Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 187444 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #480 Gepost op: 16-06-2015, 13:43:15 »
I know, maar wat de verdeling ook is, het blijft bijna 2 boeken in 1 seizoen.
Hadden ook eerste helft boek 4 en eerste helft boek 5 voor dit seizoen kunnen doen.

Naja, doet er niets aan.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #481 Gepost op: 16-06-2015, 18:45:38 »
ik zit eigenlijk nog steeds in het :o stadium ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Game of Thrones
« Reactie #482 Gepost op: 8-07-2015, 22:02:22 »
Er is hoop :D

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Game of Thrones
« Reactie #483 Gepost op: 8-07-2015, 22:03:57 »
Ja mijn twitterfeed stond er aardig vol mee de afgelopen dagen. Die komt wel terug. ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #484 Gepost op: 18-07-2015, 11:48:29 »
Merk, terwijl ik zeker halverwege in boek 4 ben, dat de serie dit afgelopen vijfde seizoen wel extreem is gaan afwijken.

Enkele karakters geschrapt, oa daardoor paar gehele verhaallijnen, totaal andere verhalen die zijn bedacht  ???

Dat ze een soort alternative history doen vind ik prima, maar de boekversie is zoveel rijker.. Bevat zeker met cercei ook veel meer politiek machtsgekonkel.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #485 Gepost op: 18-07-2015, 14:25:19 »
Ik ben op dit moment ook bezig met het eerste deel van de reeks, en inderdaad, zoveel rijker  ::jaja:: Ik kom nu ook achter veel meer relaties (The Hound en the Mountain zijn broers  :o ) en historische gebeurtenissen (Varys was al raadslid onder de Targaryans toen deze  nog op de Iron Throne zaten) waardoor alles zoveel logischer wordt.


Ik ga het denk ik jammer vinden dat ik de TV-show gezien heb voor de boeken, omdat alle sleutelgebeurtenissen geen shock meer zijn  :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #486 Gepost op: 18-07-2015, 14:38:35 »
Wacht maar tot eind boek 3 en verder ;)



Kom nu soms ook twists tegen die niet in de serie zijn geweest (en vermoedelijk ook niet gaan komen), en dan ben ik ook in aanzienlijke shock ::rofl::

Nog meer dan in de serie actually - behalve waarschijnlijk bij de red wedding. Die vond ik enigszins matig in de boeken uitgewerkt, en was echt verbijsterend in de serie.



Las ook toevallig paar dagen geleden wat de uitkomst [gewoon dood? of toch sneaky somehow levend gebleven..] van een in-de-lucht gelaten personage in de serie; tof om daar dan toch uiteindelijk achter te komen :D Maar zal niet spoilen wie het was en wat de uikomst ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #487 Gepost op: 18-07-2015, 19:25:24 »
Ik denk dat ik al weet op welk personage je doelt  ;) Maar voordat ik aan het einde van boek drie ben, zal nog even duren  :P Al ben ik al wel bijna klaar met het eerste boek.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #488 Gepost op: 18-07-2015, 19:54:17 »
Ik denk dat je gokt op

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

hetgeen incorrect zou zijn ;D

--

Eerste boeken zijn inderdaad ook veel rijker, en je krijgt zóveel meer mee van de subtop van royalty en andere non-main characters.
Bedoel, in de serie, heeft iemand enig idee wie leden van de Kingsguard zijn???

Maar de verschillen zijn na Boek3/Seizoen4 gewoon veel groter, dan merk je echt dat de serie heel veel aan complexiteit weglaat - misschien gewoon om het voor een groter publiek te volgen te houden. Hetgeen logisch is.. maar wel jammer.

--

Ohja, en het is echt heerlijk als het ene POV-karakter het andere POV-karakter tegen komt, maar dat ze elkaar niet kennen ::rofl:: ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #489 Gepost op: 18-07-2015, 20:30:25 »
Ik gokte op iemand anders:  ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Eerste boeken zijn inderdaad ook veel rijker, en je krijgt zóveel meer mee van de subtop van royalty en andere non-main characters.
Bedoel, in de serie, heeft iemand enig idee wie leden van de Kingsguard zijn???

Precies, ik kwam afgelopen seizoen pas te weten wie Meryn Trant en Janos Slynt waren, maar in boek 1 zijn ze al aanwezig. Hetzelfde geld voor Roose Bolton die rond seizoen 3 uit de lucht kwam vallen, staat in deel I al aan de zijde van de Starks. Ook Kevan Lannister (die in seizoen 5 een paar minutes of fame had terwijl hij boos de King's Council verliet) zit in boek 1 al gezellig met Tywin aan tafel.  ::jaja:: Op dat punt wint het boek het zeker!



Maar de verschillen zijn na Boek3/Seizoen4 gewoon veel groter, dan merk je echt dat de serie heel veel aan complexiteit weglaat - misschien gewoon om het voor een groter publiek te volgen te houden. Hetgeen logisch is.. maar wel jammer.

Klopt. Maar de makers blijven koppig veel te veel verhaal in 10 afleveringen stoppen - en ja, dan krijg je afleveringen als afgelopen seizoensfinale, en ik weet niet of dat nu zo'n goed teken is.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #490 Gepost op: 18-07-2015, 20:59:43 »
Die gok zou

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

zijn geweest.

--

De Boltons zijn wel eigenaardig - kan nog goed veranderen hoor, maar vooralsnog zijn ze in de serie wat groter dan in het boek :P

Heb ook werkelijk geen idee hoe Kevan Lannister in de serie eruit ziet :P Of uberhaupt de Tully's; Brynden, Edmund, Hoster.. Hell, hebben we uberhaupt Riverrun in de serie gezien?
Blijkbaar zijn we de Tully's kort in seizoen 3 tegengekomen - maar feitelijk nauwelijks screentime voor 1 van de ZEER grote belangrijke families.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #491 Gepost op: 18-07-2015, 21:39:43 »
Foto Kevan Lannister:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hij zat blijkbaar ook in seizoen 1 en 2.  ;D Ik denk dat we hem in een later seizoen nog wel terug zien, een Lannister streep je niet zo maar weg.

Ik was ook vrij verbaasd toen ik las dat Catelyn familie had  :P








Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #492 Gepost op: 18-07-2015, 22:16:58 »
Ah, gezicht komt me niet echt bekend voor..


Ja, man, Tully's, overlords van de Trident & de Riverlands. Enorm rijke gebieden; en met een awesome kasteel waarbij ze de river om de kasteelmuren kunnen laten stromen. How cool is that.

Edmure hebben we trouwens wel af en toe gezien - dat was degene wiens trouwfeest licht werd verruïneerd ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Game of Thrones
« Reactie #493 Gepost op: 18-07-2015, 22:52:31 »
De boeken zijn sowieso veel rijker en ook veel interessanter en leuker en gewoon beter. Maar het is natuurlijk moeilijk vergelijken.

maar dat the Hound en the Mountain broers zijn dat is in de serie ook wel duidelijk   :P Littlefinger heeft daar nog een heel verhaal over in seizoen 1.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #494 Gepost op: 30-07-2015, 18:38:00 »
Zoooo.. A Feast for Crows uit.
Dat is boek 4 van de huidige 5, alleen nog A Dance of Dragons.

Dus sommige verhaallijnen zijn nu aan het eind van het bekende :)

Alhoewel de meeste dat toch al waren, inzoverre dat de serie ineens totaaaaal andere wendingen in slaat :P




Heeft wel vrijwel precies een jaar gekost, de eerste 4 boeken. Tevens iets van 3650 pagina's gedaan, dus vrijwel precies gemiddeld 10 per dag. Which is nice.




--

In other news:



 ;D
« Laatst bewerkt op: 30-07-2015, 19:08:32 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #495 Gepost op: 31-07-2015, 13:18:38 »
Lekker bezig!  ::ok:: Boek 2 ligt hier, daar ga ik op vakantie aan beginnen!

Het is toch zo dat boek 4 en boek 5 parallel lopen omdat er teveel personages waren?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #496 Gepost op: 31-07-2015, 15:08:19 »
Grotendeels ja, ze zijn inderdaad geografisch gesplitst.

Boek 4 bevat midden en zuid Westeros, dus Riverlands, Vale of Arryn, Kings Landing en Dorne. En daarnaast wat kleinere gebiedjes met de Iron Islands (die in het jongste got seizoen natuurlijk misten) en Braavos.

Boek 5 pakt dus oa mee: Jon & the wall, Khaleesi, en Tyrion&J-Bear.
maarrrr boek 5 schijnt chronologisch ook verder te gaan dan 4 (en is daarom ook langer), dus schijnbaar komen personages van 4 ook in 5 na een tijdje, waarbij die personages verder zijn dan we ze in 4 verlieten :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Game of Thrones
« Reactie #497 Gepost op: 1-08-2015, 01:55:48 »
Klinkt goed! Maar goed, het zal nog wel even duren voordat ik daar aan kan beginnen. Nu maar hopen dat er ooit een deel 6 & 7 van de boeken worden geschreven  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #498 Gepost op: 1-08-2015, 09:08:36 »
GRRM schijnt voor boek 6 te mikken  op dat het uitkomt voor de serie in 2016 weer begint.

Maar ja, boek 7..kan zo weer 5 jaar of langer daarna duren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Game of Thrones
« Reactie #499 Gepost op: 16-11-2015, 17:41:33 »
Boek 5 overigens uit! ::zwaai:: Hoop zo dat de scene van de laatste pagina's in het volgende seizoen komt [halverwege of iets eerder dan verwacht ik] :D

En wat zijn de karakters toch volstrekt realistisch ::love::

Het aardige is overigens dat enkele verhaallijnen momenteel in de serie exact zitten waar boek-5 ophoudt. Dus van sommigen weet ik een klein beetje meer, natuurlijk sowieso van verhaallijnen die niet in de serie zitten, maar bij anderen zit ik op precies dezelfde cliffhanger ;)



Ik weet niet of ik meer uitkijk naar Seizoen-6 of Boek-6 :o Beide. Meer. ;D [maar vermoedelijk het boek]
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.