Auteur Topic: Concept en regels  (gelezen 8629 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Concept en regels
« Gepost op: 28-12-2013, 11:47:09 »


13 landen
In ‘De Wonderen der Wereld’ gaan twintig kandidaten en hun reisleider dertien landen bezoeken. Uiteraard zal niet iedereen meegaan naar elk land, maar valt in elk land iemand af. In elk land worden opdrachten gespeeld en wordt er gestemd. Welke landen bezocht zullen worden blijft nog geheim. Jullie reisleider, Mick, zal tijdens de reis een dagboek bijhouden.

Ieder voor zich
Bij De Wonderen der Wereld doen we niet aan teams. Het is gelijk ieder voor zich, zowel bij de opdrachten als bij de stemming. Hoe dit bij de stemming precies in zijn werk gaat vind je terug onder het kopje 'het vliegveld'.

De opdrachten
In elk land worden twee opdrachten gespeeld. Maar deze worden allebei niet door iedereen gespeeld, je zult elke week opnieuw moeten beslissen aan welke opdracht je mee wilt doen. Dit kan elke week gedurende 24 uur voordat de opdrachten beginnen in een apart topic. Af en toe zal bij deze opdrachten wel samengewerkt moeten worden, maar er wordt dus niet team tegen team gespeeld.

- Immuniteit
In de ene opdracht zal gespeeld worden voor immuniteit. Degene die deze opdracht wint krijgt een vliegticket naar het volgende land en kan dus niet afvallen die week. De regels zijn uiteraard per opdracht anders en als je deze regels breekt word je gediskwalificeerd en moet je een kwart van je geld inleveren. (over geld later meer)

- Voordeel
In de andere opdracht zal gespeeld worden voor een prijs, die je een voordeel oplevert in de rest van het spel. Deze prijs is elke week anders. Ook voor deze opdrachten geldt dat er aan iedere opdracht regels zijn verbonden en dat als je deze breekt je gediskwalificeerd bent voor die opdracht en een kwart van je geld moet inleveren.

Het vliegveld
Aan het eind van elke week zullen we op het vliegveld iemand achter moeten laten die niet meegaat naar het volgende land. Wie dit is wordt in twee delen bepaald:

- Stemming
Eerst wordt er gestemd. De kandidaten kunnen alleen stemmen op de mensen die aan dezelfde opdracht als zij meedoen. Voor de stemming is natuurlijk een deadline en geldt dat gestemd gestemd is. Uit de twee stemmingen komen twee genomineerden. Als bij één van de stemmingen een gelijke stand komt wordt in eerste instantie gekeken naar het aantal verkregen tegenstemmen op vorige stemmingen en als hier (nog) geen sprake van is of ook hieruit volgt een gelijke stand dan zijn beide kandidaten genomineerd.

- Eliminatieopdracht
Deze genomineerden zullen door middel van een eliminatieopdracht uitvechten wie er nog mag blijven. Wat deze opdracht inhoudt weten de andere kandidaten niet en mag ook niet aan hen worden doorverteld.

De Cobra
Maar niet alleen de twee weggestemde kandidaten zullen aan de proef moeten deelnemen om in het spel te blijven. Er zal nog iemand genomineerd worden door een 21e kandidaat, de Cobra. De Cobra is een mysterieuze figuur die elke week een derde kandidaat naar de proef stuurt. De enige taak van de Cobra is om elke week iemand te nomineren voor eliminatie. Als de kandidaat die door de Cobra ook daadwerkelijk afvalt heeft de Cobra kans om uiteindelijk ook mee te gaan doen aan het spel als kandidaat. Wie deze Cobra is blijft uiteraard nog geheim maar hier hebben we niemand voor nodig, dus het is geen soort van Mol, dat je kunt aangeven dat jij dat wel wilt zijn.
Elke week zal de Cobra aangeven waar hij op zal gaan letten voor het nomineren van kandidaten. Zelfs als je niet door je medekandidaten wordt weggestemd loop je dus nog steeds het risico het spel te moeten verlaten. De enige manier om zeker te zijn van een bezoek aan het volgende land is een vliegticket, wat je immuniteit biedt.
« Laatst bewerkt op: 28-12-2013, 11:50:44 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Concept en regels
« Reactie #1 Gepost op: 28-12-2013, 11:49:19 »
Geld
In elk land dat de kandidaten bezoeken krijgen ze wat geld. Dit mogen ze uitgeven, daar komen mogelijkheden voor, maar dit mogen ze ook sparen. Het vliegticket voor de finalebestemming is namelijk nogal duur, en dit moeten de kandidaten zelf betalen. Een vliegticket kost €758,63. Op het moment dat een kandidaat dit bedrag hebt, kan deze vanuit het voorlaatste land naar het laatste land meereizen. In de halve finale komen ook nog kansen om geld te verdienen.
Geld kunnen kandidaten ook aan elkaar geven. Als je dit wilt doen, moet je mij een pm sturen met daarin de zin:
‘Ik geef (bedrag dat je wilt geven) aan (naam van kandidaat).’
Dit kan alleen niet op het moment dat je weggestemd bent en het nog niet zeker is of je erin blijft of niet. Dit is dus tijdens de eliminatieopdracht en vlak daarvoor.
Verder komen in het spel nog meer mogelijkheden om geld te verdienen.


Land 7, 12 en 13
Land 7, 12 en 13 zijn bijzondere landen. In elk van deze landen ga je een nieuwe fase van het spel in, als je dit land haalt natuurlijk.
- Vanaf land 7 worden de spelregels wat aangepast, dit is dan ook vergelijkbaar met een samensmelting. Het enige verschil is eigenlijk dat er geen teams zijn om samen te smelten.
- In land 12 wordt de Halve Finale gespeeld, hier krijgen de overgebleven kandidaten de kans om het geld dat ze nog nodig hebben voor een vliegticket naar land 13 te betalen.
- In land 13 wordt de Finale gespeeld. Deze zal uit meerdere onderdelen bestaan. Welke dit zijn wordt duidelijk in het land zelf.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2014, 22:57:38 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concept en regels
« Reactie #2 Gepost op: 1-01-2014, 13:11:02 »
Wooow, dit klinkt leuk zeg!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Concept en regels
« Reactie #3 Gepost op: 1-01-2014, 13:20:16 »
 :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Concept en regels
« Reactie #4 Gepost op: 1-01-2014, 13:30:18 »
Wooow, dit klinkt leuk zeg!
Klinkt zeker als een leuk concept. Ik ga er eens over nadenken of het in mijn drukke schema past. Ziet er namelijk ook wel weer tijdrovend uit

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Concept en regels
« Reactie #5 Gepost op: 1-01-2014, 13:37:37 »
Ziet er interessant uit! Een vraagje: wordt het voordeel dat je kunt winnen bij een opdracht voor de opdracht bekend gemaakt of blijft het een verrassing tot er een winnaar is?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Concept en regels
« Reactie #6 Gepost op: 1-01-2014, 13:43:53 »
Heel leuk en origineel bedacht. mijn Complimenten
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Concept en regels
« Reactie #7 Gepost op: 1-01-2014, 13:45:34 »
Ziet er interessant uit! Een vraagje: wordt het voordeel dat je kunt winnen bij een opdracht voor de opdracht bekend gemaakt of blijft het een verrassing tot er een winnaar is?
Dat wordt zelfs al bekend gemaakt voor de opdrachtindeling, zodat je dat ook kunt meenemen in je overweging aan welke opdracht je meedoet. ;)

Heel leuk en origineel bedacht. mijn Complimenten
Dankjewel ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concept en regels
« Reactie #8 Gepost op: 1-01-2014, 13:46:15 »
Zoals eerder gemeld ga ik dit spel aan mij voorbij laten gaan als deelnemer, maar het concept ziet er leuk uit, dus ik ga het zeker volgen is als aandachtig toeschouwer. ::jaja::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Concept en regels
« Reactie #9 Gepost op: 1-01-2014, 14:17:46 »
Leuke promo! ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concept en regels
« Reactie #10 Gepost op: 1-01-2014, 15:04:14 »
Klinkt leuk  ::bravo::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Concept en regels
« Reactie #11 Gepost op: 1-01-2014, 15:14:22 »
Wahahaha

Zat al een tijdje te denken, als ik nog eens ergens een kort filmpje voor in elkaar moet klussen moet ik dát nummer gebruiken als intro.
En jullie hadden dezelfde gedachte ::rofl:: ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Concept en regels
« Reactie #12 Gepost op: 1-01-2014, 15:25:16 »
Hahaha, ik was het eigenlijk meer per toeval tegengekomen maar ik vond het indd wel mooi passen :)

(Maar best wel eng :o)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Concept en regels
« Reactie #13 Gepost op: 1-01-2014, 15:38:28 »
Hahaha, ik was het eigenlijk meer per toeval tegengekomen maar ik vond het indd wel mooi passen :)

(Maar best wel eng :o)

Spannend ::hyper::
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Concept en regels
« Reactie #14 Gepost op: 1-01-2014, 16:35:20 »
Even over de opdrachten: ieder moet zelf kiezen aan welke opdracht hij/zij deelneemt. Zou het dan in principe kunnen dat er bv 5 kandidaten meedoen aan de ene opdracht en 15 aan de andere?
2024: wie is de Mol?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Concept en regels
« Reactie #15 Gepost op: 1-01-2014, 16:37:05 »
Nee, elke week wordt er een minimum (en dus ook een maximum) aantal kandidaten per opdracht aangegeven.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Concept en regels
« Reactie #16 Gepost op: 1-01-2014, 16:41:19 »
Nee, elke week wordt er een minimum (en dus ook een maximum) aantal kandidaten per opdracht aangegeven.

En is het dan: wie eerst komt, eerst maalt?
2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concept en regels
« Reactie #17 Gepost op: 1-01-2014, 16:51:20 »
En je weet wie zich voor welke opdracht heeft opgegeven?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Concept en regels
« Reactie #18 Gepost op: 1-01-2014, 17:13:46 »
En is het dan: wie eerst komt, eerst maalt?
Jup

En je weet wie zich voor welke opdracht heeft opgegeven?
Ja, aangezien je waarschijnlijk graag bij degene die je weg wilt stemmen wilt zitten is dat wel handig :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concept en regels
« Reactie #19 Gepost op: 1-01-2014, 17:22:00 »
Ssst meteen mijn tactiek al te verraden...

Ik denk dat ik me wel ga aanmelden :D
Keep calm and eat chocolates!