Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 54251 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #360 Gepost op: 29-12-2013, 23:32:28 »
Gefeliciteerd Nieky! ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #361 Gepost op: 29-12-2013, 23:41:37 »
Allereerst iedereen ontzettend bedankt voor de felicitaties  ::ok::

Ten tweede natuurlijk iedereen die op me gestemd heeft! Had Bjorrn wel verwacht , dacht dat Robbie zou twijfelen tussen mij en hillo en Pjotr tussen Daisy en mij. Moliere kon ik niet peilen en Lukie had ik echt totaal niet aan zien komen :D. Dacht echt dat die voor Daisy zou gaan , maar hij zit blijkbaar toch iets minder vol wraakgevoelens  ;D

Daarnaast hillo en Daisy, 2 waardigere finalisten kan ik me niet indenken. Dat ik hier van jullie 2 mag winnen, dat maakt mij nog extra trots op deze overwinning, en dat is als compliment naar jullie bedoeld  ::bravo::

Ik kan niet zo goed beschrijven hoe blij ik ben :D , als ik 1 spel ontzettend graag wilde winnen dan was het survivor wel een keertje, zeker omdat ik tot nu toe in tactisch opzicht redelijk vaak heb gefaald. De proeven gingen altijd wel goed, maar de tactiek was vaak wat minder ;D. Maar wauw wat vind ik dit tof :D

Ging ook vanaf het begin af aan echt voor de overwinning, daarom ook het wegstemmen van sterke spelers. Toch betrapte ik mezelf erop dat ik veel te blij was met de finale, maar heb me toch nog duidelijk kunnen weren hier in de finale

En van hillo winnen vind ik ook leuk ;D. Zeker omdat ik hillo altijd erg sterk vind als hij moet gaan praten in zo'n finalejury. Ik vond zelf dat ik wat twijfelachtig begon, maar dat tweede pleidooi 's nachts een keer vond ik zelf ook wel sterk ;D

Nogmaals iedereen bedankt! En een fijn 2014 allemaal  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #362 Gepost op: 29-12-2013, 23:55:55 »
Van mij winnen is leuk misschien, maar van jou verliezen is een eer dit keer! ;) Ik ben echt blij dat we dit samen hebben kunnen spelen en zo sterk ook! Denk dat we veel van elkaar hebben kunnen leren ook en dat we hebben laten zien dat het allerbelangrijkste in survivor een onvoorwaardelijke vertrouwensband is :) Enige minpuntje was dat het final 3 werd ipv final 2, maar Daiiy is het ook gegund ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #363 Gepost op: 29-12-2013, 23:57:34 »
Van mij winnen is leuk misschien, maar van jou verliezen is een eer dit keer! ;) Ik ben echt blij dat we dit samen hebben kunnen spelen en zo sterk ook! Denk dat we veel van elkaar hebben kunnen leren ook en dat we hebben laten zien dat het allerbelangrijkste in survivor een onvoorwaardelijke vertrouwensband is :) Enige minpuntje was dat het final 3 werd ipv final 2, maar Daiiy is het ook gegund ::jaja::

Ja, ben ik inderdaad ook blij mee :D

Heb je nu ook echt leren kennen als een gezellige forummer waarmee ik af en toe kan lachen, lekker mee kan discussiëren en goed kan samenwerken :)

T grootste deel was natuurlijk een act , maar er waren vroeger zo van die momenten ::)

Mooie kerstgedachte haha

Bedankt hillie-pillie  ::wijn::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #364 Gepost op: 30-12-2013, 00:00:45 »
Gefeliciteerd Niek! Eindelijk heb je Survivor gewonnen  ::bravo::

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #365 Gepost op: 30-12-2013, 00:02:51 »
Gefeliciteerd Daisy en Hillo! Goed gedaan, de finale gehaald!



Gefeliciteerd Nieky!!!!!  ::bravo::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #366 Gepost op: 30-12-2013, 00:04:24 »
Oja Daisy, Hillo ook goed gespeeld uiteraard  ::bravo::  ::ok:: Daisy na die overwinning in DZS toch weer 2e :P Maar prima jaartje voor de forumranking denk ik zo :) En verder ja alle deelnemers bedankt, collega-juryleden bedankt :) Ook leuk om eens aan de andere kant van het spel te staan.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #367 Gepost op: 30-12-2013, 00:09:35 »
Jury ook bedankt :D

Vooral voor het laten winnen van die creatieve opdracht voor de samensmelting, als we die hadden verloren hadden Daisy hillo en ik hier niet alle drie gestaan denk ik  ;D
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #368 Gepost op: 30-12-2013, 00:14:51 »
Nee dat was naast de moeras finale quiz met Ldh wel het meest zenuwslopende moment van het spel (voor mij dan).

Ben trouwens wel héél benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Robbie en Pjotr de laatste wisselproef niet hadden gewonnen...

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #369 Gepost op: 30-12-2013, 00:18:54 »
Ben trouwens wel héél benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Robbie en Pjotr de laatste wisselproef niet hadden gewonnen...

Ja,die moesten wij echt winnen idd..


En als MC,LdH,Robbie en ik doorgezet hadden om op Nieky of Hillo te stemmen...benieuwd wat er dan was gebeurd.
« Laatst bewerkt op: 30-12-2013, 00:22:46 door Pjotr1992 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #370 Gepost op: 30-12-2013, 00:22:04 »
[knorrig modus] ja die botenproef die hadden Noortje en Skye moeten winnen. Dat was de enige die echt geknutseld was ::niet-ok:: vond ik nog steeds de minst goede beslissing [/knorrig modus]
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #371 Gepost op: 30-12-2013, 00:24:00 »
[knorrig modus] ja die botenproef die hadden Noortje en Skye moeten winnen. Dat was de enige die echt geknutseld was ::niet-ok:: vond ik nog steeds de minst goede beslissing [/knorrig modus]

Die moesten catshee en ik winnen, anders werden we weggestemd  ;D

Gelukkig was daar Jann ...
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #372 Gepost op: 30-12-2013, 00:24:16 »
En als MC,LdH,Robbie en ik doorgezet hadden om op Nieky of Hillo te stemmen...benieuwd wat er dan was gebeurd.

Heb ik me eigenlijk geen zorgen over gemaakt omdat ik MC vertrouwde ;D

[knorrig modus] ja die botenproef die hadden Noortje en Skye moeten winnen. Dat was de enige die echt geknutseld was ::niet-ok:: vond ik nog steeds de minst goede beslissing [/knorrig modus]

Je bent geweldig zo Lukie  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #373 Gepost op: 30-12-2013, 00:25:19 »
Heb ik me eigenlijk geen zorgen over gemaakt omdat ik MC vertrouwde ;D

Nou,we hadden hem echt wel bijna mee hoor.  ;D Maar toen kwam jij ineens om de hoek kijken. >:(

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #374 Gepost op: 30-12-2013, 00:46:16 »
Nou,we hadden hem echt wel bijna mee hoor.  ;D Maar toen kwam jij ineens om de hoek kijken. >:(

Mijn loyaliteit heeft altijd bij ons eigen Powerplayerscomplot gelegen hoor ;D maar wie weet dat het gelukt was als jullie eerder met die deal kwamen aanzetten ::fluit::
2024: wie is de Mol?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #375 Gepost op: 30-12-2013, 00:51:07 »
Mijn loyaliteit heeft altijd bij ons eigen Powerplayerscomplot gelegen hoor ;D maar wie weet dat het gelukt was als jullie eerder met die deal kwamen aanzetten ::fluit::

Ook jij kan dus heel goed liegen. Want ik kan zo nog een PM voor me halen waar je hebt gezegd dat je on board was. :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #376 Gepost op: 30-12-2013, 00:53:18 »
plaatsen ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #377 Gepost op: 30-12-2013, 00:54:27 »
Ook jij kan dus heel goed liegen. Want ik kan zo nog een PM voor me halen waar je hebt gezegd dat je on board was. :P

Ja sorry, dat klopte niet :P
2024: wie is de Mol?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #378 Gepost op: 30-12-2013, 01:16:48 »
plaatsen ::bravo::

Citaat van: Pjotr1992 op 15.11.2013, 19:28:43
Hallo allemaal,

Hebben jullie al enig idee op wie jullie gaan stemmen? Robbie, en ik hebben het idee dat Daisy,Nieky en Hillo een beetje een powertrio vormen,hebben al zo vaak bij elkaar op een eiland gezeten,ook met schaduwacounts. En ze zijn erg sterk. Deze zouden we uit elkaar moeten halen. Wat vinden jullie hier van? Ons idee is momenteel om op Daisy te stemmen. Ik hoor graag jullie mening.

Groetjes,
Peter/Pjotr

De algemene radiostilte maakt al veel duidelijk. Misschien moeten we er maar gewoon niet mee door gaan?
Op zich jammer want het had een ware revolutie kunnen zijn als wij, de spelers die er in andere spellen altijd snel uitgekegeld worden, nu eindelijk eens wraak zouden nemen tegen de topspelers in de ranking. Daisy en Nieky staan in die ranking in de top drie en hillo in de top tien. Grote, sterke en gevaarlijke tegenstanders dus en nu is hét moment om die sterke spelers er uit te krijgen. Dan scoren we allemaal sowieso al beter dan een topspeler!
Maar als jullie dat liever niet doen, is het voor mij ook goed, dan vermoed ik dat we allemaal op catshee gaan stemmen. Daarna zullen Pjotr en ik er wel uitvliegen en dan misschien jullie. Dan kunnen we het spel net zo goed laten voor wat het is en gewoon alvast nadenken over wie van de drie powerplayers we deze keer de overwinning gaan geven met onze stem.

Nog een laatste motivatie misschien: in dit spel moet je risico's durven nemen en grote moves durven maken. Dat wordt vaak door een jury ook beloond, want het laat zien dat je het spel écht speelde ipv gewoon mee te liften met een sterke speler. Die sterke speler krijgt op het eind alle krediet, van ons wordt gezegd dat we maar meegelift zijn en zelf niets van grote moves gedaan hebben en hoppa, we winnen weer niet...

Maar als jullie het inderdaad liever niet doen, ook geen enkel probleem. Misschien na deze ronde? Of misschien helemaal niet. Mijn deur staat in ieder geval nog steeds open om dit voorstel verder te zetten, wanneer ook. Maar best niet te lang wachten, want dan wordt het te laat en gaan we één voor één naar de slachtbank. :(

Groetjes!
Robbie

Daisy, Nieky en Hillo? Dat idee heb ik dus absoluut niet. Deze ronde wil ik in ieder geval niet op hen gaan, eerst lijkt het mij verstandig om Catshee eruit te halen, die immers overal doorheenglipt, en daardoor mega-gevaarlijk is. Volgende ronde zou Hillo wat mij betreft een mooie optie kunnen zijn!

Ik weet dat catshee meer genoemd wordt, maar volgende ronde zou ik zeer gaarne mee gaan op Hillo of Nieky. (Daisy liever niet, aangezien zij de enige is met wie ik tot jullie contact eigenlijk echt contact mee heb gehad) Daarbij: Nieky en Hillo zijn volgens mij ook veel 'fanatieker' dan Daisy als ik eerlijk mag zijn. Wie weet zou ik Daisy zelfs volgende ronde zover kunnen krijgen mee te stemmen. Maar nogmaals: deze ronde gaat absoluut mijn voorkeur uit naar catshee.

Overigens: als Daisy, Nieky en Hillo zouden samenwerken, had catshee dan vorige aflevering niet meer stemmen moeten hebben? Lukie had immers ook op hem gestemd, aanegzien hij vast niet op zichzelf had gestemd.

Hmmm, daar heb je wel gelijk in ... :-\\

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #379 Gepost op: 30-12-2013, 01:17:22 »
Dan ga ik in ieder geval nu mijn stem op catshee insturen (oh ja, ik zal natuurlijk niks hierover tegen Daisy melden)

Hoe bedoel je? Catshee had drie stemmen en ik gok dat die van Lukie, Molcrazy en jou waren?

Ik zeg overigens niet dat zij perse samenwerken, enkel dat ze alledrie sterke spelers zijn, kijk maar eens naar de ranking, alledrie staan ze in de top tien, wat dus wil zeggen dat ze alledrie altijd heel ver geraakt zijn.

Maar klinkt als een goed plan voor mij, we stemmen op catshee en volgende keer op één van de grote piefen.

Hoi, hier ben ik weer. :) I kweet dat ik misschien wat pusherig overkom, maar ik ben er gewoon van overtuigd dat wij vier samen moeten werken als we de finale willen halen. En ik denk nu bewijs gevonden te hebben om de samenwerkingen toch aan het licht te stellen.

Toen Lukie in het moeras gewonnen had, hebben Nieky, Daisy en ik gefeliciteerd gepost. Lukie zei dat hij dat van mij niet perse moest horen (allemaal in het spel enzo, ik neem het niet persoonlijk en ik denk dat hij het zo ook niet bedoeld). Ik reageerde dat ik niet de enige was die op hem gestemd heeft en toen zei hij dat de rest van dat zootje ongeregeld (dus van iedereen die op hem gestemd hebben) er niet eens iets durfde te posten.

Daarna zag ik LDH's reactie dat hij vorige keer op catshee gestemd heeft. En ik heb een vermoeden dat Molcrazy dat ook gedaan heeft?
Lukie gelooft in ieder geval dat Daisy en Nieky niet op hem gestemd hadden, aangezien hij hen niet bij dat "zootje ongeregeld" rekent die op hem gestemd hebben. Daisy en Nieky hebben hem er dus duidelijk van overtuigd dat zij niet op hem gestemd hadden. Dan blijven alleen hillo, pjotr, catshee, LDH en Molcrazy over die op Lukie gestemd zouden hebben. Maar ik begrijp dat dat NIET het geval is?

Dat wil dus zeggen dat Daisy en Nieky jullie een beetje verraden hebben. Zij staan nog in een mooi blaadje met Lukie en laten jullie ervoor opdraaien.


Nogmaals, ik wil echt niet te hard doordrammen, ik wil gewoon laten zien dat we allemaal gebruikt worden zodat de anderen kunnen winnen. We zijn nu, met vier tegen drie, nog in de meerderheid om er iets aan te veranderen en om zelf nog te kunnen zorgen dat wij in de finale komen in plaats van zij.

Het gerucht dat ik gehoord dat jullie me samen met Daisy gingen wegstemmen, heb ik ook aan Daisy voorgelegd (zonder te vertellen dat ik nu ook met jullie contact heb opgezocht). En zij zei:
Ik hoop echt dat wij vier samen een sterk front kunnen vormen en de sterke tegenspelers weg kunnen werken. Ik begrijp dat jullie Daisy nog niet weg willen stemmen omdat je er het meeste contact mee gehad hebben, dus laten we ons eerst focussen op Nieky of hillo. Of misschien moeten we kijken wat er deze week gebeurt. Als iemand van hen drie de munt wint, stemmen we misschien best die persoon eruit, om te voorkomen dat zij ons alsnog weg kunnen werken.

Laat maar horen wat jullie ervan denken. :)

Groetjes,
Robbie