Auteur Topic: Vuurwerk  (gelezen 23958 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Vuurwerk
« Gepost op: 31-12-2013, 12:58:45 »
Irritant, maar nog veel deprimerender....
dat ze in Amersfoort een kat hebben moeten inslapen omdat iemand vuurwerk in zijn achterwerk gestopt had. Het beestje is nog net in een plas bloed thuis kunnen komen, maar eenmaal bij de dierenarts bleek dat het beestje niet meer te redden was.

Goh, wat een pret hebben we toch weer gehad!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #1 Gepost op: 31-12-2013, 13:08:29 »
Ja, ik las het ook. Hele zieke geesten die zoiets doen. Ik las dat er ook al een hondje was omgekomen omdat mensen vuurwerk om zijn hals hadden gebonden.  ::ohno::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #2 Gepost op: 31-12-2013, 13:34:55 »
Sorry voor iedereen die graag vuurwerk afsteekt, maar van mij mag er een algeheel vuurwerkverbod komen.

1) ze zijn al weken aan het afsteken. Vooral 's avonds hele harde klappen.
2) Je zag daarstraks een groepje jongens langs komen en echt overal zoeken naar dingen die ze kapot konden maken. Er stond nog 1 groene kliko en net zo lang rotjes erin gooien tot het deksel opensprong. Daarna in een gangetje bij de huizen hier tegenover kijken of er nog wat was.... helaas, dus toen liepen ze maar door... Ik vind het niet te begrijpen dat we als gemeenschap het goedkeuren dat er zoveel de lucht in wordt geblazen: bushaltes, vuilnisbakken, bloembakken... persoonlijke voorwerpen van mensen.
3) Het gegooi naar mens en dier, en de angst van dezen hiervoor.

Ik weet dat de goeden het moeten ontgelden door de kwaden, maar de enige oplossing is het compleet verbieden. Er komt steeds meer illegaal zwaar vuurwerk omdat mensen gewoon niet tevreden zijn met wat er in de winkels verkrijgbaar is en dit houd je ook niet tegen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuurwerk
« Reactie #3 Gepost op: 31-12-2013, 13:42:35 »
*Nieky heeft ooit een 9 gehaald met een betoog voor het vuurwerkverbod
You'll never walk alone

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #4 Gepost op: 31-12-2013, 14:32:16 »
*Nieky heeft ooit een 9 gehaald met een betoog voor het vuurwerkverbod

 ::bravo::  ::bravo::  ::bravo::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #5 Gepost op: 31-12-2013, 14:53:51 »
Ik word echt helemaal gek hier, het is nog nooit zo erg geweest als dit jaar. Volgens mij ging er net weer iets aan gruzelementen, grrr.....

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Vuurwerk
« Reactie #6 Gepost op: 31-12-2013, 14:56:53 »
Sorry voor iedereen die graag vuurwerk afsteekt, maar van mij mag er een algeheel vuurwerkverbod komen.

1) ze zijn al weken aan het afsteken. Vooral 's avonds hele harde klappen.
2) Je zag daarstraks een groepje jongens langs komen en echt overal zoeken naar dingen die ze kapot konden maken. Er stond nog 1 groene kliko en net zo lang rotjes erin gooien tot het deksel opensprong. Daarna in een gangetje bij de huizen hier tegenover kijken of er nog wat was.... helaas, dus toen liepen ze maar door... Ik vind het niet te begrijpen dat we als gemeenschap het goedkeuren dat er zoveel de lucht in wordt geblazen: bushaltes, vuilnisbakken, bloembakken... persoonlijke voorwerpen van mensen.
3) Het gegooi naar mens en dier, en de angst van dezen hiervoor.

Ik weet dat de goeden het moeten ontgelden door de kwaden, maar de enige oplossing is het compleet verbieden. Er komt steeds meer illegaal zwaar vuurwerk omdat mensen gewoon niet tevreden zijn met wat er in de winkels verkrijgbaar is en dit houd je ook niet tegen.

Een heel mooi betoog maar dat gaat er natuurlijk nooit komen. Als we het hier in Nederland gaan verbieden kan je het nog zo in Belgie/Duitsland gaan kopen. En volgens mij kan je daar nog zwaarder vuurwerk kopen dan hier in NL. Ik denk dat je dan meer illegaal vuurwerk gaat krijgen met alle gevolgen van dien.

Ik ben het met je eens dat het overlast veroorzaakt voor mens en dier, maar pak daarvoor de personen op (en straf ze zwaar) die het veroorzaken ipv een algeheel verbod af te kondigen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #7 Gepost op: 31-12-2013, 15:01:09 »
Nederland is het enige land in Europa waar particulieren vuurwerk af mogen steken, ik geloof ook niet dat ze in welk ander land dezelfde problemen heeft met vuurwerk als wij. Als er helemaal geen vuurwerk af gestoken mag worden, dan val je volgens mij nogal op als je het wel doet en kun je dus eerder opgepakt en strenger gestraft worden. Ik ga al jaren de straat niet meer op met oudejaarsdag. De meeste slachtoffers van vuurwerkongelukken betreft nog altijd omstanders en niet de gekkies zelf.

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Vuurwerk
« Reactie #8 Gepost op: 31-12-2013, 15:04:26 »
Nederland is het enige land in Europa waar particulieren vuurwerk af mogen steken,

Ehm, in België mag het ook hoor  ::jaja::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuurwerk
« Reactie #9 Gepost op: 31-12-2013, 15:07:01 »
Je geeft tuig gewoon een soort wapens :P

Natuurlijk kunnen veel mensen er wel mee omgaan, maar een deel niet.
En waarom heel oudjaarsdag vuurwerk afsteken ? Wat is er mis met een regel dat het alleen tussen 12 en 1 mag ? :P
You'll never walk alone

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Vuurwerk
« Reactie #10 Gepost op: 31-12-2013, 15:10:17 »
Wat is er mis met een regel dat het alleen tussen 12 en 1 mag ? :P

 ::ok::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Vuurwerk
« Reactie #11 Gepost op: 31-12-2013, 15:37:35 »
Ik zou het jammer vinden als eer een vuurwerkverbod zou komen. Ik vind het triest dat die kinderen niet beter worden opgevoed en leren dat spullen van een ander vernielen leuk is...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #12 Gepost op: 31-12-2013, 15:39:07 »
Tja,officieel mag het pas sinds 11 uur vanmorgen, maar er wordt al 2 weken geschoten, dus tja, wat hou je tegen met een verbod...

Ik ben tegen een verbod. Ik hou niet van de harde knallen, maar ik geniet erg van het siervuurwerk, en ik vind het super leuk dat iedereen om middernacht de straat op komt.

En dat wat Vieffan zegt, het gaat om het vandalisme met vuurwerk, dat moet aangepakt worden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vuurwerk
« Reactie #13 Gepost op: 31-12-2013, 15:41:37 »
Ik vind siervuurwerk mooi maar van die knallen hou ik ook niet  ::ohno::

Heb vandaag ook al 3 dingen laten vallen omdat ik af en toe best schrik van die knallen  :-\\

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuurwerk
« Reactie #14 Gepost op: 31-12-2013, 15:44:40 »
Het kan nog erger. In het weiland achter ons huis zijn ze aan het carbietschieten. En dat maakt een hard geluid
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #15 Gepost op: 31-12-2013, 15:45:29 »
oh carbid vind ik geweldig!
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuurwerk
« Reactie #16 Gepost op: 31-12-2013, 15:49:34 »
Dit lijkt mij een geweldig onderwerp voor huiskamer c.q. stelling vd week-topic ::ok::

--

Voorts vind ik het irritant dat ik, at first glance, er nog maar heel weinig van de medeforummersquiz lijk te weten :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #17 Gepost op: 31-12-2013, 16:03:56 »
oh carbid vind ik geweldig!

Ik vind dat ook geweldig...bij ons oude huis deden ze het altijd op het veld voor ons huis...ik kon daar mega van genieten ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vuurwerk
« Reactie #18 Gepost op: 31-12-2013, 16:04:40 »
oh carbid vind ik geweldig!
Ik vind dat ook geweldig...bij ons oude huis deden ze het altijd op het veld voor ons huis...ik kon daar mega van genieten ::bravo::

Het is ook wel leuk maar na een tijdje worden die knallen een beetje irritant
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurwerk
« Reactie #19 Gepost op: 31-12-2013, 16:18:48 »
Ik zou het jammer vinden als eer een vuurwerkverbod zou komen. Ik vind het triest dat die kinderen niet beter worden opgevoed en leren dat spullen van een ander vernielen leuk is...

Zo lang ouders het nog aan staan te moedigen kan je er weinig van verwachten....
Zo was er laatst het artikel over de ouders en hun zoon die gearresteerd waren, omdat de zoon illegaal vuurwerk afstak, vader zich verzette en omdat het illegaal vuurwerk was met de verdenking dat er thuis nog meer lag, moeder ook gearresteerd was. Hoe kan je dan als kind normen en waarden leren met zulke ouders....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.