Auteur Topic: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers  (gelezen 43608 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Gepost op: 15-12-2013, 22:21:09 »


Bespreek hier alles over Art!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2013, 10:34:18 »
Nog helemaal geen commentaar hier? Laat ik het topic dan positief starten..  ::tandpastasmiley::

Veel van de commentaren van de internationale ban sijpelen pas later binnen omdat het via diverse wegen wordt ontdekt. Het valt me op dat ik vrij veel positieve commentaren lees over Art's presentatie.

Een aantal mensen hebben opgemerkt dat er aanzienlijk verschil was tussen zijn presentatiestijl S12 en S13. Dat is ook wel logisch natuurlijk - de meesten vonden dat hij in S13 gegroeid was in zijn rol als presentator. Daar sluit ik me bij aan - al vond ik hem op sommige momenten in S12 wat 'natuurlijker' overkomen (is een kwestie van smaak wellicht  ;D).

Verder is me opgevallen dat een aantal mensen vergelijkingen trok met Anderson Cooper's stijl van presentatie. Lijkt me een mooi compliment aangezien hij voor zover ik kan nagaan als de beste presentator van de Mol gezien wordt van de internationale series. Met name qua persoonlijkheid die doorschijnt, humor en de manier van omgaan met kandidaten (combinatie van afstand en plagerij/dichtbij genoeg om banter te hebben). Voor diegenen die de US Mole 1 en 2 niet gekeken hebben (de beste van de US Mole series imho mede door de presentatie), kijk eens naar de scenes van Anderson's Fun House (' One creepy ass house'), of de scene waar hij iedereen plaagt die net hun hoofdverdachte uit het spel heeft zien stappen (dus helemaal fout zaten in hun test en verbijsterd achterbleven) door te zeggen dat de executie doorgaat..  ;D 

In ieder geval wilde ik even delen dat er best veel positieve commentaren op zijn presentatiestijl zijn gekomen van diverse internationale Molfans.

Room for improvement is er altijd natuurlijk maar ik ben na S12 en S13 wel heel benieuwd hoe het dit seizoen gaat zijn. At any rate: Keep up the good work!  ;D ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 30-12-2013, 10:48:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #2 Gepost op: 30-12-2013, 10:59:25 »
Art is een fantastische presentator, zeker wanneer je wordt gevraagd
voor de Australische serie is dat wel een bewijs.
Art is gelukkig (want dat is mijn smaak) heel afstandelijk     
van de kandidaten dus niet zo iemand die bij 'Atlas' de kandidaten gaat knuffelen.
Ik vond Pieter-Jan Hagens een hele goede presentator ook heel statig en afstandelijk.
Dat vind ik ontzettend goed bij het programma passen.

Dus vandaar nog even de complimenten voor de presentatie Art, mocht je dit lezen,
Gaat zo door gekke Brabander!
 ::bravo::
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2013, 11:04:47 »
Hopelijk hebben de kandidaten dit jaar wat meer ontzag voor Aart. ;D ::cheerleader::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2013, 11:24:56 »
Hopelijk hebben de kandidaten dit jaar wat meer ontzag voor Aart. ;D ::cheerleader::
Aart??

anyway...ik denk dat hij de mol is.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #5 Gepost op: 30-12-2013, 11:33:18 »
Hopelijk hebben de kandidaten dit jaar wat meer ontzag voor Aart. ;D ::cheerleader::

Nja da's de vraag dus..  ::tandpastasmiley::
Kijk ik denk dat zijn kracht eerder ligt in de zin van genoeg afstand maar niet sarcastisch- eerder-banter gebeuren.
Misschien speelt mee dat kandidaten hem nog steeds als ex-kandidaat zien? Al zal dat effect wel stilaan verdwijnen neem ik aan.

Ik hoop gewoon dat hij de 'sarcastischere' trekjes achterwege laat want hij heeft genoeg eigen stijl en volgens mij juist een grotere troef in handen op die manier. Anderson Cooper stijl - die genoeg ontzag had zonder aan charme en banter in te boeten. Dus als hij dat deel nou achterwege laat en op zijn sterke punten steunt, dan kan hij volgens mij makkelijk Karel gaan evenaren zonder hem te willen zijn - if you know what I mean.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2013, 13:49:41 »
Aart??

anyway...ik denk dat hij de mol is.

Vorig jaar noemden de kandidaten Art, Aart in biechten etc, volgens Paulien omdat 'Art zo'n coole naam is, maar Aart juist helemaal niet'. :P Gewoon om hem een beetje te plagen denk ik.

Ben blij met Art als presentator. Had ik na seizoen 11 eerlijk gezegd niet verwacht, ook omdat ik PJH zo'n goede presentator vond. Maar Art doet het echt heel goed!  ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #7 Gepost op: 30-12-2013, 15:33:48 »
Vorig jaar noemden de kandidaten Art, Aart in biechten etc, volgens Paulien omdat 'Art zo'n coole naam is, maar Aart juist helemaal niet'. :P Gewoon om hem een beetje te plagen denk ik.

Als uitingsvorm van recalcitrantie toch?  ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #8 Gepost op: 30-12-2013, 23:08:18 »
Art is een fantastische presentator
Mee eens. Hij doet het heel goed. Hij houdt afstand en is objectief, zonder "saai" te worden en ook zonder vervelend te worden naar kandidaten toe.

Maar het verbaast me niet. Ik zei in 2011 al dat het met Art in de presentatierol helemaal goed ging komen.

Misschien speelt mee dat kandidaten hem nog steeds als ex-kandidaat zien?
Hoe is dat bij de molloten, trouwens? Zijn er nog mensen hier die daar over nadenken? Ik namelijk helemaal niet meer eigenlijk. Ik vind sowieso de Art uit WIDM11 een hele andere Art dan de presentator van WIDM12 en WIDM13. Net alsof het gewoon iemand anders is, vanwege het enorme verschil in rol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

anoniem 24971

  • Gast
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #9 Gepost op: 31-12-2013, 18:41:40 »
Ik vind sowieso de Art uit WIDM11 een hele andere Art dan de presentator van WIDM12 en WIDM13. Net alsof het gewoon iemand anders is, vanwege het enorme verschil in rol.

Mee eens. Ik vond PJ eerlijk gezegd de opperpresentator, maar dat is mijn mening natuurlijk. Art is een goede tweede.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #10 Gepost op: 31-12-2013, 19:29:00 »
Zeker ook lof voor het werk van Angela en Karel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #11 Gepost op: 1-01-2014, 23:44:51 »
Vorig jaar noemden de kandidaten Art, Aart in biechten etc, volgens Paulien omdat 'Art zo'n coole naam is, maar Aart juist helemaal niet'. :P
Dat hadden ze bij Karel nooit gedurfd. Ikzelf ook niet. Ik ben nog steeds een beetje bang voor Karel.  ::rofl::

Pieter-Jan blijft mijn favoriet, maar Art vind ik ook zeker niet slecht. En het oog wil ook wat natuurlijk.  ::hypocriet::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2014, 01:36:16 »
Hoe is dat bij de molloten, trouwens? Zijn er nog mensen hier die daar over nadenken? Ik namelijk helemaal niet meer eigenlijk. Ik vind sowieso de Art uit WIDM11 een hele andere Art dan de presentator van WIDM12 en WIDM13. Net alsof het gewoon iemand anders is, vanwege het enorme verschil in rol.

Op gevaar (wederom) met brandende toortsen en hooivorken van het forum afgejaagd te worden: ik kan maar niet wennen aan Art als presentator. Hij is nog te jong, waardoor hij geen gezag heeft. Zijn 'Kuifje in het verre buitenland'-voorkomen probeert hij te compenseren met een weinig overtuigende imitatie van Karel/Pieter-Jan. Daarbij komt nog dat de herinnering aan de kandidaat  Art althans bij mij nog niet is weggeëbd: hij oogstte bij een fors deel van de forumbezoekers terecht weinig sympathie vanwege zijn keuze voor de Nadja Hüpscher-methode (meer saboteren dan de mol zelf om anderen op een dwaalspoor te brengen)

Het branie-achtige wat me in hem irriteert heeft hij helaas nog niet afgeleerd, zo bleek vanavond: 'In 2013 won WIDM eindelijk de Televizierring'. Velen - waaronder ikzelf - vonden dat die bekroning inderdaad te lang op zich heeft laten wachten, maar dat zég je dus niet zélf... ::ohno::

Tot slot een vraag voor de mensen die beweren dat Art inmiddels 'is gegroeid' in zijn rol: is een programma als WIDM heus bedoeld als stageplek om jonge 'talenten' tot wasdom te laten komen?

Woosie down?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #13 Gepost op: 2-01-2014, 08:18:47 »
Art is 37... Angela was 40 in het eerste seizoen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #14 Gepost op: 2-01-2014, 09:04:02 »

Tot slot een vraag voor de mensen die beweren dat Art inmiddels 'is gegroeid' in zijn rol: is een programma als WIDM heus bedoeld als stageplek om jonge 'talenten' tot wasdom te laten komen?

Al voel ik me niet direct aangesproken door jouw post, wil ik toch graag even reageren.

Op het moment dat mensen iets positiefs benoemen, namelijk dat Art in zijn rol als presentator gegroeid is, plaats je dat onmiddellijk in een bepaald perspectief namelijk 'een stageplek'. Da's prima jouw mening, uiteraard.
Maar ik denk dat voor Angela en voor mogelijk in iets grotere mate voor Pieter Jan precies hetzelfde gold qua wennen aan deze rol, en er hun eigen draai aangeven. Angela deed het in het begin meer vanuit een 'De Uitdaging' perspectief maar veranderde ook dingetjes in de 5 series die ze presenteerde.

Pieter-Jan was in S8 ook heel anders dan in S11 bijvoorbeeld waarin hij een stuk meer mimiek door liet schijnen, en meer een
mening leek te hebben. Hij heeft in S9 zelfs spontaan bekend dat Sebastiaan zijn hoofdverdachte was, iets wat hij later leek te betreuren, omdat hij sindsdien begreep wat het verschil was in presentatie van de Mol wel of niet kennen.

Karel is een beetje een geval apart omdat hij nu eenmaal Karel is/was en in die zin zijn stempel op het programma drukte. Dat kan je goed vinden of niet, maar ook daar zaten keerzijden aan en iig had Karel geen flauw idee over de Mol, bijvoorbeeld. ;)

Het blijft appels en peren vergelijken, sws. Maar om nu net te doen alsof de andere drie presentatoren geboren waren voor die rol cq het hun allemaal kwam 'aanwaaien' en niet hun draai erin moesten vinden vind ik ook onzin eerlijk gezegd.

PJH was een goede presentator, maar wat mij betreft juist in de eerste series veel te veel een non-entity. Ik persoonlijk zie dan liever wat meer karakter doorschijnen, wat ik juist in PJ's presentatie van S11 erg waardeerde. ;) Blijft een kwestie van smaak.. ;)

En voor wat betreft gegroeid zijn van Art in S12 en S13. Ik denk dat dat vrij duidelijk is eigenlijk.
Ik heb geen idee of het ex-kandidaatschap nog ergens een rol speelt, ik stelde dat meer als vraag in het algemeen- niet dat  er indicaties voor zijn. Dus of het zo is of niet, wie zal het zeggen.

Ikzelf denk dat die reacties (o.a. door Joep en 'Aaart') die we vorig seizoen zagen meer een combinatie zijn van een aantal factoren o.a.:
1. Art die zich een andere rol aanmat (i.e. een sarcastische die hem niet van nature ligt imho), mede door wat de productie wilde (volgens eigen zeggen) maar waarschijnlijk ook omdat hij dat zelf wilde (?).
2. Janine's ongeluk dat een enorme impact had op de groep en het feit dat die groep nog hechter wilde bonden, dus zich afzette tegen 'autoriteit' die ze tegenover zich geplaatst zagen.
Er speelden ongetwijfeld ook andere dingen mee, maar ik denk dat het afdoen als 'Art is op een stageplek' oid echt wel afbreuk doet aan wat er mogelijk heeft gespeeld en waarom. Dat hij jonger is kan zeker meespelen op een bepaalde manier, maar het kan juist ook helpen op andere.
Anderson Cooper was (als voorbeeld) ong. 34 jaar toen hij US Mole 1 presenteerde - en deed dat op fenomenale wijze. Kandidaten gooiden hem bijvoorbeeld het water in als plagerij (in US Mole S2) maar hadden ook zonder meer respect voor hem. Dat is die banter-respect waar ik het over had. Daarvoor hoeft Art sws niet te kiezen ofzo, ik zeg alleen dat het geen wet van Meden en Perzen is qua 'respect' van de kandidaten en omgang. Hij heeft juist andere sterke punten mijns inziens.  :)

Het hoeft hem dus zeker niet in leeftijd te zitten, wil ik maar zeggen.
Zou ook wel een tikje kortzichtig zijn toch als we een WIDM presentator hoofdzakelijk daarop beoordelen imho..  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 2-01-2014, 09:11:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #15 Gepost op: 2-01-2014, 10:10:48 »
banter respect???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #16 Gepost op: 2-01-2014, 10:24:06 »
banter respect???

Banter-respect

Banter aan de ene kant, respect aan de andere dus.  ;)
Dat wil zeggen, je kunt best aan de ene kant plagerij hebben (a la 'Aaaart' bijvoorbeeld) en aan de andere kant respect als het daarop aankomt.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #17 Gepost op: 2-01-2014, 10:37:06 »
aah dank u. Ik ken(de) het woord banter niet ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #18 Gepost op: 2-01-2014, 14:16:03 »
Het hoeft hem dus zeker niet in leeftijd te zitten, wil ik maar zeggen.
Zou ook wel een tikje kortzichtig zijn toch als we een WIDM presentator hoofdzakelijk daarop beoordelen imho..  ::tandpastasmiley::

Jouw weergave van mijn mening is ook een beetje kort door de bocht, maar dat neem ik je niet kwalijk ;)

Al te veel woorden wil ik er niet meer aan vuil maken, want Art is vooralsnog gewoon de presentator, en hem bejubelen of bekritiseren verandert daar niets aan.

Achter mijn opmerkingen over Arts leeftijd zit ook weerzin tegen het beleid van de AVRO, die eerst Angela op tamelijk botte wijze de laan uitstuurde in het kader van de 'verjonging'. Zij werd vervangen door de - bijna 10 jaar oudere! - Karel, die na twee jaar omwille van dezelfde vernieuwingsdrang werd opgevolgd door Pieter Jan - nog altijd een jaar ouder dan Angela. Met Art heeft de AVRO dan eindelijk een 'bright young thing' te pakken, met wie ze zo in hun sas zijn dat ze hem maar meteen ALLE AVRO-programma's laten presenteren.

Ik vind Art prima als presentator van 'Cash op zolder' en dergelijke niemendalletjes, maar WIDM is toch een maatje te groot voor hem.

De vergelijking met Anderson Cooper - die inderdaad eveneens aan de jeugdige kant was - gaat m.i. niet helemaal op, aangezien hij wel degelijk enig gezag genoot vanwege zijn carrière als serieuze nieuwslezer - iets wat bij Karel en Pieter Jan naast hun leeftijd ook een rol speelde.

We zullen zien hoe de kandidaten en Art dit seizoen op elkaar reageren. Hopelijk begrijpt hij nu dat hij als iemand die als kandidaat nog meer molde dan de mol zelf, niet kan aankomen met frases als vorig jaar over de lage opbrengst van een opdracht of de tijd die de groep besteedt aan het maken van 'een simpel puzzeltje'...

Ik kijk hoe dan ook uit naar vanavond!  :D ::ok::
Woosie down?

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #19 Gepost op: 2-01-2014, 18:47:03 »
Art doet het prima als presentator helemaal top  ::ok::
Je ziet en merkt aan alles dat hij er zelf ook echt van geniet en er helemaal voor gaat.
Hij zit op de juiste plek en doet dat fantastisch.