Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 367180 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[KANDIDAAT] Freek Bartels
« Gepost op: 15-12-2013, 22:06:57 »


Naam: Freek Bartels
Geboortedatum: 24 oktober 1986
Woonplaats: Amsterdam
Beroep: Acteur/ zanger
Omschrijving: Wil graag winnen

Meer info over Freek kun je HIER vinden
« Laatst bewerkt op: 15-12-2013, 22:09:30 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Petmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2014, 21:45:43 »
Bij het stuk dat ze de 400 euro kregen, ieder 100 euro (of chinees geld) kregen.
Bij de shot dat Art aan het praten was, zag ik een auto op de achtergrond staan. Het nummerbord hiervan was: Henry V
Ik heb dit zo 1,2,3 opgezocht en het gaat over een toneelstuk van Shakespeare. De enige die echt in toneelstukken speelt, is Freek.
Dit vond ik dus wel verdacht, ik heb verder nog niet verder gezocht in "Henry V". Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen.

Zag iemand anders dit ook? (printscreen volgt)
Niets is wat het lijkt!

Offline mollenkom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kiekeboe!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2014, 21:56:05 »
Bij het stuk dat ze de 400 euro kregen, ieder 100 euro (of chinees geld) kregen.
Bij de shot dat Art aan het praten was, zag ik een auto op de achtergrond staan. Het nummerbord hiervan was: Henry V
Ik heb dit zo 1,2,3 opgezocht en het gaat over een toneelstuk van Shakespeare. De enige die echt in toneelstukken speelt, is Freek.
Dit vond ik dus wel verdacht, ik heb verder nog niet verder gezocht in "Henry V". Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen.

Zag iemand anders dit ook? (printscreen volgt)
Ja dit viel mij ook op!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2014, 22:12:02 »
Ben ik de eerste die iets over Freek zelf gaat zeggen? :) Hoe dan ook, van wie was het idee om toen hij en Tygo "in de schijnwerpers" stonden, om een links-rechtsverdeling te maken? Dat vond ik sowieso heel raar.

Ook in de eerste opdracht had Freek een vreemde redenatie. Heel slim om met Daphne te koppelen, maar hij had een hele rare reden vond ik. Daphne kon de Mol zijn? Geloof ik niet zo in, dat ze de mol zo centraal in de aandacht zetten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2014, 22:14:09 »
Tygo kwam met de goede ideeën op de steiger bij de seinopdracht.
Freek zei dat later nog een keer maar dat was telkens in de biecht. Alsof hij het zelf bedacht had. Dwaalspoor voor de kijker?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2014, 22:16:25 »
Ook in de eerste opdracht had Freek een vreemde redenatie. Heel slim om met Daphne te koppelen, maar hij had een hele rare reden vond ik. Daphne kon de Mol zijn? Geloof ik niet zo in, dat ze de mol zo centraal in de aandacht zetten.

O nee? dat is precies wat er bij Yvon in serie 5 gebeurde: (bijna) een rood scherm en alle aandacht erop, en dan toch niet afvallen!

Wat betreft Freek: ik wil de opmerkingen en blikken van Patrick Martens nog eens terugkijken net uit de moltalk. Patrick is soms zo'n open boek... En volgens mij komt Freek wel ver.
Tell me what your telescope says

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2014, 22:19:05 »

Wat betreft Freek: ik wil de opmerkingen en blikken van Patrick Martens nog eens terugkijken net uit de moltalk. Patrick is soms zo'n open boek... En volgens mij komt Freek wel ver.

Maar hij snapt het nog steeds niet  ::rofl::
No Milk today???

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2014, 22:21:42 »
van wie was het idee om toen hij en Tygo "in de schijnwerpers" stonden, om een links-rechtsverdeling te maken?

Tygo. Hij maakt nog een "vroosh" geluid om aan te duiden welk gebouw de scheiding vormt. Ik vond het wat onduidelijk dat ze blijkbaar aan elk koppel één nummer door moesten geven, maar dat bleek uiteindelijk toch wel de bedoeling.

Overigens verdenk ik Tygo niet echt, want waarom zou hij Susan en Jennifer roepen op weg naar het politiebureau? En ook hoe hij de laserpen afpakt van Freek om het zelf te doen (om er zeker van te zijn dat het goed gaat?).

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2014, 22:23:43 »
En niet onbelangrijk: Patrick kent Freek natuurlijk als geen ander. (maar ik heb Moltalk nog niet zien, dus ik weet niet waar ik over praat :P)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2014, 22:26:50 »
Patrick is ook vertrouwenspersoon van Freek. Had sws al verwacht, maar hij zei het net ook in Moltalk.

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2014, 17:13:18 »
Ik zie in Freek wel een goede mol. Hij lijkt mij een persoon die zich makkelijk kan aanpassen.

- Hij heeft nu al het vertrouwen van veel mensen in de groep (hij mag het geld bijhouden), wat voor een mol altijd een handige positie is.

- Tijdens de eerste opdracht komt hij samen met Daphne als eerste aan op het politiebureau, maar zonder geld.

-Tijdens de tweede opdracht neemt hij direct de laser aan. Samen met Tygo seint hij 1 cijfer zelfs niet door waardoor de opdracht al een kleine kans op slagen had.

Kortom: Ik schrijf Freek zeker nog niet af als mol.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2014, 18:45:03 »
Alle cijfers zijn doorgegeven.
Alleen het cijfer 2 hebben ze een beetje gegokt in welke richting die moest. Daar hadden ze niet een duidelijke plek waar ze mensen vermoedden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #12 Gepost op: 3-01-2014, 18:50:58 »
Weet nu haast 100% zeker dat freek de mol niet is.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #13 Gepost op: 3-01-2014, 18:53:55 »
En wat is daarvoor je argumentatie?

(want alleen als je dat er bij vertelt hebben we iets aan die informatie ;))
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline rudebox

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #14 Gepost op: 3-01-2014, 19:50:57 »
Patrick zegt overigens ook iets raars in RTL Boulevard. Hij weet wie er volgende week afvalt.... er valt dus sowieso iemand af.

http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-boulevard-9652/689cb312-da95-c13b-8dd5-e277698ad81a

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #15 Gepost op: 3-01-2014, 21:03:11 »
Patrick zegt overigens ook iets raars in RTL Boulevard. Hij weet wie er volgende week afvalt.... er valt dus sowieso iemand af.

http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-boulevard-9652/689cb312-da95-c13b-8dd5-e277698ad81a


Inderdaad een rare uitspraak. Sowieso vind ik het wel lastig dat we nu vertrouwenspersonen van kandidaten ook dingen horen vertellen. Want zouden ze bijvoorbeeld Patrick als vertrouwenspersoon van Mol Freek meteen "vrijuit" laten kletsen in MolTalk? Is dat niet een groot risico? Zulke vragen gaan nu ook meespelen in de speurtocht naar de Mol. Poeh zeg. ::zweet:: ;D

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #16 Gepost op: 3-01-2014, 21:12:53 »
Bij het stuk dat ze de 400 euro kregen, ieder 100 euro (of chinees geld) kregen.
Bij de shot dat Art aan het praten was, zag ik een auto op de achtergrond staan. Het nummerbord hiervan was: Henry V
Ik heb dit zo 1,2,3 opgezocht en het gaat over een toneelstuk van Shakespeare. De enige die echt in toneelstukken speelt, is Freek.
Dit vond ik dus wel verdacht, ik heb verder nog niet verder gezocht in "Henry V". Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen.

Zag iemand anders dit ook? (printscreen volgt)


Hey grappig dat je dit zegt, mij was het dus ook opgevallen met hennry v en na speurwerk kwam ik op het volgende wat ik ook reeds al gepost had in het deel 1 forum.

 Realityseries met een complete site / Wie is de Mol AVRO 2014 / Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging    Gepost op: Vandaag om 12:50:37

Wat je nu leest kan vergezocht zijn maar, toch vind ik het volgende feit een beetje frappant.

Na de eerste opdracht stond de groep voor het politiebureau op het trapje Met Art voor de groep.
Links voor ons gezien zag je achter Art een zwarte auto met een wit kenteken waarop stond ' HENRY V'

Omdat ik dit nogal raar vond gezien we in het land der Chinese tekens zijn ging ik zojuist ff google-en en kwam erachter dat het een toneelstuk is gebaseerd op de historische persoon henry v, geschreven door Shakespear. zie link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Henry_V_(toneelstuk)

Vervolgens kwam ik na wat vervolg-detective speurwerk via google terecht op de wiki site v/d ' Royal Shakespear Company' wat een toneelgezelschap blijkt te zijn, zie link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Royal_Shakespeare_Company

Als je de wiki site even doorneemt zie je een topic hoogtepunten, dat zijn de musicals die dat gezelschap heeft gehad.
Nu zie je in dat rijtje het volgende staan.
'Les Misérables, de musical (1985)'

Nu wilt het toeval dat toen ik op www.widm.nl de achtergrond v/d kandidaten/mol
aan het lezen was, ik op de pagina van Freek Bartels het volgende las/lees.
'Freek Bartels is een Nederlands zanger en MUSICALacteur. In 2008 speelde hij in de MUSICAL LES MISÉRABLES, waar hij de rol speelde van studentenleider Enjolras.' (zie website widm.nl)

Henry v --> shakespear --> royal shakespeargroup --> musical Les miserable --> musicalspeler freek bartels ---> speelde 2008 enjolras in Les miserable.

Zoals gezegd het kan te ver gezocht zijn, vond/vind het toch een interessant verbinding wat zeker in beschouwing mee genomen moet/kan worden
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #17 Gepost op: 3-01-2014, 21:15:38 »
Ja, over die henry V...en dat dat raar was omdat het in Hongkong was...Je moet je wel realiseren dat het tot 97 een britse kolonie was he? dus ja, er kunnen nog steeds engelse teksten hier en daar verschijnen. Café is nu ook niet bepaald chinees, en toch stond het er zo op het cafeetje dacht ik zo. Tenslotte, Shakespeare (ja, met die e) is brits...

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #18 Gepost op: 3-01-2014, 21:31:49 »
Ja, over die henry V...en dat dat raar was omdat het in Hongkong was...Je moet je wel realiseren dat het tot 97 een britse kolonie was he? dus ja, er kunnen nog steeds engelse teksten hier en daar verschijnen. Café is nu ook niet bepaald chinees, en toch stond het er zo op het cafeetje dacht ik zo. Tenslotte, Shakespeare (ja, met die e) is brits...

Daar heb je gelijk in maar toch wel raar dat je dan in china een auto met engelse letters op de kenteken hebt lijkt mij meer aannemelijker dat et chinese tekens zouden zijn. Daarbij kan ik het niet verhelpen dat ik het gevoel krijg alsof het bewust daar stond, kijk et maar eens terug en zie hoe art voor ons uiterst rechts staat waardoor juist dat kenteken nadrukkelijk in beeld lijkt te zijn.

Soms zijn de vergezochte dingen nog niet eens zo vergezocht
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #19 Gepost op: 3-01-2014, 21:39:21 »
Dit is eigenlijk niet zo vreemd aangezien Engels een van de hoofdtalen is in Hongkong samen met
Kantonees en Mandarijn.
klaar voor de strijd