Auteur Topic: Het Moeras  (gelezen 75977 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #480 Gepost op: 21-12-2013, 16:10:03 »
Ik kan dan. ::jaja::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Moeras
« Reactie #481 Gepost op: 21-12-2013, 16:36:54 »
Ha Pjotr, LdHmolletje en Daisy: hebben jullie morgenavond tijd om een potje te 21'en?


Volgens mij lig ik eruit.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Moeras
« Reactie #482 Gepost op: 21-12-2013, 16:39:12 »
oh, ik dacht dat het met z'n drieën was;  ::schaam::  ::sorry::

dan is het een tweestrijd!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Moeras
« Reactie #483 Gepost op: 21-12-2013, 19:06:15 »
nou kan ik zelf morgen waarschijnlijk niet  :(

moet D*N 'm morgen doen of het wordt pas maandag  :-[

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Moeras
« Reactie #484 Gepost op: 22-12-2013, 00:19:16 »
Pjotr :\'( :\'( :\'(

Masr goed gedaan en succes Diauy en Ldh :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #485 Gepost op: 22-12-2013, 13:03:18 »
ik zou zeggen 8 uur. Maar maakt mij verder niet uit.
En dan anderhalf uur of totdat vragen op zijn.

Ik kan helaas dan niet, ik ben van een uur of 7 tot 8 uur, half 9 in Winterswijk, en daarna nog naar huis... Daarna zou ik wel kunnen, en anders maandag van 4 uur tot half 9, en weer vanaf half 11...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Moeras
« Reactie #486 Gepost op: 22-12-2013, 13:05:59 »
Ik kan helaas dan niet, ik ben van een uur of 7 tot 8 uur, half 9 in Winterswijk, en daarna nog naar huis... Daarna zou ik wel kunnen, en anders maandag van 4 uur tot half 9, en weer vanaf half 11...
ik kan maandag vanaf kwart voor 9, maandag half 11 is te laat voor mij
of dinsdag vanaf 5
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #487 Gepost op: 22-12-2013, 13:07:58 »
Morgen maakt me niet uit, maar ik kan dinsdag middag/avond niet.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #488 Gepost op: 22-12-2013, 13:09:27 »
Doe dan maar maandag kwart voor 9 wat mij betreft. Dan moet ik even wat omzetten.

Dinsdag kan ik ook niet, dan ben ik bij mijn ouders.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Moeras
« Reactie #489 Gepost op: 22-12-2013, 19:32:21 »
okidokie, leuk
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Moeras
« Reactie #490 Gepost op: 23-12-2013, 08:50:48 »
Vanavond om 20.45 uur:
H2H: Daisy -LdHmolletje

in

Twenty one

Het spel:
in een ronde gaat het erom wie het dichtst bij de 21 komt, door vragen te beantwoorden waar je punten voor krijgt.
Een van de twee delnemers kiest categorie.
Dan melden deelnemers via pm voor hoeveel punten ze willen spelen. Keuze tussen 0 en 11.
Dan krijgen ze via pm de vraag.
Kies je 1-4 punten: krijg je een vraag met een multiple choice van 2
Kies je 5-8 punten: krijg je een vraag met een multiple choice van 3
Kies je 9-11 punten: krijg je een vraag met een multiple choice van 4
Antwoorden via pm.
Dan krijg je te horen of het goed is via topic.
Als je het goed hebt je punten erbij; bij fout eraf (niet lager dan nul). Of je het goed hebt en voor hoeveel punten je speelde wordt niet gemeld, want dat is ook info voor tegenstander.
Dan komt tweede vraag. Zelfde recept.
Einde van een ronde: na elke vraag (behalve de eerste) mag je 'pas' zeggen. Als antwoord van de vraag door mij in het topic geplaatst is, en je zegt ‘pas’, dan is die ronde gespeeld.
Maar dat hoeft niet al na vraag 2. Mag ook na vraag 3 of vraag 4 of 5 etc.; wanneer jij het handig vindt. Na vraag 4 is er geen vraag uit de categorie meer maar een varia vraag. Want daar had ik geen tijd meer voor.
We spelen anderhalf uur of totdat categoriën op zijn.
Categoriën: Geschiedenis / muziek / geografie / wiskunde / film / sport / kunst / literatuur / televisie / religie / verkeer en vervoer / varia
Na een ronde wordt de tussenstand bekend gemaakt. Wie achter staat mag categorie noemen. Voor de eerste ronde wordt er geloot wie de categorie mag noemen.
Punten verschil steeds opgeteld.
wie aan het eind de meeste punten heeft, wint.

oh ja: ZONDER OPZOEKEN
« Laatst bewerkt op: 23-12-2013, 14:01:24 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het Moeras
« Reactie #491 Gepost op: 23-12-2013, 10:01:09 »
Leuk spel weer! ::ok:: ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #492 Gepost op: 23-12-2013, 15:57:54 »
De weg naar een Survivor finale is lang en complex. Ik heb daarom besloten er letterlijk een weg van te maken. Volg de borden en behaal samen met mij de laatste fase van het spel. Veel leesplezier!



« Laatst bewerkt op: 23-12-2013, 16:02:33 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #493 Gepost op: 23-12-2013, 15:58:02 »
Survivor is de afgelopen maanden één groot avontuur geweest. Ik ben flink actief geweest in de topics, achter de schermen in PM discussies met meerdere personen en uiteraard heb ik ook flink gebiecht bij spelleider D*N. Ik heb een lange weg afgelegd om hier te komen. Ik heb hier en daar een detour moeten maken, maar ik heb bijna het eindpunt bereikt. Nog één stap en ik sta in de finale. Hopelijk kan ik samen met jullie lezers deze stap maken.

Om verder te gaan, draai om ga en ga terug naar de eerste splitsing en kies voor het verhaal van Daisy of Sjoerd.

KLIK HIER
« Laatst bewerkt op: 23-12-2013, 16:02:49 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #494 Gepost op: 23-12-2013, 15:58:14 »


Daisy: "De eerste ronde was zeker niet gemakkelijk, want ik moest eerder beginnen, zonder voorkennis en zonder hulp van anderen. Ik moest een Franse maaltijd vinden en ik heb ongeveer 20 vakjes omgedraaid voor eindelijk een fles wijn vond. Gelukkig kwam ik op een goed eiland met fanatieke deelnemers die er wel iets van wilde maken. Ik koos Rik als partner, omdat ik wist wie er achter hem schuil ging en wist dat ik me daarover geen zorgen hoefde te maken. Met Hillo en Nieky op je eiland is immers niks zeker. Door de afwezigheid van enkele spelers was er gelukkig geen eilandraad en gingen we allemaal door naar de 2e aflevering."



Daisy: "De tweede aflevering ging over samenwerken. En dat bleek lastig. Er zat een flink aantal ego's op het Oranje eiland, en ieder had zijn eigen agenda, waardoor we niet op tijd onze foto's vonden. Helaas pindakaas moesten we naar de eilandraad. Wat nu? Al snel kreeg ik informatie door wie er achter de schaduw van Abdullah schuilging. Een zweverig figuur, iemand met verstand van zaken, maar op lange termijn een grote concurrent. Ook Rik was overtuigd dat dat de juiste keuze, dus werden Abdullah en Floris weggestemd. En zo was ik weer een rondje verder."



Daisy: "De derde ronde was puzzelen. Dat was voor ons eiland een goede ronde, want we zaten met twee flinke puzzelaars op het eiland: Hillo en Rik. Binnen no-time was er een flinke lijst verzameld en hoefde we ons geen zorgen te maken over een eilandraad. Op het gele eiland werd gestemd en werden Lukie4 en timvdons uit het spel verbannen."



Daisy: "Met Nostalgia werden we flink aan het werk gezet, maar Rik en ik waren er echt van plan iets van te maken. We vlogen over het bord heen, achteraf gezien misschien iets te snel, waardoor we anderen niet konden hinderen. Maar we waren in ieder geval op tijd binnen. Zeker met een nadere herindeling op komst. Rik en ik besloten ook vol voor de wisselproef te gaan en we wonnen! Met een herindeling altijd handig. Oranje bleef in tact en we kregen en er twee nieuwe koppels bij: Mex en NextGP en Ycaris en Luc."



Daisy: "Rik en ik moesten besluiten wat met onze wissel te doen. Rik en ik wisten dat het alterego van Abdullah op ons eiland zat en zagen kans om deze uit het spel te spelen. We dachten dat Luc eerder aan onze kant zou staan dan NextGP, dus werden Luc en NextGP gewisseld. Nu alleen de proef nog afwachten. Een rondje sport was leuk voor mij, maar het Paarse team was met aardig wat sportfanaten (plus hulp van Noortje's vader) gewoon veel te sterk, ook al heb ik mijn best gedaan in de captainsquiz. Dus was het tijd om de troefkaart Ycaris te spelen en zo werden Ycaris en NextGP uit het spel gestemd. Helaas lag voor NextGP ook zijn alterego op blauw eruit (Stella, samen met Shannia), dat was wel sneu, maar het kon gewoon niet anders."



Daisy: "De 6e ronde was de fotografie ronde. Vanaf nu was het voor mij duimen draaien, want ik wist dat bij een hernieuwde eilandraad wel eens mijn kop kon rollen, aangezien Hillo met twee accounts op het eiland zat. Gelukkig was iedereen vol gemotiveerd en wonnen we eigenlijk vrij eenvoudig deze proef. Er werd afscheid genomen van May, Starlight, LdHmolletje en Bente."



Daisy: "Voor mijn gevoel was dit het laatste rondje voor de samensmelting. Creativiteit zou een belangrijk rondje worden. Een overwinning zou mij zeker in de samensmelting brengen, bij verlies zou ik zomaar uit het spel kunnen vliegen. Gelukkig hadden we al snel een idee voor een Survivor spel. De spelregels werden vakkundig uitgewerkt door Nieky, Bob en Rik, ik verzorgde het bord en Hillo zou een promo filmpje maken. Helaas had Hillo's internet kuren, waardoor het filmpje maar net voor de deadline werd ingestuurd. Ik heb D*N gestalkt met berichten 'het komt, het komt', maar gelukkig kwam het ook uiteindelijk. En maar goed ook, want we versloegen maar nipt het blauwe eiland. ::zweet:: Hierdoor gingen Kira en Molberg naar huis en op het Paarse eiland moesten Jann en Vieffan het spel verlaten.

Ik denk dat dit voor mij het hoogtepunt uit de reeks was, aangezien ik echt heel erg trots over onze inzending was én dat als we niet gewonnen hadden, ik misschien wel in één klap uit het spel geveegd had kunnen worden. Dan had ik hier misschien nu niet gestaan. Maar t lukte en ik stond in de

SAMENSMELTING
« Laatst bewerkt op: 23-12-2013, 16:04:20 door Daisy »

Offline Sjoerd12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik ben wie ik ben
Re: Het Moeras
« Reactie #495 Gepost op: 23-12-2013, 15:58:32 »


Sjoerd: "Amai zeg, ik mag nog ff Daisy helpen met hare 'Road to the finale.' Ik geloof da dat eerste rondje nie slecht ging. Da Indonesische eten was lekker en da spel met Schulz ging ook goe. Op da eiland ware ik met Skye, Noortje, Molcrazy, NextGP, catshee, Bjorrn, May, Jann en Mex. Denen keuze voor ene partner ware nie zo moeilijk. Belgians Unite, ik moest Molcrazy kiezen.  8) Da spelleke kon echt beginnen nu!"



Sjoerd: "Da samenwerken in onzen eerste groepsopdacht ging super! Maar die fotokes ware best moeilijk voor mij en Molcrazy, al die plekken waren in Olland! Maar goe, nie naar denen eilandraad. Wel ene wisselmutske gewonnen, maar besloten nie in te zetten. Zoals iemand ooit zei: 'Never change a winning team', zo wij hebben allles zo gelaten als het wa. Ik vernam da van da Oranje eiland Abdullah en Floris wegmoesten. Kende ze nie, dus kon ze ook nie missen." ::ohno::



Sjoerd: "Oei ene puzzel, gelukkig was Mex da goed in. En wij hoefden nie daar denen eilandraad. Ik heb lang nagedacht wat hierover nog meer te schrijven, maar ik weet nie meer. Da gele eiland verloor Lukie4 en timvdons, maar ook die kende ik nie."  ::ohno::



Sjoerd: "Molcrazy en ik gingen vlottekes over dat Nostalgia bord. Ene super spel. ::ok:: Da hele paarse team ging goe, en we wilden bij elkaar blijven. :)  Maar wa was dat. Mex en NextGP waren in slaap gevallen en Schulz kreeg ze nie wakker! :o  Dus moesten ze weg. :\'( :\'( :\'(  Nie leuk. Dus kwamen Vieffan en Starlight naar onzen eiland. Skye heeft d'n ganzen avond geweent over da vertrek van Mex ::hug::, die vond da nie leuk en ik was ook niet content, maar t wa nie anders op dat moment."  :-\\



Sjoerd: "Sport. Da kan ik wel. Wij hadden ene goede sportteam, met vooral Noortje's papa in denen teambattle. Alweer gewonnen.  8) Helaas vernomen da NextGP op da Oranje eiland werd weggestemd met Ycaris, en ook Stella en Shannia lagen eruit."  ::zwaaisip::



Sjoerd: "Fotokes. Nie zo mijnen ding. Ik ben da nie zo goed in. D'n ganzen team ware da nie zo goed in. ::ohno:: Verloren, voor d'n eerste maal. Stemmen, wa is da? Ik vernam da Molcrazy gevaarlijk werd gezien en ik zou dan ook wegvallen. Maar daar ware ineens ene wissel van SKye en Noortje. En Jann vond toch in nene da ik wel moch blijven met Molcrazy. Dus Sjoerd mocht blijven!  ::bravo:: Sjoerd's top moment uit da Survivor spel! May, Starlight, Bente en LdHmolletje moesten gedag zeggen."



Daisy: "Sjoerd is nie creatief. Maar Sjoerd is wel vreemd. Daar moest een boekske voor gemaakt worden. Dus aan de slag. We hebben da ons best voor gedaan. We kregen zelfs hulp van Daisy, tot grote verrassing van de rest van da team. Maar helaas nie goed genoeg. Jann wilde nie meer meewerken, dus ja dan moe ik Jann en Vieffan wegstemmen. En zij konden met Kira en Molberg op ene bootske naar huis."



"Maar wa Sjoerd toen hoorde ... hij moest weg! Sjoerd was iemand die nie bestond. Dat was Sjoerds groote negatieve punt." ::oink:: :\'( :\'( :\'( :\'( :\'( :\'(

Helaas was daar het einde voor Sjoerd. Maar niet voor Sjoerds hoofdaccount Daisy, want die ging immers naar de

SAMENSMELTING
« Laatst bewerkt op: 23-12-2013, 16:04:36 door Sjoerd12 »
De dubbelzijdigheid van de werkelijkheid is de dubbelzinnigheid van de waarheid; zoo is de leer van de waarheid eene leer van werkelijke en ware dubbe

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #496 Gepost op: 23-12-2013, 15:58:45 »


« Laatst bewerkt op: 23-12-2013, 16:06:39 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #497 Gepost op: 23-12-2013, 16:00:51 »


Daisy: "En zo stond ik daar in één keer in de samensmelting. Doordat ook mijn schaduw het had gehaald, hoefde ik dit rondje niet te spelen. Het rondje heette echter niet voor niets tactisch, dus ik zal niet ontkennen dat ik tactisch even een paar mensen de goeie richting op geduwd heb ...  :-X maar voor de rest was het even een rondje ontspannen. Klaar maken voor een nieuwe fase waar het kiezen voor de juiste tactiek essentieel is!"



Daisy: "Ik luister wel muziek, maar voordat ik aan de immuniteitsproef kon beginnen, had Nieky 'm al gewonnen. De muntenproef ging nog best goed, maar toen er klassiek kwam, ben ik afgehaakt. Respect voor de prestatie van hillo en catshee. Toen kwam de stemming waar Lukie4 werd weggestemd. Een stemming wat uiteindelijk misschien het begin van het einde voor mij betekende. Maar dat zal ik in de biechts achteaf moeten lezen."



Daisy: "Natuur. Nou niet iets waarmee ik iets heb. Maar ik vond dat ik mezelf moest bewijzen. En het ging zo goed, dat ik binnen no-time de munt binnen sleepte. Het ging wel heel makkelijk, misschien te gemakkelijk achteraf gezien. De immuniteitsproef was niets voor mij, gezien mijn werkschema. Dus die ging naar Robbie. Toen kwam de stemming eraan. Ik vernam dat ik werd getarget, dus ik zette de munt in. Maar dat bleek helemaal niet zo te zijn, want uiteindelijk stemde iedereen op catshee. En zo waren alle munten uit het spel. Dit was al een eerste waarschuwing dat ik op moest passen."



Daisy: "En toen was daar aflevering 11. We begonnen met een potje 21en met D*N's regels. En weer won ik een munt. Wel met meer geluk dan wijsheid. De eerste keer was ik precies op het juiste moment online en de tweede keer had ik 3 kaarten die toevallig samen 21 maakten. Zo werd het Daisy vs LdHmolletje (waar kennen we dit van) en was ik net iets sneller. Gelukkig mocht ik nog meedoen aan Jeopardy, een legendarisch Survivor spel. Ik wist dat dit niks voor mij was, maar ik bracht het er helemaal niet slecht vanaf. Helaas voor mij won Hillo immuniteit en dat was het begin van het einde voor mij. Ik dacht dat ik goed zat en dat ik bepaalde mensen aan mijn kant had staan. Mensen, die ik nooit had verraden, maar die niet met mij naar de finale durfde. En zo werd ik weggestemd met 4 tegen 3. Uiteraard mijn dieptepunt in het spel. Ik moest het hoofdspel verlaten."

En daar mee kwam ik in het ...

MOERAS

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #498 Gepost op: 23-12-2013, 16:01:06 »


Daisy: "Ik kon nog net het afscheid van Bjorrn meemaken (Vieffan lag er uit) en kwam ik weer bij Lukie en Catshee, die mij waren voorgegaan. En we waren niet alleen in het Moeras, bij ons was mijn grote rivaal uit Zap! en Survivor coach ... KD.!"



Daisy: "Waar anderen meer bezig waren met wraak, was het Moeras voor mij uit een uitgelezen kans om te bewijzen dat ik onterecht uit het spel gestemd was. Ik moest en zou me bewijzien in de proeven. Uiteraard verloor ik de poll (daar wint altijd de underdog), maar helaas moest catshee opgeven, waarmee Lukie en ik een vrijgeleide kregen naar het volgende rondje. Pjotr kwam erbij. Uiteraard versloeg hij ons ook in de poll. Maar toen kwam mijn opdracht één van mijn favorieten momenten uit het spel; de paaseieren. Hoewel ik niks met pasen heb, heb ik me even flink uitgesloofd want ik wilde natuurlijk dit winnen.  Het lukte en ook de hartenproef was een 'eitje' (spreekwoordelijk gezegd ;). Lukie verliet het spel en zo kwam ik in een halve finale met Pjotr en de net weggestemde LdHmolletje. Het meest pijnlijke zou zijn bij dit spel door de sociale proef uit het spel te vliegen. Helaas voor mij was LdHmolletje met net te slim af, maar ik wist gelukkig iets meer dan Pjotr, waardoor ik in nu in de Moeras finale sta!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #499 Gepost op: 23-12-2013, 16:01:20 »


En zo dit was mijn weg naar de finale. Nou ja, finale. In ieder geval de moeras finale. De finale ligt in drie paar handen. Die van KD. die dit straks mag beoordelen, van de kijkers, die kunnen stemmen in de moeraspoll, en uiteraard van mezelf bij het potje 21en vanavond. Ik wens uiteraard LdHmolletje welgemeende succes toe, maar uiteraard hoop ik natuurlijk zelf te winnen (en dat zal andersom natuurlijk ook het geval). Ik neem het graag op in de finale tegen Nieky (ook al heeft ie dat liever niet, dat heb ik geweten :p) en iemand anders, wie dat ook moge zijn.