Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 187369 keer)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Game of Thrones
« Reactie #400 Gepost op: 2-06-2015, 22:26:06 »
Cersei moet volgende aflevering vrij, want zo gevangen zijn enzo kan ze niet haar geweldig kwaadaardige zelf zijn ::love:: Dus Tommen of ex-maester doe alsjeblieft iets en start een oorlog in Kings Landing tussen de adel en het geloof ::jaja::

Maar ben wel benieuwd naar Ramsey. Snap niet echt wat hij in kan brengen met 20 man.. normaal misschien iets listigs, maar niet tegen de red queen zou je toch denken..

Er is een "echte" Bolton op komst, Sansa verveelt hem en hij wilt zijn oude speeltje terug dus verraad ie pappie? ;D Mijn beste gok op dit moment. Denk niet dat hij echt met een soort guerrilla tactiek tegen Stannis wat gaat proberen en dat er toch een ander plan voor hem is. Als dat zo is hoop ik (en zal het wel zijn :P) dat Littlefinger er wat mee te maken heeft.

Kan natuurlijk ook dat Stannis in de problemen komt omdat hij niet voor Melissandre met het bloed van zijn dochter wilt gaan klooien, wat jammer zou zijn want ik vond Stannis dit seizoen eindelijk een beetje interessant worden ::jaja::

Arya verhaallijn vind ik nog steeds best interessant en die begint nu ook wat tastbaarder te worden nu ze echt "iets" gaat doen voor de faceless god.

Verder was die wildling waarvan ik de naam niet weet, maar als ik Roodbaard zeg weten jullie vast wie ik bedoel, een baas deze aflevering. Lord of Bones kapot meppen, oudjes even de les lezen en walkers afweren #wildlingstyle 8) Over die scene, het was vet om zo'n groot gevecht te hebben. Maar die witte baard dude, zeg maar die waar Jon mee vocht die duidelijk een betere rang heeft binnen het zombieleger dan de rest :P, lag het aan mij of was of de CGI slecht of had een dom masker of allebei? Misschien was het mijn stream ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #401 Gepost op: 2-06-2015, 23:19:33 »
- Vond het wel jammer dat Ygritte 2.0 meteen in haar introaflevering werd gekillt :(

You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #402 Gepost op: 5-06-2015, 20:55:26 »
Pfffff.... moet dit even op me laten inwerken.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #403 Gepost op: 6-06-2015, 00:04:28 »
Hoezo?

Ik snap niet waarom iedereen dit zon heftige aflevering vind  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Game of Thrones
« Reactie #404 Gepost op: 6-06-2015, 09:37:42 »
Vond het wel grappig dat Arya zei dat ze een Oyster Card had. Kan ze misschien wat sneller mee Westeros doorreizen om iedereen van haar dodenlijstje af te werken.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #405 Gepost op: 6-06-2015, 09:54:51 »
Hoezo?

Ik snap niet waarom iedereen dit zon heftige aflevering vind  ::rofl::

Nou was misschien wat overdreven, maar vond het best spectaculair gevecht. Zal vast een hoop tijd (en geld) gekost hebben om dat op te nemen en te bewerken qua effecten.
Het zit 'm ook in dat ik verder eigenlijk niet zoveel heb met alles wat boven de Wall afspeelt, het is me allemaal net iets te geestig (letterlijk) en nu het leger steeds groter wordt, weet ik niet of ik dat zo leuk vind. Geef mij de Lannisters, Boltons, Bartheans e.d.

Maar het was wel een vermakelijke aflevering. Arya verhaallijn kan me echt nog steeds niet boeien. Jamie verhaallijn (afwezig vandaag) is ook niet echt boeiend, maar dat kan misschien nog veranderen. Alliantie Dany en Tyrion kan leuk worden. Cersei in de cel vind ik nog steeds brillant. Ben ook benieuwd wat Ramsay van plan is.

Ik miste Littlefinger en Brienne is ook erg afwezig de laatste tijd. En ben benieuwd of er nog bekende personages doodgaan in de laatste aflevering. Ik mis nog een echt shockeffect.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #406 Gepost op: 6-06-2015, 10:20:03 »
Vond het wel grappig dat Arya zei dat ze een Oyster Card had. Kan ze misschien wat sneller mee Westeros doorreizen om iedereen van haar dodenlijstje af te werken.

 ::) ::rofl::

Nou was misschien wat overdreven, maar vond het best spectaculair gevecht. Zal vast een hoop tijd (en geld) gekost hebben om dat op te nemen en te bewerken qua effecten.

Begin dit seizoen was er een Special 'Day In the Life', soort making-off. Gingen ze oa bij de opbouw van de set van dat dorpje kijken :)

Is online wel te vinden als je van coke & popcorn houdt ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Game of Thrones
« Reactie #407 Gepost op: 6-06-2015, 10:59:13 »
Begin dit seizoen was er een Special 'Day In the Life', soort making-off. Gingen ze oa bij de opbouw van de set van dat dorpje kijken :)

Is online wel te vinden als je van coke & popcorn houdt ::ok::



Gaat toch best wel wat werk in zo'n TV showtje :P Op zich wel interessant, had alleen op iets meer chaos gehoopt  ::rofl::

 ;)

Wat ik me herinner was het inderdaad een van de grotere set stukken, kan me ook herinneren dat Dorne hier eveneens zo ontzettend werd gepromoot. Ben benieuwd of er nog echt veel daar dit seizoen gaat gebeuren, bijvoorbeeld die broer van Oberyn hebben we volgens mij maar een keer gezien :-\\

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #408 Gepost op: 6-06-2015, 11:17:45 »
Psssshh, Februari is zo lang geleden dat het for all I know nooit is gebeurd ::hypocriet::

--

Probleem met Doran Martell is dat hij praktisch kreupel is door z'n.. jicht geloof ik.
In elk geval: uiterst pijnlijke zwellingen in voeten/knieën/benen.

Dus hij is sowieso iemand die per brief communiceert, en niet via fancy acties.

Daarnaast staat hij bekend om rust, bezinning, intellect, etc.


Maar verwacht dat daar nog wel wat gaat gebeuren dit seizoen.
Weet eigenlijk niet wie daar de troonopvolger is, en dus of daar momenteel spanningen lopen.
Want als bv een van de sand snakes first or second in line is.. :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #409 Gepost op: 6-06-2015, 11:28:34 »
beetje te gelikt die making of.... had hem nog niet gezien wel geinig.
Ik vind het nog weinig film dagen voor 10 afleveringen van een uur. Planning is everything dat blijkt wel weer.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #410 Gepost op: 6-06-2015, 14:15:33 »
Vond het wel grappig dat Arya zei dat ze een Oyster Card had. Kan ze misschien wat sneller mee Westeros doorreizen om iedereen van haar dodenlijstje af te werken.

Hehe, mooie woordspeling ja  ;D En toch wacht ik op het fragment dat Meryn Trant zijn gezicht laat zien als metgezel van Mace Tyrell, bij hun aankomst in Braavos voor een meeting met de Iron Bank. Nu Arya in haar nieuwe gedaante (mooie alibi om bij het doelwit te komen door je voor te doen als verkoopster van kokkels en mosselen + die outfit  ::bravo::) zich weer buiten waant moet ze toch wel tegen Meryn aanlopen?

De laatste aflevering vond ik niet zo schokkend of wow-factor hebben. Zat echt op de bank: krijgen we nu eindelijk het oude GoT niveau van de vorige seizoenen weer terug? Dus ik hoop dat ze het maandag en de week daarop een beetje doortrekken. In elk seizoen is de negende aflevering toch wel het moment suprême waarop een gebeurtenis veel reuring veroorzaakt. Twee slagvelden (Blackwater Bay + Castle Black) en tweemaal gingen er belangrijke personages dood (en hoe) Denk dat er in deze negende aflevering vast wel weer koppen gaan rollen en/of tot as vergaan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #411 Gepost op: 7-06-2015, 14:22:34 »
heh, zou eigenlijk wel aardig zijn als het wiel inderdaad kapot gaat, zoals Dany laatste aflevering claimde te willen bewerkstelligen.

Als in:
De High sparrow dudes grijpen de macht namens het proletariaat.
En om de claim dat de adelijke families ook maar menselijk zijn en verantwoording moeten afleggen killen ze cercei, marge, en loras.
Hmmm en misschien King Tommen [in welk geval het misschien aardig is om dat te doen net voordat cercei het lootje legt].

Waarna er een compleet nieuwe speler is, naast alle machte families: het volk. En vermoedelijk aanzienlijke anarchie.
Ennn dan valt Dany binnen ;) Die ook als oude familie wordt gezien, waarna ze de oude orde hersteld, en het wiel juist maakt ipv breekt? Hmm misschien te vergaand.



Denk alleen dat dat zulke totaal andere dynamieken met zich mee brengt, qua regeringsvormen en sociale veranderingen en.. ik weet niet echt of Martin wel goed is in dat schrijven.
Dus dat lijkt me wel een belangrijke reden dat het waarschijnlijk niet zal gebeuren.. hoewel het verder wellicht wel een logische voortgang is..


hebbben we wel meteen een dodelijke twist in aflevering 9 though :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #412 Gepost op: 7-06-2015, 14:27:50 »
Alledrie   ::oink::

Zou wel eindelijk weer een echte shocker zijn
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #413 Gepost op: 7-06-2015, 20:01:57 »
ja ik ben voor ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #414 Gepost op: 7-06-2015, 20:53:48 »
nou, als het tot nu toe nog niet het plan was - dan moeten ze dat maar even snel veranderen in de serie ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Game of Thrones
« Reactie #415 Gepost op: 7-06-2015, 20:56:06 »
Als verjaardagscadeautje voor Lukie ::jaja::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #416 Gepost op: 7-06-2015, 21:00:33 »
Alles voor meer actie ::jaja::

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Game of Thrones
« Reactie #417 Gepost op: 8-06-2015, 20:32:15 »
En meer actie was er ;D

Ik dacht dus echt dat Ramsay meer van plan was dan guerrilla te spelen, maar helaas. Was wel geschokt dat Stannis zijn dochtertje "opofferden", dacht echt dat hij dit seizoen langzaam de grote goedzak aan het worden was :P

De Jaime-Dorne verhaallijn... Dit was het?? Beetje teleurstellend :-\\

Chaos in Meereen en Khaleesi is weer echt Mother of Dragons ::jaja:: Was wel logisch toen ze daar zo omsingeld stonden, alleen ben ik nog een beetje in de war. Is ze nu gevlucht of was het een mooi momentje voor TV dat ze een rondje vloog? Plus, heeft ze nu Greyscale en die vertaalster ook?

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Game of Thrones
« Reactie #418 Gepost op: 8-06-2015, 20:32:23 »
Omg deze aflevering ::love:: ::love::

Ze kan erop rijden ::love:: ::love::

En en meisje dood :(

En en en en ...

nouja ik ben hier niet goed in, ken al die namen niet ::rofl:: Hdd, jij mag vertellen ^^
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #419 Gepost op: 8-06-2015, 20:40:42 »
Shireen schat ::rofl::



ok, ik geef toe, ik dacht werkelijk dat minimaal 1 van de Dwergje/Vertaalster/Jorah/Nederlandse-dude eraan zou gaan. Misschien 2.
Maarrrr of course, ze zitten allemaal wel lekker draakje na te kijken, maar inmiddels zijn er nog genoeg baddies over.
Dussss dat kan nog altijd..

Ik denk/vermoed dat greyscale alleen overdraagbaar is wanneer het echt diep is geworteld, of als je het expliciet aanraakt. Want shereen heeft had het ook en werd ook gewoon aangeraakt.
Mja.. die zag ik aan het begin van de aflevering wel aankomen [door combinatie aflevering titel & de bloedzuigers in de Previously]. Maar daar had ik net zo graag ongelijk gehad :(

Wel nice job van Ramsey, moet gezegd worden.. had gedacht dat hij het niet zo totaal voor elkaar zou rkijgen. En dat red lady niets door heeft.


Also nice van Ser Alliser Thorne [toch?] bij de wall, dat hij ze binnen laat. Hij leek al een tijdje niet helemaal.. inherent slecht, gewoon nogal een pestkop die doorgaans vind dat hij zelf gelijk heeft.. maar twijfelde toch wat hij zou doen.


Uhmm.. Dorne niet zo boeiend he?
Doran Martell was eerder wel heel.. rustig en op de achtergrond - maar blijkt nu toch wel wat gif te hebben. Wat ook wel hoort in de cultuur en bij de Martells. Maar das nice.
Maar geef toe, Dorne lijkt een lichte anticlimax. Maarja, dat kan in werkelijkheid ook soms gebeuren..



Ohja. en we hadden nog Arya.
Arya was een muppet.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2015, 20:43:06 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.