Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 838155 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5020 Gepost op: 16-03-2020, 07:23:48 »
Zeker geen idioot idee. Voor mij wordt het alleen dan met OV waarschijnlijk wel iets lastiger/duurder. En ik ben meer van de licht verteerbare gezelschapsspelletjes, en jij denk ik meer van de wat 'zwaardere' spellen. :P
Valt best wel mee hoor :) Er zijn nog een paar niveau's hoger dan mij, waar ik me nog niet aan gewaagd heb.

Ik speel alles, want is gezellig. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5021 Gepost op: 16-03-2020, 08:54:36 »
We kunnen nu idd bijvoorbeeld heel de dag jeopardy spelen hier ;D
Heel de dag? Er zijn toch nog mensen die moeten werken? (ik althans, tot de regering of mijn baas anders beslist)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5022 Gepost op: 16-03-2020, 09:26:35 »
Leuk idee Robbie. Ik weet niet of ik er helemaal voor kom reizen maar wie weet.
Eventueel zouden we ook via bv Skype of Zoom (geen account nodig als je alleen kamer wilt joinen) spelletjes kunnen doen. 1 iemand 'host' dan het spel met bord en alles en de anderen kunnen zeggen wat ze willen doen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5023 Gepost op: 16-03-2020, 09:51:26 »
Mijn vader kwam net op bezoek. Begon na een tijd te vertellen dat ie op een verjaardagsfeest zaterdag hoorde dat iemand, laten we hem Frans noemen, want zo heet ie ook, die namiddag opgenomen bleek te zijn in het ziekenhuis met Corona.

De volgende dag gaat mijn pa wandelen, komt iemand tegen die hij kent en vertelt dat verhaal. Die man zegt "Och nee, echt, Frans?! Goh daar ben ik gisterenochtend nog geweest en gewoon mee aan't praten geweest."

En nu vertelde mijn vader dus dat hij er van schrok hoe snel het kan gaan, want voor hetzelfde geld heeft Frans het aan die man overgegeven en die man heeft nu met mijn pa gepraat en dat hij het nu misschien ook heeft. En ja... toen dacht ik mijn pa is dit face to face tegen mij komen vertellen... Ik weet niet of het zo snel allemaal overslaat en hoe dat zit met incubatietijd enzo.

MAAR door dat verhaal heb ik wel zoiets van hmm het kan heel snel spreiden en for all I know heb ik het nu dus ook al via mijn vader (wat voor mij niet erg is, maar wil wel mijn pa in de gaten houden, zonder het dramatisch te maken, want ik denk niet dat ie het nu al meteen heeft, maar gewoon to be sure) en lijkt het me beter om niet irl te meeten en gewoon een online spelletjes extravaganza te doen.


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5024 Gepost op: 16-03-2020, 10:11:21 »
Ik ben ook voor een online spelletjesdag.... of week.... of maand....  ::hypocriet::

Gisteren nog op een verjaardag geweest. Had ik wellicht ook niet moeten doen, maar ja. Het was de vriend van mijn broertje en er zou toch alleen maar familie komen en we hadden elkaar de vorige dagen ook al veel gezien enzo.

Also: ik heb de komende maand geen inkomen, dus ik moet zuunig gaan doen
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 10:13:21 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5025 Gepost op: 16-03-2020, 10:17:42 »
HDD jij had een site waar je bvb dobbelstenen kon rollen? Kunnen we ook over brainstormen. (...)
Of een coöp spel waarbij iedereen zetten kan doen (beetje ŕ la Ironsworn dat HDD in de relaxhoek doet.

Yup!
Voor het forumspel Ironsworn gebruik ik Roll20. Om dat te gebruiken moet je even een accountje aanmaken (eventueel met fake persoonlijke informatie). Vervolgens is het een chat + kunt er allemaal dobbelstenen gooien + gezamenlijke ruimte voor kaarten, afbeeldingen, informatie et cetera. Kunt zelfs een muziek/geluiden-playlist maken  ;D

Eerder met Honeyheist hebben we Rolz gebruikt. Iets vrijblijvender (geen account nodig), maar volgens mij gelimiteerd tot chat + dobbelstenen gooien. Kunt daar geloof ik geen plattegrondjes met persoontjes en tegenstanders doen, bijvoorbeeld.

Ik zou theoretisch een one-shot kunnen proberen te runnen... Maar dunno of het zou lukken qua voorbereiding. En ook beetje afhankelijk van hoe dit zich ontwikkelt, of andere spellen gaan worden gerund, et cetera ;)

Also: ik heb de komende maand geen inkomen, dus ik moet zuunig gaan doen

Is daar niet een regeling voor, dat de WW het gat opvangt ofzo? :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5026 Gepost op: 16-03-2020, 10:28:50 »
We kunnen ook spelletjes doen op BGA. Dan hoeft niemand iets voor te bereiden. Moet je wel account aanmaken. Ik heb een Premium account dus ik kan alle spellen die ze hebben een tafel voor openen en die beperken tot mijn vrienden ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5027 Gepost op: 16-03-2020, 10:31:50 »

Is daar niet een regeling voor, dat de WW het gat opvangt ofzo? :-\\

Volgens mij doen die niet zoveel voor ZZP ers
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5028 Gepost op: 16-03-2020, 10:42:42 »
Wiebes: “ZZPers hebben zelf bewust voor het risico gekozen” :-X  ::hand::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5029 Gepost op: 16-03-2020, 10:46:08 »
Wiebes: “ZZPers hebben zelf bewust voor het risico gekozen” :-X  ::hand::

Ik las dat gisteravond ook al  ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5030 Gepost op: 16-03-2020, 10:55:52 »
Wiebes: “ZZPers hebben zelf bewust voor het risico gekozen” :-X  ::hand::

maar de regering gaat wel grotere ondernemers helpen.... die hebben toch ook zelf voor het risico gekozen?  ::hypocriet::

Anyway... terug naar spelletjes. ik denk dat ik maar wat potjes Wingspan solo ga spelen vandaag ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5031 Gepost op: 16-03-2020, 10:58:55 »
Yup!
Voor het forumspel Ironsworn gebruik ik Roll20. Om dat te gebruiken moet je even een accountje aanmaken (eventueel met fake persoonlijke informatie). Vervolgens is het een chat + kunt er allemaal dobbelstenen gooien + gezamenlijke ruimte voor kaarten, afbeeldingen, informatie et cetera. Kunt zelfs een muziek/geluiden-playlist maken  ;D

Eerder met Honeyheist hebben we Rolz gebruikt. Iets vrijblijvender (geen account nodig), maar volgens mij gelimiteerd tot chat + dobbelstenen gooien. Kunt daar geloof ik geen plattegrondjes met persoontjes en tegenstanders doen, bijvoorbeeld.

Ik zou theoretisch een one-shot kunnen proberen te runnen... Maar dunno of het zou lukken qua voorbereiding. En ook beetje afhankelijk van hoe dit zich ontwikkelt, of andere spellen gaan worden gerund, et cetera ;)

Op zich zou Rolz ook wel kunnen. Als we het op dit forum doen, hebbe nwe gewon een site nodig waar iemand met dobbelstenen kan gooien en dan post wat ie gegooid heeft. Kan ook gewoon thuis dobbelstenen gooien en dat posten. Zolang ieder gewoon eerlijk post wat ie gegooid heeft. :)

Hebben we toestemming om in het spellengedeelte van het forum een topic of topics te starten om er online een bordspel te spelen ten tijde van lockdown? Ik weet dat het allemaal heel strikt is, dus durf niet zomaar iets te openen.  ::hypocriet::

Anyway... terug naar spelletjes. ik denk dat ik maar wat potjes Wingspan solo ga spelen vandaag ::hypocriet::
Heb je Wingspan terug? Of terug gekocht?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5032 Gepost op: 16-03-2020, 11:03:01 »
Samen met nog wat andere spelletjes van mijn vrienden gekregen voor mijn verjaardag.... (die ongeveer tegelijk was met het hele gebeuren)
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5033 Gepost op: 16-03-2020, 12:19:09 »
Als ik een beetje opschiet met studeren, kom ik in het weekend wel meedoen met wat online spelletjes. Helaas valt het nogal tegen hoeveel ik op schiet met studeren. Ben toch het hele weekend thuis gebleven, maar zit steeds op Twitter en nos te kijken en ook hier iets teveel.  :-X

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5034 Gepost op: 16-03-2020, 19:04:56 »
Ik ben wel in voor een online spel. ::jaja::

Ik was sws niet gekomen Robbie, voelde me vanochtend al schuldig toen ik de weg op moest, en morgenochtend weer voor de supermarkt (zou toch echt fijn zijn om wat vers groente en fruit te vinden wat er vrijdag dus niet meer was)

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5035 Gepost op: 16-03-2020, 22:21:40 »
Jammer maar verstandig ja. We kunnen nu idd bijvoorbeeld heel de dag jeopardy spelen hier ;D

Leuk idee

Ik ben ook voor een spelletjesdag online.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5036 Gepost op: 16-03-2020, 23:36:29 »
Ik vind het ook leuk om mee te doen met een online spelletjesdag.  ::joehoe::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5037 Gepost op: 17-03-2020, 11:34:38 »
Jaa, spelletjes!  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5038 Gepost op: 17-03-2020, 11:36:59 »
Ik vind het ook leuk om mee te doen met een online spelletjesdag.  ::joehoe::

Ik ook
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5039 Gepost op: 17-03-2020, 11:48:42 »
Ik vind het ook leuk om mee te doen met een online spelletjesdag.  ::joehoe::

Ik ook  ::jaja::
I will follow my inner gold