Poll

Wie is de mol NIET?

Susan
15 (9.6%)
Sofie
81 (51.6%)
Freek
61 (38.9%)

Totaal aantal stemmen: 108

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 107735 keer)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #340 Gepost op: 17-03-2014, 08:08:27 »
Dat zou dus betekenen dat Susan de mol is? Iedere keer als die een telefoon of porto in handen had, werkte die bijvoorbeeld niet goed én werd deze keer ook al meteen in beeld gebracht. Dit soort acties zie je anders pas in de laatste afleveringen. Waren toch wel momenten waarop ik twijfelde aan 'Susan is de mol'...
En bv dat Susan haar enveloppe post, naar de camera kijkt en zegt: "zo, daar kan niets meer mee gebeuren" En dacht ik ook nog zo'n soort flits die we vaker zagen in de afleveringen. Zouden ze de mol op die manier wel zo in de picture zetten?
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #341 Gepost op: 17-03-2014, 08:11:40 »
Precies. Ik zou het wat betreft jokers en vrijstellingen veel kwalijker vinden als Sofie de mol is: eerst liegen dat de zwarte vrijstelling wordt ingezet, zodat Freek zijn vrijstelling niet inzet en vervolgens liegen dat hij wel wordt ingezet, zodat Freek zijn vrijstelling inzet en kwijtraakt.
Dit! Meer kandidaats kan toch bijna niet?
Dat dan weer wel

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #342 Gepost op: 17-03-2014, 08:22:38 »
Precies. Ik zou het wat betreft jokers en vrijstellingen veel kwalijker vinden als Sofie de mol is: eerst liegen dat de zwarte vrijstelling wordt ingezet, zodat Freek zijn vrijstelling niet inzet en vervolgens liegen dat hij wel wordt ingezet, zodat Freek zijn vrijstelling inzet en kwijtraakt.
Daarom gunde ze Freek ook de finale vrijstelling ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #343 Gepost op: 17-03-2014, 10:50:33 »
eerste vrijstelling van Susan was echt niet nodig geweest en ook niet functioneel voor een mol
Die begrijp ik niet: ze stelde zelf voor omgekeerd alfabetisch te doen, dan had ze hem vast niet gepakt maar had ze geld vernietigd. Maar dat werd het niet en ze ging als bijna laatste, alleen Tygo kwam nog zoeken. Waarom hem dan niet pakken, de rest heeft hem laten liggen, en jij kan als mol ongezien 2 afleveringen doorkomen. Daarbij ook nog eens een extra speler in het spel laten met die aparte executie. Geeft echt voordeel voor de mol in het kader van zand in de ogen ::) ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #344 Gepost op: 17-03-2014, 13:43:09 »
Het blijft een kwestie van perspectief uiteraard. Zoals ik al eerder schreef zou een mol toch andere kwaliteiten moeten hebben om kandidaats over te komen. Daarnaast vraag ik me af of dit wel zo is: dat kandidaats overkomen. Ze valt wel heel erg op door een vrijstelling te pakken om deze vervolgens niet in te zetten terwijl alle anderen wel hun jokers en vrijstellingen kwijt zijn. Het zou haar wel eens erg verdacht kunnen maken. Waarom zou een mol dat doen in aflevering 2? Ze kon nog onopvallend opgaan in de groep van 9 kandidaten.


Ik denk juist helemaal niet dat het Susan bij de andere kandidaten verdacht maakt dat ze nog een vrijstelling heeft. Ze gaf na de executie zo knullig toe dat ze nog een vrijstelling had, zo knullig dat ik in ieder geval meteen dacht 'nou dat zou een mol dus nooit doen', alsof ze zich echt bezwaard voelde dat zij nog een vrijstelling had en de rest niet. Bovendien: juist door haar vrijstelling werd Susan de volgende aflevering tot tweemaal als vertrouwenspersoon benoemd (en koos Daphne om haar scherm te laten zien, wetende dat dan iedereen doorging naar de volgende aflevering, iets wat de mol duidelijk moest zien te bereiken). Al met al vind ik dit voor een mol juist een hele handige actie.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #345 Gepost op: 17-03-2014, 18:44:49 »
Daarom was vorig jaar veel leuker dan dit jaar. Kees zou de vrijstelling gewoon hebben ingezet in aflevering 2. Vorig jaar bij de executie heeft kees ook niet mee bemoeid.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #346 Gepost op: 17-03-2014, 20:27:59 »
Ik kan me ook niet voorstellen dat Freek zich bij het enveloppen halen in aflevering 9 zo heeft laten misleiden door Susan. zoals hier verondersteld wordt.Zo dom is hij echt niet.
Freek heeft zich het hele seizoen uitermate naief opgesteld. Ik wil hem hier niet direct dom noemen, maar al die acties die door velen als mols werd gezien, waren simpelweg niet zo snugger. En per slot van rekening verdenkt hij nog steeds de mol niet, een zeldzaamheid in de finale.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #347 Gepost op: 18-03-2014, 08:01:18 »
niet direct dom noemen, maar al die acties die door velen als mols werd gezien, waren simpelweg niet zo snugger
Ja daar kon je weleens gelijk in hebben. Een 2e Tim Kamps (met oa zijn geblunder in het Hofdihuis waar ik toen intrapte - niks mols!). Of Edo en nog een kandidaat die een som als 100:20 niet op konden lossen. Niet mols dus maar gewoon niet zo goed in dit soort dingen ::hypocriet:: :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #348 Gepost op: 18-03-2014, 09:18:29 »
serieus
Ja zoiets was het... ik dacht misschien met Patrick Mertens toen? De vertrouwenspersoon van Freek nu dus dat geeft al te denken...
niet verwarren met domheid
Ja ach, het is weliswaar basisschool maar aan de andere kant zijn er op de basisschool toch ook genoeg die niet goed zijn in rekenen en die zijn dat nog steeds als ze 40 jaar oud zijn. En schoppen het toch maar weer tot musicalster of meester acteur zoals wat mij betreft in Edo's geval want ik vind hem super ::love:: :-*
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #349 Gepost op: 18-03-2014, 09:52:43 »
100/20 niet weten = spanning van het moment of dom :P
Het was zo'n soort breuk uit de basisschool maar spanning zat er niet bij, er was alle tijd, maar beide mannen kwamen er niet uit. Freek, Tim Kamps en vele anderen zouden het denk ik ook niet geweten hebben. De verbazing ben ik al voorbij ::rofl::

Geen goede remedie om mensen uit te sluiten als mol in elk geval. Het is soms dit, maar soms ook mols. En vermoedelijk lukt het sommige van onze mollen ook niet om in het dagelijks leven zo'n breuk op te lossen, bijv. Kim, Jon etc. En zij waren de mol WEL :P (ik probeer  ::ontopic:: te blijven ;D)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #350 Gepost op: 18-03-2014, 20:17:32 »
Ik ben het nog eens nagegaan, maar Susan Visser is zeker niet de mol.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #351 Gepost op: 18-03-2014, 20:18:43 »
Ik ben het nog eens nagegaan, maar Susan Visser is zeker niet de mol.

Hehe, mooie reactie ;D zijn er dingen die eruit springen waarom je hiervan overtuigd bent?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #352 Gepost op: 18-03-2014, 20:52:47 »
Hehe, mooie reactie ;D zijn er dingen die eruit springen waarom je hiervan overtuigd bent?

Bijvoorbeeld bij de snake-opdracht in het begin corrigeert ze op een juiste manier Jennifer die rechtdoor wilde gaan, na vaag portocontact (Jennifer had toen de porto).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #353 Gepost op: 18-03-2014, 20:56:29 »
Bijvoorbeeld bij de snake-opdracht in het begin corrigeert ze op een juiste manier Jennifer die rechtdoor wilde gaan, na vaag portocontact (Jennifer had toen de porto).

Ja en dat kostte juist geld (teruglopen/stoppen). Gewoon doorlopen, ook al loop je niet volgens de aanwijzingen, had geen geld gekost.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #354 Gepost op: 18-03-2014, 21:07:58 »
Ja en dat kostte juist geld (teruglopen/stoppen). Gewoon doorlopen, ook al loop je niet volgens de aanwijzingen, had geen geld gekost.

En ik zeg dat het molmoment het vage portocontact was. namelijk tegenstrijdige informatie geven. Dan is zelfs Jennifer hier nog meer de mol.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #355 Gepost op: 18-03-2014, 23:07:48 »
In "extra beelden afl.9" kun je zien hoe Susan (op zo'n laat moment in het spel) toch nog even van Freek wil weten hoe zijn handschrift eruit ziet, om te vergelijken met wat ze op de enveloppen heeft gezien. Zeer onmols.
Dit is overigens net zo'n moment als waar Susan van Freek wil weten waarom hij voor windmolen 18 koos. Ook heel onmols.

Je zou nog bijna Sofie als mol gaan verdenken  ::ohno::
Dat dan weer wel

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #356 Gepost op: 19-03-2014, 00:06:19 »
Of gewoon allebei niet.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #357 Gepost op: 19-03-2014, 01:00:41 »
In "extra beelden afl.9" kun je zien hoe Susan (op zo'n laat moment in het spel) toch nog even van Freek wil weten hoe zijn handschrift eruit ziet, om te vergelijken met wat ze op de enveloppen heeft gezien. Zeer onmols.
Dit is overigens net zo'n moment als waar Susan van Freek wil weten waarom hij voor windmolen 18 koos. Ook heel onmols.
Dat zijn toch juist mooie momentjes on de schijn hoog te houden richting Freek, die haar nog niet verdenkt?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #358 Gepost op: 19-03-2014, 08:09:41 »
Dat zijn toch juist mooie momentjes on de schijn hoog te houden richting Freek, die haar nog niet verdenkt?
Ik vind het redelijk onwaarschijnlijk dat de mol daar actief zoveel moeite voor zou doen, vooral op het laatste moment in het spel.
Edit: Maar we zullen zien
Dat dan weer wel

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #359 Gepost op: 19-03-2014, 08:31:04 »
Ik vind het redelijk onwaarschijnlijk dat de mol daar actief zoveel moeite voor zou doen, vooral op het laatste moment in het spel.
Edit: Maar we zullen zien

Ik denk dat dit juist een van de sterke punten van Mol Susan is: buiten de opdrachten om de kandidaat blijven spelen.