Auteur Topic: Expeditie Poolcirkel  (gelezen 141175 keer)

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #200 Gepost op: 4-02-2015, 08:38:37 »
De keer 1e keer dat ze niemand naar huis stuurden is omdat Glen opgaf, als er 2 mensen in een keer uitvlogen ging het wel heel snel. Dat ze daarna nog een aflevering niemand naar huis sturen hoeft van mij ook niet echt.

Laura en Bram zijn mijn favorieten.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2015, 22:39:08 door robinsonmol98 »

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #201 Gepost op: 4-02-2015, 17:29:52 »
Laura en Bram zijn mijn favorieten.

+1  ::jaja::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #202 Gepost op: 4-02-2015, 23:48:33 »
Ik heb afgelopen maandag gemist dus vandaag terug gekeken.

Maar Laura is toch wel favoriet. Gewoon hoe ze speelt en denkt en door zet.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #203 Gepost op: 11-02-2015, 20:19:37 »
Ik denk wel dat Laura gaat winnen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #204 Gepost op: 14-02-2015, 00:36:01 »
Ik hoop het wel.

Als ik zie hoe ze afgelopen maandag lag te creperen van de pijn en daarna toch herpakt en ze als eerste team eindigen. Petje af

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #205 Gepost op: 14-02-2015, 09:59:41 »
Ik hoop het wel.

Als ik zie hoe ze afgelopen maandag lag te creperen van de pijn en daarna toch herpakt en ze als eerste team eindigen. Petje af

Dat was natuurlijk meer de verdienste van het andere team: het zwakke optreden van Mielke en het niet zo slimme gedrag van Tonny, wiens intelligentie nogal ééndimensionaal is: ze kan haar eigen wereldje prima handelen, maar wat betreft het grotere plaatje van de groep mist ze het nodige.

En Bram niet te vergeten. Die buffelt iedere keer de zwaarste dingen voor anderen en, zoals in deze laatste aflevering, duwt Laura iedere keer, als zij stil komt te staan.

Ik ben dan ook blij, dat Bram er nog in mocht blijven. Wat die jongen kan verstouwen, ongelooflijk. Terwijl hij zo'n iel kereltje is.

Laura staat bovenaan, omdat ze iedere keer een gunstige teamindeling krijgt.
 

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #206 Gepost op: 15-02-2015, 23:57:09 »
Bram is ook een echte bikkel inderdaad.
En dat ze winnen omdat het andere team niet samen weet te werken klopt ook wel, maar bedoelde ook meer dat ze zich zo kan herpakken nadat ze zo krom heeft gelegen van de pijn.

Al heeft Mieke ook echt wel afgezien met haar onderkoeling en daardoor flauw vallen.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #207 Gepost op: 16-02-2015, 00:19:05 »
Wat betreft haar mentale kracht en doorzettingsvermogen, in combinatie met haar wedstrijdmentaliteit (het weigeren om op een valse manier te winnen van iemand die beter of sterker is), daarmee heeft Laura zeker mijn hart wel gestolen. En hoe zij na die krampaanval zich zelf weer herpakt, bewijst dat eens te meer.

Laura is een kanjer.
Het is dan ook raar, dat men haar iedere keer "het zeilmeisje" blijft noemen, wat enigszins kleinerend is. Ze is allereerst geen "meisje" meer en ten tweede moet iedereen flink aan de bak om van haar te kunnen winnen.

Toch heeft ze natuurlijk elke keer wel veel geluk en voordeel met wie ze de groepsopdrachten mag doen.

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #208 Gepost op: 16-02-2015, 21:52:52 »
Ik heb niet alle afleveringen gezien dus ik weet niet precies hoe Laura aan haar voorsprong is gekomen. Maar ik vind het wel erg gemakkelijk om het op geluk en teamindeling te gooien. Ik heb wel gezien dat ze het verste zwom in ijskoud water en zonder angst van die brug af sprong. En in de aflevering van vandaag ging ze als een speer over het ijs.

Wat me irriteert is dat de pegels zo'n invloed hebben op het spel. Het pegelspel is niet eens leuk maar als je het goed kan kan je eeuwig in het spel blijven.

Miek zeurt bij alles en heeft bij alles een verklaring terwijl ze allemaal in dezelfde omstandigheden bezig zijn. Ik vind haar echt vervelend.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #209 Gepost op: 16-02-2015, 23:52:41 »
Het zal inderdaad wel schelen als je een team hebt wat elkaar steunt en helpt en niet zoals Tonny een beetje een einzelgänger bent, maar dan nog moet je op eigen kracht ook veel aankunnen.

En zal je net zien dat pegelvangkampioen Miek de finale wint.

Ik vind juist die positieve en negatieve stemming niets. Dat er nog een duel moet zijn tussen de laagste twee dat kan ik nog inkomen.

Eigenlijk moet gewoon degene die het traagste was afvallen.
Zelfde idee voor expeditie Robinson

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #210 Gepost op: 17-02-2015, 09:48:41 »
Ik heb niet alle afleveringen gezien dus ik weet niet precies hoe Laura aan haar voorsprong is gekomen. Maar ik vind het wel erg gemakkelijk om het op geluk en teamindeling te gooien.

Dat zeg je goed: "ik weet niet precies hoe Laura aan haar voorsprong komt". Misschien is het een idee om eerst te gaan kijken en dan te reageren.

Tonnie, die veruit de sterkste is bij de vrouwen, ligt er uit, omdat zij steeds weer de zwakste(n) meekreeg bij de groepsproeven. Waardoor zij daar iedere keer geen punten heeft gehaald.
Daarom is het miet verstandig om bovenaan te staan, maar tweede.
Aan de andere kant heeft de regel, dat de sterkste samen gaat met de zwakste, een grote nivellerende werking, waardoor het blijvend spannend is en de stand constant wisselt.
In het geval van Tonnie pakte het steeds erg slecht uit, terwijl voor Laura en Bram het steeds zeer voordelig is geweest.

Wat me irriteert is dat de pegels zo'n invloed hebben op het spel. Het pegelspel is niet eens leuk maar als je het goed kan kan je eeuwig in het spel blijven.

Miek zeurt bij alles en heeft bij alles een verklaring terwijl ze allemaal in dezelfde omstandigheden bezig zijn. Ik vind haar echt vervelend.
 

Via het pegelspel krijg je grote verrassingen, verliezers krijgen herkansingen om weer terug in het spel te komen. Het is gewoon een onderdeel van het totaalspel. Je weet dat het komt,dus iedereen kan het van tevoren oefenen. Al met al een mooi element.
Gelukkig is men wel van de sterkste vs. zwakste schakel verkiezing afgestapt.

Mieke doet precies wat iedereen zal doen, als je steeds niet blijkt mee te kunnen komen. De psyche gaat zich verdedigen tegen berusting en depressie. Dus een hele natuurlijke reactie, om jezelf overeind te houden. Als jij in een soortgelijke situatie zit, zul je dat ook doen. Of anders zal je geest het bijltje erbij neer gooien.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #211 Gepost op: 23-02-2015, 21:28:26 »
Terecht dat Mieke er als eerste uit lag, daar har gewoon Tonnie moeten staan. Laura doet het echt supergoed zeg!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #212 Gepost op: 23-02-2015, 23:59:48 »
Absoluut een geweldige winnaar van deze Exped.Poolcikel. Wat Bram ook al zei, zeer allround en een echte doorbijter.
En, inderdaad Swifty, daar had Tonny moeten staan. Dan kon het nog wel eens anders zijn gelopen.

Wel was het jammer, dat de finale-proef wel heel erg op Laura haar lijf was geschreven. kanoeën en knopen. Eigenlijk had Bram geen kans meer.
Maar hij vatte het enorm sportief op.  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Achteraf (is gemakkelijk praten...) had Bram gelijk moeten beginnen met lopen i.p.v. met die kano om te pielen.

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #213 Gepost op: 24-02-2015, 11:13:02 »
Laura terechte winnaar  ::ok:: alleen wel jammer dat er 2 proeven met water/varen waren. De productie had volgens mij nog wel iets anders kunnen verzinnen.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Poolcirkel
« Reactie #214 Gepost op: 26-02-2015, 11:52:00 »
Ik heb ook de serie gevolgd en vond de finale Laura/Bram zeer terecht. Wat een lieve mensen. En wat een doorzetters! Stiekem hoopte ik dat Laura zou winnen maar als Bram gewonnen had was het ook prima want wie van deze twee zou winnen maakte eigenlijk niet zoveel uit.
Alleen ik vond Tonnie echt een verschrikkelijk mens, bah echt behoorlijk egoïstisch. En volgens mij waren de makers van het programma ook wel klaar met Tonnie want er was werkelijk niets is het voordeel van Tonnie :P
Maar heb genoten van de serie  ::ok::