Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 187402 keer)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #460 Gepost op: 15-06-2015, 21:54:42 »
Bran ipv Rickon bedoel je  ;D

Die ring leek me nou niet echt een Dothraki ring eerlijk gezegd.. But who knows.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #461 Gepost op: 15-06-2015, 21:59:06 »
Bran ipv Rickon bedoel je  ;D

Die ring leek me nou niet echt een Dothraki ring eerlijk gezegd.. But who knows.

Hmm, ja die dus  ::schaam::

Ze deed hem zo opzichtig af, daar moet wel een reden achter zitten. Plus omringd door een nieuwe stam, die wss vijandig staat tov Khal Drogo zijn stam dus bij mij was 1+1=2.

Ben wel benieuwd hoe Margaery het nu uithoudt, komt zij nog vrij? Nu Frankenstein Mountain bij de King's Guard zit hoop ik dat Tommen die nieuwe laat uitvoeren dat hij Margaery bevrijdt en alle Sparrows over de kling jaagt  8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #462 Gepost op: 15-06-2015, 22:01:17 »
Rickon loopt ook nog ergens rond toch ?
You'll never walk alone

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #463 Gepost op: 15-06-2015, 22:03:03 »
Rickon loopt ook nog ergens rond toch ?

Ja met Osha  ::love::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #464 Gepost op: 15-06-2015, 22:04:55 »
Rickon loopt ook nog ergens rond toch ?
yep samen met dat vrouwtje.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #465 Gepost op: 15-06-2015, 22:41:19 »
Ik heb maar éen wens voor seizoen 6: Davos die Melisandre een kopje kleiner (uit wraak voor Stannis' dochter) maakt en op de brandstapel gooit (die hebben ze op Castle Black). ::jaja::

Speculatie/ Eerst moet Melisandre Jon Snow nog even tot leven wekken... ik kan me geen andere reden bedenken waarvoor ze in castle Black zou moeten zijn ::jaja:: /speculatie
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #466 Gepost op: 15-06-2015, 22:43:50 »
Ik vermoed t ook (wie niet).
Ow en als de White Walkers komen, misschien kan ze iedereen die sneuvelt ook redden? Of is dat te hoog gegrepen. ;D

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #467 Gepost op: 15-06-2015, 22:53:04 »
Ik vond het echt helemaal niks. Alleen Cersei's Walk of Atonement was wel cool (behalve die non die heel de tijd 'shame' riep, dat klonk echt slecht). Bouwen we een heel seizoen op naar de confrontatie van Stannis tegen Bolton, is binnen 10 seconden heel Stannis' leger dood, zonder dat Bolton überhaupt in beeld is. Ja, we zien Ramsey op een paard, that's it. Laat tenminste wat vechtscènes zien, dit sloeg echt helemaal nergens op  ::) Als ze Cersei's haar wat sneller hadden geknipt hadden we tenminste nog wat coole vechtscènes kunnen hebben.

Sansa en Theon springen van een hele hoge muur, want dat lijkt ze verstandig?

Dat van Arya is zo vaag en random, dat de makers van LOST balen dat zij dit niet bedacht. 

En serieus, degene die de Sand Snakes heeft gecast moet zijn ontslag krijgen, zelfs in Flikken Maastricht kunnen ze beter acteren.  ::zwaai::

Lord Varos terug dat was wel cool.

Ja, en laatste scène, hopelijk tovert Carice Jon weer levend, anders is er straks helemaal niks meer leuks aan the Night's Watch. Wel jammer is, is dat bij Game of Thrones nu iedereen weer tot leven kan komen. Of het nu door Carice is of de uitvinder in King's Landing. Beetje goedkoop en afgekeken van GTST.


Als ze al deze scènes nou verdeeld hadden over het seizoen, dan was het een stuk beter geweest. Nu gebeurde er 7,5 aflevering niets om in de laatste 2,5 aflevering even alles snel af te werken.


Deze aflevering leek meer op een GoT-parodie dan een echte aflevering.



 

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #468 Gepost op: 15-06-2015, 22:54:28 »


Rara, wie zou het zijn?  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #469 Gepost op: 15-06-2015, 22:57:03 »
Het blijft een TV serie. Ze kunnen niet nog een hele battle laten zien, al helemaal niet nadat Hardhome zo episch in beeld was gebracht.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #470 Gepost op: 15-06-2015, 22:58:33 »
Ik snap Next wel. Het hele seizoen wordt dáár naartoe gewerkt, en binnen 10 seconden was t voorbij. Jammer.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #471 Gepost op: 15-06-2015, 23:03:11 »
De hele aanloop er naartoe was eigenlijk al een verloren gevecht voor Stannis. Het ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk mochten we er weinig meer van verwachten. Het was duidelijk te zien dat ze geen kans meer maakten.

Er was een klein beetje hoop dat het offeren van Shireen zou werken, maar het was een grote mislukking. Wij als kijker wisten, net als Stannis, dat het een verloren zaak was.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #472 Gepost op: 15-06-2015, 23:14:05 »
 ::jaja:: Het was verloren zaak, maar het was gewoon een beetje jammer dat het zo weinig screen time kreeg vond ik  ;) Er kwamen paardjes aan en pats, iedereen dood behalve Stannis.  :P


Vind de belangrijke plottwists / character deaths en de momenten waarop niks gebeurd dit seizoen niet zo goed verdeeld  ;)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #473 Gepost op: 15-06-2015, 23:15:13 »
Ik ben het eens met Next  ::jaja::

Maar heb me ook vermaakt  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #474 Gepost op: 15-06-2015, 23:22:41 »
 ::jaja:: Klopt, al heb ik ook echt een uur lang allemaal vloekwoorden zitten schreeuwen omdat ik het allemaal niet aankon.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #475 Gepost op: 15-06-2015, 23:35:49 »

Danaerys wins  ::tandpastasmiley::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Game of Thrones
« Reactie #476 Gepost op: 16-06-2015, 01:19:23 »
You'll never walk alone

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Game of Thrones
« Reactie #477 Gepost op: 16-06-2015, 01:38:46 »
Die finale was... erg over the top? Het voelde niet echt typisch GOT. Meer Hannibal ofzo :P

Stannis was inderdaad een anticlimax, ook jammer dat hij eigenlijk gewoon altijd die robot is gebleven op misschien dat momentje midden in het seizoen na :-\\ Ben ook benieuwd of Sansa en Theon nu dood zijn. Hoop het niet...

Arya die de ridder vermoorde... Aan de ene kant super badass hoe, maar ook hier is het weer een ridder met een rare fetisj (weet niet wat het juiste woord, dacht eerst dat hij een pedofiel was). Oh en de scene waar ze het gezicht terugbrengt en blind wordt, deed me denken aan Scooby-Doo met al die maskers ::rofl::


Scene Jaime/Myrcella vond ik eigenlijk wel mooi en herinnerde me er weer even aan hoe awesome ik Jaime vind en toen ging ze dood. Het is niet echt alsof "de Lannisters" op dit moment ook nog een oorlog met Dorne aan kunnen. Gelukje voor hen dat het geloof en de zondaars uit Dorne niet zo snel samen zullen werken :P

De beste scene was met Tyrion, Daario en de gang, maar ook hier: hoe kwamen ze in godsnaam daar nadat de draak  en Dany weg waren en Daario was ook ineens uit het niets de leider. Echter is Tyrion als bestuurder van Meereen en samen met Varys een mooi vooruitzicht voor 2016 ::jaja:: Plus: "My Valyrian is a bit nostril" ::rofl:: Ik wil die Tyrion. Danaerys ring gaat natuurlijk gevonden worden, ben benieuwd hoe lang Dany bij de dohtraki blijft.

De Cersei walk of Atonement/Shame vond ik zwaar om te kijken, maar gelukkig kwam er de komische redding in de vorm van Frankenstein ::)

Jon is dood... Oké, denk wel dat hij zal terugkomen

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #478 Gepost op: 16-06-2015, 08:27:09 »
Dit artikel verwoord alles best goed vind ik :)

http://www.moviescene.nl/p/159788/game_of_thrones_s5e10_mothers_mercy_-_recap

Ja, ze hebben wel groot gelijk dat het tempo verkeerd zit.
Veel trage afleveringen, en nu ineens rushed.

Man, blijkbaar zijn ze bij veel verhaallijnen al bijna bij de boeken. Dan hebben ze nu in 1 seizoen bijna 2 boeken  meegepakt  :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #479 Gepost op: 16-06-2015, 09:29:42 »
Maar de laatste twee boeken zijn eigenlijk 1, de verhaallijnen in het laatste boek lopen als het ware parallel met die uit boek 4. Er zijn gewoon zoveel point of view characters dat hij het zo gedaan heeft  :P

Maar ja, ze proppen helaas veel bij elkaar (in de tv serie).