Poll

Wie is de mol NIET?

Susan
15 (9.6%)
Sofie
81 (51.6%)
Freek
61 (38.9%)

Totaal aantal stemmen: 108

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 107729 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #320 Gepost op: 15-03-2014, 14:35:18 »
Grappig: meer mensen denken dat Sofie niet de mol is dan dat Freek niet de mol is!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #321 Gepost op: 15-03-2014, 14:41:11 »
Grappig: meer mensen denken dat Sofie niet de mol is dan dat Freek niet de mol is!
Dat komt omdat aan het begin van deze poll de optie van Freek er niet bij zat.

Offline mol24

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #322 Gepost op: 15-03-2014, 15:06:13 »
De onmolse acties van Sofie:

Opdracht 7: Drakenboot
Sofie geeft de hele groep een spoedcursus roeien. Waardoor de hele groep beter weet hoe ze goed moeten roeien in de roeiwedstrijd.

Opdracht 9: Onderhandeling
Na de onderhandeling lijkt Sofie oprecht verslagen/teleurgesteld dat ze geen vrijstelling heeft.

Opdracht 14: Processie
Sofie herkent als enige Jan-Willem, terwijl Aaf Jan-Willem niet zag. Als Freek en Susan Jan-Willem ook hadden gezien was Sofie degene die ervoor zorgde dat Jan-Willem zijn jokers kwijt was en er geld in de pot kwam.

Opdracht 15: Jeeps
Als Susan tegen Sofie zegt dat ze hun stuk boot hebben gezien zegt Sofie dat hun dat stuk beter kunnen meenemen, omdat het heel moeilijk wegwijzen is in een zandvlakte. Als Mol zou je juist zeggen “Oké fijn, probeer me even uit te leggen waar jullie nu zitten”(terwijl de tijd maar door tikt).
Als Tygo aan Sofie vraagt of ze Mol of kandidaat is zegt Sofie “Mol”. Als Mol zou je dit denk ik niet zeggen en als ze het toch zegt als Mol, zouden ze het bij de montage er waarschijnlijk uitknippen.

Opdracht 17: Windmolens
Tijdens het 14 kilo zand scheppen gaat Sofie als enige van te voren in de zak voelen, zodat ze daarna beter 14 kilo kan schatten. Als Mol zou je dat niet doen omdat het meer opvalt dat je verkeerd hebt geschat.

Opdracht 18 : Vingerafdruk
Sofie deelt vlak voor de opdracht de informatie over de vingerafdrukborden met Susan. Als Mol zou je bang zijn dat Susan dit ook met andere kandidaten zou delen en de rest ook beter zou weten wat die halve ronde streepjes op de borden waren en misschien daarom de opdracht beter was gelukt. Ze wilde gewoon weten hoe haar Mol hierop reageerden.
 
Iemand aanvullingen???

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #323 Gepost op: 15-03-2014, 22:07:23 »
De onmolse acties van Sofie:

Opdracht 7: Drakenboot
Sofie geeft de hele groep een spoedcursus roeien. Waardoor de hele groep beter weet hoe ze goed moeten roeien in de roeiwedstrijd.

Opdracht 9: Onderhandeling
Na de onderhandeling lijkt Sofie oprecht verslagen/teleurgesteld dat ze geen vrijstelling heeft.

Opdracht 14: Processie
Sofie herkent als enige Jan-Willem, terwijl Aaf Jan-Willem niet zag. Als Freek en Susan Jan-Willem ook hadden gezien was Sofie degene die ervoor zorgde dat Jan-Willem zijn jokers kwijt was en er geld in de pot kwam.

Opdracht 15: Jeeps
Als Susan tegen Sofie zegt dat ze hun stuk boot hebben gezien zegt Sofie dat hun dat stuk beter kunnen meenemen, omdat het heel moeilijk wegwijzen is in een zandvlakte. Als Mol zou je juist zeggen “Oké fijn, probeer me even uit te leggen waar jullie nu zitten”(terwijl de tijd maar door tikt).
Als Tygo aan Sofie vraagt of ze Mol of kandidaat is zegt Sofie “Mol”. Als Mol zou je dit denk ik niet zeggen en als ze het toch zegt als Mol, zouden ze het bij de montage er waarschijnlijk uitknippen.

Opdracht 17: Windmolens
Tijdens het 14 kilo zand scheppen gaat Sofie als enige van te voren in de zak voelen, zodat ze daarna beter 14 kilo kan schatten. Als Mol zou je dat niet doen omdat het meer opvalt dat je verkeerd hebt geschat.

Opdracht 18 : Vingerafdruk
Sofie deelt vlak voor de opdracht de informatie over de vingerafdrukborden met Susan. Als Mol zou je bang zijn dat Susan dit ook met andere kandidaten zou delen en de rest ook beter zou weten wat die halve ronde streepjes op de borden waren en misschien daarom de opdracht beter was gelukt. Ze wilde gewoon weten hoe haar Mol hierop reageerden.
 
Iemand aanvullingen???


Tja, wel een aardig lijstje. Hoewel, ik heb Sofie totaal niet als mol, maar niks hiervan is toch echt sluitend, alles hier gaat niet om geld eigenlijk:

drakenboot: wordt helemaal niet in beeld gebracht, misschien lult ze maar wat. Ze zat ook achterin de boot, misschien peddelde ze zelf helemaal niet.
onderhandeling: dit kan ook gewoon gespeeld zijn.
processie: het is mogelijk dat susan en freek eerder stonden en er dus aan sofie doorgegeven was dat ze hem gewoon kon herkennen oid. In ieder geval leek het kandidaats, maar het leverde toch geen geld op.
jeeps: of ze brengen het juist in beeld omdat mensen zich daar toch niet door laten beďnvloeden, en dan is het leuk in aflevering 10.
windmolens: het is wel een slim idee om te wegen vanuit kandidaatsopzicht, dus als mol is dat ook een slimme manier om kandidaats te lijken. en ik weet trouwens niet eens wat je bedoelt, want volgens mij ging iedereen wegen.
vingerafdruk: het kwam van beide kanten, dit is niet echt een reden om iemand als mol uit te sluiten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #324 Gepost op: 15-03-2014, 22:10:26 »
Maar als je op die manier gaat kijken dan kan je nooit de Mol raden.
The British are not impressed.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #325 Gepost op: 15-03-2014, 23:09:18 »
Ik ben nu thuis en niet heel veel fut meer om de molse acties van Sofie neer te zetten dus dat ga ik morgen doen. Daarbij is die lijst inderdaad redelijk snel onderuit te halen. En als doordenker waarom zouden ze het niet een keer andersom doen. Niet de mol in de luwte houden maar de mol eens op de voorgrond zetten (of meer op de voorgrond) want daar houdt niemand rekening mee waarschijnlijk

Edit: Ik zet het dan wel in het topic van Sofie neer.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 23:40:24 door Syllie10 »

Offline mol24

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #326 Gepost op: 16-03-2014, 08:07:53 »
Persoonlijk dacht ik ook dat er meer en duidelijkere kandidaten acties van Sofie waren. T'is gewoon dat ik in Sofie een hele fanatieke tactische kandidaat zie en daarom wilde gaan uitzoeken wanneer ze echt kandidaats is. Maar dat viel nog niet mee  ;) 

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #327 Gepost op: 16-03-2014, 11:50:32 »
Grote kans dat Susan de mol is. Alleen vind ik het jammer dat Susan de vrijstelling pakt terwijl ze hem niet nodig heeft. ook heb ik mij erg geďrriteerd bij de opdracht windmolens ze weet dat Jan Willem de goeie windmolen heeft geraden waarom dan zo hoogtevrees achtig doen terwijl ze gewoon naar boven kan.(Sorry ik geloof haar hoogtevrees niet).

Susan als mol 4
Sofie als mol 4.5

Als Susan de vrijstelling en windmolens helemaal naar boven was gegaan.
Susan als mol 6       

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #328 Gepost op: 16-03-2014, 12:17:57 »
Moedermol, Susan moest wel kiezen tussen Freek en Tygo. Ze moest voor één van de twee kiezen dus de ander zou sowieso benadeelt worden. En dan is het toch logisch dat ze voor Freek gaat (zie de post van Theoreticus)?

Verder denk ik dat ze met het geven van een joker aan Daphne haar imago als lieve, ietwat naďeve, eerlijke Susan in stand houdt en zo een verdenking weghaalt. Hardstikke slim!  ::ok::

En als laatste.. natuurlijk gaat ze voor de vrijstelling. Dat is kandidaats, het zou vreemd zijn om een vrijstelling te late liggen. Iedere Mol gaat toch voor een vrijstelling?

EDIT: oh rubes, ik geloof haar hoogtevrees wel. Ik denk niet dat het per se hoogtevrees was maar dat ze het gewoon echt eng vond. Het heeft verder geen toegevoegde waarde om wel of niet naar boven te gaan dus waarom zou ze het faken? Raar dat je het daarvan laat afhangen of je haar nu wel of geen goede Mol vindt. Persoonlijk vind ik Susan zeker een goede Mol!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 12:19:47 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #329 Gepost op: 16-03-2014, 12:58:24 »
En als laatste.. natuurlijk gaat ze voor de vrijstelling. Dat is kandidaats, het zou vreemd zijn om een vrijstelling te late liggen. Iedere Mol gaat toch voor een vrijstelling?

Met dit argument zou Freek ook mol kunnen zijn, dus dit gaat niet op ;) Dan had Susan wel wat beter haar best gedaan bij 5 op een rij als dat het geval was.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #330 Gepost op: 16-03-2014, 13:00:44 »
Met dit argument zou Freek ook mol kunnen zijn, dus dit gaat niet op ;) Dan had Susan wel wat beter haar best gedaan bij 5 op een rij als dat het geval was.

Ik heb het niet over Freek, ik heb het over Susan, natuurlijk gaat het argument dan wel op. Dat het toevallig ook voor een andere kandidaat geldt hoeft niet te betekenen dat het argument opeens niet meer geldt.  ::ohno::

Overigens vind ik het bij 5 op een Rij een heel ander verhaal. Daar ging het om geld (de jacht is geopend opdracht) en was het veel voordeliger als Mol om de vrijstelling niet te hoeven verdedigen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #331 Gepost op: 16-03-2014, 13:05:56 »
Geen sterk argument dan.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #332 Gepost op: 16-03-2014, 13:16:22 »
Je kan het ook zien als Suzan of andere kandidaat de mogelijkheid zou krijgen van 2000 euro in de pot of iedereen vrijstelling. Als kandidaat kies je ook voor de groep vrijstelling en niet voor de 2000 dan weet iedereen dat je de mol niet bent en heb je ook nog eens de kans dat je eruit ligt. Door deze actie is Jan Willem Tygo en Sofie haar nog meer gaan verdenken. 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #333 Gepost op: 16-03-2014, 19:50:43 »
vrijstelling voor de neus van een andere kandidaat weg te pakken.

Susan liet zich bij de 5 op een rij opdracht wel erg gemakkelijk er uit spelen
Tja, ze stelde zelf voor omgekeerd alfabetisch te doen, maar dat werd het niet. Als ze dan toch als 1 van de laatsten is waarom hem dan niet pakken, de rest heeft het ding laten liggen?!

En de 5 op rij, is dan ingegeven dat ze zich af wilde laten gaan. Om zodoende stemrecht te krijgen. Nog niet zo verkeerd toch? Aangezien Freek dan uiteindelijk allemaal verkeerde kokertjes uit de zee plukt.

geďrriteerd bij de opdracht windmolens
Zou niet weten waarom? Ze wist al dat Freek goed was gegaan. Dat zou gevierd worden daar beneden. Wat dan beter dan super kandidaats de tranen laten vloeien over je eigen prestatie die toch van nul en generlei waarde was?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #334 Gepost op: 16-03-2014, 23:49:54 »
Niet de mol in de luwte houden maar de mol eens op de voorgrond zetten (of meer op de voorgrond) want daar houdt niemand rekening mee waarschijnlijk

Dat zou dus betekenen dat Susan de mol is? Iedere keer als die een telefoon of porto in handen had, werkte die bijvoorbeeld niet goed én werd deze keer ook al meteen in beeld gebracht. Dit soort acties zie je anders pas in de laatste afleveringen. Waren toch wel momenten waarop ik twijfelde aan 'Susan is de mol'...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #335 Gepost op: 16-03-2014, 23:52:27 »
Dat zou dus betekenen dat Susan de mol is? Iedere keer als die een telefoon of porto in handen had, werkte die bijvoorbeeld niet goed én werd deze keer ook al meteen in beeld gebracht. Dit soort acties zie je anders pas in de laatste afleveringen. Waren toch wel momenten waarop ik twijfelde aan 'Susan is de mol'...
Nee, denk toch eerder dat Sofie de mol is ;) Staat meer uitleg in het kandidatentopic van Sofie ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #336 Gepost op: 16-03-2014, 23:59:17 »
1. Susan pakt al in aflevering 2 een vrijstelling. Ze benadeelt hier direct Tygo mee die na haar aan de beurt is en geen vrijstelling meer kan pakken. Weliswaar wordt de zwarte vrijstelling ingezet maar dat kan de mol van te voren niet weten.

2. Bij het traktatie spel geeft Susan Daphne een joker.  Ze benadeelt hiermee direct JW en Sofie die ook met lege handen stonden.

3. Ze heeft directe  invloed bij het gunnen van de finale vrijstelling en geeft Freek een voordeel en benadeelt opnieuw Tygo.

Sofie heeft alleen twee maal invloed gehad bij het inzetten van de zwarte vrijstelling en het gunnen van de finale vrijstelling.

1. Dus een mol mag nooit een vrijstelling ofzo pakken, volgens jou? Dan ga ik dat op mijn lijstje voor volgend jaar zetten, iedereen die een vrijstelling bemachtigd, minder kans heeft om de mol te zijn. Als Susan de mol was, wist ze wel dat de ZV ingezet gevonden was en ingezet was. Ze bewaarde hem als enige toch? Daardoor kwam de ZV beter tot zijn recht, zeker bij de tweede keer dat hij ingebracht werd.

2. JW die een joker aan Tygo geeft, heeft ook andere kandidaten benadeeld? Daarbij is het al eerder eens voor gekomen, dus snap niet waarom dit een probleem zou moeten zijn.

3. Sofie ook. Daarbij weet Susan op dat moment niet welke namen de andere opgeschreven hebben.

Dan vind ik de invloed d.m.v. zwarte vrijstelling tweemaal van Sofie toch meer invloed uiteindelijk hebben gehad. Eerste keer pakte ze van heel veel kandidaten hun voordeel af. Vervolgens gaat ze Freek dusdanig voorliegen dat hij de vrijstelling inzet en kwijt raakt. Je derde punt geldt ook voor Sofie...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #337 Gepost op: 17-03-2014, 00:02:06 »
Nee, denk toch eerder dat Sofie de mol is ;) Staat meer uitleg in het kandidatentopic van Sofie ;)

Daarin heb ik eigenlijk weinig overtuigends gezien...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #338 Gepost op: 17-03-2014, 00:06:39 »
Daarin heb ik eigenlijk weinig overtuigends gezien...
Dat kan. Ik heb dat andersom met Susan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #339 Gepost op: 17-03-2014, 05:58:13 »
Dan vind ik de invloed d.m.v. zwarte vrijstelling tweemaal van Sofie toch meer invloed uiteindelijk hebben gehad. Eerste keer pakte ze van heel veel kandidaten hun voordeel af. Vervolgens gaat ze Freek dusdanig voorliegen dat hij de vrijstelling inzet en kwijt raakt. Je derde punt geldt ook voor Sofie...
Precies. Ik zou het wat betreft jokers en vrijstellingen veel kwalijker vinden als Sofie de mol is: eerst liegen dat de zwarte vrijstelling wordt ingezet, zodat Freek zijn vrijstelling niet inzet en vervolgens liegen dat hij wel wordt ingezet, zodat Freek zijn vrijstelling inzet en kwijtraakt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.