb ‘m nodig voor mijn werk.” Tristan: “Dat weet ik niet. Maar ik zet mijn beste monteur erop. We bellen u zodra we iets weten. We kunnen u een leenauto meegeven. We hebben helaas alleen nog een Smart staan.” Lukie4 neemt de Smart mee en hoopt er het beste van.

De_witte is wakker. Hij ontbijt samen met Duncton. De_witte: “Waarom was je nog zo laat op?” Duncton: “Ik had hoofdpijn. Ik dacht even een luchtje scheppen, misschien helpt dat.” De_witte: “En?” Duncton: “Ja zeker, de hoofdpijn is weg. Ik ga even een glaasje water pakken uit de keuken.” Dunton loopt naar de keuken. Oef, daar kwam hij goed weg. Hij loopt Starlight tegen het lijf. Duncton: “Ook al vroeg wakker.” Starlight: “Ja ik kon niet slapen. Nog plannen vandaag?” Duncton: “Niet specifiek. Ik wacht wel af of er nog iets komen gaat.”

Loezel is op bezoek bij Grasisgroen. Grasisgroen heeft geen oog dichtgedaan. Ze ligt nog in haar kleren van de dag ervoor als een zombie op de bank. En er staat een whiskeyfles op tafel. Loezel zet koffie. Grasisgroen: “Wat moet ik nou. Ik ben getrouwd met een leugenaar. En als we hem willen betrappen, wordt ie doodgeschoten.” Grasisgroen kijk naar whiskeyfles. De fles is leeg. Loezel zet de koffie voor haar neus. Loezel: “We gaan het uitzoeken. Maar we gaan je leven eens op de rit zetten. Te beginnen met: douchen, slapen en vanavond gaan we eens met iemand praten.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #181 Gepost op: 8-08-2017, 23:18:01 »
Mollenvanger-MV zit nog steeds in de cel. Hadewychisdemol mag op bezoek komen. Maar hij is niet alleen. Mollenvanger-MV: “Wat doet hij hier.” D*N: “Wij moeten praten.” Mollenvanger-MV: “Ik heb jou niets te zeggen.” Hadewychisdemol: “Doe niet zo vervelend. Hij is mijn vriendje.” Mollenvanger-MV: “Wat?! Hij heeft banden met oom LdH. Die wil ik hier niet hebben.” Hadewychisdemol: “Luister even.” D*N: “Hadewychisdemol en ik zijn al een tijd een setje. En ja, ik heb contacten met jullie oom. Maar ik heb Hadewychisdemol een voorstel gedaan.”

De avond ervoor…
D*N: “We moeten praten.” Hadewychisdemol: “Wat is er.” D*N: “Ik wil weg hier.” Hadewychisdemol: “Ik ook. Ik wil gaan studeren.”  D*N: “Ik bedoel weg uit Nederland.”  Hadewychisdemol: “Waarom?” D*N: “Weet je. Ik zit al een tijdje in de business voor het geld, maar weet je, geld maakt niet gelukkig. Jij maakt me gelukkig. Ik heb wat geld gespaard. Als we weggaan, kunnen we een nieuw leven opbouwen.” Hadewychisdemol: “Ik kan mijn broers en zus niet in de steek laten?” D*N: “Elise redt zich wel, die kan FrankLapidus onder haar hoede nemen. En Nieky is een verrader. Die laat zijn broer in de bak zitten.” Hadewychisdemol: “Maar ik niet. Ik kan nu niet weg.” D*N: “Dan moeten we zorgen dat ie de bak uit gaat. Hij moet Nieky verraden. Heb je iets tegen hem?” Hadewychisdemol: “Ik niet, maar misschien Mollenvanger-MV wel.”


D*N: “En, heb je iets tegen Nieky?” Mollenvanger-MV: “Misschien. Maar ik moet hier over nadenken.” D*N: “Denk niet te lang na. Want dit voorstel blijft niet eeuwig staan.

Gupp zit op bed. Hij zit nog steeds met z’n bovenarm in het gips en zit onder de pijnstillers. Maar hij moet weg uit het ziekenhuis. Hij moet en zal informatie verzamelen over de familie Bakker en de groep rondom LdHmolletje. De lunch is net gebracht. Ook de zusters zijn lunchen. Er is niemand te zien. Gupp trekt voorzichtig zijn kleren aan, doet zijn schoenen aan en loopt zijn kamer uit. Vrij eenvoudig loopt hij onopvallend het ziekenhuis uit. Na 10 minuten komt hij bij een telefoonwinkel en koopt het simpelste prepaid telefoontje uit het assortiment. Tijd voor een belletje …

Een nieuwe dag, een nieuwe aflevering. Waar kennen Duncton en Mollenmania elkaar van? En wie staat er op de foto? En waarom vertelt Duncton de_witte niks? Hoe lang moet Lukie4 het met een leenauto stellen? Met wie spreken Grasisgroen en Loezel vanavond? Gaat Mollenvanger-MV in op het voorstel van D*N?  En heeft hij iets wat Nieky kan schaden?

Maar de vraag van vandaag is … wie belt Gupp?

A Tristan
B AaPje16
C LdHmolletje
D FrankLapidus


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #182 Gepost op: 10-08-2017, 22:03:14 »
Aflevering 13

Gupp: “Hallo?” FrankLapdius: “Wie is dit?” Gupp: “Met Gupp.” FrankLapidus: “Gupp?” Gupp: “Wij moeten praten.” FrankLapidus: “Je naam zegt me wel wat … “ Gupp: “Ik woon sinds kort in het dorp, vlak achter de Albert Heijn.” FrankLapidus: “Misschien als ik je zie. Je wilt me spreken. Je hebt me aan de lijn. Wat heb je te melden.” Gupp:”Niet telefonisch. Ik wil face-to-face afspreken.” FrankLapidus: “Dat zal dan morgen moeten. Ik heb vandaag geen tijd.” Gupp: “Morgen, bij jou thuis?” Gupp: “Ik zit bij Black_and_White. Ken je hem en weet je waar hij woont?” Gupp: “Ik ken hem, maar heb zijn adres niet. App maar naar dit nummer en dan zie ik je morgen.” FrankLapidus hangt op. Black_and_White: “Wat moet Gupp van jou?” FrankLapidus: “Geen idee. We zullen het morgen merken.”

Spechteke houdt nog steeds zicht op het huis waar Nieky en TimvDons zich bevinden. Molcrazy is even wat eten en drinken wezen halen. Hij stapt de auto weer in. Spechteke: “Lekker, een colaatje.” Molcrazy: “Nog wat gebeurt?” Spechteke: “Nee. Het is erg stil. Wat ze doen, doen ze binnen.” Molcrazy telefoons trilt. Een app-je van WouterV. Molcrazy: “Zucht. Hij komt hierheen.” Spechteke: “En nu. Ik wil hier niet weg.” Molcrazy: “Ik ook niet. Hij zegt dat hij morgenmiddag komt.” Spechteke: “Dan moeten we misschien morgenochtend, als er tot die tijd niets gebeurd, maar eens voorzichtig een kijkje nemen.” Molcrazy: “Dan hebben we nog een even een goed plan te maken.”

Starlight is de hort op. Ze is de stad in met haar beste vriendin Kaaasje. Ze zitten even lekker op het terras. Kaaasje: “Alles goed met de_witte?” Starlight: “Tsja z’n gangetje. Fysiek is ie wel herstelt, maar mentaal heeft ie het nog steeds zwaar. Duncton en ik houden hem goed in de gaten.” Kaaasje: “Dus ik moet voorlopig maar niet langskomen?” Starlight: “Nee, rust en regelmaat is op dit moment het beste.” Starlight: “Heb je trouwens van Niuno gehoord?” Kaaasje: “Ja uiteraard, het was overal op TV. Neergeschoten in een park op  klaarlichte dag. Diegene durft.”  Starlight: “Ik zal ‘m niet missen, maar dit gunde ik hem niet.” Kaaasje: “Zullen we weer verder gaan shoppen.” De dames gaan weer op pad.

Tristan: “Tristan AutoGarage goedemiddag.” Lukie4: “Met Lukie4. Is er al iets bekend over mijn auto?” Tristan: “Het ziet er niet goed uit. Uw hele motor moet uit elkaar gehaald worden. Een aantal onderdelen moet vervangen worden en die hebben we niet op voorraad. Het kan nog wel 2 dagen duren.” Lukie4: “Twee dagen?!” Tristan: “Ik kan er ook niets beters van maken. U kunt de Smart zolang houden.” Lukie4: “Zucht. Nou ja, het moet maar. Maar bel me gelijk zodra hij klaar is!” Tristan: “Zeker.” Tristan hangt op en loopt naar de werkplaats. Tristan: “Hoe is het met de auto van Lukie4?” Mollenmania: “De motor ligt uit elkaar. Het is wachten op de onderdelen en dan kunnen we hem in elkaar zetten.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #183 Gepost op: 10-08-2017, 22:03:57 »
D*N ligt bij Hadewychisdemol op de bank. Zijn mobieltje gaat; een onbekend nummer. Hij besluit toch op te nemen. D*N hoort een stem: “U heeft een telefoontje uit de gevangenis. Wilt u dit gesprek op uw kosten voeren, druk dan op één.” D*N drukt op één: “Ben jij dat Mollenvanger-MV?” Mollenvanger-MV: “Ken je nog meer mensen in de gevangenis?” D*N: “Niet dat ik weet, maar ja, je weet nooit. Heb je over mijn voorstel nagedacht?” Mollenvanger-MV: “Ja. Ik heb besloten het te doen. Ik ga hierna Hulpdakdekker bellen en hem vertellen dat ik een deal wil maken.” D*N: “Fijn om te horen. We kunnen jouw kennis wel gebruiken. Wat ga je hem zeggen?” Mollenvanger-MV: “Lijkt me niet in mijn voordeel om dat nu aan jou te vertellen. Je ziet het vanzelf. Hopelijk sta ik morgen buiten.” D*N: “Dat komt vast goed. We spreken elkaar snel!”

De avond valt. Loezel en Grasisgroen zijn onderweg. KD. is naar het buitenland. Loezel stopt de auto. Grasisgroen: “Wat moet ik hier.” Loezel: “Praten. Ik wil je hoofd weer op de juiste plek krijgen.” Grasisgroen: “En dat wil je zo doen?” Loezel drukt op de bel. Elise doet open. Elise: “Fijn dat je me wilt spreken.” Grasisgroen: “Ik wil je helemaal niet spreken!” Elise: “Ik vind het heel erg wat er is gebeurd. Wij zijn beiden bestolen. We moeten onze krachten bundelen.” Grasisgroen begint te lachen. Grasisgroen: “Kracht … ik heb er de kracht niet meer voor. Jullie kunnen allemaal de boom in!” Grasisgroen geeft een schopt tegen de voordeur van Elise. Loezel: “Misschien was dit toch niet zo’n goed idee.” Elise: “Nee inderdaad.” Elise doet de voordeur dicht en Loezel voert Grasisgroen af.

Swifty ligt thuis op de bank TV te kijken. Een heerlijk avondje niet nadenken en TLC kijken. Het werk is al chaotisch te doen. Dan hoort ze geritsel bij de voordeur en valt er iets door de brievenbus naar binnen. Swifty denkt: “Wat een rare tijd voor postbezorging.” Ze besluit eens te kijken wat er op de deurmat is gevallen …

Wordt vervolgd …


De forumsoap gaat vrolijk verder. Wat wil Gupp van FrankLapidus? Kunnen Spechteke en Molcrazy erachter komen waar TimvDons en Nieky mee bezig zijn? Wat is er met de_witte aan de hand? Overleeft Lukie4 2 dagen in een Smart? Wat gaat Mollenvanger-MV aan HDD en Swifty vertellen? En draait Grasisgroen door?

Maar de vraag van vandaag is … wat wordt bij Swifty door de brievenbus gestopt.

A De foto die Duncton ook in handen heeft
B Een dreigbrief
C Drugs
D Een bompakketje


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #184 Gepost op: 11-08-2017, 21:32:33 »
Aflevering 14

Swifty vindt een envelop op haar deurmat. Ze bekijkt de envelop eens goed. ‘Voor Swifty’ staat erop. Ze pakt de envelop op. Er lijkt niks raars in te zitten. Ze besluit hem open te maken. In de envelop zit een foto. Ze bekijkt de foto. Er staat een vrouw op. De persoon komt haar niet één-twee-drie bekend voor. “Wat moet ik hier nu mee.”, bedenkt ze zich. Totdat ze er een tijdsafdruk op ziet staan. De foto is vlak na de schietpartij gemaakt. En de dame heeft zich gehuld in onopvallende kleren en heeft een opvallend grote sporttas bij zich. Heeft deze dame Niuno doodgeschoten en Gupp verwond?

Dag 8

Het is alweer een week geleden dat Grasisgroen en Niuno gingen trouwen. De vreugde daarover is echter in enkele dagen omgeslagen in groot verdriet wegens de plotselinge dood van laatstgenoemde. Het onderzoek naar de dood is in volle gang en diverse partijen hebben er belang bij dat de dader gevonden wordt. Of niet? Het weer is in ieder geval toepasselijk: triest. Er het regent vandaag pijpenstelen in Borkel en Schaft.

De voordeurbel gaat bij Black_and_White. Gupp staat voor de deur. FrankLapdius: “Ik heb jou wel eens in het dorp gezien.” Gupp: “Ik woon hier nu een maand of zes.” Hij ploft op de bank. Gupp: “Ik wil graag alleen met FrankLapidus spreken.” FrankLapidus: “Ik heb niks voor Black_and_White te verbergen.” Gupp: “Nou vooruit dan. Nou ja, eigenlijk ook wel handig. Jullie waren in het park bij de schietpartij toch?” FrankLapidus: “Ja klopt.” Black_and_White: “We zijn ons rot geschrokken.” Gupp: “Ik was er ook. Ik vroeg me af of jullie iets gezien hebben?” FrankLapidus: “Nou nee, we zijn direct de bosjes ingedoken.” Gupp: “Ik heb LdHmolletje daar gezien. Frank, jouw oom. Heb jij enig idee wat hij daar deed?” FrankLapidus: “Ik zou het niet weten. Ik heb eigenlijk geen contact met hem.” Gupp: “Denk je dat hij hier wat mee te maken heeft?” FrankLapidus: “Alles kan. Ik houd me niet met hem bezig. Maar wat wil je nou van mij. Ik kan niks bevestigen of ontkennen.” Gupp: “Ik wil graag de dader vinden. Zoals je ziet ben ik ook geraakt door de schutter, ik had wel dood kunnen zijn. Als je me met iets over LdHmolletje kan helpen, graag. Ik moet er vandoor, maar we houden contact.” Gupp trekt zijn regenjack aan en loopt naar buiten. Uit het zicht maakt FrankLapidus een foto. Black_and_White: “Wat doe jij nou.” FrankLapidus appt de foto door naar Black_and_White. FrankLapidus: “Kijk, die schoenen. Die lijken sprekend op de schoenen van de persoon die ik op de avond van de bruiloft uit de struiken zag vluchten.” Black_and_White: “Dat is het onderzoeken waard.”

Een nieuwe dag ook voor Spechteke en Molcrazy. Het slaapgebrek begint ze langzaam op te breken. Er is nog steeds niks gebeurd. Spechteke: “Wat zouden ze daar binnen toch doen?” Molcrazy: “We moeten zo wat gaan doen. WouterV is net uit Brussel vertrokken en denkt over zo’n 1,5 uur hier te zijn.” Spechteke: “Ik ga kijken.” Molcrazy: “Nee ik ga kijken. Ik heb veel meer ervaring.” Spechteke: “Maar ik ben veel kleiner. Ik kan me makkelijker verstoppen en onopvallend het huis benaderen. Jouw zien ze zo. De heren komen er niet uit en laten uiteindelijk het lot beslissen. Molcrazy kiest kop, Spechteke munt. Het wordt munt. Molcrazy: “Nou vooruit dan maar. In de achterbak ligt een kleinere stille camera, en wat onopvallende kleding die je kunt aantrekken.” Spechteke gaat zich klaar maken.

Swifty heeft Hulpdakdekker en dorpsagent Lukie4 bij haar thuis uitgenodigd. Hulpdakdekker: “Waar blijft die dorpsagent nou weer, hij is weer te laat.” Lukie4 komt na enkele minuten bij Swifty aan. “Sorry, maar ik heb een leenauto en die is niet bepaald comfortabel en snel. Maar waarmee kan ik helpen.” Swifty: “Er is gisterenavond een envelop bij mij bezorgd. Ik heb geen idee door wie. Ik heb onderzoek laten doen of er vingerafdrukken op de envelop zitten, maar dat is niet het geval. De foto is vlak na de schietpartij gemaakt. Hulpdakdekker en ik hebben een snelle data base search gedaan, maar het is niet iemand met criminele connecties, zo ver wij weten. Dus mijn vraag aan jou, ken jij deze vrouw? Heeft ze misschien een connectie met Groningen?” Lukie4 bekijkt de foto grondig. Lukie4: “Sorry, maar deze persoon ken ik niet.” Swifty: “Jammer.” Lukie4: “Denken jullie dat zij Niuno heeft neergeschoten?” Hulpdakdekker: “Gezien de spullen die ze bij zich heeft, is dat wel een goede mogelijkheid. Maar al zou ze het niet zijn, is ze in ieder geval een getuige. Dus iemand die we heel graag willen spreken."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #185 Gepost op: 11-08-2017, 21:33:24 »
Black_and_White heeft FrankLapidus even alleen gelaten en is onderweg naar de Albert Heijn om wat boodschappen te doen. Hij komt Lama1997 tegen. Black_and_White: “Wow, ik wist niet dat jij een motor had?” Lama1997: “Nee, net nieuw. Mooi is ie hè?” Lama1997 rijdt verder. Bij de kassa van de Albert Heijn komt Black_and_White weer een bekende tegen. Black_and_White: “Jij werkt toch bij de feestlocatie?” Silvermaiden: “Dat klopt helemaal.” Black_and_White: “Mag ik misschien een rare vraag stellen.” Silvermaiden: “Vragen mag altijd, of ik antwoord…” Black_and_White laat de foto aan Silvermaiden zien die FrankLapidus die ochtend van Gupp doorgestuurd kreeg. Black_and_White: “Heb jij deze man op de bruiloft van Grasisgroen en Niuno gezien?” Silvermaiden bekijkt de foto. Silvermaiden: “Ow ja, die heb ik zeker gezien. Dat is Gupp. Die was de hele avond niet bij AaPje16 weg te slaan. Dat vergeet ik niet snel.” Black_and_White neemt teleurgesteld de telefoon weer terug. Silvermaiden: “Maar mag ik nog eens kijken?” Black_and_White: “Zie je iets.” Silvermaiden: “Misschien. Kom vanmiddag even bij mij thuis langs en neem de foto mee.” Silvermaiden geeft Black_and_White haar adres, rekent af en verlaat de Albert Heijn.

Hulpdakdekker heeft Swifty en Lukie4 alleen gelaten, want hij heeft een gesprek in de gevangenis met Mollenvanger-MV. Hulpdakdekker: “Ik hoorde dat je wilde praten.” Mollenvanger-MV: “Ik heb belastende informatie over mijn broer Nieky. Iets waarmee je hem een flinke tijd in de bak kunt laten draaien.” Hulpdakdekker: “Kom maar op.” Mollenvanger-MV: “Ik wil een deal. Ik wil niet vervolgd worden. Zowel voor de Albert Heijn kwestie als wat ik je ga vertellen.” Hulpdakdekker: “Ik kan pas een eventuele deal maken, als ik weet wat je te vertellen hebt. Je hebt mensen bij de Albert Heijn in gevaar gebracht. Ik moet wel met een goed verhaal komen.” Mollenvanger-MV denkt even na. Mollenvanger-MV: “Nou ok dan. Nieky was altijd het oogappeltje van mijn moeder. Zij zag in hem de ideale opvolger van onze vader. Ze wilde eigenlijk met pensioen gaan, toen ze werd opgepakt. De avond ervoor heeft ze hem verteld waar er een enorme drugsvoorraad ligt. Volgens mij iets, waar ook onze oom LdHmolletje achteraan zit. Nieky weet als enige waar het is, ik weet het niet. Hij wilde mij daar niks over zeggen, waarschijnlijk om mij te beschermen. Maar ik weet dat hij er niks mee kan, omdat hij geen netwerk heeft.  Hij kan niet alleen de drugs verspreiden, daar heeft hij mensen voor nodig. Mij moeder wilde nog wat daarover aan Nieky vertellen, maar sinds ze in de gevangenis zit, worden al haar gesprekken afgeluisterd en heeft ze niks aan Nieky door kunnen geven. We waren nu samen op zoek naar mogelijkheden, maar de juiste mensen bleken allemaal loyaal aan LdHmolletje. Mijn tip daarom aan jullie is: geef Nieky een distributie netwerk, volg hem naar de drugspartij en arresteer hem. Dan sla je twee vliegen in één klap.”

WouterV is bij Molcrazy gearriveerd. Hij stapt bij Molcrazy in de auto. Spechteke is 1,5 uur geleden op pad gegaan. Molcrazy: “Ik maak me zorgen.” WouterV:”Hoezo?” Molcrazy: “Ik heb nog helemaal niks van hem gehoord.” WouterV: “Na 1,5 uur niet?” Molcrazy: “Nee.” WouterV: “Wat doe je hier dan nog! Da’s niet pluis. Op dat huis af!” Molcrazy start de auto en rijdt naar het naar het huis waarin Nieky en TimvDons zich verstopt hebben. WouterV: “De voordeur staat open.” Molcrazy en WouterV sluipen naar binnen….

Een uur later staan ze weer buiten. Het hele huis is leeg. Geen TimvDons. Geen Nieky. En vooral … geen Spechteke. WouterV ijsbeert over het terrein. Hij kookt van woede. Het ene na het andere Vlaamse scheldwoord verlaat zijn mond. Hij schreeuwt wat naar Molcrazy. Molcrazy: “Wat? Zeg dat nog eens?”

Wordt vervolgd …


En zo is aflevering 14 alweer voorbij. Wie is de vrouw op de foto? Kent Lukie4 deze persoon echt niet? En wie heeft de foto bezorgd? Wat wil Gupp nu precies als informant bereiken? Raakt de zoektocht naar de chanteur in een stroomversnelling nu Black_and_White en Silvermaiden elkaar gevonden lijken te hebben?  Komt Mollenvanger-MV snel vrij en gaat Hulpdakdekker wat met de informatie van Mollenvanger-MV over Nieky doen? Maar waar is Nieky eigenlijk? En TimvDons? En Spechteke? 

Maar de vraag van vandaag is … wat schreeuwde WouterV naar Molcrazy?   

A “Je bent ontslagen!”
B “Ik moet en zal één van de Bakker broers omleggen.”
C “Ik ga nú naar LdHmolletje en samen gaan we de Bakker familie helemaal de vernieling in helpen.”
D “Het wordt tijd om naar Groningen te gaan.”


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #186 Gepost op: 13-08-2017, 21:01:43 »
Aflevering 15

WouterV: “Het wordt tijd om naar Groningen te gaan.” Molcrazy: “Groningen? Wat moeten we daar? Denk je dat Spechteke daar zit?” WouterV: “Nee, maar daar wonen wel mensen die geloof ik nog wel een appeltje te schillen hebben met een inwoner van deze stad. En aangezien wij het blijkbaar niet alleen aankunnen, kunnen we misschien onze krachten bundelen.” Molcrazy loopt naar zijn auto, maar WouterV fluit hem terug. WouterV : “Laat die maar staan, we gaan met mijn auto.”

Hulpdakdekker: “Mollenvanger-MV, ik heb nieuws. Ik heb met de officier van justitie gesproken. Hij is héél bij met de informatie over je broer. Hij wil een deal met je maken.” Mollenvanger-MV: “Nou kom maar op.” Hulpdakdekker: “Het OM zal je niet vervolgen voor de info die je me gegeven hebt. Maar de Albert Heijn gijzeling blijft staan.” Mollenvanger-MV: “Wat?! Dat was de afspraak niet!” Hulpdakdekker: “We hebben niets afgesproken. Ik zei dat ik mijn best zou doen en dat heb ik gedaan.” Mollenvanger-MV: “Maar ik moet hieruit! “ Hulpdakdekker: “Je moet helemaal niets. Je wist dat je broer de Albert Heijn ging beroven en daar heb je niets aan gedaan. Sterker nog, ik denk dat het jouw idee was. Dus dit is best een goede deal. De deal staat 72 uur. Als je dan niet getekend hebt, is ie van tafel en kunnen we je voor héél wat meer vervolgen. Dus denk er maar eens goed over na.” Hulpdakdekker verlaat de gevangenis.

MaikeMeisje is bij Moni op bezoek. MaikeMeisje: “Hoe is het Meezter en Luiaardje?” Moni: “Prima, ze zijn weer de oude, ze zijn nu naar school.” MaikeMeisje: “Er nog achter gekomen hoe ze aan die space cake zijn gekomen?” Moni: “Nee. De taart zou zo gewoon op een tafel gestaan hebben.” MaikeMeisje: “Dan lijkt me dat ie voor iemand anders was bedoeld.” Moni: “Ja dat lijkt me ook.” MaikeMeisje: “Maar hoe komen we daar achter.” Moni: “Ik weet niet of ik het wel wil weten. Niuno is nu doodgeschoten, stel het was voor hem bedoeld, wil ik me daar niet mee bemoeien. Wat ik van Grasisgroen ooit heb gehoord is dat Niuno wel dol op chocolade is. Dus het zou kunnen.” MaikeMeisje: “Misschien moeten we het dan maar even laten rusten. Er gebeuren genoeg rare dingen hier in dit dorp.”

Black_and_White was ook even naar school met FrankLapidus. FrankLapidus heeft nog een uur les, mooi de tijd om even een bezoekje aan Silvermaiden te brengen. Silvermaiden: “Fijn dat je zo snel kon komen.” Black_and_White pakt zijn telefoon en laat weer de foto zien. Black_and_White: “Kijk de foto. Wat herkende je nou?” Silvermaiden loopt naar de berging en pakt een tas. Uit de tas komt een regenjack tevoorschijn. Black_and_White: “Dat is dezelfde!” Silvermaiden: “Ja inderdaad.” Black_and_White: “Hoe kom je daaraan?” Silvermaiden: “In de bosjes gevonden bij mijn werk.” Black_and_White: “Bij het grote raam?” Silvermaiden: “Hoe weet jij dat?” Black_and_White: “FrankLapidus en ik liepen de avond van het bruiloftsfeest daar pokemons te zoeken. Toen FrankLapidus dacht dat er daar eentje zat, schoot er ineens een raar figuur daar uit de bosjes.” Silvermaiden: “Hoe laat was dat?” Black_and_White: “Een uurtje of één.” Silvermaiden: “Dan kan het Gupp niet geweest zijn, want die heeft de hele avond en nacht met AaPje16 gedanst.” Black_and_White: “Maar wie is dan wel?” Silvermaiden: “Het moet iemand zijn die dichtbij Gupp staat.” Black_and_White: “Laten we hier goed over nadenken. Misschien is het slim om FrankLapidus hierbij te betrekken. Gupp schijnt iets van hem te willen, dus misschien kan dat helpen.” Silvermaiden: “Goed plan.”

AaPje16 en LdHmolletje zijn even een luchtje gaan scheppen. Al het gedoe om Niuno zit ze dwars. LdHmolletje: “Hoe zit het met jouw contacten?” AaPje16: “Slecht. TimvDons is spoorloos verdwenen en D*N heeft nooit tijd. Lucy is nog trouw, maar die belde vanochtend dat ze ziek in bed lag.” LdHmolletje en AaPje16 gaan even op een bankje zitten. LdHmolletje: “Dan moeten we het zelf maar doen. Je kunt jezelf het beste toch vertrouwen.” AaPje16: “Dat is waar.” Dan zien ze Lama1997 op zijn nieuwe motor voorbij rijden. LdHmolletje: “Zo da’s een mooie. Die kost vast een hoop geld.” AaPje16: “Nou zoveel geld hebben Lucy en Lama ….” LdHmolletje’s gezicht begint te fronsen.” AaPje16: “Pap, je denkt toch niet ….” LdHmolletje: “Natuurlijk! Lucy was die middag bij jou. Zij had de ideale middelen om het geld te stelen!” AaPje16: “Laten we zorgen dat we niemand vals beschuldigen!” LdHmolletje: “Ok, we zullen het eerst rustig uitzoeken. Maar als Lucy inderdaad het geld gestolen heeft, dan zal ze daar voor boeten.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #187 Gepost op: 13-08-2017, 21:01:55 »
KD. zit nog steeds in Brussel. Hij hangt op na een lang gesprek met Loezel. Het gaat niet goed met Grasisgroen. De politie is langs geweest om een update te geven over de zoektocht naar Niuno’s schutter, maar dat heeft nog geen verdachte opgeleverd. Grasisgroen is weer uit haar dak gegaan. KD.: “Dit had ik niet zien aankomen.” Robbieazerty: “Niemand had dit voorzien.” KD.” Ik voel me machteloos. Ik had dit kunnen voorkomen.” Robbieazerty: “Nee dat had je niet. En Loezel ook niet. Ja we wisten dat Niuno mogelijk een risico vormde, maar wij waren daar in de eerste plaats voor de familie Bakker. En als we daar in één keer een crimineel imperium Groningen plat kunnen leggen is dat een bonus.” KD. “Ik denk dat het tijd wordt om terug naar huis te gaan. Op zoek naar Nieky en ondertussen Grasisgroen in toom houden. En daarnaast moet ik LdHmolletje ook nog een beetje te vriend houden. We moeten onze zogenaamde zaak wel draaiende houden en dat gaat niet als ik steeds weg ben.” Robbieazerty: “Lijkt me goed. Maar ik wil nog steeds dat Grasisgroen met Elise gaat praten. Ik geloof echt dat in Elise niets kwaads zit, maar als ze iets los kan laten over haar broers, kan dat ons onderzoek helpen. Laat Loezel er alles aan doen om dit voor elkaar te krijgen.” KD. gaat er vandoor.

Lukie4 vouwt zichzelf uit zijn leensmart van de garage. Zijn werkdag zit er weer op. Hij hoopt  snel weer zijn eigen auto terug te hebben, dit is niet lang vol te houden. Hij ploft op de bank. Wat een week. Al zijn plannen lopen in de soep. Niuno is dood. Dat was niet de bedoeling. Niuno moest blijven leven. Hij had een briljant plan. Hij had een spacecake gebakken voor Niuno, wetende dat hij dol is op chococale taart. Vol van de drugs en helemaal van de wereld had Lukie4 Niuno willen uithoren over zijn zus. Maar helaas, twee tieners uit het dorp gingen er met de cake vandoor. Dan denkt hij terug aan vanochtend. De foto die hij van Swifty zag. Hij is niet helemaal eerlijk geweest. Hij heeft de vrouw eerder gezien. Maar hij kan haar niet plaatsen. En tot die tijd is het misschien beter om zijn mond te houden.

Molcrazy en WouterV zijn bijna in Groningen. Molcrazy: “Zeg wat moeten we hier in Groningen.” WouterV: “We gaan op bezoek bij de_witte.” Molcrazy: “Wie is de de_witte.” WouterV: “De_witte is … laat ik het zo zeggen, nogal een apart figuur. Zijn vader was een berucht crimineel in Nederland, en de mijne in België, daar ken ik hem van. Wij hebben beide de genen van ons vader geërfd. Maar enkele jaren geleden is er iets met de_witte gebeurd, ik weet niet wat, en hij is helemaal doorgeslagen. Hij heeft zichzelf opgesloten in een huis, dat hij nu gekscherend Het Witte Huis noemt. Hij woont daar met twee vrienden, Duncton en Starlight, en het huis is helemaal omringd met camera’s, hij wil niemand binnen hebben die hij niet kent.” Molcrazy: “Dus hoe komen wij daar dan binnen.” WouterV: “Duncton. Ik ben hem wel eens tegengekomen, een betrouwbare vent. We gaan zo eerst even uitrusten en plannen maken. Morgen bellen we Duncton.” Molcrazy: “En Spechteke?” WouterV: “Die redt zichzelf maar.”

Duncton zit onwetend op te bank. De_witte is even gaan douchten, Starlight is eten halen. Duncton haalt de foto nog eens uit zijn binnenzak. Zij heeft Niuno gedood? Ja het is goed voor de_witte dat Niuno er niet meer is, maar het is wel een beetje rigoureuze maatregel. En wat heeft ze er zelf mee te winnen? Starlight komt binnen. Duncton stopt snel de foto weg. Starlight:”De_witte nog niet klaar?” Duncton: “Ik denk bijna. Wat heb je gehaald?” Starlight: “Chinees. De standaard gerechten voor de_witte, iets anders eet ie niet.” Duncton neemt vast een miniloempiaatje.  Starlight: “Verder alles goed?” Duncton: “Ja, waarom niet?” Starlight: “Je leek te schrikken toen ik binnen kwam.” Duncton: “Ow ik was een beetje ingedut, dat was alles.” Starlight loopt even naar de keuken op borden te halen. Duncton zucht. Ook voor Starlight is het beter als ze de foto niet te zien krijgt.

KD. zit in de auto op weg naar huis. Hij belt weer met Loezel. Loezel: “En?” KD.: “Robbieazerty is tevreden met ons werk.” Loezel: “Gelukkig.” KD.”Maar er is wel actie nodig. We moeten Elise aan het praten krijgen. Hij wil nog steeds door Grasisgroen, maar ik vrees dat dat op korte termijn niet gaat lukken.” Loezel: “Ik denk het ook niet. Swifty was hier vanmiddag en die werd bijna aangevlogen door Grasisgroen. Ik denk dat ik dan toch zelf maar met haar moet gaan praten. We zijn inmiddels goed bevriend geraakt.” KD. “Lijkt me een goed plan. Maar laten wat dat als ik thuis ben even doornemen. Ik moet morgen maar weer eens bij LdHmolletje langs. Die heb ik te lang niet gesproken. Misschien dat we daar nog wat los kunnen krijgen.” Loezel: “Prima, tot straks!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #188 Gepost op: 13-08-2017, 21:02:09 »
Het is vrijdagavond. Vorige week om deze tijd stonden de inwoners van Borkel en Schaft op de dansvloer. Maar nu hebben ze hele andere dingen aan hun hoofd. Grasisgroen is er letterlijk niet meer bij. AaPje16 bespioneert Lucy. Black_and_White ligt FrankLapidus in over zijn gesprek met Silvermaiden. Lukie4 ligt op de bank en zapt wat. Hij ziet een reclame aankondiging voorbij komen. Molduck: “A.s. zondag weer een nieuwe aflevering van Molduck Mysteries. De vorige aflevering maakte nogal wat los. Zouden wij Elise vals beschuldigd hebben? Maar er wonen nog meer rare figuren in Borkel en Schaft.” Pjotr1992: “A.s. zondag een exclusief interview met één van de inwoners, die een héél ander ligt schijnt op wat er zich daar allemaal afspeelt. Wie heeft er allemaal wat te verbergen. A.s. zondag op TV, mis het niet”

De deurbel bij Gupp gaat. Hij doet de deur open en ziet zijn broer verregend voor de deur staan. Gupp: “Sorry, ik moest van zolder komen.” PutyourHANSup! loopt helemaal verzopen naar binnen. Gupp: “Heb je geen regenjas.” PutYourHANSup!: “Die ben ik kwijtgeraakt.” Gupp: “Wat is nu het plan? Het plan met LdHmolletje en Niuno is helemaal uit de hand gelopen.” PutyourHANSup! : “Het geld moet ergens zijn. Ik weet dat LdHmolletje 5 ton heeft. Al iets wijzer van van FrankLapidus.”Gupp:”Nee die jongen weet helemaal niks. Maar ik moet je wat vertellen.” PutyourHANSup!: “Wat op.” Gupp:”Ik dacht, om versneld onder onze schulden uit te komen, neem ik ook een klusje. Ik ben politie informant geworden.” PutyourHANSup!” Wat?!” Gupp: “Ik dacht, terwijl jij probeert Niuno en LdHmolletje te chanteren, probeer ik ze van de andere kant in de bak te krijgen. Dan kunnen ze niks doen, wanneer wij het geld hebben.” PutyourHANSup!: “Weet je hoe gevaarlijk dat is. De politie had mij ook op het spoor kunnen komen.” Gupp: “Dat komt wel goed.” PutyourHANSup!: “Man denk eens na, je bent zelfs geraakt in het park door rondvliegende kogels. Heeft het überhaupt al iets opgeleverd?” Gupp: “Nog niet.” PutyourHANSup!”Nou wees voorzichtig. Ik ga wat bedenken om alsnog dat geld van LdHmolletje te krijgen.” Gupp: “Neem mijn regenjas mee. Anders wordt je weer zo nat. En hij past je sowieso, het is dezelfde die je ook had.” PutyourHANSup!: “Dank je.”

Hadewychisdemol en D*N liggen samen op de bank. Hadewychisdemol: “Nog zeker zes maanden cel is de deal.” D*N:”Zo lang kan ik niet wachten.” Hadewychisdemol: “Maar ik kan Mollenvanger-MV niet alleen in de cel laten zitten. Nieky, wanneer die ook weer opduikt, zal niet naar hem omkijken, Elise hier niets mee te maken hebben en FrankLapidus wil ik hier niet mee opzadelen.” D*N: “Wat wil je dan doen?  Uitbreken uit de gevangenis lijkt me een beetje lastig. Daar hebben we de middelen niet voor.” Hadewychisdemol: “Nou ik zat te denken …” Hadewychisdemol wordt onderbroken door telefoon van D*N. D*N: “Alweer AaPje16. Ik word gek van haar. Hadewychisdemol: “Ach neem gewoon eens op. Dan stopt ze misschien eens met bellen. D*N neemt op. Hij luistert en luistert …. D*N: “Laat me even nadenken, ik bel je zo terug.” D*N hangt op. Hadewychisdemol: “Wat is er?” AaPje16 vertelde dat haar vader LdHmolletje is bestolen van 5 ton. Door Lucy.” Hadewychisdemol: “Lucy? Die vindt ik daar het type niet voor.” D*N: “Ze hebben aardig wat bewijs. Ze willen mijn hulp om het geld terug te halen.” Hadewychisdemol: “En?” D*N: “Nou, ik heb wel een idee…”



Wordt vervolgd …

Er gebeurt weer een hoop in forumsoap land. Gaat Mollenvanger-MV de deal tekenen? Laten MaikeMeisje en Moni de spacecake zaak echt rusten? Zitten Black_and_White, FrankLapidus en Silvermaiden op het juiste spoor? Wat wil Gupp nu en hoe groot zijn de problemen van hem en PutyourHANSup!? Wie is Robbieazerty en wat is zijn functie? Hoe lang houdt Lukie4 het nog vol? Wat is het plan van WouterV en gaat Molcrazy daar in mee? Kan Duncton de foto voor Starlight en de_witte verbogen houden? En wie staat er nou toch op? Kan Loezel Elise aan het praten krijgen of heeft ze daar toch Grasisgroen voor nodig? En kan LdHmolletje zijn geld terug krijgen?


Maar de vraag van vandaag is … wat is het idee van D*N?   

A D*N belt AaPje16 terug en biedt aan om te helpen. Maar het uiteindelijke doel is het geld van Lucy te stelen, voor zichzelf en HIDM.
B D*N belt Lucy, en voor de helft van het geld, helpt hij samen met HIDM Lucy tegen AaPje16 en LdHmolletje.
C Ze bellen Hulpdakdekker en willen een deal maken. In ruil voor Mollenvanger-MV’s vrijlating, helpen ze hem LdHmolletje op te pakken.
D Ze sturen een anonieme email naar PutYourHANSup! voor een leuk TV item – niet wetende dat diegene zelf het geld héél goed kan gebruiken.


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #189 Gepost op: 15-08-2017, 22:15:57 »
Aflevering 16

Hadewychisdemol: “Wat is je idee.” D*N: “Hiermee kunnen we je broer vrij krijgen. Dat geld van LdHmolletje heeft ie vast ergens vandaan. We gaan naar de politie en we zeggen dat we informatie hebben over LdHmolletje. En in ruil voor deze informatie moeten we Mollenvanger-MV wel vrij kunnen krijgen.” Hadewychisdemol: “Dat klinkt eigenlijk best wel als een goed idee. Als ze mijn moeder wilden arresteren, willen ze ook vast mijn oom wel arresteren.” D*N: “We moeten alleen AaPje16 even aan het lijntje houden. Ik zal haar wel even bellen dat ik meedoe. En dan gaan we morgen naar de politie om de deal voor Mollenvanger-MV te fixen.”

Dag 9

Het is half 7 ‘s ochtends. Molcrazy kan niet slapen. Hij maakt zich zorgen om Spechteke. Sinds Spechteke het huis in is gegaan waar Nieky en TimvDons zaten, is ie van de aardbodem verdwenen. Molcrazy kijkt op zijn telefoon. Hij heeft er een programmatje op zitten, waarmee hij de telefoon van Spechteke kan tracken. Maar die geeft geen signaal af. Molcrazy besluit een wandelingetje te gaan maken om zijn gedachten te verzetten, als ook WouterV wakker wordt. Hij besluit Duncton te bellen. Duncton: “WouterV! Dat is lang geleden. Van waar de eer.” WouterV: “Duncton, eensgelijks, veel te lang niet gesproken. We moeten praten. Of beter gezegd, ik moet de_witte spreken. “ Duncton: “Dat gaat lastig worden. Hij heeft het niet zo op buitenstaanders.” WouterV : “Dat heb ik begrepen, maar ik zou het niet vragen als ik het broodnodig achtte.” Duncton: “Laten we anders vanmiddag even gaan lunchen en een aantal zaken doornemen.” WouterV: “Lijkt me goed, maar er is haast geboden.”

LdHmolletje: “Dus D*N wil ons helpen?” AaPje16: “D*N zegt van wel. Ik moet het nog zien. Maar we moeten alle hulp aannemen die we kunnen krijgen.” LdHmolletje: “Ga vanmiddag eens langs bij Lucy – probeer eens wat in huis rond te kijken en vertel me als je terug komt wat je hebt gezien. Dan kunnen we daarna een plan maken.” AaPje16: “Lijkt me een uitstekend idee.” AaPje16 loopt naar haar kamer. Dan gaat de voordeurbel. LdHmolletje doet open: “KD.! Kom binnen.” KD.”Hoe gaat het? Al een beetje bijgekomen van het gedoe in het park?” LdHmolletje: “Het begint in te dalen. Arme Niuno.”KD.”Ik kan het ook nog steeds niet bevatten. Maar we moeten het weer eens over werk hebben.” LdHmolletje: “Ja, duty calls. Wacht, ik zet even koffie voor ons.” Terwijl LdHmolletje naar de keuken loopt, verstopt KD. stiekem een afluister apparaatje onder de koffietafel van LdHmolletje. LdHmolletje komt even later weer terug: “Kijk eens, koffie. Waar gaan we het over hebben.”

Loezel is thuis. Ze is net bij Grasisgroen geweest, maar die is nog steeds helemaal van de kaart. Ze belt Elise op: “Hé, kunnen wij vanavond afspreken.” Elise: “Lijkt me goed. Maar dan zonder Grasisgroen lijkt me?” Loezel: “Ja, die heeft nog even tijd nodig om te herstellen. Dingen uit het verleden moeten uitgepraat worden. Maar misschien is nu niet de juiste tijd. Hoe is het met de bakkerij?” Elise: “Nou nog niet zoals het moet. De klanten komen langzaam terug, maar de uitzending van RN Showniews heeft niet het gewenste effect gehad. Waarschijnlijk omdat de schietpartij meer aandacht trok. Ik ben echt heel bang, dat als er niet snel wat verbeterd, ik Vieffan moet ontslaan.” Loezel: “Dat hoop ik toch niet. Het komt vast wel goed. Ik zie je vanavond, ik moet nu er vandoor.” Elise: “Tot later!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #190 Gepost op: 15-08-2017, 22:16:12 »
Het is zaterdagochtend, dus lekker rustig in Borkel en Schaft. Het is alleen druk in de Albert Heijn, waar MaikeMeisje het extra druk heeft, nu ze het zonder Mollenvanger-MV moet doen. Er is nog geen vervanger gevonden. Lukie4 staat in de rij bij de kassa, ook hij doet daar zijn boodschappen. Hij wacht geduldig af tot hij wordt geholpen. Dan gaat zijn telefoon. Lukie4: “Hallo?” Tristan: “Goedemorgen, met Tristan. Ik heb goed nieuws, de auto is vanmiddag klaar!” Lukie4: “Dat is fijn nieuws. Ik ben echt pas vanavond in de gelegenheid om hem op te halen. Lukt dat?” Tristan: “Dan zijn wij al gesloten. Heeft u een reservesleutel?” Lukie4: “Zeker.” Tristan: “Dan weet ik het goed gemaakt. Ik stuur de factuur wel even op per email, als u die betaalt, zal ik de auto buiten het hek zetten en kunt u die vanavond met de reservesleutel ophalen. En dan komt u maandag nog even langs voor de origineel sleutel.” Lukie4: “Lijkt me een goed plan. Dan gooi ik de sleutels van de smart wel even door de brievenbus.” Tristan: “Prima. Veel rijplezier in ieder geval weer gewenst, hij is weer als nieuw!”

D*N en Hadewychisdemol staan bij de politie. Er is slecht nieuws. Hulpdakdekker is niet aanwezig. D*N: “Maar we moeten hem snel spreken!” Swifty: “Kan ik jullie helpen?” D*N:”We moeten Hulpdakdekker spreken.” Swifty: “Die is er niet, dus, kan ik jullie helpen.” Hadewychisdemol: “Mijn broer moet uit de gevangenis, hij hoort daar niet.” Swifty: “Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar goed, jullie zijn hier niet zomaar.” D*N: “Mollenvanger-MV is vast niet de liefste … “ Hadewychisdemol: “Hé, zo spreek je niet over mijn broer.” D*N: “Nou ok, maar waar het op neer komt, wij kunnen je helpen een veel grotere vis te vangen. LdHmolletje.” Swifty: “Ik luister …” D*N: “Ik wil eerst een deal. Als wij jou helpen LdHmolletje te arresteren, komt Mollenvanger-MV vrij.” Swifty: “Hiervoor moet ik met het OM bellen. Maar ik ben bang dat ze niks toezeggen, totdat ik weet wat jullie hebben.” D*N: “Ik wil eerst weten of ze überhaupt bereidt zijn tot een deal.” Hadewychisdemol: “Tot die tijd zeggen wij niets!”

Starlight hangt op de bank Netflix te kijken. Ondertussen houdt ze de camerabeelden in en om het huis in de gaten. De_witte zit in de tuin, terwijl Duncton met zijn auto het parkeerterrein afrijdt. Ze krijgt een appje van Kaaasje. “Vanmiddag afspreken?” Ze wil een berichtje terugsturen, als ze op camerabeelden ziet, dat er post bezorgd wordt. Terwijl de_witte in de tuin blijft zitten, loopt Starlight naar de brievenbus. Er ligt één envelop in. “Voor Starlight” staat erop. “Nou ik krijg ook niet vaak post.”, denkt ze, en ze maakt de envelop open. Ze haalt er een foto uit. Ze schrikt zich rot. Ze herkent direct wie er op de foto staat: Kaaasje. In zwarte outfit, met sporttas, en wat lijkt een wapen. En ze ziet gelijk de datum die er op de foto staat. De dag van dat Niuno werd neergeschoten. Starlight is in shock. Wat moet ze nu?


Wordt vervolgd …

We kruipen naar het einde toe. Krijgt Mollenvanger-MV alsnog een deal? Krijgt WouterV de_witte te spreken? Levert de afluister apparatuur KD. nog iets interessants op? Komt Spechteke snel boven water? Vindt AaPje16 iets bij Lucy? Kan Loezel iets interessants uit Elise krijgen? En is Lukie’s auto echt weer als nieuw?

Maar de vraag van vandaag is … wat doet Starlight?

A Ze laat Duncton de foto zien, niet wetende dat die het origineel heeft.
B Ze laat de_witte de foto zien, met alle gevolgen van dien.
C Ze gaat de confrontatie met Kaaasje aan en laat haar de foto zien.
D Ze besluit zelf de onderste steen boven te krijgen en vertrekt alleen naar Borkel en Schaft.


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #191 Gepost op: 16-08-2017, 22:17:58 »
Aflevering 17

Starlight weet niet wat ze hiermee aan moet. Behalve dat ze er meer over wil weten. Ze twijfelt. Moet ze Kaaasje confronteren met de foto? Nee dat is te riskant. Zal ze het de_witte dan vertellen? Nee, als die de naam Kaaasje hoort, schiet hij helemaal uit zijn slof. Dan maar zelf op onderzoek uit. Ze loopt naar binnen, pakt naar jas en een tas met wat spulletjes. De_witte ziet haar door de tuin lopen. De_witte: “Waar ga je heen?” Starlight: “Ow even een pakketje ophalen bij het postkantoor.” De_witte: “Ok. Ben je snel weer terug?” Starlight: “Ja niet langer dan 30 minuten weg.” De_witte: “Nou tot straks dan.” Maar Starlight is niet van plan binnen 30 minuten terug te komen. Ze gaat naar Brabant, op zoek naar de waarheid over de schietpartij.

Even verderop zit Duncton in een café met WouterV en Molcrazy. Molcrazy kijkt alleen maar op zijn telefoon, terwijl WouterV met Duncton babbelt. WouterV: “Wat is er toch gebeurd met de_witte? Ongeveer 5 jaar geleden was er niks aan de hand met hem, en ineens …. Duncton: “Tsja dat is een lang verhaal.” WouterV: “Ik heb de tijd. Nou ja, als ik hem wil begrijpen, moet ik weten wat er met hem is.” Duncton: “De_witte had het goed voor elkaar. Op zijn 18e overleed zijn vader en erfde hij een kapitaal aan geld. Daarmee startte hij een casino. Je weet wel, eentje voor mensen met iets teveel geld.” WouterV: “Ja daar heb ik van gehoord, maar ik ben er nooit geweest.” Duncton: “Vier jaar geleden ging het mis. Een grote Duitse crimineel verloor iets teveel geld naar zijn zin en gijzelde een aantal mensen, onder wie mijzelf, Starlight, de_witte en onze beste vriend Voske2704. De_witte wilde proberen te ontsnappen, maar de crimineel schoot op de_witte. Voske2704 sprong er echter voor, ving de kogel op en werd dodelijk geraakt. In de wetenschap dat zijn beste vriend voor hem gestorven is, is er iets geknapt in hem.” WouterV: “Waarom heb ik hier nooit iets over gehoord?” Duncton:  “Omdat onze bodyguard Niuno alsnog de crimineel wist te overmeesteren en doodschoot. Niuno heeft ergens de lijken begraven, maar wij hebben geen idee waar. Dat leek hem een beter idee.” WouterV: “Dan wil ik weten, hebben jullie Niuno vermoord? Had ie soms last van zijn geweten?” Duncton: “Nee wij hebben Niuno niet vermoord. Niuno had een andere reden om weg te gaan, en wij wisten niet waar hij was. De_witte gaat zijn huis niet meer uit, Starlight was bij hem en ik was een potje poolen hier in het café. Je kan het de barman vragen.” WouterV: “Ik geloof je. Maar nu wordt het tijd om de_witte te spreken.” Duncton: “Nog één drankje, dan gaan we naar hem toe.” Molcrazy heeft niks meegekregen van het verhaal. Hij kijkt nog steeds naar zijn telefoon. Nog steeds geen signaal.

D*N: “Fijn, bedankt!” D*N hangt op. Hadewychisdemol: “En?” D*N: “Het OM gaat akkoord met vrijlating Mollenvanger-MV, op één voorwaarde. LdHmolletje wordt gepakt en op heterdaad van iets crimineels betrapt.” Hadewychisdemol: “Nou waar wachten we nog op.” D*N’s telefoon gaat. D*N: “Zucht … AaPje16.” D*N neemt op. “Hé hallo AaPje16, hoe is het.” AaPje16: “Heb jij tijd om mee te gaan vanavond naar Lucy? Ik wil stiekem even in huis rondkijken of ik het geld kan vinden, maar iemand moet haar afleiden. TimvDons is nergens te vinden, dus jij bent de enige die ik kan vragen.” D*N: “Is goed. Tot straks dan maar.” Hadewychisdemol: “Nu?” D*N: “Jij moet nu naar Swifty gaan en haar vertellen wat wij weten. Dan kan ik ondertussen een spoor naar het geld proberen te vinden bij Lucy.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #192 Gepost op: 16-08-2017, 22:18:18 »
De avond begint te vallen. FrankLapidus en Black_and_White zijn bij Silvermaiden blijven eten. Ze weten het inmiddels zeker. Black_and_White: “PutyourHANSup! moet hier iets mee te maken hebben. Hij is de broer van Gupp, is ongeveer even groot, was in het park op het moment van de schietpartij en is erg geïnteresseerd wat er hier speelt.” FrankLapidus: “Helemaal mee eens. Maar wat deed hij dan ’s nachts daar.” Silvermaiden: “Nadat we bij het huwelijksfeest van Niuno en Grasisgroen naar het vuurwerk hadden gekeken, stond er ineens een mysterieuze doos op de dansvloer. Daarin zat een briefje. Niuno zei dat er niks bijzonders op stond, maar dat vraag ik nu me ernstig af.”FrankLapidus: “Stel dat het iets slechts is, PutyourHANSup! kan niet Niuno hebben doodgeschoten want hij was ergens anders in het park. En ik denk dat ie ook niemand heeft ingehuurd, want waarom zou Gupp dan geraakt zijn?” Silvermaiden: “Gupp lijkt gewoon een onschuldig slachtoffer. Maar PutyourHANSup! zou wel gezorgd hebben dat zijn broer niet geraakt zou worden, en ook Fabiann werd bijna geraakt, dus ik denk niet dat hij achter de schietpartij zit. Ik heb het idee dat dát niet het plan was, Gupp heeft niet voor niets contact met jou opgenomen.” FrankLapidus: “Misschien moeten we ze uit de tijd lokken. Als ik nou Gupp een berichtje stuur, dat ik iets weet over mijn oom, hoeven we alleen hen maar te volgen en kijken wat er gebeurd.” Silvermaiden: “Ik vind het wel risky hoor.” Black_and_White: “Ik ben wel in voor wat spanning en sensatie.” FrankLapidus stuurt het bericht. Nu maar afwachten.

Lukie4 parkeert de Smart bij de garage. Het is al aardig donker. De garage ligt er verlaten bij, Tristan en Mollenmania zijn nergens te bekennen. Maar zoals afgesproken staat zijn eigen auto netjes buiten het hek te wachten. Lukie4 gooit de sleutels van de Smart door de brievenbus en loopt richting zijn auto. Lukie4 denkt: “Eindelijk, gewoon weer in mijn eigen wagentje rondscheuren.” Hij loopt even een rondje om de auto maar ziet niks vreemds. “In ieder geen krassen gemaakt.”, denkt hij, terwijl hij de kofferbak opent. Zijn wandelschoenen liggen er nog in. Tijd om te vertrekken. Lukie4 kijkt op zijn horloge. Het is 21.00 uur. Hij stapt zijn auto in, ploft op zijn stoel en doet de deur dicht.

ongeveer 1 uur daarvoor …
WouterV en Molcrazy zitten al twee uur binnen te wachten. De_witte wil de tuin niet uit, Duncton probeert op hem in te praten. Starlight is weg. De_witte is helemaal in paniek. Hij kan niet tegen verandering en Duncton en Starlight is de enige die hij vertrouwt. Molcrazy: “De_witte is knettergek, wat moeten wij daarmee?” WouterV: “Niuno was bevriend met LdHmolletje. Wij weten welke connecties hij heeft. LdHmolletje is vast de gekste niet, die weet van Niuno’s verleden. We moeten een deal kunnen maken, samen achter LdHmolletje aan. De_witte zodat alles wat hier gebeurd is stil blijft en wij een netwerk in Nederland, waarmee we ons drugs imperium kunnen uitbreiden.” Duncton komt binnen. “De_Witte moet uitrusten. Laten we het morgenochtend nog eens proberen. We hebben nog wel een ongebruikte logeerruimte over, daar kunnen jullie overnachten als jullie dat willen.” WouterV: “Er zit niks anders op.” Duncton haalt een paar biertjes voor de gasten. Molcrazy: “Ik wil eigenlijk naar Spechteke op zoek.” WouterV:”Die moet zichzelf maar redden. Jij gaat nergens heen.” Molcrazy stemt stilzwijgend toe.

D*N en AaPje16 zitten bij Lucy op de bank. AaPje16: “Al weer beter?” Lucy: “Ja, had last van een migraine aanval. Is weer weg.” AaPje16: “Gelukkig. Zeg, jij nog iets van TimvDons gehoord?” Lucy: “Nee die is echt foetsie.” AaPje16: “Jammer. Ik moet even naar het toilet.” AaPje16 knipoogt onopvallend naar D*N. D*N probeert Lucy aan de praat te houden over van alles en nog wat. Lucy: “Waarom ben je zo slecht bereikbaar de laatste tijd.” D*N: “Ach ja, dit en dat enzo.” Lucy: “Wat is dat voor flut reden.” D*N: “Oké, oké, ik heb een vriend.” Lucy: “Echt?! Wat leuk! Ken ik hem?” D*N: “Nee ik denk het niet.” Lucy: “Hoe heet ie? Waar komt ie vandaan?” D*N: “Nou ehm, hij …” Maar D*N heeft geen tijd om te antwoorden want er klinkt een enorme knal. De ruiten in de woonkamer springen en D*N en Lucy zoeken dekking. AaPje16 stond op de trap richting de eerste verdieping en valt van schrik naar beneden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #193 Gepost op: 16-08-2017, 22:18:35 »
Enkele minuten later
AaPje16: “Auw! Volgens mij heb ik mijn arm gebroken.” D*N heeft een flinke snee op zijn arm door rondvliegend glas, maar lijkt verder ok. Hij ontfermt zich over AaPje16. Lucy heeft niks en is naar buiten gerend om te kijken wat er ontploft is. Ze is snel weer binnen. Lucy: “Volgens mij is er iets ontploft bij de autogarage van Tristan.” Er zijn inmiddels sirenes te horen. Lucy: “Wat heb jij een rare val gemaakt. Wat moest je op de trap.” AaPje16: “Niks. Auw, ik denk dat ik naar een dokter moet.” D*N: “Kom, ik breng je naar het ziekenhuis.” Het tweetal haast zich het huis uit, terwijl Lucy met de schade achterblijft.

Bij de garage van Tristan heeft inderdaad een ontploffing plaatsgevonden. Tristan is al ter plekke en ziet het gelijk. De auto van Lukie4 is de lucht in gegaan. De auto die hij enkele uren daarvoor nog buiten had gezet. De politie heeft de boel met linten afgezet. Even buiten de auto liggen een paar verbrandde schoenen, maar verder is niks te zien. Het is inmiddels een drukte van jewelste bij de plaats des onheils. Starlight weet niet wat haar overkomt bij haar eerste avond in het dorp. Loezel en KD. zijn een kijkje komen nemen, en ook Elise en Vieffan zijn er. Hun bakkerij heeft gevelschade opgelopen door de ontploffing.

Ook RN Shownieuws is er, of in ieder geval PutyourHANSup! Hij belt een onbekend nummer. PutyourHANSup!: “Heb jij hier ook iets mee te maken?” Kaaasje: “Waarmee?” PutyourHANSup!: “De auto van de dorpsagent is ontploft.” Kaaasje: “Nee ik zou niet durven.” PutyourHANSup!:”Mijn broer was bijna dood dankzij jou.” Kaaasje: “Dat was een ongelukje. Je had kunnen weten dat hij in die buurt gevaar zou lopen. Daarnaast, zonder mij was je nooit op een spoor van zoveel geld gekomen. We hadden elkaar nodig. Jij ging voor mij op zoek naar Niuno en ik gaf aan hoe je aan veel geld kon komen.” PutyourHANSup! “Dit is allemaal uit de hand gelopen. Jij hebt nooit gezegd dat je Niuno ging vermoorden.” Kaaasje: “Niuno heeft dit over zichzelf afgeroepen. Wat jij nu gaat doen om aan het geld te komen is aan jou. Het lijkt me beter als wij elkaar niet meer spreken.” En Kaaasje hangt op. PutyourHANSup! zit met zijn handen in het haar. Dit had hij nooit gewild …


Wordt vervolgd …

De ontwikkelingen volgen elkaar rap op in de forumsoap. Kunnen D*N en Hadewychisdemol de politie aan LdHmolletje helpen? Wat voor berichtje heeft FrankLapidus naar Gupp gestuurd? Wantrouwt Lucy AaPje16 na diens merkwaardige val van de trap? Krijgt WouterV de_witte morgen eindelijk te spreken? En wat is er nog meer gebeurd in Groningen behalve het casino verhaal? Tevens weten we nu zeker wie Niuno heeft doodgeschoten. Maar wat is het motief? Kan Starlight hier wellicht achterkomen?

Maar vandaag was dé dag van de explosie. Heeft Lukie4 de explosie overleeft? En wie heeft of had het op hem voorzien? Zijn er nog sporen te vinden?

Maar dat is niet de vraag van de dag, dat is … wat gaat PutyourHANSup! doen?

A Hij gaat in een wanhoopspoging in zijn eentje achter LdHmolletje aan in een poging alsnog geld te krijgen.
B Hij gaat zijn zonden verdrinken in de kroeg en komt héél toevallig Mollenmania tegen …
C Hij belt Fabiann, filmt zijn hele verhaal, laat dat uitzenden op RN Shownieuws en duikt onder.
D Hij geeft zichzelf aan bij de politie en biecht al zijn zonden op.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!
« Laatst bewerkt op: 16-08-2017, 22:54:22 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #194 Gepost op: 18-08-2017, 22:07:08 »
Aflevering 18

Elise bekijkt de schade aan de gevel van de Bakkerij. Vieffan: “Dat wordt de verzekering bellen.” De ruiten zijn gesprongen en er zitten barsten in de muur. Het lijkt allemaal niet heel stabiel, de dames durven in ieder geval niet naar binnen te gaan. Elise: “We kunnen voorlopig niet open. Zucht, dat kan er ook nog wel bij.” Vieffan loopt weg om de verzekering te bellen, als KD. en Loezel langskomen. Elise: “Kijk nou toch.” Loezel: “Dat ziet er niet best uit. Maar wij zijn oké.” Loezel zal bij Elise thuis toen de explosie plaatsvond. Elise’s woning is slechts 100 meter verderop.  Elise: “Maar ik heb al mijn geld hier in gestopt. Ik heb hier hard voor gewerkt. Mijn familie heeft een slechte reputatie, maar ik wilde gewoon iets moois opbouwen.” Loezel: “Dat kan nog steeds. De verzekering keert misschien wel wat uit. En, niet toevallig wat geld achter de hand van een erfenis?” Elise: “Ik ben op mijn 18e het huis uit gegaan, mijn ouders hebben me toen onterft. Mijn vader stierf vlak daarna. Ik heb niks, mijn broers hebben alles.” Loezel: “En die willen je vast niet helpen?” Elise: “Nieky gaat over het geld. En die is nu verdwenen. De hufter.” Loezel: “Is er een manier om je broers een hak te zetten. Vooral Nieky, heb je iets tegen begrijp ik?” Elise: “Nou misschien wel, maar dat is dan wel tegen mijn geweten in.” Loezel: “Als je je zaak wilt redden, is het misschien de enige optie.” Elise: “Misschien heb je wel gelijk.” Loezel: “Vertel, misschien kan ik helpen.”

“Doe er nog maar ééntje.” PutyourHANSup! is de kroeg in gedoken en begint in middels aan whiskey nummer 4. Mollenmania: “Doe mij maar hetzelfde.” PutyourHANSup!: “Volgens mij ken ik jou.” Mollenmania: “Kan kloppen, Mollenmania aangenaam. Ik was bij de housewarming van Gupp, jouw broer, enkele maanden terug.” PutyourHANSup! knikt. “Dat waren nog eens leuke tijden.” Mollenmania: “Ook een slechte dag?” PutyourHANSup!: “Dat kan je wel zeggen. Jij?” Mollenmania: “Nog al. De auto die ontploft is hier om de hoek, heb ik de afgelopen twee dagen nog gerepareerd. Toen ie klaar was, was er écht niks raars mee. Hij was gewoon zo goed als nieuw. Ik hoop niet dat Tristan en ik hier de schuld van krijgen.” PutyourHANSup!: “Dat klinkt niet best. Maar het kan nog altijd erger *hik*.” De alcohol begint langzaam zijn werk te doen. Mollenmania: “Ik heb de tijd. Lucht je hart.” PutyourHANSup!: “Ik ben voor meer verantwoordelijk dan je ooit zou denken….”

Dag 10

Een paar uur later …
PutyourHANSup!: “Een crimineel. You have to be kidding me.” Mollenmania: “Tsja toen wist ik, ik moet hier weg. Dus ik heb mijn spullen gepakt, en ben hierheen gegaan. Een gehucht van niks. En of all places, kwam vorig jaar Niuno hier ineens wonen.” PutyourHANSup!: “En jij kent ook LdHmolletje?” Mollenmania: “Ik weet wie hij is ja en ken zijn reputatie. Ik heb niet zoveel met hem te maken gehad, hij dook pas in Groningen op toen ik daar weg was.” PutyourHANSup!: “Wist jij dat LdHmolletje heel veel geld heeft gestolen van de_witte?” Mollenmania: “Hij? Serieus. Hoe weet jij dat?” PutyourHANSup!: “Een journalist beschermt zijn bronnen, ook met drank op. Maar met mijn geld problemen dacht ik, de ideale manier om van al mijn schulden af te komen, is aan dat geld proberen te komen. Dus ik dacht ik chanteer hem. En op de dag dat Gupp het geld moest oppikken, schoot iemand Niuno dood.” Mollenmania: “Hemeltje lief, da’s een verhaal.” PutyourHANSup!: “Dit was nooit te bedoeling, maar ik zit hier te diep in. En ik heb het geld nodig.” Mollenmania: “Ik heb geen geld, maar ik heb wel een idee denk ik hoe ik je kan helpen..” PutyourHANSup!: “Morgen. Ik denk dat ik eerst een kater moet wegslapen.” Mollenmania: “Goed plan. We spreken hier af en dan neem ik je ergens mee naartoe.” De heren lopen de kroeg uit. Wat ze niet gezien hebben, is dat ene Starlight vanuit een hoekje het hele gesprek gevolgd heeft. Uit het zicht natuurlijk, bang om herkend te worden door Mollenmania.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #195 Gepost op: 18-08-2017, 22:07:20 »
Het is inmiddels ochtend. De deurbel gaat bij LdHmolletje. Hij doet open en D*N staat door. D*N: “Hoe is het met AaPje16?” LdHmolletje: “Het gaat. Ze heeft nog wel pijn, maar met pijnstillers gaat het wel. Het moet uiteindelijk vanzelf weer helen.” D*N: “Tsja, het is gelukkig een mooie breuk, maar een gebroken bovenarm is geen pretje.” LdHmolletje laat D*N binnen. AaPje16 ligt in de woonkamer op de bank. LdHmolletje haalt wat te drinken voor beiden. AaPje16: “Dat was niet hoe ik me de avond had voorgesteld.” D*N: “Nee, ik ook niet. Maar we hebben nog helemaal niet over de avond kunnen praten. Heb je nog iets bij Lucy gezien. Heb je het geld gevonden?” AaPje16: “Ik heb even snel in de slaapkamer van Lama1997 kunnen kijken. Daar stond een koffer klaar. Alsof hij er vandoor wilde gaan.” D*N: “Dus ze willen het geld delen?” LdHmolletje : “Mijn geld.” AaPje16: “Het lijkt erop alsof hij zich niet kan inhouden. Ik kon aan Lucy ook niks raars zien. Maar een nieuwe motor, nu een koffer vol met spullen. Die gaat er vandoor.” D*N: “Ik heb een kennisje die ik wel even bij het huis van Lucy kan laten posten. Dan moeten we nu snel een plan maken, hoe LdH en ik vanavond Lucy confronteren. Het lijkt me niet verstandig als jij meegaat.” En het gesprek gaat nog wel even door.

Tot groot genoegen van twee mensen die alles kunnen horen: Loezel en K.D. Loezel: “De bug doet goed zijn werk.” KD. : “Maar nu? Elise heeft ons iets gegeven waarmee we Nieky kunnen pakken, maar dan moeten we Nieky wel vinden. We kunnen nu direct actie ondernemen tegen LdHmolletje.” Loezel: “Die kans moeten we niet laten lopen denk ik. Vijf ton aan crimineel geld, kunnen we hem wel even de bak in draaien. Misschien moeten we AaPje16 proberen binnen te halen als kroongetuige. Als we haar een goede deal bieden.” K.D.”Wie weet. Ik bel even met Robbieazerty wat hij er van vindt, en dan moeten we vanavond maar in actie komen.”

De deurbel gaat bij Gupp. FrankLapidus loopt naar binnen. Gupp: “Fijn dat je zo snel kon komen.” FrankLapdius: “Het is zondag, er is geen school.” Gupp: “Nou vertel, wat weet je over je oom.” FrankLapidus: “Mijn moeder heeft ooit verteld dat LdHmolletje geld van haar heeft gestolen. Heel veel geld. Ik denk dat ze het heeft geprobeerd terug te stelen en daarom is gearresteerd door de politie.” Gupp: “Je weet zeker dat hij dat geld nog heeft?” FrankLapidus: “Ja zeker. Mijn moeder dacht dat hij het aan AaPje16 had gegeven. Kan je hier iets mee?” Gupp: “Vast wel. Laat me hier even over nadenken. Dankejwel voor je komst!” FrankLapdius verlaat het huis van Gupp. Hij heeft het hele verhaal uit zijn duim gezogen. Maar gek genoeg heeft hij Gupp precies verteld wat hij wilde horen en heeft hij nu Gupp onbedoeld op een spoor gebracht. Richting iemand die geld heeft wat toebehoort aan een ander. FrankLapidus stapt bij Silvermaiden in de auto, waar Black_and_White ook op de achterbank zit. Silvermaiden: “En nu wordt het wachten…”

Wouter V en Molcrazy zitten aan het ontbijt. WouterV: “Prima eten hier.” Molcrazy heeft geen trek. Hij neemt alleen koffie. Duncton. “Heren, mag ik jullie voorstellen aan de_witte.” De_witte geeft WouterV en Molcrazy een hand. Hij kijkt ze niet aan. De_witte: “Wat moeten jullie.” Duncton: “De_witte, deze mensen willen ons helpen.” WouterV: “Ik denk vooral dat wij elkaar kunnen helpen. Ik geloof dat wij één persoon beiden kennen, die we liever niet zouden kennen: LdHmolletje.” De_witte’s hoofd wordt rood. Duncton: “Rustig blijven. De_witte en LdHmolletje hebben ooit een zakelijke deal proberen te sluiten over het wegsluizen van geld. Maar die deal ketste op het allerlaatste moment af. LdHmolletje heeft daarna een hoop ‘handeltjes’ van de_witte weten te blokkeren, dat hem een hoop geld gekost heeft. De_witte is daar nog steeds heel boos over zoals jullie zien. Toen gebeurde echter .. je weet wel wat ik gisteren vertelde.” WouterV knikt: “Ik heb een voorstel mr. De_witte. U mag wraak nemen op LdHmolletje nemen, op welke manier dan ook. Maar ik wil graag zijn drugsnetwerk over nemen. Hij kent de juiste mensen in Nederland, mensen die ik heel goed gebruiken kan. Ik weet dat u daar uit principe niets mee te maken wilt hebben, maar ik zal plechtig beloven, dan ik u nooit in de weg zal zitten. Maar er is vast iets wat u tegen LdHmolletje kan gebruiken.” De_witte kijkt op: “Wraak.” WouterV: “Knikt.” Duncton: “Ik wil geen doden op mijn geweten hoor.” WouterV: “Maar er zijn vast nog meer manieren om wraak te nemen.”  De_witte begint te knikken. Hij reikt zijn hand uit naar WouterV: “Deal!”, roept hij. WouterV: “Nou kom op dan, dan gaan we naar Borkel en Schaft, op naar LdHmolletje. Kom je Molcrazy? Molcrazy?” Molcrazy is weg, hij is op een onbewaakt moment het huis uitgelopen. Hij wil op zoek naar Spechteke.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #196 Gepost op: 18-08-2017, 22:07:33 »
Hulpdakdekker en Swifty hebben het druk. Misschien wel te druk. Ze hebben contact met D*N, vanavond is dé kans op LdHmolletje te pakken. De deal voor Mollenvanger-MV is getekend door het OM en wordt van kracht zodra LdHmolletje wordt gearresteerd. Maar ondertussen moeten ze ook de ontploffing van Lukie4’s auto onderzoeken. Swifty: “Arme Lukie4. Er is niet veel van hem over gebleven.” Hulpdakdekker: “Triest. Er rust een vloek op dorpsagenten, de ene in het gesticht, de ander opgeblazen. Hopelijk is er snel nieuws uit het lab over mogelijke sporen.” Swifty: “Dit is wel erg véél werk voor twee.” Hulpdakdekker: “Ik zal mijn informant straks nog eens bellen, of hij misschien nog iets over LdHmolletje weet. Misschien maken we het daar ons zelf wat makkelijker mee.”

Gupp bakt een eitje voor de lunch. Ondertussen probeert hij zijn broer te bellen, maar die neemt niet op. Die ligt zijn roes uit te slapen na een nachtje doorzakken in de kroeg. Iemand die ook nog een slokje neemt is Grasisgroen. Ze is inmiddels vaste klant van de drankafdeling bij de Albert Heijn. Molcrazy staat op het trein station Groningen, te wachten op de eerste de beste trein naar het zuiden. WouterV, Duncton en de_witte zitten in een auto die kant op. Lucy hangt op de bankt Netflix te kijken. Ze lijkt er geen idee van te hebben wat er allemaal gebeuren gaat. Het gaat in ieder geval een drukte van jewelste worden vanavond in Borkel en Schaft…..

Één persoon vond het echter wel welletjes. Lama1997 scheurt met zijn motor over de inmiddels Belgische snelweg. Naast wat kleding heeft ie een grote tas mee met daarin …2,5 ton. Bestemming onbekend …

Wordt vervolgd …

We tellen langzaam af naar de ontknoping. Er vallen steeds meer puzzelstukjes op hun plaats, maar zijn ook nog steeds een hele hoop onbeantwoorde vragen? Wat is de historie van Mollenmania? Zijn de geheimen van PutyourHANSup! wel veilig bij hem? En wat kan Starlight hiermee? Welke partijen komen allemaal bij elkaar op zoek naar LdHmolletje en/of diens geld? Wat is er überhaupt nog van het geld over na het vertrek van Lama1997? Is de alliantie tussen WouterV en de_witte een beetje sterk of doet de_witte maar wat? Kunnen Swifty en Hulpdakdekker het nog wel aan met zijn tweeën? En wat heeft Elise aan Loezel en KD. vertelt over Nieky? Vinden we ooit nog uit waar Nieky is, samen met TimvDons? En gaat Molcrazy Spechteke vinden? Is die nog steeds bij dat duo? Leeft hij überhaupt nog wel?

Wat vond je van het verhaal van vandaag? Ga dan naar  dit topic en speculeer mee over het vervolg!


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #197 Gepost op: 20-08-2017, 21:33:54 »
 Aflevering 19

PutyourHANSup! staat nog wat brak op het afgesproken punt te wachten op Mollenmania. Hij is zeker 20 minuten te vroeg, maar hij is nogal nerveus. Beter te vroeg dan te laat. Hij negeert alweer een oproep van Gupp. Die moet maar even wachten. “Mag ik u wat vragen?”, klinkt het. Het is Starlight. PutyourHANSup!: “Jazeker.” Starlight laat dé foto zien. Starlight: “Kent u deze vrouw.” PutyourHANSup!: “Hoe? Wat .. wacht wie bent u?” Starlight: “Ik ben Starlight, en ik dacht dat deze dame een vriendin van mij was.” PutyourHANSup!: “Maar wat wilt u met mij?” Starlight: “Ik wil praten. Ga niet met Mollenmania mee. Hij is onbetrouwbaar.” PutyourHANSup!: “En waarom zou ik u ineens geloven?” Starlight: “Omdat ik weet van wie het geld is. Mollenmania wil ongetwijfeld samen met jou dat geld gaan stelen. Als je dat doet, dan ben je je leven niet meer zeker. Dan kan je hetzelfde overkomen als Niuno. Ga met mij mee. Ga mee naar Groningen. Daar gaan we een plan maken om van je schulden af te komen. We kunnen een plan maken om Kaaasje in cel te krijgen.” PutyourHANSup! twijfelt….

Lucy hangt op de bank met een bak popcorn; Netflix draait overuren. Ze kijkt op haar horloge. Het is half 3. Lama1997 had allang terug moeten zijn. Hij ging even een boodschap doen. Ze zet Netflix stil en loopt naar boven. Misschien heeft ze hem niet binnen horen komen. Eenmaal boven loopt ze de slaapkamer van Lama1997 in. Die is leeg … iets te leeg naar haar zin. De kledingkast staat open, en een hele stapel kleren is weg. Ze rent naar zolder. Ze duwt een kast aan de kant en maakt een geheime deur open. Er ligt nog maar één tas met geld, die van Lama1997 zelf, maar die is voor de helft leeg. Lama1997 is met Lucy’s deel van het geld er vandoor. Wat nu …

Mollenmania staat te wachten op PutyourHANSup! Maar die is nergens te bekennen. Dit is niet goed. Mollenmania gaat er vandoor, maar loopt bijna MaikeMeisje omver. “Sorry mevrouw!” MaikeMeisje is onderweg naar Grasisgroen. Ze heeft haar al een tijdje niet gesproken; maar ze is geattendeerd door oplettende collega’s dat ze al dagen achter elkaar flessen drank komt halen, en dat ze er bovendien héél slecht uitziet. MaikeMeisje belt aan. Er wordt niet open gedaan. MaikeMeisje kijkt door het raam naar binnen en ziet een hoop legen flessen op tafel staan en kapot op de grond liggen. Ze loopt naar de achterkant van het huis. De achterdeur staat open. MaikeMeisje besluit maar naar binnen te lopen. Het is één grote bende. Maar geen Grasisgroen. Dit ziet er niet best uit, waar is die in haar huidige toestand toch naartoe ….

Hulpdakdekker belt met Gupp: “Ik moet iets bekennen. Ik vind je een waardeloze informant. Maar je kan het goedmaken. Onze deal blijft in tact, als je me nu iets kunt geven over LdHmolletje.” Gupp twijfelt. Het bericht over geld spreekt hem aan. Maar hij kan zijn broer PutyourHANSup! niet bereiken. Hij zucht: “Ik heb iets opgevangen dat LdHmolletje een hoop crimineel geld in huis heeft.” Hulpdakdekker: “Hoeveel?” Gupp: “Geen idee. Maar het schijnt een aardig zakcentje te zijn.” Hulpdakdekker: “Nou we gaan vanavond een kijkje nemen. Blijf in ieder geval uit de buurt.” Hulpdakdekker hangt op. Swifty: “En?” Hulpdakdekker: “Mijn informant denkt dat LdHmolletje het geld heeft.” Swifty: “Ik vind D*N toch iets betrouwbaarder. Maar we gaan toch eerst bij LdHmolletje ons posten, omdat D*N daar is, en die moet ons dan naar het geld leiden.”

WouterV, Duncton en de_witte zijn bijna in Borkel en Schaft aangekomen, als Duncton’s mobieltje af gaat. Hij herkent het nummer direct, maar besluit niets tegen de_witte te zeggen. Die ligt te slapen op de achterbank. Duncton: “Ja hallo.” Starlight: “Duncton. We moeten praten.” Duncton: “Ehm het komt nu niet zo heel goed uit.” Starlight: “Niuno heeft het geld niet gestolen van de_witte. Dat heeft LdHmolletje.” Duncton: “Vertel verder.” Starlight: “Ik ben in Borkel en Schaft. En raad eens wie ik daar tegen kwam? Mollenmania! Ik ben hem gevolgd tot in een kroeg. Hij sprak daar met PutyourHANSup!, die presentator van Shownieuws. Die wist zoveel dingen over Groningen, echt bizar gewoon.” Duncton: “Klinkt interessant.” Starlight: “PutyourHANSup! heeft blijkbaar Niuno gechanteerd zodat LdHmolletje het gestolen geld tevoorschijn moest halen en daarna is Niuno neergeschoten. En ik weet door wie.” Duncton: “Ik ook.” Starlight: “Wat? Hoe dan?” Duncton: “Ik bel je straks terug.” Starlight: “Maar….” Duncton hangt op. WouterV: “Lastige zaken.”  Duncton: “Kan je wel zeggen. Maar dat regel ik wel als we in Borkel en Schaft zijn.” De navigatie zegt nog 20 minuten rijden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #198 Gepost op: 20-08-2017, 21:34:17 »
Na een treinreis vol oponthoud is Molcrazy in ’s Hertogenbosch aangekomen. Hij wil overstappen op de sprinter richting zijn eindbestemming, als hij te horen krijgt dat er problemen zijn met de bovenleiding. Voorbij ’s Hertogenbosch rijden geen treinen. “Zucht, dat stomme Nederlandse OV ook altijd.”, denkt hij. Dan maar de bus. Maar de bus is net weg en de volgende gaat pas over een uur. Dan maar even een Bossche Bol scoren in het centrum. Een bakkerij is snel gevonden. Hij smult van zijn Bossche Bol. Hij moet denken aan Spechteke. Eigenlijk is het bijzonder ook. Hij wilde helemaal niet samenwerken met Spechteke, maar hij is zich toch aan het jonge jochie gaan hechten. Mega enthousiast en vol passie voor zijn werk. Het is tijd om te gaan. De bus vertrekt zo. Op naar de plek waar Molcrazy Spechteke voor het laatst zag. Terug naar het huis waar Nieky en TimvDons waren. Er moet daar toch een aanwijzing te vinden zijn …

WouterV heeft de auto twee straten van LdHmolletje’s huis geparkeerd. WouterV: “Klaar de_witte?” De_witte: “Reken maar van yes.” Duncton: “Ik moet even bellen.” Duncton loopt een steegje in en belt Starlight. Duncton: “Sorry dat ik niets kon zeggen, maar ik zat in de auto, mét de_witte en nog iemand.” Starlight: “Wie?” Duncton: “WouterV. Iemand die wat van LdHmolletje wil. We staan nu vlakbij zijn huis.” Starlight: “Pfff …” Duncton: “Wat is er.” Starlight: “Ik heb PutyourHANSup! mee. We zijn terug onderweg naar Groningen. Kom mee Duncton.” Duncton: “Waarom. Ik ben nu hier. WouterV klinkt als een slimme man. Als het klopt wat jij zegt en hij heeft het geld gestolen, dan kunnen we daar ook gelijk mee afrekenen.” Starlight: “Doe geen gekke dingen alsjeblieft. Er zijn al teveel doden gevallen. Jij en ik hebben ook nog een aardig zakcentje. PutyourHANSup! weet dingen, wij weten blijkbaar allebei van Kaaasje, we kunnen alles goed maken. We zijn nog niet op een punt beland waarvan … na ja je weet wel. Iets wat Niuno en Mollenmania wel hebben gedaan.” Duncton: “Mmm…. “ Na een minuut of 20 is Duncton nog steeds niet terug. WouterV gaat een kijkje nemen, maar Duncton is nergens te vinden. WouterV loopt terug naar de_witte: “Het ziet er naar uit, dat ook Duncton ons heeft verlaten.”De_witte: “Dan moeten we het samen doen. Let’s go!”

Er is van alles gaande in de forumsoapland. Gupp blijft PutyourHANSup! bellen, maar die is onbereikbaar. Moet hij toch naar LdHmolletje en voor het geld gaan?  Of Hulpdakdekker zijn werk laten doen? Hij twijfelt enorm. Andere personen twijfelen niet. D*N en LdHmolletje staan op het punt om naar Lucy te gaan, als D*N’s telefoon gaat. Het is Hadewychisdemol, maar dat zegt D*N uiteraard niet. D*N: “Hallo?” Hadewychisdemol: “Lucy gaat er vandoor!” D*N: “Wat?” Hadewychisdemol: “Wat ik zeg, ze gaat er vandoor! Ze legt allemaal spullen in de auto, inclusief, zo te zien een flinke zak vol cash. Wat moet ik doen?” LdHmolletje: “Wat is de er aan de hand?” D*N: “Lucy lijkt te gaan vluchten.” LdHmolletje: “Nou waar wacht jouw kennis nog op. Stop haar!” D*N: “Stop haar!” Hadewychisdemol sprint  de auto uit, maar Lucy ziet hem aankomen. Ze springt haar auto in, start deze en scheurt er vandoor. Hadewychisdemol rent terug naar zijn auto en zet de achtervolging in. Het duo scheurt in een spectaculaire achtervolging het dorp uit. Hadewychisdemol heeft D*N op speaker staan. Hadewychisdemol: “Ik kom dichterbij!” Hadewychisdemol liegt niet. Hij rijdt nog maar zo’n 10 meter achter Lucy. Maar dan naderen ze een kruising. Er komt een tracktor van rechts. Lucy ziet deze op het allerlaatste moment pas en moet uitwijken, ze belandt in het gras, haar auto slaat over de kop en komt tot stilstand tegen een boom. Hadewychisdemol kon de tractor echter niet meer ontwijken en is er vol op geknald. Er heerst een serene stilte. Het enige wat nog te horen is, is D*N die door de telefoon van Hadewychisdemol schreeuwt: “Hallo? Hallo? Alles goed?” Maar hij krijgt geen antwoord. “Hadewychisdemol! Zeg wat! Alsjeblieft!” LdHmolletje en AaPje16 kijken verschrikt naar D*N. Werkt hij samen met de vijand? D*N realiseert wat hij heeft gezegd. Hij gaat er als een haas vandoor. Op zoek naar Hadewychisdemol.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #199 Gepost op: 20-08-2017, 21:34:30 »
Swifty en Hulpdakdekker staan bij LdHmolletje te posten, als ze D*N het huis uit zien rennen. Swifty: “Wat doet hij nou?” Hulpdakdekker: “Geen idee. Er achteraan?” Swifty: “Nee, dat was het plan niet.” Hulpdakdekker: “Kijkt daar komt LdHmolletje!” Swifty: “Ow hier gaat iets fout. Hulpdakdekker start de auto en rijdt naar LdHmolletje toe. Swifty springt de auto uit en neemt LdHmolletje onder schot. D*N kan de auto invluchten. In een split seconde besluit Hulpdakdekker achter D*N aan te rijden en laat Swifty achter. Swifty: “LdHmolletje, handen omhoog.” LdHmolletje: “Mevrouw agent, wat heb ik misdaan.” Swifty: “Nou dat zal …” WouterV: “Laat u dat pistool maar vallen.” WouterV staat achter Swifty en zet een pistool in haar rug. Swifty laat het pistool vallen. WouterV verkoopt Swifty een knal, die knockout gaat. LdHmolletje: “Dank u wel, waar heb ik dat aan te danken.” WouterV: “Laten we binnen verder praten.” KD. en Loezel staan aan de andere kant van de straat geparkeerd en zien het gebeuren. Loezel: “We moeten ingrijpen!” KD.: “Nee, laten we even wachten. Hier staat vast iets gebeuren wat niet in de haak is. Dit is WouterV, de grootste drugsbaron van België. Als we hem én LdHmolletje iets crimineels op tape kunnen laten zeggen, dan gaan onze carrières door het dak.” Loezel en KD. wachten af.

WouterV: “Mag ik gaan zitten?” LdHmolletje: “Doet u dat zeker. Wilt u koffie?” WouterV nee bedankt. In plaats daarvan haalt WouterV een pistool tevoorschijn. LdHmolletje: “Nee hè, u ook al?” WouterV: “Ik had geen zin in pottenkijkers. Maar u heeft iets dat ik héél graag wil hebben. Een netwerk om drugs te vervoeren in Nederland.” LdHmolletje moet lachen. LdHmolletje: “Nou ik voel me vereerd. Maar u denkt dat ik dat zomaar ga weggeven? Ik ben net van al mijn cash geld bestolen. Dus dit is op het moment het beste wat ik heb. Dus ik geef helemaal niks weg.” WouterV: “Nou dat dacht ik niet.” Dan gaat de huiskamer deur open en loop AaPje16 naar binnen. De_witte heeft een mes op haar nek gezet. AaPje16: “Pap! Help.” LdHmolletje: “Je doet haar niks of ik…” WouterV: “Of wat.” De_witte: “Jij hebt mij het leven zuur gemaakt daar. Ik kan jouw leven nog veel zuurder maken.”De_witte zet het mes nog dichter tegen AaPje16’s keel, die doodsbang is. LdHmolletje: “Nee, doe haar alsjeblieft niks. Ik doe alles wat je wilt.” WouterV: “Dat lijkt me een goed plan. Dit is wat ik …” Dan gaat de voordeurbel. WouterV duikt naar beneden. “Verwacht jij bezoek?” LdHmolletje: “Nee eerlijk gezegd niet. WouterV: “AaPje16, jij gaat de deur open doen. Maar als je iets raars zegt of doet, dan ga je eraan. De_witte verstopt zich terwijl AaPje16 de voordeur open doet. Gupp staat voor de deur. Gupp: “We moeten praten.” AaPje16: “Ehm nu is niet zo’n goede tijd.”  Maar Gupp luistert niet loopt naar binnen en geeft AaPje16 een zoen. Gupp: “Ik wil … wat wacht, wat is da…” De_witte komt tevoorschijn met zijn mes. “Naar binnen jij, anders doe ik haar wat aan.”

LdHmolletje: “Je hebt wel de slechts mogelijke dag uitgekozen om langs te komen.” Gupp: “Ik ehm … ja inderdaad.” WouterV doet de gordijnen dicht, om te voorkomen dat er mensen naar binnen kunnen kijken. Dat valt direct op. FrankLapidus had zich in de tuin verstopt, maar ziet niets meer. Hij wil weglopen, en wordt dan op de schouder getikt. FrankLapidus: “Ik ken u. Ik dook boven op u in het park.” Loezel laat identificatie zien. Loezel: “Wegwezen, voor je eigen veiligheid.” FrankLapdius rent naar de auto waar Silvermaiden en Black_and_White in zitten.” Silvermaiden: “Wat is er?” FrankLapidus: “Die mevrouw waar Black_and_White bovenop vielen tijdens de schietpartij, is een agente! En niet zomaar één.” Loezel en KD. staan voor de deur. Ze hebben Swifty van de straat gevist en opgelapt in hun auto neergezet. Swifty heeft zojuist het teken gegeven dat ze genoeg belastende informatie op tape hebben. KD. “Robbieazerty gaat trots zijn.” KD. breekt geruisloos de voordeur open en sluipt naar binnen. Loezel is achterom gelopen. WouterV: “LdHmolletje, je gaat hier tekenen.” LdHmolletje tekent. “Laat mijn dochter gaan.” WouterV: “De_witte, je kan het mes wegleggen.” Maar de_witte luistert niet. De_witte:  “Jij bent de meest vervelende man die ik ooit ontmoet heb LdHmolletje, je zal en ….” Maar meer kan de_witte niet zeggen want op dat moment worden er rookbommen de huiskamer ingegooid, die gelijk ontploffen. KD.”Dit is Europol, handen omhoog!” Een hoop gegil en geschreeuw klinkt. Er klinkt een schot. Er klinkt glasgerinkel. Wat is er allemaal gaande?

Een kwartier later staat de straat vol met politie auto’s en enkele ambulances. KD. heeft WouterV ingerekend. Hij wordt geboeid afgevoerd. Loezel heeft wat rook ingeademd, maar kan na controle van het ambulance personeel weer gaan. Gupp is nog steeds in het huis. Hij heeft zich verstopt onder een tafel en durft er niet meer onder vandaan te komen. In alle commotie is de_witte met AaPje16 ontkomen. Swifty laat een opsporingsbericht uitvaardigen.