Auteur Topic: Aflevering 10 - Stairway to heaven  (gelezen 34263 keer)

Offline De Gebaarde Man

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #40 Gepost op: 8-11-2013, 00:05:58 »
Ik vond die opmerking van Geza overigens not done. Waarom zou zij de Expeditie niet mogen winnen? Natuurlijk, ze is bij zo wat elke opdracht de zwakste schakel. Maar ik vind dat ze weinig credit gekregen heeft voor die dagen dat ze alleen op dat eiland zat.. en ze zit er nog, zelfs zonder 'klik' met de rest van de groep!! Wat dat betreft vind ik haar een betere Robinson dan Anna-Alicia en Geraldine  ::).. die ontzettend hypocriet zijn.

Veel mensen overschatten dat alleen zijn in een grot/eiland gedeelte van ER, vind ik. Zimra had geluk dat ze al tegen twee kandidaten niet moest strijden omdat Nega en Veronica vrijwillig het spel verlieten. Everon had volgens mij al het verlangen niet meer om mee te doen aan de expeditie dus die gaf er alles niet voor. Robert moest al gauw opgeven vanwege zijn rug (een man met zijn figuur en leeftijd alleen maakte hij zelfs geen kans). Valentijn was het enige gevaar. Maar ja, na de zelfde proef meerdere keren al gedaan te hebben en de cijfers van alle corresponderende letters te onthouden was het natuurlijk niet gek dat Zimra won.

Ik ben eigenlijk blij dat de groep haar niet te veel credit geven daarvoor. Weet je nog in 2011 met Tanja Dexters? Na haar "overleving" dagen lang in de grot kreeg ze een soort van immuniteit van haar medespelers uit 'respect' na de samensmelting, wat ik de grootste bullshit vond.

« Laatst bewerkt op: 8-11-2013, 00:08:41 door De Gebaarde Man »

Offline keesrobinson13

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #41 Gepost op: 8-11-2013, 00:48:00 »
Mischien niet zo handig van Hans om op de eilandraad te zeggen met wie hij in de finale wou.. ;)

Nee dat dacht ik ook meteen. Ook omdat Edith dit erna nog eens bevestigde met “onze band is gewoon heel sterk”. Ze zijn wel heel eerlijk, maar ook een beetje naïef. Grote kans dat er nu een complot komt om het drietal te breken. Hoop dat ze dit dan op tijd door hebben, want zwak staan ze er niet voor. Met z’n 3e hebben ze op dit moment 2/3 van de extra  stembriefjes. Dus als ze het nu slim spelen kunnen ze hun ideale finale spelen.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #42 Gepost op: 8-11-2013, 00:56:00 »
Veel mensen overschatten dat alleen zijn in een grot/eiland gedeelte van ER, vind ik.
Het kan ook dat jij het onderschat natuurlijk. Moeilijk te beoordelen als je nooit hetzelfde gepresteerd hebt.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #43 Gepost op: 8-11-2013, 00:58:56 »
Nee dat dacht ik ook meteen. Ook omdat Edith dit erna nog eens bevestigde met “onze band is gewoon heel sterk”. Ze zijn wel heel eerlijk, maar ook een beetje naïef. Grote kans dat er nu een complot komt om het drietal te breken. Hoop dat ze dit dan op tijd door hebben, want zwak staan ze er niet voor. Met z’n 3e hebben ze op dit moment 2/3 van de extra  stembriefjes. Dus als ze het nu slim spelen kunnen ze hun ideale finale spelen.

Heel dom van hem, hij had beter kunnen zeggen dat het hem niet uitmaakt als hijzelf er maar in zit. Want volgens mij gaat Zimra volgende week gebruik maken van die opmerking...

Offline keesrobinson13

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #44 Gepost op: 8-11-2013, 01:05:14 »
Nee slim is het niet nee. Maar hun eerlijkheid maakt ze wel sympathieker.

Offline De Gebaarde Man

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #45 Gepost op: 8-11-2013, 01:38:37 »
Het kan ook dat jij het onderschat natuurlijk. Moeilijk te beoordelen als je nooit hetzelfde gepresteerd hebt.

Dat kan. Ik weet van mijn eigen dat ik goed om kan met het alleen zijn. Waarschijnlijk omdat ik niet echt zo'n sociaal type ben. Maar hoe vaak was Zimra nou eigenlijk alleen op dat eiland? De cameramannen komen filmen voor elke aflevering dat ze op duivelseiland was. En ik neem aan dat de productie ook dikwijls komt checken op haar conditie en zo.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2013, 02:07:31 door De Gebaarde Man »

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #46 Gepost op: 8-11-2013, 01:59:42 »
Jammer dat Geza eruit ligt. Hij speelde het spel en gaf het kleur (alleen jammer dat hij de acties van college-player Jan zo persoonlijk opvatte). Wat me opviel was dat de woede na de vorige eilandraad toch vooral tegen hem was gericht. Terwijl hij niets anders deed dan heel slim gebruik maken van de situatie. Pauline was het die vuil spel speelde. Zeggen dat je naar huis wilt en vervolgens meewerken aan een complot vind ik geen fair play. Net zoiets als in een worstelpartij smeken om genade, en als je tegenstander zich omdraait hem vervolgens in de rug aanvallen. Kon me de frustratie van Kees daarover heel goed voorstellen, maar vond het vreemd dat hij het daarna vooral Geza kwalijk nam.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #47 Gepost op: 8-11-2013, 07:31:51 »
Weet je nog in 2011 met Tanja Dexters? Na haar "overleving" dagen lang in de grot kreeg ze een soort van immuniteit van haar medespelers uit 'respect' na de samensmelting, wat ik de grootste bullshit vond.

Ik weet ook nog dat Do nadat ze afviel, zich na een half uur half huilend afvroeg hoe diep je moet gaan voordat je met modder op de muur begint te schrijven. Ik vond dat een heel gevoelig moment en Tanja heeft ook bij mij hier op de zijlijn veel respect afgedwongen.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #48 Gepost op: 8-11-2013, 08:40:37 »
Verrassende actie van Zimra.
Of het een goeie actie is (voor haarzelf) zal nog moeten blijken. In elk geval heeft ze haar eigen bescherm-geld er volledig aan opgeofferd en heeft ze verder niets meer dan 2 lege, linker handen. Een slimme actie is het in elk geval niet.
Zij heeft elke keer niet door, wat er werkelijk speelt onder de anderen. Waar het heen gaat binnen de groep.

Haar aankomend bondgenootschap met Anna en Geraldine (ook geen stemmen meer)is ook niet bijster sterk meer. Alleen Anna heeft er nog 4 stuks (tegen 14 stemmen bij Hans c.s.). Zonder Pauline erbij heeft dat dus geen kans van slagen. En laten ze die nou net tot op het bot geschoffeerd hebben.

Of ze moeten Edith ook nog zo gek weten te krijgen....

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #49 Gepost op: 8-11-2013, 08:46:57 »


Of ze moeten Edith ook nog zo gek weten te krijgen....

dat gaat niet lukken. Paulien misschien nog wel..
er was eens......

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #50 Gepost op: 8-11-2013, 09:54:05 »
Verrassende actie van Zimra.
Of het een goeie actie is (voor haarzelf) zal nog moeten blijken. In elk geval heeft ze haar eigen bescherm-geld er volledig aan opgeofferd en heeft ze verder niets meer dan 2 lege, linker handen. Een slimme actie is het in elk geval niet.
Zij heeft elke keer niet door, wat er werkelijk speelt onder de anderen. Waar het heen gaat binnen de groep.

Haar aankomend bondgenootschap met Anna en Geraldine (ook geen stemmen meer)is ook niet bijster sterk meer. Alleen Anna heeft er nog 4 stuks (tegen 14 stemmen bij Hans c.s.). Zonder Pauline erbij heeft dat dus geen kans van slagen. En laten ze die nou net tot op het bot geschoffeerd hebben.

Of ze moeten Edith ook nog zo gek weten te krijgen....

Of haar actie naar Hans niet gaat lukken is niet alleen afhankelijk van het aantal stemmen dat elk kamp heeft, maar vooral of ze de actie geheim kunnen houden. Als iedereen denkt dat iedereen nu voor Paulien zal gaan en dus niemand zet extra stemmen in en ze krijgt Paulien mee. Dan is het drie tegen vier en zal Hans vertrekken.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #51 Gepost op: 8-11-2013, 11:06:56 »
Of haar actie naar Hans niet gaat lukken is niet alleen afhankelijk van het aantal stemmen dat elk kamp heeft, maar vooral of ze de actie geheim kunnen houden. Als iedereen denkt dat iedereen nu voor Paulien zal gaan en dus niemand zet extra stemmen in en ze krijgt Paulien mee. Dan is het drie tegen vier en zal Hans vertrekken.

Dat zou zomaar kunnen. Hans, Kees en ook Edith blinken vooralsnog niet uit in leepheid. Ze lijken mij af en toe nogal 'eenvoudig van geest', anderen noemen dat ook wel naïef & onnozel.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #52 Gepost op: 8-11-2013, 11:34:46 »
ha.. ik noem het eerlijk en oprecht..
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #53 Gepost op: 8-11-2013, 11:55:40 »
ha.. ik noem het eerlijk en oprecht..

Geen van hen drieën is tot nu toe nog voor het executie-peloton komen te staan. Daar gaat de komende afleveringen verandering in komen.

Offline De Gebaarde Man

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #54 Gepost op: 8-11-2013, 12:31:47 »
Ik weet ook nog dat Do nadat ze afviel, zich na een half uur half huilend afvroeg hoe diep je moet gaan voordat je met modder op de muur begint te schrijven. Ik vond dat een heel gevoelig moment en Tanja heeft ook bij mij hier op de zijlijn veel respect afgedwongen.

Denk je niet dat de meeste kandidaten het ook zo zou hebben gepresteert of beter zelfs? Is die wie niet kraakt onder zulke omstandigheden niet de betere robinson?
« Laatst bewerkt op: 8-11-2013, 16:31:52 door De Gebaarde Man »

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #55 Gepost op: 8-11-2013, 13:57:41 »
Wat ik niet begrijp is hoe Geza direct wist dat het Zimra's extra stemmen waren... Er werden een paar woorden gewisseld zo van het is niet persoonlijk... Of is het Zimra die het gewoon gelijk opbiecht?

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #56 Gepost op: 8-11-2013, 14:45:12 »
Hans...! Waarom lul jij jezelf nu ook voorbij op de eilandraad?! Gaan ze dat 1 voor 1 doen ofzo? Hans z'n eerste fout, gaat hem fataal worden.

Jammer dat Geza er uit is, speelde lekker het spel! M'n favorieten vallen bij bosjes. Blijven straks weer de saaie "under the radar" mensen over..

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #57 Gepost op: 8-11-2013, 15:53:45 »
Je beoeldt Tanja? Denk je niet dat de meeste kanditaten het ook zo zou hebben gepresteert or beter zelfs? Is die wie niet kraakt onder zulke omstandigheden niet de betere robinson?

Onder normale mensen wel. Onder BN'ers kennelijk niet.

Sipke Jan brak zijn been. Dus die telt uiteraard niet.
Katerine was bang in het donker. Freddy wilde niet eens de grot in. Sylvia en Do gaven allebei op.
Deborah wilde ook niet overwinnen en gunde de plek aan Tanja.

De productie had nog mazzel dat Tanja wel doorzette, want anders was het wel een heel treurig gebeuren geworden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #58 Gepost op: 8-11-2013, 17:04:47 »
Weer een mooie aflevering met weer een briljante opdracht. En toch wel een verrassende eilandraad. Al zat het er natuurlijk al aan te komen dat Geza eruit zou vliegen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #59 Gepost op: 9-11-2013, 10:00:25 »
Niet alles word uitgezonden hé, denk dat Géza meteen heeft gevraagd 'van wie kwamen die extra stemmen?' en Zimra toen antwoorde maar ze dit niet hebben uitgezonden.

Vind het spel echt véél minder leuk zonder Jan, hoop nu dat Kees of Edith wint. Zo zie je maar ieder jaar: de kandidaten maken echt het spel, met leuke kandidaten is het kijken ook leuker.

En zo zie je ook maar dat hoewel veel mensen klagen over de complotten, die (en de kandidaten die ze maken) juist voor de spannende tv zorgen. Ik was ook bang dat het nu heel saai ging worden, maar het voorstukje voor komende week beloofd weer wat. Maar ja, dat wil nog niet veel zeggen.

Oja, misschien herkende Geza het handschrift van Zimra?