Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 187364 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #380 Gepost op: 25-05-2015, 17:14:45 »
misschien gaan ze samen wat doen aan het interieur van de locatie waar ze af hebben gesproken ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #381 Gepost op: 25-05-2015, 17:26:56 »
Vond de aflevering eigenlijk wel redelijk awesome :D

Net té toevallig alleen dat Dany net bij die fighting pits was.

En vroeg me al af wanneer de High Sparrow zich tegen Cercei zou keren, en toen kwam het later in de scene. Die was wel nice :)
En Sam en Gilly waren schattig :)
En Bronn was awesome ;D Zou niet logisch zijn om hem verder te killen. Dit is gewoon puur flirten, maar dan een killers manier ;)



Ik hoopte eigenlijk dat Theon net genoeg was bijgedraaid dat hij nu zou helpen.. maar helaas.

Voor Petyr was het gewoon een overgangsaflevering. Vorige keer was al duidelijk, met z'n aanbod om zn knights of the vale te gebruiken, dat hij weer allemaal plannetjes had lopen. En nu is dat nog duidelijker met lady olenna, zonder concreet te worden. Maar dat is gewoon opbouw voor later.


Laatste paar seconden van Maester Aemon waren wel.. apart.

Maar overall vond ik het een prima aflevering eigenlijk :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #382 Gepost op: 25-05-2015, 20:12:32 »
Ik vond m ook niet saai. Er zaten een aantal saaie scenes in, maar overal was het wel ok.

Cersei in t gevang, heerlijk. Arme Sansa, hopelijk komt Theon/Reek nog bij zijn zinnen en weet daardoor Brienne Sansa te bevrijden. Alleen, wat gaat ze doen als Stannis straks ook nog bij Winterfell komt, daarmee heeft ze nog een flink appeltje te schillen.

Sam en Gilly zijn leuk, alleen vrees ik een beetje voor ze nu Jon Snow op pad is met de Wildlings, hij heeft nu idd geen vrienden meer.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #383 Gepost op: 25-05-2015, 22:48:32 »
Ik vond hem heel leuk. Maar dat einde joh  :o



Zonder z'n power vrouwen gaat er niks terecht komen van Tommen   :(

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #384 Gepost op: 30-05-2015, 10:53:28 »
oh, oeh, blijkbaar is de reizende GoT-tentoonstelling [met allemaal props] in Amsterdam  ::oink::

Schijnbaar maar t/m morgen :o



Hmmm misschien dat ik er wel naartoe ga..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #385 Gepost op: 31-05-2015, 18:37:47 »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #386 Gepost op: 31-05-2015, 18:38:48 »
 ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #387 Gepost op: 31-05-2015, 22:57:13 »
oh, oeh, blijkbaar is de reizende GoT-tentoonstelling [met allemaal props] in Amsterdam  ::oink::

Schijnbaar maar t/m morgen :o



Hmmm misschien dat ik er wel naartoe ga..

Ben er gisteren (in normale kloffie) en vandaag geweest in mijn eigen Winterfell cloak  :) Die 4d experience met de Oculus Rift was super  8) Kreeg vanmiddag ook zo waar een goodiebag in de handen gedrukt  :D Heb nu een GoT Exhibition mok + onderzetter  ::cheerleader::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #388 Gepost op: 1-06-2015, 11:27:30 »
Lekker knokpartijtje aan het eind ;D

- Dwergje en Dragonqueen, dat wordt leuk vanaf nu  ::jaja:: . Met die Jorah heb ik het een beetje gehad. Kop eraf graag!
- Cersei gaat dit seizoen niet overleven, daar ging de voorspelling in aflevering 1 denk ik ook over ::ohno::
- Sansa en Reek/Theon wordt steeds interessanter, wat mij betreft het leukste stuk momenteel. Sansa weet nu dus dat Bran en Rickon nog leven. Wanneer wordt Reek echt weer Theon ? En wanneer komt in Godsnaam Stannis eraan?? Gelukkig is het volgende week aflevering 9, dus goede kanshebber voor de Bolton vs Stannis battle.
- Wat gaat er gebeuren als Jon terugkomt ? Accepteren zijn 'broeders' dit zomaar ?
- Dat Arya deel kan me echt niet boeien  ::sorry::

Wat ik me verder opeens afvroeg :
- Wanneer gaan we weer iets van Varys zien ?
- Waarom werkte Jon's zwaardje nu wel ?

Mijn algehele indruk is wel dat het steeds meer fantasy wordt ( Walkers, Greyscale, Stuk met Arya etc. ) begin het politieke spel wel een beetje te missen nu er in kings landing alleen maar mensen opgesloten zitten :(

Ik gok op :
Volgende week Stannis vs Bolton de hele aflevering
En in aflevering 10 de ontknopingen in Kings Landing, Jorah die gaat vechten , Dorne, Arya en Jon die terugkomt.
« Laatst bewerkt op: 1-06-2015, 14:10:07 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #389 Gepost op: 1-06-2015, 17:18:02 »
Jon z'n zwaard is van Valyrian steel, dat werkt dus ook tegen White Walkers!  ::ok:: (Zwaard kreeg ie van Lord Commander Mormont)

Volgens mij komt Jon volgende aflevering alweer bij de Wall en krijgen we ook de gevechten in de Pit in Mereen.

Met stip beste aflevering van dit seizoen tot nu toe!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #390 Gepost op: 1-06-2015, 19:37:32 »
Leuk leuk.

Olly gaat die nog een rol spelen ?
Je zag hem vorige afleveringen al heel afkeurend met Jon Snow en nu zo vragend bij Samwell.

Onze dwerg en onze drakenkoningin zijn natuurlijk zoals voorspeld heerlijk samen.

Ik verwacht toch volgende week nog wel iets in Kings Landing met Thommen en zijn moeder. Hij moet toch iets van de gemeenheid van Geoffrey ook hebben.

We zien natuurlijk het geheime plan (met 20 goede mannen) van Bolton tegen Stannis. Dat kan twee kanten op gaan. Carice van Houten heeft het door en einde Bolton of we nemen afscheid van het leger van Stannis en er gaan er nog een paar terug naar de nightwatch.

Die blue eyes hebben nu best wel een behoorlijk groot en goed leger. Die kunnen van een rotswand vallen en staan weer op. Das wel handig hoor denk ik in een gevecht.


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #391 Gepost op: 1-06-2015, 19:43:04 »
Die blue eyes hebben nu best wel een behoorlijk groot en goed leger. Die kunnen van een rotswand vallen en staan weer op. Das wel handig hoor denk ik in een gevecht.

 ::rofl::

Waar is die Frankensteindokter mee bezig trouwens ? Je zag hem nu weer iets hinten tegen Cersei.
You'll never walk alone

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #392 Gepost op: 1-06-2015, 20:26:49 »
Die werkt nog steeds aan The Mountain toch?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #393 Gepost op: 1-06-2015, 20:27:07 »
::rofl::

Waar is die Frankensteindokter mee bezig trouwens ? Je zag hem nu weer iets hinten tegen Cersei.

Frankenstein oplappen natuurlijk. Ik had verwacht dat die Grand Maester naar Cersei zou gaan en zou zeggen 'it is done, the work has been completed' en dan in 3...2...1.. een binnenstormende Frankenstein mountain die de religekkies een koppie kleiner maakt.

Arya en haar nieuwe dagbesteding als dekmantel om bij haar doelwit uit te komen was leuk  :D Die aanval van dat witte voetvolk op de wildelingen/barbaren was wel een mooi spektakel maar ook voorspelbaar. Die moeder die even de aandacht kreeg en bam: dood. Kreeg wel het idee dat die aanvoerder van de witte lopers een iets te betekenisvolle blik naar Jon gaf, ala it's me: uncle Benjamin? Daar zat iig meer achter dan: had je wat, *richt zijn armen op* additional 95k army raised.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #394 Gepost op: 1-06-2015, 20:40:43 »
Ik herkende die actrice ( van die moeder die uiteindelijk een WW werd ) trouwens ergens van... Iemand een idee waarvan ?
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #395 Gepost op: 1-06-2015, 20:43:25 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #396 Gepost op: 1-06-2015, 22:30:36 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #397 Gepost op: 1-06-2015, 22:35:31 »
Ga je nou jezelf complimentjes geven ?  ::rofl::

Bedankt hoor Lukie  :-*
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #398 Gepost op: 1-06-2015, 22:40:45 »



oké terug naar


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #399 Gepost op: 2-06-2015, 22:04:35 »
Right, aflevering gezien - dus nu genoeg om op te reageren :)

- Dwergje en Dany kan wel goede combinatie worden. Heel benieuwd hoe hij haar grootste huidige probleem, de mask persons, op gaat lossen.
- Cercei zou toch al haar kiddos dood zien gaan? Kan me Tommen voorstellen, misschien gekillt terwijl hij terug getrokken is ofzo.. wat enorme chaos zou creëeren. Maar Myrcella is nog steeds ver weg, dus wil ze die dood zien gaan dan moet cercei nog even overleven. Besides, ze is een van de big baddies momenteel, dus denk dat ze nog even overleeft. [Misschien herinner ik scene 1 vd eerste aflevering verkeerd though]
Denk wel dat Tommen moreorless goedhartig blijft, in elk geval de komende tijd. Dacht dat het ook een redelijke schok voor iedereen was dat joff zo'n monster was.
- Sansa & Theek.. ja ik weet niet..  heb het hele seizoen al 'ok, nu gaat deze verhaallijn awesome worden', en dan blijft het wat doormodderen..
- Arya had eerst echt een toffe set-up, met Mister Cool Man zeggen dat het tijd is om een nieuw gezicht te nemen of whateever. Dan was dit was.. teleurstellend. Maar goed for her dat ze actiever gaat worden. Alleen uncool dat Dude zo onverschillig was of ze het zou overleven.. Het is wel arya ja :o

- Ja, had ook wel verwacht dat we Varys eens zouden zien, maar dat laat wel op zich wachten.
- Heh, wat dacht je van de dudes op de iron islands, met old king balon en al die andere gekkies. In de boeken is er ook niet veel bekend waar ik momenteel ben [begin boek 4, zegmaar begin van seizoen 5 hier] omdat er geen point of view character is. Behalve dit:
Spoiler: ja dit is een spoiler (klik om te tonen/verbergen)

- Het waarom Stennis niet opschiet. Dat komt omdat Westeros echt heel groot is. Zegmaar 2x de VS boven op elkaar, van wall tot de zee van Dorne. En bijvoorbeeld tussen Winterfell en de Wall zit volgens dze onwijs handige tabel http://asoiaf.westeros.org/index.php/topic/6740-distances/?p=262384 ongeveer 200 leagues. Oftewel 1000 kilometer. Dus met ook voetvolk en camp followers enzo erbij is dat een tocht van grofweg 2 maanden. Hij kan met z'n ruiters wel ruim twee keer zo snel, maar daarmee gaat hij Winterfell niet innemen, en zit hij wel met al z'n ruiters zonder eten enzo. Dat is onhandig.

Maar ben wel benieuwd naar Ramsey. Snap niet echt wat hij in kan brengen met 20 man.. normaal misschien iets listigs, maar niet tegen de red queen zou je toch denken..

- En we hebben al een tijd die hele Dudes Without Banners of w/e niet gezien. Die onafhankelijke Robin Hood types waar Arya eerst bij was, die een beetje gingen battelen tegen de Hound waarna Opperdude dood was maar toch weer niet.
Maar ik vermoed dat we die in aflevering 10 gaan zien.

- Jaaaa die Holly bij de Wall vertrouw ik ook niet helemaal. Zit zo eigenaardig te doen.

Qua:
Citaat
Mijn algehele indruk is wel dat het steeds meer fantasy wordt ( Walkers, Greyscale, Stuk met Arya etc. ) begin het politieke spel wel een beetje te missen nu er in kings landing alleen maar mensen opgesloten zitten

En vergeet Bram & Co eind vorig jaar niet ;)

Ja, de boeken hebben sowieso iets meer magie er al in. Daar druppelt het af en toe in, en dan is iedereen altijd heel verrast want dat kan toch helemaal niet :P
Paar voorbeelden uit boek [eind seizoen 4, dus komt vast in de serie niet meer terug, maar just in case toch even in spoiler]
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

- Vond het wel jammer dat Ygritte 2.0 meteen in haar introaflevering werd gekillt :(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.