Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69608 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #280 Gepost op: 3-08-2019, 21:58:27 »
AFLEVERING 10

MoleBuster schiet Nieky in zijn knie. Nieky: "Auw! G.... alweer een schotwond." Nieky valt op de grond van de pijn. MoleBuster: "Ik heb je de kans gegeven om te praten." Nieky: "Ik wist het. Arghhh." FrankLapidus: "Dus u bent geen agent?" Nieky: "Nee joh gekkie, dat is geen agent." MoleBuster: "Ik geloof dat de boodschap nu wel duidelijk is. Waar is de drugs." Nieky: "No way ik dat zeg." MoleBuster herlaadt het pistool. "De volgende kogel is voor hem." Hij richt het pistool op FrankLapidus. Nieky: "Ok, ok. Schiet hem asjeblieft niet neer. Hij heeft niks gedaan." Dan klinkt er een enorme knal. MoleBuster: "A daar zijn ze." Nieky: "Jij en Molino." MoleBuster: "Uiteraard. Nou vertel op." Nieky: "Ik vertel niks, totdat we met zijn allen veilig buiten zijn en jullie mijn broer laten gaan. Dan kunnen we samen naar de drugs." MoleBuster: "Prima. Maar voorlopig gaat FrankLapidus mee."

Molcrazy: "Wat is dat?!" Robbieazerty: "Een schot!" Molcrazy: "Dat hoort hier niet." Robbieazerty: "Nee, zeker niet." Dan klinkt er een hoop gegil en gaan er allerlei alarmen af. Robbieazerty opent de deur van de verhoorkamer en kijkt stiekem om het hoekje wat er allemaal aan de hand is. Hij ziet allerlei bewakers door de hal rennen. Dan klinkt er een enorme knal. Er springt spontaan een ruit en Molcrazy wordt bedolven onder het glas. Molcrazy: "Auw!" Robbieazerty: "Kruip onder de tafel. Nu!" Molcrazy bekijkt de schade onder de tafel. Zijn arm en gezicht liggen open. Maar het lijken oppervlakkige verwondingen.

Elise, Starlight en Vieffan zitten in hun AirBnb in Brussel. Ze lopen allerlei scenario's af, maar ze hebben nog een geen idee waar Grasisgroen zich kan bevinden. Elise: "Ik zou eigenlijk wel een borrel kunnen gebruiken." Vieffan: "Mmmm .... " Starlight: "Wat is er Vieffan?" Vieffan: "Ik weet dat Nigel, de café baas in Borkel en Schaft, altijd bevriend was met AaPje16. Die twee gingen vroeger altijd voor elkaar door het vuur. Als iemand misschien een idee heeft waar ze zou moeten zijn, is hij het wellicht." Starlight: "Nou, laten we het 'm maar op de man af gaan vragen!" Elise en Vieffan springen van de bank en lopen richting de auto. Starlight: "Hé, vergeet mij niet. Ik kan nog steeds niet lopen!" Vieffan en Elise tillen Starlight van de bank en al hinkend verlaat ze het appartement.

Molcrazy: "Heb je een extra pistool?" Robbieazerty: "Ik heb helemaal geen pistool. Die heb ik moeten inleveren toen ik hier binnen kwam." Dan klinken er schoten in de hal. Molcrazy: "Holy moly, dit is foute boel." Robbieazerty kijkt weer voorzichting door de deur. Hij doet 'm snel weer dicht." Robbieazerty: "Allerlei bewakers neergeschoten door mannen in overals. Ze lopen vanuit het oosten richting het westen. Molcrazy: "O nee toch .... " Robbieazerty: "Wat?" Molcrazy: "De tunnel. De tunnel van Nieky en TimvdDons zou in de ziekenboeg uitkomen. Daar komen die mannen vandaan." Robbieazerty: "En ze lopen richting andere verhoorruimtes. Ik ben heel benieuwd wie daar zit." Molcrazy: "Moeten we ze stiekem volgen." Robbieazerty: "Ben je gek geworden? Zonder wapen!" Molcrazy: "We kunnen wapens van de bewakers lenen." Robbieazerty: "Pff ... ja ... je hebt gelijk ook, als Europol agent kan ik hier natuurlijk niet blijven zitten." Robbieazerty doet heel voorzichting de deur open. Er is niemand te zien. Hij pakt twee wapens en geeft er eentje aan Molcrazy.

Silvermaiden is in het ziekenhuis restaurant even wat te eten gaan halen voor haarzelf en Swifty. Silvermaiden: "Al nieuws over Duncton?" Swifty: "Hij is nog steeds onder het mes. Volgens de doktoren had het niet zover moeten komen, als hij medische hulp gezocht had." Silvermaiden: "Waarom heeft ie dat dan niet gedaan?" Swifty: "Als we dat eens wisten." Silvermaiden: "Moeten we hier blijven, of onze zoektocht naar Mollenmania vervolgen?" Dan tikt een dokter op de schouder van Swifty. "Sprechen Sie Niederländisch?" Swifty knikt. "Bitte helfen Sie uns." Swifty en Silvermaiden lopen verbaast mee.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #281 Gepost op: 3-08-2019, 22:02:48 »
Molcrazy en Robbieazerty hebben zich verstopt in de keuken. Dan zien ze ineens Nieky de verhoorruimte uitgesleept worden door MoleBuster. Robbieazerty: "Ik ken die gast. Is wel eens opgedoken in een paar Europol dossiers. Foute boel. Dan volgen een paar mannen in overals én Molino. Molino heeft een pistool op het hoofd van FrankLapidus gezet. Molcrazy: "Och nee toch, FrankLapidus." De mannen lopen terug richting de ziekenboeg. Robbieazerty en Molcrazy gaan in de achtervolging.

Swifty en Silvermaiden worden een kamer ingestuurd. Silvermaiden: "Hadewychisdemol!" Hadewychisdemol: "O eindelijk iemand die ik ken!" Silvermaiden: "Jeetje jij bent hier ook beland." Hadewychisdemol: "Lang verhaal." Swifty: "Kan jij me meer vertellen over de ontploffing?" Hadewychisdemol: "O zeker. Ik weet wie de bom heeft laten afgaan." Swifty: "Wie?" Hadewychisdemol: "Lukie4." Swifty: "Wat?! Weet je dat zeker?! Was Lukie4 er ook?" Hadewychisdemol: "Ja zeker. Ik heb 'm gezien en ik heb 'm het horen zeggen."

D*N:"Hadewychisdemol! Alsjeblieft sta op!" Hadewychisdemol ligt op de grond. Hij kan niet bewegen. Hij wil D*N naroepen, maar hij wordt overlopen door Miek1999 en Molière. Terwijl Hadewychisdemol D*N richting de uitging ziet rennen, struikelt Lukie4 over hem heen. Lukie4: "Molière ... jij hebt mijn zus vermoord!" Molière: "Ik ... " Terwijl Miek1999 Molière meetrekt, roept Lukie4 nog één ding. Lukie4:  "Ik zorg dat je eraan gaat. En wel nu!" Lukie4 trekt een sprintje, duikt op Molière af en ...

Hadewychisdemol: "Hij was woedend. Het leek wel een zelfmoordmissie." Swifty: "Dus Lukie4 is dood?" Hadewychisdemol: "Ja. Ik ben na de explosie nog even bij geweest. Naast me lag een verkoold lichaam. Er was verder niemand anders in de buurt toen de bom bij ons in de buurt af ging."

Nieky zit met een pijn vertrokken gezicht op de grond van de ziekenboeg. Zijn net geheelde knie is weer helemaal kapot: "Was onze tunnel toch goed, TimvDons." TimvDons doet een verband om de knie van Nieky: "Zeker. Precies op de plek waren we hadden bedacht. Tristan, bedankt voor het stelen van de spullen uit de ziekenboeg, zodat de explosie gecontroleerd was, en de tunnel niet instortte." Tristan: "My pleasure." Molino: "Weten we al meer MoleBuster?" MoleBuster: "Nieky neemt ons mee naar de plek van de drugs, hij zegt niks totdat we zijn broer veilig mee hebben genomen." Molino: "Wat hebben we nog aan FrankLapidus, schiet 'm toch... " MoleBuster: "Nee, we hebben 'm nodig. Anders zwijgt Nieky voor altijd. Er is wel iemand die we echt niet meer nodig hebben." MoleBuster draait zich om en schiet Tristan zo door het hoofd. FrankLapidus zet het weer op een gillen. MoleBuster: "We houden woord Nieky. We houden je broer veilig. Maar sol niet met ons. Anders gebeurt dit met hem." Nieky: "Ik lieg niet." Molcrazy en Robbieazerty zien het gebeuren. Robbieazerty: "We moeten iets doen. Er kunnen niet nog meer doden vallen." Molcrazy: "Ik heb een idee."

Het is tijd voor Hadewychisdemol om verder te rusten. Swifty en Silvermaiden snappen niets van het verhaal van Hadewychisdemol. Swifty: "Zelfmoordmissie?" De dames gaan er even bij zitten. Ze zijn er zo van in de war, dat ze niet in de gaten hebben, dat ze van een afstandje worden bekeken. Niet veel later gaat er een telefoon. Mollenmania: "Hallo? O dat is goed nieuws. Swifty en Silvermaiden? Ja daar was ik al bang voor. Dankjewel, kom snel hierheen." D*N: "Wat?! Vertel." Mollenmania: "Goed nieuws, je vriend is bij kennis." D*N barst in tranen van geluk uit. Moni: "Heren, het is etens ... D*N, gaat het?" D*N: "Ik ben zo blij."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #282 Gepost op: 3-08-2019, 22:07:19 »
MoleBuster: "Tijd om te gaan." MoleBuster springt als eerste in de tunnel. Molcrazy: "Heren, heren, zo maar zonder mij er vandoor gaan!" Molcrazy komt de ziekenboeg binnen gelopen ,met een pistool op het hoofd van Robbieazerty." Molino: "Wat doe jij hier?" Molcrazy: "Tsja als jullie niet zoveel lawaai maakten dan." Molino: "Ach wat ook jij .... " Molcrazy: "Hohoho. Ik heb hier een Europol agent gegijzeld. Robbieazerty is iemand met heel veel kennis over de drugswereld. Hij weet ook waar de drugs is. Neem hem en mij mee, en laat Nieky toch zitten. Met Robbieazerty kan je naast de drugs nog veel meer krijgen." MoleBuster: "Schiet toch op, Molcrazy is niet te vertrouwen." Molino: "Hij weet inderdaad veel. Hij ... " Op dat moment laat Molino even het wapen zaken. Molcrazy laat Robbieazerty los. Die gooit zijn verborgen wapen richting Nieky. Nieky pakt het op schiet MoleBuster neer. "Aaaargh!" MoleBuster gaat out in de tunnel. Robbieazerty duikt bovenop Molino. Molcrazy neemt de mannen in overal als een echte rambo te grazen. Ze gaan er allemaal aan. TimvDons is samen met FrankLapidus onder een bed gedoken. Dan klinkt er weer een schot. En nog één. En toen was het ineens stil. Het wapen van Molino is twee keer afgegaan. Één kogel heeft Robbieazerty geraakt, maar die wist het wapen nog te draaien, zodat ook Molino is geraakt. Molino is op slag dood. Robbieazerty spuugt bloed uit. Robbieazerty: "Ik ik ... " Molcrazy: "Ja je hebt hulp nodig. Maar die ga je van mij niet krijgen."

De avond valt in Borkel en Schaft. In de kroeg zit Bodejos weer een pintje te drinken. Nigel wordt er helemaal gek van. Zonder Bodejos gaat ie failliet, maar Bodejos is er elke dag. Die gaat ooit iets doorhebben. Starlight wordt door Vieffan Elise's huis binnen geholpen. De dames besluiten daar te overnachten, en de volgende ochtend naar Nigel te gaan. Elise's telefoon gaat. Vieffan: "Wie is dat?" Elise: "Loezel." Starlight: "Laat niks los!" Elise neemt op: "He Loezel, hoe is het." Loezel: "Tsja, z'n gangetje. Maar zeg, ik wilde vanmiddag een broodje komen eten, maar de bakkerij was dicht." Elise: "Ehm ja ... ik had last van migraine." Loezel: "Vervelend. Zal ik morgen langskomen voor een kopje koffie?" Elise: "Nou ehm ... het is nog niet over." Loezel: "Nou rust dan maar uit. Weet je, ik bel anders morgen wel, om te kijken hoe het dan gaat?" Elise: "Ja is goed." Loezel hangt op. Ze kijkt naar Mitchkox, die de telefoon van Elise heeft gepingt: "Dit geloof je niet." Loezel: "Wat?" Mitchkox: "Ze zitten in Borkel en Schaft. In de straat waar de Bakkerij zit." Loezel: "Nou dan moeten ze gewoon bij haar thuis zitten. Let's go home!" Het duo gaat op weg.

D*N: "Heerlijk gekookt Moni!" Moni: "Dank je D*N." Mollenmania: "Gelukkig is Hadewychisdemol weer bij. Met 6 staan we toch sterker." Moni: "Zeker. Ik ben zo blij dat ik gebeld werd door ... " Dan gaat de voordeur open. PutyourHANSup!: "Duncton gaat nog een probleem worden." Mollenmania: "Hoezo." PutyourHANSup!: "Swifty en Silvermaiden waren me net voor. Blijkbaar is hij gewond. Hij ligt nu in hetzelfde ziekenhuis als Hadewychisdemol." Mollenmania: "Is het erg?" PutyourHANSup: "Ik hoorde de dokter tegen Swifty zeggen dat de operatie is geslaagd, maar dat het herstel nog wel even kan duren." Moni: "We zijn toch nog niet klaar, laten we even twee dagen afwachten. Ik wilde net zeggen, dat ik blij was dat je me belde PutyourHANSup!"

Moni: "Hallo?" .... PutyourHANSup!: "Met PutyourHANSup! Je kent me misschien niet, maar ... Moni: "Ik ken je wel. Van TV. En ik ken je broer Gupp." PutyourHANSup!:  "Gupp is dood. Net als je zus omgekomen bij de bomexplosie." Moni: "Dat vind ik heel erg om te horen. Ik ben nu onderweg naar huis." PutyourHANSup: "Wat als ik zeg, dat ik iemand ben tegengekomen, die alle antwoorden heeft? En van plan is, om te zorgen dat alle verantwoordelijken, hier voor gaan boeten. Maar hij heeft hulp nodig. Mijn hulp. En we kunnen ook jouw hulp gebruiken." Moni: "Nou, mijn zoons." PutyourHANSup!: "Je zoons redden zich vast wel even. Het recht kan maar één keer zegevieren. Kom maar me toe. Ik app je het adres." Moni hangt op. Haar nieuwsgierigheid en verdriet om de dood van haar zus, wint het even van het rationeel denken. Het bericht met adres komt binnen. "Ach, nog één gekke actie kan er wel vanaf.", denkt ze, en ze verlaat het vliegveld. Even later wordt er op het vliegveld van Berlijn omgeroepen: "Mevr. Moni, zo spoedig mogelijk aan boord bij gate A6!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #283 Gepost op: 3-08-2019, 22:12:24 »
De gevangenis is inmiddels omsingeld. Molcrazy, Nieky, TimvDons, FrankLapidus, MoleBuster en Robbieazerty zijn nog in leven in de ziekenboeg. MoleBuster ligt buiten westen in de tunnel, Robbieazerty is er heel slecht aan toe. Robbieazerty: "Ik, ik ... " Hij blijft maar bloed ophoesten. Nieky: "Molcrazy. Ik moet je bedanken. Ik sta bij je in het krijt." Molcrazy: "Gelukkig zeg je het zelf." Molcrazy richt het pistool op Nieky. Molcrazy: "Dit is mijn geluksdag. Robbieazerty weet helemaal niet waar de drugs van jouw ouders is. Dat weet alleen jij. En ik wil het hebben. Ik had het perfecte leven bij WouterV. Dat wil ik terug. Jij gaat mij meenemen, naar die drugs. TimvDons, het is ook jouw geluksdag, jij weet samen met Nieky hoe we hier uit te komen. Nieky loopt niet zo rap, dus jij moet voorop. Let's go heren." Het drietal vertrekt in de tunnel. Op dat moment bestormt de politie de gevangenis. FrankLapidus wordt opgevangen. MoleBuster wordt gearresteerd en afgevoerd. En Robbieazerty? "Ik ... Molc ...." Voor hem komt de hulp net te laat.....

Het is elf uur 's avonds. B&W zit op de bank. FrankLapidus is nog steeds niet terug. B&W heeft zijn telefoon en de TV uit staan, dus hij krijgt niks mee van de gebeurtenissen rondom de gevangenis. B&W kijkt eens om zich heen. Alles is ingepakt. Het huis waar hij is opgegroeid, moet hij straks verlaten. Hij begint te snikken. Het doet hem toch meer dan hij had verwacht. Daisy: "Is er iets wat ik voor je kan doen?" B&W: "Mam!" B&W vliegt Daisy om de hals. Daisy: "Sorry dat we zo lang weg waren." B&W: "Pap zei dat hij alleen zou komen?" Jann: "Verrassing ... je moeder kon toch meekomen." Daisy: "Waar is FrankLapidus?" B&W: "Geen idee, die had een afspraak buiten de deur." Daisy: "Heb je al besloten wat je gaat doen? Ga je met ons mee?" B&W: "Nee, ik wil hier eerst mijn examen afronden." Daisy kijkt een beetje beteuterd. "Ik begrijp het. Hoewel ik denk dat je ook in het buitenland prima kunt studeren." B&W: "Waar gaan we uiteindelijk wonen?" Daisy: "Dat is nog een verrassing." Terwijl B&W koffie gaat zetten voor zijn ouders lopen Daisy en Jann even de gang op. Daisy: "Ik had echt gehoopt dat ie mee zou gaan." Jann: "Misschien moeten we hem maar gewoon meenemen?" Daisy: "Nee, we kunnen hem niet dwingen. Hij moet vanzelf komen. We moeten maar hopen dat het over een half jaar veilig is om hem over te laten komen, waar we dan ook zijn. Hij heeft niks met onze zaken van doen, en dat wil ik zo houden. Ik ben bang als we hem dwingen, hij vragen gaat stellen en dat levert alleen maar ellende op."

Wordt vervolgd ...

Aflevering 10! We zijn officieel op de helft. Een aflevering waar traditioneel veel gebeurt!

We beginnen bij de gevangenis. Want daar zijn maar liefst drie slachtoffers gevallen. Arme Tristan was overbodig en liet op spectaculaire wijze het leven. Robbieazerty wist met een heldhaftige actie Molino uit te schakelen, maar raakte ook zelf zwaargewond. Voor hem kwam alle hulp te laat. Hulp, die hij van Molcrazy had kunnen krijgen, maar niet kreeg. Molcrazy, een onwetende, bleek toch niet zo onschuldig. Lukt het hem om de drugs van Nieky te krijgen? Welke rol gaat TimvDons nog spelen? Hij leek toch met Molino samen te spannen? Welke kant kiest hij, als er al een kiest?

Er viel nog een slachtoffer. Alhoewel, dat slachtoffer was er al even, maar nu weten wij zijn naam: Lukie4 is nu officieel niet meer. Maar Hadewychisdemol heeft het toch echt verkeerd begrepen, toch? Want Jann had toch de bom geplaatst?

Over Jann gesproken ... in a big twist ... papa en mama B&W zijn eindelijk daar! Jann en Daisy, wie had dat verwacht? Wat gaat deze onverwachte twist teweeg brengen? Gaat mijn personage nog voor reuring zorgen in de tweede helft van de soap?

Verder is er een nieuwe alliantie opgestaan. Mollenmania, D*N, Moni en ... PutyourHANSup! Hij is er gelukkig nog. Wat is hun plan? Gaan Hadewychisdemol en Duncton hier ook nog een rol in spelen? En wat is hun doel?

Aflevering 11 gaat opnieuw spektakel beloven. Want gaan Vieffan, Starlight en Elise erachter komen dat AaPje16 en Grasisgroen zich al die tijd in Borkel en Schaft hebben verborgen. Of valt Europol ze voor die tijd lastig? Gaat AaPje16 voor die tijd haar plan nog ten uitvoering brengen? Krijg Bodejos nog iets door? En duikt er misschien nog een onverwacht iemand op in het cafe van Nigel?

Gezien de openstaande vragen even geen keuze optie - die keert na aflevering 11 weer terug, op maandag. Er is echter genoeg om over na te praten, en dat kan in dit topic !

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #284 Gepost op: 5-08-2019, 21:43:20 »
AFLEVERING 11

25 januari 2018
AaPje16: "Rise and shine, Grasisgroen." Grasisgroen wordt wakker. "Hoe laat is het?" AaPje16: "Kwart over 6. Tijd om op te staan, vandaag is de grote dag." Grasisgroen: "Zo vroeg." AaPje16: "Zeur niet, je hebt al die tijd niks hoeven doen." Grasisgroen: "Niks hoeven? Niks kunnen bedoel je te zeggen. Vergeet niet, je hebt me ontvoerd hè." AaPje16: "Jij mag elke dag die je hier bent nog in je handen wrijven ... o wacht, die zitten vastgebonden. Je hebt mijn vader vermoord." Grasisgroen: "En daar heb ik al 400x sorry voor gezegd. Ik was mezelf niet toen. Maar vergeet niet, als jouw vader eerlijk tegen mijn Niuno had gezegd, dat hij beroofd was van het geld ... " AaPje16: "Dat doet er niet toe. Mijn vader heeft Niuno niet vermoord, jij wel mijn vader!" AaPje16 gooit de slaapkamerdeur, waar Grasisgroen zit opgesloten, met een harde knal in het slot. Nigel is ook gelijk wakker.

Loezel zit snikkend in haar woonkamer. Mitchkox loopt rondjes rond diens huis. Hen is zojuist ter ore gekomen, dat hun baas Robbieazerty is omgekomen in de gevangenis. Mitchkox loopt terug naar binnen. Hij is woedend. Mitchkox: "Als ik diegene te pakken krijg die ... " Loezel: "Dan doe je hetzelfde als ik wil met degene die achter de dood van KD. zit?" Mitchkox: "Je snapt 'm." Loezel zet extra koffie. Loezel: "Wat zullen we doen? De zaak Vieffan kan me even gestolen worden. Daar kunnen we nog vervanging achteraan sturen." Mitchkox: "Precies. Laten we deze extra kop koffie tot ons nemen en een plan maken. Ik wil MoleBuster spreken en precies weten wie er verantwoordelijk is voor Robbie's dood. Als het Nieky, Molcrazy of TimvDons is, is diegene nog lang niet jarig."

Starlight is wakker geworden. Nou ja, ze heeft geen oog dicht gedaan. De pijn in haar voet is niet meer te verdragen. Elise komt een kijkje nemen. Elise: "Jeetje, die is echt dik en donkerpaars. We moeten naar het ziekenhuis. We zeggen gewoon dat je hier van de trap gevallen bent" Starlight: "En dan zeggen, dat ik 3 dagen heb gewacht met langskomen?" Elise: "Je dacht dat het wel meeviel." Vieffan komt zich er ook mee bemoeien. Vieffan: "Ik ken een arts die je vast wel kan helpen, no questions asked." Starlight: "Nou ok, dan gaan we daar straks heen. Maar eerst gaan we naar Nigel." Vieffan: "Eerst ontbijten. Ik ruik dat de broodjes in de oven bijna klaar zijn."

Nigel: "Hoe lang nog AaPje16?" AaPje16: "Ik heb goed nieuws voor je. We gaan zo weg." Nigel: "Echt?" AaPje16: "Ja. Mijn plan is klaar voor uitvoering. Het enige dat ik wil lenen, is jouw auto." Nigel: "Jij kan echt niet in mijn auto gezien worden." AaPje16: "Ik heb echt jouw auto nodig!" Nigel: "Nou ok dan. Mijn idee dan is, steek m na afloop in de fik, dan wis je de sporen uit en weet nooit iemand dat jij m gebruikt heb. Ik heb een goede verzekering." AaPje16: "Wat jij wil." Dan wordt er op de deur gebonsd. Het is Bodejos. Nigel: "Hij komt ook steeds vroeger." AaPje16: "Houd m in ieder geval aan de praat, hij mag ons niet zien als we dit pand verlaten."

Mitchkox: "Gadver, die koffie van jou is echt niet te drinken." Loezel: "Ja sorry, ik drink niet zoveel koffie dus dit apparaat wordt niet vaak gebruikt." Mitchkox: "Is er ergens anders een plek waar we koffie kunnen drinken?" Loezel: "Ja, er is nog een café hier in het dorp." Mitchkox: "Dan gaan we daarheen."

Nigel: "Bodejos. Je komt steeds vroeger." Bodejos: "Tsja ik heb toch niks te doen." Nigel: "Geen post vandaag." Bodejos: "Jawel, maar ach ... dat heeft geen haast." Nigel: "Je neemt eerst maar een kop koffie. Hier van het huis. Ga daar maar zitten." Nigel wijst naar een hoekje. Maar Bodejos wil bij de bar blijven zitten. Nigel: "Nee, vandaag zit je daar." Bodejos: "Maar ik wil niet!" Op dat moment komen Loezel en Mitchkox binnen. Mitchkox: "Alles goed hier." Nigel: "Deze meneer heeft iets teveel gedronken." Loezel: "Bodejos, gaat het goed met je?" Bodejos: "Ik wil ... !" Bodejos valt om. Nigel en Mitchkox tillen hem overeind. Mitchkox: "Gaat u inderdaad maar even in dat hoekje zitten."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #285 Gepost op: 5-08-2019, 21:46:57 »
Elise: "Zal ik eerst even naar binnen gaan, om te kijken of er nog andere mensen zijn?" Starlight: "Is goed. Ik kan toch nergens heen met deze voet, en Vieffan moet voorzichtig zijn." Elise gaat naar binnen. Elise: "Hé Nigel, hoe .... Loezel?" Loezel: "Elise?! Wat een verrassing, jij hier?" Elise: "Ja, ik dacht ... ik moet er even uit, frisse lucht tegen de migraine en toen kwam ik hier langs en ... " Loezel: "Kom even zitten, we moeten praten." Elise: "Nou." Nigel: "Ik zet wel even koffie voor jullie." Mitchkox heeft zich over Bodejos ontfermt. Die is inmiddels in een diepe slaap gevallen. Mitchkox: "Inderdaad iets te diep in het glaasje gekeken."

Na een half uur is Elise nog niet terug. Starlight en Vieffan wachten al die tijd in Elise's auto. Starlight: "Hier klopt iets niet, Elise had allang terug moeten zijn." Vieffan: "Misschien moet ik toch maar even een kijkje gaan .... " Starlight:  "Pas op, mensen, bukken!" Starlight en Vieffan maken zichzelf zo klein mogelijk. Vieffan spiekt door een raam om te kijken, of ze kan zien we het zijn. Vieffan: "O jee, da's foute boel." Starlight: "Wie?" Starlight: "Die twee daar. Daar wil je niet mee geassocieerd worden."

Loezel: "Elise. Je moet eerlijk tegen me zijn. We hebben beelden van je met Vieffan. Waar is ze." Elise: "Dat zeg ik niet." Loezel: "Waarom niet? Vorige week wilde je niets meer met haar te maken, en nu is ze ineens weer ... je beste vriendin?" Elise: "Dat is het niet." Loezel: "Wat dan wel?" Elise: "Kan ik niet zeggen." Mitchkox zit bij Nigel aan de bar, als er twee mensen binnen komen. Nigel: "Daisy en Jann! Jeetje zeg, dat is lang geleden." Daisy: "Ja, te lang geleden. We dachten, laten we weer eens wat komen drinken." Nigel: "Willen jullie ook koffie?" Jann: "Heerlijk." Mitchkox: "Je voorraad raakt nog op."

AaPje16 plakt tape over de mond van Grasisgroen. AaPje16: "Je geeft geen kick, als we naar beneden gaan, begrepen?" Grasisgroen knikt. AaPje16 pakt de autosleutels die ze van Nigel gekregen heeft. De auto staat al klaar bij de achteruitgang, ze hoeft Grasisgroen alleen maar in de kofferbak te stoppen en ze kan weg. AaPje16: "Nou hier gaan we dan."

Vieffan: "Ik moet misschien toch maar gaan kijken." Starlight: "Als jij denkt dat dit verstandig is." Vieffan stapt de auto uit en loopt naar de kroeg. Net als zij de kroeg in wil lopen, komt Jann naar buiten. Jann: "Nou nou kijk eens aan, wie we daar hebben. Één van de meest gezochte mensen van het land." Vieffan: "Yep, that's me. Dag Jann. Wat ga je doen? Me aangeven? Ik weet dondersgoed wie jij bent. Als ik ga praten, heb je een probleem Jann. Dus je kan me beter laten gaan." Jann: "Ik zou zeggen, loop gerust naar binnen. Blijf ik hier even staan om een belletje te plegen. Ik houd je niet tegen." Vieffan kijkt Jann raar aan. Waarom zou hij dat zeggen. Maar ze heeft geen keuze, ze moet weten waar Elise blijft en loopt naar binnen.

Al snel snapt ze waarom Jann dat zegt. Terwijl ze naar binnen wil lopen, botst ze bijna tegen Mitchkox op, die een dronken Bodejos mee naar buiten wil nemen. Mitchkox laat Bojdeos direct los, die lamlazerus op de grond valt. Mitchkox: "Vieffan! Staan blijven." Loezel en Elise springen op. Nigel ontfermt zich over Bodejos. Terwijl Vieffan naar buiten rent, met Mitchkox er achteraan, klinkt er gestommel van achteruit de kroeg. " Elise: "Wat is dat?" Loezel rent naar achter om een kijkje te nemen. Als ze klapdeur naar de privé ruimte opent, zie ze direct wat ze hoorde. Grasisgroen heeft zichzelf van de trap geworpen, om lawaai te maken. Loezel: "Grasisgroen, jeetje!" Grasisgroen probeert iets aan Loezel duidelijk te maken, maar met de tape om haar mond kan ze niks zeggen. Net voordat Loezel de tape van haar mond kan aftrekken, wordt ze op het achterhoofd geslagen, en gaat ze knock out. Het is AaPje16. AaPje16: "Jij dacht me te slim af te zijn Grasisgroen. Meekomen jij!" AaPje16 sleept Grasisgroen mee naar de auto. Daisy ziet het allemaal gebeuren, maar grijpt niet in.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #286 Gepost op: 5-08-2019, 21:48:46 »
Vieffan wordt door Mitchkox achterna gezeten. Ze springt in de auto, waar Starlight nog altijd inzit. Op dat moment loopt Daisy de kroeg uit en voegt zich bij Jann. Jann: "Vieffan is hier." Daisy: "En ik heb AaPje16 gezien." Jann: "Wegwezen hier, hier moeten we niet bij betrokken willen raken." Daisy en Jann zetten flink de pas erin. Vieffan heeft eindelijk de auto weten te starten. Ze geeft een dot gas om weg te rijden. Mitchkox grijpt op dat moment met één hand de portierdeur vast en wordt meegesleurd. Als Vieffan de hoek om wil moet ze vol in de remmen, om een overstekende Daisy en Jann te ontwijken. Terwijl ze een uitwijk manoeuvre maakt naar links, knalt ze vol op een andere auto... met daarin AaPje16, die ook net op dat moment wilde wegrijden. Een enorme stofwolk trekt op. En toen was het ineens stil.

...

Een uur later staat AaPje16 met een  een volledig kapotte auto stil op een verlaten landweg. Dit was niet wat ze in gedachten had. Ze kijkt in haar achterbak. Grasisgroen ligt erin. Maar Grasisgroen heeft gezelschap gekregen van iemand anders. AaPje16 zit met haar handen in het haar. Wat moet ze nu doen.

Wordt vervolgd ...

Chaos troef vandaag. Hoe gaat dit allemaal aflopen. Iedereen kan de diverse vragen wel voor zichzelf in vullen, welke vraag jullie mogen beantwoorden is ...  wie ligt er naast Grasisgroen in de auto van AaPje16?

A Loezel
B Mitchkox
C Vieffan
D Starlight
E Jann
F Daisy

Zin om mee te beslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is het laatste seizoen, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #287 Gepost op: 7-08-2019, 21:32:44 »
AFLEVERING 12

Jann ligt knock-out in de auto bij AaPje16. Ze reed hem aan toen ze met Grasisgroen er probeerde vandoor te gaan. Toen ze hem zag liggen, herkende ze hem direct. Haar vader had wel eens over hem verteld. Maar eigenlijk heeft ze er al spijt van, dat ze Jann heeft meegenomen. Wat moet ze met hem? Met Grasisgroen had ze een plan. Opsluiten in een grot, een filmpje maken en mensen naar haar op zoek laten gaan, en dan zorgen dat ze net te laat gevonden zou worden. Maar zonder een werkende auto, gaat het nog een hele klus om op locatie te komen.

Molduck arriveert in Borkel en Schaft. Ze is duidelijk niet de enige van de pers die er is. Samen met haar cameraman Fabiann, die ook de transfer naar SBS6 gemaakt heeft, gaat ze op zoek naar het nieuws. Molduck: "Het zou mooi zijn als we iemand van Europol konden spreken." Maar dat zal lastig worden. Door de aanrijding heeft Mitchkox, die wonder boven wonder niets heeft overgehouden aan zijn ritje aan de auto, Vieffan toch nog kunnen arresteren. Met Vieffan is hij onderweg naar Brussel voor verhoor. Loezel heeft aan de klap van AaPje16 gelukkig niks overgehouden, en mag na controle van ambulance personeel weer gaan. Ze heeft Elise meegenomen naar haar huis. Starlight is voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht, ivm haar voet. Die blijkt op 3 plaatsen te zijn gebroken. Dokter Ycaris brengt het slechte nieuws: "U moet onmiddellijk onder het mes." Nigel is door de Nederlandse politie meegenomen voor verhoor, over AaPje16. Zijn café is per omgaande gesloten, tot groot verdriet van Bodejos. Iemand die vanaf een afstandje toekijkt is WouterV. Zijn plan om Vieffan terug te halen lijkt voorlopig mislukt. Ongezien druipt hij af.

Één persoon lijkt voorlopig de dans ontsprongen: Daisy. Nog letterlijk ook ontsprongen ook, want ze wist nog net voor de auto van AaPje16 weg te duiken. In tegenstelling tot Jann. Ze rent terug haar huis in, waar B&W wat TV zit te kijken. "Mam, wat een nieuws. Hier, de gevangenis, ik heb gehoord dat FrankL..." Daisy: "We moeten gaan." B&W: "Wat is er mam?" Daisy: "We moeten nu gaan." B&W: "Waarom? Ik wil naar FrankLapidus. Hij ligt in het zie ..." Daisy pakt B&W vast. Daisy: "Geen tijd nu om vragen te stellen. Pak je tas, we gaan NU weg." B&W: "Mam, je maakt me bang, waar is pap?" Daisy: "Ik zei geen vragen stellen! Meekomen, nu!" B&W stapt bij Daisy de auto in en via een zijweg scheuren ze het dorp uit. De TV staat nog aan.

Mitchkox: "Eigenlijk staat mijn hoofd er helemaal niet naar om je nu te interviewen." Vieffan: "Het hoeft niet." Mitchkox: "Ik ga het toch doen, want ik denk dat je me kunt helpen." Vieffan: "Ik hoef jou helemaal niet te helpen." Mitchkox: "Dat denk ik wel, want ik kan je immuniteit aanbieden." Vieffan: "Ok, je hebt mijn aandacht ... wat wil je van me weten." Mitchkox: "Je kent Robbieazerty vast wel?" Vieffan: "Ja, dat is toch jouw baas?" Mitchkox: "Was, beter gezegd. Hij is dood." Vieffan:  "Dat spijt me om te horen, maar wat kan ik daaraan doen?" Mitchkox: "Onderweg hierheen werd ik gebeld door de Nederlandse politie. MoleBuster heeft gesproken, en zegt dat Molcrazy verantwoordelijk is, voor zijn dood. Hij is nu samen met Nieky en TimvDons ontsnapt. Ik wil Molcrazy vinden." Vieffan: "Hoe moet ik Molcrazy vinden? Ik heb nooit contact met hem gehad. Ik sprak alleen direct met WouterV." Mitchkox: "Exact, en daar kom jij in het verhaal. Ik heb vernomen, dat Molcrazy achter de drugsvoorraad van Nieky's moeder Bakkertje aangaat. Iets wat WouterV vast wel interesseert. Als jij kan zorgen dat WouterV hiervan hoort, en contact kan weten te leggen met Molcrazy, dan slaan we gelijk drie vliegen in één klap: Molcrazy, WouterV én Nieky." Vieffan: "We?" Mitchkox: "Jij gaat voor mij werken, als informant. Lukt het, dan zorg ik er voor dat je immuniteit krijgt."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #288 Gepost op: 7-08-2019, 21:35:05 »
De avond valt in Borkel en Schaft. FrankLapidus is ontslagen uit het ziekenhuis. Hij is door een taxi afgezet bij het huis van B&W. De voordeur staat open. FrankLapidus loopt naar binnen. "Hallo? Hallo?" Maar er is niemand thuis. De TV staat nog op SBS6, waar het nieuws te zien is, met Molduck. Molduck: "Chaos in Borkel en Schaft. De politie heeft na weken eindelijk een aanwijziging in de ontvoeringszaak van Grasisgroen. In het café is een spoor gevonden. Op diezelfde plek is tegelijkertijd Vieffan aangehouden. Zij is verdachte in een moordzaak in datzelfde dorp. Tevens ... " FrankLapidus zet de TV uit. Hij heeft al genoeg ellende gezien. Hij vertrouwt het zaakje niet, maar hij is doodop. Hij gaat op de bank liggen en valt binnen no-time in slaap.

.... 3 weken later ...

Starlight zit een rolstoel bij Elise in de woonkamer. Ze is eindelijk ontslagen uit het ziekenhus. Ook Loezel is op bezoek. Loezel: "Ik snap niks meer van deze wereld." Elise: "Wat dan?" Loezel: "Mijn collega's. Twee zijn er dood, geheel onschuldig, en nummer drie is, nadat hij Vieffan meenam naar Brussel, van de aardbodem verdwenen." Starlight: "Heeft Vieffan daar iets mee te maken denk je?" Loezel: "Het zou me niets verbazen." Elise: "Dat denk ik niet. Vieffan leek oprecht in het meewerken met de zoektocht naar Grasisgroen, zonder dubbele agenda." Loezel: "Ik kan niks uitsluiten. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen." Elise: "Nou je wat zegt ... wacht even." Elise rent naar zolder en weer terug. Elise: "Hier, deze tas had Vieffan bij zich. Er zitten nog wat spullen in die ze mee wilde nemen uit Brussel. Misschien zit er nog wat interessants bij." Loezel bladert door de papieren. Loezel: "Nou hier kan ik zeker wat mee .... "

Molduck ploft op de bank na opnieuw een lange werkdag. Haar redactie draait overuren. Nieuwsberichten volgen elkaar op. Maar morgen eindelijk een vrije dag. Ze wil net de TV aanzetten als de voordeurbel gaat. Wie kan dat nu zijn? Ze besluit toch maar open te doen ...

Wordt vervolgd ...

Het verhaal heeft weer een flinke wending genomen. Allereerst AaPje16: is ze nog weggekomen van de landweg, en zo ja, waar is ze naartoe gegaan? Wat kan ze me Jann? En wie loopt het meeste gevaar in dit verhaal? Grasisgroen, Jann of wellicht AaPje16 zelf? Daarnaast lijken ook alle 'slechteriken' in het verhaal Jann te kennen. Wie is Jann nu eigenlijk? Daarnaast ... waar zijn Daisy en B&W naartoe? Wat doet FrankLapidus nu zijn beste maat weg is? Gaat Mitchkox zijn plan werken, en gaat Vieffan daaraan meewerken? En wat staat in de papieren die Vieffan meenam uit Brussel, en Loezel nu heeft?

Maar de vraag van vandaag is ... wie staat er bij Molduck voor de deur?

A Kaaasje
B Mollenmania
C FrankLapidus
D TimvDons

Zin om meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is het laatste seizoen, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #289 Gepost op: 9-08-2019, 21:02:12 »
AFLEVERING 13

Molduck: "Hallo, wie bent u?" Kaaasje: "Mijn naam is Kaaasje. En zeg alsjeblieft je. Je kent me vast wel, ik word o.a. gezocht voor de moord op Niuno en Hulpdakdekker. Ik ben van plan mezelf hiervoor aan te gaan geven bij de politie. Sterker nog, je mag me hoogst persoonlijk zelf bij het politie bureau afleveren. Maar ik wil graag mijn kant van het verhaal vertellen. Ik vertrouw jou Molduck, dat je mijn verhaal eerlijk in beeld brengt. Je hoeft me niet beter in beeld te zetten dan ik ben. Ik heb immers twee mensen vermoord. En ik zal toegeven dat ik nog een poging heb gedaan in Berlijn, maar die mislukte. Maar ik heb zoveel te vertellen. Als je mij de kans geeft dit te doen, geeft dit een veel helderder beeld van alle gebeurtenissen. En zit direct je carrière in de lift. Je mag me fouilleren als je wilt." Molduck fouilleert Kaaasje en treft geen wapens aan. Molduck: "Kom binnen. En vertel me alles."

16 februari 2018

Het stormt in Berlijn; regen, hagel en wind teisteren de Duitse stad. B&W zit in de Starbucks een drankje te drinken. Terwijl hij stiekem op een wegwerptelefoon de Instagram account van FrankLapidus bekijkt, loopt Daisy door de stad met een paar flinke koffers. Ze loopt het doorweekt het Centraal Station binnen. Ze huurt een kluis en zet de koffers erin. Daarna verlaat ze het station weer. Op billboards van het station wordt het lokale nieuws uitgezonden. Er is enkele dagen teruig uit de Spree een lijk opgevist. De Duitse politie geeft enkele vage beschrijvingen, in de hoop dat er tips gegeven worden.

Mollenmania ziet het nieuwsbericht ook op de TV. Mollenmania: "Foute boel jongens." Moni: "Wat bedoel je?" Mollenmania: "Ik ben bang dat het om Miek1999 gaat." Moni: "Dat is toch de accountant van Molière?" Mollenmania: "Ja klopt. En iemand die ik totaal niet vertrouw. En blijkbaar meer mensen niet." PutYourHANSup!: "Als het zo is ... de timing is wel erg toevallig." Mollenmania: "Ik geloof niet in toeval." Swifty: "Er is maar één manier om er achter te komen." Mollenmania: "En dat is?" Swifty: "Ik ben weliswaar niet in functie hier, maar ik ben nog wel steeds een agente uit Nederland. Ik ken Miek1999 niet, maar dat weten zij niet. Hebben jullie ergens een foto van haar? Ze staat niet in een database. Als ik weet hoe ze eruit ziet, kan ik doen alsof ik haar ken, en haar identificeren." Silvermaiden: "Goed plan!"

Een uur later komt Swifty aan bij het mortuarium, waar het vermeende lijk van Miek1999 ligt. Swifty: "Ik ben van de Nederlandse politie. Ik ben hier toevallig op vakantie, zag het nieuws, en ik dacht, ik ken deze persoon. Volgens mij is het iemand uit Nederland, Miek1999. Ik zoek haar voor fraude. Het zou wel heel toevallig zijn dat ... " Tot haar eigen verbazing wordt Swifty geloofd en mag ze mee naar het mortuarium om het lijk te identificeren. Het laken gaat omhoog  .... Swifty: "Ow jee ... "

Molcrazy: "Hoever is het nog." Nieky: "Nog 10 kilometer rijden." Molcrazy: "Wat heeft jouw moeder met Zuid-Frankrijk? Waarom ligt het helemaal hier?" Nieky: "Ze heeft er helemaal niks mee. Daarom ligt het hier, zodat niemand het zou traceren." Molcrazy: "Stop even de auto. Ik moet plassen." Molcrazy sluit TimvDons en Nieky op in de auto. TimvDons: "Hehe, hij is eindelijk even weg, kunnen we even kort praten." Nieky: "Nou vertel maar op." TimvDons: "Wat?" Nieky: "Als het hele ontsnappingsplan van Molino een set-up was om mij in de val te lokken ... wat deed jij dan daar? Dat kan alleen als ... " TimvDons: "Nieky, het spijt me, ik had geen keuze. Ze dwongen me." Nieky: "Waarom?" TimvDons: "Ik was bang voor Molino. Hij dwong me ook dat briefje te schrijven, om jouw angst in te boezemen. Hij zei dat ... " Maar Molcrazy keert alweer terug van zijn plaspauze. Molcrazy: "Nou TimvDons, verder rijden, we zijn er bijna!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #290 Gepost op: 9-08-2019, 21:04:16 »
Mollenmania: "Dus het is waar?" Swifty: "Ja, het is zeker te weten Miek1999." Mollenmania: "Wat is er gebeurd?" Swifty: "Dat konden ze me niet zeggen, maar ze lijkt verdronken. De vraag is alleen of er opzet in het spel is. Dat weet ik dus niet." Mollenmania: "Dat moet haast wel. Het is tijd om te gaan." Swifty: "Maar Hadewychisdemol en Duncton dan?" Mollenmania: "Neem ze mee." Swifty: "Ik kan ze toch niet zomaar meenemn? Duncton is wel weer redelijk ter been, maar Hadewychisdemol niet." D*N: "Ik kom wel helpen." Swifty: "Ok, dan verzin ik ondertussen wel wat."

AaPje16 loopt heen en weer. Ze is bloednerveus. Grasisgroen: "Gaat het Aapje16?" AaPje16: "Laat me nadenken!" Jann: "Ik kan je helpen." AaPje16: "Nee, dat kan je niet." AaPje16 ploft op de bank. Ze kijkt naar buiten. Ze ziet een tuin. Binnen is het huis vol stof. De koelkast zit vol bedorven en beschimmeld voedsel. Er is al in maanden hier niemand geweest." Jann: "Wat moeten we hier in Gro ... " AaPje16: "Stil, laat me nadenken!"

Na uren komt Daisy eindelijk de Starbucks binnen gelopen. B&W zit al aan zijn 3e ijsdrankje. Daisy: "Dat is niet goed voor je." B&W: "Dan had je eerder terug moeten komen." Daisy neemt B&W mee. B&W: "Waar gaan we naartoe?" Daisy: "Ons nieuwe onderkomen. Tijdelijk dan." B&W: "Alweer tijdelijk." Daisy: "Stel niet zoveel vragen." Na een half uurtje zijn ze er. Daisy: "Ga in de woonkamer zitten, ik maak wat te eten." Terwijl Daisy bezig is in de keuken, besluit B&W toch even een rondje door het huis te lopen. Het is niet heel groot, maar lijkt van alle gemakken voorzien. Dan trekt een deur van een kelderkast zijn aandacht. Hij wil de deur open maken, maar hij zit op slot. B&W besluit er eens flink aan te trekken, en prompt springt de deur open . Hij kijkt naar binnen ...

Langzaam kruipen we richting het einde van de soap. Maar we zitten nog met genoeg vragen. Over vragen gesproken ... R.I.P. Miek1999 ... wat is haar overkomen? En wie is hier verantwoordelijk voor?

Verder ... waarom wil Kaaasje zichzelf opeens aangeven? Waarom hebben Swifty en Silvermaiden zich aangesloten bij het Mollenmania pact? Lukt het Swifty en D*N om Duncton en Hadewychisdemol uit het ziekenhuis mee te smokkelen? Daarnaast blijft Nieky niet dom te zijn, kan hij TimvDons nog vertrouwen? En komt AaPje16 nog uit de penarie of gaat ze fouten maken?

Maar de vraag van vandaag is ... wat vindt B&W achter de deur?

A Een mobiele telefoon met allemaal geheime berichten erop
B De drugsvoorraad waar Nieky, Molcrazy en TimvDons naar op zoek zijn
C Allerlei spullen om een bom mee te maken
D Een vastgebonden Molière
E een combi van 2 antwoorden hierboven ... maar dan laten jullie mij beslissen welke 2

Zin om mee te beslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is het laatste seizoen, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #291 Gepost op: 11-08-2019, 21:07:31 »
Enkele uren eerder

D*N arriveert in het ziekenhuis, waar Swifty hem al op wacht. Swifty: "Hier, een doktersjas, heb ik gestolen uit de lounge, en een rolstoel, om HIDM mee te vervoeren. Je zult Duncton op een andere manier moeten overtuigen." D*N loopt de kamer in waar Hadewychisdemol en Duncton verblijven. Hadewychisdemol: "OMG! D* ..!" D*N: "Sttt .... !" Hadewychisdemol: "Wat is er?" D*N: "We moeten gaan. En je buurman moet ook mee." Duncton: "Ik?" D*N: "Ja. Ik ben hier namens Mollenmania." Hadewychisdemol: "Mollenma .... " D*N: "Sttt. ... stil. We moeten hier ongezien weg zien te komen." Duncton kleedt zich om, terwijl D*N Hadewychisdemol in de rolstoel tilt."

Nieky: "Nou hier is het." Nieky, Molcrazy en TimvDons staan ergens op het Franse plattenland, bij een boerderij. Nieky tilt een plantenbak op en haalt een sleutel tevoorschijn. Nieky: "Hier achter is een schuurtje, daarin zou het verstopt moeten liggen." Nieky open het schuurtje. Een berg stof komt de heren tegemoet. TimvDons: "Nou dat wordt zoeken." Molcrazy: "Aan de slag .... "

D*N duwt door Hadewychisdemol door de hal, terwijl Duncton er achteraan strompelt. Duncton: "Waar gaan we heen?" D*N: "Beneden staat Swifty ons op te wachten." Duncton: "Swifty, is die niet van .." D*N: "Ja. Lang verhaal. Ook kijk daar is ze." Hadewychisdemol: "Pas op, daar loopt een arts!" D*N slaat snel een hoekje om met Hadewychisdemol, terwijl Swifty Duncton een kamertje in duwt. Duncton struikelt, Swifty valt bovenop hem. Duncton: "Awwww! De hechtingen zijn open gesprongen." Swifty pakt snel wat verband, en duwt dat op de wond." Swifty: "Verbindt zelf maar, we moeten gaan, geen tijd te verliezen."

Paniek bij Molduck in de straat. Een ambulance komt met piepende banden en zwaailichten de straat ingereden. Molduck staat al te zwaaien. Molduck: "Hier naar binnen!" Het ambulance personeel vindt Kaaasje bewusteloos op de grond. Molduck: "Ik weet niet wat er gebeurde. Ik zat met haar te praten, en ineens werd ze niet goed. Er kwam bloed uit haar neus, en ze viel zo neer." Het ambulance personeel voelt nog een pols bij Kaaasje. Ze wordt op de brandcard geladen en met spoed afgevoerd.

Na een uur zoeken in de schuur hebben de heren niets gevonden. Molcrazy: "Je houdt me toch niet voor de gek!" Nieky: "Nee, echt niet, mij moeder heeft me specifiek uitgelegd, hier is het!" TimvDons: "Jongens, ik heb hier iets, een envelop met een USB stick. Er staat op, voor Nieky." Molcrazy: "Ik heb een laptop zien liggen." Molcrazy pakt de laptop en TimvDons stopt de USB stick erin. Er begint automatisch een filmpje af te spelen.

"Hallo Nieky. Of wie deze USB stick dan ook vind. Ik neem aan dat je voor de drugsvoorraad komen. Ik heb slecht nieuws voor jullie. Nieky is niet de enige die wist waar dit lag. Ik wist het ook. Want ja, iedereen kent Jann, zo ook mama Bakkertje. Gelukkig voor jou ben ik geheel anti-drugs, dus wie je ook bent, je kunt de drugs-voooraad nog terug krijgen, maar dan wil ik er wel 1 miljoen euro voor krijgen. Als je in wilt gaan op dit voorstel, rijdt dan naar Duitsland, stuur daar een SMS naar dit nummer en dan vinden jullie de locatie waar jullie het geld kunnen afleveren. Ik merk vanzelf wel of jullie op dit voorstel ingaan."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #292 Gepost op: 11-08-2019, 21:08:17 »
Molcrazy: "Jann .... grrr ...." TimvDons: "Wie is dat?" Molcrazy: "Die wil je niet kennen." Nieky: "Nou ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb geen 1 miljoen euro. En TimvDons ook niet. Weet je Molcrazy, als je achter die drugs aan wilt gaan, laat mij en TimvDons gaan, we laten je gang gaan en we zullen er nooit iemand iets over vertellen." Molcrazy: "Nou dat dacht ik niet. Ik heb inderdaad geen 1 miljoen euro bij de hand, maar ik weet wel hoe ik er aan moet komen. Laat me een belletje plegen en daarna gaan we naar Duitsland. Met zijn 3-en, want jullie zijn vast nog wel ergens goed voor." Nieky schrijft het nummer op, en de heren stappen weer in de auto, op weg naar Duitsland.

Ze hebben echter niet gezien, dat ze werden gevolgd. Mitchkox en Vieffan arriveren niet veel later op locatie, en zien ook het filmpje. Vieffan: "Die Jann duikt ook overal op!" Mitchkox: "Wie is Jann?" Vieffan: "Je kent Jann niet? Nou, Jann is ... niet echt heel betrouwbaar, maar als je echt iets nodig hebt ... En hij was ook in het café, waar je mij wist op te pakken." Mitchkox: "Nu je dat zegt, dat gezicht ..." Vieffan: "Als hij nog in Bortkel en Schaft is ... zou ik misschien Loezel maar even opbellen." Mitchkox: "Wij gaan naar Duitsland. Vertel me alles wat je weet over Jann, dan bel ik daarna Loezel."

B&W besluit toch even een rondje door het huis te lopen. Het is niet heel groot, maar lijkt van alle gemakken voorzien. Dan trekt een deur van een kelderkast zijn aandacht. Hij wil de deur open maken, maar hij zit op slot. B&W besluit er eens flink aan te trekken, en prompt springt de deur open . Hij kijkt naar binnen en ziet in eerste instantie een berg dozen staan. Hij kijkt erin .... wow! Pakketjes wit poeder, dat kan niet goed zijn. "Mmmmmmmm." Dan klinkt er van achter een geluid .... er zit iemand vastgebonden. "Mmmmmm ...." B&W baant zich een weg door de dozen, en trekt de tape van de mond. B&W: "Wie bent u?" Molière: "Ik ben Molière, en pas op achter je." Daisy: "Dit had je niet mogen vinden B&W. Waarom kan je nu niet voor een keer naar me luisteren. Het spijt me jongen." Daisy doet de deur dicht en sluit B&W op in de kast, met Molière. Molière: "Daar zitten we dan."

Hadewychisdemol: "Was er geen groter busje beschikbaar?" Mollenmania: "Dit was het enige wat voorhanden was." Duncton: "Waar gaan we heen Mollenmania?" Mollenmania: "Terug naar Nederland. We gaan terug naar het huis van de_witte, dat staat leeg sinds zijn dood." Swifty: "Hoe lang rijden nog?" Moni: "Gezien we van de snelwegen af moeten blijven om niet gezien te worden, de hele nacht door."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #293 Gepost op: 11-08-2019, 21:08:34 »
Grasisgroen en Jann zitten op de bank. AaPje16 ijsbeert nog steeds heen en weer. Ze loopt even naar de keuken, waarna Grasisgroen besluit een kort gesprek met Jann aan te knopen. Grasisgroen: "Als we nu eens met onze polsen tegen elkaar wrijven, misschien breekt daardoor het touw." Jann: "Is het proberen waard." Grasisgroen en Jann draaien zch een beetje van elkaar af en beginnen met het tegen elkaar aan wrijven van hun polsen. Dan komt AaPje16 terug. AaPje16: "Wat zijn jullie aan het doen?" Grasisgroen: "Niks. Na zoveel uur gaat het uitzicht een beetje vervelen en ..." Jann: "AaPje16. Luister naar me. We kunnen hier uitkomen. Je hebt niks aan me, ik kan je zoveel ..." Dan klinkt er gerinkel. Jann: "Dat is mijn telefoon." AaPje16 rommelt wat door de spullen van Jann. Ze laat hem de display zien. Jann: "Laat me opnemen." AaPje16: "Ow dat kan ik ook wel voor je. Hallo, dit is AaPje16?"

Weer een hoop gebeurtenissen in forumsoap land. Wat is er met Kaaasje gebeurd? Wie belt Molcrazy? Kunnen Mitchkox en Vieffan nog ingrijpen? Weet iemand B&W en Molière nog te vinden? Weet Daisy wel wat ze doet? En wordt het niet een beetje druk in Groningen?

Maar de vraag van vandaag is ... wie krijgt AaPje16 aan de lijn?
A Daisy
B Molcrazy
C WouterV
D FrankLapidus

Zin om mee te beslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is het laatste seizoen, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #294 Gepost op: 12-08-2019, 21:50:57 »
AFLEVERING 15

Daisy: "Ah AaPje16, ik hoopte al dat je zou opnemen." AaPje16: "Met wie heb ik het genoegen." Daisy: "Ik wil eerst weten of alles goed is met Jann." AaPje16: "Ah, Daisy dus. Nou ik heb nieuws voor je, het gaat prima met Jann." Daisy: "Ik wil bewijs." AaPje16 maakt een foto en appt deze door naar het nummer waarmee Daisy belt. Daisy: "Nou oké. Wat wil je terug voor de vrijheid van Jann?" AaPje16: "Ik wil hier weg." Daisy: "Wat is hier?" AaPje16: "Dat gaat je niks aan. Ik wil mijn vrijheid. Ik wil een toekomst kunnen opbouwen." Daisy: "Één miljoen genoeg?" AaPje16: "Is Jann je zoveel waard?" Daisy: "Nou, ik zou normaal gesproken minder bieden, maar ik wil dat we dit als twee verstandige volwassenen oplossen. Het is een hoop geld AaPje16, je kunt hiermee verdwijnen en opnieuw beginnen. Ik beloof je dat je van Jann en mij geen last zult hebben." AaPje16: "Oké, leg maar uit, hoe stel je dit voor."

Molduck komt aan in het ziekenhuis. Molduck: "Is er al iets bekend over de toestand van Kaaasje?" Ycaris: "Nog niet, we weten nog niet wat er met haar aan de hand is. Het kan iets medisch zijn, maar ook opzet kan niet uitgesloten worden." Molduck kijkt naar het bed waarin Kaaasje ligt. Molduck: "Moeten die handboeien echt?" Ycaris: "Helaas wel. Mevr. Kaaasje is een gezocht crimineel. Het is een eis van de officier van justitie dus daar hebben we als ziekenhuis aan te voldoen. Het spijt me, ik moet weer verder, ik heb nog meer patiënten."

Nieky, TimvDons en Molcrazy passeren de Duitse grens. Nieky stuurt een berichtje naar het gegeven nummer. Nog geen minuut later komt er een berichtje terug met coördinaten. Nieky voert ze in, in het navigatie systeem. Molcrazy: "Berlijn!" TimvDons: "Dan moeten we nu de afrit nemen en de andere kant op!" TimvDons trapt op de rem, slingert naar rechts en neemt de afrit. Hierdoor moeten Mitchkox en Vieffan ook plots van rijbaan wisselen. Ze hebben bijna een aanrijding, maar weten nog net de afrit te nemen, en houden zo zicht op de auto met TimvDons aan het stuur. Nieky kijkt achterom. Nieky: "Raar, nog een auto die zo'n rare move moet maken als ons." Molcrazy: "Dat zal wel loslopen." Nieky: "Ik zou toch oppassen." Molcrazy: "Wat wil je dan? Dat we harder gaan rijden? Dat valt pas op, vergeet niet, we worden gezocht omdat we uit een gevangenis ontsnapt zijn. We gaan gewoon in dit tempo door." Nieky: "Oké, oké, jij bent de baas." Molcrazy denkt bij zichzelf: 'Das mijn hulp, dat komt wel goed.' Hij kon er niet verder naast zitten.

AaPje16: "Zo, da's geregeld." Jann: "Wat?" AaPje16: "Één miljoen, voor jouw vrijheid." Jann: "Ik heb een verstandige vrouw." AaPje16: "Morgen stuurt ze een bericht voor de locatie om jou uit te wisselen voor het geld. Zodra ik dat geld heb, laat ik je gaan. Nou, tijd voor mijn schoonheidsslaapje." AaPje16 laat Jann en Grasisgroen op de bank achter. Grasisgroen: "Denk je echt dat AaPje16 je laat gaan?" Jann: "Ik ken AaPje16 niet goed genoeg, maar voor één miljoen euro. Dat is veel geld. Maar goed, ik denk niet dat Daisy mij zomaar voor één miljoen vrijkoopt. Die heeft vast een plan." Grasisgroen: "Serieus?" Jann: "Daisy is niet van gisteren, die weet heel goed wat ze doet. Met een beetje geluk, komen we hier beiden goed uit."
 

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #295 Gepost op: 12-08-2019, 21:53:46 »
Loezel ligt in bed. Het is bijna middernacht. Haar telefoon gaat. Loezel: "Welke idioot belt er zo la .." Dan ziet ze dat het Mithckox is, en ze neemt direct op. Loezel: "Waar heb je al die tijd gezeten?" Mitchkox: "Dat doet er even niet toe. Ik ben in de achtervolging op Nieky, TimvDons en Molcrazy. Ik heb een ander klusje voor je." Loezel: "Hoezo een klusje voor me. Deel je ineens de orders uit? Robbieazerty is net ..." Mitchkox: "Nee, nee, zo bedoel ik het niet. Vieffan en ik denken te weten waar AaPje16 zich bevindt. In Groningen." Loezel: "Hoezo denk je dat?" Vieffan grijpt de telefoon van Mitchkox. Vieffan: "Ik heb gezien dat AaPje16 Jann uit Borkel en Schaft ontvoerd heeft. Jann is 'slechts de vader van B&W', maar een belangrijke speler in de onderwereld. Ik heb in het verleden door mijn contacten met WouterV contact gehad met hem. Er was een bepaald nummer dat we moesten bellen. Dat nummer heb ik met dank aan een contact van Mitchkox spamware naartoe gestuurd. Net belde dat nummer een tijd lang met een ander nummer, in Nederland. We denken dat het Daisy is, die belt met AaPje16. Het Nederlandse nummer pingde in Groningen, om precies te zijn bij ..." Loezel: "Het Witte Huis." Vieffan: "Juist." Loezel: "Ik weet wie ik moet hebben, ik weet genoeg." En Loezel hangt op.

B&W: "Er is geen beweging in deze deur te krijgen." Molière: "Dit heeft geen zin, we moeten wachten tot er iemand komt." B&W: "Is dit uw huis?" Molière: "Ik heb geen idee. Mijn accountant huurde dit huis en we zaten hier tijdelijk vanwege ... nou ja da's niet voor jouw jonge oren geschikt." B&W: "Waar is uw accountant nu?" Molière: "Ik weet het niet jongeman. Ik denk dat ze me belazerd heeft."

Ongeveer 2,5 week geleden...
Miek1999: "We kunnen hier echt niet langer blijven." Molière: "Ok, ok, ga het geld maar halen. Hier, de toegangscodes van mijn rekening." Miek1999: "Ok, ga het gelijk regelen." Miek1999 loopt naar buiten. Ze pakt direct haar telefoon. Miek1999: "Kom nu naar de bank Jann, ik heb de codes." Jann: "Goed werk zus! Ik zie je zo." Jann hangt op. Hij kijkt naar Daisy. Jann: "Eindelijk." Daisy: "Je weet wat je te doen staat." Jann vertrekt met een paar lege koffers op weg naar de bank.


Molière: "Enkele uren nadat ze wegging, klopte er iemand op de deur. Ik herriner me niet alles meer, behalve dat een man een doek op mijn mond hield, met een goedje waardor ik knock out ging. Toen ik wakker werd, zat ik hier. Ik ben blij dat jij hier kwam, want ik had al 2,5 dag niks gegeten en gedronken. Gelukkig staat hier een klein voorraadje." B&W: "Toch is het te hopen dat iemand ons komt redden, want heel lang gaan we het hier in het donker niet redden."

FrankLapidus zit nog steeds bij B&W thuis. Hij snapt er allemaal niks meer van. Mensen die verdwijnen bij bosjes. Niemand vertelt hem iets. Hij is het zat. Tijd om met iemand te gaan praten.

Wordt vervolgd ...

Drie kwart van het laatste seizoen zit erop. Alles lijkt bij elkaar te komen, maar hoe en wat is nog onduidelijk. Gaat Daisy AaPje16 echt bedonderen? Of heeft AaPje16 andere plannen? Wanneer komt het grote gezelschap in Groningen aan? En wat is nu hun meesterplan? Wat is er nu toch met Kaaasje loos? Hoe snel komt Molcrazy erachter dat hij zich vergist? Wie heeft Loezel nodig? En worden Molière en B&W nog gered?"

Maar de vraag van vandaag is ...met wie gaat FrankLapidus praten?

A Bodejos. Tijd voor een hernieuwd spannend avontuur op de scooter
B Molduck, hij kan de pers inzicht bieden in zijn familie, dus wellicht laat zij iets los
C Elise, zijn zus, met wie hij sinds de start van de soap amper een woord gewisseld heeft
D Zijn moeder, Bakkertje, door wie alle ellende is begonnen

Zin om mee te beslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is het laatste seizoen, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #296 Gepost op: 14-08-2019, 22:10:14 »
AFLEVERING 16
Deze aflevering vindt plaats in het verleden, net geen 5 jaar geleden ...

Miek1999: "Mollenmania. Welkom in Berlijn." Mollenmania: "Nou hier ben ik dan, wat kan ik voor je betekenen." Miek1999: "Je hebt ongetwijfeld wel eens van Molière gehoord?" Mollenmania: "Ja, heb ik wel eens in de Duitse media voorbij zien komen. Een of andere rare goeroe die, ja wat eigenlijk. Beetje vaag allemaal." Miek1999: "Zeg dat wel. Zelfs ik weet het niet. Daarom ben ik zijn accountant geworden. Ik heb begrepen dat jij iemand bent die goed is in het bespelen van mensen." Mollenmania: "Ja dat durf ik wel van mezelf te zeggen." Miek1999: "En ik heb begrepen, dat jij meer weet van de dood van Heinz." Mollenmania: "Nou, ehm ik." Miek1999: "Niet liegen, ik weet dat je er was. En dat Niuno hem heeft neergeschoten." Mollenmania: "Nou ehm." Miek1999: "Ik weet het, in het criminele circuit is niets wat het lijkt. Mij maakt het ook allemaal niet uit, maar als Molière dit ter oren komt dat jij ... "Mollenmania: "Nou zeg het maar, wat wil je van me." Miek1999: "Nou hier is een lijst met allemaal vermogende mensen in Duitsland. Zorg maar, dat die willen investeren in Molière. Zoals jij allerlei mensen liet investeren in de_witte. Succes, over een paar maanden hebben we wel weer contact."

En zo ging Mollenmania aan de slag. Dagen, weken en maanden gaan er voorbij. De bankrekening van Molière loopt flink op. Mollenmania reist even naar Nederland om ook daar zijn gezicht te laten zien. Ook Miek1999 is tevreden. Ze belt Jann op. Miek1999: "De zaken gaan goed." Jann: "Mooi zo. Al enig idee wanneer we toegang kunnen krijgen tot de bankrekening van Molière?" Miek1999: "Wil je dat nu al? Het geld stroomt binnen. Als we nog even doorgaan, hebben we straks veel meer geld." Miek1999 hangt op. Jann: "Miek1999 denkt dat er nog veel meer te halen valt." Daisy: "Weet je het zeker?" Jann: "Wat is in ons werkgebied nou zeker?"

Al die tijd is Kaaasje in de achtervolging op Mollenmania. Ze noteert alles wat hij doet. Maar het valt haar zwaar. Ze mist Voske2704 nog steeds verschrikkelijk. Ze is doodmoe. Ze valt regelmatig flauw ... dit kan geen toeval zijn. Mollenmania luncht ondertussen met Duncton. Mollenmania staart een beetje voor zich uit. Duncton: "Wat is er?" Mollenmania zucht: "Ik word gechanteerd." Duncton: "Wat ... door wie?" Mollenmania: "Het is beter, als je dat niet weet." Duncton: "Kom op. Je kunt het me vertellen." Maar Mollenmania zwijgt als het graf. Duncton: "Dan kan ik niks voor je betekenen."

Zo'n 3 jaar geleden ...
De zoveelste flauwte heeft Kaaasje er toe doen besluiten, om toch eens een bezoekje aan de dokter te brengen. En de dokter heeft slecht nieuws. "Ik ben bang dat we een kleine hersentumor bij u hebben aangetroffen. En hij zit zo ingekapseld, dat we er niets aan kunnen doen. Zolang hij van deze grote blijft, kunt u alles blijven doen, op een rustig tempo weliswaar, maar als ie gaat groeien." Kaaasje: "Wat dan?" Dokter: "Ik zou uw familie op de hoogte brengen. U heeft dan wellicht hooguit nog 2 á 3 jaar te leven."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #297 Gepost op: 14-08-2019, 22:13:03 »
Zo'n 1,5 jaar geleden ...
Mollenmania zit op een terrasje. Hij overdenkt zijn leven. Dit heeft hij nooit gewild. Hij kijkt eens om zich heen ... en dan ... een geschenk uit heldere hemel. Mollenmania: "Juul1x, ben jij dat?" Juul1x: "Jeetje, Mollenmania, da's lang geleden." Mollenmania: "Waar was je al die tijd?" Juul1x en Mollenmania praten honderduit. Mollenmania: "Maar ik begrijp dat je geld nodig hebt. Ik ken iemand, waar je een investering kunt plaatsen, met gegarandeerd enorm rendement. Wat zeg je ervan?" Na lang nadenken stemt Juul1x in. Een flinke fout blijkt later ... want een dag later staan Mollenmania bent een som geld op de stoep bij Miek1999. Mollenmania: "Ik stop ermee. Je kunt me chanteren wat je wilt, hoeveel geld wil je hebben dat ik niet meer hoef te werken? Ik begrijp dat je broer wel verstand heeft van investeringen?" Miek1999: "Laat zien." Mollenmania laat de zak met geld zien." Miek1999 : "That will do. Het was prettig zaken doen Mollenmania." Mollenmania verlaat Berlijn.

Zo'n 1 jaar geleden ...
Mollenmania loopt door Borkel en Schaft. Zijn nieuwe thuis. Een beetje research in Miek1999 heeft hem de identiteit van haar broer opgeleverd: Jann. En laat die hier nou net een woning hebben. "Keep your friends close, but your enemies closer.", moet Mollenmania gedacht hebben, toen hij Gronigen achter zich liet en naar Borkel en Schaft verhuisde. Tot zijn verbazing nam rond diezelfde tijd Niuno zijn intrek in de plaats. Hij besloot Niuno een beetje met rust te laten, en een normale baan te nemen als automonteur. Tristan: "Ik kan iemand met uw referenties goed gebruiken!" Terwijl Tristan de papieren verder in orde maakt, besluit Mollenmania een laatste ritje naar het hoge Noorden te maken. In het holst van de nacht graaft hij daar een lijk op .... Voske2704. "Kan altijd van pas komen, denkt hij. Als Miek1999 moeilijk begint te doen, dump ik die in de tuin bij Jann."

Zo'n 8 maanden geleden ...
De hoofdpijnen bij Kaaasje worden met de dag erger. Ze slikt inmiddels medicijnen. Ze weet dat het elk moment afgelopen kan zijn, maar ook nog even kan duren. Als ze dan toch moet gaan, dan maar samen met de mensen die haar leven hebben verziekt: Niuno, die de_witte had moeten beschermen ipv haar vriend Voske2704. En Molière, de vader van de schutter Heinz. Tijd om in actie te komen.

Zo'n 6 maanden geleden ...
Juul1x heeft nog altijd geen rendement gezien van haar geld, dat, denk zij, Mollenmania heeft geïnvesteerd bij Molière. Ze vertrouwt Mollenmania volledig, maar besluit hem toch eens een bezoekje te brengen in Borkel en Schaft. Voordat ze op zoek naar hem, besluit ze eens rustig in het park te bedenken wat ze allemaal gaat zeggen. Ze heeft een hoodie aangetrokken, om eventueel maar niet herkend te worden. En dat blijkt maar goed ook, want nog geen 5 seconden later ziet ze Niuno met een zak geld lopen ... het geld dat zij ... ze heeft geen tijd om na te denken, want ze ziet ook LdHmolletje. Dit kan geen toeval zijn. Ze loopt het park uit. Terwijl ze de hoek om loop, ziet ze iemand aankomen met een pistool ... Kaaasje! Juul1x verschuilt zich achter een boom. Dan hoort ze een schot, en nog een, en nog een. Snel pakt ze haar telefoon en maakt ze een foto van Kaaasje ... die kan altijd nog van pas komen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #298 Gepost op: 14-08-2019, 22:17:17 »
Enkele dagen later verlaat Mollenmania het pand van Tristan's Autogarage. Als hij het hoekje omloopt, schrikt hij zich een hoedje .... Juul1x! Snel duikt hij een steegje in. Ze heeft hem niet gezien. Juul1x loopt rondjes om de auto van haar broer Lukie4. Na een paar minuten vertrekt ze. Mollenmania weet wie Lukie4 is. "Als Juul1x nu gaat praten, ben ik de sjaak." Dus besluit Mollenmania het lijk van Voske2704 in de auto van Lukie4 te leggen, om hem in de problemen te brengen. Helaas heeft Mollenmania gemist dat Juul1x een bom in de auto van Lukie4 geplaatst heeft, om deze op te blazen. En dat weer allemaal onder Kaaasje haar neus, die vanaf een afstandje toekijkt. "Je hoeft niet dood net als ik, maar als ik ga, haal ik je onderuit Mollenmania.", denkt ze.

Juul1x en Lukie4 zijn onderweg naar Berlijn. Juul1x besluit Lukie4 niet de volledige waarheid te vertellen. De hoofdreden dat ze naar Berlijn wil, is om haar geld bij Molière op te halen. Maar naast Kaaasje en Mollenmania is er nog iemand die haar die bewuste avond in Borkel en Schaft gezien heeft .... Jann. En die duikt ook weer eens in Berlijn op, bij een verbaasde zus.

Miek1999: "Broer, wat doe jij hier? We kunnen niet samen gezien worden." Jann: "Er komt een probleem aan. En dat is Juul1x." Miek1999: "Wie is dat?" Jann: "Je bent zo slim geweest om dat geld van Mollenmania te investeren. Nou dat was zijn geld helemaal niet. Het was geld van Juul1x, en die komt nu verhaal halen bij Molière." Miek1999: "Laat me nadenken." Jann: "Niks daarvan. Nou ja. Als ze contact zoekt, maak een afspraak op deze locatie en dit tijdstip wat ik je doorgeef, dan regel ik de rest."

Enkele dagen later arriveert Juul1x op de afgesproken locatie. Ze is met een smoes van haar broer verlost geraakt. Ze gaat op een bankje zitten en wacht ... en wacht ... en wacht. Als ze wil weglopen, komt er een man naast haar zitten. Juul1x: "U bent niet Molière." Jann: "Nee, klopt." Juul1x: "Wie bent u dan." Jann: "Doet er niet toe. Ik weet wel wat er met je geld gebeurd is. Mollenmania heeft je belazerd." Juul1x: "Dat geloof ik niet." Jann: "Toch is het zo. Ik heb hier bewijs." Jann laat Juul1x wat lezen. Juul1x: "Ik geloof het niet. Ik wil Molière spreken!" Jann: "Rustig, dat gaat ... " Juul1x: "Nee, nu! Kijk maar!" Jann kijkt in de tas van Juul1x ... een bom. Jann: "Ok, ok, rustig maar. Ik zal m gaan bellen. Als jij die tas neerzet. Ok? Jann tilt de telefoon op, terwijl Juul1x de tas neerzet. Jann toetst de eerste nummers in, als Juul1x de tas op de grond zet. Als Jann het laatste nummer wil intoetsen ... gooit hij snel zijn telefoon weg en grijpt hij Juul1x bij de keel. Jann: "Het spijt me maar..." Juul1x wil het uitschreeuwen, maar krijgt geen lucht. Jann knijpt net zo lang dat Juul1x geen lucht meer krijgt. Ze is gestikt. Jann rolt het lichaam van Juul1x door het gras waarna ze uiteindelijk in een slootje beland. Jann kijkt nog eens om zich heen. Niemand te zien. Hij grijpt de tas van Juul1x. "Mmm, bom materialen. Kunnen ooit nog eens van pas komen."

Weken gaan voorbij. Miek1999's verwoede pogingen om bij de bankrekening van Molière te komen, mislukken nog steeds. Tijd voor grof geschut. Molière eens flink laten schrikken. Jann besluit een bom af te laten gaan bij Molière's kerstfeest voor hem en zijn volgelingen. De bom richt alleen meer schade aan dan gedacht, maar Molière en Miek1999 komen met de schrik vrij. Uiteindelijk, na al die weken, hapt Molière toe.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #299 Gepost op: 14-08-2019, 22:18:12 »
Ongeveer 2,5 week geleden ...
Jann arriveert met de koffers bij de bank. Miek1999 heeft net het geld opgehaald. Jann: "Doe hierin." Miek1999: "We zijn binnen." Jann: "Zeg dat wel zus." Miek1999 doet de koffers in de achterbak van de auto van Jann en samen rijden ze weg. De telefoon van Jann gaat. Het is Daisy. Daisy: "En gelukt." Jann: "Ja zeker." Daisy: "Je weet wat je te doen staat hè." Jann: "Yep, I know." Jann hangt op. Hij stopt de auto. Miek1999: "Waarom stop je." Jann: "Miek1999 ... je was altijd het oogappeltje van pappa en mamma. Je wist het allemaal net even beter. Maar nu ... het spijt me, maar nu is het tijd voor mij om de touwtjes in handen te nemen. Het spijt me echt, maar ..." Jann zet net als bij Juul1x de handen om de keel van Miek1999 . Ook Miek1999 probeert zich los te wurmen, maar kan niet op tegen de kracht van haar broer. Ook haar lichaam wordt in het water gedumpt. Jann belt Daisy op. Daisy: "En? " Jann: "Gelukt. En Molière?" Daisy: "Dat handel ik af."

Wordt vervolgd ...

Het verleden is het verleden en is op wellicht een enkele flashback nu volledig afgesloten. En dat heeft ons wat antwoorden opgeleverd. We zijn meer te weten gekomen over Mollenmania, wie hij nu is en wat hij deed en doet. We weten door wie Miek1999 en Juul1x zijn vermoord. En we weten wat er met Kaaasje aan de hand is. Maar weten nog steeds niet wie Jann en Daisy nou precies zijn (behalve de ouders van B&W). Waarom zitten ze toch achter al dat geld aan?

De cliffhanger van aflevering 15 staat nog open. Zin om mee te beslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is het laatste seizoen, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter! Bij aflevering 17 krijgen jullie voor de laatste keer de kans om te stemmen.