Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69604 keer)

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #240 Gepost op: 1-08-2018, 22:18:31 »
Een uurtje later
Swifty: "We gaan nu naar buiten, u stapt in de auto en ik breng u naar de gevangenis. U heeft recht op een advocaat, die zal u daar bezoeken." De_witte: "Ik begrijp het. Swifty en de_witte lopen naar buiten. Hulpdakdekker, Starlight en Duncton gaan erachteraan. Swifty stopt bij haar auto, haalt hem van het slot en doet de deur open. Swifty: "Stapt u in, pas op uw h...." Dan klinkt er een schot. De_witte stort ter aarde. Starlight: "Neeeeeee!"" Swifty kijkt snel waar het schot vandaan kwam, en ziet al gauw wie de schutter is. Swifty: "AapJe16! Stop, blijf staan! Politie!" AaPje16 rent weg en schreeuwt: "Mij kidnappen, dat nooit! Vanaf het moment dat je mij vrij liet, zwoor ik wraak. En die heb ik nu!" AapJe16 slaat al rennend een steegje in. Swifty en Duncton rennen er achter aan, maar AapJe16 is verdwenen. Hulpdakdekker en Starlight hebben zich over De_witte ontfermt. Swifty belt voor assistentie, terwijl Duncton terugrent. Duncton: "Hoe is het met 'm." Starlight: "Te laat .... hij is dood."

Binnen no-time cirkelt er een politie heliktoper over Borkel en Schaft, op zoek naar AapJe16. Die is echter nergens te bekennen. Er zijn echter meer mensen die niet blij zijn met de helikopter. Lama1997: "Het wemelt hier van de politie. Ik kan zo de straat niet op." B&W: "Die vertrekken wel weer. We moeten wachten op D*N en Hadewychisdemol. En dat kan nog wel even duren." Vieffan is ook net weer in het dorp gearriveerd. Ze was even ondergedoken, maar heeft besloten toch terug te keren. Ze belt aan bij Elise. De bel rinkelt wel 3-4-5 keer. Elise: "Jaja, ik kom, ik kom ... Vieffan! Jeetje waar was je, ik maakte me zorgen. Vieffan: "Elise, ik zit in de penarie. Beloof me, laat me mijn verhaal vertellen. En trek dan pas je conclusies. Maar ik kan nu nergens anders heen." Elise: "Nou ga zitten en vertel op." Niet veel later staat Borkel en Schaft ook vol camerploegen en journalisten. De dood van de_witte is groot nieuws. Fabiann: "Pjotr1992, je kan live!" Europol is weer niet blij met al die camera's. KD.: "Zo komen we nooit ongezien hier weg vanavond." Loezel: "Moeten we Swifty en Hulpdakdekker inlichten?" KD.: "Als het echt niet anders kan. We kunnen echt geen camera's in de buurt gebruiken." 

-Sven: "Bingo!" Hadeywchidemol: "Wat heb je gevonden." -Sven: "De locatie van het filmpje." D*N: "Waar is het opgenomen." -Sven: "Klopt. Eens kijken, het I.P. addres wijst naar .... hé, da's hier." Hadewychisdemol: "Wat hier." -Sven: "Jullie wonen toch in deze straat." D*N: "Klopt. Maar wij wonen op nummer 2." -Sven: "Dit komt van nummer 10. Wie wonen daar?" Hadewychisdemol: "Loezel en KD." D*N: "Wat moeten die met MollenvangR-Art." Hadewychisdemol: "Niks. Maar die willen wel vast Nieky ergens voor hebben. En weet je. Ze gaan hun gan maar. Nieky is net mijn moeder, die houdt met niemand rekening. Maar MollenvangR-Art heeft, behoudens de Albert Heijn overval niemand kwaad gedaan. Dus we moeten een list verzinnen om hem Europol vandaan te krijgen. Hij mag hier niet tussen in beladen." D*N: "Laten we goed nadenken, voordat we een onbezonnen actie uitvoeren."

Wordt vervolgd ....

Aflevering 15 betekent meestal spektakel, en zo ook dit jaar. R.I.P. de_witte. We hoeven iig niet te gissen naar de identiteit van de dader. Komt AaPje16 weg met deze moord? ? Kan Elise Vieffan vergeven? Vallen pakketjes drugs op in de sneeuw? En kan PutyourHANSup! iets maken uit het warverhaal van zijn broer? Geraken Europol en Lama1997 ongezien weg uit Borkel en Schaft met alle aandacht?

Maar over Europol gesproken. Geraken ze überhaupt wel weg? Hadewychisdemol en D*N hebben immers uitgevogeld dat zij MollenvangR-Art hebben. Wat voor actie gaat het duo uitvoeren om aan MollenvangR-Art te komen?

A Ze bellen B&W en FrankLapidus, die voor afleiding moeten zorgen. Pokemons kunnen ook bij Europol in de tuin zitten.
B Ze besluiten Europol te gaan volgen, en wanneer het kan en route MollenvangR-Art te bedrijven. Maar ze kiezen wel het meest ongelukkige moment.
C Ze besluiten Europol te gaan volgen, en wanneer het kan en route MollenvangR-Art te bedrijven. Ze besluiten echter ook nog Lama1997 te bellen voor het 'losgeld' en als het lukt MollenvangR-Art te bevrijden, ook nog met diens geld er vandoor te gaan. Maar of dat nu zo goed idee is ...
D Ze schakelen Pjotr1992 in, om een live bekentenis van Europol op TV af te dwingen.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!
« Laatst bewerkt op: 2-08-2018, 20:15:26 door Daisy »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #241 Gepost op: 4-08-2018, 22:35:41 »
Aflevering 16 - Dag 8 - zondag 24 december

D*N: "Ben je gek?!" Hadewychisdemol: "Hoezo. Dit is het ultieme plan. Zo kunnen we opnieuw beginnen. We moeten hier weg. Jij, MollenvangR-Art en ik. Hij snapt het wel, hij wilde immers ook de Albert Heijn beroven met Nieky. En dat ging om een stuk minder geld." D*N: "Ik heb hier geen goed gevoel over, maar goed. Dat had ik ook niet over -Sven en die heeft zijn werk toch behoorlijk goed gedaan." Hadewychisdemol: "Dank voor het vertrouwen."

TimvDons is al een eind opgeschoten met graven. Hij heeft ongeveer 3 kwart van de drugs voorraad opgegraven, en in de auto gestopt. Hij neemt even een pauze. Nieky: "Vergeet niet te drinken." TimvDons neemt een slok water. Wat een chaos de afgelopen 6 maanden. Dit had hij niet kunnen voorzien, toen hij ruim een half jaar geleden besloot met Nieky Bakkertje uit te breken.

Ongeveer 7 maanden geleden
TimvDons: "Je wilt wat ...?" NIeky: "We gaan mijn moeder uit de gevangenis breken. Er zijn nog wat mensen in Borkel en Schaft die loyaal aan haar zijn, en zodra zij terug is, kunnen we het drugsnetwerk nieuw leven inblazen. Ik heb een boerderij gevonden, vanwaar we een tunnel kunnen graven naar de gevangenis. Kijk hier, ik heb het al helemaal uitgewerkt." TimvDons leest het plan eens door. TimvDons: "Het klinkt best haalbaar moet ik zeggen. I'm in."

Elise loopt over straat. Vieffan heeft alles opgebiecht. De hele Bakkerij draait op de financiering van drugs. Eerst van haar moeder, en de laatste maanden op die van WouterV. Hoe heeft ze dit niet kunnen zien. De Bakkerij draaide goede cijfers, ondanks alles. Hoe stom heeft ze kunnen zijn. Ze belt aan bij Hulpdakdekker. Hij doet open, maar daar is de sfeer niet veel beter. Hulpdakdekker: "Elise." Elise: "Het spijt me dat ik zo tegen je ben uitgevallen. Maar ik moet nu met je praten." Hulpdakdekker: "Ach dit kan er ook nog wel bij. Kom binnen." Het is lekker druk bij Hulpdakdekker. Swifty heeft een klein kantoortje in de woonkamer opgezet en belt wat met lokale agenten, die nog steeds zoeken naar AaPje16. Duncton troost Starlight. "Hij riep vanalles over zichzelf af, maar dit had ie niet verdiend." Duncton: "AaPje16 moet zijn doorgedraaid. Ik vertrouw Swifty en haar manschappen dat ze haar kunnen vinden. Met dit weer kan ze niet ver weg zijn."

Ongeveer 6 maanden geleden
TimvDons: "Hoe lang graven nog?" Nieky: "Nog een week. TimvDons: "Pff ... het is snikheet hier." Nieky: "Genoeg blijven drinken." TimvDons: "Ik haal even wa ..." *KNAL BOEM PATS* Nieky: "Wat is dat?" TimvDons en Nieky rennen naar de ingang van de tunnel. TimvDons: "Wie is dat?" Nieky: "Geen idee, maar dat kan nooit veel goeds betekenen. Bind m vast, hij is nu buiten westen."

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #242 Gepost op: 4-08-2018, 22:35:56 »
KD. staat buiten in de tuin. De politiehelikopter is al 10 minuten niet meer over gevlogen. Ook zijn de meeste cameraploegen weer vertrokken. Loezel: "Wagen we het erop?" KD. "Ja het lijkt me het beste, als we Hulpdakdekker en Swifty niet inlichten. Daarnaast, ik denk dat die druk genoeg zijn met de speurtocht naar AaPje16.." Loezel: "Oké. Dan ga ik nu de laatste voorbereidingen treffen en dan gaan we over een uurtje of twee weg." KD. "Let's do this."

Ongeveer 6 maanden geleden
Spechteke wordt wakker: "Waar ben ik." Nieky: "Wie ben jij." Spechteke: "Nieky ... en TimvDons. Dus toch." Nieky: "Hoe weet je wie wij zijn?" Spechteke: "Jullie zijn niet de enige die iets met drugs hebben." TimvDons: "Ah een accept, een Belg." Nieky: "Dan moet je voor WouterV werken. Daar heeft mijn moeder wel eens over verteld." Spechteke: "En het feit dat dit een tunnel is, vlakbij Vught ... jullie willen haar uitbreken!" Nieky: "Exact. En jij gaat daar niemand wat over vertellen." Nieky plakt een stuk tape over de mond van Spechteke. TimvDons: "En nu?" Nieky: "Ik wil geen doden op mijn geweten hebben. Dus we moeten 'm af en toe wat eten en drinken geven, en verder negeren. En als we Bakkertje hebben uitgebroken, kijken we wel verder. Mijn moeder heeft vast wel een idee."

De telefoon bij Lama1997 gaat. Lama1997: "D*N! En?" D*N: "We hebben een spoor naar MollenvangR-Art gevonden. We komen straks het geld halen, we weten nog niet hoe laat, maar zorg dat je klaar staat met het geld." Lama1997: "Doe ik." Hij hangt op. B&W: "En?" Lama1997: "Ze weten waar hij is." B&W: "Mooi zo. Dan denk ik dat ik maar ga. Mijn ouders willen dat ik met kerstavond thuis ben." Lama1997: "Logisch. Fijne avond B&W!"

Ongeveer 6 maanden geleden ... enkele dagen later
Molcrazy krabt op zijn achterhoofd. Hij ziet iets over het hoofd. Hij loopt nog eens het huis binnen, waar hij Spechteke een paar dagen eerder voor het laatst zag. Hij loopt alle kamers nog eens door. Er is niks te zien. Molcrazy begint hardop tegen zichzelf te praten. "Hij kan er niet door de voordeur zijn uitgegaan, want dan had ik m gezien. Door de achterdeur kan je er niet uit. Via het dak, had ik m ook moeten zien ... wacht eens ... zou het huis een kelder hebben?" Molcrazy gaat op zoek en stuit al snel op een deur. Hij maakt de deur open ... en ziet al snel een gat. Hij pakt zijn mobiele telefoon en zet 'm op zaklantaarn stand. Hij ziet niks, maar hoort wel wat. "Mmmmmmmm..." Molcrazy pakt zijn pistool ... "Op hoop van zegen dan maar... 1-2-3 ... " en hij springt in het gat. Molcrazy: "Spechteke!" Hij trekt het tape van zijn mond. Spechteke: "Pas op achter je!" Nieky komt aangesneld met een schep en wil Molcrazy slaan. In een flits trekt hij zijn pistool en vuurt hij twee schoten af. De eerste raakt Nieky vol in zijn rechterknie. Nieky stort neer. "Aaaaauwww." De tweede mist alles en iedereen en komt in de fundering van de tunnel terecht. Molcrazy houdt zijn pistool gericht op TimvDons. "Jij gaat nergens heen." Maar al snel blijkt dat niemand ergens heen gaat. Er begint aarde de tunnel in te stromen. TimvDons: "Laat me de boel repareren." Maar Molcrazy lijkt de ernst niet in te zien. Molcrazy: "Laat me nadenken."

Loezel: "Ben je er klaar voor?" MollenvangR-Art: "Ik wel." KD."Voor de zekerheid, moeten we even een zak over je hoofd doen, zodat niemand je kan zien. MollenvangR-Art: "Het moet maar." KD. doet de zak over MollenvangR-Art's hoofd. Het drietal loopt naar buiten. KD. heeft de auto al voorgereden, Loezel zet MollenvangR-Art in de auto en snel rijdt de auto weg. Hadewychisdemol en D*N zien de auto vertrekken. Ze hebben net het geld bij Lama1997 opgehaald. D*N: "Nu kunnen we niet meer terug." De twee auto's rijden met hoge snelheid Borkel en Schaft uit. Bodejos wordt bijna ondersteboven gereden op zijn brommer. Bodejos: "Wat een idioten en dat op kerstavond. Ik bel de politie!"
« Laatst bewerkt op: 4-08-2018, 22:43:30 door Daisy »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #243 Gepost op: 4-08-2018, 22:36:16 »
Ongeveer 6 maanden geleden ... weer twee dagen later
De tunnel blijft volstromen met aarde. Nieky is knockout gegaan vanwege zijn verwonding. Spechteke: "Waarom Molcrazy? Nu zitten we hier voor eeuwig opgesloten. Over enkele dagen is het zuurstof op en stikken we." Molcrazy: "Ik moest in een split second iets beslissen. Ik kon niet vermoeden dat dit zou gebeuren." TimvDons: "Je wordt bedankt hoor." Dan horen ze gestommel boven. TimvDons: "He dat zijn mensen! He hallo! Help! We zitten hier beneden." Er schijnt een zaklantaarn in de tunnel. KD. "Europol! Handen omhoog, jullie zijn aangehouden!" TimvDons: "Nieky heeft medische assistentie nodig." KD.: "Loezel, bel een ambulance." Molcrazy: "Hoe hebben jullie ons gevonden?" KD."Iemand zag een verlaten auto op dit terrein staan. Toen de nummerplaat werd nagetrokken, kwam WouterV naar boven, en laten wij die net gearresteerd hebben. Dus tsja ..." TimvDons: "Wat een geluk, over twee dagen zouden we gestikt zijn." Het viertal wordt de tunnel uitgeholpen. Loezel: "Geluk of niet, jullie staan wel allemaal onder arrest."

Hulpdakdekker heeft Bodejos aan de telefoon, op de speaker: "Wat zeg je Bodejos?" Bodejos: "Ik werd bijna ondersteboven gereden door een auto die met hoge snelheid het dorp uitreed. Wie wil er nou op kerstavond het dorp uit? Dat moet Aapje16 zijn! Jullie moeten er acheraan!" Swifty: "Welke kant gingen ze op!" Bodejos: "Het zuiden!" Bodejos hangt op. Swifty: "De meeste agenten zijn net richting het noorden vertrokken. We zullen zelf moeten gaan." Hulpdakdekker pakt zijn autosleutels." Starlight: "Laat ons helpen. AaPje16 is gevaarlijk." Swifty: "Nee dat kan niet, jullie zijn burgers, geen agenten. Kom Hulpdakdekker we gaan!" Het duo gaat er vandoor. Elise: "Na vandaag kan het me allemaal niet meer schelen. Jullie willen helpen een slecht persoon te pakken? Ik heb nog een auto. Zullen we er achteraan gaan?" Duncton: "Waar wacht je nog op, haal die auto!" Elise rent naar huis om de auto op te halen.

Ongeveer 6 maanden geleden ... dezelfde dag
Nieky wordt als eerste de tunnel uit geholpen. De ambulance is nog onderweg. Molcrazy is de volgende die omhoog geholpen wordt. Wat Molcrazy niet merkt, is dat het pistool, dat nog in zijn broekzak zat, uit zijn broekzak glijdt en naar beneden valt. TimvDons, die nog beneden staat, vangt het pistool op. KD. heeft niks in de gaten. TimvDons, Spechteke en KD. verlaten de tunnel als laatste. Loezel: "Zo, en nu gaan we handboeien als eerst omdoen bij .... TimvDons: "Niemand. Hij zet het pistool van Molcrazy bij KD. op zijn hoofd." KD."TimvDons, doe niks geks." TimvDons: "Doen we niet, als je mij en Nieky laat gaan." Loezel: "Nieky gaat echt niet ver komen. DIe heeft medische hulp nodig. Dat been kan ie anders niet meer gebruiken." TimvDons:"Dat zien we dan wel weer. Nieky, kom, we gaan." Nieky trekt zich op aan een tafel." TimvDons loopt met KD. en Nieky al slepend naar buiten. Loezel: "Wapens neer iedereen."

Het is 10 uur 's avonds. Het kan elk moment gaan gebeuren. Loezel: "We zijn er. MollenvangR-Art trekt de zak van zijn hoofd." KD.: "Nu maar hopen dat Nieky komt." MollenvangR-Art: "Hij komt." Nieky en TimvDons zijn er allang. Ze zien de auto waarin MollenvangR-Art zit staan. TimvDons: "Wie zouden het toch zijn." Nieky: "Maakt me niet uit. Zolang MollenvangR-Art maar veilig hieruit komt." D*N en Hadewychisdemol staan even verderop geparkeerd. Ook zij zien de auto van Europol. Swifty en Hulpdakdekker staan een stukje verderop geparkeerd. Ze hebben geen idee waarin ze zijn beland. Swifty: "Doet me denken aan onze eerste stake-out." Hulpdakdekker: "Dat duurde 5 dagen." Swifty: "Hopelijk duurt dit niet zo lang. Ik heb krijg mijn hele familie te eten met kerst morgen." Elise, Duncton en Starlight dwalen nog een beetje rond. Ze hebben geen idee welke kant ze op moeten.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #244 Gepost op: 4-08-2018, 22:36:36 »
Ruim 5 maanden geleden
Robbieazerty: "Hoe hebben in hemelsnaam Nieky en TimvDons kunnen ontkomen. Jullie hadden ze en ..." KD. "Hij had een pistool op mijn hoofd. En Loezel kom 'm niet raken. Maar goed, we hebben wel Spechteke en Molcrazy." Robbieazerty: "Ja, maar dat zijn twee kleine vissen. En we hebben WouterV, maar ook niet op veel." KD. "Misschien .... " Robbieazerty: "Misschien wat ... " KD. "Spechteke praat nogal graag. Hij is jong en onbezonnen. Ik denk dat we een deal met 'm kunnen maken. We moeten WouterV op meer kunnen krijgen. Als we nou onze tapes eens kwijt maken. Dan wordt WouterV vrijgelaten. We maken van Spechteke een informant, en laten m over een paar maanden ineens opduiken. Niemand weet immers wat er gebeurd is. Hij wordt onze ogen en oren in de organisatie van WouterV. En als er een groot drugstransport binnenkomt, kunnen we m oppakken en verdwijnt WouterV voor altijd in bak." Robbieazerty: "Klinkt goed. Werk het plan uit. Maar vertel het niet aan Loezel. We moeten immers bewijs kwijt maken. Als we worden gesnapt, is in ieder geval niet haar carriere eraan. KD. "Goed idee."

KD. "Let's go!" KD. zet de lichten van zijn auto aan. Nieky: "Dat is een teken." TimvDons stapt uit. KD. en Loezel zetten een masker op en stappen ook uit. KD. "Wij willen de drugs zien." TimvDons: "Wij willen eerst MollenvangR-Art zien!" Loezel haalt MollenvangR-Art. D*N: "Kijk daar is ie. En kijk daar, da's TimvDons! Er zit nog iemand in de auto daar, da's vast Nie .... Hadewychisdemol!" Hadewychisdemol is 'm gesmeerd, onderweg naar de auto waar MollenvangR-Art zit. D*N "Idioot!" Swifty: "Daar staat wat te gebeuren, we moeten dichterbij zien te komen!" Hulpdakdekker start de auto. KD. "Hier kijk, MollenvangR-Art. Kom op, waar is de drugs. TimvDons: "We staan er met de auto op. Als we wegrijden met MollenvangR-Art, dan kunnen jullie het zo meenemen. Loezel en KD. lopen met MollenvangR-Art dichterbij. TimvDons: "Blijven staan jullie, alleen MollenvangR-Art komt deze kant op." Loezel: "Dan willen we wel eerst Nieky zien." Nieky trekt zichzelf uit de auto. Nieky: "Hier ben ik!"

Hulpdakdekker: "Holy moly, da's Nieky!" Swifty: "Waar zijn we in hemelsnaam in verzeild geraakt. Hadewychisdemol komt aansnelt. D*N is gestopt met erachteraan rennen. KD. "Dit is Europol, handen om hoog, jullie staan onder arrest!" TimvDons schrikt, dit zag hij niet aankomen. Hadewychisdemol: "MollenvangR-Art, kom, snel!" KD."MollenvangR-Art, nee blijf hier!" Maar MollenvangR-Art ziet zijn jongere broer en zet 't op een lopen. KD. "Loezel, er achteraan!" KD. arresteert TimvDons en vindt een auto vol met drugs." Hadewychisdemol steekt de weg over, net als Hulpdakdekker langs komt rijden. Hulpdakdekker kan nog net op tijd remmen. Swifty springt uit de auto en rent achter Hadewychisdemol en MollenvangR-Art aan, met Loezel in de achtervolging.

Dan komt de auto van Elise, Duncton en Starlight langsgereden. Er rennen allemaal mensen achter elkaar aan. Starlight: "Da's AaPje16! Stop de auto!" Starlight springt de auto uit. Starlight ziet Loezel voor AapJe16 aan. Hulpdakdekker ziet het gebeuren. Hulpdakdekker: "Starlight, stop, blijf staan!" Maar Starlight hoort niks en rent verder. Terwijl Elise de auto aan het halen was, vond ze bij Hulpdakdekker in een la nog een pistool met kogels, die heeft ze meegenomen. Ze schiet op een nietsvermoedende Loezel, die op het punt staat Swifty in te halen. Opeens wordt ze in haar onderrug geraakt! Loezel gaat neer. Swifty duikt van schrik op de grond. Als Starlight bij Loezel aankomt, ziet ze wat ze gedaan heeft. Ze raakt in paniek. Dan verschijt Hulpdakdekker ten tonele. Terwijl Swifty zich over Loezel ontfermt, probeert Hulpdakdekker op Starlight in te praten. Starlight: "Ik moet gaan. Ik moet AaPje16 vinden, ik moet dit doen, ik heb niets te verliezen." " Hulpdakdekker: "Je moet helemaal niks. Je hebt een Europol agent geraakt. Ga met me mee, ik kan je helpen." Starlight: "Nee, ik ..." Maar Starlight kan haar zin niet afmaken, want er klinkt een schot. Starlight draait zich om en ziet Hulpdakdekker nog net achterover op de grond vallen. Hij is geraakt...

Wordt vervolgd ....

Het langste verhaal in alle jaren forumsoap tot nu toe. Met een flinke cliffhanger, waar niet over gestemd kan worden. Morgenavond lezen jullie hoe dit afloopt, en kunnen jullie weer stemmen. Disscussieren kan uiteraard wel , in dit topic! Tot morgen!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #245 Gepost op: 5-08-2018, 21:05:56 »
Aflevering 17 - Dag 8 - zondag 24 december

Chaos in forumsoapland. In een poging om Aapje16 te vinden, belandden door een foute tip Hulpdakdekker, Swifty, Duncton, Starlight en Elise middenin een Europol set up, die tevens is ontdekt door Hadewychisdemol en D*N. We gaan even enkele minuten terug in de tijd, net voor de schietpartij waarbij Loezel en Hulpdakdekker zijn geraakt ....

Hadewychisdemol en MollenvangR-Art komen bij D*N aan. MollenvangR-Art: "Wat doen jullie hier." Hadewychisdemol: "Jouw bevrijden." MollenvangR-Art: "Dat was helemaal niet nodig, het was een ..." Dan hoort het drietal het schot. D*N: "Ik zei toch, dit is geen goed idee." Hadewychisdemol: "Da's de politie! Ik zag Swifty het gras in duiken." MollenvangR-Art: "Geef mij de autosleutels." D*N: "Gooit de autosleutels naar MollenvangR-Art. Het 3-tal stapt in en scheurt weg.

Swifty: "Loezel, gaat het." Loezel: "Aaaaaauwwwww." KD. komt aangereden, met TimvDons en Nieky in handboeien op de achterbank. KD."Loezel! Gaat het." Loezel: "Jawel. Het kogelwerend vest heeft zijn werk gedaan. Maar ik ben wel bont en blauw." Hetzelfde is van toepassing bij Hulpdakdekker. Duncton trekt m omhoog. Hulpdakdekker: "Pff, da's een paar gekneusde ribben. Maar waar kwam dat schot vandaan?" KD. "Van het zuiden, maar daar was niemand van ons." Elise: "Wij kwamen vanuit het westen." Elise geeft Hulpdakdekker een knuffel. "Auw m'n ribben."

Terwijl de schade bij Hulpdakdekker en Loezel wordt opgemeten, kijkt de rest van Nederland TV, het is namelijk zondagavond dus dat betekent Molduck Mysteries. Pjotr1992: "De afgelopen dagen heb ik aardig wat afgereisd. Ik ben in Berlijn geweest, op zoek naar Lukie4 en de moordenaar van Juul1x. Misschien is het wel één en dezelfde persoon. Maar daarover in het nieuwe jaar meer. Vandaag was ik uiteraard in Borkel en Schaft, waar de_witte is vermoord door AaPje16. Ondanks het grote aantal politieagenten, is AaPje16 weten te ontkomen. Hoe is haar dat gelukt? Wij gaan het voor u uitvogelen. Blijf dit programma in het nieuwe jaar volgen, dan komen we er zeker uit!"

Starlight: "Het spijt me echt, ik dacht echt dat je AaPje16 was." Loezel: "Gelukkig had ik dat vest aan, anders was ik er niet meer geweest." Hulpdakdekker: "Maar hoe kom je aan dat pistool, laat eens zien ... he's da's mijn pistool." Starlight: "Ja ik zag m in je huis liggen en ik kon het niet laten liggen." Hulpdakdekker: "Nou dan moet ik je maar a ... *KNAL* Een nieuw schot klinkt. En opnieuw wordt Hulpdakdekker geraakt. Maar dit keer niet in zijn kogelvrije vest." Starlight: "Neeeeeeeeeeeee!" Swifty ziet haar politiepartner recht achterover op de grond vallen. Elise rent op haar vriend af. Een voltreffer heeft Hulpdakdekker in zijn hoofd geraakt. Hulpdakdekker is niet meer.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #246 Gepost op: 5-08-2018, 21:06:19 »
D*N, Hadewychisdemol en MollenvangR-Art hebben daarvan niets meer van meegekregen. Ze rijden op de snelweg, bestemming onbekend. MollenvangR-Art: "Waarheen?" D*N: "In ieder geval zo snel mogelijk de grens over." Na een half uurtje rijden stoppen ze even langs de snelweg. MollenvangR-Art: "Nou laat zien, hoeveel geld hebben jullie meegenomen?" D*N: "Volgens Lama1997 had ie nog 350.000 euro over." MollenvangR-Art: "Laat zien." D*N haalt de tas uit de achterbak en maakt m open. MollenvangR-Art: "Zo zo, briefjes van 500 euro. MollenvangR-Art graait eens door de tas. "Sukkels!" Hadewychisdemol is even wezen plassen. Hadewychisdemol:  "Wat is er aan de hand?" MollenvangR-Art: "Kijk eens goed. De bovenste laag is geld, maar daaronder ... " D*N: "Papier." MollenvangR-Art: "Jullie zijn erin geluisd."

Op datzelfde tijdstip gaat de deurbel bij Lama1997. -Sven: "30.000 euro zoals afgesproken." Lama1997: "Handje contantje." -Sven: "Hier is je nieuwe paspoort. Denk je dat ze iets doorhebben?" Lama1997: "Voorlopig niet, pas als ze die tas eens grondig doorzoeken. Dat is pas over een paar uur als ze de grens over zijn gok ik. D*N die denkt dat ik zomaar een tas met geld afgeef voor MollenvangR-Art. Ik heb helemaal niks met die jongen. Nu zijn ze op de vlucht met iemand die in handen van Europol was. En ik heb nu een nieuw paspoort, voor een nieuwe identiteit. Bedankt -Sven, het ga je goed." -Sven: "Dat gaat zeker lukken."

Molino: "Hoe lang moet die TV nog aan? Ik wil slapen." Molcrazy: "Laat me kijken man, het is spannend!" Molcrazy kijkt het laatste nieuws. Hij ziet het lijk van Hulpdakdekker weggesleepd worden. Hij ziet Starlight en Duncton op de achtergrond. Hij ziet Europol, Loezel en KD. En hij ziet Nieky en TimvDons in een politieauto zitten. 'Hopelijk komen die hierheen, ik heb nog een appeltje met ze te schillen', denkt hij. Mollenmania ziet de beelden ook op zijn smartphone. Op de Duitse TV wordt het niet uitgezonden.

Langzaam wordt het ochtend, het is eerste kerstdag. Het huis van Hulpdakdekker is verzegeld voor onderzoek. Wellicht is er een clue te vinden naar wie het op hem voorzien had. Swifty heeft de leiding en doorzoekt de woning. Ze trekt een la open en vindt een tekening. Er staat onder ... Gupp. 'Wat moet Hulpdakdekker hier nu weer mee', denkt ze. Ze doet de tekening in een plastic zak voor nader onderzoek, alles kan immers een aanwijzigng zijn.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #247 Gepost op: 5-08-2018, 21:08:01 »
Er gaat een mobiele telefoon. Kaaasje: "Hallo?" PutyourHANSup!: "Dat je dit nummer nog hebt." Kaaasje: "Wat wil je van me." PutyourHANSup!: "Al die chaos in Borkel en Schaft. Heb jij daar iets mee van doen?" Kaaasje: "Ik ben blij dat de_witte er niet meer is. Maar dat was AaPje16, niet ik." PutyourHANSup: "Dat bedoel ik niet." Kaaasje: "Ow .... tsja als je broertje eens wat beter op zijn spullen zou letten." PutyourHANSup: "Haal Gupp er niet bij, die heeft er niets mee van doen." Kaaasje: "Je broertje weet veel meer dan goed voor je is. En voor mij. Helaas is hij gaan praten richting Hulpdakdekker." PutyourHANSup!: "Waar heb je het over." Kaaasje: "Je weet het donders goed. Ik zou maar goed op je broertje passen, anders ... PutyourHANSup!: "Anders wat .... Kaaasje.... Kaaasje!" Maar Kaaasje heeft opgehangen.

De enige twee personen die wel genieten van eerste kerstdag zijn Moni en MaikeMeisje. Ze lijken helemaal vergeten, waarom ze eigenlijk naar Berlijn gereisd zijn. Ze genieten van een heerlijk kerstontbijt in het hotel waarin ze zitten. Moni: "Heerlijk die champagne." MaikeMeisje: "En doe mij nog zo'n chocolade croissant." Als de dames vol zitten, besluiten ze een wandeling te gaan maken. Moni: "Prachtig he die sneeuw." MaikeMeisje: "Ja geweldig. Witte kerst, komt niet vaak meer voor." Na een uurtje wandelen gaan de dames op een bankje zitten." Moni: "Weet je, eigenlijk is het te belachelijk voor woorden waarom we hier nu zijn. Op zoek naar iemand die niet gevonden wil worden voor een space cake." MaikeMeisje: "Ja, hoe moeten we nou ooit Lukie4 vinden." Lukie4: "Nou zo moeilijk is dat niet hoor, hier ben ik." Moni: "Huh?" Lukie4: "Het spijt me echt oprecht dames dat ik jullie zonen cq neefjes heb vergifitgd. Dat was niet mijn bedoeling. Maar ik zoek mensen die te vertrouwen zijn. En volgens mij zijn jullie dat." MaikeMeisje: "Wat heb je ons de vertellen?" Lukie4: "Ik weet wie Juul1x vermoord heeft." MaikeMeisje: "En waarom interesseert mij dat? Wat kunnen twee doodgewone dames uit Nederland jou bieden?" Lukie4: "Ik leg het jullie uit."

Silvermaiden besluit ook een ommetje te gaan maken. Niets is relaxter als een ommetje door de sneeuw. Na een uur krijgt ze het koud en besluit ze terug naar huis te gaan. Als ze bijna bij huis is, valt haar oog op iets wat in de sneeuw ligt. Ze loopt er naar toe. Het is een sporttas. 'Wie laat hier nu weer een sporttas achter, denkt ze. Maar ze is nieuwsgierig en besluit een kijkje in de sporttas te nemen. "Eens kijken, een hoop kleding en .... krijg nou wat ..."

Wordt vervolgd ...

Als de kruitdampen opgetrokken zijn, lijkt iedereen er veilig uit gekomen te zijn. Maar niets is wat het lijkt of of beter gezegd, lijk ... R.I.P. Hulpdakdekker. En we weten de dader al. Waarom had Kaaasje het op hem voorzien? En loopt Gupp nu ook gevaar? Voor hoe lang gaan Nieky en TimvDons de bak in? Wat moeten Hadewychisdemol, D*N en MollenvangR-Art met een tas vol nepgeld? Kunnen ze terug naar huis of gaan ze iets anders doen? En kan Molduck Mysteries het mysterie rondom AaPje16 ontrafelen? En hoe kunnen MaikeMeisje en Moni Lukie4 helpen?

Maar de vraag van vandaag is ... wat zit er nog meer in de sporttas?

A Het wapen dat Hulpdakdekker heeft vermoord.
B Het neppaspoort van Lama1997 wat hij van -Sven gekregen heeft.
C Een usb stick met een filmopname, waarop te zien is wie het lijk van Voske2704 in de auto van Juul1x gelegd heeft.
D De mobiele telefoon van Kaaasje.
E De tekening die Swifty uit het huis van Hulpdakdekker heeft meegenomen.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #248 Gepost op: 6-08-2018, 21:27:16 »
Aflevering 18 - Dag 9 - maandag 25 december

"Een USB stick, verstopt in een geheime ruimte van deze tas, dat kan niet veel goeds betekenen.", denkt Silvermaiden bij zichzelf. Ze kijkt om zich heen. Er is niemand te zien. Ze kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en besluit de tas mee te nemen. Inclusief USB stick.

Elise is ontroostbaar. Hulpdakdekker is er niet meer. Vieffan is langsgekomen om haar te troosten, maar Elise wil onder geen beding met haar spreken. Ze had nog geen tijd gehad om Hulpdakdekker en Swifty uit te leggen wat Vieffan haar verteld had, dus voor Swifty is het een raadsel waarom ze niet maar (voormalig) beste vriendin wil praten. Ook Starlight heeft zich teruggetrokken. Dus went Swifty zich tot Duncton. Duncton: "Wat kunnen Starlight en ik nog doen hier." Swifty: "Niet veel ben ik bang. Ik geloof dat Hulpdakdekker jullie wel vertrouwden, dus ik wil wel met hem daarin mee gaan, dus wat mij betreft, kunnen jullie gaan en staan waar jullie willen." Duncton: "Ik voel een maar aankomen." Swifty: "Kijk eens." Swifty haalt een tekening tevoorschijn. Duncton: "Hé, da's PutyourHANSup!, die herken ik direct. En wacht eens even .... " Swifty: "Zeg het me." Duncton: "Waar is Gupp?" Swifty: "In een gesloten instelling." Duncton: "Is ie daar veilig?" Swifty: "Ik verwacht van wel." Duncton: "Maar je weet het niet zeker." Swifty: "Ik zal even een belletje er tegenaan gooien. Maar leg me asjeblieft uit wat ik hier zie. Want heeft dit met de dood van Hulpdakdekker te maken?" Duncton: "Het zou zomaar kunnen."

Gupp zit in de eetzaal te lunchen. Na het eten moet hij naar het toilet. Als hij de toiletruimte wil verlaten, tikt er iemand op zijn schouder. "Broe..." PutyourHANSup! duwt zijn hand over de mond van Gupp. PutyourHANSup!: "Je moet nu meekomen. Je loopt gevaar." Gupp kijkt zijn broer vragend aan." Gupp fluistert: "Hulp?" PutyourHANSup!: "Hulpdakdekker is dood. Hij heeft iets van jou, waar waarschijnlijk iets belangrijks op staat. En ik ben bang als jij weet wat het is, jij ook gevaar loopt. Dus we moeten gaan." Gupp: "Weg?" PutyourHANSup!: "Ja we gaan weg. En voor je eigen veiligheid zeg ik je niet waarheen. Maar het komt allemaal goed."

Nigel haalt de barkrukken van de bar af. De bar is uiteraard gesloten op eerste kerstdag, maar vanavond verwacht hij wel gasten met eten. Één gast is er al. AaPje16: "Fijn dat ik hier even kon onderduiken." Nigel: "Geen dank hoor. Je vader zorgde ook altijd goed voor mij, dus zijn dochter steun ik uiteraard waar ik kan. Hoe lang ben je nog van plan te blijven?" AaPje16: "Niet lang. Ik heb nog één zaak af te handelen, en dan ben ik weg hier." Nigel: "Waar ga je heen?" AaPje16: "Ik denk dat het beter voor je is, als je dat niet weet." Nigel: "Dat is waar. Maar weet, als er wat is, je kunt altijd langs komen." AaPje16: "Je bent een goede vriend Nigel."

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #249 Gepost op: 6-08-2018, 21:29:41 »
Silvermaiden zet haar laptop aan. Ze brandt van nieuwsgierigheid. Wat krijgt ze te zien? Misschien is het iets heel onschuldig, zoals filmpjes van huisdieren of een vakantiefilmpje. Maar iets in haar zegt dat 't dat niet is. De laptop is klaar met opstarten, dus steekt ze de USB stick erin. Er staat één bestand op, een filmpje. Ze besluit het filmpje te openen. 'Hé, da's Tristans garage. En kijk nou, dat is de auto van Lukie4. En ... wholy crap Mollenmania." Mollenmania komt met een grote tas aanzetten. Hij gooit de tas in de achterbak van de auto van Lukie4 en loopt weg. Dan gebeurt er een tijdje niks. Dan stapt Lukie4 in de auto, als er ineens een vrouw voor diens neus staat. Ze praten wat, Lukie4 pakt zijn spullen, en dan gooit de vrouw een bom onder de auto en *BOEM*. Silvermaiden schrikt weer van de klap. Dan draait plots de camera. Kaaasje: "Mollenmania, ik weet niet wat je allemaal van plan bent of was, maar ik ga je ontmaskeren voor wie je bent. Niuno is verantwoordelijk voor de dood van Voske2704, maar door jou kwam de dader binnen. Dat kan geen toeval zijn. Ik zal je blijven volgen en ik ga erachter komen voor wie je werkt. Wat er staat iemand boven je, dat weet ik zeker. Ik zal dit filmpje ook laten slingeren, voor een willekeurig iemand om hem te vinden. Want ik wil chaos. Chaos, everywhere. Tot snel Mollenmania."

Nieky zit in de gevangenis. Hij heeft zijn enige telefoontje besteed, aan de enige persoon die nog met hem wil spreken, FrankLapidus. FrankLapidus: "Waar was je al die tijd?" Nieky: "Het is beter voor je als je dat niet weet." FrankLapidus: "Ik snap er helemaal niks van, er gebeuren zulke rare dingen. B&W en ik waren bijna gegijzeld in het café van Nigel een paar dagen terug." Nieky: "Ik ben blij voor je dat 't goed is afgelopen." TimvDons maakt kennis met zijn celgenoot ... een oude bekende. TimvDons: "Tristan, wat doe jij hier?" Tristan: "Lang verhaal, korte versie, verkeerde keuze gemaakt." Swifty en Duncton arriveren bij de instelling waar Gupp verblijft ... of beter gezegd verbleef. SpacyColours: "U bent snel?" Swifty: "Hoezo?" SpacyColours: "We hebben net gebeld om Gupp als vermist op te geven. Die jongen kan niet alleen zijn, dus het is zijn eigen belang dat ie snel gevonden wordt."

De avond valt als er een auto Borkel en Schaft binnen rijdt. Het is WouterV met Spechteke. WouterV: "Vieffan zou hier gesignaleerd zijn." Spechteke: "Dat zou wel heel dom zijn. Zeg kan ik niet even plassen?" WouterV: "Dat kan later wel. We gaan haar nu zoeken en dan maken we korte metten met haar. Ze heeft alles om zeep geholpen." Spechteke krijgt van binnen een paniekaanval. Niet Vieffan, maar hij heeft de locatie van het drugstransport gelekt. Als WouterV daar achter komt heeft ie een probleem. Hij moet nu Europol bellen, maar dan moet ie wel eerst van WouterV verlost raken. WouterV slaat linksaf, de straat in waar de bakkerij van Elise is.

Wordt vervolgd ...

We kruipen langzaam richting het einde. Wat is AaPje16 haar laatste zet? Deelt Silvermaiden de informatie die ze gezien heeft op haar laptop? Is Kaaasje inderdaad iets op het spoor mbt Mollenmania? Maar zit ze zelf nog achter Gupp aan? Waar is Gupp eigenlijk heen, samen met PutyourHANSup!? Komen Swifty en Duncton daar achter? En wat staat er op die tekening?

Maar de vraag van vandaag is ... hoe denkt Spechteke zichzelf van WouterV te verlossen?

A Hij doet alsof hij wagenziek is geworden, om zo de auto te kunnen verlaten.
B Hij probeert WouterV richting het huis van KD. en Loezel te laten rijden.
C Hij trekt aan het stuur, waardoor de auto crasht. 
D Hij denkt niet na en besluit gewoon uit de rijdende auto te springen.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #250 Gepost op: 8-08-2018, 21:04:31 »
Aflevering 19 - Dag 10 - dinsdag 26 december

Spechteke: "Kijk daar loopt Vieffan!" WouterV: "Huh waar?" Spechteke: "Daar verderop, hup geef gas!" WouterV trapt het gaspedaal in. Na een paar seconden geeft Spechteke plots een ruk aan het stuur. WouterV: "Idioot, wat doe j ..." De auto knalt vol tegen een gevel, en het duo rijdt een huiskamer binnen. De airbags in de auto klappen uit. WouterV en Spechteke gaan beiden knockout....

"Hallo, hallo?" Spechteke opent zijn ogen. Hij voelt zijn borstkas die een klap van de airbag gekregen heeft. Die ruk aan het stuur was misschien toch niet zo'n goed idee. "Gaat het meneer?" Spechteke: "Oef, jawel." Silvermaiden: "Ik heb 112 gebeld." Spechteke: "Nee we moeten hier weg?" Silvermaiden: "Hoezo? Uw medepassagier heeft mijn gevel aan gort gereden." Spechteke: "U weet niet wie dat is?" Silvermaiden: "Hoe moet ik dat weten. Het hoofd van die man zit onder het bloed, al zou ik hem kennen, ik herken m zo niet." Spechteke: "We moeten naar Europol." Silvermaiden: "U kent Loezel en KD.?" Spechteke: "En of ik die ken." Silvermaiden: "Ik vind het prima. Maar de politie komt hoe dan ook, ik wil niet dat mijn huis instort."

Enkele minuten later gaat de voordeurbel bij Loezel en KD. KD. "Wie belt er op zo'n achterlijk tijdstip aan?" Loezel: "Ik ga wel even kijken." Loezel kijkt in haar nachtjapon door het kijkgaatje van haar voordeur. Ze herkent gelijk wie er staat. Loezel: "Spechteke. Wat doe jij hier." Spechteke: "Jullie moeten nu WouterV arresteren." Loezel: "Rustig, rustig. Het is half 3 's nachts. Waarom?" Spechteke: "Hij wil Vieffan iets aandoen!" Loezel: "Waarom?" Spechteke: "Omdat Vieffan voor hem werkt, en hij denkt dat Vieffan het lek is. Maar ik ben het lek. Ik wil geen doden op mijn geweten hebben!" Loezel: "Waar is ie nu?" Silvermaiden: "Daar kom ik in het verhaal. Ze hebben mijn huis geramd. Hoort u de sirene? Dat is de politie, de voorkant van mijn huis ligt in puin. En WouterV ligt knockout in de auto." Loezel: "Dan moeten we opschieten, voordat de politie er is, moeten we WouterV veilig stellen." Loezel roept KD. erbij en ze haasten zich terug naar de woning van Silvermaiden.

Enkele minuten later ...
Spechteke: "Waar kan hij toch zijn?" Silvermaiden: "Hij lag knockout achter het stuur." KD."Er loopt een bloedspoor die kant op. Het bloedspoor loopt de straat uit, maar na een paar honderd meter houdt het op. KD.: "Ik regel speurhonden. Hij kan niet ver zijn." Loezel: "Je had niet bij 'm weg moeten gaan. We waren zo dichtbij. Nu is hij spoorloos." Spechteke: "En dan had ik of Vieffan in een lijkenkist gelegen. Nee bedankt." KD. "Kom mee, slaap bij ons een paar uurtjes, en dan kijken we morgenochtend verder." Silvermaiden: "En ik dan? De brandweer is mijn huis aan te redden." Loezel: "Nou blijf dan ook maar slapen dan."

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #251 Gepost op: 8-08-2018, 21:05:24 »
De zon komt op in Nederland. Het is 2e kerstdag. Het was de vorige avond geen kerstdiner voor Swifty met familie, maar een avond hard werken. Ze zit nu helemaal alleen op kantoor. Hulpdakdekker is dood, en Lan zit in de bak. Duncton en Starlight zijn bij Elise gebleven, die nog helemaal van de kaart is. Starlight overigens ook. Swifty besluit Duncton maar eens te bellen. Die kwam gisteren met flink wat informatie, dus wellicht dat die nog wat inzichten kan bieden. Maar Duncton neemt niet op, zijn telefoon schiet naar voicemail. Swifty: "Zucht, alles zit ook tegen de laatste tijd." Ze pakt het verzamelde bewijsmateriaal er nog eens bij. Haar oog valt op de tekening van Gupp die in bezit was van Hulpdakdekker. PutyourHANSup! is duidelijk te herkennen. Daarnaast zit een vrouw. Ze heeft iets in haar handen. Swifty zet haar leesbril op. Het is heel gedetailleerd getekend. Dan herkent ze ineens wat de vrouw in haar handen heeft. Swifty: "Holy moly." Swifty holt haar kantoor uit.

Starlight wordt wakker. Ze heeft amper geslapen. De bank van Elise ligt ook niet heel comfortabel. Ze kijkt naar de matras op de grond, waar Duncton had moeten liggen. Maar die is leeg. Elise zit aan de keukentafel met flinke wallen onder haar ogen. Ze heeft geen seconde geslapen. Starlight: "Heb jij Duncton gezien?" Elise: "Nee, ik zit hier al 2 uur, en er is niemand voorbij gekomen." Starlight checkt of Duncton zijn spullen er nog liggen, maar die zijn nergens te vinden. Duncton lijkt te zijn vertrokken. Starlight: "Waar is hij nu weer heen."

Duncton staat op Schiphol. Duncton: "Fijn dat er last-minute nog een ticket vrij was." ZIjn vlucht naar Berlijn vertrekt over 1,5 uur. Hij luistert zijn voicemail nog eens af. "Duncton, het is Mollenmania hier. Sorry dat ik je niet eerder heb gebeld, maar ik ben nogal met wat dingen bezig. Maar het loopt helemaal fout. Jij hebt mijn hulp niet nodig, ik de jouwe wel. Kom asjeblieft zo snel naar Berlijn. Bel me als je bent aangekomen, dan zorg ik dat we elkaar zo snel mogelijk treffen."

Loezel zet koffie voor KD., Spechteke en Silvermaiden. Silvermaiden: "Bedankt dat ik hier mocht overnachten." KD."Ik heb Robbieazerty gebeld. Die was not amused. Maar hij vertrouwt erop dat wij WouterV kunnen vinden. Dan kan de zaak rond hem worden afgerond. Hij kan echt niet ver zijn. De speurhonden zijn nog steeds aan het zoeken." Silvermaiden: "Jullie hebben je toch van de zomer ook bemoeid met de verdwijning van Lukie4 en de moord op Niuno?" Loezel: "Zeker, hoezo?" Silvermaiden: "Ik vond gisteren deze USB stick met beelden erop. Met de politie uit het dorp heb ik geen goede ervaring, maar aan jullie vertrouw ik dit wel toe." Loezel: "We zullen er zodadelijk eens naar kijken." Spechteke: "Maar hoe zit het nu met mij?" Loezel: "Heel simpel, zolang WouterV vrij rond loopt, ga je nergens heen. Lijkt me ook voor je eigen veiligheid beter." Spechteke: "Hoe is het trouwens met Molcrazy." KD.: "Die zit in de bak. We hebben hem ook een aanbod gedaan, hij wilde niet, dus moet hij nu op de blaren zitten."
« Laatst bewerkt op: 8-08-2018, 23:43:33 door Daisy »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #252 Gepost op: 8-08-2018, 21:05:39 »
PutyourHANSup!: "Gupp, eet wat." PutYourHANSup! heeft wat te eten gehaald bij een wegrestaurant. Maar Gupp eet niks. Gupp: "Hulp?" PutyourHANSup!: "Sorry broer, maar hij is er niet meer. Maar je hebt hem iets gegeven. Een tekening?" Gupp: "Tekenen leuk." PutyourHANSup!: "Ja dat weet ik. Maar stond ik daar echt op?" Gupp knikt: "Tekening zoek." PutyourHANSup!: "Hulpdakdekker heeft hem, of had hem. En stond dat andere er ook op." Gupp knikt weer: "Ik kan goed tekenen." PutyourHANSup!: "Ja dat weet ik." PutyourHANSup! zucht. Ze zitten flink in de penarie. Maar de aanval is de beste verdediging. Dus er zit niks anders op, dan verder te rijden.

De telefoon van Robbieazerty gaat. "Hallo?" Spechteke: "Hallo met Spechteke." Robbieazerty: "Dat is een verrassing. Wat kan ik voor je betekenen." Spechteke: "Ik wil graag laten weten, dat ik zit ondergedoken in het huis van Loezel en KD." Robbbieazerty: "Oké, maar waarom vertellen Loezel en KD. mij dit zelf niet?" Spechteke: "Die moesten plots weg." Robbieazerty: "Hoezo, weg?" Spechteke:"Ik moest doorgeven, dat ze kans zagen, een grote internationale crimineel te pakken, en ze hadden geen tijd om te bellen, dus ik moest bellen, zodra ze een uur weg waren." Robbieazerty: "Dus ze zijn al een uur weg?" Spechteke: "Een uur en 2 minuten om precies te zijn." Robbieazerty: "Zucht. Weet je, ik kom jouw kant op, hopelijk hebben ze tegen die tijd WouterV gevonden, hij was zwaargewond begreep ik, dus die kan niet ver gekomen zijn." Spechteke: "Ik hoop het ook. Ik ga in ieder geval nergens heen, tot straks."

Het is 10 voor twaalf. Mollenmania loopt zenuwwachtig heen en weer. Hij wacht op Duncton. Het vliegtuig kan elk moment landen. Dan gaat zijn telefoon. Maar het is niet Duncton. "Meneer Molière." Molière: "Alles goed Mollenmania?" Mollenmania: "Ehm waarom niet?" Molière: "U bent nogal afwezig de laatste tijd." Mollenmania: "Niet helemaal fit, komt door het weer denk ik." Molière: "Daar hebben we allemaal last van. Ik verwacht je vanmiddag wel op de kerstborrel?" Mollenmania: "Uiteraard, ik kom zeker langs." Molière: "Nou tot straks dan."

Het is klokslag 12 uur. Een kerkklok in Berlijn slaat 12 keer. Kaaasje kijkt nog eens goed op haar horloge. Voor haar gevoel hebben haar laatste uren geslagen. In haar tas zit een pistool. Met dat pistool schoot ze enkele uren eerder Hulpdakdekker dood. Twee kogels verspild, nog vier over. Ze had het liever niet gedaan, maar hij had haar kunnen weerhouden. Door de nacht heen is ze teruggereden naar Berlijn. Vanavond hoopt ze de confrontatie aan te gaan met Molière. Dan is de cirkel rond.

Wordt vervolgd ...

Vrijdag de laatste aflevering van dit seizoen. Speculeren over de afloop kan in dit topic. Tot vrijdag!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #253 Gepost op: 10-08-2018, 21:27:40 »
Aflevering 20 - Dag 10 - dinsdag 26 december

Hadewychisdemol: "Is het nog ver rijden?" MollenvangR-Art: "Nee, minder dan een uur." D*N: "Waarom zijn we nou onderweg naar Berlijn? Leg het alsjeblieft uit. We hadden gewoon naar huis kunnen gaan?" MollenvangR-Art: "Ik heb gehoord, dat hier iemand woont met veel geld en invloed." D*N: "O vast wel. In Amsterdam wonen ook mensen met geld, en in Rotterdam en in ..." Hadewychisdemol: "Laat mijn broer uitpraten." MollenvangeR-Art: "Je kunt klusjes voor diegene doen. Kleine klusjes, die goed betaald worden. Als we ons gewoon allemaal individueel opgeven voor die klusjes, kunnen we flink wat geld verdienen." Hadewychisdemol: "Wat hebben we te verliezen." D*N: "Nou een hoop hoor. Ik weet niet of ik dit zie zitten." MollenvangR-Art: "Watje." D*N: "Wat zeg je." MollenvangR-Art: "Je hoorde me wel." D*N: "Ik pik dit niet. Het is dat ik moeilijk kan uitstappen midden op de snelweg ... Ik ga mee naar Berlijn, en dan zie ik het wel." Hadewychisdemol: "Aw D*N, doe niet zo moeilijk." D*N: "Nee HIDM, ik houd veel van je, maar je weet hier echt niet waar je aan begint. Je hebt wat dubieuze beslissingen genomen, maar deze ... nee, hier ga ik niet meer akkoord."

Molière: "Mag ik nog wat te drinken." Miek1999 reikt het drinken aan. Miek1999: "De eerste gasten komen over twee uur." Molière: "Goed. Ik verwacht Mollenmania ook elk moment." Miek1999: "Waar heeft die de laatste tijd uitgehangen?" Molière: "Goede vraag. Ik weet het niet meer met hem. Ik vertrouwde er volledig op dat hij mijn zoon zou beschermen. Toen die dood ging, geloofde ik oprecht, dat hij er alles aan gedaan had. Maar nu ... " Miek1999: "Wat ga je eraan doen?" Molière: "Ik ben er nog niet uit." Dan gaat de telefoon van Molière: "Hallo? Ja natuurlijk ben ik er dan. Tot dan." Miek1999: "Wie was dat?" Molière: "De bondsraad, of ik ook bij de nieuwjaarsvergadering ben."

Robbieazerty arriveert in Borkel en Schaft. Hij is wat later dan gepland. Hij moest namelijk nog eerst bij iemand op bezoek...

Ongeveer een uur eerder....
Robbieazerty: "Fijn dat je wilde praten." Molcrazy: "Ik heb niets te verliezen, dus ach." Robbieazerty: "Ik ga je een eenmalig aanbod doen. Een aanbod, waarmee je deze gevangenis op korte termijn kunt verlaten. Hoe goed ken jij je celgenoot Molino?" Molcrazy: "Niet heel goed. Want?" Robbieazerty: "Op dit moment zijn twee van mijn agenten op onderweg naar Berlijn. Ik kan alleen maar raden dat ze gaan proberen Molière te arresteren. Als een agent dat lukt, zit je snor voor de rest van je carrière. Ik denk niet dat het ze gaat lukken, zonder inside information. Volgens mijn bronnen, heeft Molino met Molière gewerkt." Molcrazy: "Dus ik moet hem uithoren?" Robbieazerty: "Dat. En sterker nog. Als het nodig moet zijn, samen met hem uitbreken, en naar hem toegaan. Zodat ik hem kan arresteren." Molcrazy: "Wat staat daar tegenover." Robbieazerty: "Je vrijheid, en een nieuwe identiteit met een leuk zakcentje. Je kan helemaal overnieuw beginnen." Molcrazy: "Waar kan ik tekenen?"

Robbieazerty ziet de voordeur van Loezel en KD. open staan. Robbieazerty: "Da's niet pluis." Met een getrokken pistool loopt hij het huis in. De woonkamer is leeg, de keuken is leeg, de tuin is leeg. Zijn oog valt op een openstaande deur van het tuinhuisje. Voorzichtig doet hij de deur open ... daar zit Spechteke .... op een stoel ... onder het bloed ...  met een doorgesneden keel. Robbieazerty voelt aan zijn pols. Geen hartslag. Spechteke is niet meer.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #254 Gepost op: 10-08-2018, 21:28:23 »
Loezel en KD. hebben een vlucht van Düsseldorf naar Berlijn genomen. Loezel wacht tot KD. terugkomt van het verhuurstation met een auto. Er staat een flinke rij. Dan komt KD. aangereden. Loezel: "Wat moeten we met Mini in de sneeuw?" KD.: "Dit was het enige wat ze nog hadden." Loezel: "Nou vooruit dan maar." KD.: "Fijn dat onze zondagmiddag research goed heeft uitgepakt." Loezel: "Mollenmania hadden we inderdaad gespot in Berlijn en we hebben de naam Molière bij hem horen vallen. Maar als Kaaasje hem wil ontmaskeren, moet dat iets met Molière te maken. En hebben we kans om hem te pakken." KD. "En kans op de grootste promotie van ons leven." Loezel: "Dat mogen we niet aan onze neus voorbij laten gaan."

De kerstborrel van Molière is begonnen. De eerste gasten komen binnen. Molière: "Zozo, wat een mooie dames. Waar komt u vandaan?" Moni: "Uit Nederland. En mijn zus ook." MaikeMeisje: "Dat klopt." Molière: "Als ik wat voor jullie kan inschenken." Moni: "We houden het voorlopig bij wat fris. Maar dank voor het aanbod." Moni en MaikeMeisje lopen verder. Moni: "Ik ben langer, dus ik ga naar het toilet, zorg jij dat er niemand binnenkomt?" MaikeMeisje: "Check!" Mollenmania arriveert met Duncton. Duncton: "En nu?" Mollenmania: "Ik denk dat ik gewoon met Molière moet gaan praten." Duncton: "Wil je dat ik meega?" Mollenmania: "Als je in de buurt wil blijven, graag."

De avond valt in Borkel en Schaft. In het huis van Lama1997 en Lucy brandt licht ...   Vieffan sneakt via de achterkant naar binnen. Vieffan: "Beetje stoffig, maar ideale plek om onder te duiken." WouterV: "Komt jouw opleiding tot verpleegkunde toch nog van pas." Vieffan wast haar handen onder de kraan. Een rood straaltje spoelt weg door de gootsteen." WouterV: "Die Spechteke ... hij was wel de laatste waarvan ik verwachte dat hij me zou verraden. Vieffan: "Ik zou je nooit verraden. Zodra je bent opgelapt, gaan we hier weg, en zoeken we een nieuwe thuisbasis." WouterV: "We hebben nog genoeg contacten, dat komt helemaal goed."

Swifty is ook aangekomen in Berlijn. "Pffff Ryanair ... dat nooit meer, wat een ellende." Een taxi heeft haar in het centrum van de stad gedropt. Ze heeft geen idee waar ze moet beginnen. Ze heeft de tekening van Gupp die bij Hulpdakdekker lag meegenomen. Op de tekening staan PutyourHANSup! en Kaaaasje. Twee mensen, die een jaar geleden elkaar goed konden gebruiken.......

Ruim een jaar geleden
Kaaasje: "Dus je hebt geld nodig?" PutyourHANSup!: "TV verdient helemaal niet zo goed als men zegt. Dus wat wil je dat ik doe?" Kaaasje overhandigt PutyourHANSup! een briefje. Kaaasje: "Jouw broer woont in Borkel en Schaft begrijp ik?" PutyourHANSup!: "Klopt." Kaaasje: "Binnenkort is daar een trouwerij van Niuno en Grasisgroen. Ik weet dat Niuno een hoop geld heeft, of beter, aan een hoop geld kan komen. Wij hebben een historie, dus jij en ik gaan hem chanteren. Hij wil zijn leven beteren, dus ik twijfel er niet aan dat hij met dat geld over de brug gaat komen. Dus hoor je broer uit over die bruiloft, waar hij vast voor is uitgenodigd, zoek een ideaal moment om dit briefje bij Niuno te krijgen, en dan zijn we over een korte periode een flinke som geld rijker." PutyourHANSup!: "Is het zo simpel?" Kaaasje: "Niet alles in het leven is moeilijk."

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #255 Gepost op: 10-08-2018, 21:29:42 »
Wat Kaaasje niet wist, is dat Gupp van een afstandje stond te kijken. En hij een fotografisch geheugen heeft. En het gesprek dus gedetailleerd heeft vastgelegd. Inclusief wat Kaaasje in haar handen had. Een boek. Een boek van Molière. De sekteleider uit Berlijn, met duizenden volgers. Zoveel, dat hij van plan is in 2018 de Duitse politiek in te gaan. Naast sekteleider, vooral een speler in de onderwereld, in Duitsland én ver daarbuiten. Niemand kan hem pakken op iets crimineels. Ben jij degene die hem te pakken krijgt, ga je de geschiedenis boeken in. De antwoorden rond om alles wat er de afgelopen maanden is gebeurd, zijn hier terug te vinden .................  althans dat denkt Swifty. Ze slaat een hoek om, op zoek naar een winkel die nog open is. Dan botst ze tegen iemand aan. Swifty: "My app ... PutyourHANSup!?" PutyourHANSup!: "Gupp! Rennen!"

Moni: "Het was jouw idee!" Lukie4: "Ik had niet verwacht dat dit raampje zo klein zou zijn." Moni: "Ik haal MaikeMeisje erbij!" Samen trekken de dames Lukie4 door het toiletraam naar binnen." Lukie4: "Het was maar goed dat ik jullie twee tegenkwam, met één was ik nooit binnengekomen." Moni: "Had je niet jezelf op de gastenlijst kunnen laten zetten ipv ons?" Lukie4: "Ik zou direct herkend zijn. Dus ik moest iets anders verzinnen. Ik heb daarom via het darkweb een hacker jullie op de gastenlijst laten zetten." MaikeMeisje: "Dat hoef ik niet allemaal te weten." Moni: "Goed, je bent binnen. En nu?" Lukie4: "Nu proberen Molière te bereiken. Ik wil hem recht in zijn ogen aankijken als ik hem zie. Hij heeft mijn zus vermoord, of laten vermoorden, maar dat is hetzelfde voor me." MaikeMeisje: "Wij halen nog wat te eten, en dan zijn we weg." Moni: "Succes."

MollenvangR-Art: "Hier is het." Hadewychisdemol: "Ziet er gezellig uit." D*N: "Ik kom alleen voor het eten." Ze komen echter niet binnen, want ze staan niet op de gastenlijst. MollenvangR-Art: "Ik ken Molino." Loezel en KD. staan om de hoek geparkeerd. KD." Wat doen die nu weer hier?" Loezel: "Iedereen lijkt iets van Molière te willen." Dan komen PutyourHANSup! en Gup aangerend. PutyourHANSup!: "Hier naar binnen!" PutyourHANSup! rent naar binnen, met Gupp en Swifty er achteraan. Hadewychidemol: "Huh, wat doen zij hier?" D*N: "Foute boel vast." Een stel bewakers rent achter PutyourHANSup! aan. MollenvangR-Art: "Nou, we kunnen nu wel naar binnen, hup!" Ook Loezel en KD. glippen mee naar binnen.

In de ruimte waar het feest is, staat een grote tafel, waar diverse gasten hebben plaatsgenomen. Molière zit aan het hoofd, Miek1999 zit er naast. Mollenmania is ook aangeschoven. Hij kijkt Molière aan. Molière geeft hem een knipoog. Dan komen er wat mensen de zaal ingerend. PutyourHANSup! wordt gepakt door de bewaking en afgevoerd. De rest voegt zich onopvallend tussen de mensen. Gupp kijkt wat verdwaasd om zich heen. Hij staat helemaal alleen tussen allemaal vreemde mensen. D*N pakt het eerste de beste glas champagne dat voorbij komt. MollenvangR-Art gaat even naar de WC. Loezel en KD. zoeken een rustige plek op.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #256 Gepost op: 10-08-2018, 21:31:10 »
Lukie4 staan in een hoekje bij een trap. Hij zoekt het juiste moment om Molière aan te spreken. Die trapt leidt naar de tweede verdieping. Daar staat .... Kaaasje. Ze is ook op slinkse wijze het pand binnengedrongen. Ze zit verstopt onder een tafel. Ze heeft een geweer bij zich. Vanuit haar standpunt, heeft ze recht uitzicht op Molière. Naast Molière zit Miek1999. Die laat haar tas vallen, waardoor ze even opstaat en onder de tafel duikt om deze weer op te rapen. Kaaasje schroeft het geweer in elkaar net als Molière opstaat. "Beste dames en heren, vrienden en vrienden, en vooral vertrouwelingen. Ik ben zo trots dat jullie hier allemaal gekomen zijn. Ik wil een toost uitbrengen, op .... " Dan begint Miek1999 te schreeuwen: "Bom!  Bom! Iedereen wegwezen, hij staat op scherp!" Onder de tafel ligt een bom en de teller staat op 20 seconden.

Grote paniek breekt uit! Iedereen probeert zich door de uitgang te wurmen. KD. en Loezel raken elkaar kwijt in de paniek. Hadewychisdemol wordt omver gelopen door Mollenmania. Hij blijft op de grond liggen. D*N: "HIDM!" Hadewychisdemol: "Ik voel mijn benen niet meer!" In 10 seconden staat iedereen bij de uitgang, maar er kan maar 1 persoon tegelijk door de deur.....

10 Kaaasje: "Neeeeeeee. Neeeee. Molière! "

9 KD. "Loezel, waar ben je?"

8 PutyourHANSup!: "Laat me hieruit!"

7 D*N: "Hadewychisdemol! Alsjeblieft sta op!"

6 Miek1999: "Molière, ik ken een andere uitgang."

5 Loezel: "KD.! Rennen!"

4 Mollenmania: "Duncton, waar ben je?!"

3 Lukie4: "Molière ... jij hebt mijn zus vermoord!"

2 Swifty: "Wat doe ik hier?"

1 Gupp: "Hulp?"

0
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wordt vervolgd ...

De forumsoap 2018 eindigt letterlijk met een knal. Een hoop mysteries zijn opgelost, maar er zijn ook een hoop nieuwe bijgekomen. Wie zijn er nou allemaal aanwezig op de kerstborrel in Berlijn? Is Molière het target van de bom? En wie is Molière nu precies?

Maar vooral ... wie is er dood en wie leeft er nog? En wie heeft de bom geplaatst?

Daarnaast weten we nog steeds niet, wat de rol van Juul1x nu precies was. Waarom had ze haar broer nu nodig? Wat weet Lukie4 wat wij nog niet weten? (En komen we dat ooit te weten?) En zit Molière achter haar dood?

Er zijn ook nog enkele personages achtergebleven in Borkel en Schaft. Van Spechteke zullen we niks meer vernemen, want hij leeft niet meer. Maar we hebben nog wel de totaal gebroken Elise, de avonturiers B&W en FrankLapidus, Bodejos die alles weet, en Silvermaiden, die altijd op het juiste moment ergens lijkt te zijn. Laten we tevens kroegbaas Nigel niet vergeten, een goede vriend van AaPje16. Kan Starlight zich ergens bij aansluiten? En kan Robbieazerty de moord op Spechteke oplossen?

Er zitten ook een hoop personages in de gevangenis. Komen er mensen vrij? Of gaan er wellicht mensen ontsnappen?  En dan hebben we nog WouterV en Vieffan. Waar duiken die in de toekomst op? En komen we Lama1997 en -Sven nog eens tegen?

Maar uiteraard is het verhaal hier nog niet klaar, want we hebben nog niet iedereen gehad .........























Enkele uren eerder ...
Grasisgroen: "Is er nog paarse wol? Ik wil nog een sjaal maken." Grasisgroen krijgt de paarse wol aangereikt. Ze neemt nog een slokje van haar warme chocolademelk met slagroom. Het gaat goed met Grasisgroen. Ze begint het steeds meer naar haar zin te krijgen. De begeleiders zijn ook positief over het herstel van Grasisgroen. En dat na 6 maanden in een TBS kliniek. "Ik ga even naar het toilet, al die chocomel is niet goed voor me." Grasisgroen loopt naar het toilet. Als ze klaar is en ze de deur open doet, kijkt ze recht in het gezicht van ... AaPje16. AaPje16: "Breinaald kwijt?" AaPje16 zet de naald op de keel van Grasisgroen. Grasisgroen: "Eehhh...." AaPje16: "Zwijg. Met jou heb ik nog een flink appeltje te schillen."

The end ....

Voor nu, want elk goed verhaal bestaat uit een trilogie. Dus er komt een vervolg, de vraag is alleen nog wanneer. Napraten over deze slotaflevering? Dat kan in dit topic. Tot volgend seizoen!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #257 Gepost op: 13-07-2019, 20:45:55 »
Forum Zomersoap V2 - seizoen 3.0 - aflevering 0

Het tweede seizoen van de Forum Zomersoap V2 was er weer eentje vol spanning, twists en mysterieuze cliffhangers. Elke beantwoorde vraag leverde weer keihard een nieuwe vraag op.

Het is nu echter 2019, het 3e en laatste seizoen staat voor de deur ... tijd voor antwoorden!

Maar nu eerst even de stand van zaken voorafgaand:
- Wie hebben het 2e seizoen niet overleefd?
- Wie bevindt zich nu waar?
- En tot slot ... een korte vooruitblik naar seizoen 3!

Wie hebben het 2e seizoen niet overleefd?
Het eerste slachtoffer in seizoen 2 viel al in aflevering 1. We vernamen dat het Lucy was die het zware auto-ongeluk aan het einde van seizoen 1 niet had overleefd. In aflevering 9 kwamen we te weten dat er in Berlijn een lijk was gevonden, van niemand minder dan Juul1x. Het hoe en waarom is tot op heden onduidelijk. In aflevering 11 leerden we wat over de historie van het verhaal in Groningen, en zagen we hoe daar Heinz en Voske2704 aan hun einde kwamen. Op kerstavond kwam de_witte op tragische wijze aan zijn einde. Hij liet AaPje16, die hij in seizoen 1 had ontvoerd gaan, en als dank kreeg hij een kogel. Wie ook een kogel kreeg was Hulpdakdekker. Hij was, zonder het zelf te weten, op het spoor van Kaaasje gekomen, en die had geen ander keuze dan hem het zwijgen op te leggen. In de laatste aflevering kwam ook Europol mol Spechteke aan zijn einde. WouterV kwam er net op tijd achter dat niet Vieffan, maar Spechteke was die hem had bedonderd, en legde hem het zwijgen op. En tot slot ontplofte er een bom in Berlijn. Maar wie daar het leven hebben gelaten, dat is nog even een mysterie ...

Wie bevinden zich waar?
Een totaal van 16 personages bevinden zich in Berlijn. Molière, Miek1999, PutyourHANSup!, Gupp, Swifty, Loezel, KD., Lukie4, Kaaasje, Mollenmania, Duncton, Mollenvangr-Art, D*N en Hadewychisdemol waren sowieso aanwezig op locatie toen de bom afging. Van MaikeMeisje en Moni is het lot ook onduidelijk. Zij hadden aangegeven weg te gaan. Waren ze al weg toen de bom af ging, of waren ze wellicht stiekem bij het buffet blijven plakken?

Waar WouterV en Vieffan nu zijn is onbekend. We zagen ze als laatst in het vroegere huis van Lucy en Lama1997 - om zich op te frissen na het vermoorden van Spechteke. Vieffan heeft haar beste vriendin Elise in puin achter gelaten (naast haar beste vriendin is ze immers ook haar vriend Hulpdakdekker kwijt). Ook Lama1997 en -Sven zijn met de noordenzon vertrokken. Zien we die überhaupt nog terug?

Grasisgroen leek veilig opgesloten in een TBS kliniek. Maar dus niet, want AaPje16 dook daar in de laatste aflevering op. Gaat ze wraak nemen voor de dood van haar vader LdHmolletje?

Na Berlijn zit de grootste groep personages nog steeds in Borkel en Schaft. Behalve Elise, hebben we ook nog postbode Bodejos, kroegbaas Nigel, pokemonvangers FrankLapidus en B&W en Silvermaiden, die altijd op de juiste plek lijkt op te duiken. Ook Europol teamleider Robbieazerty bevindt zich in Borkel en Schaft, nadat hij het lijk van Specheke vond. Komen Meezter en Luiaardje wellicht zonder moeder en/of tante te zitten? En misschien kan Starlight een samenwerking aangaan met één van de vaste inwoners van het dorp, nu er in het noorden van Nederland niemand meer is?

Tot slot zitten er ook enkele personages in de gevangenis. Nieky en TimvDons zagen hun poging om Bakkertje uit te breken mislukken en werden gearresteerd. Molcrazy en Tristan kwamen daar ook terecht en wie weet kruisen ze daar het pad van Molino, de oud-celgenoot van Mollenvangr-Art.

Daarnaast zijn er nog wat personages die nog niet benoemd zijn, die zeker terugkeren op onverwachte momenten. Tevens zullen we ook nog een paar verrassende nieuwe personages hun opwachting maken, maar wie, waar en wanneer ... tsja ... dat zullen jullie vanzelf zien ...

Vooruitblik naar seizoen 3

Natuurlijk gaan we te weten komen wie er allemaal de bomaanslag wel en niet hebben overleefd. Maar wie heeft de bom geplaatst? Wie wilde hij of zij wat aandoen? Of waren meerdere personen het doelwit?

Het meest waarschijnlijke target van de bom lijkt Molière. Meerdere mensen hebben het op hem voorzien, in ieder geval Kaaasje en Lukie4. Is het één van beiden wellicht gelukt om hem iets aan te doen, voordat de bom afging?

Molière is sowieso één groot mysterie. Wie is of was hij? Wat voor rol speelt of speelde Miek1999? En welke link hebben of hadden ze tot de bekende personages. De link lijkt vooral met Groningen te zijn, maar hoe ...

Daarnaast, komen we te weten waarom iedereen precies naar Berlijn wilde? Wat heeft Gupp nou precies gezien en getekend?


Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #258 Gepost op: 13-07-2019, 20:46:23 »
Maar zijn ook nog genoeg andere mysteries:
- Kan Robbieazerty de moord op Spechteke oplossen? Of gaat hij zijn aandacht vestigen op Berlijn, nu hij Molcrazy als informant gestrikt heeft?
- Wat is AaPje16 met Grasisgroen van plan? Hoe wil ze wraak nemen? Is er nog iemand die Grasisgroen wil gaan proberen te redden? Misschien kan Grasisgroen zichzelf redden met de ultra-lange sjaal die ze in seizoen 2 gemaakt heeft?
- Kan Elise zichzelf weer oprapen na het verraad van Vieffan en de dood van haar vriend HDD? En wat voor rol gaan andere personages in Borkel en Schaft spelen. Zorgt er iemand nog voor onverwachte actie en/of verraad?
- Krijgen we wellicht ergens nog onverwachte allianties en samenwerkingen?
- En wat zal er allemaal gebeuren in de gevangenis? Met meerdere personages is dat vragen om problemen ....

Dat en nog veel meer antwoorden, twists en turns in het nieuwe seizoen.


En dan nu een sneak preview ...
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....

2 januari 2018

Vanuit Brussel geeft Robbieazerty een persconferentie ...
Robbieazerty: "Enkele dagen geleden is er tijdens een groot feest in een pand in de Duitse hoofdstad Berljn een bom ontploft. Europol doet samen met de lokale politie onderzoek naar deze aanslag. Het is op dit moment niet duidelijk hoeveel mensen er op deze locatie allemaal aanwezig waren, wie het feest organiseerden en wie mogelijk het doelwit was of waren. Wel is duidelijk, dat er naast de meerdere gewonden, waarvan er nog 1 in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt, er helaas 5 doden te betreuren zijn. Onder de doden bevindt zich ook een Europol agent. Het is voor Europol niet duidelijk waarom deze agent op dat moment hier was. Zijn partner, die er ook was, bleeft ongedeerd, maar is op dit moment te getraumatiseerd om hier iets over te vertellen. Wij roepen een ieder op die op het feest aanwezig was, maar nog niet met ons of de locale politie heeft gesproken, zich zo spoedig mogelijk te melden. De dader of daders mogen hier namelijk niet mee wegkomen."

Loezel kijkt met tranen in haar ogen naar de persconferentie van haar baas ... waren ze maar nooit naar Berlijn gegaan.

[ to be continued ]

R.I.P. KD. Maar hij is niet de enige. Wie zijn de andere 4? Wie is er zwaargewond? En hoe is de rest er mentaal gezien aan toe? Vanaf vrijdag 19 juli, het slotseizoen van de forumsoap. Mis het niet!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #259 Gepost op: 19-07-2019, 20:58:23 »
Forum Zomersoap V2 - seizoen 3.0

AFLEVERING 1

Dag 1: 26 december 2017
"Bom!  Bom! Iedereen wegwezen, hij staat op scherp!" Miek1999 schreeuwt het uit in de zaal. Iedereen rent met een noodgang richting de hoofduitgang. Mensen vallen over elkaar heen. Molière: "Wtf ... rennen!" Miek1999: "Molière, ik ken een andere uitgang." Molière en Miek1999 rennen in tegengestelde richting dwars door de menigte. Miek1999: "Kom, snel!" Maar Molière voelt dat hij wordt gevolgd. In een flits draait Molière zijn hoofd om en ... kijkt hij recht in het gezicht van Lukie4: "Molière ... jij hebt mijn zus vermoord!" Molière: "Ik ... " Maar Molière kan zijn zin niet afmaken, want Miek1999 trekt hem mee. Miek1999: "Meekomen, nu!" Lukie4: "Jullie gaan helemaal nergens heen." Lukie4 trekt een sprintje, duikt op Molière af en ...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ongeveer 5 jaar geleden ....
Molière: "Ik had nog zo gezegd." Heinz: "Maar ..." Molière: "Je hebt je voorschot op je erfenis gekregen, omdat ik er zeker van was, dat je het wijselijk zou inversteren. Inversteren in je familie. Het opbouwen van een imperium kost tijd. Over een jaar of 8 zal Duitsland weten wie wij zijn, en nemen we de macht over." Heinz: "Ik zal het terug betalen, eerlijk waar." Molière: "Ow dat zal je. Je gaat nu terug naar Nederland en dat geld halen." Heinz verlaat zijn ouderlijk huis. Hij zit flink in de penarie.


Dag 2: 27 december 2017
Robbieazerty: "Loezel? Loezel!" Robbieazerty rent de hal van het Berlijnse ziekenhuis binnen. Al snel ziet hij Loezel zitten, die huilend in zijn armen valt. Loezel: "KD ..." Robbieazerty: "Het spijt me echt Loezel. Maar waarom moesten jullie ineens vertrekken? Zonder mij op de hoogte te brengen en zonder versterking? Ik moest het nota bene van Spechteke vernemen." Loezel"Ik ... KD. .... het spijt me zo ..." Loezel kan geen woord meer uitbrengen. Een zuster vangt Loezel op. Robbieazerty zit met z'n handen in het haar. Hij besluit maar niet van Spechteke te vertellen ...

Molcrazy kijkt in zijn cel wat TV: "Pfff, wat een ellende daar in Berlijn." Molino: "Ja ik zie het." Molcrazy: "Een geweldige stad, dat Berlijn." Molino: "Ja inderdaad." Molcrazy: "Ook al eens geweest dus?" Molino: "Ja zeker, regelmatig. Zaken enzo." Molcrazy: "O ja?" Molino: "Ow, niks bijzonders hoor." Molcrazy voelt dat hij iets op het spoor is. Maar hij kan niet verder doorvragen, want het is etenstijd. Molcrazy en Molino zitten aan een grote tafel. Tristan schuift aan: "Heerlijk, zuurkool met worst." Even verderop zit TimvDons. Nieky ligt in de ziekenboeg, dus houdt TimvDons zich voorlopig nog wat afzijdig. Hij wil uit de problemen blijven.

Robbieazerty ijsbeert door de hal van het ziekenhuis, als hij een bekende tegenkomt. Robbieazerty: "Swifty, wat doe jij hier?" Swifty: "Lang verhaal. Maar ik kwam Gupp en PutyourHANSup! in Berlijn tegen. Toen ik ze achtervolgde, kwam ik op de locatie van de ontploffing uit. Toen ik iemand *BOM* hoorde roepen kon ik nog net op tijd naar buiten rennen, maar ... " Robbieazerty: "Maar wat ... " Swifty: "Waar PutyourHANSup! heen gegaan is weet ik niet, die werd eerder meegenomen door een stel bewakers voordat de bom afging. Maar arme Gupp. Ik zal zijn gezicht nooit vergeten. Hij riep om hulp, maar hij kwam vast te zitten in de menigte en ... " Robbieazerty: "En wat?" Swifty: "Ik kom net terug van de lijkschouwer, ik heb zijn lichaam geïdentificeerd." Robbieazerty: "Pff...."